ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Επιχειρηματικά Μοντέλα Ανάπτυξης και Προώθησης Δικτύων Οπτικών Ινών
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΚΕΦΑΛΑΙΑ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Π.Μ.Σ ΔΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.
MANAGEMENT Εναρμόνιση Πόρων Προς Επίτευξη Στόχων.
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΜΝΗΜΟΝΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΩΝ
Leading for value. I. ΕΙΣΑΓΩΓΗ Η διαμόρφωση στρατηγικής δεν είναι ζήτημα κάποιων συγκεκριμένων βημάτων αλλά κυρίως τακτοποίησης και οργάνωσης γνώσεων.
Βλάσσης Νικόλαος Α.Μ Γεωργακόπουλος Παναγιώτης Α.Μ Δεπάστα Χαρίκλεια Α.Μ Κουτσιώρα Τριανταφυλλιά Α.Μ
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Κατεύθυνση: Στρατηγική και Ανθρώπινοι Πόροι Φεβρουάριος 2006.
Διοίκηση Πληροφοριακών Συστημάτων
European Students of Industrial Engineering and Management ESTIEM ESTIEM European Students of Industrial Engineering and Management LG Chios.
Strategy and the Internet Γιώργος Θάνος Παρασκευή 12 Δεκεμβρίου 2008.
Διοίκηση Ανθρώπινων πόρων
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
Η στρατηγική αναλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος. Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR I. Εισαγωγή στην Οργανωτική Συμπεριφορά (Κεφάλαιο 1) Με τι πιστεύετε ασχολείται το μάθημα της οργανωτικής συμπεριφοράς;
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
1 Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη Εταιρική Αποστολή Τριάρχη Ειρήνη Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 10 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚ H ΣΤΗΝ ΠΡ A ΞΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 10-1.
Πολιτιστική διαχείριση (Cultural management)- α΄ μέρος
Επιχειρηματικότητα στην Πληροφορική Α΄
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ (ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ, ΑΝΑΛΥΣΗ SWOT, ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΡΙΣΚΟΥ)
Η επιστήμη της Διοίκησης
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
κεφαλαιο 3 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ
κεφαλαιο 6 ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΕΠΙΠΕΔΟ
κεφαλαιο 8 διεθνησ στρατηγικη
Επιχειρηματική / Εταιρική Στρατηγική (Corporate Strategy)
Η ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τι είναι η στρατηγική? Παρουσίαση, Δρ. Δημήτρης Λαμπρουλης.
κεφαλαιο 9 Μεθοδοι στρατηγικησ και αξιολογηση
Ερωτήσεις 1ης και 2ης διάλεξης
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Ανάλυση Εσωτερικού Περιβάλλοντος
Οι Στρατηγικές Ανταγωνισμού
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΠΙΛΥΣΗΣ Στην τεχνολογική εκπαίδευση, η διδασκαλία μέσω επίλυσης προβλημάτων έχει γίνει το επίκεντρο των διδακτικών.
B u s i n e s s INDUCTION WEEK 2015 Εισαγωγή στο Πρόγραμμα,
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αξιολόγηση της επίδοσης ενός οργανισμού σε θέματα ασφάλειας
Επιχειρηματικό σχέδιο
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ Βασικές αρχές στρατηγικής των επιχειρήσεων GERRY JOHNSON, KEVAN SCHOLES, RICHARD WHITTINGTON 1-1

Μαθησιακά αποτελέσματα (1) Κατανοείτε τα γνωρίσματα των στρατηγικών αποφάσεων και τη σημασία των όρων στρατηγική και στρατηγικό μάνατζμεντ, διακρίνοντάς τους από το λειτουργικό μάνατζμεντ (operational management). 2. Κατανοείτε πώς οι στρατηγικές προτεραιότητες ποικίλλουν ανά επίπεδο: εταιρικό (corporate), επιχειρηματικό (business), λειτουργικό (operational).

1-3 Μαθησιακά αποτελέσματα (2) 3. Κατανοείτε το βασικό λεξιλόγιο που αφορά στη στρατηγική, όπως χρησιμοποιείται σε διαφορετικά περιβάλλοντα. 4. Κατανοείτε τα τρία θεμελιώδη στοιχεία του διοικητικού μοντέλου που παρουσιάζεται στο Διερεύνηση εταιρικής στρατηγικής (Exploring corporate strategic): στρατηγική οριοθέτηση (strategic position), στρατηγικές επιλογές (strategic choices) και στρατηγική στην πράξη (strategy in action).

Τι είναι η στρατηγική ; 1-4 Στρατηγική είναι ο προσανατολισμός και το πεδίο εφαρμογής ενός οργανισμού μακροπρόθεσμα, που του εξασφαλίζει πλεονέκτημα σε ένα μεταβαλλόμενο περιβάλλον μέσω της εναρμόνισης των πόρων και των ικανοτήτων, με στόχο την ικανοποίηση των προσδοκιών των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων του οργανισμού.

Χαρακτηριστικά των στρατηγικών αποφάσεων Μακροπρόθεσμη κατεύθυνση του οργανισμού. 2. Πεδίο εφαρμογής των δραστηριοτήτων του οργανισμού. 3. Εξασφάλιση πλεονεκτήματος έναντι των ανταγωνιστών. 4. Χειρισμός των μεταβολών που σημειώνονται στο επιχειρηματικό περιβάλλον. 5. Αξιοποίηση πόρων και δεξιοτήτων (ικανοτήτων). 6. Αξίες και προσδοκίες των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων.

Επιπτώσεις στρατηγικών αποφάσεων 1-6  Πολυπλοκότητα  Αβεβαιότητα  Επηρεάζουν τις λειτουργικές αποφάσεις  Απαιτούν ενοποιημένη στάση  Σχέσεις και δίκτυα  Περιλαμβάνουν αξιοσημείωτες αλλαγές

Επίπεδα στρατηγικής 1-7 Λειτουργική στρατηγική (operational strategy) Στρατηγική επιχειρηματικού επιπέδου Στρατηγική εταιρικού επιπέδου

Τι είναι η στρατηγική επιχειρηματική μονάδα ; 1-8 Μια στρατηγική επιχειρηματική μονάδα (ΣΕΜ) είναι ένα τμήμα του οργανισμού, για το οποίο υπάρχει μια άλλη, ξεχωριστή εξωτερική αγορά προϊόντων ή υπηρεσιών που διαφέρει από αυτή μιας άλλης ΣEM (SBU).

Ορολογία της στρατηγικής 1-9  Αποστολή (Mission)  Όραμα (vision)  Στόχος (Goal)  Επιδίωξη (Objective)  Στρατηγική ικανότητα (Strategic capability)  Στρατηγικές (Strategies)  Επιχειρηματικό μοντέλο (Business model)  Έλεγχος (Control)

Ορολογία της στρατηγικής - Nokia 1-10  Όραμα/αποστολή Η σύνδεση σημαίνει βοήθεια προς τους ανθρώπους, για να νιώσουν ότι έρχονται κοντά σε ό,τι είναι σημαντικό γι’ αυτούς. Οπουδήποτε, οποτεδήποτε, η Nokia πιστεύει στην επικοινωνία, στην ανταλλαγή πληροφοριών, καθώς επίσης την εκπληκτική δυνατότητα να συνδεθούν τα δύο δισεκατομμύρια άνθρωποι που ήδη έχουν αυτή τη δυνατότητα με τα 4 δισεκατομμύρια που δεν την έχουν.

Ορολογία της στρατηγικής – Πανεπιστήμιο του Kingston 1-11  Αποστολή Να προάγει τη συμμετοχή στην ανώτατη εκπαίδευση, την οποία θεωρεί δημοκρατικό δικαίωμα· να αγωνίζεται για την τελειότητα στη μάθηση, τη διδασκαλία και την έρευνα· να ανιχνεύει τις δημιουργικές δυνατότητες και να πυροδοτεί τη φαντασία των μελών του· τέλος, να εφοδιάζει τους σπουδαστές, ώστε να συμβάλλουν αποτελεσματικά στην κοινωνία και την οικονομία.

Τι είναι το στρατηγικό μάνατζμεντ ; 1-12 Το στρατηγικό μάνατζμεντ περιλαμβάνει την κατανόηση της στρατηγικής τοποθέτησης του οργανισμού, τις στρατηγικές επιλογές για το μέλλον και τη διαχείριση της στρατηγικής στην πράξη.

Σχήμα 1.1 Το στρατηγικό διοικητικό μοντέλο 1-13

1-14 Η στρατηγική τοποθέτηση αφορά στον προσδιορισμό της επίδρασης που ασκούν στη στρατηγική το εξωτερικό περιβάλλον, η στρατηγική ικανότητα του οργανισμού, καθώς και οι προσδοκίες και η επιρροή των ομάδων διακύβευσης συμφερόντων. Τι είναι η στρατηγική τοποθέτηση ;

Στρατηγική τοποθέτηση 1-15 Στρατηγική τοποθέτηση Περιβάλλον Πολιτισμικές επιδράσεις Ικανότητα Σκοπός

Τι είναι οι στρατηγικές επιλογές ; 1-16 Οι στρατηγικές επιλογές περιλαμβάνουν τις υποκείμενες βάσεις για τη μελλοντική στρατηγική τόσο στις επιχειρηματικές μονάδες όσο και στο εταιρικό επίπεδο και τις επιλογές για την ανάπτυξη της στρατηγικής τόσο ως προς την κατεύθυνση όσο και τις μεθόδους ανάπτυξης.

Στρατηγικές επιλογές 1-17 Στρατηγικές επιλογές Σε επιχειρηματικό επίπεδο Καινοτομία Σε εταιρικό επίπεδο Αξιολόγηση Διεθνείς

Τι σημαίνει στρατηγική στην πράξη ; 1-18 Η στρατηγική στην πράξη αφορά στη διασφάλιση ότι οι στρατηγικές μπορούν να λειτουργήσουν στην πραγματικότητα.

Στρατηγική στην πράξη 1-19 Στρατηγική στην πράξη Δομή Διαχείριση στρατηγικής αλλαγής Διαδικασίες

Περίληψη κεφαλαίου 1-20  Η στρατηγική αποτελεί την κατεύθυνση και το πεδίο εφαρμογής των δραστηριοτήτων ενός οργανισμού μακροπρόθεσμα.  Οι στρατηγικές αποφάσεις λαμβάνονται σε ποικίλα επίπεδα ενός οργανισμού.  Το στρατηγικό μάνατζμεντ χαρακτηρίζεται από τρία κύρια στοιχεία: την κατανόηση της στρατηγικής τοποθέτησης, τις στρατηγικές επιλογές για το μέλλον και τη στρατηγική στην πράξη.

Μελέτη περίπτωσης – Electrolux (1) 1-21  Γιατί τα προβλήματα που αντιμετωπίζει η Electrolux είναι στρατηγικής σημασίας;  Ποια επίπεδα στρατηγικής μπορείτε να εντοπίσετε;

1-22 Μελέτη περίπτωσης – Electrolux (2)  Επεξεργαστείτε τις στρατηγικές επιλογές της Electrolux.  Ποια είναι τα κύρια ζητήματα, τα οποία ίσως καθορίσουν την επιτυχία ή την αποτυχία των στρατηγικών της Electrolux;