Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΙΣΤΟΡΙΩΝ
Προσωπικές δεξιότητες
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ 4ΕΤΩΝ ΦΟΙΤΗΤΩΝ
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Soft skills = προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες Δέκα προσωπικά χαρακτηριστικά και ικανότητες που αναπτύσσονται κατά την εφαρμογή ενός προγράμματος.
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Εφαρμογή της καθοδηγούμενης διερευνητικής μεθόδου: πλεονεκτήματα, δυσκολίες και τρόποι αντιμετώπισης Σαλούστρου Πόπη ΓΕΛ Γαζίου.
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΑΣΚΗΣΗΣ
Jigsaw: Τί είναι;.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Σενάριο.
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΛΟΓΟΣ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Κοινότητες Πρακτικής και Μάθησης
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Ο ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΨΥΧΟΛΟΓΟΣ. Ρόλος και Λειτουργίες  Θεραπευτικός ή αποκατάστασης  Προληπτικός  Εκπαιδευτικός.
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
Δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακρoατήριο (open forum) Είναι η οργανωμένη συζήτηση ενός αμφιλεγόμενου θέματος από μικρή ομάδα ατόμων, τα οποία.
Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ. Βήματα ανάπτυξης εκπαιδευτικού προγράμματος στην κοινότητα Εντοπισμός μιας ειδικής για ένα πληθυσμό ανάγκης για μάθηση.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑΣ Επιμόρφωση σε μεθόδους δημιουργικής μάθησης. Αναστασία Παναγιωτίδου Σχολική σύμβουλος Αγγλικής. M.Ed., Διδάκτορας ΔΠΘ.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Κώστας Θεριανός, Δρ. Επιστημών της Αγωγής Το σχέδιο δράσης (project) και η σύνδεση του με την Επαγγελματική Συμβουλευτική.
Παρουσίαση Ερευνητικής εργασίας ομάδας 2
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μέθοδοι εμπειρικής Παιδαγωγικής
Σακελλαρίου Μαρία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Διδασκαλία με ομάδες Αποτελεί μέθοδο που βασίζεται στη θεωρία μάθησης με εμπειρία και εκτέλεση έργου. Μαθητοκεντρική ή ενεργητική μέθοδος. Ο εκπαιδευτικός.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ.
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Αναζητώντας το καλό κλίμα στο σχολείο
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
Παιχνίδι ρόλων Δρ. Δ. Δαποντας.
Σχολικός Σύμβουλος Ν. Φλώρινας
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συζήτηση είναι η γλωσσική & πνευματική δραστηριότητα δύο ή περισσοτέρων ατόμων, οι οποίοι συγκεντρώνονται σε ορισμένο τόπο & χρόνο, για να εξετάσουν κάποιο θέμα, ερώτημα, πρόβλημα ή γεγονός με την ειλικρινή επιθυμία & προσπάθεια να καταλήξουν σε ένα συμπέρασμα ή μια απόφαση ή μία λύση. Η συζήτηση απαιτεί από τον διδάσκοντα να κατέχει την ύλη του μαθήματος & να είναι σε θέση να εμπλέξει όλα τα μέλη της τάξης σε μια ανταλλαγή ιδεών

Χαρακτηριστικά της μεθόδου της συζήτησης Ομάδα ατόμων –με ρόλους προέδρου-ηγέτη Συγκέντρωση σε ορισμένο τόπο & χρόνο Υπάρχει Αλληλεπιδρώσα επικοινωνία Χρησιμοποιούνται προφορικές, μη λεκτικές & ακροαματικές διαδικασίες Οι εκπαιδευτικοί σκοποί της συζήτησης επιτυγχάνονται με τις χρήσεις της συζήτησης

Πότε χρησιμοποιείται η συζήτηση Για την παρουσίαση του μαθήματος Για την αλλαγή των στάσεων των μαθητών Για τη λύση κάποιου προβλήματος Για βελτίωση των δεξιοτήτων των μαθητών στις δημοκρατικές διαδικασίες Για παρωθητικούς σκοπούς Για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης Για τη διδασκαλία των θεωρητικών μαθημάτων Για την αποσαφήνιση αξιών

Η συζήτηση είναι ακατάλληλη για: Τη διδασκαλία δεξιοτήτων Την παρουσίαση πλήρως αγνώστου θέματος Τα θέματα με κλειστό περιεχόμενο π.χ. Νόμοι βαρύτητας... Γι’ αυτό η επιτυχής χρήση της συζήτησης απαιτεί από τον διδάσκοντα υπομονή, συγκέντρωση, ευελιξία & ενθουσιασμό

Η συζήτηση για τη λύση προβλήματος ακολουθεί τα στάδια: Ανακάλυψη της ύπαρξης του προβλήματος Προσδιορισμός του προβλήματος μέσω ομαδικής εξέτασης & συζήτησης Ανάλυση του προβλήματος για την εύρεση στοιχείων & περιπτώσεων που πρέπει να αντιμετωπισθούν Προσπάθεια εύρεσης λύσης του προβλήματος Διατύπωση & έλεγχος συμπερασμάτων

Η συζήτηση όχι μόνον αναγκάζει τους συζητητές να θέσουν τις αξίες τους & τις πεποιθήσεις τους υπό έλεγχο, αλλά τους αναγκάζει να μελετήσουν αξίες & πεποιθήσεις που είναι νέες & διαφέρουν από τις δικές τους

Η προεδρία της συζήτησης Ρόλοι του προέδρου της συζήτησης: Ενεργεί ως «τοίχος» Ενεργεί ως τροχονόμος, διευθύνοντας τη ροή των ερωτήσεων & εξασφαλίζοντας τη συμμετοχή όλων των μελών Ενεργεί σαν ένας οδηγός με χάρτη

Προσόντα ιδανικού προέδρου Αποδεδειγμένο ενδιαφέρον για το θέμα που συζητείται Αίσθηση χιούμορ Ενδιαφέρον και σεβασμός στις ιδέες των άλλων Διάθεση αμεροληψίας Διάθεση αποδοχής των ιδεών των άλλων Ικανότητα να ενθαρρύνει τους συζητητές Ευρύτητα αντιλήψεων

Ο ρόλος του γραμματέα Καταγραφή των σπουδαίων σημείων & αποφάσεων της συζήτησης Τήρηση πρακτικών της συζήτησης Παρέμβαση, κατά τη διάρκεια της συζήτησης, για διευκρίνηση ή επίλυση συγκρούσεων με μια περίληψη των λεχθέντων μέχρι εκείνη τη στιγμή

Δομή της συζήτησης Ορισμός όρων και εννοιών Διατύπωση του γενικού μηνύματος της ύλης που συζητείται Διατύπωση των κυριοτέρων θεμάτων & υποθεμάτων Κατανομή του χρόνου Συζήτηση των θεμάτων & υποθεμάτων Ενσωμάτωση της ύλης στην υπόλοιπη γνώση Εφαρμογή των θεμάτων που συζητήθηκαν Αξιολόγηση της ύλης που χρησιμοποιήθηκε Αξιολόγηση της συζήτησης & των άλλων συζητητών

Τεχνική της συζήτησης Προ της συζήτησης 1. Επιλογή του θέματος. Το θέμα θα πρέπει: Να σχετίζεται με έναν παιδευτικό τομέα, στον οποίο οι μαθητές έχουν υπόβαθρο, προπαίδεια & εμπειρία, αλλά χρειάζονται πρόσθετη εμβάθυνση Να είναι ενδιαφέρον για τους συζητητές Να είναι αρκετά νέο Να είναι σημείο αμφιλεγόμενο ή αμφισβητούμενο Να είναι αρκετά εντοπισμένο & περιορισμένης σκοπιάς για να μπορεί να ολοκληρωθεί

Η εξασφάλιση ενός κοινού υπόβαθρου εμπειριών των μαθητών Ο προσδιορισμός της συζήτησης Η διαρρύθμιση του περιβάλλοντος της συζήτησης, η διάταξη των μελών της ομάδας συζήτησης & η δομή της επικοινωνίας

Η μεταβλητή που φαίνεται ότι παίζει σημαντικό ρόλο στη συζήτηση είναι η οπτική επαφή

Ο ρόλος των μαθητών Να συμμετέχουν στην συζήτηση με σαφήνεια με ακρίβεια με απλότητα και χωρίς συναισθηματισμούς Ένας κίνδυνος που υπάρχει στη συζήτηση μεταξύ των μαθητών είναι το να ξεχνούν να ακούουν τις γνώμες των άλλων

Κατά τη διάρκεια της συζήτησης Ο ρόλος του διδάσκοντος συνίσταται στην: Παροχή πληροφοριών Παροχή συμβουλών Υποβολή ερωτήσεων Συσχέτιση των διαφόρων σχολίων με το κεντρικό θέμα Ανάλυση και αξιολόγηση του όλου θέματος

Μετά τη συζήτηση Κράτηση σημειώσεων Αξιολόγηση της συζήτησης με: Ένα φύλλο «μετασυζητικής αντίδρασης» Ένα φύλλο «μετασυζητικής εκτίμησης» (σχόλια) Έναν παρατηρητή Αυτοαξιολόγηση των μελών της ομάδας συζήτησης Ακρόαση μαγνητοφωνημένων συζητήσεων

Ανακεφαλαίωση: Υποδείξεις για μια επιτυχημένη συζήτηση

Αυταρχικός ηγέτης Δημοκρατικός ηγέτης Φιλελεύθερος ηγέτης Τύποι Ηγέτη Αυταρχικός ηγέτης Δημοκρατικός ηγέτης Φιλελεύθερος ηγέτης

Πλεονεκτήματα συζήτησης Βοηθάει τους μαθητές να αναπτύξουν: Τις ικανότητες ομιλίας Καλύτερες δεξιότητες σκέψης & να αλλάξουν τις διαθέσεις (στάσεις) τους Σπουδαία χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς, όπως κριτικό πνεύμα, αυτοέλεγχος, ανεξαρτησία σκέψης, αυτοεκτίμηση, ετοιμολογία, ακριβολογία μετριοπάθεια .....

Επίσης Εθίζει τους μαθητές στις δημοκρατικές διαδικασίες Διευκολύνει την ενεργό συμμετοχή των μαθητών στην εργασία της τάξης Βοηθάει στη συγκράτηση της ύλης & στη θετική μεταβίβαση της μάθησης

Παρέχει την ευκαιρία στους μαθητές να συναντηθούν κατά πρόσωπο Είναι χρήσιμη στους μαθητές που αντιμετωπίζουν προβλήματα μάθησης & στερούνται δεξιοτήτων ανεξάρτητης μελέτης

Ικανοποιεί τις πνευματικές, κοινωνικές & συναισθηματικές ανάγκες των μαθητών Εξοικειώνει τους μαθητές στις μεθόδους συλλογικής & συνερευνητικής εργασίας Διεγείρει & διατηρεί το ενδιαφέρον των μαθητών για το συζητούμενο θέμα

Επί πλέον Καλλιεργεί ένα ομαδικό πνεύμα συνεργασίας & βελτιώνει την κοινωνικότητα των μαθητών Ενθαρρύνει την ελεύθερη διακίνηση ιδεών & απόψεων Καλλιεργεί την ευγενή συμπεριφορά, το σεβασμό της γνώμης των άλλων, τις αγαθές σχέσεις μεταξύ των μαθητών & επιφέρει γόνιμη αλληλεπίδραση Διευκολύνει τον διδάσκοντα να κάνει χρήση των εμπειριών των μαθητών Προσφέρει την ευκαιρία σε όλους να εκφρασθούν

Μειονεκτήματα της συζήτησης Απαιτεί μικρή αναλογία μαθητών Προϋποθέτει την ύπαρξη κοινής προπαίδειας & εμπειρίας – υπόβαθρου – των μαθητών Μπορεί να δημιουργηθεί δυσάρεστη ατμόσφαιρα λόγω διαφωνιών Απαιτεί επιδέξιο ηγέτη Δεν προσφέρεται για όλα τα θέματα διδασκαλίας

Περιορίζεται στις γνώσεις & στις εμπειρίες των μαθητών Δημιουργεί σύγχυση στους μαθητές Οι γνώσεις μεταβιβάζονται με αργό ρυθμό Απαιτεί χρόνο Απομακρύνει από το θέμα

Παγίδες της συζήτησης Νοητικές Οι προκαταλήψεις του διδάσκοντος Η ενθαρρυνόμενη υποχώρηση ή συμμόρφωση ή συμφωνία Η απόκρυψη κρίσιμων πληροφοριών Η προσκόλληση σε ένα νεκρό θέμα

Κοινωνικό – συναισθηματικές παγίδες Η αμεθεξία (μη συμμετοχή) των μαθητών στη συζήτηση Η προσβολή των αισθημάτων των μαθητών

Μορφές συζήτησης Η διάλεξη με συζήτηση Η δημόσια ή ανοικτή συζήτηση ή συζήτηση με ακροατήριο Η διδακτική συνέντευξη ή συνέντευξη με συζήτηση Η επιχειρηματολογία Το σεμινάριο Το συμπόσιο Οι βομβίζουσες ομάδες Η συζήτηση στρογγυλής τράπεζας Η σύσκεψη Η ερευνητική συζήτηση Η διάλεξη με πάνελ Η συζήτηση με πάνελ