Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Υλοποίηση Δικτυακού Τόπου Μουσείου Σχεδιασμός,Ανάπτυξη & Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού ΗΥ-402.
Advertisements

Δημιουργία Παρουσιάσεων με τη βοήθεια του PowerPoint
Μουσείο - Σχολείο Τι ακριβώς είναι μάθηση; Μάθηση είναι:
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Γραπτη εργαςια ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ
 Παρουσιάζοντας πολιτισμικό υλικό στα σχολεία
ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2008 E - learning.
Επεξεργασία Κειμένου Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ» ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΙ.
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΕΥΡΥΤΕΡΗΣ ΕΝΝΟΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΠΤΥΧΗ ΤΟΥ Κάππας Κων/νος Επιμορφωτής ΤΠΕ -
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΕΠΟΠΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΣΤΗΝ ΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΗ.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
 Π.Ε.ΚΑ.Π. Νικ. Καλογερόπουλος Αξιοποίηση των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Η εξέλιξη της τεχνολογίας.
Η Εθνική Χαρτοθήκη συναντά τους μαθητές. Η Εθνική Χαρτοθήκη ιδρύθηκε το 1997 ως Εθνικό Κέντρο Χαρτών και Χαρτογραφικής Κληρονομιάς (ΕΚΕΧΧΑΚ) - Εθνική.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σημασιολογική Ολοκλήρωση Δεδομένων με τη χρήση Οντολογιών Λίνα Μπουντούρη - Μανόλης Γεργατσούλης Ιόνιο Πανεπιστήμιο 15ο Πανελλήνιο Συνέδριο Ακαδημαϊκών.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Πρόγραμμα Μουσειακής Αγωγής
Στιγμιότυπα από τη Λευκωσία του Χτες
Αξιοποίηση – αξιολόγηση δικτυακών χώρων Ιστοσελίδες – ιστοχώροι - πύλες.
Οργάνωση πληροφοριών Ταξινόμηση (Θ) Ενότητα 11: Τύποι Ευρετηρίων Δάφνη Κυριάκη-Μάνεση Τμήμα Βιβλιοθηκονομίας και Συστημάτων Πληροφόρησης Το περιεχόμενο.
David Warren: Η Αναζήτηση θεωρητικού πλαισίου για έρευνες που σχετίζονται με τα τυφλά παιδιά Βασίλης Αργυρόπουλος ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ.
ΤΗΝ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Εισαγωγή στην Εκπαίδευση Ατόμων με Προβλήματα Όρασης
ΦΩΤΟΑΝΑΠΑΡΑΓΩΓΗ ΚΑΙ ΧΕΙΡΙΣΜΟΣ ΓΡΑΦΕΙΑΚΗΣ ΥΛΗΣ. Φωτοαναπαραγωγή είναι η διαδικασία δημιουργίας αντίγραφων των διαφόρων εγγράφων. Τα κύρια στοιχεία που.
Δεκαπενθήμερο Ενημέρωσης για την Πρόσβαση στην Εκπαίδευση, Οκτωβρίου 2015 «Προσβάσιμο Εκπαιδευτικό και Εποπτικό Υλικό για αμβλύωπες Μαθητές» Βουγιουκλίδης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
Εργασία στο Μάθημα: «Εκπαιδευτική τεχνολογία-Πολυμέσα» Διδάσκων : Άγγελος Γιαννούλας Ομάδα εργασίας Λινάρδος Γεώργιος Μπουντούρης Παναγιώτης Ντιγριντάκη.
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Προσομοίωση και Μοντέλα Συστημάτων (Μέρος B)
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
«Εκπαιδευτική Αξιολόγηση»
Mαθησιακό Περιβάλλον και Στρατηγικές Διδασκαλίας στην Εκπαίδευση Τυφλών Παιδιών   Β. Αργυρόπουλος
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Έρευνα στη Διδακτική των Μαθηματικών και Διδακτική Πράξη
Επεξεργασία Κειμένου Διδακτική προσέγγιση των λογισμικών γενικής χρήσης Ζωγραφική Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Γραπτή εργασία και παρουσίαση
Έξι τρόποι θέασης αντικειμένου
Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Γεωγραφία Β’ Γυμνασίου
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ ΜΕ ΛΟΓΙΣΤΙΚΑ ΦΥΛΛΑ
Ανάπτυξη Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μουσειοσκευές.
Σκοπός Η συνοπτική παρουσίαση
Λογισμικό Εφαρμογών/Επεξεργασία Εικόνας
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκουσα: Μπαλαμώτη Ελένη
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Μάθημα: Η εκπαίδευση του παιδιού με σοβαρά προβλήματα όρασης-Διδακτικές Προσεγγίσεις «Μουσεία, μη τυπικές μορφές εκπαίδευσης και παιδιά με αναπηρία όρασης IΙ». Κανάρη Χαρά, Ph.D. Ειδική Παιδαγωγός, Μουσειοπαιδαγωγός. Βόλος, 2016

Μάθηση μέσω αντικειμένων στο μουσείο «Υλικότητα» των αντικειμένων. Δυνατότητα για «χειροπιαστές» και πραγματικές εμπειρίες. Διαφορετικά είδη μουσείων, ποικιλία μουσειακών συλλογών. Εμπειρίες, γνώση και κατανόηση διαφορετικών πτυχών και όψεων του πολιτισμού και του περιβάλλοντος. Δυνατότητες πρόσβασης

Απτικό υλικό: Ολόγλυφες μορφές/αντικείμενα Απτικό υλικό: Ολόγλυφες μορφές/αντικείμενα Μουσείο: Αυθεντικά αντικείμενα (εκθέματα, άλλα αντικείμενα) Μοντέλα Αντίγραφα Μακέτες Εκπαιδευτικό υλικό/μουσειοσκευές Σχολείο: Αξιοποίηση διαφορετικών τύπων απτικού υλικού για την οργάνωση εκπαιδευτικών επισκέψεων σε μουσεία ή και την υποστήριξη διαφορετικών μαθημάτων

Απτικό υλικό: Ανάγλυφο υλικό Απτικό υλικό: Ανάγλυφο υλικό Μουσείο: Απτικά διαγράμματα Απτικοί χάρτες Σχολείο: Σχεδιασμός, χρήση και αξιοποίηση ανάγλυφου υλικού στο σχολείο

Τι είναι τα απτικά διαγράμματα Τα απτικά διαγράμματα είναι ανάγλυφες αναπαραστάσεις που χρησιμοποιούνται για να μεταφέρουν πληροφορίες σε μορφή γραφήματος σε άτομα με σοβαρά προβλήματα όρασης Οι πληροφορίες είναι μη λεκτικές και είναι συνήθως απτικές αναπαραστάσεις εικόνων και διαγραμμάτων. Αποτελούν μια μεταφορά της -οπτικής- πληροφορίας σε απτή εκδοχή και δεν είναι πιστές και ακριβείς αναπαραγωγές εικόνων.

Πώς και γιατί χρησιμοποιούνται τα απτικά διαγράμματα Στο χώρο του μουσείου Για τη διευκόλυνση της πρόσβασης, την παροχή πληροφοριών για το χώρο ή τα εκθέματα Για την παραγωγή απτικών βιβλίων Σε συνδυασμό με άλλες παροχές (π.χ. συλλογές αφής) Σε εκπαιδευτικά προγράμματα και ξεναγήσεις Δεν αντικαθιστούν την πρόσβαση στο ίδιο το αντικείμενο Στο χώρο του σχολείου Για την υποστήριξη διαφόρων μαθημάτων, την πρόσβαση στην πληροφορία και την κατανόηση εννοιών

Βασικές Αρχές Σχεδιασμού Απτικών Διαγραμμάτων_1 Βασικό ερώτημα: Είναι απαραίτητη η δημιουργία απτικού διαγράμματος; Μπορεί η πρόσβαση στην πληροφορία ή στο αντικείμενο να επιτευχθεί με άλλους τρόπους; Το απτικό διάγραμμα είναι αναπαράσταση του έντυπου διαγράμματος με τέτοιο τρόπο, ώστε να έχει σημασία για τον αναγνώστη. Δεν είναι πιστή αναπαραγωγή του. Ιεράρχηση, επιλογή, απλοποίηση

Βασικές Αρχές Σχεδιασμού Απτικών Διαγραμμάτων_2 Το διάγραμμα μπορεί να απλοποιείται όσο δεν περιορίζεται και δεν αλλοιώνεται το αρχικό πρωτότυπο. Τα σχήματα που περιέχουν περισσότερα αντικείμενα ή μικρές λεπτομέρειες μπορούν να ληφθούν ως σύνθετες εικόνες Tα απτικά διαγράμματα βασίζονται στον συνδυασμό διαφορετικών ανάγλυφων γραμμών και μοτίβων (γραμμές διαφορετικού πάχους, κουκκίδες, κ.λπ.).

Βασικές Αρχές Σχεδιασμού Απτικών Διαγραμμάτων_3 Η ποικιλία στο ύψος των ανάγλυφων στοιχείων δίνει μια καθοδήγηση στον αναγνώστη ότι η πληροφορία που λαμβάνει είναι διαφορετική από την προηγούμενη. Ένα διάγραμμα δεν μπορεί να περιέχει πάνω από πέντε διαφορετικές υφές στις περιοχές και πάνω από πέντε διαφορετικούς τύπους συμβόλων. Οι κοντινές υφές πρέπει να είναι οπωσδήποτε διαφορετικές, ώστε να είναι ευδιάκριτα τα στοιχεία. Αποφυγή σύγχυσης από παρόμοια στοιχεία που είναι κοντινά ή αναγνωρίζονται δύσκολα απτικά. Η πιο σημαντική πληροφορία δίνεται μέσω της πιο δυνατής-σημαντικής υφής.

Βασικές Αρχές Σχεδιασμού Απτικών Διαγραμμάτων_4 Ίδια σύμβολα ή τις ίδιες υφές όταν πρόκειται για το ίδιο μέρος ενός αντικειμένου. Για παράδειγμα στα διαγράμματα της βιολογίας τα οστά πρέπει να έχουν την ίδια υφή. Οι υφές που παρουσιάζονται στο υπόμνημα πρέπει να είναι ακριβώς οι ίδιες με αυτές που βρίσκονται μέσα στο απτικό διάγραμμα και με την ίδια κατεύθυνση, το μοτίβο και το μέγεθος. Η χρήση της απέναντι σελίδας πρέπει να χρησιμοποιείται, όταν το διάγραμμα δεν χωρά σε μια σελίδα και επιτρέπει στον αναγνώστη να δει το διάγραμμα και το υπόμνημα χωρίς να αλλάζει σελίδες

Απτικά διαγράμματα και λεκτική/ακουστική περιγραφή Βασικές πληροφορίες (π.χ. όνομα καλλιτέχνη, είδος αντικειμένου, τίτλος, ημερομηνία, μέσο και τεχνική κατασκευής, διαστάσεις, κ.ά.) Αναφορές στην ιστορική περίοδο/πολιτισμικό πλαίσιο Γενική περιγραφή του αντικειμένου (χρώμα, ποιότητα, σημαντικότητα). Συνεκτική περιγραφή με λογική σειρά. Πληροφόρηση για τον αριθμό διαγραμμάτων και το περιεχόμενό τους. Καθοδήγηση (ψηλάφηση, περιγραφή των μοτίβων)