 Εισαγωγή  Διατροφικές διαταραχές και εξάρτηση από το φαγητό  Υπερκαταναλωτισμός  Τεχνολογία και Μ. Μ. Ε.  Εξάρτηση από πρόσωπα  Πηγές.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Advertisements

Αναστοπούλου Μαριάννα Καθηγήτρια Μουσικής και Σχολικού Επαγγελματικού Προσανατολισμού.
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ: Α 1 PROJECT.
Τι πρέπει να ξέρεις για το Γενικό Λύκειο. Όσα ακολουθούν παρακάτω προκύπτουν από την επεξεργασία του νόμου 4186/ΦΕΚ 193/ και τη συνέντευξη που.
Η νέα δομή του Γενικού Λυκείου  Ωρολόγια π ρογράμματα ανά τάξη  Τρό π ος π ροαγωγής και α π όλυσης  Παρουσιάζονται κατά σειρά :  Α ’ Λυκείου  Β ’
Σχολικό έτος B’ Λυκείου  Μαθήματα  Ομάδες προσανατολισμού Γ’ Λυκείου  Ομάδες προσανατολισμού  Επιστημονικά Πεδία
Αντιρατσιστική Εκ π αίδευση Βασικές αρχές ΣΧΟΛΕΙΟ ΧΩΡΙΣ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΕ ΑΝΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ.
Project Α’ Τετραμήνου Β’ Λυκέιου. Εισαγωγή  Μανιτάρι ονομάζεται κοινώς το ορατό μέρος πολυκύτταρων μυκήτων με τη χαρακτηριστική, συνήθως ομβρελοειδή.
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΛΟΥΤΡΩΝ ΑΙΔΗΨΟΥ Ερευνητική Εργασία (Project) Ομάδα 1 Αναστασιάδη Ανδριανή Στεργίου Μαρία - Ιωάννα Χασάϊ Φιορίντα Χουλιαράκη Αλεξάνδρα Ομάδα.
1 Ο ΕΠΑΛ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ ΜΑΘΗΜΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ( PROJECT) ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΕΣ : ΠΑΛΑΙΟΛΟΓΟΥ ΒΙΚΤΩΡΙΑ ΑΜΠΕΡΙΑΔΟΥ ΔΕΣΠΟΙΝΑ.
AΘΛΗΤΙΣΜΟΣ 1.Ο αθλητισμός στην Αρχαία Ελλάδα Οι ρίζες του ελληνικού αθλητισμού μπορούν να αναζητηθούν στην Εποχή του Χαλκού. Στους ιστορικούς χρόνους οι.
Όνομα εκπαιδευτικών που συμμετέχουν :, Καλλιόπη Κάμπουρα. Γεωργία Κάσπαρη, Ανδριάνα Μπακόλα. Σχολική Μονάδα : 2 ο και 6 ο Νηπιαγωγείο Χίου. Σχολική τάξη.
Θέμα Εργασίας : ΙΡΙΔΙΣΜΟΣ Project : 5 Μανιφάβα Αλεξάνδρα.
ΖΑΧΑΡΙΑΣ ΠΑΠΑΝΤΩΝΙΟΥ ΤΑ ΨΗΛΑ ΒΟΥΝΑ PROJECT Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ.
ΑΡΙΣΤΟΤEΛΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗ ΚΑΛΩΝ ΤΕΧΝΩΝ
ΝΕΟ ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ………. Ν. 4186/2013 (ΦΕΚ 193)
Ερευνητική εργασία της Α΄ τάξης του ΓΕΛ Λουτρών Αιδηψού
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
About social politics Ιούλιος 2017.
Η Κοκκινοσκουφίτσα σε νέες περιπέτειες
2η ΔΙΑΛΕΞΗ ΕΡΓΟ.
Η ΕΙΡΗΝΗ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ ΤΑΞΗ-ΤΜΗΜΑ: Α’2 ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΥΠΕΥΘΥΝΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ:
Project: ΟΙ ΜΙΚΡΟΕΛΕΓΚΤΕΣ στη ζωΗ μαΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΤΖΕΚΤ (PROJECT)
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Άννα Κυπαρισσού,Γιουτζίν Κασεμάι.
«Ο εθισμός των νέων στο διαδίκτυο»
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
Παρατακτική και υποτακτική σύνδεση, ασύνδετο σχήμα
ΕΘΙΣΜΟΣ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ, ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΓΡΗΓΟΡΑΚΗ
Ενημέρωση για το Σεπτέμβριος, 2017 Κων/νος Παραστατίδης
Εργασία Β’ Λυκείου Μάθημα: Project
ΞΕΝΑΓΟΙ Η ομάδα μας αποτελείται από άτομα τα οποία συνεργάστηκαν και ολοκλήρωσαν την εργασία της ξενάγησης.
ΜΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΧΑΡΤΗ ΑΝΑΤΟΛΗΣ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΚΑΙ ΟΝΟΜΑΣΙΕΣ ΟΔΩΝ
…την Ερευνητική Εργασία (project) με θέμα την κοινωνική διάσταση του ελληνικού κινηματογράφου (Οικογένεια, θέση γυναίκας, σχέση δύο φύλων).
Ο όρος Web 2.0.
ΜΕΡΟΣ ΙV: Καθοριστικοί παράγοντες και Εμπόδια υιοθέτησης ΤΠΕ
Ερευνητική Εργασία project Σχεδιασμός Έρευνας
Το νερό στην λογοτεχνία
Σχέδιο προσέγγισης και υλοποίησης online μαθημάτων
…PROJECT… ΑΝΔΕΙΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗ ΕΛΕΝΑ ΔΑΣΚΑΛΑΚΗ ΧΡΥΣΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΑΡΧΑΝΩΝ
Οδηγίες Α’ Λυκείου.
1 ο ΕΠΑ.Λ ΝΕΑΣ ΦΙΛΑΔΕΛΦΕΙΑΣ Project A1
Διαδικτυακός εκφοβισμός
ΔΙΕΘΝΕΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ Επαγγελματική Εκπαίδευση και Αγορά Εργασίας
Οι οδοί και η ιστορία τους
Γενικό λύκειο Νιγρίτας
Project: Εθισμός στο Internet
Project Κοκκινοπηλός Πένυ Εξαρχου Γ2.
ΕΚΣΤΡΑΤΕΙΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΧΡΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Μαθηση για ολα τα παιδια
«Τα παιχνίδια των παππούδων και των γονέων μας πριν την επέλαση των ηλεκτρονικών» Project 2015.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Οργάνωση- Προγραμματισμός
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΤΟΥ PROJECT
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
67ο Δημοτικό Σχολείο Πατρών
19η Περιφέρεια Προσχολικής Αγωγής
Νηπιαγωγείο Περιθωρείου 2007
Εσθονία Project
Μουσειοπαιδαγωγικές δραστηριότητες
ΟΝΟΜΑ ΚΑΘΗΓΗΤΗ | ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Β΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
Αρχές Διοίκησης έργων βασικοί στόχοι κάθε έργου:
Project 2013 Γ΄ Ομάδα: Η πειθώ στον επιστημονικό λόγο
ΚΑΣΤΡΑ ΚΑΙ ΚΑΣΤΡΟΠΟΛΙΤΕΙΕΣ
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΟΥ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

 Εισαγωγή  Διατροφικές διαταραχές και εξάρτηση από το φαγητό  Υπερκαταναλωτισμός  Τεχνολογία και Μ. Μ. Ε.  Εξάρτηση από πρόσωπα  Πηγές

ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η εφηβεία είναι ίσως η κρισιμότερη περίοδος στη ζωή ενός ανθρώπου. Οι έφηβοι δέχονται υπερβολικές πιέσεις και άγχος, με αποτέλεσμα να ψάχνουν διάφορες διεξόδους που θα τους προσφέρουν μια προσωρινή ηρεμία και ευτυχία. Καταλήγουν να εξαρτώνται από διάφορες καταστάσεις, πράγματα, γεγονότα, ακόμα και πρόσωπα.

 Στους περισσότερους εφήβους, είναι συχνό το φαινόμενο των διατροφικών διαταραχών. Η μεγαλύτερη εξάρτηση τους είναι το φαγητό καταναλώνοντας μεγάλες ποσότητες σε συχνά χρονικά διαστήματα, προκαλώντας έτσι την υπερβολική αύξηση του βάρους τους και την εμφάνιση σοβαρών προβλημάτων υγείας.  Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις του άλλου άκρου. Αρκετοί νέοι ξεχνάνε την έννοια του φαγητού για μεγάλες περιόδους και αυτό έχει ως αποτέλεσμα, την εμφάνιση της νόσου της νευρικής ανορεξίας. Αιτία αυτού, είναι η εμμονή των νέων για την εξωτερική τους εμφάνιση. Φοβούνται την αύξηση του βάρους τους, αφού μοναδική τους επιθυμία είναι να αρέσουνε στους άλλους, χωρίς όμως να καταλαβαίνουν το κακό που κάνουν στον ίδιο τους τον εαυτό.

 Επιπλέον, ακόμα ένα αποτέλεσμα της εμμονής των νέων και ειδικότερα των κοριτσιών για την εμφάνισή τους, είναι ο υπερκαταναλωτισμός.  Συνεχώς αγοράζουνε καινούργια πράγματα, που δεν τα έχουν πραγματικά ανάγκη, απλά και μόνο για να ακολουθούν τις νέες τάσεις της μόδας και να ταυτίζονται με τους υπόλοιπους νέους.  Έτσι, η εξάρτησή τους από τα υλικά αγαθά, γίνεται φανερή σε πλαίσια που ξεπερνάνε το λογικό.

 Ο υπολογιστής και όλες οι σύγχρονες συσκευές άλλαξαν εντελώς τη ζωή μας. Κάθε μέρα που περνάει δημιουργούνται και άλλες εφαρμογές που ενισχύουν τις ικανότητες των smart phones, κάνοντάς τα αναπόσπαστα κομμάτια του εαυτού μας.  Υπάρχουν πολλοί εξαρτημένοι από την τεχνολογία και αυξάνονται μέρα με τη μέρα. Οι περισσότεροι θεωρούνε αδύνατη την ύπαρξή τους χωρίς τη χρήση της τεχνολογίας και ιδιαίτερα του κινητού τους.  Ακόμα όλοι οι έφηβοι επηρεάζονται από τα ΜΜΕ και εντυπωσιάζονται από τον πλαστό κόσμο που προβάλλουν, όπου και καταλήγει να τους εθίζει σε μεγάλο βαθμό.

 Οι έφηβοι έχουν μία υπερβολική ανάγκη για να σχετίζονται στενά με συνομηλίκους ή μεγαλύτερους φίλους. Αυτή η ανάγκη τους κάνει να συμπεριφέρονται με ζήλια και κτητικότητα και εντείνει το άγχος τους. Αποτέλεσμα αυτού είναι η διάλυση πολλές φορές των σχέσεων και η απομόνωση του εφήβου  Έτσι, καταλήγουμε πως όλα αυτά γίνονται εξαιτίας της έλλειψης συναισθηματικής αποφόρτισης, που προκαλεί τις εσωτερικές συγκρούσεις στους νέους.

 Εθισμός στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης  Κυριότερα Μέσα κοινωνικής δικτύωσης  Εθισμός στο Κινητό Τηλέφωνο  Εθισμός στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή  Αιτίες  Προειδοποιητικά σημάδια  Αποτελέσματα  Τρόποι αντιμετώπισης

 Ο « εθισμός » στο διαδίκτυο αποτελεί προφανώς καινούριο φαινόμενο, καθώς το internet διείσδυσε στα περισσότερα νοικοκυριά την τελευταία κυρίως δεκαετία.

 Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, από τον περασμένο Δεκέμβριο περισσότεροι από ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι χρησιμοποιούν το Facebook και πάνω από το Twitter. Καθημερινά γίνονται 500 εκατομμύρια likes στο Facebook και περίπου 340 εκατομμύρια Tweets.

 Ο Η / Υ είναι το βασικό Μέσο οπού χρησιμοποιούν οι νέοι για να διαδικτιόνονται με αποτέλεσμα να δημιουργούν στον εαυτό τους για τον υπολογιστή μια εξάρτηση και τέλος τον πλήρη εθισμό.

 Το νέο σύγχρονο κινητό τηλέφωνο είναι πλέον ένας μικρός υπολογιστής και μπορεί να χαρακτηριστεί μη αδίκως ως η προέκταση του χεριού μας.

 Ιδιαίτερα έντονο εμφανίζεται το πρόβλημα της διαδικτυακής εξάρτησης στον ανήλικο πληθυσμό, ο οποίος άλλωστε « πρωτοστατεί » στην γνώση και διαχείριση των νέων τεχνολογιών.

 Σε σχετικές έρευνες, ένα παιδί 12 ετών απάντησε πως " αν μου πάρεις το κινητό, μου παίρνεις ένα κομμάτι του εαυτού μου ".

 Οι σύγχρονοι νέοι θέλοντας να αναδειχθούν ανάμεσα από τους συνομηλίκους τους αναπτύσσουν ένα ψεύτικο πρόσωπο μέσω των κοινωνικών δικτύων.

 Αν και οι ακριβείς λόγοι που οδηγούν ένα άτομο στον εθισμό στο Διαδίκτυο δεν μας είναι ακόμη γνωστοί υπάρχουν πολλοί παράγοντες που συμβάλλουν στο να καταλήξει κάποιος θύμα αυτής της μορφής εθισμού. Ο εθισμός συνήθως " εξειδικεύετε " σε μια από της παρακάτω κατηγορίες :  - Ηλεκτρονικά παιχνίδια  - Κοινωνική δικτύωση  - Ηλεκτρονικός τζόγος  - Πορνογραφία

 Το παιδί ασχολείται συνεχώς με το διαδίκτυο ή με δραστηριότητες σχετικές με αυτό, παραμελώντας συχνά τις υποχρεώσεις του στο σπίτι και στο σχολείο.  Το παιδί ξεχνιέται συχνά στον υπολογιστή και δεν έχει συναίσθηση του χρόνου που αναλώνει σε αυτόν.  Προτιμά τα παιχνίδια στο διαδίκτυο, από το να συναντά φίλους του, με αποτέλεσμα να απομονώνεται. δεν παίζει στο διαδίκτυο.

 Πέφτει η απόδοση του στο σχολείο.  Αντιδρά πολύ νευρικά θυμωμένα ή επιθετικά όταν κάποιος το διακόπτει από το παιχνίδι ή από τη συζήτηση που είχε online.  Ξενυχτά συχνά για να μένει συνδεδεμένος / συνδεδεμένη στο διαδίκτυο.  Δείχνει άγχος, ανησυχία, εξάρσεις θυμού ή βίας ή καταθλιπτική συμπεριφορά όταν δεν παίζει στο διαδίκτυο.

 Μειώνεται ο χρόνος που περνάει ο έφηβος με την οικογένειά του, περιορίζονται τα χόμπι και οι κοινωνικές συναναστροφές του, αυξάνεται ο κίνδυνος εμφάνισης παχυσαρκίας, μυοσκελετικών προβλημάτων και οφθαλμικών παθήσεων λόγω των πολλών ωρών - ακινησίας - μπροστά στην οθόνη. Παράλληλα, οι εθισμένοι στο Διαδίκτυο νεαροί παραμελούν τη σωματική τους υγιεινή, ενώ κάνουν πολλές απουσίες στο σχολείο με αποτέλεσμα ακόμη και να χάνουν την σχολική χρονιά.

 Σημαντικές στην ανάπτυξη των παιδιών και των εφήβων είναι η ώθηση σε κοινωνικές και αθλητικές δραστηριότητες και η καθιέρωση οικογενειακών δραστηριοτήτων που δεν εμπεριέχουν τη χρήση υπολογιστή και διαδικτύου.  Ο υπολογιστής θα πρέπει να τοποθετείται σε δωμάτιο κοινής χρήσης από την οικογένεια και όχι στο δωμάτιο των παιδιών.  Μπορείτε να εγκαταστήσετε και να χρησιμοποιήσετε προγράμματα ελέγχου της πρόσβασης σε συγκεκριμένες ιστοσελίδες αλλά και του χρόνου παραμονής στο ιστό. Ωστόσο, επιτρέψτε την πρόσβαση στο διαδίκτυο διότι συχνά ο αποκλεισμός οδηγεί στη μυθοποίηση, μας ενδιαφέρει ο σωστός έλεγχος και όχι η απόρριψη του διαδικτύου.

 /ethismos-sto-diadiktyo-eho-pathei-e- xarthsh.html /ethismos-sto-diadiktyo-eho-pathei-e- xarthsh.html  %CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B 1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85- %CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B8%CE%B1- %CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%8 3%CE%BF%CF%85%CE%BD- %CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD/ %CF%80%CF%81%CE%AC%CE%B3%CE%BC%CE%B 1%CF%84%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85- %CE%B4%CE%B5%CE%BD-%CE%B8%CE%B1- %CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%81%CE%AF%CF%8 3%CE%BF%CF%85%CE%BD- %CF%80%CE%BF%CF%84%CE%AD/

 g/ g/  a/internet-addiction-prevention a/internet-addiction-prevention  %B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CF%83%CF%8 4%CE%BF+%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84 %CE%BF&espv=2&biw=1366&bih=609&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMIg- 6PjriYyQIVhgosCh2tfAgy&dpr=1#imgrc =_ %B9%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%82+%CF%83%CF%8 4%CE%BF+%CE%BA%CE%B9%CE%BD%CE%B7%CF%84 %CE%BF&espv=2&biw=1366&bih=609&source=lnms&tbm =isch&sa=X&ved=0CAcQ_AUoAmoVChMIg- 6PjriYyQIVhgosCh2tfAgy&dpr=1#imgrc =_

Όταν μιλάμε για εθισμό, συχνά εννοούμε την εξάρτηση σε ουσίες επικίνδυνες για την υγεία όπως η νικοτίνη, το αλκοόλ, τα ναρκωτικά. Όμως η εξάρτηση μπορεί να αφορά οποιαδήποτε ουσία ή δραστηριότητα την οποία επιζητάμε κατ ’ επανάληψη, αναγνωρίζοντας ότι μπορεί να υποστούμε κάποιες αρνητικές συνέπειες. Παραδείγματα είναι ο τζόγος, το φαγητό, η σεξουαλική δραστηριότητα, η κατανάλωση αγαθών, η εργασία, η χρήση υπολογιστή, το διαδίκτυο, η άσκηση, ακόμα και μια σχέση. Η κάθε μια από αυτές τις εξαρτήσεις όμως έχουν συχνά παρόμοια η και ίδια αίτια. Το φαγητό μπορεί να γίνει αντικείμενο εθισμού με διάφορους τρόπους. Κάποιοι άνθρωποι τρώνε υπερβολικά μέχρι του σημείου της παχυσαρκίας ( ψυχαναγκαστική υπερφαγία ), άλλοι καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες φαγητού και μετά εμποδίζουν την απορρόφησή του κάνοντας εμετό ή χρησιμοποιώντας καθαρτικά ( νευρογενής βουλιμία ) και κάποιοι άλλοι λιμοκτονούν ώστε να είναι αδύνατοι ( νευρογενής ανορεξία ). Αναφερόμαστε στις λεγόμενες διαταραχές διατροφής.

 Η αλήθεια είναι, ότι ο εθισμός στο φαγητό είναι ένα σύνθετο πρόβλημα για το οποίο δεν υπάρχει μόνο μια αιτία και κατ ’ επέκταση, η λύση δεν είναι απλή. Ανεξάρτητα όμως από τις λέξεις, ουσιαστικά μιλάμε για μια άρρωστη σχέση με το φαγητό. Μια σχέση που εμπεριέχει στοιχεία, όπως το πώς σκέφτεται κάποιος γι΄αυτό, πώς το χρησιμοποιεί, γιατί το χρησιμοποιεί και τι του επιφέρει η συμπεριφορά του σε σχέση με αυτό ( παχυσαρκία ; ντροπή ; ανησυχία ; ασθένεια ; κατάθλιψη ;). Στην πραγματικότητα, η ντροπή και η απέχθεια είναι τόσο έντονα συναισθήματα στην παχυσαρκία και στον εθισμό στο φαγητό, που κάπου εδώ θα πρέπει να τονιστεί, ότι ο εθισμός αυτός δεν είναι ηθικό ζήτημα. Δεν πρόκειται για μια ασθένεια των άβουλων και τεμπέληδων ανθρώπων. Είναι κάτι που συμβαίνει σε ανθρώπους ανεξάρτητα από την ηλικία τους, το εισοδηματικό τους επίπεδο, τη φυλή και το φύλο τους. Όπου υποβόσκει μία ισχυρή γενετική συνιστώσα, σημαντικές χημικές διαδικασίες στον εγκέφαλο αλλά και πολιτιστικά στοιχεία. Τίποτα βέβαια, δεν προκαθορίζει ότι κάποιος θα είναι εξαρτημένος στο φαγητό ή ότι θα είναι παχύσαρκος στη ζωή του. Η εξάρτηση είναι κάτι που αναπτύσσεται με την πάροδο του χρόνου και δεν είναι πάντα αντιληπτή στα πρώτα στάδια ανάπτυξής της.

 Πρόκειται, λοιπόν, για έναν φαύλο κύκλο ενός ανθυγιεινού τρόπου διατροφής, κάτι που φέρνει το άνθρωπο σε μία κατάσταση εκτός ελέγχου. Αν αναρωτιέστε τι θα πει ανθυγιεινός τρόπος διατροφής σας παραθέτω τι εμπεριέχει : Να καταναγκάζω τον εαυτό μου να φάει Να έχω υπερφαγικά επεισόδια Να έχω εμμονή με το φαγητό μου Να τρώω στα κρυφά Να χάνω τον έλεγχο όταν τρώω Να τρώω ενώ δεν πεινάω Να τρώω για να καλύψω άσχημα συναισθήματα Να συνεχίζω να τρώω κι ας είμαι χορτάτος Η κατάσταση αυτή επιδέχεται κάθε λογής αρνητικά συναισθήματα που στη συνέχεια απαλύνονται με την κατανάλωση τροφής, ιδιαίτερα λιπαρής και γλυκιάς τροφής. Βέβαια, τα είδη των τροφίμων, η ποσότητα που καταναλώνεται και ο τρόπος με τον οποίο ο ανθυγιεινός τρόπος διατροφής εμφανίζεται, ποικίλλει από άτομο σε άτομο.

Τα άτομα που πάσχουν από διατροφικές διαταραχές ( ψυχαναγκαστική υπερφαγία, νευρογενής βουλιμία, νευρογενής ανορεξία ), περιγράφουν τα συμπτώματα τους στη γλώσσα των εξαρτήσεων, περιγράφοντας για παράδειγμα τους εαυτούς τους ως εθισμένους στο φαγητό ή στη σοκολάτα. Παραπονιούνται ότι αισθάνονται « αγκιστρωμένοι », ότι ανεβαίνουν ψυχολογικά τρώγοντας ή μη τρώγοντας και ότι νιώθουν έντονη στέρηση όταν σταματούν αυτή τη συμπεριφορά. Αυτό που έχουν οι διατροφικές διαταραχές κοινό με τους εθισμούς είναι ότι οι άνθρωποι λειτουργούν στα κρυφά, επικεντρώνουν τις ζωές τους γύρω από αυτές τις συμπεριφορές. Για παράδειγμα, ένα άτομο με βουλιμία μπορεί να εθιστεί στον εμετό προκειμένου να ανακουφιστεί από το στρες, και πολλά άτομα με ανορεξία να είναι εθισμένα στο τρέξιμο. Οι άνθρωποι που είναι εξαρτημένοι από τα τρόφιμα θα συνεχίσουν να τρώνε παρά τις αρνητικές συνέπειες, όπως αύξηση του σωματικού βάρους ή καταστροφή σχέσεων ( ερωτικές και φιλικές ). ‘ Όπως οι άνθρωποι που είναι εθισμένοι στα ναρκωτικά ή τα τυχερά παιχνίδια, έτσι και οι άνθρωποι που είναι εθισμένοι στο φαγητό έχουν πρόβλημα στο να σταματήσουν τη συμπεριφορά τους αυτή, ακόμα κι αν θέλουν ή έχουν προσπαθήσει πολλές φορές

 Κατά τη διάρκεια κατανάλωσης συγκεκριμένων τροφών, ο οργανισμός εκκρίνει κάποιες ορμόνες. Κυριότερη αυτών είναι η ντοπαμίνη.  Η Ντοπαμίνη είναι μια απλή οργανική ουσία που ανήκει στην οικογένεια των κατεχολαμινών. Στον εγκέφαλο δρα ως νευροδιαβιβαστής, μια ουσία που χρησιμοποιείται από τα νευρικά κύτταρα για να επικοινωνούν μεταξύ τους. Στον άνθρωπο έχουν αναγνωριστεί πέντε υποδοχείς ντοπαμίνης, οι D1, D2, D3, D4 και D5.  Η Ντοπαμίνη συνδέεται με την διέγερση του κεντρικού νευρικού συστήματος και συμμετέχει στην κίνηση, την προσοχή, την συναισθηματική διέγερση και την μάθηση. Δρα όμως και ανασταλτικά σε μεγάλη συγκέντρωση. Για παράδειγμα, άτομα με σχιζοφρένια έχουν μεγαλύτερη ποσότητα Ντοπαμίνης, ενώ άτομα με την νόσο του Πάρκινσον έχουν έλλειψη. Τροφές πλούσιες σε Ντοπαμίνη είναι το κρέας, το κοτόπουλο, τα γαλακτοκομικά προϊόντα, το ψάρι, τα φασόλια, οι ξηροί καρποί και τα προϊόντα σόγιας.

Η κατάλληλη διατροφή για ‘ ανεβασμένη ’ διάθεση - Επιστήμη & Ζωή - Ειδήσεις - Νέα %CF%80%CE%B1%CE%BC%CE%AF%CE%BD%CE%B7

ΕΡΓΑΣΙΑ PROJECT

 Τί είναι εθισμός  Τί είναι τα τυχερά παιχνίδια  Ποιά είναι τα τυχερά παιχνίδια  Ο τζόγος στην Ελλάδα

Εθισμός είναι η εξάρτηση από μια συνήθεια. Προκαλείται από κάπνισμα, ναρκωτικά, αλκοόλ, τζόγος, διαδίκτυο κλπ. Υπάρχουν πολλά στάδια εθισμού. Ο εθισμός καθώς εξελίσσεται γίνεται τρόπος ζωής. Δισεκατομμύρια άνθρωποι ζουν παγιδευμένοι σε κάποιον από τους πολλούς εθισμούς. κάπνισμα ναρκωτικά αλκοόλ τζόγος διαδίκτυο Στην ουσία σήμερα αντιμετωπίζεται ως εθισμός σχεδόν κάθε συνήθεια που ακολουθείται εκτός μέτρου από ένα άτομο το οποίο γνωρίζει ότι δυσκολεύεται ή αδυνατεί να την κατευνάσει και πολύ περισσότερο να της δώσει ένα τέλος. Η εξάρτηση υποδηλώνεται από την παρουσία τριών τουλάχιστον από τα παρακάτω συμπτώματα :  Έντονη επιθυμία χρήσης της ουσίας  Ανάπτυξη ανοχής στη χρήση της ουσίας  Παρουσία στερητικού συνδρόμου με τη μείωση ή τη διακοπή της χρήσης της ουσίας  Ανάλωση σημαντικού χρόνου γύρω από τη συμπεριφορά χρήσης  Εγκατάλειψη σημαντικών δραστηριοτήτων κοινωνικών, επαγγελματικών ή ψυχαγωγικών, λόγω της χρήσης. Εμμονή στη χρήση της ουσίας, παρά το γεγονός ότι προκαλεί στο χρήστη σ o βαρά σωματικά ή ψυχολογικά προβλήματα και δυσλειτουργίες σε κύριους τομείς της ζωής του.

1. Φρουτάκια 2. Ρουλέτα 3. Ζάρια 4. Χαρτιά

 Για τους περισσότερους από μας, τα τυχερά παιχνίδια είναι μια μορφή ψυχαγωγίας την οποία μπορούμε να απολαμβάνουμε οποιαδήποτε στιγμή, αλλά υπάρχει και ένα ποσοστό παικτών που αφήνουν τα τυχερά παιχνίδια να γίνονται ο βασικός σκοπός της ζωής τους. Όλοι μας, λίγο πολύ, έχουμε ακούσει ιστορίες για άτομα που έχουν καταστραφεί από τον τζόγο. Ορισμένοι, δε διστάζουν να παίξουν σε μια παρτίδα πόκερ ολόκληρες περιουσίες τις οποίες απέκτησαν με πολύ κόπο και σκληρή δουλειά - και ενώ άλλοι καταφέρνουν να σταματήσουν τον παθολογικό τζόγο έγκαιρα, δυστυχώς δεν είναι λίγες οι περιπτώσεις ατόμων που ρίσκαραν ακόμα και την ίδια τους τη ζωή.

Τα τυχερά παιχνίδια είναι ιδιαιτέρως δημοφιλή στους Έλληνες αρκεί να σκεφτεί κανείς το γεγονός ότι αποτελεί ουσιαστικά έθιμο η χαρτοπαιξία την Πρωτοχρονιά !

 Τα τυχερά παιχνίδια ( νόμιμα και παράνομα ) διακρίνονται σε :  Στα παιχνίδια τύχης στα οποία ο παίκτης δεν ασκεί κανενός είδους έλεγχο ( ρουλέτα, φρουτάκια, ζάρια, Κίνο, κ. α.)  Στα παιχνίδια όπου απαιτείται ένας βαθμός δεξιότητας και γνώσης από τον παίκτη ( αθλητικά στοιχήματα, χρηματιστήριο, ιπποδρομίες, πόκερ κ. α.)

Κείμενα  symptwata (24/11/2015)  (24/11/2015) Εικόνες  (24/11/2015)  (24/11/2015)

Ομάδα Α : - Ζέμε Χριστίνα - Λούο Τσίτσι - Οικονόμου Θεοδωρίνα - Τζίμα Γεωργία - Τσοχαντάρη Δήμητρα Α ’ Τάξη Λυκείου -1 Ο ΓΕΛ Βούλας Ομάδα Δ : - Αρτέμης Νομικός - Μιχάλης Παπαδήμας - Συμεών Χριστοφορίδης - Γιάννης Σταματίου - Φραγκίσκος Κοκκινιώτης Ομάδα Γ :- Βήχου Χριστίνα - Ανδρεάδου Λίζα - Παντελούς Εύη - Δρυμονάκου Ειρήνη Ομάδα Β : - Τσέσι Μπέλι - Αλεξάνδρα Δανδουλάκη - Ιωάννα Χατζηβασιλείου - Ιωάννα Ασημακοπούλου - Δήμητρα Ασημακοπούλου