Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
Advertisements

ΕΘΝΙΚΟ & ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΣΧΟΛΗ ΤΕΧΝΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Βασίλης Παπαχαρίσης ( /
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΑΓΩΓΗΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ  Αποτελεί ένα από τα τέσσερα τμήματα της Σχολής Κοινωνικών Επιστημών και Επιστημών Αγωγής.  Υπήρξε το πολυπληθέστερο.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Το Τμήμα Ψυχολογίας Α.Π.Θ. Σπουδές και Επαγγελματικές Δυνατότητες
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Βασικοί παιδαγωγικοί όροι
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Εισαγωγή στις βασικές έννοιες της Παιδαγωγικής και της παιδαγωγικής των Μέσων Λοΐζος Σοφός Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπάίδευσης Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΙΒ΄. Στόχος Η πρόοδος της κοινωνίας Η ανάπτυξη της προσωπικότητας του κάθε πολίτη.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών (Π.Μ.Σ.) 2 Επίπεδα 1.Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης (Μ.Δ.Ε.) 2.Διδακτορικό Δίπλωμα (Δ.Δ.) Αναφέρεται σε ίδιες ή συναφείς.
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Η παιδαγωγική σχέση.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης Υποδομές και Ανθρώπινο Δυναμικό.
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Ιστορία Εκπαίδευσης και Παιδαγωγικών Ιδεών
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
Η Παιδαγωγική ως επιστήμη
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Διδάσκουσα: Λέκτορας Μαρία Δασκολιά
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Αναπτυξιακή Ψυχολογία
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
ΜΑΘΗΜΑ 1 – ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΦΥΣΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med, PhD ΑΘΛΗΤΙΚΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης.
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: ΘΕΩΡΙΑ, ΠΡΑΞΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ Αντιγόνη-Άλμπα Παπακωνσταντίνου, MSc, PhD Εντεταλμένη Διδασκαλίας Πανεπιστημίου.
Σκοποί, αντικείμενα διδασκαλίας και μάθησης Αγωγή: συστηματική και σκόπιμη ενέργεια. Επιδιώκεται από θεσμοθετημένα όργανα της Πολιτείας. Ύπαρξη σκοπών,
Έργο Παιδαγωγικής, κλάδοι, βασικοί παιδαγωγικοί όροι Έργο Παιδαγωγικής: να βοηθήσει το παιδί και τον έφηβο να διανύσει ομαλά την εξελικτική του πορεία.
Φιλοσοφία της εκπαίδευσης και Πρόγραμμα Σπουδών
Διδακτική της Πληροφορικής
Ιστορική εξέλιξη Παιδαγωγικής Επιστήμης Διεθνής παιδαγωγική σκέψη και πράξη Πρώτες παιδαγωγικές αντιλήψεις: φιλόσοφοι, θεολόγοι Διαμόρφωση καθαρά παιδαγωγικής.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχολείο, αγωγή και κοινωνία Παλιά: με βάση τις κοινωνικές συνθήκες παραδοσιακές μορφές αγωγής: κάλυψη αναγκών Οικογένεια: σταθεροί ρόλοι. Διαιώνιση.
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
για την επιλογή σκοπών και στόχων κατά το σχεδιασμό ΑΠ
Κεφάλαιο 1ο Θεωρητική Θεμελίωση
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Πρόγραμμα Πρακτικής Άσκησης:
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών
Επιστήμες της εκπαίδευσης
Στο Σχολείο μας, παράλληλα με τις εκπαιδευτικές διαδικασίες, λειτουργούν οι ακόλουθες Ομάδες: - Μουσική Ομάδα, - Θεατρική Ομάδα, - Κινηματογραφική.
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Τμήμα Ψυχολογίας
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ
Υποδοχή των φοιτητών/τριών
Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ Η «ΔΙΑ ΒΙΟΥ» ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
ΚΟΙΝΩΝΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
2ο Προσχολική Παιδαγωγική 2013
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι

Μόρφωση Οι συνεχείς επιδράσεις (μεθοδευμένες, μη συστηματικές, από αυτοαγωγή) που δέχεται ο αναπτυσσόμενος άνθρωπος προσδίδουν μία μορφή. Μορφώνω: δίνω μορφή, διαπλάθω Είναι αυτό που μένει όταν αφαιρεθούν οι γνώσεις…

Μόρφωση Δεν είναι φαινόμενο στατικό και αμετάβλητο Η ενεργός συμμετοχή μας είναι απαραίτητη Βρίσκεται σε άμεση σχέση με το σύστημα αξιών της κοινωνίας μας Ο όρος δηλώνει επίσης την εξειδικευμένη επίδραση της αγωγής, π.χ. : Μόρφωση δασκάλων

Θεωρίες Μάθησης Φυσική-Σχολική (Huber 1963, Χατζηδήμου 1984) Θεωρία κλασικής εξάρτησης (Pavlov, Watson, Guthrie) Φράγκος 1977 Θεωρία μάθησης μέσω ενεργούς ενίσχυσης (Thorndike, Skinner) Γνωστικές θεωρίες Wertheimer, Kohler, koffka, Piaget Θεωρία κοινωνικής μάθησης (Bandura 1960)

Μάθηση Η διαδικασία κατά την οποία το παιδί και ο έφηβος αποκτούν –με δική τους δραστηριότητα- γνώσεις, δεξιότητες, εμπειρίες, για να βελτιώσουν την προσωπικότητα τους και να αντιμετωπίσουν με αυτοτέλεια τις απαιτήσεις του περιβάλλοντος τους.

Μάθηση Ανεξάρτητο ψυχικό φαινόμενο (Ψυχολογία της Μάθησης) Τοντόρ Παβλόφ: Θεωρία της αντανάκλασης, Αθήνα 1974 Χρ. Φράγκου: Ψυχοπαιδαγωγική, Αθήνα, 1977 Εμμ. Κολλιάδη: Θεωρίες μάθησης και εκπαιδευτική πράξη, τόμοι Α και Β, Αθήνα 1989-90 Δημ. Ζάχαρη: Από την ψυχολογία στη διδακτική μεθοδολογία, Αθήνα, 1992

Διδασκαλία Οι ενέργειες και οι χειρισμοί στους οποίους προβαίνει ο εκπαιδευτικός για να βοηθήσει το μαθητή στην οικειοποίηση των γνώσεων και στην καλλιέργεια των δεξιοτήτων συνθέτουν τη διδασκαλία. Στο σχολείο παρέχεται διδασκαλία και παράγεται μάθηση Όχι πλέον παθητική στάση του μαθητή Φυσική-σχολική διδασκαλία (Huber 1963) “Ό,τι είναι δυνατόν να μαθηθεί είναι και να διδαχθεί” (Roth)

Διδασκαλία -Βιβλιογραφία Μ. Κασσωτάκης- Ι. Φλουρής 1981 Δ. Χατζηδήμου 1987 Γ. Σαλβαράς 2000 Θ. Χαραλαμπίδη 1982

Εκπαίδευση Δημιουργία θεσμών και ιδρυμάτων από την Πολιτεία Ανάθεση σε άλλους φορείς Το εκπαιδευτικό σύστημα είναι απόρροια κοινωνικο-πολιτιστικών και πολιτικο-οικονομικών συνθηκών

Το Εκπαιδευτικό σύστημα στην Ελλάδα 3 εκπαιδευτικές βαθμίδες Γενική Εκπαίδευση-Τεχνική και Επαγγελματική Εκπαίδευση Ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης Ιδρύματα προσχολικής αγωγής Εκπαίδευση εκπαιδευτικών: Πρακτική Άσκηση (Δ. Χατζηδήμου 2003) Μικροδιδασκαλία (Δ. Χατζηδήμου 1997)

Παιδεία Συνδυασμός των εννοιών της εκπαίδευσης, της αγωγής και μάθησης, της μόρφωσης (Elzer 1980, Ξωχέλλης 1997)

Κατάρτιση Απόκτηση ή εκσυγχρονισμός των γνώσεων κυρίως τεχνικής φύσης έτσι ώστε ο καταρτιζόμενος να γίνει πιο αποτελεσματικός στην παραγωγή και τις σχέσεις του με τις μηχανές και τις νέες τεχνολογίες.

Αγωγή και μάθηση: οι 2 βασικές για την Παιδαγωγική έννοιες Η μόρφωση είναι το αποτέλεσμα τους Η διδασκαλία είναι το βασικό μέσο για την εκπλήρωση τους, η εκπαίδευση είναι η συστηματική προσπάθεια για αγωγή και μάθηση

Κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική Θεωρητική παιδαγωγική

Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική Προσχολική Σχολική ή του Σχολείου Επαγγελματική Των Ενηλίκων ή Δια βίου Παιδεία Ειδική ή Θεραπευτική Κοινωνική

Θεωρητική παιδαγωγική Γενική ή Συστηματική ή Θεωρία της Αγωγής Ιστορική ή Ιστορία της Παιδαγωγικής Συγκριτική Διδακτική Μεθοδολογία Αρχιτεκτονική της Μάθησης και της Διδασκαλίας

Η παιδαγωγική σε συνεργασία με άλλες επιστήμες Φιλοσοφία Ψυχολογία Κοινωνιολογία

Παιδαγωγική και Φιλοσοφία Πλάτων Comenius Lock Pestalozzi Η Παιδαγωγική αποτελούσε μέρος της φιλοσοφικής σκέψης Επίλυση προβλημάτων (μέθοδοι διδασκαλίας, δύναμη και όρια της αγωγής), σχέση με επικρατούσες αξίες (κλάδος της Ηθικής), φιλοσοφικά ρεύματα

Παιδαγωγική και ψυχολογία Συνεργασία στενή και αναγκαία Παράλληλη εξελικτική πορεία: χρήση πειράματος Επιστημονική θεμελίωση της Παιδαγωγικής: επιστημονική γνώση του υποκειμένου της Η ψυχολογία αποκτά: Αξία και πρακτική χρησιμότητα Αντικείμενα έρευνας Παιδαγωγική Ψυχολογία: έρευνα ψυχολογικών φαινομένων της εκπαιδευτικής πράξης

Παιδαγωγική και ψυχολογία Ό,τι για την ψυχολογία είναι σκοπός αποτελεί μέσο και προϋπόθεση για την επιτυχία του σκοπού της Παιδαγωγικής Ψυχολογική αντίληψη για το παιδί-Προσχολική Αγωγή των Montessori και Fröbel. Μελέτη ατομικών διαφορών- Ειδική (Θεραπευτική) Παιδαγωγική

Παιδαγωγική και Κοινωνιολογία Κοινωνική διάσταση της Αγωγής Κοινωνιολογία της Εκπαίδευσης (της Παιδείας, της Αγωγής) Μελέτη εκπαιδευτικής ανισότητας-αντισταθμιστική διδασκαλία Εξελικτική διαδικασία του διδασκαλικού επαγγέλματος (καταγωγή, θέση, σύγκρουση ρόλων, κ.α.) Μελέτη οικογένειας, διαπροσωπικών σχέσεων και αλληλεπιδράσεων

Τέλη 20ου -21ος αιώνας: Παιδαγωγική στην Ελλάδα Νέες έδρες Παιδαγωγικής Ένταξη Παιδαγωγικών τμημάτων σε Πανεπιστήμια τι, πώς, σε ποιον, πού.