1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο Ρόλος της Πληροφορίας στη Διαχείριση της Εφοδιαστικής Αλυσίδας
Advertisements

ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΙΔΡΟΥΝ ΣΤΗ ΖΗΤΗΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΩΝ
Μήπως έχουμε ακρίβεια «Ελληνικής κατασκευής;» Γιώργος Μπάλτας Αναπληρωτής Καθηγητής Τμήμα Μάρκετινγκ & Επικοινωνίας Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Δασική Διαχειριστική Ι
ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΚΟΖΑΝΗΣ.
Παιδαγωγικό Τμήμα Ειδικής Αγωγής Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Γεωγραφικά Συστήματα Πληροφοριών - Δίκτυα Ύδρευσης
Εισαγωγή στην έννοια των Logistics
Η εργαστηριακή διδασκαλία στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών
Xαρτογράφηση Εννοιών Εννοιολογικοί Χάρτες και οι εφαρμογές τους στη διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών.
Η ποιότητα της πληροφορίας στο εκπαιδευτικό υλικό που χρησιμοποιείται ή διανέμεται μέσω του Internet Χρήστος Σαβρανίδης Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων Τμήμα ΦΠΨ.
Μάθημα: Διοίκηση Εφοδιαστικής Αλυσίδας, Τμήμα ΔΕΤ, 6ο Εξάμηνο Σπουδών 1 Γενικές Κατευθύνσεις Εργασίας Ι Αξιοποίηση άρθρου [Gardner & Cooper 2003] για τον.
Xαρτογράφηση Εννοιών με λογισμικό Inspiration
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Γραμμικός Προγραμματισμός
Τεχνικές Μεταγωγής Παράγραφος 1.5.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
Xαρτογράφηση Εννοιών λογισμικό Κidspiration
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ. Προσπάθεια κάποιων εταιριών να προωθήσουν τα sites τους, είτε για την αγορά προϊόντων / υπηρεσιών, είτε.
ΧΩΡΟΘΕΤΗΣΕΙΣ-ΚΑΤΑΝΟΜΕΣ. Η βασική αρχή του οικονομικού σχεδιασμού είναι η δημιουργία οικονομικών και κοινωνικών στόχων για το μέλλον, εκφρασμένων σε ποσοτικοποιημένα.
1 «Η χρήση νέων τεχνολογικών εργαλείων για την ενσωμάτωση της διασποράς στην ανάπτυξη του τόπου καταγωγής» Καρδίτσα, 8-10 Φεβρουαρίου ο Αναπτυξιακό.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΩΝ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 ΠΕΡΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
1 Η έννοια της διανομής υλικών. 2 Επιχειρησιακή Εφοδιαστική (Business Logistics) Απόθεμα (Inventory) Μέσα μεταφοράς (transportation) Διεξαγωγή παραγγελιών.
Τι είναι η Επιχειρησιακή Έρευνα
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
Εκτίμηση της Απόδοσης των Οργανισμών Αθλητικής Αναψυχής
Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εσωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης και η Αποστολή της.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
Δρ. Γ. Μαλινδρέτος  LOGISTICS KAI ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (‘GREEN’ LOGISTICS)  ΑΝΑΣΤΡΟΦΗ ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΑΛΥΣΙΔΑ (REVERSE LOGISTICS)  Η ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ ΣΤΙΣ ΠΟΛΕΙΣ (CITY.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
1 Κόστος Μεταφοράς §Ποιος είναι ο σκοπός της μεταφοράς; l Βασικά οικονομικά χαρακτηριστικά των λειτουργιών μεταφοράς §Τι είναι το κόστος μεταφοράς; §Ποιοι.
à Δρ. Δέσποινα Καραγιάννη, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΙΝΤΕΡΝΕΤ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ.
ΒΑΜΕ: Σχέδια Αντιμετώπισης και Περιορισμός Επιπτώσεων μέσω Χωροταξικού Σχεδιασμού Αθηνά Πρόγιου Φυσικός D.E.A. Δρ. Μηχανολόγος Μηχανικός.
Περιβαλλοντική εκπαίδευση Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη Ένταξη στο πρόγραμμα Σπουδών.
Υποδείγματα Συμπεριφοράς n Η ερμηνεία της χωροθέτησης πρέπει να στηρίζεται στην συμπεριφορά: –των ατόμων (decision makers) –των επιχειρήσεων (decision.
Οδηγός Παρουσίασης Επιχειρηματικής Ιδέας
Προγραμματισμός έργων
Αγροτική Κοινωνιολογία
ΤΕΙ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ - ΧΡΗΜΕ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ
Διάλεξη 10η: Διανομή του Προϊόντος (Κανάλια Διανομής)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
#7 - #8 irini rigopoulou Product - Brand #7 - #8 irini rigopoulou
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Προϊόν - Υπηρεσίες και Διανομή
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Τυπολογία τουριστικών προορισμών
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης Τηλ.:
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
Τα Logistics στο χώρο της μαζικής εστίασης
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Η έννοια της επιχείρησης
Philip McCann Αστική και περιφερειακή οικονομική 2η έκδοση
Εννοιολογική Χαρτογράφηση
Τμηματοποίηση – Τοποθέτηση - Στόχευση Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Επιχειρηματική Πολιτική και Στρατηγική
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Ανάλυση των πελατών Δρ. Μάλαμα Ελεονώρα Ιουλία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Γενικές Έννοιες για το Χώρο Ι Η Αντίληψη του Χώρου 4 Γνωστική (ή γνωσιολογική) χαρτογράφηση είναι μία διαδικασία που αποτελείται από μία σειρά ψυχολογικών μετασχηματισμών με τις οποίες κάποιος άνθρωπος αποκτά, ανασύρει και αποκωδικοποιεί πληροφορίες για την σχετική θέση (εγκατάσταση) και τα χαρακτηριστικά των φαινομένων του καθημερινού του χωρικού περιβάλλοντος –μιμητικά στοιχεία: αισθήματα, αντιλήψεις, αξίες, στάσεις, άλλα συναισθηματικά χαρακτηριστικά –γνωστική διαδικασία χαρτογράφησης και γνωστικός χάρτης –χωρική διαδικασία λήψης αποφάσεων: στηρίζεται στην ικανο- ποίηση και όχι πάντα στην μεγιστοποίηση (βελτιστοποίηση)

2 4 Η διαδικασία αντίληψης του χώρου –γνωστοποίηση (φυσική δομή, τοποθεσία, δυνητική χρήση των αντικειμένων) –απόδοση χωρικών χαρακτηριστικών (ύπαρξη στον χώρο και τον χρόνο, ταξινόμηση σε κατηγορία αντικειμένων) –αναγνώριση των μερών των αντικειμένων που αντιλαμβανόμαστε και χρήση τους στην διαφοροποίηση των αντικειμένων (ταυτότητα, μέγεθος, χρώμα, κ.λ.π) –ταυτοποίηση ή πιο ρεαλιστικά, η απόδοση νοήματος στα αντικείμενα. Από την στιγμή που το αντικείμενο ταυτοποιείται, καταλαμβάνει μια ‘φωλιά’ στον γνωστικό μας κόσμο

3 Γενικές Έννοιες για το Χώρο ΙΙ Η Ριζοσπαστική Θεωρία των Εικόνων 4 Η διαδικασία αντίληψης μειώνει την πληροφορία σε μια απλούστερη και πιο οργανωμένη μορφή 4 Οι εικόνες είναι αναπαραστάσεις της πραγματικότητας (ψηφιοποιήσεις του μυαλού όπως ακριβώς οι φωτογραφίες είναι αναπαραστάσεις του ματιού) 4 Ο χρόνος απόκρισης σε εικόνες είναι ενδεικτικός της πολυπλοκότητας της αποθηκευμένης εικόνας 4 Η εικόνα των κρατών: –ειδική (ο πύργος του Άϊφελ, το Μπιγκ Μπέν, κ.λ.π) –γενικευμένη (τα πράσινα λιβάδια της Ιρλανδίας) –φανταστική (μύθοι, όνειρα, φαντασίες του μέλλοντος, κ.λ.π)

4 Περιφερειακές Εικόνες 4 Η κατασκευή περιφερειακών εικόνων βασίζεται στους περιφερειακούς πόρους: –πολιτιστική κληρονομιά, ιστορία, παράδοση –φυσικοί πόροι και περιβάλλον, τοπίο, γνώση –αναψυχή, προσωπική εμπειρία 4 Η χρήση των περιφερειακών εικόνων: –στην παραγωγή και προώθηση των ‘τοπικών’ προϊόντων –στην κατανάλωση (καταναλωτικές ανάγκες): υγιεινό και αυθεντικό παραδοσιακό και ανιχνεύσιμο τρόπος ζωής ταυτότητα νοσταλγία

5 Γνωσιολογικοί Χάρτες Η Χρήση τους 4 Βοηθήματα σχεδιασμού –Γνωρίζουμε τις προτιμήσεις, τις ανάγκες, τις αντιλήψεις και τις στάσεις των υποκειμένων του σχεδιασμού –Ο σχεδιασμός γίνεται για τους ανθρώπους με τους τους ανθρώπους –Η γνώση για τις εικόνες δίνει πληροφορίες που συμπληρώνουν τις πληροφορίες που συλλέγουμε από άλλες πηγές 4 Ανίχνευση του χώρου σε ειδικές ομάδες του πληθυσμού –παιδιά –διανοητικά διαφορετικοί άνθρωποι –χωροταξία (διαρρύθμιση αντικειμένων στο χώρο) 4 Γνωσιολογικοί χάρτες και χωροταξία πόλεων

6 Γενικές Έννοιες για το Χώρο ΙΙΙ Χάρτες 4 Γενικής χρήσεως 4 Τοπογραφικοί 4 Θεματικοί –ποιοτικοί: αναπαριστούν το είδος των φαινομένων που καταγράφουν, π.χ. χρήσεις γης –ποσοτικοί: αναπαριστούν τα μεγέθη ή τις τιμές των φαινομένων που καταγράφουν, π.χ. δομή του πληθυσμού 4 Νοητικοί (γνωστικοί) 4 Οι χάρτες σαν βάσεις δεδομένων - GIS –Κτηματολόγιο –Χάρτες διαδρομών (λογισμικό logistics)

7 Χώρος Σημαίνει Απόσταση Απόσταση Σημαίνει: 4 Μεταφορά 4 Επικοινωνία

8 Μεταφορές και Επικοινωνίες Ι 4 Η απόσταση είναι ένα εμπόδιο στην σύνδεση δύο σημείων στο χώρο 4 Για να ξεπεραστεί το εμπόδιο δαπανώνται χρόνος και χρήμα 4 Η συμπεριφορά στο χώρο ή ο χώρος της συμπεριφοράς; 4 Τι υπάρχει στο χώρο (περιγραφή) 4 Γιατί υπάρχει έτσι, και όχι αλλιώς; (εξήγηση) 4 Ποια είναι η επίπτωση της συμπεριφοράς στο χώρο; 4 Με ποια διαδικασία λαμβάνονται οι αποφάσεις χωροθέτησης και ποια είναι τα σημαντικότερα κριτήρια;

9 Παραδείγματα Συμπεριφοράς στο Χώρο και οι Επιπτώσεις τους ΚίνησηΔίκτυο Κομβικό Δίκτυο Κομβικό Ιεραρχημένο Δίκτυο

10 Απόφαση Χωροθέτησης της Δραστηριότητας 4 Απόφαση χωροθέτησης της δραστηριότητας με βάση: – την ελαχιστοποίηση του κόστους (ελάχιστη απόσταση= ελάχιστη προσπάθεια) –την μεγιστοποίηση του οφέλους (μεγιστοποίηση των κερδών από μεγιστοποίηση των εσόδων και ελαχιστοποίηση του κόστους) 4 Πως όμως συνυπολογίζουμε τα μη μετρήσιμα ή δύσκολα να μετρηθούν μεγέθη; –πρόσβαση στην πληροφόρηση και την επικοινωνία –άλλες παράμετροι ποιότητας ζωής –άλλες παράμετροι επιχειρηματικής στρατηγικής –κατευθυνόμενη χωροθέτηση –τεχνολογία μεταφορών και επικοινωνιών

11 Εξέλιξη των Μεταφορών και Επικοινωνιών 4 Δίκτυα μεταφορών και επικοινωνιών επέτρεψαν: –την ανάπτυξη του μεγέθους των αγορών –την ανάπτυξη των πόλεων –την άρση της απομόνωσης –την ενσωμάτωση απομονωμένων παραγωγών και καταναλωτών –την χωροταξική αλληλεπίδραση –την χωροταξική εξειδίκευση 4 Η τεχνολογία μεταφορών αλλάζει την απόσταση 4 Η απόσταση σαν πλεονέκτημα: –μονοπωλιακά πλεονεκτήματα –απομόνωση σημαίνει προστασία, διατήρηση και συντήρηση –απομόνωση μία αδυναμία σαν συγκριτικό πλεονέκτημα

12 Τα Χαρακτηριστικά των Δικτύων 4 Συνεκτικότητα –ευκολία μετακίνησης από το ένα μέρος στο άλλο 4 Προσπελασιμότητα –μετράει το συντομότερο δρόμο από ένα κόμβο σε ένα άλλο 4 Πυκνότητα –ο χώρος (έκταση) που καλύπτεται από το δίκτυο