Κρατικές οικονομικές ενισχύσεις (ΚΟΕ)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1 Χ Ο υπό έκδοση νόμος για τις υπηρεσίες πληρωμών στην εσωτερική αγορά Χρήστος Βλ. Γκόρτσος Αναπληρωτής Kαθηγητής Διεθνούς Οικονομικού Δικαίου, Πάντειο.
Advertisements

(α) Διάθεση Μεριδίων ΟΣΕΚΑ (β) Διαδικασία Κοινοποίησης
Ισχυρισμοί διατροφής και υγείας Παρόν και μέλλον Βασίλης Μαθιουδάκης
1. 2 Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΟΥ Ο.Α.Ε.Π. ΣΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΗΣ “ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑΣ“ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΕΊΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΚΑΙ ΚΑΘΟΡΙΣΤΙΚΗ  Είναι πλέον κατανοητό από όλους.
Ο Ευρωπαϊκός έλεγχος των κρατικών ενισχύσεων σε αερομεταφορείς και αεροδρόμια Δημήτριος Βουγιούκας Δικηγόρος ΔΝ.
Νέος Κανονισμός Ασφάλισης Ζωϊκού Κεφαλαίου
1 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ Νέο ευρωπαϊκό πρόγραμμα κινητικότητας επιχειρηματιών Λευκωσία, 2011 ERASMUS ΓΙΑ ΝΕΟΥΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ.
ΝΟΜΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΣΚΑΦΩΝ ΑΝΑΨΥΧΗΣ
Έκτακτη Γενική Συνέλευση ΣΦΕΕ Ανατιμολόγηση & Νέα Προϊόντα Νίκος Κεφαλάς, Αντιπρόεδρος ΣΦΕΕ Τετάρτη 27 Νοεμβρίου, 2013.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΠΝΟΠΑΡΑΓΩΓΩΝ
ΑΝΑΘΕΩΡΗΣΗ Κ.Ο.Α. ΟΙΝΟΥ Ευαγγελία Κούρεντα Γεωπόνος
ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 13.2 Αρχές και οικονομικοί κανόνες για την κινητικότητα.
1 Η νέα Οδηγία για την παροχή πιστώσεων σε καταναλωτές Χριστίνα Κ. Λιβαδά Ειδική Νομική Σύμβουλος ΕΕΤ.
Δεκέμβριος 2006 Ειδική Υπηρεσία Στρατηγικής, Σχεδιασμού και Αξιολόγησης Αναπτυξιακών Προγραμμάτων Μονάδα Οργάνωσης & Διαχείρισης ΚΠΣ Α.Ε. ΣΥΧΝΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΕΚΤΙΜΗΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΩΝ ΕΠΙΠΤΩΣΕΩΝ ΟΔΗΓΙΑ 2001/42/ΕΚ
ΠΑΣΕΓΕΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑ : ΑΓΡΟΤΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΩΝ ΣΥΝΕΤΑΙΡΙΣΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΩΣΕΩΝ
Έννοια οικονομικού προγραμματισμού
Ημερίδα ενημέρωσης Διαπιστευμένων Φορέων 7 Μαΐου 2008 Καθεστώς Επενδύσεις στις γεωργικές εκμεταλλεύσεις Γιάννος Μαυρομμάτης Διαχειριστική Αρχή ΠΑΑ.
Επαγγελματική Αστική Ευθύνη Διαμεσολαβητών 29/5/2014 Μάνος Δημήτριος.
ΒΟΛΟΣ 21/03/ Νέα νομοθεσία χημικών Reach – πρώτη φάση εφαρμογής Δημήτρης Τσίχλης Δ/νση Περιβάλλοντος Γ.Χ.Κ.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Περιφερειακή Πολιτική ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ Δεκέμβριος 2004 EL Κανονισμοί 1 Πολιτική συνοχής ( ) Πρόταση της Επιτροπής για νέους κανονισμούς 14 Ιουλίου.
Πρόγραμμα «Στέγαση και Επανένταξη»
Κατηγορία επιχειρήσεων Αριθμός εργαζομένων (αμετάβλητος) Κύκλος εργασιών ήΣυνολικός ισολογισμός Πολύ μικρές0-9≤ 2 εκατ. ευρώ Μικρές10-49≤ 10 εκατ. ευρώ.
“ ΕΝΙΣΧΥΣΗ Μ.Μ.Ε. ΠΟΥ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΠΟΙΟΥΝΤΑΙ ΣΤΟΥΣ ΤΟΜΕΙΣ ΜΕΤΑΠΟΙΗΣΗΣ, ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ & ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗ ΙΙ Μ. Δ. Χρυσομάλλης Αναπληρωτής Καθηγητής.
Μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών ιδιωτικού διεθνούς δικαίου Διδάσκουσα: Επίκουρη καθηγήτρια Χρ. Τσούκα 1 Η αρχή του κράτους προελεύσεως και η σημασία της.
 Κύριοι στόχοι της είναι να εξασφαλίσει δίκαιο βιοτικό επίπεδο στους γεωργούς και ασφαλή τρόφιμα που παρέχονται σε σταθερή βάση και σε προσιτές τιμές.
ΚΡΑΤΙΚΕΣ ΕΝΙΣΧΥΣΕΙΣ Και ΕΑΚ Εθνική Αρχή Συντονισμού ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΚΡΑΤΙΚΩΝ ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
Κρατήσεις σε περιπτώσεις εκτέλεσης δικαστικών αποφάσεων.
1 2 ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ 1. ΟΡΑΜΑ2. ΣΚΟΠΟΙ3. ΔΡΑΣΕΙΣ ΕΠΙΤΕΥΞΗΣ ΣΚΟΠΩΝ4. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ6. ΜΕΛΗ7.
Κατασκευαστικά Στοιχεία Μονάδων Ελεγχόμενου Περιβάλλοντος Μaster TEI Πελοποννήσου Αγορά: α. Αγροτικού Οχήματος β. Κινητού Ψυκτικού Θαλάμου Θέμα Άδεια Θερμοκ.
Καθεστώς κρατικών ενισχύσεων σε έργα Έρευνας, Τεχνολογικής Ανάπτυξης και Καινοτομίας Βασίλης Γογγολίδης Δ / νση Σχεδιασμού & Προγραμματισμού Πολιτικών.
ΚΑ2-Στρατηγικές Συμπράξεις Τομέας Εκπαίδευσης και Κατάρτισης Τεχνική Ημερίδα Τομέας Σχολικής Εκπαίδευσης Αθήνα, 15/10/2014 Μαρία Αδαμοπούλου, Στέλεχος.
Διεθνής Κινητικότητα: Νέα Δράση και Οδηγίες Διαχείρισης Γιαννούλη Βάσω Συντονίστρια Τομέα Ανώτατης Εκπαίδευσης Erasmus+, EM/IKΥ Erasmus+/Τομέας Ανώτατης.
ΣΥΜΒΑΣΗ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ERASMUS+ ΑΛΛΑΓΕΣ - ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΣΗΜΕΙΑ 22 Οκτωβρίου 2015, Εθνικό Ίδρυμα Ερευνών Βάσω Γιαννούλη Συντονίστρια του τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Κανόνες για τις συμφωνίες οριζόντιας συνεργασίας Δημήτρης Λουκάς Αντιπρόεδρος Επιτροπής Ανταγωνισμού Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εθνικών Δικαστών – Ε. Ε. Αθήνα,
Ελληνικά Ταχυδρομεία Α.Ε. Χρήστος Βαρσάμης Διευθύνων Σύμβουλος Ρυθμιστικό Πλαίσιο Ταχυδρομικής Αγοράς – Ρόλος της Ε.Ε.Τ.Τ. 1.
Ελεγκτικό Συνέδριο Επιχορηγήσεις Δήμων σε πολιτιστικά και αθλητικά σωματεία Α. Σώκος Δ. Εισηγητής ΕλΣ Δ. Εισηγητής ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
Οι ΚΟΕ ξεκινούν το 1974 με το αριθ. 131/74 Νομοθετικό Διάταγμα και εξελίσσονται σταδιακά μετά την είσοδό μας στην ΕΟΚ, αφού μιλάμε για την πρώτη “κοινή.
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Απαλλαγές & Εξαιρέσεις από την ενοποίηση Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό.
1 Ανώνυμη Εταιρεία ΙI ΔΙΔΑΣΚΩΝ: ΠΑΤΣΙΟΛΑΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Ομιλία Σπύρου Βούγια Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων Αθήνα, 13 Απριλίου 2011 Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών & Δικτύων 1.
ΣΥΝΘΗΚΗ ΛΙΣΑΒΟΝΑΣ ΣΥΝΘΗΚΗ ΓΙΑ ΤΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Άρθρο 218 (πρώην άρθρο 300 της ΣΕΚ) Ιωάννα Παπαδοπούλου.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΑΓΡΟΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
ΩΣ ΤΡΙΤΟΣ ΠΥΛΩΝΑΣ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ
Οικονοµική Εργασίας και Εργασιακές Σχέσεις
ΝΕΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ 2010 “Εγγύηση από τη ΤΕΜΠΜΕ ΑΕ Χαμηλότοκων δανείων για την κάλυψη δαπανών αγοράς πρώτων υλών, εμπορευμάτων, υπηρεσιών κλπ” Δρ. Αλέξανδρος.
Ασφάλιση ζωικού κεφαλαίου Εκτίμηση ζημιών στο ζωικό κεφάλαιο
ΕΓΓΡΑΦΗ ΠΟΙΚΙΛΙΑΣ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟ ΚΑΤΑΛΟΓΟ
Ευαγγελία Μαρία Θωμά, Πρωτοδίκης – Υποψήφια ΔΝ
ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΈΝΤΑΞΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 472/2013 για την ενίσχυση της οικονομικής και δημοσιονομικής εποπτείας των κρατών μελών στη ζώνη του ευρώ τα οποία αντιμετωπίζουν ή απειλούνται.
Προώθηση των γεωργικών προϊόντων
ΔΗΛΩΣΗ ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑΣ - ΕΚΤΡΟΦΗΣ
ΕΠΕΛΕΥΣΗ ΤΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΠΙΣΤΗ
Πηγές του διοικητικού δικαίου -Γενικές αρχές
Η Ενιαία Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων
ΑΣΦΑΛΙΣΗ ΕΛ.Γ.Α. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΕΝΙΣΧΥΣΕΩΝ.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
Παντείου Πανεπιστημίου
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
ΠΜΣ Δίκαιο της ΕΕ Οικονομική και Νομισματική Ένωση Μανώλης Περάκης
Φορολογικη Ι τιμολόγιο πώλησης
Η ανοιχτή μέθοδος συντονισμού (ΑΜΣ)
Φορολογικη λογιστικη Αγρότες.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Κρατικές οικονομικές ενισχύσεις (ΚΟΕ) Αν τα ασφαλιστικά συμβόλαια ξεκινούν το 1938, οι ΚΟΕ ξεκινούν το 1974 με το αριθ. 131/74 Νομοθετικό Διάταγμα και εξελίσσονται σταδιακά μετά την είσοδό μας στην ΕΟΚ, αφού μιλάμε για την πρώτη “κοινή πολιτική” η οποία διαμορφώνεται με τη συνεργασία Κρατών - Μελών και Ευρωπαϊκής Ένωσης (κοινή αρμοδιότητα) ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ 1. Γεωργικό Προϊόν. Για την εφαρμογή των κατευθυντηρίων γραμμών, με τον όρο «γεωργικό προϊόν» νοούνται τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στον κατάλογο του Παραρτήματος 1 της Συνθήκης, τα προϊόντα φελλού και τα προϊόντα που χρησιμεύουν για απομίμηση ή υποκατάσταση του γάλακτος και των γαλακτοκομικών προϊόντων. 2. Πεδίο Εφαρμογής. Οι κατευθυντήριες γραμμές εφαρμόζονται σε όλες τις κρατικές ενισχύσεις, συμπεριλαμβανομένων των μέτρων ενίσχυσης που χρηματοδοτούνται από φόρους υπέρ τρίτων, οι οποίες χορηγούνται σε σχέση με δραστηριότητες συναφείς με την παραγωγή, μεταποίηση και εμπορία των γεωργικών προϊόντων που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του παραρτήματος 1 της Συνθήκης.

Γενικές αρχές Οι ενισχύσεις που χορηγούνται από τα κράτη – μέλη μέσω των κρατικών πόρων, είναι ασυμβίβαστες με την κοινή αγορά, με βάση τις διατάξεις του άρθρου 107 παρ. 1 της Συνθήκης. Κρατικές ενισχύσεις μπορεί να καταβάλλονται μόνο, σε εφαρμογή του άρθρου 107 παρ. 2 στοιχ. β) της Συνθήκης (ΣΛΕΕ), για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται από θεομηνίες ή άλλα έκτακτα γεγονότα. Αυτές οι ενισχύσεις θεωρούνται ως μέτρα συμβατά προς την κοινή αγορά κατά παρέκκλιση. Στις περιπτώσεις αυτές κατατίθεται προς έγκριση στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων, βάσει του άρθρου 108 παρ. 3 της Συνθήκης

Κοινοποίηση προγράμματος Κοινοποίηση προγράμματος Το ενδιαφερόμενο κράτος δεν μπορεί να εφαρμόσει τα μέτρα πριν η Επιτροπή καταλήξει σε τελική Απόφαση. Δηλαδή, τα καθεστώτα κρατικών ενισχύσεων, πριν τεθούν σε εφαρμογή, πρέπει να κοινο-ποιούνται στην Επιτροπή. Υπάρχουν κάποιες περιπτώσεις εξαιρέσεων από την κοινοποίηση, όπως οι ενισχύσεις που απαλλάσσονται με ειδικούς Κανονισμούς Εξαίρεσης (πχ. ενισχύσεις ήσσονος σημασίας «de minimis» ή ο Γενικός Απαλλακτικός Κανονισμός).

Ενισχύσεις για τη γεωργία Τα προγράμματα ενισχύσεων για την αντιστάθ-μιση ζημιών στη γεωργία θα πρέπει να είναι σύμφωνα με τις Κοινοτικές Κατευθυντήριες Γραμμές (ΚΚΓ) της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με τις κρατικές ενισχύσεις στον γεωργικό και τον δασονομικό τομέα και στις αγροτικές περιοχές για την περίοδο 2014-2020 (2014/C 204/01). Συνεπώς, ότι θέλουμε να ενισχύσουμε, πρέπει να το κοινοποιούμε ή να προσπαθούμε να το προωθούμε ως κοινή αγροτική πολιτική

Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα Από το 2009, είναι ακόμα πιο στενά τα περιθώρια στη Χώρα μας, αφού οι ΚΟΕ εντάχθηκαν στο μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, παρακολουθούνται αυτοτελώς από το ΓΛΚ και το Υπουργείο Οικονομικών, δηλαδή συμπεριλαμβάνονται στο Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα Δημοσιονομικής Στρατηγικής (ΜΠΔΣ) που θέτει τα ανώτατα όρια δαπανών για κάθε δράση σε χρονική περίοδο τριετίας. Το ισχύον Μεσοπρόθεσμο Πρόγραμμα 2015-2018 ψηφίστηκε με τον Ν.4263/2014 (ΦΕΚ 117 Α΄/14.5.14) και θέτει στον Προϋπολογισμό του ΥΠΑΑΤ, για τις δράσεις ΚΟΕ, ανώτατο όρια δαπανών τα 16.000.000€ ετησίως.

Ανάληψη υποχρέωσης δαπάνης ΚΟΕ σημαίνει επίσης ανάληψη υποχρέωσης της δαπάνης από το κράτος, δηλαδή δέσμευση κρατικών πόρων, που είναι πλέον λίγοι και πολύτιμοι. Επομένως θα πρέπει στα σχετικά προγράμ-ματα να εντάσσονται θεομηνίες και δυσμε-νείς καιρικές συνθήκες με πλήρη τεκμηρίωση αιτίου και κατά την εισήγηση θα πρέπει να υπάρχει κατά το δυνατόν ακρίβεια του προϋπολογισμού της ζημιάς.

Κανονισμός ΚΟΕ ΕΛ.Γ.Α. Από την ημέρα ανάθεσης του έργου των ενισχύσεων στον ΕΛ.Γ.Α. και ύστερα από συνεννόηση και επαφές με την Ε.Ε., συντάχθηκε από τον ΕΛ.Γ.Α. ειδικός Κανονισμός - πλαίσιο, με απλοποιημένους πίνακες κόστους, ο οποίος αποτελεί τη νομική βάση υποβολής όλων των προγραμμάτων κρατικών οικονομικών ενισχύ-σεων που υποβάλλονται από τον ΕΛ.Γ.Α. Μετά από κάθε αλλαγή υποβάλλεται νέος Κανονισμός, ο οποίος μετά την έγκριση του από την Ε.Ε. και την υπογραφή του από τους αρμόδιους Υπουργούς, δημοσιεύεται σε ΦΕΚ.

Υποβολή προγραμμάτων Με τον Κανονισμό ΚΟΕ διευκολύνεται η έγκριση των υποβαλλόμενων προγραμμάτων, αφού για κάθε νέο πρόγραμμα ενισχύσεων που προκύπτει, οι ελληνικές αρχές πρέπει να υποβάλλουν μία «συμπληρωματική» Κοινή Υπουργική Απόφαση στην οποία αναφέρονται τα ζημιογόνα αίτια, οι ημερομηνίες ζημιάς, οι καλλιέργειες που επλήγησαν, η διάρκεια ισχύος του προγράμματος και κυρίως το συνολικό ύψος ενίσχυσης που θα καταβληθεί από το κράτος – μέλος. Κάθε έτος γίνεται αποστολή 2 προγραμμάτων ΚOE (ένα για πυρκαγιές και ένα για θεομηνίες και δυσμενείς καιρικές συνθήκες έτους).

Ενισχύεται, ότι δεν ασφαλίζεται Στα προγράμματα κρατικών οικονομικών ενισχύσεων, σύμφωνα με τις διατάξεις του Νόμου 1409/83 (άρθρο 3), μπορούν να ενταχθούν μόνο οι ζημιές που δεν καλύπτονται ασφαλιστικά «… χορήγηση οικονομικών ενισχύσεων για την επανόρθωση ζημιών που προκαλούνται στη γεωργία γενικά από γεγονότα ανώτερης βίας ή άλλα έκτακτα περιστατικά που δεν καλύπτονται ασφαλιστικά από τον ΟΓΑ» νυν ΕΛ.Γ.Α. Δηλαδή ότι καλύπτεται ασφαλιστικά, αλλά βάσει περιορισμών του Κανονισμού ΕΛ.Γ.Α. δεν αποζημιώνεται, δεν μπορεί να ενταχθεί σε πρόγραμμα κρατικών ενισχύσεων

Τεκμηρίωση - έγκριση προγράμματος Τεκμηρίωση - έγκριση προγράμματος Στοιχεία τεκμηρίωσης Μετεωρολογικά Επιστημονικές εκθέσεις Έγγραφα Π.Υ. – Δημοσιεύματα -Εποπτικό υλικό Επίσημα στατιστικά στοιχεία Ανάληψη υποχρέωσης από Υπ.Οικονομικών Αίτημα συμπληρωματικών πληροφοριακών στοιχείων από Ε.Ε. Η Ε.Ε. αποφασίζει να μην εγείρει αντιρρήσεις -Κοινοποίηση -Αίτηση συμπληρωματικών πληροφοριακών στοιχείων (1 μήνα) -Εξέταση υπόθεσης και έκδοση Απόφασης (2 μήνες) Οπότε: Α. Αποφασίζει να μην εγείρει αντιρρήσεις, άρα επιτρέπεται η εφαρμογή του Β. Κινεί διαδικασία βάσει του άρθρου 88.2 (108.2), εάν διατηρεί αμφιβολίες. Δηλαδή «επίσημη έρευνα». Μετά την έρευνα εκδίδει Απόφαση Οριστική (18 μήνες) Θετική 2. θετική υπό σαφείς όρους 3. Αρνητική και η Α και η Β περίπτωση, υπό αναθεώρηση από το Ευρωπαϊκό Δικαστήριο (άρθρο 230 ΣΛΕΕ)

Ενισχύσεις για ζημιές από θεομηνίες ή έκτακτα γεγονότα Θεομηνίες Σεισμοί Χιονοστιβάδες Κατολισθήσεις Πλημμύρες Ανεμοστρόβιλοι Εκρήξεις ηφαιστείων Έκτακτα γεγονότα Πόλεμος Εσωτερικές ταραχές Απεργίες Πυρηνικά-βιομηχανικά ατυχήματα Πυρκαγιές από φυσικά αίτια, ανεξέλεγκτες, με εκτεταμένες απώλειες Ζημιές για τις οποίες επιτρέπονται ενισχύσεις για επανόρθωση θεωρούνται οι θεομηνίες ή τα έκτακτα γεγονότα. Μέχρι σήμερα η Επιτροπή έχει δεχθεί ότι οι σεισμοί, οι χιονοστιβάδες, οι κατολισθήσεις και οι πλημμύρες μπορεί να συνιστούν θεομηνίες. Τα έκτακτα γεγονότα που μέχρι στιγμής έχουν γίνει δεκτά από την Επιτροπή περιλαμβάνουν τον πόλεμο, εσωτερικές ταραχές ή απεργίες και, με ορισμένες επιφυλάξεις και ανάλογα με την έκτασή τους, μείζονα πυρηνικά ή βιομηχανικά ατυχήματα και πυρκαγιές, οι οποίες έχουν ως αποτέλεσμα εκτεταμένες απώλειες. Κατά γενικό κανόνα, η Επιτροπή δεν δέχεται ότι η εκδήλωση ζωικών ή φυτικών ασθενειών μπορεί να θεωρηθεί θεομηνία ή έκτακτο γεγονός. Η Επιτροπή θα αξιολογεί τις προτάσεις χορήγησης ενισχύσεων σύμφωνα με το άρθρο 87 παράγραφος 2 στοιχείο β) κατά περίπτωση, λαμβάνοντας υπόψη και την προηγούμενη πρακτική της στον τομέα αυτό. Κοινοποίηση μέσω Απαλλακτικού Κανονισμού 702/2014 βάρος ελέγχου στο κράτος – μέλος (έλεγχοι)

Ενισχύσεις για ζημιές από δυσμενείς καιρικές συνθήκες Είδη δυσμενών καιρικών συνθηκών (1 κλιματικό φαινόμενο) ο παγετός το χαλάζι η ανεμοθύελλα Οι υπερβολικές βροχοπτώσεις η ξηρασία και οι υψηλές θερμοκρασίες οι χιονοπτώσεις Μέγεθος ζημιών: ζημιές σε ευρύτερο επίπεδο, εξίσωση με θεομηνία Κατώτατο όριο ζημιών: 30% σε επίπεδο ΠΕ (επίσημα στατιστικά στοιχεία) Ενισχύσεις για ζημιές από δυσμενείς καιρικές συνθήκες Δυσμενείς Καιρικές Συνθήκες. Η Επιτροπή υποστηρίζει σταθερά ότι οι δυσμενείς καιρικές συνθήκες, όπως ο παγετός, το χαλάζι, ο πάγος, η βροχή ή η ξηρασία, δεν μπορούν από μόνες τους να θεωρηθούν θεομηνίες κατά την έννοια του άρθρου 87. Μέγεθος Ζημιών. Λόγω των ζημιών που ενδέχεται να προκαλέσουν τα γεγονότα αυτά στη γεωργική παραγωγή ή στα μέσα γεωργικής παραγωγής, η Επιτροπή έχει δεχτεί ότι τα γεγονότα αυτά μπορούν να εξομοιωθούν προς θεομηνίες, όταν το επίπεδο των ζημιών φθάνει ένα κατώτατο όριο, το οποίο έχει καθοριστεί σε 30 % της κανονικής παραγωγής Διατήρηση Κατώτατου ορίου ζημιών. Λόγω των εγγενών διακυμάνσεων της γεωργικής παραγωγής, η διατήρηση του κατώτατου αυτού ορίου φαίνεται αναγκαία, για να εξασφαλίζεται ότι οι καιρικές συνθήκες δεν χρησιμοποιούνται ως πρόσχημα για την καταβολή λειτουργικών ενισχύσεων. υποβολή μέσω ΚΚΓ

Ενισχύσεις καλλιεργειών Ενισχύσεις καλλιεργειών Δικαιούχος γεωργός Ύψος ζημιάς >30% στο σύνολο των ομοειδών ειδών του παραγωγού Προσδιορισμός ζημιάς με επιτόπιο έλεγχο (ή βάσει στοιχείων πχ. περονόσπορος) Απαλλαγή 20% βάσει ΚΚΓ Υποχρεωτική Ασφάλιση (από 2010) Για αποζημίωση ξηρασίας εφαρμογή οδηγίας 2000/60 ΕΚ (από 2011)

Ενισχύσεις στο φυτικό κεφάλαιο Ένταση ενίσχυσης έως 80% Νόμιμη εκμετάλλευση (πχ. αμπέλια) Για τη φυτική παραγωγή έως 50% Επίσημα στατιστικά Χώρας Διατήρηση εκμετάλλευσης έως 5 χρόνια

Ενισχύσεις στο ζωικό κεφάλαιο Νόμιμη εκμετάλλευση Ένταση ενίσχυσης έως 80% Είδος ζωικού κεφαλαίου (συνήθως πτηνοτρόφοι) Διατήρηση δραστηριότητας για 3 έτη Θέμα με τις ενισχύσεις στην αλιεία λιμνοθαλασσών, ποταμών

Ενισχύσεις ζημιών σε πάγιο κεφάλαιο -Γεωργικά κτίσματα – Θερμοκήπια -Εξοπλισμός-Μηχανήματα Ένταση ενίσχυσης έως 70% Νόμιμη εκμετάλλευση Διατήρηση 10 έτη

Δικαιούχοι Κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης Αρχηγοί της γεωργικής τους εκμετάλλευσης Γεωργοί με την ευρύτερη έννοια Μόνιμοι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της εκμετάλλευσης Συνολικό οικογενειακό Εισόδημα, έως 45.000 € Καταρχήν, οι ενισχύσεις επιτρέπεται να καταβάλλονται μόνο σε γεωργούς ή, εναλλακτικά, σε οργάνωση παραγωγών, της οποίας ο γεωργός είναι μέλος. Στην περίπτωση αυτή το ποσό της ενίσχυσης δεν πρέπει να υπερβαίνει την πραγματική ζημία που υπέστη ο γεωργός. Δικαιούχοι των ανωτέρω οικονομικών ενισχύσεων δύνανται να κριθούν 1. Φυσικά ή μη φυσικά πρόσωπα που πληρούν τις προϋποθέσεις : α) είναι κάτοχοι γεωργικής εκμετάλλευσης, β) είναι αρχηγοί της γεωργικής τους εκμετάλλευσης ( όταν πρόκειται για φυσικά πρόσωπα), γ) είναι γεωργοί κατά κύρια απασχόληση, δ) είναι μόνιμοι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής της εκμετάλλευσης, με εξαίρεση τους μετακινούμενους κτηνοτρόφους και μελισσοτρόφους

Προϋποθέσεις έγκρισης Ενισχύσεων Προϋποθέσεις έγκρισης Ενισχύσεων Αποκατάσταση/ ανασύσταση ζημιών (όχι αναδιάρθρωση, με άλλο είδος) Συνέχιση γεωργικής δραστηριότητας, που είναι και ο σκοπός του προγράμματος Να μην έχει λάβει ενισχύσεις που έχουν κριθεί ασυμβίβαστες Αφαίρεση αποζημιώσεων από προγράμματα ασφάλισης και εξόδων καλλιέργειας που δεν πραγματοποιήθηκαν Προϋποθέσεις Η συνέχιση της γεωργικής δραστηριότητας αποτελεί βασική προϋπόθεση για την έγκριση του προγράμματος. Αυτό επιτυγχάνεται μετά από τους ελέγχους που διενεργούνται από τις αρμόδιες Επιτροπές για τη βεβαίωση της αποκατάστασης των ζημιών Για να αποφεύγεται η υπεραποζημίωση, από το ποσό των ενισχύσεων που καταβάλλονται πρέπει να αφαιρείται κάθε ποσό που λαμβάνεται βάσει προγραμμάτων ασφάλισης, όπως και τα έξοδα της καλλιέργειας που εξ αιτίας της ζημιάς δεν πραγματοποιούνται.

868.441.118,92 2012 ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΕ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ έτος ΛΗΞΗΣ ΣΥΝΟΛΟ έτος ΛΗΞΗΣ ΣΥΝΟΛΟ Πυρκαγιές 2012 10.000.000 2016 2.818.043,10 Ετήσιο 2011 28.500.000 3.341.605,94 Πυρκαγιές 2011 5.500.000 2015 1.045.841,33 Ετήσιο 2010 12.000.000 2014 1.051.096,38 Πυρκαγιές 2010 2.200.000 541.351,39 Αλιεία 2006 100.000 30.6.2013 0,00 ΕΤΗΣΙΟ 2009 25.000.000 2013 6.794.739,37 ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 2009 8.000.000 1.060.595,40 ΦΟΥΖΙΚΛΑΔΙΟ 2009 2.100.000 2012 1.858.454,43 ΑΛΙΕΙΑ 2008 2.000.000 18.214,82 ΑΠΡΙΛΙΟΣ-ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2008 339.639,19 Α' ΤΡΙΜΗΝΟ 2008 80.000.000 27.191.445,29 ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 2008 30.000.000 1.549.149,10 ΕΤΗΣΙΟ 2007 70.000.000 2011 9.150.613,13 ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 2007 350.000.000 121.313.895,16 ΠΛΗΜΜΥΡΕΣ ΕΒΡΟΥ 2006 1.000.000 539.452,43 ΕΤΗΣΙΟ 2006 50.000.000 2010 1.185.532,68 ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 2006 5.414.874,50 ΖΕΥΣ 2009 18.995.292,00 ΠΥΡΚΑΓΙΕΣ 2003-2005 22.000.000 933.465,26 FROST 280.000.000 280.743.838,54 FROST πάγιο 20.000.000 2008 FAR 43.543.776,96 RAGBY 60.000.000 36.692.804,31 FROGY 297.000.000 2007 302.317.398,21   868.441.118,92

Ευχαριστούμε για την προσοχή σας Ευχαριστούμε για την προσοχή σας