Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωσης IΙΙ Η Πλαισίωση

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΝΑΘΕΣΗ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ & ΠΡΟΜΗΘΕΙΩΝ
Advertisements

ΝΕΟΣ ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ Ν: 4067/2012 Εισήγηση 2 ΜΑΡΑ ΣΟΦΙΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ.
ΚΕΦΑΛΑΙΟΥΧΙΚΕΣ ΕΤΑΙΡΙΕΣ 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια 4 ο Πακέτο Σημειώσεων Εισηγήτρια : Δοξαστάκη Κάλλια.
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην εκπαίδευση. Παράγοντες που την επηρεάζουν Δρ Ειρήνη Ροδοσθένους, ΕΜΕ Φιλολογικών Μαθημάτων.
ΤΜΗΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΤΟΜΕΑΣ ΔΙΕΘΝΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΔΙΚΑΙΟ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗΣ ΕΝΩΣΗΣ Ι B.Tζώρτζη Ειδική Επιστήμονας.
ΠΡΟΣΦΑΤΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ΣΕΛΚ ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ 2014.
Το νέο ευρωπαϊκό ρυθμιστικό πλαίσιο για τα στεγαστικά δάνεια και οι αλλαγές που θα επιφέρει στο ισχύον ρυθμιστικό πλαίσιο Μάρτιος 2016 Χριστίνα Λιβαδά.
Ελεγκτικό Συνέδριο Προγραμματικές συμβάσεις Δήμων. Επίκαιρα νομολογιακά ζητήματα. Π. Παππίδας Πάρεδρος ΕλΣ Πάρεδρος ΕλΣ Διημερίδα ΚΕΔΕ Αθήνα, 14 και
ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ Μεθοδολογία έρευνας και αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου του θεολόγου.
Γ ΕΩΠΟΝΙΚΟ Π ΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ Α ΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΦΥΤΙΚΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΣΗΡΟΤΡΟΦΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΛΙΣΣΟΚΟΜΙΑΣ ΣΥΛΛΟΓΗ ΠΡΟΠΟΛΗΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΒΑΜΜΑΤΟΣ ΠΡΟΠΟΛΗΣ.
ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΕΝΝΟΙΑ & ΔΙΑΚΡΙΣΕΙΣ ΚΟΣΤΟΥΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΤΩΝ ΤΗΣ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ (Ιούνιος 2011) Περιεχόμενο και καινοτόμα στοιχεία του νέου Προγράμματος Σπουδών Λογοτεχνίας στην υποχρεωτική Εκπαίδευση.
ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΕ ΔΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ Εισηγητές: - Κωνσταντίνος Μπλάγας, Δ/νων Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ - Καλλιόπη Παπαδοπούλου, Νομική Σύμβουλος ΔήμοςΝΕΤ.
«Διγλωσσία και Εκπαίδευση» Διδάσκων: Γογωνάς Ν. Φοιτήτρια: Πέτρου Μαρία (Α.Μ )
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2016.
ΣΤΑΤΙΚΗ Ι Ενότητα 4 η : ΣΤΕΡΕΑ ΚΑΙ ΚΙΝΗΤΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ Διάλεξη: Ισοστατικότητα – υπερστατικότητα – κινητότητα φορέων. Καθηγητής Ε. Μυστακίδης Τμήμα Πολιτικών.
ΧΗΜΕΙΑ Γ’ ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΕΦ.1: ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΑΚΟΙ ΤΥΠΟΙ LEWIS (α) ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΚΑΤΑΝΟΗΣΗΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ ΣΘΕΝΟΥΣ (Kossel, Lewis)  Στους χημικούς.
ONLINE ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ Παρουσιάζουν οι μαθητές: Γ Ι Ο Υ Λ Η Λ Ι Ο Υ Ν Η Ι Α Σ Ω Ν Α Σ Τ Α Σ Σ Η Σ.
Π.Γ.Ε.Σ.Σ ΚΑΡΝΑΡΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ Β2ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΣΕΛΙΔΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Α-Δ.
ΤΡΙΤΗ, 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΘΗΝΑ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ‘ATHENS PARK’ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/
ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ.
Κοινωνική έρευνα για άτομα με αναπηρίες. Αύξηση ποσοστών αναπηρίας την τετραετία σε Δικαιούχους Μειωμένου Εισιτηρίου της Περιφερειακής Ενότητας.
ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΚΟΣΤΟΥΣ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗΣ Αποφάσεις Βάσει Οριακής & Πλήρους Κοστολόγησης Α.Τ.Ε.Ι. ΚΡΗΤΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΒΑΣΕΙ ΟΡΙΑΚΗΣ.
12. Αναπαραγωγή & ανάπτυξη Βιολογία Α’ Λυκείου. Αναπαραγωγή Το μόνο σύστημα που δεν είναι απαραίτητο για επιβίωση Ύπαρξη 2 διαφορετικών φύλων Πρωτεύοντα.
Μεταναστευτικό και Προσφυγικό ζήτημα Η κατάσταση σήμερα ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΑΝΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΝΟΣ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΧΙΖΑΣ ΑΝΤΩΝΗΣ.
1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εμπορική Ιδιότητα Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Φλεβική θρομβοεμβολική νόσος IV Εξάμηνο Νοσηλευτικής ΤΕΙ Λάρισας 12.I.’10 Δ. Παπαγόρας.
Κατάρτιση δεικτών για την παρακολούθηση του Επιχειρησιακού Προγράμματος των Δήμων Ηλίας Λίτσος Μηχανικός Παραγωγής, Msc Περιφ. Ανάπτυξη Π.Ε.Δ. ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ.
Ν.3852/2010 "ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ" Νικ.-Κομν. Χλέπας Αν. Καθηγητής ΕΚΠΑ
Καθ. Μ.Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο1. Καθ. Μ.-Θ. Μαρίνος 1ο εξάμηνο2.
ΝΟΣΗΛΕΥΤΙΚΗ ΦΡΟΝΤΙΔΑ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΜΕΤΑΒΟΛΙΚΑ ΝΟΣΗΜΑΤΑ Δημήτριος Κυφωνίδης Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
ΜΑΘΗΜΑ 2.  Εργασία (άνθρωπος)  Φύση/Έδαφος (γη)  Κεφάλαιο (χρήμα)  Επιχειρηματικότητα (ιδέα, διοίκηση)
Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης (ΒΑΑ) ΔΗΜΟΣ ΛΑΡΙΣΑΙΩΝ.
ΑΦΥΔΑΤΩΣΗ ΕΝΔΟΦΛΕΒΙΑ ΧΟΡΗΓΗΣΗ ΥΓΡΩΝ Κυφωνίδης Δημήτριος Παιδίατρος Διευθυντής Παιδιατρικής Κλινικής «Μποδοσάκειο» Νοσοκομείο Πτολεμαΐδας.
Παράδοση 2 4/3/2016. Πριν από την κύρια επική διήγηση ο ραψωδός προέτασσε έναν ύμνο στους θεούς, όπως τους Ομηρικούς Ύμνους. Το προοίμιο της Θεογονίας.
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Ε. Γκόνου Μαθητές: Ρωμανός Πετρίδης, Βαγγέλης Πίπης Π.Γ.Ε.Σ.Σ ….Θανέειν πέπρωται άπασι.
«Πολιτικές της Περιφέρειας Στ. Ελλάδος - Παρεμβάσεις Διαρθρωτικών Ταμείων και ΕΚΤ του Θ.Σ. 9 για την κοινωνική ένταξη των Ρομά» Ελισάβετ Πρέζα ΕΥΔΕΠ Στερεάς.
NERCO - Ν. ΧΛΥΚΑΣ & ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ Α.Ε.Μ. ΟΜΙΚΡΟΝ Α.Ε. ΞΥΛΟΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ Α.Ε.
Ηγέτες της Αναπηρίας του Αύριο
ΟΔΗΓΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ για την υπαγωγή Επενδυτικών Σχεδίων στα Καθεστώτα Ενισχύσεων «Γενική Επιχειρηματικότητα» και «Νέες Ανεξάρτητες ΜΜΕ» του Ν.4399/2016.
ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ Ι Συνυπολογισμός προηγούμενων δωρεών ή γονικών παροχών για σκοπούς φόρου κληρονομίας Διδάσκων καθηγητής: Α. Τσουρουφλής Εξηνταβελώνη.
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΙΑΛΕΞΗΣ Το βασικό ερώτημα:
ΟΙ ΑΡΓΥΡΟΙ ΚΑΙ ΧΡΥΣΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΗΣ ΛΥΣΗΣ
Οι Αριθμοί … 5.
ΠΜΣ Φορολογικού Δικαίου Παπαδόπουλος Βασίλειος
H ΑΝΑΒΑΛΛΟΜΕΝΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΑΠΑΙΤΗΣΗ ΤΟΥ ΆΡΘΡΟΥ 27Α ΚΦΕ
Το ερώτημα "τι είναι επιστήμη;" δεν έχει νόημα χωρίς κάποιο χρονικό προσδιορισμό Όταν τις δεκαετίες του 80 και του 90 κατέρρεε το αποκαλούμενο ανατολικό.
Νεοελληνική μεταπολεμική ποίηση: α΄ και β΄ μεταπολεμική γενιά ΕΥ, VIII
Η ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οδηγίες διατροφής για Παιδιά
A΄Τετράμηνο Η ιστορια του κινηματογράφου
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Ανάληψη Υποχρέωσης (Π. Δ
ΕΛΕΓΧΟΣ ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑΣ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΠΡΑΞΕΩΝ
MANUAL Χρήσης Υπηρεσίας
Σύστημα πρόσβασης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση
اعداد الأستاذ/ عبدالرؤوف أحمد يوسف
Απο τον φιλιππο β΄ στα Ελληνιστικα βασιλεια
מבנה האטום (היסודות ומבנה האטום)
Бор постулаттары. Сутегі тектес атом үшін Бор теориясы
Сабақтың барысы: І. Ұйымдастыру ІІ. Өтілген материалдарға шолу
ΑΝΑΤΟΜΙΑ ΙΙ Μητράκας Π. Λάμπρος MD, MSc, PhD Ουρολόγος, FEBU
Сучасная беларуская мова
Ευρωπαϊκή Πολιτική για τη Γνώση
Ανταγωνιστεσ ασβεστιου
АНТИБИОТИКЛАРНИНГ ФАРМАКОЛОГИЯСИ т.ф.д., проф. Алиев Х.У Тошкент 2014
2-босқич магистранти МАЖИДОВ Н.
Το αισθητήριο της όρασης
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΑΣΚΟΥΜΕΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωσης IΙΙ Η Πλαισίωση ΤΜΗΜΑ ΕΜΜΕ, ΠΜΣ «ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΜΜΕ», ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΗ «ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΝΕΑ ΜΕΣΑ» ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΩΝ ΕΚΠΟΜΠΩΝ Τα χαρακτηριστικά της κοινωνίας της ενημέρωσης IΙΙ Η Πλαισίωση Καθηγητής Γιώργος Πλειός

Εισαγωγή/1 Τuchman (1978): Making news: A study in the construction of reality Μεταφέρει την έννοια «πλαίσιο» στην ανάλυση των ειδήσεων Ορίζει Media frames (σε πολλά είδη) News frames (στις ειδήσεις) Η σημασία της πλαισίωσης απαντάται Στην διαμόρφωση της είδησης Στην επιρροή που ασκεί στον αποδέκτη

Εισαγωγή/2 Τα πλαίσια συμβάλλουν στην κοινωνική κατασκευή του νοήματος Είναι «πακετάρισμα του κόσμου» (Gamson) Είναι εργαλείο άσκησης εξουσίας (Reese)

Ορισμοί/1 Gitlin: Πρότυπα γνώσης, ερμηνεία, αναπαράστασης, επιλογής, έμφασης, αποκλεισμού πληροφορίας, με τα οποία οργανώνεται ο λόγος Θεολογικό vs επιστημονικό πλαίσιο Βολονταριστικό vs ντετερμινιστικό Ιεραρχικό vs οριζόντιο Entman: Διαδικασίες επιλογής ορισμένων πλευρών της αντιληπτής πραγματικότητας και οργάνωση/τονισμός τους με τρόπο ώστε να προβάλλει ένας ορισμός της κατάστασης, μια αιτιολογική ερμηνεία, μια αξιολογική κρίση ενός θέματος Παραδείγματα Επιλογή της εθνικής ταυτότητας για προσδιορισμό του δράστη Η προβολή φοροδιαφυγής ορισμένων μόνο κατηγοριών Δυο είδη πλαισίων Πλαίσια των μέσων (media frames) Ατομικά πλαίσια (individual frames)

Ορισμοί/2 Tankard, Handerson, Silberman, Bliss, Chahen: Κεντρική οργανωτική ιδέα για το περιεχόμενο των ειδήσεων, υπαγορεύει περί τίνος πρόκειται. Με τη χρήση επιλογής, έμφασης, αποκλεισμού Π.χ. Ληστεία ---- αλλοδαπός Marfin ----- Αναρχικοί Πυρκαγιές ---- οικοπεδοφάγοι Kosicki & Pan: γνωστικοί μηχανισμοί κωδικοποίησης, ερμηνείας και ανάκλησης της πληροφορίας. Σχετίζονται άμεσα με τις πρακτικές και τις αξίες της δημοσιογραφίας Εγκατάλειψη βρέφους στη Θεσσαλονίκη Παραβιάσεις στο Αιγαίο Durham: Νοήματα ή αφηγήσεις, η παραγωγή των οποίων είναι ιδεολογικά φορτισμένη Διαδικασία επικράτησης ανάμεσα σε ανταγωνιστικές εκδοχές των γεγονότων Αντανακλά σχέσεις εξουσίας για τη νοηματοδότηση των γεγονότων Προκρίνει την προτιμητέα ανάγνωση (preferred meaning)

Ορισμοί/3 Reese: Οργανωτικές αρχές των γνωστικών διεργασιών και εκείνων ενός πολιτισμού Capella & Jamieson: Τα πλαίσια ενεργοποιούν τις γνώσεις και τις εδραιωμένες ηθικές αξίες ενός πολιτισμού για την κατασκευή του νοήματος Iyengar: Το σχήμα οργάνωσης της πληροφορίας/περιεχομένου στα ΜΜΕ Gamson & Modigliani: Μια κεντρική ιδέα γύρω από την οποία οργανώνεται η κατασκευή νοήματος συσχετίζοντας τα γεγονότα Το πλαίσιο αποκαλύπτει την ουσία του θέματος

Ορισμοί/4 Η πλαισίωση είναι μια διαδικασία με πολιτικό πρόσημο (Kosicki & Pan) Δυο προσεγγίσεις Απαγωγική: είναι προαποφασισμένα και παραμετροποιούνται στο εκάστοτε θέμα Επαγωγική: δεν είναι προκαθορισμένα, επιλέγονται διαδοχικά εναλλακτικοί τρόποι

Πως κατασκευάζονται τα πλαίσια Τα πλαίσια δημιουργούνται με τη χρήση λεκτικών και εξω-λεκτικών κωδίκων (Tankard 1997, 2003) TV: On camera, Caption, έκταση δηλώσεων, Αναφορά στους εναρκτήριους τίτλους , Χρήση στοιχείων (αποδείξεων), σχόλια Τύπος: Τίτλοι, επικεφαλίδες, φωτογραφίες και λεζάντες, σημεία του κειμένου που τονίζονται, διαγράμματα, συμπερασματικά σχόλια

Χρησιμότητα των πλαισίων Κατανόηση των γεγονότων (π.χ. γιατί ο πόλεμος στο Ιράκ?) Απόδοση έμφασης (π.χ. στις συγκρούσεις ή στην πολιτική διαδικασία, στις οικονομικές επιπτώσεις) Προσανατολισμός σε γνωστικά σχήματα για την κατανόηση του κόσμου (π.χ. ισλαμική τρομοκρατία, σύγκρουση πολιτισμών, παγκόσμια ή τοπική η οικονομική κρίση?) Μέσω της πλαισίωσης μεταδίδονται τα κυρίαρχα πολιτισμικά πρότυπα (Norris) Ταυτότητα κοινωνικού φύλου & σχέσεις φύλων Πρότυπα κοινωνικά ρόλων (γονείς, παιδιά) Κοκ

Επιδράσεις/1 Στα άτομα Στην κοινή γνώμη Αυτό που ξέρουν εξαρτάται από τα πλαίσια, τους υπαινιγμούς των ΜΜΕ για τον κόσμο (Edelman) Τα πλαίσια ενεργοποιούν την απόδοση του νοήματος (Neumann) Στην κοινή γνώμη Το κοινό κατανοεί την πολιτική ανάλογα με τον τρόπο οργάνωσης των πληροφοριών (Berinsky & Kinder, 2006) Διαμορφώνει προοπτική και εναλλακτικές εκδοχές μέσω των οποίων το κοινό βλέπει τον κόσμο Επικρατούν οι προτεραιότητες των πολιτικών Σταδιακά επικρατούν οι προτεραιότητες των δημοσιογράφων – προπαγανδιστών

Επιδράσεις/2 Στα κοινωνικά συστήματα – Δημοκρατία Τα πλαίσια είναι εργαλείο άσκησης εξουσίας Συμβάλλουν στην παραγωγή της ηγεμονικής ιδεολογίας Ωστόσο τα πλαίσια δεν είναι παντοδύναμα, αλληλεπιδρούν με την εμπειρία των ατόμων Προσφέρουν σε πολιτικούς, επιστήμονες μέθοδο ερμηνείας της κοινής γνώμης (Zaller) Λειτουργούν αρνητικά για τη Δημοκρατία (Entman)

Τυπολογίες της πλαισίωσης/1 Scheuffle: Πλαίσια των μέσων Πλαίσια του κοινού Koening Είδους ή δομικά Συγκρουσιακό Ανθρώπινου ενδιαφέροντος Οικονομικού ενδιαφέροντος Ηθικής διάστασης Περιεχομένου Μεγα-πλαίσια ή μεγα-αφηγήσεις

Τυπολογίες της πλαισίωσης/2 Neumann, Just & Crigler (1992) Οικονομικό Διπολικό – συγκρουσιακό Αδυναμίας Ανθρώπινης διάστασης Ηθικής Iyengar Θεματικό Περιπτωσιολογικό Patterson: πλαίσιο παιγνίου Capella, Jamieson: Στρατηγική πλαισίωση

Τυπολογίες της πλαισίωσης/3 Semetko & Vakleburg Συγκρουσιακό Ανθρώπινου ενδιαφέροντος Απόδοσης ευθυνών Ηθικής διάστασης Οικονομικών επιδράσεων Hallahan Πλαισίωση καταστάσεων Πλαισίωση χαρακτηριστικών Πλαισίωση ριψοκίνδυνων επιλογών Πλαισίωση δράσεων Πλαισίωση θεμάτων Ειδησεογραφική πλαισίωση

Τυπολογίες της πλαισίωσης/4 Τρόπος χρήσης της πλαισίωσης στην έρευνα των ειδήσεων (Scheuffle) Ως εξαρτημένη μεταβλητή Ερευνώνται οι παράγοντες που οδηγούν στη χρήση της εν λόγω πλαισίωσης Ως ανεξάρτητη μεταβλητή Η μελέτη εστιάζεται στις επιδράσεις της πλαισίωσης επί του κοινού

Πλαισιακός πλουραλισμός/1 Πολλαπλασιασμός των πλαισίων κατά την ανάλυση των ειδήσεων της ενημερωτικής δημοσιογραφίας Οτιδήποτε μπορεί να γίνει πλαίσιο ανάλυσης των ειδήσεων Το φύλο Η ηλικία Η θρησκευτική ταυτότητα Το περιβάλλον Κ.λπ. Γιατί?

Πλαισιακός πλουραλισμός/2 - Γιατί? Μετατόπιση του κέντρου βάρους από τις συνταγματικές στις παραδειγματικές σχέσεις + Διεύρυνση του σχολιασμού Κρίση της ιδεολογίας – μετατόπιση προς τις «μερικές» ιδεολογίες = Ενσωμάτωση μερικής ιδεολογίας στην παραδειγματική σχέση ή Πλαίσια (πολλές «μικρές» αφηγήσεις) Από την ιδεολογία (της πρώιμης και ώριμης νεωτερικότητας) στα πλαίσια της ύστερης νεωτερικότητας

Πλαισιακός πλουραλισμός/3 Στην ενημερωτική δημοσιογραφία η ομοιομορφία των ειδήσεων είναι αντιπαθής, το κοινό , οι παραγωγοί προσπαθούν να αποφύγουν Brinkley (2003): οι (τηλεοπτικές) ειδήσεις δεν κατευθύνονται πλέον από την ιδεολογία, αλλά από την «ελκυστικότητα» και τη λογική του μέσου. Allan (2005), α επιβεβαιώνει την ίδια υπόθεση και την online δημοσιογραφία Ο δημοσιογραφικός λόγος επιδιώκει την ευρηματικότητα, το παιχνίδι της έκφρασης. πληροφορία δεν είναι κάθε τι που λέγεται, αλλά κάτι καινούργιο που λέγεται (Terranova, 2004)

Πλαισιακός πλουραλισμός/4 Γενικεύεται η χρήση της έννοιας «είδηση» και των ειδήσεων ως είδους. Ειδήσεις προσφέρουν όλα σχεδόν τα είδη των Μέσων Οι πιο ορατές μορφές αυτής της τάσης στα παραδοσιακά μέσα και ιδιαίτερα στην τηλεόραση είναι η «κάλυψη της κάλυψης» (coverage of the coverage), ο διευρυνόμενος σχολιασμός Το κέντρο βάρους των ειδήσεων μεταφέρεται από τη μετάδοση των γεγονότων στην ανάλυση του τρόπου με τον οποίο γίνεται η μετάδοση των γεγονότων

Μια μετα-θεωρία για την πλαισίωση/1 Είναι άπειρα τα πλαίσια και οι τυπολογίες πλαισίωσης? – Όχι μπορούν να οργανωθούν Κριτήριο οργάνωσης: τα βασικά διλήμματα στη κοινωνική θεωρία

Μια μετα-θεωρία για την πλαισίωση/2 Η «φύση» της ερμηνείας των σχέσεων υποκειμένου με τα γεγονότα (το πρόβλημα) i) το φύλο ή άλλη σωματικό γνώρισμα ii) η φυλή iii) οικονομικές διεργασίες και δρώντες iv) πολιτικές διεργασίες και δρώντες v) πολιτιστικές διεργασίες και δρώντες vi) θρησκευτικές διεργασίες και δρώντες, vii) ηθικής τάξεως παράγοντες, viii) ix) εκπαιδευτικοί – μορφωτικοί. Η δυναμική κοινωνικού συστήματος, θεσμού, ανθρώπινων σχέσεων Αλλαγής της κατάστασης ή διατήρηση της κατάστασης

Μια μετα-θεωρία για την πλαισίωση/3 3. Η μακρο- ή μικρο-κοινωνική διάσταση των γεγονότων. Αν το θέμα/ιστορία επικεντρώνεται Θεσμική – μακρο-κοινωνική διάσταση του ζητήματος Στα υποκείμενα και τους δρώντες («ανθρώπινου ενδιαφέροντος») Αν συνδυάζει αυτές τις δυο οπτικές 4. Η φύση των κοινωνικών σχέσεων i) Σύγκρουση ατομικών ή/και συλλογικών δρώντων ii) Συμφωνία μεταξύ τους iii) Συνεννόηση ή μερική συμφωνία μεταξύ τους. 5. Η σχέση υποκειμένου και συνθηκών i) Αποδίδεται σε δομικούς παράγοντες ii) Αποδίδεται σε ενέργειες ή παραλείψεις ατομικών και συλλογικών δρώντων iii) Αποδίδεται σε μικτούς παράγοντες

Ερωτήσεις?