Mαθήματα 9,10 Η ήχος και το video στην τάξη Ψηφιακή Αφήγηση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α.» Σεμινάριο Επιμόρφωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
υπηρεσία τηλεκπαίδευσης επανάσταση στη διδασκαλία
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Βασικές κατηγορίες εκπαιδευτικού λογισμικού
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Ειδικά θέματα διδακτικής των Οικονομικών Συνέχεια… Μεθοδολογικές προσεγγίσεις 4 η διάλεξη.
Σχεδιαστικά εργαλεία Διαχείριση σελίδων Βιβλιοθήκες αντικειμένων Διαχείριση αντικειμένων Επιφάνεια ψηφιακής μελάνης Πληκτρολόγιο οθόνης ΟΦΕΛΗ Αναγνώριση.
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Επιμόρφωση στα Επιμόρφωση στα νέα βιβλία Συνάντηση πρώτη Μαθηματικά Γκουτζαμάνης Βασίλης – Σχολικός Σύμβουλος Ζυγούρη Έλενα – Σχολικός.
Θεωρίες Μάθησης και Εκπαιδευτικά Λογισμικά
Σενάριο.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Ο Διαδραστικός Πίνακας ως διδακτικό εργαλείο Από τη βιβλιογραφία προκύπτουν μια σειρά από οφέλη από τη χρήση του ΔΠ τα οποία αφορούν τον εκπαιδευτικό,
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΜΟΥΣΕΙΑΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Αρχές οργάνωσης εκπαιδευτικού προγράμματος.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 « Εκπαιδευτικό υλικό και εφαρμογές για μαθητές με αναπηρία » Κ. Μπούκουρας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ Δρ. Αθανάσιος Κόκορης Σχ. Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Ροδόπης.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.) στην εκπαιδευτική διαδικασία Ξυνή Παναγιώτα Πληροφορικός ΠΕ19 M.Sc. Ίλιον, 11/12/2014.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Μάθημα 8 Ο Εννοιολογικός Χάρτης (Concept map) ως Εργαλείο Αξιολόγησης της Επίδοσης των Εκπαιδευομένων Inserire, solo in questa slide, un’immagine.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τεχνολογίες Κοινωνικής Δικτύωσης στην Εκπαίδευση Σερέτη Μάρθα ΑΕΜ: 695
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Mαθήματα 9,10,11 Η ήχος και το video στην τάξη Ψηφιακή Αφήγηση
Ορισμός Επίδειξη είναι η παρουσίαση μιας πράξης μιας διαδικασίας ή ενός φαινόμενου με πραγματικά μέσα. Όταν δεν χρησιμοποιούνται πραγματικά μέσα ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ:
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
Mάθημα 7 Εργαλεία Web 2.0 Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere.
ΣΜΕΑΕ Ορεστιάδα 27/1/2016.
Προσεγγίσεις εκπαιδευτικής τεχνολογίας: 3
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
ΓΝΩΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ ΘΕΩΡΙΕΣ ΕΠΟΙΚΟΔΟΜΙΣΜΟΥ
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η Συνθετική Δημιουργική Εργασία ως εναλλακτική μορφή αξιολόγησης της Αγγλικής Γλώσσας στο Γυμνάσιο: Ένα παράδειγμα Χριστίνα Κάλφογλου Πειραματικό Γυμνάσιο.
Συμπεριφορισμός Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere un’immagine.
Διεύθυνση Επιμόρφωσης & Πιστοποίησης 3 η Συνεδρία Μέρος 1 ο Τα λογισμικά παρουσίασης.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Mαθήματα 9,10 Η ήχος και το video στην τάξη Ψηφιακή Αφήγηση Inserire, solo in questa slide, un’immagine di sfondo che sarà utilizzata per tutte le lezioni del corso. Possibilmente scegliere un’immagine che richiami i colori del titolo o si armonizzi con essi. La lezione inizia sempre con il docente in piedi. Il PPT deve essere accompagnato da una “scaletta di regia” (vedi file di esempio: SEC_OAZ_Regia_L02) che deve essere compilata nel dettaglio e consegnata alla Produzione alcuni giorni PRIMA di arrivare in sala di registrazione.

Θέματα – βασικές έννοιες Ήχος Video Τεχνικές προδιαγραφές, πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα, παιδαγωγικά οφέλη, θέματα πνευματικών δικαιωμάτων Ψηφιακή αφήγηση – ψηφιακές ιστορίες Τα 7 στοιχεία της ψηφιακής αφήγησης Είδη εργαλείων παραγωγής ψηφιακών αφηγημάτων Παιδαγωγικά οφέλη Il docente inizia la lezione in piedi e descrive gli argomenti che tratterà. Tutte le lezioni iniziano sempre con questa formula: “Sono il Prof. Nome e Cognome, in questa lezione parleremo di: argomento 1 Argomento 2 Argomento n Nella descrizione degli argomenti il docente può usare o meno la lavagna a fogli mobili. Ove opportuno, può essere utilizzato il seguente effetto di animazione: Entrata, Dissolvenza, Veloce, Al clic del mouse. Per inserire nuove diapositive, utilizzare sempre l’apposita funzione di PowerPoint: Menu Inserisci Nuova diapositiva. Scegliere, eventualmente, dal Riquadro attività, un layout diverso da quello proposto in automatico.

Στόχοι Μετά το μάθημα θα είστε σε θέση: Να αποτιμάτε παιδαγωγικά τις ποικίλες εκπαιδευτικές χρήσεις ήχου και video Να ορίζετε την ψηφιακή αφήγηση Να περιγράφετε και να συσχετίζετε τα 7 στοιχεία της ψηφιακής αφήγησης Να επιλέγετε και να αποτιμάτε παιδαγωγικά ψηφιακά εργαλεία για αφηγήσεις Il docente può continuare a stare in piedi e usare la lavagna a fogli mobili mentre descrive gli obiettivi della lezione, oppure può sedersi e descriverli supportato dal PPT e dalle sue funzioni (puntatore pennarello rosso).

Ενισχύοντας τη μάθηση μέσω του ήχου Eight Μαθαίνοντας με ήχους Ποιότητα του μηνύματος Άρθρωση του μηνύματος Οργάνωση και παρουσίαση του μηνύματος Ποιότητα του ακουστικού μέσου Κατανόηση του δέκτη (αποκωδικοποίηση) Παράγοντες ένταση Ακουστική κόπωση Φυσική αναπηρία Δεξιότητες ακρόασης Εμπειρικό υπόβαθρο

Εκπαιδευτικός Μαθητής Ο ήχος στην τάξη Ήδη έτοιμες ηχογραφήσεις Eight Εκπαιδευτικός Μαθητής Ήδη έτοιμες ηχογραφήσεις Άμεση διδασκαλία Εξάσκηση δεξιοτήτων Εξάσκηση ακουστικών δεξιοτήτων Επαγγελματική ανάπτυξη Αξιολόγηση της επίδοσης των μαθητών Συνεντεύξεις Παρουσιάσεις Καταγραφή εκπαιδευτικών εκδρομών Επανα-αφήγηση ποίησης Audio books και ιστορίες Ηχογράφηση μουσικής

Αποτιμώντας την ηχητική τεχνολογία Eight Αποτιμώντας την ηχητική τεχνολογία Streaming Audio Αρχεία που αποστέλλονται σε «πακέτα» Δυνατότητα αναπαραγωγής ενώ το αρχείο κατεβαίνει Διαθέσιμο στο Internet Ελεύθερο λογισμικό Podcasting Ηχογραφημένα αρχεία MP3 που διανέμονται στο Internet Εγγεγραμμέννοι χρήστες Αυτόματη λήψη Ευκολία Λογισμικό Podcasting Ευκαιρίες για μαθητές και εκπ/κούς Internet Radio Ζωντανό ηχογραφημένο από όλο τον κόσμο Ποικιλία προγραμμάτων (ειδήσεις, σπορ, μουσική, κ.τ.λ.) Φορητός Ψηφιακός Ήχος Μπορούν να αποθηκευθούν χιλιάδες αρχεία Καταγραφείς ήχου Ψηφιακοί Recorders κασσέτας

Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Ο ήχος στην τάξη Eight Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Άμεσα διαθέσιμο, απλό και φορητό Μη δαπανηρό Αναπαράξιμο Περιέχει λεκτική πληροφορία Προσφέρει σύγχρονη πληροφορία Ιδανικό για εκμάθηση γλωσσών Ενδιαφέρον και ελκυστικό Αντίσταση σε τεχνικές βλάβες Πνευματικά δικαιώματα - Copyright Δεν καταγράφεται το επίπεδο προσοχής Ρυθμός «φιξ» σειρά – γραμμικότητα Δυσκολία στον εντοπισμό αποσπασμάτων Πιθανότητα κατά λάθος σβησίματος αρχείων

Ενσωμάτωση Χρήσεις του ήχου Χωρίς περιορισμούς Σε όλες τις φάσεις της διδασκαλίας Αυτορυθμιζόμενη μάθηση Προ-ηχογραφημένα αρχεία Αρχεία που μπορούν να προστεθούν σε παρουσιάσεις εκπαιδευτικός μαθητές

Πνευματικά δικαιώματα Η μουσική είναι η περισσότερο ελεγχόμενη δραστηριότητα στο νομικό πλαίσιο περί πνεματικών δικαιωμάτων Τι επιτρέπεται για εκπαιδευτική χρήση Αντιγραφή ως του 10% ενός μουσικού έργου, αλλά όχι του συνόλου του Απλά αντίγραφα ηχογραφήσεων των μαθητών επιτρέπονται για λόγους πρόβας ή αξιολόγησης Απλά αντίγραφα μουσικής που συνιστά ιδιοκτησία του σχολείου ή του διδάσκοντα μπορεί να χρησιμοποιηθούν για ακουστικές ασκήσεις ή δοκιμασίες

Πνευματικά δικαιώματα Τι απαγορεύεται: Η δημιουργία ανθολογίας, συλλογής ή συλλογικού έργου Αντιγραφή έντυπης μουσικής Η δημόσια αναπαραγωγή χωρίς έγγραφή άδεια του δημιουργού Η αντιγραφή μουσικής από ιστοσελίδα

Εκπαιδευτικές χρήσεις του βίντεο Ευέλικτο μέσο για όλες τις διδακτικές καταστάσεις και τις μαθησιακές εμπειρίες Ολομέλεια Μικρές ομάδες Ατομική παρακολούθηση Επεκτείνει τη μάθηση πέρα από το φυσικό χώρο της τάξης Ξεναγήσεις Σε εταιρίες, χώρους εργασίας, δημόσιες υπηρεσίες κτλ Πάρκα Μουσεία Επιτρέπει τη μελέτη αντικειμένων είτε πολύ μικρών είτε πολύ μεγάλων για την άμεση εμπειρία

Video και τομείς / πεδία μάθησης Eight Γνωστικό πεδίο Ιστορικές αναβιώσεις διαδικασίες, σχέσεις, και τεχνικές Συναισθηματικό πεδίο Πρότυπα, δραματικά μηνύματα, ντοκυμαντέρ Προσωπικές και κοινωνικές στάσεις, διαπολιτισμική κατανόηση Ψυχοκινητικό πεδίο Βήμα-βήμα διαδικασίες παραστάσεις, κινήσεις, υποδύσεις των μαθητών Διαπροσωπικό πεδίο Βάση ομαδικής συζήτησης Εκπαίδευση στις διαπροσωπικές δεξιότητηες Καταγραφή και ανάλυση παιχνιδιού ρόλων

Types of Educational Videos Eight Ντοκυμαντέρ Πραγματικά γεγονότα ή αναδιηγήσεις Γεγονότα, αληθινές ιστορίες, αυθεντικές καταστάσεις Δραματοποίηση Ιστορική φαντασία Χαρακτήρες και στάσεις Video Storytelling Δημιουργικότητα ‘Εκφραση μέσα από την αφήγηση ιστοριών Ψηφιακές ξεναγήσεις Επίσκεψη δυσπρόσιτων σημείων Χτίσιμο πάνω σε προηγούμενη γνώση

Μορφές ψηφιακού Video Formats Digital Video DVD Blu-ray Computer-based Eight Formats Digital Video DVD Blu-ray Computer-based Internet Compressed Streaming Analog Video

Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Το video στην τάξη Κίνηση Eight Πλεονεκτήματα Μειονεκτήματα Κίνηση Ελεύθερη («Risk-free») Παρατήρηση Δραματοποίηση Συναισθηματικές πτυχές της μάθησης Επίλυση προβλήματος Διαπολιτισμική επίγνωση Μη ευέλικτος ρυθμός («fixed pace») Ολοκληρωμένο προϊόν Παρανοήσεις Αφηρημένος χαρακτήρας διδασκαλίας

Ενσωμάτωση Παρακολούθηση Eight Παρακολούθηση Στρατηγική επιλογή και προβολή συγκεκριμένων αποσπασμάτων Χρήση video για την προσαρμογή των μαθημάτων για μαθητές: Με προβλήματα όρασης και ακοής Αλλόγλωσσους (προβολή υποτίτλων σε πολλές γλώσσες) Παραγωγή Αυξημένη εμπλοκή και κινητοποίηση των μαθητών Σύνθετες γνωστικές δεξιότητες και επίλυση προβλημάτων Ψηφιακός γραμματισμός

Παραγωγή video Eκπαιδευτικά οφέλη Eight Eκπαιδευτικά οφέλη Επίλυση προβλήματος, προγραμματισμός, ανάλυση, έρευνα, φαντασία και επικοινωνία Παραδείγματα για project: Δραματοποιήσεις Ανατροφοδότηση για βελτίωση «παράστασης» / υπόδυσης Εξάσκηση δεξιοτήτων Ντοκυμαντέρ Διατήρηση τοπικών παραδόσεων Επιδείξεις Αναπαραγωγή εκπαιδευτικών επισκέψεων

Παραδείγματα χρήσης video στο ψηφιακό σχολείο

Ψηφιακές ξεναγήσεις Α Γυμνασίου Αρχάριοι Παρθενώνας (Unit 1 Lesson 3) A Γυμνασίου Προχωρημένοι British Museum (Unit 5) Πυραμίδες (Unit 5) London Eye (Unit 5) Statue of Liberty, NY (Unit 5) Γέφυρα του Ρίου (Unit 6) Παρθενώνας (Unit 6)

London Eye

Όπερα του Σύδνεϋ

Λούβρο

Συμπεράσματα To video και ο ήχος είναι δύο ισχυρά εκπαιδευτικά εργαλεία, που προσφέρουν εύρος εφαρμογών για ποικίλους μαθησιακούς στόχους και περιβάλλοντα, και έχουν αποδεδειγμένα μαθησιακά οφέλη, αλλά και οφέλη επαγγελματικής ανάπτυξης για τον εκπαιδευτικό Η ψηφιακή αφήγηση είναι μία παραλλαγή της εργασίας με video, η οποία αξιοποιεί τις αρχές του εποικοδομητισμού, εμπλέκοντας ενεργά τους μαθητές σε σύνθετες δραστηριότητες και έλκοντας έντονα το ενδιαφέρον τους Υπάρχει μία ποικιλία δωρεάν και εύχρηστων εφαρμογών για τη δημιουργία ψηφιακών αφηγήσεων.