ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Χρίστος Παπαριστοδήμου Λάουρα Παπέλ
Advertisements

«O αλυσοδεμένος ελέφαντας.» Του Χόρχε Μπουκάι.
Κεφάλαιο 8 Πειρατεία Λογισμικού Πληροφορική Α’ Γυμνασίου Κεφάλαιο 8.
Σύντομη Παρουσίαση των Μαθηματικών του Project «Παρθενώνας»
1 Δορυφορικό 3 ης Ομάδας. 2 ΕΜΕΙΣ πώς βλέπουμε το Λόγο του Θεού;
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
ΣΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΙΕΡΑΣ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΩΣ ΛΕΜΕΣΟΥ ΣΤΟ ΑΚΡΩΤΗΡΙ
4. Η Καινη Διαθηκη Β΄: Οι Επιστολες και η Αποκαλυψη
Έρευνα για το Βιβλίο Δημοτικό Σχολείο Αλάμπρας Σχολική χρονιά
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Ανθή Χαραλάμπους Δασκάλα
ΜΕ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΕΝΟΣ ΣΚΥΛΟΥ Λούκας Σόλωνος Ε΄
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
ΜΑΘΗΤΙΚΕΣ ΑΝΑΖΗΤΗΣΕΙΣ
ΠΩΣ ΝΑ ΔΙΑΒΑΖΩ Βασικές δεξιότητες μελέτης. Β. Βασιλείου.
Δασκάλες: Βούλα Τζιαούρη
ΑΓΙΟΣ ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΠΑΝΤΕΛΕΗΜΩΝ ΖΩΤΤΗΣ Δ΄1.
Η Αποδοχή της διαφορετικότητας Άτομα με αναπηρία που προέκυψε
Έχεις δύο επιλογές! από το
Γνωριμία με τον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή
ΜΠΑΟΥΡΑΚΗ ΤΟΝΙΑ ΓΡΑΣΕΠ ΚΟΛΥΜΒΑΡΙΟΥ -Νοέμβριος 2009
1.Η Ποικιλία των βιβλίων της Π. Διαθήκης 2.Πως και πότε γράφτηκαν τα βιβλία της Π. Διαθήκης.
Πιθανότητες ΜυριάννηΝάσια Δημοτικό Σχολείο Αγίου Αντωνίου.
Γινόμαστε, μικροί ερευνητές...
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΦΑΝΕΡΩΜΕΝΗΣ
ΝΤΙΝΙΑΚΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Ιστορία Κατά την Αγγλοκρατία ήταν το μεγαλύτερο χωριό της περιοχής, για αυτό οι Βρετανοί το ανακήρυξαν δήμο το Νωρίτερα το1938 είχε αποκτήσει γυμνάσιο.
Μια φορά και έναν καιρό ήταν ένας άνθρωπος που ήθελε να πάει μια βόλτα στην γκρι του πόλη. Έτσι και έγινε. Έβαλε ένα γκρι πουκάμισο, ένα γκρι παντελόνι,
Ομάδα: Η Αγία Πεντάδα Τμήμα: Α’1 Υπεύθυνος καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Σχολείο: Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης.
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
17. Τα σχίσματα τραυματίζουν την ενότητα των χριστιανών
Η Πόλη της Πάφου Θέση Ιστορία Πληθυσμός Πολιτιστικές εκδηλώσεις
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ
Ας ελέγξω το γραπτό μου!.
Βιογραφικό σημείωμα του Μακαρίου Γ’
Τίτλος Δραστηριότητας
Παναγιώτης Λαδόπουλος
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Αναγνώριση, έκφραση, χειρισμός συναισθημάτων»
« ΨΑΧΝΟΝΤΑΣ ΤΗΝ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 » ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Β΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξεις του 27 ου Πειραματικού Δημ. Σχολείου Αθηνών.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Καούρες μας, ξινίλες μας και σκορδοκαΐλες μας…» Σχολικό έτος ο Νηπιαγωγείο Πατρών.
« Δέλτα Χι και ο Μηχανισμός » Της Έρικας Αγγέλικα Γαρμπή Υπεύθυνη καθηγήτρια : Λύχνου Ευτέρπη ΠΕ 02.
Ζωρζ Σαρή Δημήτρης.Σ Σχολ. 1 ο Δημοτικό σχολείο Σκύδρας Τάξη Ε
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΤΟ ΑΣΧΗΜΟΠΑΠΟ σε νέες περιπέτειες
Διαφωτισμος-Μοντεσκιε
Ο αλυσοδεμένος ελέφαντας
Το ερωτηματολόγιο για το σχολικό εκφοβισμό ως μέσο ευαισθητοποίησης και κινητοποίησης όλου του σχολείου 1ο Γυμνάσιο Πεύκης Υπεύθυνη καθηγήτρια: Μαρία.
Ηλεκτρονικό Περιοδικό
Τζων Λοκ Λήδα Ευαγγελινού Β1.
Προετοιμασία της Βιβλικής
ΒΟΛΤαιΡΟΣ - διαφωτισμοσ
Αυδίκος Αθανάσιος – Πήχας Στέφανος
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
Ο ΙΣΡΑΗΛΙΤΙΚΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ
5o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΟΣΜΟΥ ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΘΕΜΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ Βασίλης Κ. Λευτέρης Μ . Γκόρικ Χ.
Ο νέος Οσιομάρτυρας του Χριστού Αγαθάγγελος
Αθανάσιος Ρεπανιδιώτης ο Νεομάρτυρας
21. Το Βυζάντιο εκχριστιανίζει τους Σλάβους
Ο Ιησούς και οι μαθητές του
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Καταστροφή της Σμύρνης 1922
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
Ημέρα Μνήμης Εθνάρχη Μακαρίου Γ’ 19 Ιανουαρίου
ΕΡΓΑΣΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ PROJECT
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Επειδή έπρεπε να περιμένει πολλές ώρες, αποφάσισε να αγοράσει ένα βιβλίο για να περάσει η ώρα. Αγόρασε επίσης κι ένα πακέτο μπισκότα.
ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΑΓΚΥΠΡΙΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΚΑΙ ΛΥΚΕΙΟ ΛΕΥΚΑΡΩΝ.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑρχιεπισκοποΣ Κυπρου Κυπριανοσ. Ελένη Δημητρίου Β’1

εισαγωγΗ Το θέμα το οποίο αποφάσισα να ασχοληθώ στην παρούσα έργασία είναι ο αρχιεπίσκοπος Κύπρου Κυπριανός και η Κύπρος. Το επέλεξα για διαφόρους λογούς όπως για παράδειγμα το ότι δεν συνηθίζεται να ασχολούμαστε με εργασίες που αφορούν τα ζητήματα της Κύπρου. Αλλά ο κυριότερος λόγος που αποφάσισα να ασχοληθώ ήταν πως, όταν σε μια εκπαιδευτική επίσκεψη με τον καθηγητή της ιστορίας μας πορευόμενοι προς την αρχιεπισκοπή βρεθήκαμε ‘τυχαία’ στην κρυψώνα στην όποια ο αρχιεπίσκοπος Κυπριανός μυήθηκε στην φιλική εταιρία. Εκεί ένας αξιοθαύμαστος καθηγητής του Παγκυπρίου, μας μεταλαμπάδευσε τις γνώσεις του για τον αρχιεπίσκοπο και γενικά για το τι γινόταν τότε. Πραγματικά εκείνη την στιγμή, αφού πρώτα ήμουν σε δίλημμα όσον αφορά το θέμα μου, δεν μπορούσα να μην συγκινηθώ που βρισκομουν σε ένα τοσο ιερο χωρο με έναν τοσο μορφωμενο ανθρωπο με πληθωρα γνωσεων. Αυτό μου κινησε την περιεργεια να μαθω περισσοτερα και αρχισα την ερευνά μου.

προβληματικη Στην πορεία της εργασίας μου ανακάλυψα ότι το θέμα ήταν πολύ μεγάλο και επειδή χρησιμοποίησα πολλές πηγές σε κάποιο σημείο ένιωσα πως δυσκολευόμουν να διαχειριστώ και να οργανώσω την πληθώρα των πληροφοριών που συγκέντρωσα. Ακόμη επειδή διάβαζα και τις επιστολές δυσκολεύτηκα λίγο με τη γλωσσά. Ίσως ακόμη το ότι έκανα παράλληλα τις δυο εργασίες και δεν ήξερα που να γράψω το κάθε τι. Έπρεπε να απομονώσω τις αντικειμενικές γνώμες.

Μεθοδοσ- μεσα εργασιασ Αρχικά επισκεύτηκα την βιβλιοθήκη του σχολειού μου και από εκεί άντλησα της τρείς από τις τέσσερις πηγές μου. Το Ιστορία της Νήσου ΚΥΠΡΟΥ, τόμος τέταρτος, από το 1571 μέχρι το 1964 Α. Παυλίδη, το Μεγάλη Κυπριακή Εγκυκλοπαίδεια, φυλόκυπρος, και το ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΝΗΣΟΥ ΚΥΠΡΟΥ, ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΓΓΛΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ ΜΕΧΡΙ ΤΟ 1910, ΦΙΛΙΟΥ ΖΑΝΝΕΤΟΥ. Ακόμη ο καθηγητής της ιστορίας μου δάνεισε το ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΚΥΠΡΟΥ ΚΥΠΡΙΑΝΟΣ, Ο Μάρτυρας της πίστεως και της πατρίδος , ΑΡΧΕΙΟΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ. Τα διάβασα και πηρά από το καθένα ότι με ενδιέφερε και άρχισα να τα γραφώ σε ένα κείμενο. Προς το τέλος της εργασίας μου έψαξα στο διαδίκτυο στο http://www.archaiologia.gr/blog/issue/ .

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ-ΕΠΙΛΟΓΟΣ Ο αρχιεπίσκοπος έζησε πάρα πολλά χρόνια στο εξωτερικό εκεί όπου τον επηρέασαν οι ιδέες του Διαφωτισμού. Τις ιδέες του χρησιμοποίησε για την ανάπτυξη της εκπαίδευσης στη Κύπρο. Ίδρυσε την Ελληνική σχολή στην Λευκωσία αργότερα και στην Λεμεσό. Φρόντισε πολλές εκκλησίες προσφέροντας δωρεές και επιδιορθώνοντας τις και ήταν δίπλα στους κατοίκους του. Το τέλος του ήρθε πέφτοντας ένα από τα πρώτα θύματα την 9η Ιουλίου το 1821 όπου υπήρξε και η μεγαλύτερη δοκιμασία για τον ελληνισμό της Κύπρου αφού οι Τούρκοι προέβηκαν σε σφαγή που κράτησε περίπου ένα μηνά. Θεωρώ πως ο αρχιεπίσκοπος στάθηκε αντάξιος των προσδοκιών των κατοίκων διότι με θάρρος στάθηκε βράχος σε όλα τα δεινά. Όλοι κάνουν κάποια λάθη αλλά τα καλά μένουν πάντα στην ιστορία.

Η προσωπογραφία του Κυπριανού : Εικονίζεται σε αυτή βαθυστόχαστος με ισχυρή θέληση Φοράει ράσα (δείχνει την ιεροσύνη) Κρατάει μελανοδοχείο στο αριστερό χέρι που ακουμπά στο κλειστό βιβλίο Με το δεξί γράφει σε ένα φύλλο, σύμφωνα με το Αρχείον Κειμένων. Ίσως στο βιβλίο φαίνεται καλύτερα. (σελ.684)

Ο απαγχονισμός του αρχιεπισκόπου Κυπριανού και ο αποκεφαλισμός των υπολοίπων αρχιερέων (9 Ιουλίου 1821). Πινάκας του Γ. Μαυρογένη, βρίσκετε η Αρχιεπισκοπή Κύπρου.

Η ιδρυτική πράξη της Ελληνικής Σχολής Λευκωσίας όπου αργότερα ονομάζετε Παγκύπριο Γυμνάσιο . 1η Ιανουαρίου 1812.

Επιστολή του Κυπριανού προς την αδελφότητα της ιεράς μονής Κύκκου για την εκλογή νέου ηγουμένου στις 10 Ιανουάριου 1812.

Η παραπάνω εγκύκλιος αφορούσε τους ιερείς και γενικότερα τους χριστιανούς. Γράφτηκε την 1η Απριλίου το 1812.

Εγκύκλιος του Κυπριανού προς όλους τους κατοίκους της Λευκωσίας προτρέποντας τους να παραδώσουν τα όπλα. 22 Απριλίου 1821.

Δραγομάνος Χατζηγεωργάκης Κορνέσιος. Ήταν ο πιο σημαντικός από τους δραγομάνους της Κύπρου. Απέκτησε πολιτική δύναμη και ήταν σε πολύ καλή οικονομική κατάσταση. Διάθεσε μεγάλο μέρος της περιουσίας του για την προστασία των χριστιανών. Έπεσε θύμα μίσους και μετά την φυγή του στην Κωνσταντινούπολη αποκεφαλίστηκε στις 31 Μάρτιου το 1809.

Βλέπουμε την ίδια εικόνα κατά τον ίδιο καιρό, δηλαδή το 1820-1821, αλλά με διαφορετικά χρώματα και ίσως κάποιες λεπτομέρειες. Αυτό, το πιο πιθανό, να συμβαίνει επειδή εκείνο το διάστημα για να καταπολεμήσει της ακρίδες , ο αρχιεπίσκοπος Κυπριανός διέταξε να φτιάξουν δεκάδες εικόνες του αγίου Τρύφωνος επειδή ήταν ο προστάτης της γεωργίας. Το κείμενο αναφαίρετε σε εξορκισμό.

https://www.youtube.com/watch?v=ACNx8Ob4FhY Το ποίημα, Η 9η Ιουλίου του 1821 εν Λευκωσία Κύπρου είναι γνωστό ποίημα του Κύπριου ποιητή, Βασίλη Μιχαηλίδη . Αναφέρεται στον απαγχονισμό του Αρχιεπίσκοπου Κυπριανού στις 9 Ιουλίου 1821 και γράφτηκε στην κυπριακή διάλεκτο. Το ποίημα φαίνεται να γράφτηκε την περίοδο 1884-1895 και εκδόθηκε για πρώτη φορά το 1911. Το ποίημα χωρίζεται σε 24 ραψωδίες και έχει 560 δεκαπεντασύλλαβους στίχους.

https://www.youtube.com/watch?v=riD2gnrg4sU Ευχαριστώ για την προσοχή σας!!!