Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Γ’

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αποφάσεις Τιμολόγησης
Advertisements

Η ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΑΡΙΘΜΟΔΕΙΚΤΩΝ
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Τραπεζική Ι Κ.1 Ο ρόλος και η λειτουργία ενός τραπεζικού οργανισμού
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Το Σχέδιο Μάρκετινγκ – Marketing Plan
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
SWOT ANALYSIS.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Πρόγραμμα LEONARDO DA VINCI Έργο PREMEQ «Εφαρμογή του PREMEQ στις τράπεζες» Η περίπτωση της Εθνικής Τράπεζας της Ελλάδος Μαρία Τερλιξίδου.
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΠΙΝΑΚΑΣ ΙΣΟΡΡΟΠΗΜΕΝΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ (BALANCED SCORECARD)
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΝΙΚΟΣ ΓΑΛΑΝΟΣ, ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΠΟΡΙΔΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΔΑΜΙΓΟΣ, ΓΙΑΝΝΗΣ ΕγγλΕζοΣ, ΕΛΕΝΗ ΑΡΧΟΝΤΗ, ΚΥΡΙΑΚΗ ΔΕΥΤΕΡΑΙΟΥ. ομφάκινον.
Επιχειρηματικο σχεδιο (business plan)
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΙΔΟΥ ΗΡΩ, Α.Ε.Μ 7322 ΣΕΡΡΕΣ, 10 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2010
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
ΒΙΩΣΙΜΟΤΗΤΑ ΜΙΑΣ ΝΕΑΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης 9/21/2016 Βιωσιμότητα Νέας Επιχείρησης 1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Χρηματοοικονομική Ανάλυση …η διαδικασία άντλησης οικονομικών πληροφοριών από τα χρηματοοικονομικά στοιχεία μιας εταιρείας. Η χρηματοοικονομική ανάλυση.
ΤΕΙ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ ΣΧΟΛΗ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ & ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΤΜΗΜΑ: ΤΕΧΝΟΛΟΓΩΝ ΓΕΩΠΟΝΩΝ.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
Μοντέλο του Porter. Διαμόρφωση στρατηγικής (συνέχεια) Αξιολόγηση των πληροφοριών Συνήθως, με βάση τις πληροφορίες που συλλέχθηκαν, γίνεται μια συνολική.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Αξιολόγηση Εναλλακτικών Επιλογών.
Επιχειρησιακή Στρατηγική
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
Παράδειγμα 1 Μια ΚΑΕ παρουσίασε τα εξής αποτελέσματα για τα έτη 2006 και Κέρδη χρήσης
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
MARKETING 3η διαλεξη – το μιγμα μαρκετινγκ – η τιμη
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΟΡΙΣΜΟΣ ΑΓΟΡΑΣ.
ΔΟΜΗ ΤΗΣ ΑΓΟΡΑΣ ΚΑΙ ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΤΟΥ ΚΛΑΔΟΥ ΤΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ & ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Η επίδραση του Ευρωπαϊκού Μοντέλου Επιχειρηματικής Αριστείας στην χρηματοοικονομική επίδοσης της ζυθοποιίας -Η περίπτωση της Αθηναϊκής ζυθοποιίας ΣΙΩΛΟΥ.
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Η έννοια της επιχείρησης
ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ -ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ
Αρχές Χρηματοοικονομικής Διοίκησης
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Αποτελεσματική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Δένδρα αποφάσεων (Decision trees)
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Γ’ ΔΙΑΛΕΞΗ 13 Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Γ’

Ανάλυση PEST και SWOT Τεχνολογικό Περιβάλλον : Εθνική Δαπάνη για Έρευνα και Ανάπτυξη. Επιχειρησιακές Δαπάνες για Έρευνα και Ανάπτυξη. Νομοθεσία προσανατολισμένη στην προστασία ευρεσιτεχνιών, καινοτόμων μεθόδων παραγωγής, πατεντών, πνευματικών δικαιωμάτων. Συνολικότερη στάση της κοινωνίας απέναντι στην έρευνα και την υποδοχή καινοφανών επενδύσεων.

Ανάλυση PEST και SWOT Ανάλυση Swot : Συνιστά λεπτομερή καταγραφή και ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης και συγκεκριμένα : Α) Των ισχυρών σημείων που διαθέτει η επιχείρηση έναντι του ανταγωνισμού. Β) Των αδυναμιών που χαρακτηρίζουν την επιχείρηση έναντι τόσο των ανταγωνιστών όσο και σε σχέση με τις απρόβλεπτες δυσμενείς εξελίξεις του εξωτερικού περιβάλλοντος. Γ) Οι ευκαιρίες δηλαδή οι δυνατότητες και οι προοπτικές να πραγματοποιήσει η επιχείρηση αυξημένο κύκλο εργασιών και αυξημένα κέρδη στο μέλλον. Δ) Οι απειλές δηλαδή πιθανά προβλήματα που ενδέχεται να ανακύψουν στο εγγύτερο μέλλον.

Ανάλυση PEST και SWOT Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η εννοιολογική διαφορά ανάμεσα στις απειλές και τα αδύναμα σημεία μιας επιχείρησης έγκειται στο ότι η ανάλυση και καταγραφή των αδυνάμων σημείων συνιστά ένα βέβαιο γεγονός σε αντίθεση με την ανάλυση για τις απειλές που ερείδεται κυρίως στη βάση υποθέσεων, πιθανοτήτων και σεναρίων αναφορικά με την δυναμική εξέλιξη συγκεκριμένων παραγόντων του εσωτερικού και εξωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης.

Ανάλυση PEST και SWOT Θα πρέπει να επισημανθεί ότι η ανάλυση και καταγραφή των ισχυρών, αδυνάμων σημείων όπως επίσης και των ευκαιριών και των δυνατοτήτων χρησιμοποιεί ως αναφορικό πλαίσιο τον ανταγωνισμό αφού εξ ‘ ορισμού η ανάλυση Swot εστιάζει στο μίκρο – περιβάλλον της επιχείρησης. Η δομική ανάλυση του ανταγωνισμού έχει πλήρως περιγραφεί το πλαίσιο των πέντε δυνάμεων του Porter, όπου στοχοποιούνται επακριβώς οι συνιστώσες του εσωτερικού περιβάλλοντος που πρέπει κατά προτεραιότητα να συνεκτιμηθούν στην ανάλυση Swot.

Ανάλυση PEST και SWOT Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης έχει πραγματοποιηθεί επιτυχώς από τον Porter στο πλαίσιο χαρτογράφησης του ανταγωνισμού υπό ευρεία έννοια που καλείται να διαχειριστεί η επιχείρηση. Ο εν λόγω ανταγωνισμός μπορεί να ειδωθεί ποικιλοτρόπως και υπό διάφορες οπτικές. Οι περισσότερες από αυτές τις εναλλακτικές συγκλίνουν στην ακόλουθη ομαδοποίηση/ κατηγοριοποίηση των δυνάμεων του ανταγωνισμού.

Ανάλυση PEST και SWOT Προμηθευτές όπου ενδιαφέρει η δύναμη της εν λόγω ομάδας καθώς και οι διαπραγματευτικοί συσχετισμοί που αναπτύσσονται στα πλαίσια συναλλαγών με την επιχείρηση. Αγοραστές ομοίως όπως οι προμηθευτές Είσοδος νέων ανταγωνιστών όπου εξετάζεται και εκτιμάται ο κίνδυνος εισόδου νέων παιχτών και οι συνέπειες που αυτός επιφέρει.

Ανάλυση PEST και SWOT Απειλή εισόδου υποκατάστατων προϊόντων όπου ενδιαφέρει το πώς η εν λόγω προοπτική αλλάζει την καμπύλη ζήτησης που αντιμετωπίζει η επιχείρηση, αν δηλαδή την μετατοπίζει (αλλαγή θέσης) ή της αλλάζει την κλίση ή και τα δύο μαζί. Η ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος αξιοποιείται κυρίως στην διαμόρφωση στρατηγικής από μέρους της επιχείρησης η οποία ερείδεται στους πόρους και τις διαχειριστικές ικανότητες των managers.

Ανάλυση PEST και SWOT Τέτοιες στρατηγικές ξεκινούν από την εκτίμηση των δυνατών και των αδυνάτων σημείων της επιχείρησης. Αυτό συνιστά το πρώτο βήμα στην διαμόρφωση αποτελεσματικής στρατηγικής. Ο τελικός στόχος έγκειται στην αναγνώριση και την αυτογνωσία αναφορικά με τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης. Στο επόμενο στάδιο πραγματοποιείται αξιολόγηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων, η οποία ενσωματώνει την αναγνώριση της ελλείψεως πόρων που είτε πρέπει να καλυφθούν είτε πρέπει να αναζητηθούν στενά υποκατάστατα στην περίπτωση που η κάλυψη δεν είναι εφικτή.

Ανάλυση PEST και SWOT Τέτοιες στρατηγικές ξεκινούν από την εκτίμηση των δυνατών και των αδυνάτων σημείων της επιχείρησης. Αυτό συνιστά το πρώτο βήμα στην διαμόρφωση αποτελεσματικής στρατηγικής. Ο τελικός στόχος έγκειται στην αναγνώριση και την αυτογνωσία αναφορικά με τις υπάρχουσες δυνατότητες της επιχείρησης. Στο επόμενο στάδιο πραγματοποιείται αξιολόγηση της δυνητικής απόδοσης των πόρων και των ικανοτήτων, η οποία ενσωματώνει την αναγνώριση της ελλείψεως πόρων που είτε πρέπει να καλυφθούν είτε πρέπει να αναζητηθούν στενά υποκατάστατα στην περίπτωση που η κάλυψη δεν είναι εφικτή.

Ανάλυση PEST και SWOT Η άποψη ότι οι αποτελεσματικές στρατηγικές οφείλουν να λαμβάνουν υπόψη τους διαθέσιμους πόρους στηρίζεται στον ισχυρισμό ότι οι ραγδαίες, απρόσμενες, στοχαστικές μεταβολές του εξωτερικού περιβάλλοντος είναι καλύτερα διαχειρίσιμες μέσω της στέρεας βάσης των πόρων η οποία επαφύεται αποκλειστικά στις αποφάσεις και την βούληση της επιχείρησης, η οποία είναι σε μεγάλο βαθμό αποσυνδεδεμένη από τις συνθήκες που κυοφορούνται στο ευρύτερο εξωτερικό περιβάλλον.

Ανάλυση PEST και SWOT Η μελέτη των δυνάμεων, αδυναμιών, ευκαιριών και πιθανών απειλών συνιστά την SWOT ανάλυση. Παρακάτω αναλύονται σε βάθος καθ’ ένα από αυτά τα χαρακτηριστικά : Δυνάμεις : αναφέρεται σε χαρακτηριστικά όπως Ρευστότητα Δυνατότητα παραγωγής με μειωμένα σταθερά και μεταβλητά κόστη. Δυνατότητα ανάπτυξης οικονομιών κλίμακος.

Ανάλυση PEST και SWOT Δημιουργία καινοφανών προϊόντων με καινοτομικά χαρακτηριστικά και ιδιότητες. Δυνατότητα παρακολούθησης του επιπέδου ικανοποίησης του πελάτη μετά την πώληση αναφορικά με υπηρεσίες που επικουρούν και παρακολουθούν την πώληση σ’ αυτό το στάδιο. Συχνά επαναλαμβανόμενη πειστική διαφήμιση. Εν γένει η ποιότητα των προϊόντων. Ηγετική θέση στην αγορά. Φήμη και πελατεία. Κατοχύρωση πνευματικών δικαιωμάτων ή ευρεσιτεχνιών.

Ανάλυση PEST και SWOT Συμμετοχή σε τεχνολογικά αναπτυγμένο κλάδο της αγοράς. Ύπαρξη πληθώρας προμηθευτών – Αποφυγή μονοψωνίων. Συμμετοχή σε κλάδους και αγορές που επιδοτούνται από την αναπτυξιακή κυβερνητική πολιτική. Πληρότητα καταλόγου προϊόντων και υπηρεσιών έτσι ώστε να ικανοποιούνται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο διακριτές ανάγκες.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Υψηλοί δείκτες δανειακής επιβάρυνσης. Απαξιωμένες οικονομικά επαγγελματικές εγκαταστάσεις που συνεπάγονται υψηλά σταθερά και λειτουργικά κόστη υπονομεύοντας εν τέλει την ανταγωνιστικότητα της επιχείρησης στην αγορά. Έλλειψη ρευστών ταμειακών διαθεσίμων. Απαρχαιωμένες τεχνικές μάρκετινγκ και διοίκησης. Ασαφής επιχειρηματική κατεύθυνση.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Χαμηλή κερδοφορία. Υψηλό εμπορικό κύκλο που σημαίνει διπλή αναποτελεσματικότητα αφενός στις πολιτικές πωλήσεων και αφετέρου στις πολιτικές είσπραξης απαιτήσεων. Χαμηλούς δείκτες ταχύτητας κυκλοφορίας παγίων, ενεργητικού, ιδίων κεφαλαίων. Αδυναμία υλοποίησης έρευνας που θα ισχυροποιήσει την θέση της επιχείρησης στην αγορά μέσω της παραγωγής και διάθεσης καινοτόμων προϊόντων.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Αναντιστοιχία χαρακτηριστικών των παραγομένων προϊόντων ή υπηρεσιών με τις απαιτήσεις της αγοράς. Ισχνό έως πολύ ανεπαρκές δίκτυο πωλήσεων. Εσωτερικά λειτουργικά προβλήματα. Παραδοσιακές τεχνικές μόχλευσης. Χαμηλούς αριθμοδείκτες ταχύτητας είσπραξης απαιτήσεων, κυκλοφοριακής ταχύτητας αποθεμάτων. Υψηλό αριθμοδείκτη ταχύτητα αποπληρωμής βραχυχρονίων υποχρεώσεων.

Ανάλυση PEST και SWOT Αδυναμίες : Μεγάλος και αθέμιτος ανταγωνισμός. Διακριτή θεσμική διαχείριση. Υψηλή φοροδιαφυγή. Ύπαρξη μονοψωνίων. Δυσχερές επενδυτικό περιβάλλον. Καχυποψία έναντι των ηλεκτρονικών μέσων πληρωμής και του ηλεκτρονικού εμπορίου εν γένει.

Ανάλυση PEST και SWOT Ευκαιρίες : Δυνατότητα επέκτασης σε νέες γεωγραφικές περιοχές. Καθετοποίηση της παραγωγικής διαδικασίας. Δυνατότητα διείσδυσης σε νέα προϊόντα και νέες αγορές. Δυνατότητα σύναψης στρατηγικών συμμαχιών στα πλαίσια επέκτασης της επιχείρησης. Δυνατότητα αξιοποίησης των συγκριτικών τεχνολογικών πλεονεκτημάτων που προσφέρονται. Δυνατότητα αύξησης μετοχικού κεφαλαίου.

Ανάλυση PEST και SWOT Πιθανές Απειλές : Είσοδος νέων ισχυρών ανταγωνιστών στην αγορά. Επιβραδυνόμενη ανάπτυξη αγοράς. Επικράτηση δυσμενούς φορολόγησης. Προοπτική δυσμενούς εξέλιξης των εγχωρίων συναλλαγματικών ισοτιμιών. Επιβολή κεφαλαιακών περιορισμών. Δυσμενής μεταβολή του χάρτη καμπυλών αδιαφορίας του καταναλωτή. Άμβλυνση της διαπραγματευτικής ισχύος έναντι προμηθευτών και αγοραστών.