Lifelong Learning Programme Leonardo da Vinci COUrier Routing through Innovative Emulation Learning program Εξέλιξη έργου COURIEL Αθήνα 17 Σεπτεμβρίου 2009
Περιεχόμενα Το έργο COURIEL Χρονοδιάγραμμα Εργασιών & Πορείας Έργου Πακέτο Εργασίας 1: Ανάλυση Απαιτήσεων (ολοκληρώθηκε) Πακέτο Εργασίας 2: Ανάπτυξη Θεωρητικού Υλικού (ολοκληρώθηκε) Πακέτο Εργασίας 3: Ανάπτυξη Συστήματος Εξομοίωσης (Σε εξέλιξη) Επόμενες Ενέργειες
Το έργο COURIEL
Χρονοδιάγραμμα Εργασιών 01/11/08 – 31/04/2009 01/05/09 – 30/10/2009 01/11/09 – 31/04/2010 01/05/10 – 30/10/2010 WP1. Requirements Analysis WP2. Research & Development of Theoretical Material WP3. Design & Development of the Emulation System WP4. Implementation of the interactive Training System WP5. Dissemination WP6. Project Management Kick-off meeting (12/01/2009) WP1 Presentantion (1st Workshop) (2nd Workshop)
Πακέτο Εργασίας 1 - μεθοδολογία Άξονας 1: Αποτύπωση προφίλ εταίρων Αντικείμενο: καταγραφή περιβάλλοντος λειτουργίας εταίρων, επιχειρησιακού περιβάλλοντος, οργάνωσης σε θέματα operations και εκπαίδευσης Στόχος: καταγραφή πλαισίου λειτουργίας, τάσεων και κοινών χαρακτηριστικών Μεθοδολογία: Καταγραφή στοιχείων μέσω ερωτηματολογίων τα οποία συμπληρώθηκαν από συγκεκριμένα διοικητικά στελέχη των ταχυδρομικών εταίρων (top-management) Άξονας 2: Αποτύπωση προφίλ εκπαιδευομένων και διαπίστωση αναγκών εκπαίδευσης Αντικείμενο: καταγραφή εκπαιδευτικού υπόβαθρου δυνητικών εκπαιδευομένων (διανομείς, συντονιστές, προϊστάμενοι), γνώσεων έργου courier και δεξιοτήτων πληροφορικής, διαπίστωση αντίστοιχων αναγκών και απόψεων Στόχος: εύρεση παραμέτρων ανάπτυξης πλαισίου εκπαίδευσης (θεματολογία, υλικό, εφαρμογή προσομοίωσης) Μεθοδολογία: Καταγραφή στοιχείων μέσω ερωτηματολογίων (τυχαίο δείγμα 307 ερωτηματολογίων με προκαθορισμένη κατανομή θέσεων εργασίας)
Πακέτο Εργασίας 1 - Αποτελέσματα Άξονας 1: Αποτύπωση προφίλ εταίρων και διαπίστωση κοινών χαρακτηριστικών Χαμηλή ευελιξία λόγω αριθμού απασχολούμενου προσωπικού Ιδιαίτερα ανταγωνιστικό περιβάλλον: η εκπαίδευση ως ευκαιρία για ανάπτυξη νέων υπηρεσιών Ομοιογένεια ως προς το εύρος των υπηρεσιών και τις δυσκολίες διαχείρισης Πελατειακή βάση: κυρίως επιχειρήσεις (~83%) Σχεδόν όμοιες επιχειρησιακές λειτουργίες Διαφορετική οργάνωση σε μονάδες παραλαβής / επίδοσης Διαχείριση δυναμικών απαιτήσεων (κυρίως GR και HU) Περιορισμένη εφαρμογή – χρήση συστημάτων πληροφοριακής υποστήριξης Η πλειοψηφία του προσωπικού έχει μόνο βασική εκπαίδευση Περιορισμένες γνώσεις πληροφορικής Συμφωνία ως προς τις ανάγκες εκπαίδευσης σε εξειδικευμένα θέματα δρομολόγησης - Logistics
Πακέτο Εργασίας 1 - Αποτελέσματα Άξονας 2: Αποτύπωση προφίλ εκπαιδευομένων και διαπίστωση αναγκών εκπαίδευσης Εμπλεκόμενοι σε διαδικασίες δρομολόγησης: κυρίως συντονιστές αλλά συχνά και διανομείς και προϊστάμενοι (υψηλή πολυπλοκότητα) Διάρκεια διαδικασίας δρομολόγησης: από 15 λεπτά έως 1,5 ώρα (δυναμική φύση) Αρκετά καλή γνώση θεμάτων σχετικών με έργο και διαδικασίες courier (3,5/5) (HU: 4/5) Περιορισμένες γνώσεις δεξιοτήτων πληροφορικής (<2,5/5) (Καλύτερη εικόνα HU) Συμφωνία ως προς σπουδαιότητα, απαιτήσεις και διαδικασίες χωρίς όμως σαφή άποψη ως προς τεχνολογικές και πληροφοριακές υποδομές Συμφωνία για τη σημαντικότητα όλων των δεξιοτήτων δρομολόγησης (>3/5) Εμφανής δυναμική φύση (δεξιότητα «διαχείριση και αντιμετώπιση κρίσεων και προβλ.»: 4/5) Διάρκεια εκπαίδευσης: 4~5 ημέρες, ετήσια συχνότητα, 80% θετικοί για αυτοεκπαίδευση Θετική άποψη για συμβολή προγράμματος (>3,5/5). Πολύ θετική για ερωτώμενους με μεγάλη εμπειρία (4,3/5)
Πακέτο Εργασίας 2 Αγορά/Απόκτηση Εμπορικής Εφαρμογής Δρομολόγησης Ανάπτυξη syllabus εκπαίδευσης Ανάπτυξη Θεωρητικού Υλικού Αγορά/Απόκτηση Εμπορικής Εφαρμογής Δρομολόγησης Μετά από σχετική έρευνα αγοράς από μέλη της κοινοπραξίας, αποφασίστηκε από κοινού η απόκτηση του λογισμικού δρομολόγησης SHORTREC από την εταιρεία ORTEC.
Πακέτο Εργασίας 2 – Syllabus Εκπαίδευσης Μέρα Session Κεφάλαιο Ώρες Υλικό Διαφάνειες Άλλες ανάγκες (PCs, S/Ws, άλλα) 1 1.1 Logistics 1,5 PPT 30 1.2 Postal Services & Express Courier 2 2.1 Routing & Scheduling (Part A) 20 2.2 Routing & Scheduling (Part B) 3 3.1 Routing Software, Case Studies 10 Shortrec S/W 3.2 Case Studies / Practical Problems PPT - S/W Emulation S/W (static only) 4 4.1 Dynamic Routing, Case Studies 4.2 Emulation S/W S/W 5 Emulation S/W (dynamic only) 5.1 IT / Reporting, etc. 5.2 Lab Session (S/W) Total 15 190
Πακέτο Εργασίας 2 – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενα Introduction Logistics – Concepts & Characteristics Postal Logistics Courier/ Express Logistics Routing & Scheduling Reporting & Evaluation IT in Postal / Express Routing Procedures
Πακέτο Εργασίας 2 – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενα Introduction 1.1. Scope of the Couriel Project 1.2. Structure of the Educational Material Logistics – Concepts & Characteristics 2.1. PART I: Supply Chain & Logistics: General Concepts 2.1.1. Introduction 2.1.2. Logistics Planning 2.2. PART II: The Transport System 2.2.1. Elements of Transport Systems 2.2.2. Transport Management
Πακέτο Εργασίας 2 – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενα Postal Logistics 3.1. Distribution Network 3.2. Processes & Procedures in Postal Procedures Courier/ Express Logistics 4.1. Postal Vs. Express Logistics (Differences & Characteristics) 4.2. Distribution Network 4.3. Processes & Procedures in Express / Courier Procedures
Πακέτο Εργασίας 2 – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενα Routing & Scheduling 5.1. Introduction 5.2. Route Networks 5.3. Routing & Scheduling Problems 5.4. Modeling the Routing & Scheduling Problems 5.5. Routing Problems: The Courier Case 5.6. Solution Procedures Reporting & Evaluation 6.1. KPIs: Evaluating the Service Provision 6.2. Documents 6.3. Specialized Reports for Postal/ Courier Operations
Πακέτο Εργασίας 2 – Εκπαιδευτικό Υλικό – Περιεχόμενα Routing & Scheduling 7.1. Introduction 7.2. Fleet Surveillance & Management 7.2.1. Vehicle subsystem 7.2.2. Communications 7.2.3. Front-end 7.3. Routing Software 7.4. Geographic Information System (GIS) 7.5. Track & Trace Systems 7.5.1. Identification Technologies (Barcodes, RFID) 7.6. IT Benefits in Postal / Express Procedures 7.7. Fleet Surveillance & Management
Πακέτο Εργασίας 3 – Σχεδιασμός Συστήματος Εξομοίωσης Ενδεικτικά Περιεχόμενα «Design Document» Συστήματος Εξομοίωσης 1. Εισαγωγή 1.1. Σκοπός και στόχοι παραδοτέου 1.2. Μεθοδολογία Σχεδιασμού Συστήματος 1.3. Δομή Παραδοτέου 2. Διαμόρφωση σεναρίων πρακτικής εκπαίδευσης 2.1. Μεθοδολογία – Παράμετροι 2.2. Σενάρια στατικής δρομολόγησης 2.3. Σενάρια δυναμικής δρομολόγησης
Πακέτο Εργασίας 3 – Σχεδιασμός Συστήματος Εξομοίωσης 3. Σχεδιασμός συστήματος εξομοίωσης 3.1. Απαιτήσεις συστήματος 3.2. Τεχνικές – Λειτουργικές Προδιαγραφές 3.3. Σχεδιαστικές Παράμετροι 3.4. Βάσεις δεδομένων – Απαιτούμενα αρχεία δεδομένων 3.5. Διεπαφή χρήστη συστήματος εξομοίωσης 3.6. Προδιαγραφές Στατικής Δρομολόγησης 3.7. Προδιαγραφές Δυναμικής Δρομολόγησης 4. Ανάπτυξη συστήματος εξομοίωσης 4.1. Τεχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά συστήματος 4.2. Υποσύστημα Στατικής Δρομολόγησης 4.3. Υποσύστημα Δυναμικής Δρομολόγησης 4.4. Υποσύστημα Αξιολόγησης Ενεργειών Χρήστη 4.5. Ανάπτυξη Διεπαφής Χρήστη 4.6. Απολογιστικές Αναφορές & Τελική Αξιολόγηση Χρήστη 5. Πιλοτική Εφαρμογή & Τελική Αξιολόγηση Συστήματος
Απολογιστική Αναφορά & Τελική Αξιολόγηση Πακέτο Εργασίας 3 – Αρχιτεκτονική Συστήματος Εξομοίωσης Σύστημα & GUI Διάδραση Χρήστη Έλεγχος Εφικτότητας Επιλογή Σεναρίου DB Στάδιο N? n+1 n=1 ΟΧΙ Απολογιστική Αναφορά & Τελική Αξιολόγηση ΝΑΙ BACK-END feedback
Επόμενες Ενέργειες Υπέυθυνος Προετοιμασία για Ενδιάμεση Έκθεση Αξιολόγησης Καθορισμός Ημερομηνίας ΚΕΚ ΕΛΤΑ / ΕΛΤΑ Καθορισμός Απαιτήσεων (Τεχνικά / Οικονομικά / Διαχειριστικά) Διαχειριστικής Αρχής Συγκέντρωση Απαιτούμενου Υλικού ΟΛΟΙ Συνάντηση Προετοιμασίας Ομάδας Έργου (πριν την Ενδιάμεση Αξιολόγηση) Πακέτο Εργασίας 3 Ολοκλήρωση Design Document ΠΑΙΓ Ανάπτυξη Σεναρίων Στατικής / Δυναμικής Δρομολόγησης Ανάπτυξη Ασκήσεων Επίλυσης Αλγορίθμων Ανάπτυξη / Ολοκλήρωση Λογισμικού Συγγραφή Εγχειριδίου Χρήσης