Αναλυση ποιοτικων δεδομενων

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ποιοτικη αναλυςη δεδομενων
Advertisements

Ποιοτική ανάλυση Μέρος Ι Περιγραφή Θεματική ανάλυση
Κατερίνα Βασιλικού, PhD Ακαδημία Αθηνών
ΕΡΕΥΝΑ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΙΙ: ΤΥΠΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΩΝ.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ (Εργαστήριο) Εισηγητής: Θανάσης Βαφειάδης
Η Θεματική Ταξινόμηση και η Συμβολή της στην Αναζήτηση Ευρωπαϊκών Κοινωνικών Δεδομένων.
Τοπικό Εργαστήρι κατάρτισης SHARP
Κωδικοποίηση και επεξεργασία ποιοτικών δεδομένων
Χαρακτηριστικά και Ταξινόμηση των Ψυχολογικών Τεστ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα Συστηματική Διερεύνηση Επιλεγμένων Τομέων Κωδικοποίηση από τον Νικόλαο Τριπόδη, Σχολικό.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΙΣ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
Διδασκαλία των Φ.Ε. στο Νηπιαγωγείο
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Οργάνωση πληροφοριών Ευρετηρίαση Μέρος Β Σχεδιασμός ευρετηρίων.
Κοινωνιολογική Έρευνα
ΕΞΕΡΕΥΝΩΝΤΑΣ ΤΙΣ ΑΝΘΡΩΠΙΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΞΑΝΘΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ Α.Μ :
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Βασικές Αρχές Μέτρησης
Ερευνητικές Εργασίες: Πόσο
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
ΜΑΘΗΜΑ 11 ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΩΝ.
Μεθοδολογία Έρευνας 3 ο εξάμηνο Συνάντηση 9 η Δρ Ηλίας Αβραμίδης Tel:
Δρ. ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΙΟΒΑΝΗΣ ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΕΙ ΑΘΗΝΑΣ
Ποιοτικη συνεντευξη – αναλυση περιεχομενου
Διάλεξη  Μέτρηση: Είναι μια διαδικασία κατά την οποία προσδίδουμε αριθμητικά δεδομένα σε κάποιο αντικείμενο, σύμφωνα με κάποια προκαθορισμένα.
PSY 301 Μάθημα 2ον KOINΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ ΜΕΘΟΔΟΙ & ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ.
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
Σεμινάριο Τελειοφοίτων Διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ Δειγματοληψία
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Γαλανάκης Μιχάλης PhD, MSc, Εργασιακός Ψυχολόγος Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι Πάντειο Πανεπιστήμιο Πολιτικών & Κοινωνικών.
► Η επιλογή του θέματος της έρευνας ► Ερευνητικά προβλήματα ► Διαθέσιμες πηγές ερευνητικών προβλημάτων ► Αξιολόγηση και διατύπωση ερευνητικού προβλήματος.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
► Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Έρευνα ► Ορισμοί ► Χαρακτηριστικά επιστημονικής έρευνας ► Τύποι της έρευνας ► Η χρησιμότητα της έρευνας στο χώρο της υγείας.
ΔΙΑΛΕΞΗ 11η Ποσοτική έρευνα υγείας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
Δρ Ζωή Καραμπατζάκη Σχολική Σύμβουλος Π.Α.
Δραματική Τέχνη στην εκπαίδευση: Ερευνητικό Σχέδιο ΙΙ
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εισαγωγή στην Κοινωνική Έρευνα Ι
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Ανάλυση δεδομένων κοινωνικής έρευνας
Προσεγγίσεις επεξεργασίας πληροφοριών Οι βασικές διεργασίες: Κωδικοποίηση, αποθήκευση, ανάσυρση.
Διαδικασία Μάθησης Γνωστικές Δεξιότητες
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Η λογική της συγκριτικής ανάλυσης
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Συμμετοχική παρατήρηση Συστηματική παρατήρηση
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Ανάλυση λόγου Discourse Analysis.
Ποιοτικές Μέθοδοι Έρευνας Στη νοολογική ή ερμηνευτική παιδαγωγική και στην ποιοτική κοινωνική έρευνα χρησιμοποιούνται κυρίως η ερμηνευτική και η φαινομενολογική.
ENNOIEΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι & ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥΣ
Μεθοδολογια εκπαιδευτικης ερευνας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Ποσοτικές Μέθοδοι Έρευνας Αρχική μέθοδος στην οποία στηρίχτηκε η συγκρότηση της εμπειρικής ή πειραματικής παιδαγωγικής ήταν το πείραμα, κάτω από την επίδραση.
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 5η: Δειγματοληψία
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Α΄ Φάση Δι.Με.Π.Α 2ο μάθημα: Μέθοδοι Παρατήρησης της διδασκαλίας.
Μεθοδολογία της Έρευνας στις Κοινωνικές Επιστήμες Ι & ΙΙ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αναλυση ποιοτικων δεδομενων

ποιοτική ανάλυση των δεδομένων Η Ποιοτική Ανάλυση Δεδομένων/ Qualitative Data Analysis (QDA) είναι το φάσμα των διαδικασιών με τη χρήση του οποίου προσπαθούμε να δώσουμε κάποια μορφή εξήγησης, κατανόησης, νοηματοδότησης και ερμηνείας των συλλεχθέντων δεδομένων αναφορικά με τους ανθρώπους και τις καταστάσεις που ερευνούμε. Η Ποιοτική Ανάλυση Δεδομένων/ Qualitative Data Analysis (QDA) συνήθως βασίζεται σε μια ερμηνευτική φιλοσοφία. Η ιδέα είναι να εξετάσει το νόημα και συμβολικό περιεχόμενο των ποιοτικών δεδομένων.

Προσεγγίσεις στην ανάλυση παραγωγική προσέγγιση Χρησιμοποιείτε τα ερευνητικά σας ερωτήματα για την ομαδοποίηση των δεδομένων και στη συνέχεια, αναζητήστε τις ομοιότητες και τις διαφορές Χρησιμοποιείται όταν ο χρόνος και οι πόροι είναι περιορισμένοι Χρησιμοποιείται όταν η ποιοτική έρευνα είναι μια μικρότερη συνιστώσα ενός ευρύτερου ερευνητικού έργου επαγωγική προσέγγιση Χρησιμοποιείται όταν η ποιοτική έρευνα είναι ο βασικός σχεδιασμός της έρευνας Χρησιμοποιώντας το αναδυόμενο πλαίσιο για την ομαδοποίηση των δεδομένων και στη συνέχεια, την αναζήτηση σχέσεων

Σημεία εστίασης στην ανάλυση δεδομένων σε κείμενο Το κύριο περιεχόμενο του μηνύματος Η αξιολογική στάση του ομιλητή προς το μήνυμα Αν το περιεχόμενο του μηνύματος έχει ως στόχο να αντιπροσωπεύσει ατομικές ή ομαδικές/κοινές ιδέες Ο βαθμός στον οποίο ο ομιλητής αντιπροσωπεύει πραγματική ή υποθετική εμπειρία

Εργαλεία βοηθητικά στη διαδικασία της Ανάλυσης Περιλήψεις: πρέπει να περιέχουν τα βασικά σημεία που προκύπτουν από την ανάληψη της συγκεκριμένης δραστηριότητας Μέμος: Σας επιτρέπουν να κάνετε μια καταγραφή των ιδεών που εμφανίζονται σε σας για οποιαδήποτε πτυχή της έρευνας σας, Ημερολόγιο Ερευνητή

Οι όροι που χρησιμοποιούνται στην ποιοτική ανάλυση των δεδομένων Θεωρία: Ένα σύνολο αλληλένδετων εννοιών, ορισμών και προτάσεων που παρουσιάζει μια συστηματική άποψη των γεγονότων ή καταστάσεων καθορίζοντας τις σχέσεις μεταξύ των στοιχείων Θέματα: Κατηγορίες ιδεών που προκύπτουν από την ομαδοποίηση των σημείων ‘χαμηλότερου επιπέδου δεδομένων’ - lower-level data Χαρακτηριστικό: ένα μεμονωμένο στοιχείο ή εκδήλωση σε ένα κείμενο, παρόμοιο με μια ατομική ανταπόκριση σε μια μεταβλητή ή δείκτη ποσοτικής έρευνας. Είναι η μικρότερη μονάδα ανάλυσης Κωδικοποίηση: η διαδικασία της προσάρτησης ετικετών σε γραμμές του κειμένου, έτσι ώστε ο ερευνητής να ομαδοποιήσει και να συγκρίνει όμοια ή παρεμφερή κομμάτια των πληροφοριών Ομαδοποίηση: σύνταξη παρόμοια κωδικοποιημένων τμημάτων από διαφορετικές πηγές του κειμένου σε ένα ενιαίο αρχείο ή έκθεση

Αρχές της Ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων Αρχές της Ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων Οι άνθρωποι διαφέρουν ως προς την εμπειρία και την κατανόηση της πραγματικότητας τους Ένα κοινωνικό φαινόμενο δεν μπορεί να κατανοηθεί έξω από το πλαίσιο του Η ποιοτική έρευνα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να περιγράψει ένα φαινόμενο ή να παράξει θεμελιωμένη θεωρία Η κατανόηση της ανθρώπινης συμπεριφοράς αναδύεται αργά και μη γραμμικά Μπορεί να εμβαθύνει σε ένα πρόβλημα ή να δώσει ιδέες για περαιτέρω έρευνα

Χαρακτηριστικά Ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων Η Ανάλυση είναι κυκλική και όχι γραμμική Επαναληπτική και προοδευτική Στενή αλληλεπίδραση με τα δεδομένα συλλογή και ανάλυση δεδομένων είναι ταυτόχρονη Επίπεδο ανάλυσης ποικίλλει Μπορούν να ταξινομηθούν με πολλούς τρόπους Ποιοτικά στοιχεία από μόνα τους έχουν νόημα, π.χ. "μήλο"

Η διαδικασία ποιοτικής ανάλυσης δεδομένων Βήμα 1: Οργανώστε τα δεδομένα Βήμα 2: Προσδιορίστε πλαίσιο Βήμα 3: Ταξινόμηση των δεδομένων στο πλαίσιο Βήμα 4: Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο για την περιγραφική ανάλυση Βήμα 5: Ανάλυση Δεύτερου Επιπέδου / Second order analysis

Βήμα 1: Οργανώστε τα δεδομένα Μεταγραφή των δεδομένων Μετάφραση των δεδομένων καθαρισμός δεδομένων κατηγοριοποίηση τα δεδομένα Δόμηση εξοικείωση

Βήμα 2: Προσδιορίστε ένα πλαίσιο Διαβάστε Προσδιορίστε ένα πλαίσιο Αιτιολογική – Καθοδηγούμενο από την ερευνητική ερώτηση Διερευνητική-Καθοδηγούμενο από τα δεδομένα Το πλαίσιο θα καθορίσει τα δεδομένα Πλαίσιο = σχέδιο Κωδικοποίησης

Βήμα 3: Ταξινόμηση των δεδομένων στο πλαίσιο Κωδικοποίηση δεδομένων Τροποποιήστε το Πλαίσιο Η καταχώρηση δεδομένων αν γίνεται χρήση υπολογιστή

Βήμα 4: Χρησιμοποιήστε το πλαίσιο στην περιγραφική ανάλυση Περιγραφική ανάλυση Κατηγοριοποίηση απαντήσεων Προσδιορίστε/αναγνωρίστε επαναλαμβανόμενα θέματα Σταματήστε εδώ αν αναγνωριστική έρευνα

Βήμα 5: Ανάλυση Δεύτερου επιπέδου Προσδιορισμός επαναλαμβανόμενων θεμάτων Αναγνωρίστε patterns τα δεδομένα Προσδιορίστε συστάδες ερωτηθέντων Αναζήτηση αιτιότητας Προσδιορίστε συναφή θέματα Κατασκευάστε την αλληλουχία των γεγονότων αναζητείστε στα δεδομένα απαντήσεις για τις ερωτήσεις της έρευνας Αναπτύξτε μία υπόθεση και δοκιμάστε τη

Είδη ποιοτικής ανάλυσης Ανάλυση περιεχομένου αφηγηματική ανάλυση Ανάλυση λόγου ανάλυση πλαισίου Θεμελιωμένη θεωρία

Ανάλυση περιεχομένου Η ανάλυση περιεχομένου είναι η διαδικασία για την κατηγοριοποίηση των λεκτικών δεδομένων για τους σκοπούς της ταξινόμησης, περιληπτικής παρουσίασης και υπολογισμού Το περιεχόμενο μπορεί να αναλυθεί σε δύο επίπεδα Περιγραφικό: Ποια είναι τα δεδομένα; Ερμηνευτικό: τι εννοείται με τα δεδομένα;

Αφηγηματική ανάλυση Οι Αφηγήσεις μεταγράφονται εμπειρίες Κάθε συνέντευξη / παρατήρηση έχει αφηγηματική διάσταση, ο ερευνητής πρέπει να ταξινομήσει και να αναστοχαστεί πάνω σε αυτή, να την ενισχύσει, και να την παρουσιάσει σε αναθεωρημένη μορφή για τον αναγνώστη Η βασική δραστηριότητα στην αφηγηματική ανάλυση είναι να αναδιατυπώσει τις ιστορίες που παρουσιάζονται από τους ανθρώπους σε διαφορετικά πλαίσια και με βάση τις διαφορετικές εμπειρίες τους

Ανάλυση λόγου μέθοδος ανάλυσης ομιλίας (προφορική επικοινωνία) και όλων τα ειδών των γραπτών κειμένων Έμφαση στη διαδικασία νοηματοδότησης της καθημερινής κοινωνικής ζωής: Πώς η γλώσσα χρησιμοποιείται σε καθημερινές καταστάσεις; Μερικές φορές οι άνθρωποι με απλό και άμεσο τρόπο Μερικές φορές οι άνθρωποι εκφράζονται αόριστα και έμμεσα Ο αναλυτής πρέπει να αναφέρεται στο πλαίσιο κατά την ερμηνεία του μηνύματος καθώς το ίδιο φαινόμενο μπορεί να περιγραφεί με έναν αριθμό διαφορετικών τρόπων, ανάλογα με το πλαίσιο

Ανάλυση πλαισίου Εξοικείωση: μεταγραφή και ανάγνωση των δεδομένων Ο εντοπισμός ενός θεματικού πλαισίου: Αρχική κωδικοποίηση με βάση το πλαίσιο που έχει αναπτυχθεί τόσο από a priori ζητήματα και από αναδυόμενα θέματα Κωδικοποίηση: Χρήση αριθμητικών ή κειμενικών κωδικών για να προσδιορίσει συγκεκριμένο κομμάτι των δεδομένων που αντιστοιχούν σε διαφορετικά θέματα Γραφήματα: Γραφήματα δημιουργούνται χρησιμοποιώντας θέματα από το θεματικό πλαίσιο (μπορεί να είναι θεματικές ή κατά περίπτωση) Χαρτογράφηση και ερμηνεία: Ψάχνοντας για patterns, σχέσεις, έννοιες και εξηγήσεις στα δεδομένα

Θεμελιωμένη θεωρία Αναλυτική Επαγωγή Ξεκινά με την εξέταση μιας υπόθεσης από έναν πληθυσμό «προκαθορισμένο», προκειμένου να διατυπώσει μια γενική δήλωση σχετικά με τον πληθυσμό, μια έννοια ή μια υπόθεση Στη συνέχεια, ο αναλυτής εξετάζει μια άλλη περίπτωση για να δούμε αν ταιριάζει με την δήλωση Αν το κάνει, επιλέγεται ένα περαιτέρω υπόθεση Αν δεν ταιριάζει, υπάρχουν δύο επιλογές Είτε η δήλωση αλλάζει για να ταιριάζει τις δύο περιπτώσεις ή ο ορισμός του πληθυσμού μεταβάλλεται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε η υπόθεση δεν είναι πλέον ‘μέλος’ του πρόσφατα καθορισμένου πληθυσμού Στη συνέχεια, μια άλλη περίπτωση επιλέγεται και η διαδικασία συνεχίζεται Με τον τρόπο αυτό θα πρέπει να είναι σε θέση να καταλήξουμε σε μια δήλωση που ταιριάζει όλο τον πληθυσμό όπως αυτός ορίζεται Αυτή η μέθοδος είναι μόνο για περιορισμένο σύνολο των αναλυτικών προβλημάτων: αυτά που μπορούν να λυθούν με κάποια γενική και συνολική δήλωση