Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
΄Ηρθεν η ώρα κι ο καιρός Βιτσέντζος Κορνάρος
Advertisements

Toυ Νεκρού αδερφού Εισαγωγικά Παραλογές
Ποιήματα με ζωγραφιές σε μικρά παιδιά
Προξενιό και Γάμος κατά τη βυζαντινή εποχή
Στέλλα Βιολάντη Γρηγόριος Ξενόπουλος.
Δρόμος αρετής και δύναμης
Η ΔΥΝΑΜΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ Ερευνητική εργασία στα πλαίσια του σχολικού μαθήματος ‘Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας’ Ερευνητική ομάδα: Μοσχοβάκου Δανάη , Νικολοπούλου.
ΓΙΩΡΓΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ, «ΝΑ ‘ΣΑΙ ΚΑΛΑ ΔΑΣΚΑΛΕ!»
Λατινοκρατία: κυρίως περιοχές υπό βενετική κυριαρχία, μετά την Τέταρτη Σταυροφορία
Ας μιλήσουμε για τη φιλία!!!
ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΗ ΟΔΥΣΣΕΑ-ΠΗΝΕΛΟΠΗΣ
ΓΡΑΦΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΑΙΓΥΠΤΟ
Το ρωμαϊκό κράτος Βασικά σημεία του μαθήματος. ΡΩΜΗ Η Ρώμη που βρίσκεται στην κεντρική Ιταλία στις όχθες του ποταμού Τίβερη αναπτύχθηκε γρήγορα λόγω του.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 1 : ΓΙΑΤΙ ΜΕΛΕΤΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΓΡΑΦΗ
Τα πολιτεύματα στην Αρχαία Ελλάδα
Ο μελοποιημένος Ερωτόκριτος
Κατά την Παλαιά Διαθήκη, ο σκοπός της δημιουργίας του ανθρώπου είναι... α. να φθάσει σε κοινωνία με τον Θεό β. να επιβληθεί στη γυναίκα γ. να ενωθεί.
ΚΕΙΜΕΝΑ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ
Ο ποιητής του “Ερωτόκριτου” κύριος εκφραστής της Κρητικής Αναγέννησης…
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Π.Π.Γ. ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Εργασία Κειμένων Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Διδ/ων Καθ/της: Μαγαλιού Λ.
Κομφουκιανισμοσ Θ.Ε 1: Η Χριστιανοσύνη στον σύγχρονο κόσμο Σοφία Βασιλειάδου Γ΄
Ας θυμηθώ τις βασικές έννοιες που έμαθα!
Ομάδα θεατρολόγων Εύη Καρτάλη και Αντιόπη Βαρβαντάκη.
Δημιουργική Γραφή ως αφορμή για καινοτόμες δράσεις
ΤΡΕΛΟΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΕΣ Λογοτεχνία – Γλώσσα Ονόματα μαθητών Ασλανίδου Νεκταρία – Χριστίνα Α1 Τουλούμη Αντιγόνη Α4 Αραούζου Βαρδαλάχου Αθηνά Α1 Νικοδημητροπούλου.
Ενότητα 2 Το ποτάμι τρέχει να συναντήσει τη θάλασσα
ΟΜΟΙΟΤΗΤΕΣ Μιλάνε και τα δυο έργα για μια απαγορευμένη αγάπη (Ερωτόκριτος – Αρετούσα, Ρωμαίος – Ιουλίετα)
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ… ΜΑΡΙΝΑ.
Λογοτεχνικό εργαστήριο: «οι μαθητές γράφουν» «Η εφηβεία και η τέχνη του λόγου» Μουσικό Σχολείο Παλλήνης Εισηγήτρια: Χρύσα Αλεξοπούλου.
17. Χριστιανικά άσκηση- Μοναχισμός
Ταξίδι στον κόσμο της Γλώσσας Β’ Δημοτικού
Κειμενικές εργασίες με τη βοήθεια του διαδραστικού πίνακα
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
Παρουσίαση του βιβλίου …………..
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
ΈΚΤΟΡΑΣ.
“ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΒΙΒΛΙΟΥ” 3ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΩΡΑΙΟΚΑΣΤΡΟΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ 1ο Δημ. Σχ. Βαγίων Τάξη : Γ’ Αριθμός μαθητών:12
 Το απόσπασμα του Ερωτόκριτου περιγράφει την συναισθηματική κατάσταση του ίδιου, δηλώνει τον έρωτα του και παρομοιάζει την επιθυμία του για έρωτα όπως.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΤΑΓΡΑΦΗ ΚΑΙ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΤΩΝ ΠΡΟΤΙΜΗΣΕΩΝ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥΣ Δήμητρα Σκιάνη Νίνα Καλύβα Μαργαρίτα Δουκάκη Άννα.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
Μια εργασία των: Μαρία Μακρή Βάσω Αθανασίου Κατερίνα Μιχοπούλου Μιχαήλ-Βασίλειου Μπούφα.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
Βιωματική δράση Ταξιδεύοντας με τα παραμύθια Β΄ Τάξη 2ο Γυμνάσιο Πεύκης
Ο ζωγράφος Θεόφιλος. Ο Θεόφιλος Χατζημιχαήλ ή Θεόφιλος Κεφαλάς ή Κεφάλας όπως ήταν το πραγματικό του όνομα (Βαρειά Λέσβου,1870; – Βαρειά Λέσβου, 24 Μαρτίου;
Η παρουσία του εκπαιδευτικού στη σχολική μονάδα. Ο εκπαιδευτικός ως πρότυπο (role model) Ο εκπαιδευτικός: είτε το επιδιώκει είτε όχι, είτε το θέλει είτε.
ΔΗΜΟΤΙΚΌ ΤΡΑΓΟΎΔΙ Το ελληνικό δημοτικό τραγούδι ως λογοτεχνικό είδος αντλεί το υλικό του από την προφορική λογοτεχνική παράδοση, δηλαδή αυτήν που αναπτύσσεται.
«DIFRIENDS» Κατερίνα Μαρία-Αγγελική Βασιλική Ανδριάνα Σενάριο για το μάθημα της Γλώσσας Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Κ. Κατερίνα Νικολοπούλου.
ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ΗΜΕΡΗΣΙΟΥ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΟΔΗΓΙΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Μαρία Νέζη Σχολική Σύμβουλος Πειραιά
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Ρυθμός και μετρική: ρυθμός, μετρικά σχήματα και σχήματα λόγου μετρική: τα δύο μετρικά συστήματα τύποι στίχου: ο έμμετρος στίχος, ο ελευθερωμένος στίχος,
Ο ρυθμός κάνει να ξεχωρίζει το ποίημα από το πεζό κείμενο.
ΝΕΟ ΑΝΑΛΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΣΤΟ ΕΝΙΑΙΟ ΛΥΚΕΙΟ
Άντον Τσέχοφ 1.
Ο πολυσύνθετος ρόλος του εκπαιδευτικού
Στέλλα Βιολάντη.
Η ΑΠΟΔΗΜΙΑ – Ο ΚΑΗΜΟΣ ΤΗΣ ΞΕΝΙΤΙΑΣ
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
«Χριστός Ανέστη!» Π.Γ.Ε.Σ.Σ. Τάξη: Β2
Κομφουκιανισμός Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης Κωνσταντίνος Οικονομίδης Γ΄2 Θρησκευτικά ΘΕ2: Το ζήτημα της θρησκείας στη σύγχρονη.
Ανδρέας Ιωάννου Κασσέτας
Δραματική Σχολή Εθνικού Θεάτρου
Η εξέλιξη της ποίησης.
ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ Ο ΚΡΗΤΙΚΟΣ
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
Φράγκοι και Λατίνοι στο Βυζάντιο Συνάντηση βυζαντινού και δυτικού πολιτισμού. Δυτικές επιρροές στην Τέχνη και τη Λογοτεχνία.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ερωτοκριτοσ και Αρετουσα Βιτσέντζος Κορνάρος - Κρήτη 17ος αιώνας

Εισαγωγή Ο Ερωτόκριτος είναι μία έμμετρη μυθιστορία που συντέθηκε από τον Βιτσέντζο Κορνάρο στην Κρήτη τον 17ο αιώνα. Αποτελείται από 10.012 ιαμβικούς δεκαπεντασύλλαβους ομοιοκατάληκτους στίχους στην Κρητική διάλεκτο, των οποίων οι τελευταίοι δώδεκα αναφέρονται στον ίδιο τον ποιητή. Κεντρικό θέμα του είναι ο έρωτας ανάμεσα σε δύο νέους, τον Ερωτόκριτο και την Αρετούσα, και γύρω από αυτό περιστρέφονται και άλλα θέματα όπως η τιμή, η φιλία, η γενναιότητα και το κουράγιο. Είναι ένα από τα σημαντικότερα έργα της κρητικής λογοτεχνίας. Ο Ερωτόκριτος πέρασε στην λαϊκή παράδοση και παραμένει δημοφιλές κλασικό έργο.

Ήρωες Α. Ερωτόκριτος: Πρωταγωνιστής του έργου μαζί με την Αρετούσα, των οποίων ο έρωτας στο τέλος θα εκπληρωθεί, παρά την αντίρρηση του πατέρα της και του βασιλιά, αφού ο έρωτάς της είναι ένας υπήκοος. Β. Πεζόστρατος: Πατέρας του πρωταγωνιστή Ερωτόκριτου, ο οποίος από πατρική αγάπη εξαναγκάζεται να ξεπεράσει τον εαυτό του και την κοινωνική του θέση και να τολμήσει να ζητήσει από το βασιλιά το χέρι της κόρης του. Η απάντηση, ως σε έναν κατώτερο είναι καθέτως αρνητική και τιμωρείται με εξορία από το παλάτι ενώ ο γιος του από τη χώρα. Γ. Βασιλιάς: Πατέρας της Αρετούσας, ο οποίος χρησιμοποιώντας υβριστική γλώσσα ταπεινώνει, υποτιμά και περιφρονεί τον Πεζόστρατο, αγνοώντας τις πνευματικές αξίες και βάζοντας το συμφέρον του, την εξουσία και την προίκα πάνω από όλα, ασκώντας πλήρη εξουσία μέχρι και στην κόρη του.

Σύνταξη κειμένου Στο ποίημα υπάρχει εναλλαγή πρωτοπρόσωπης και τριτοπρόσωπης αφήγησης γιατί ο ποιητής θέλει να δώσει θεατρική μορφή στο ποίημα, ζωντάνια και παραστατικότητα αλλά και όλα εκείνα τα στοιχεία που θα συμπληρώσουν την ψυχή, τη συμπεριφορά των ηρώων αλλά και το περιβάλλον στο οποίο κινούνται. Μέσα από αυτό το έργο, ο ποιητής μάς περνάει διδακτικά μηνύματα. Μας δείχνει πως πραγματική αξία έχουν τα πνευματικά χαρακτηριστικά και τα σωματικά χαρίσματα ενός ανθρώπου, αντίθετα από τα πλούτη και την εξουσία που δεν θα αντέξουν στον χρόνο. Μπορούμε λοιπόν να συμπεράνουμε πως οι παραβολές του Ιησού, μοιάζουν κατά κάποιο τρόπο με τις ιστορίες του Ερωτόκριτου.

Ερωτόκριτος στο σύγχρονο θέατρο

Ερωτόκριτος και βιβλία Κατερίνα Μουρίκη Ιωάννα Κυρίτση-Τζιώτη Εκδόσεις Διάπλαση Από το βιβλίο Νεοελληνικής λογοτεχνίας Α’ τάξης Γενικού Λυκείου Το κείμενο σε ένα παλιό σπάνιο βιβλίο

Ο Ερωτόκριτος στην τέχνη Ο Ερωτόκριτος και η Αρετούσα σε πίνακα του Θεόφιλου