Οι παγκόσμιες μελέτες μαθητικής επίδοσης από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

Η Σύνδεση της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης στο σχολείο με το ΚΠΓ
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
ΤΕΙ ΠΑΤΡΑΣ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ ΠΥΡΓΟΥ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ Μ. Μ. Ε
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Προτεινόμενες αλλαγές στο Λύκειο
Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική Εκπαίδευση ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΕΣ/ΠΑΙΔΙ/0308(ΒΙΕ)/07.
Καλές πρακτικές καινοτόμων παιδαγωγικών μεθόδων
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
“Teacher In-Service Training for Roma Inclusion”
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ αποτελεί σημαντικό μέρος της μεθοδολογικής προσέγγισης Τι μπορεί να περιλαμβάνει η παρουσίαση; παιχνίδι ρόλων, αφήγηση,
European Commission. 1975: πρώτη δράση της κοινότητας: κινητικότητα φοιτητών Σεπτέμβριος 1980: Δίκτυο Ευρυδίκη Κεντρική Μονάδα & 9 Εθνικές Μονάδες Ανταλλαγή.
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Σχόλια για τον επιστημονικό εγγραμματισμό
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Μεταφορά ενός Ερευνητικού Εργαστηρίου στη Σχολική Αίθουσα για τη Διδασκαλία των Φ.Ε. Η περίπτωση του Εκπαιδευτικού Αστρονομικού Εργαστηρίου ΕΥΔΟΞΟΣ Ανδρικόπουλος.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΩΝ
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Διδασκαλία γλώσσας και περιεχομένου
PISA P rogramme for I nternational S tudent A ssessment Ενημέρωση Εκπαιδευτικών.
« ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΤΥΠΙΚΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΜΕΣΩ ΒΙΒΛΙΟΘΕΡΑΠΕΙΑΣ» Υποψ. Διδάκτωρ Επιβλέπουσα Μαρίνα Λουάρη Μαρίτα Παπαρούση.
Κέντρο Εκπαιδευτικής Έρευνας PISA Programme for International Student Assessment Διεθνές Πρόγραμμα για την Αξιολόγηση των Μαθητών.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΤΑΡΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΞΕΤΑΣΤΙΚΟΥ ΔΟΚΙΜΙΟΥ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Τι είναι το ΑΞΙΟΜΑ Καινοτόμο σύστημα ανίχνευσης και αξιολόγησης των βασικών γνωστικών δεξιοτήτων και ενίσχυσης των κοινωνικών δεξιοτήτων.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής, Πανεπιστήμιο Κύπρου Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ : ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ.
F1 in Schools. Το F1 in Schools υλοποιείται σήμερα σε περισσότερες από 30 χώρες και ο αριθμός αυξάνεται συνεχώς... F1 in Schools – Ένας Διεθνής Μαθητικός.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
Τα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Διαδικτύου και η ευρεία του αποδοχή από τις νεαρές ηλικίες καλλιέργησαν την ιδέα της αξιοποίησής του ως ένα εργαλείο στην.
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
«PORTFOLIO Μαθητή »   Κασιμάτη Αικατερίνη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδαγωγικού Τμήματος Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
Χτίζοντας ένα Δίκτυο Προσωπικής Μάθησης
ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ Σχολ. Έτος
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΤΜΗΜΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ
Ποιοτική μεθοδολογία έρευνας στη Διδακτική των Μαθηματικών
2ο Γυμνάσιο Καλυβίων Ενημέρωση για το Γυμνάσιο
Εισαγωγή στο πρόγραμμα Mascil
Ενότητα 2_2 Η αρχή των επιδόσεων στην κοινωνία και στο σχολείο
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Διδακτικές ενότητες Αξιολόγηση μαθήματος
2η ενότητα: Αναλυτικά προγράμματα σπουδών (ΙΙ)
Programme for International Student Assessment 2018
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ Μεταπτυχιακης Διπλωματικης Εργασιας « Η ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ – ΣΤΗΝ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ – ΣΧΟΛΙΚΕΣ ΕΠΙΤΡΟΠΕΣ ».
Programme for International Student Assessment 2018
Διεθνείς εκπαιδευτικές έρευνες: TALIS, PISA & TIMSS
Programme for International Student Assessment 2018
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η καινούρια σχολική χρονιά αρχίζει… Μερικές σκέψεις και προτάσεις.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Σχέση διγλωσσίας και γνωστικής / γλωσσικής ανάπτυξης
Αλλαγεσ στο γυμνασιο
Εκπαιδευτικός & ΑΠ Χειμερινό εξάμηνο
Σχετικά με τις βασικές δεξιότητες 18/10/2017
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Οι παγκόσμιες μελέτες μαθητικής επίδοσης από άποψη ερευνητικής μεθοδολογίας και στατιστικής ανάλυσης

Οργανισμός για την Οικονομική Συνεργασία και Ανάπτυξη (Ο.Ο.Σ.Α.)  Programme for International Student Assessment (PISA)  Adult Literacy Study (IALS) Learning for Tomorrow’s World: First Results from PISA, 2005

International Association for the Evaluation of Student Achievment (ΙEA). Έτος ιδρύσεως “A Nation at Risk” 1983

Μισός αιώνας έρευνες ΙΕΑ Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες, κατανόηση κειμένου, Γεωγραφία, μη λεκτική επικοινωνία (Pilot Twelve- Country Study) Μαθηματικά (First International Mathematics Study) Φυσικές Επιστήμες (First International Science Study) Κατανόηση Κειμένου (Study of Reading Comprehension + ) Δεκτικότητα στη Λογοτεχνία (Study of Literature Education) Αγγλική Γλώσσα, Γαλλική Γλώσσα (English as a Foreign Language +, French as a Foreign Language + )

1967 – 1976Πολιτική και Κοινωνική Αγωγή (Study of Civil Education + ) 1976 – 1989Μαθηματικά (Second International Mathematics Study) 1978 – 1989Κλίμα της Σχολικής Τάξης (Classroom Environment Study) Φυσικές Επιστήμες (Second International Science Study) 1980 – 1988Σύνθεση κειμένου (Written Composition Study) Ανάγνωση (Reading Literacy Study)*

1985 – 1993Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές (Computers in Education Study, ComPed)* 1993 – 1996Ξένες Γλώσσες (Languages Education Study, LES) Δεξιότητες προσχολικής εκπαίδευσης (Pre- Primary Study) 1995Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες (Third International Mathematics and Science Study, ΤIMSS)* 1997 – 1999Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές Μέρος Ι (Second Information Technology in Education Study, SITES-Μ1) 1997 – 2001Μαθηματικά, Φυσικές Επιστήμες (Επαναληπτική, TIMSS – R)

2001Ανάγνωση (Progress in International Reading Literacy Study, PIRLS)* 1994 – 2002Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή (Civic Education Study)* Προσχολική Εκπαίδευση (Pre-Primary Project)* 1999 – 2002Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές Μέρος ΙΙ (Second Information Technology in Education Study, SITES-Μ2) 1998 – 2004Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Third International Mathematics and Science Study Video Project, TIMSS-R Video) 2001 – 2005Μαθηματικά και Φυσικές Επιστήμες (Trends in Mathematics and Science Study, TIMSS) 2001Ανάγνωση (Progress in International Reading Literacy Study, PIRLS)*

University of Cambridge Local Examination Syndicate ( UCLES ) “World leader in educatinonal evaluation” National Fountation for Educational Research ( NfER ) “Active in international comparisons” Educational Testing Service ( ETS ) (Princeton) “Centre for global assessment” Άλλοι οργανισμοί αξιολόγησης

Μεθοδολογικές προκλήσεις του χθες 1.Κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά μαθητών και οικογένειας 2.Αναλυτικά Προγράμματα (επίσημα και υλοποιούμενα) 3.Δειγματοληψία και ορισμός του πληθυσμού 4.Βαθμός ανταπόκρισης 5.Ζητήματα μετάφρασης 6.Ευκαιρίες μάθησης 7.Κατασκευή κλίμακας 8.Ιεραρχικά μοντέλα 9.Προηγούμενη επίδοση

Μεθοδολογικές προκλήσεις του σήμερα Διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης Ζητήματα κουλτούρας και χρηματοδότησης Ζητήματα μετάφρασης Ζητήματα σύνδεσης με τα αναλυτικά προγράμματα

Λειτουργία των «σκιώδων» εκπαιδευτικών συστημάτων (Παραπαιδεία) Διαφορετικές ευκαιρίες μάθησης Baker, D., Akiba, M., LeTendre, G., & Wiseman, A. (2001) Worldwide shadow education: outside- school learning, institutional quality of Schooling, and cross-national mathematics achievement. Educational Evaluation and Policy Analysis, 23(1), 1-7.

Ζητήματα κουλτούρας Στη Γερμανία, το σχολείο προσφέρει στους μαθητές «Παιδεία», κάτι το οποίο δεν θεωρείται από τους Γερμανούς ότι μπορεί να μετρηθεί με αντικειμενικούς δείκτες. Ο Goldstein (2004) έδειξε ότι ceteris paribus οι Γάλλοι μαθητές που έλαβαν μέρος στο PISA 2000 είχαν δυσκολίες με τις ερωτήσεις πολλαπλής επιλογής.

“The educational World Cup” Harvey Goldstein

Τελευταία έχει γίνει προσπάθεια, ώστε τα τεστ και τα ερωτηματολόγια να κατασκευάζονται αρχικά σε γλώσσες άλλες από την Αγγλική (Grisay, 2003). Όμως, τόσο στη περίπτωση της IEA, όσο και στη περίπτωση του PISA, η γλώσσα εργασίας και επικοινωνίας ανάμεσα στους εθνικούς εκπροσώπους των κρατών εξακολουθεί να είναι η Αγγλική. Ζητήματα μετάφρασης

Επικέντρωση σε βασικές δεξιότητες (“Knlowledge and skills for life” (OECD, 2001), “Learning for tomorrow’s world” (OECD, 2004). Αναλυτικά προγράμματα Αν και υπάρχουν παραδείγματα χωρών, όπως ο Καναδάς, η Ισλανδία, και η Ουγγαρία οι οποίες σχεδίασαν αλλαγές στο αναλυτικό πρόγραμμα των μαθηματικών, ως αποτέλεσμα των ερευνών του ευρύτερου κύκλου TIMSS. “Reading proficiency among the PISA population cannot be so directly related to the reading curriculum” Kirsch (2002). Reading for Change. Paris, OECD.

Ζητήματα Στατιστικής Ανάλυσης: Χρήση ιεραρχικών γραμμικών μοντέλων

Οι διαφορές μεταξύ σχολείων

Ψυχομετρία: Item Response Theory

“Una Technica Mafiosa” Harvey Goldstein

Είναι αλήθεια ότι για πολλές δεκαετίες οι διεθνείς μελέτες για την αξιολόγηση της μαθητικής επίδοσης έχουν προσφέρει πολλά. Κυρίως, μας έχουν βοηθήσει να ξεφύγουμε από τη «μυθολογία» και να διαβάσουμε τεκμηριωμένα στοιχεία για την εκπαίδευση˙ να επαληθεύσουμε ψυχολογικές και εκπαιδευτικές θεωρίες, να μετρήσουμε σχέσεις. Η συμβολή αυτή είναι πάνω και πέρα από συγκρίσεις εκπαιδευτικών συστημάτων. Κατά τη γνώμη μας, είναι ανάγκη να ασχοληθούμε περισσότερο με την μελέτη και ανάλυση συγκεκριμένων εκπαιδευτικών προβλημάτων σε τοπικό και επίπεδο.

Ερωτήματα προς διερεύνηση Ποιον ακριβώς σκοπό εξυπηρετεί μια παγκόσμια μελέτη; Ποιος είναι ο λόγος κόστους και αποδοτι- κότητας; Μπορούμε να διενεργήσουμε τις δικές μας αξιολογικές έρευνες;

Κείμενα στο 1 ο cd (Education at a grance 2006) Σύντομο κείμενο Education and growth Wolf Εκπαίδευση και οικονομική ανάπτυξη Global ranking 2005Κατάταξη χωρών Goldstein pisaΚριτική του PISA Goldstein pisa2Κριτική του PISA International comparisonsΚριτική των παγκόσμιων διαγων Learning targetsΑξιολογώντας τους στόχους

Περιεχόμενα του 1 ου cd oecd 2006Η τελευταία έκθεση Pisa gernamy finlandΣύγκριση pisa irtΨυχομετρικές θεωρίες private tutoringΠαραπαιδεία Shadow education greece Παραπαιδεία swproxyΗ έκρηξη της εκπαίδευσης

Περιεχόμενα του 1 ου cd Έκθεση Ο.Ο.Σ.Α. Ελλάδα 1995 Η Αξιολόγηση ως παιδαγωγική πράξη