Naïve Theories of Motion M. McCloskey Παρουσίαση Φλώρου Βασιλική.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Συμβολισμός ομογενούς μαγνητικού πεδίου
Advertisements

Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
Ταλαντωσεις – Συνθεση Ταλαντωσεων – Εξαναγκασμενες Ταλαντωσεις
Διδασκαλία της Ευθύγραμμης Ομαλής Κίνησης
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
Η δομή του μαθήματος των μαθηματικών στο σύγχρονο ΤΕΙ Σάλτας Βασίλειος, Τσιάντος Βασίλειος Γενικό Τμήμα Θετικών Επιστημών ΤΕΙ Καβάλας.
ΣΧΕΔΙΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Κεφάλαιο: 1.2 (Φυσική Γ.Π Α’ ΕΠΑΛ)
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Καλή και δημιουργική χρονιά.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ
η τροχιά το υλικού σημείου είναι ένας κύκλος
ΕΥΘΥΓΡΑΜΜΗ ΚΙΝΗΣΗ.
Αναδόμηση Σχεδίου Μαθήματος ΑΝΑΠΝΕΥΣΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ
Σύνθεση κινήσεων.
«Πρόγραμμα Αναμόρφωσης Προπτυχιακών Προγραμμάτων Σπουδών Γ.Π.Α» Σεμινάριο Ενημέρωσης Διδακτικού Προσωπικού Οι Τεχνολογίες της Πληροφορικής και των Επικοινωνιών.
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΤΑΣΕΩΝ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Εφαρμογές του Scratch στην διδασκαλία της Πληροφορικής
ANAKOINWSH H 2η Ενδιάμεση Εξέταση μεταφέρεται στις αντί για , την 24 Νοεμβρίου στις αίθουσες ΧΩΔ και 110 λόγω μη-διαθεσιμότητας.
Φυσική του στερεού σώματος (rigid body)
Δύναμη 1.
ΤΕΣΤ ενέργειας ΔΥΝΑΜΙΚΗΣ
Επιστημολογική Επάρκεια
Κινηματική.
Φυσική κατεύθυνσης Γ’ Λυκείου Επιμέλεια –παρουσίαση χ. τζόκας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΩΝ
INTERACTIVE PHYSICS Χρήση για την υποστήριξη «δύσκολων σημείων» της Φυσικής του Λυκείου Καλφαγιάννης Θανάσης.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
ΕΠΑ 336 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΩΝ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Kίνηση.
ΓΕΝΙΚΗ ΘΕΩΡΙΑ ΣΧΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Ερωτήσεις Πολλαπλής Επιλογής
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Werner Heisenberg (Βέρνερ Χάιζενμπεργκ)
Μερκ. Παναγιωτόπουλος - Φυσικός
Εισαγωγή στο Μαγνητισμό
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Α Τα Χαρακτηριστικά των ΤΠΕ που Ευνοούν τη Μάθηση.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗΣ «ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΧΟΡΟΙ» ΟΝΟΜΑΤΕΠΩΝΥΜΟ : ΣΠΥΡΕΤΑ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΥ ΑΕΜ : 1022.
ΚΡΙΣΙΜΟ ΣΥΜΒΑΝ ΖΑΝΝΕΙΟΣ ΣΧΟΛΗ Γ ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ( ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ) ΠΛΥΤΑ ΕΛΕΝΗ 08/03/2013.
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Ο ΡΙΖΟΝΤΙΑ ΒΟΛΗ, ΚΥΚΛΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ, ΟΡΜΗ Φυσικός : Τηλενίκης Ευάγγελος.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 2: Μονοδιάστατες Κινήσεις Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Καταιγισμός ιδεών Συνιστάται για την πολυεπίπεδη εξέταση ζητήματος ή κεντρικής έννοιας, μέσω της παρακίνησης των εκπαιδευόμενων να προβούν σε ελεύθερη,
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός 1 Η έννοια της ταχύτητας.
Ανάπτυξη και οικοδόμηση της γνώσης στις Φυσικές Επιστήμες
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Γραμμική κίνηση Η κίνηση είναι σχετική Βασικές έννοιες Ταχύτητα
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Στην Ελλάδα, σε πρόσφατο Φύλλο της Εφημερίδας της Κυβέρνησης (ΦΕΚ B 931/ ), στο άρθρο 6 και στην παράγραφο Γ΄ σε σχέση με τα παιδιά με ειδικές.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Μηχανικές Ταλαντώσεις
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
ΜΗΧΑΝΙΚΗ ΣΤΕΡΕΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ
Κάποιες βασικές έννοιες στη μεθοδολογία της ψυχολογίας
ΕΦΕΙΑ – 4ο Μάθημα Ανάδειξη των ι.μ. Μεθοδολογία Workshop.
Μερκ. Παναγιωτόπουλος-Φυσικός
Προσεγγίσεις στην κοινωνική έρευνα - Ποιοτική και ποσοτική μεθοδολογία
1. Ορμή– Γενίκευση νόμου Newton
Έννοιες από τη Διδακτική Βασίλης Δαγδιλέλης. 2 Διδακτική Διδακτική. Είναι ένα πεδίο ερευνών (όχι ακόμη μια Επιστήμη) που παράγουν ένα σύνολο από προτάσεις.
Η σκέψη και πράξη του εκπαιδευτικού
Πρακτική Άσκηση: Διδασκαλία σε Σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Σύνθεση κινήσεων.
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
3ο Κεφάλαιο - Δυνάμεις Δύναμη είναι η αιτία που μπορεί να προκαλέσει μεταβολή στην κινητική κατάσταση ενός σώματος ή την παραμόρφωση του. Είναι διανυσματικό.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Ταλαντώσεις Όλες οι ερωτήσεις και οι ασκήσεις του βιβλίου.
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΥΠΕΝΘΥΜΙΣΕΙΣ ΑΠΟ ΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΤΗΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Naïve Theories of Motion M. McCloskey Παρουσίαση Φλώρου Βασιλική

Καθημερινή παρατήρηση & αλληλεπίδραση με κινούμενα σώματα Όλοι έχουμε κάποια γνώση σχετικά με την κίνηση Naïve Theories of Motion - McCloskey

ΕΜΠΕΙΡΙΑ 1) Acquisition of concrete facts : συμπεριφορά συγκεκριμένων σωμάτων σε συγκεκριμένες συνθήκες 2) Περιγραφικές γενικεύσεις : επαγωγικά από ποικιλία παρατηρήσεων 3) Ανάπτυξη θεωρίας κίνησης : εξήγηση & περιγραφή της συμπεριφοράς των κινούμενων σωμάτων ΣΤΟΧΟΣ:  Τι είδους γνώση προκύπτει από την εμπειρία με κινούμενα σώματα?  Αλληλεπιδρά και πως αυτή η εμπειρική γνώση με την τυπική διδασκαλία της φυσικής? 3 ενδεχόμενα :

ΠΑΡΑΝΟΗΣΕΙΣ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΙΝΗΣΗ Πειράματα Συμπεριφορά κινούμενων σωμάτων σε απλά, μη ποσοτικά προβλήματα Συμμετέχοντες : προπτυχιακοί φοιτητές Naïve Theories of Motion - McCloskey Α) κανένα μάθημα φυσικής Β) διδασκαλία φυσικής στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση (high school physics) Γ) τουλάχιστον ένα πανεπιστημιακό μάθημα φυσικής (college physics)

Πρόβλημα 1 –Σπειροειδής Σωλήνας ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :ΣΥΝΗΘΗΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ : 51% στο σύνολο! Naïve Theories of Motion - McCloskey

Πρόβλημα 2 – Μπάλα-σκοινί σε κυκλική τροχιά ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ :ΣΥΝΗΘΗΣ ΛΑΝΘΑΣΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ : 30% στο σύνολο Naïve Theories of Motion - McCloskey

Πρόβλημα 3 – Ρίψη από αεροπλάνο Naïve Theories of Motion - McCloskey ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ 40% (19 συμμ.) [4 συμμ. : το αεροπλάνο μακρύτερα ΛΑΘΟΣ 1 – διαγώνια γραμμή : 13% στο σύνολο ΛΑΘΟΣ 2 – κίνηση προς τα πίσω : 11% στο σύνολο ΣΥΝΗΘΕΣ ΛΑΘΟΣ – ευθύγραμμη πτώση : 36% στο σύνολο

Πρόβλημα 4 – Γκρεμός Naïve Theories of Motion - McCloskey (135 συμμετέχοντες) Α ΒC ΣΩΣΤΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ Παραβολική Τροχιά : 74% ΣΥΝΗΘΕΣ ΛΑΘΟΣ Καμπυλόγραμμη => ευθύγραμμη πτώση: 22%

Διδασκαλία Φυσικής => Naïve Theories of Motion - McCloskey ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ :  Ίδιες κατηγορίες/τύποι λαθών (παρανοήσεων)  Μείωση αριθμού ( Α > Β > Γ ) Κοινό μοτίβο απαντήσεων =>  Σταδιακή ευθυγράμμιση καμπυλόγραμμης τροχιάς

ΑΦΕΛΗΣ ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ Προσωπική εξέταση συμμετεχόντων : λύση προβλημάτων, εξήγηση απαντήσεων, λύση διευκρινιστικών προβλημάτων 1,5 – 2,5 ώρες ανά συμμετέχοντα 13 φοιτητές : Α) 4 συμμ., Β) 3 συμμ., Γ) 6 συμμ. Naïve Theories of Motion - McCloskey

Ίδιοι τύποι λαθών/παρανοήσεων 11 από 13 : ανεπτυγμένη αφελής θεωρία κίνησης Ίδια βασική θεωρία!! => αφελής θεωρία εσωτερικής ορμής/ώθησης, impetus theory Naïve Theories of Motion - McCloskey ΑΦΕΛΗΣ ΘΕΩΡΙΑ ΚΙΝΗΣΗΣ  Θεμελιώδεις παραδοχές: 1) όταν ένα σώμα τίθεται σε κίνηση, του «μεταδίδεται» μια εσωτερική δύναμη/ορμή – impetus – που τείνει να διατηρεί την κίνηση 2) το impetus ενός κινούμενου σώματος σταδιακά εξαντλείται (είτε αυθόρμητα είτε ως αποτέλεσμα εξωτερικών επιδράσεων) με συνέπεια τη σταδιακή επιβράδυνση και τελικά την παύση της κίνησης του σώματος

Παραδείγματα απαντήσεων : Momentum – Ορμή (p = m * υ) ως impetus Naïve Theories of Motion - McCloskey

ΑΦΕΛΗΣ ΘΕΩΡΙΑ (impetus theory) ΚΛΑΣΣΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ Ένα κινούμενο σώμα διαθέτει μια εσωτερική δύναμη (impetus) Ένα κινούμενο σώμα “διαθέτει” ορμή (p), θεμελιακό φυσικό μέγεθος που περιγράφει την κινητική κατάσταση του σώματος (διανυσμ., m*υ) Εφαρμογή εξωτερικής δύναμης στο σώμα του μεταδίδει εσωτερική δύναμη (impetus) που εξακολουθεί να επιδρά ακόμα και μετά την παύση της εξ. δύναμης H επίδραση εξωτερικής δύναμης στο σώμα παύει όταν παύει η εφαρμογή της (J = F*Δt, ώθηση, φυσικό διανυσμ. μέγεθος) Απουσία εξωτερικών δυνάμεων : το σώμα κινείται μέχρι να εξαντληθεί το impetus Απουσία εξωτερικών δυνάμεων : το σώμα είτε ηρεμεί είτε εκτελεί ομαλή ευθύγραμμη κίνηση Ποιοτική διαφορά ανάμεσα σε καταστάσεις ηρεμίας και κίνησης Όχι ποιοτική διαφορά ανάμεσα σε καταστάσεις ηρεμίας και ομαλής κίνησης

ΑΤΟΜΙΚΕΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ 1)Ύπαρξη καμπυλόγραμμου impetus 2)Πως εξαντλείται το impetus ► Αυθόρμητα Vs επιδράσεις Αλληλεπίδραση με βαρύτητα i.Βαρύτητα επιδρά πάντα ii.Βαρύτητα επιδρά όταν impetus κάτω από κρίσιμο επίπεδο iii.Βαρύτητα επιδρά όταν impetus εξαντληθεί 1)Πως το impetus μεταδίδεται σ’ ένα σώμα i.Μέσω οποιασδήποτε δράσης θέτει το σώμα σε κίνηση ii.Μέσω άμεσης (ενεργητικής) δράσης «σπρωξίματος» ή «τραβήγματος» Naïve Theories of Motion - McCloskey

Μετάδοση impetus : διάκριση άμεσης-έμμεσης κίνησης Naïve Theories of Motion - McCloskey impetus Όχι impetus «άμεση» κίνηση«έμμεση» κίνηση

ΑΦΕΛΕΙΣ ΘΕΩΡΙΕΣ & ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΦΥΣΙΚΗΣ Δυσκολίες κατά την εκμάθηση της φυσικής: –Παρερμηνεία ή διαστρέβλωση διδασκόμενων εννοιών ώστε ομαλή ενσωμάτωση στην αφελή θεωρία (πχ ορμή, ώθηση) Οι μαθητές βγαίνουν από την αίθουσα με ελαφρές τροποποιήσεις της αφελούς θεωρίας και χωρίς κατανόηση της κλασσικής μηχανικής Διδακτική πρόταση : –Πρώτα συζήτηση πάνω στις πεποιθήσεις που προκύπτουν από αφελή θεωρία, κατάδειξη των λαθών σύμφωνα με επιστημονική θεώρηση, επισήμανση διαφορών Naïve Theories of Motion - McCloskey

ΚΑΤΑΛΗΚΤΙΚΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ Ανάπτυξη εκλεπτυσμένων αφελών θεωριών κίνησης πάνω στη βάση της καθημερινής εμπειρίας Ομοιότητα με μεσαιωνικές θεωρίες για την κίνηση Επιστράτευση και άλλων μηχανισμών επικουρικά της αφελούς θεωρίας για λύση προβλημάτων –Αναλογία, συγκεκριμένες εμπειρίες, απομονωμένες επιστημονικές προτάσεις, τροποποιημένη εφαρμογή γνώσης από διδασκαλία Πώς αναπτύσσεται η αφελής θεωρία? (*) Πώς χρησιμοποιείται η αφελής θεωρία στην αντιμετώπιση καθημερινών προβλημάτων? Naïve Theories of Motion - McCloskey