ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8)

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Traductores EDT con ANTLR Ejemplo=(2-(4+5)). Ejemplo: a e ; a t e1 λ ft1 λ (e) λ t e1 f t1- te1 nº λ f t1 λ 2 ( e ) λ t e1 f t1+ t e1 nº λ f t1 λ 4nº
Advertisements

ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΑΤΕΒΑΣΜΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ Subtitle WorkshopSubtitle Workshop Πρόγραμμα εισαγωγής υπότιτλων σε video.
Λεξικό Ασφάλειας. Download Σε δίκτυα υπολογιστών, για να κατεβάσετε τα μέσα για τη λήψη δεδομένων σε ένα τοπικό σύστημα από ένα απομακρυσμένο σύστημα,
ΙΕΚ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ 22/01/2015 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΙΕΚ ΛΑΓΚΑΔΑ ΣΤΕΛΕΧΟΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ 22/01/2015 ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΙΔΗΣ.
ΘΕΩΡΙΑ ΤΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ ΑΓΝΩΣΤΟΥ/ΓΝΩΣΤΟΥ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ Η΄ ΜΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ MODERN GREEK IB LANGUAGE AND LITERATURE H/SL.
Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου Δημιουργία Πρώτης έκδοσης του Δικτυακού τόπου του έργου Ιωάννης Γ. Τσούλος ΤΕΙ Ηπείρου Ιωάννινα, Οκτώβριος.
Μονάδες Διασφάλισης Ποιότητας: Από τους τετραετείς κύκλους αξιολόγησης στους διαχρονικούς κύκλους ποιότητας Ημερίδα «Διασφάλιση της Ποιότητας στην Ανώτατη.
Αντικείμενο του παρόντος είναι να διερευνήσει τις προοπτικές του έντυπου τύπου, όπως αυτός διαμορφώνεται υπό το νέο πρίσμα της ταχύτατης ανάπτυξης του.
ΤΡΙΤΗ, 29 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2011 ΑΘΗΝΑ, ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΟ ‘ATHENS PARK’ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ‘ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ’ τομεακό πρόγραμμα Erasmus ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ/
Κεντρική Ιδέα: Κύριοι στόχοι: Η ενίσχυση της καινοτομίας και της επιχειρηματικότητας σε οποιοδήποτε μέρος του κόσμου. Η αντιμετώπιση της ανεργίας, μέσω.
ΠΡΑΚΤΙΚΗ ΑΣΚΗΣΗ ΕΣΠΑ Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Τμήμα Αξιοποίησης Φυσικών Πόρων και Γεωργικής Μηχανικής Εργαστήριο Εδαφολογίας και Γεωργικής Χημείας.
Πώς μπορεί ένας νέος Δερματολόγος να είναι Αποτελεσματικός και Ανταγωνιστικός, με το λιγότερο δυνατό κόστος? Νικόλαος Γ. Αποστολάκης.
Το πρόβλημα της παχυσαρκίας και ο ρόλος του σχολείου Ανδρέας Γ. Αυγερινός Τ.Ε.Φ.Α.Α. – Δ.Π. ΘΡΑΚΗΣ
Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση.
Τουριστική Διαφήμιση & Δημοσιές Σχέσεις Διάλεξη 10 η : Προσέγγιση Μεθόδων & Αποτελεσματικότητος των Δ.Σ στον Τουρισμό.
ΘΕΜΑΤΑ ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗΣ ΦΙΛΟΛΟΓΙΑΣ Ι Διάγραμμα. Παγκόσμια λογοτεχνία Γκαίτε – Έκκερμαν, Weltliteratur Διεθνείς λογοτεχνικές ανταλλαγές Παγκοσμιοποίηση, media,
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης - Πανεπιστήμιο Αιγαίου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΚΑΙ MARKETING
Εισηγητής: Ανδρέας Γκόγκας, Τεχνικός Διευθυντής Αγώνων
Δρ Γεώργιος Σκόδρας Επίκουρος Καθηγητής
ΤΟ ΔΙΑΦΗΜΙΣΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΝΟΤΗΤΑ 2η
Motor Festival IV (πρώην Auto Battleships Festival)
Δυναμική Προσαρμογή στη Νέα Εποχή
Διαφημιστική εκστρατεία
Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση
ΕΘΙΣΜΟΣ.
Ασφάλεια στο διαδίκτυο
Το πρώτο Μαθητικό Ραδιόφωνο
ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ
Οι μαθητές μου κι εγώ γυρίζουμε ταινία
Αξιοποίηση της επικαιρότητας στη Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας
Ο όρος Web 2.0.
Απολείπειν ο θεός Αντώνιον
Tάσεις 2 – Social media Social media content Apps for learning Videos
Εκπαιδευτικά Συστήματα Στην Ευρώπη
Μεςα κοινωνικης δικτυωςης
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Συγκεντρωτικοί Πίνακες Ιδιοκτησία-Τηλεθέαση- Διαφημιστική Δαπάνη
Η ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ Η ΚΙΝΗΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τεχνικά Θέματα Πωλήσεων και Προδιαγραφές Υλικού και Λογισμικού
«Το μοτίβο των διακεκομμένων μύθων στον Βακχυλίδη» Ευαγγελία Κεραμάρη
ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ – ΤΜΗΜΑΤΟΠΟΙΗΣΗ ΑΓΟΡΑΣ
Το δημοφιλές δίκτυο κοινωνικής δικτύωσης ως δημοσιογραφικό εργαλείο
Προφίλ Facebook.
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
ΣΥΝΟΡΑ ΚΑΙ ΜΟΡΦΕΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διαχείριση εγγράφων Microsoft Office Word.
Επιβλέπων: Παρίση Ευαγγελία Μάθημα: Επίλυση προβλημάτων και καινοτομία
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Εισαγωγή & Ανάλυση δεδομένων με το SPSS
Ρεαλισμός και νατουραλισμός
Επικοινωνούμε; Από τα σήματα καπνού… στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
Στρατηγικές & Τεχνικές Αναζήτησης Εργασίας
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Ο ρόλος της κοινωνικής δικτύωσης (social media) στην ευαισθητοποίηση των εφήβων και στη διάχυση πληροφοριών για την πρόληψη του σχολικού εκφοβισμού.
1η Συνάντηση Εργαστηρίου
Aναδιάρθρωση και εξορθολογισμός της ύλης
ΚΡΗΤΙΚΟΣ – Δ. ΣΟΛΩΜΟΥ.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΙΑΜΑΝΤΗΣ
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Δημήτρης Παπαστεργίου // Δήμαρχος Τρικάλων
1ο ΓΕΛ Αγίου Δημητρίου Σχολικό έτος: ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΣΤΟΝ ΨΗΦΙΑΚΟ ΚΟΣΜΟ
Internet safety Λεόντειος Σχολή Αθηνών Δημοτικό Στ2
ΗΛΕΚΤΡΑ ΜΩΥΣΙΔΟΥ ΔΗΜΗΤΡΑ ΖΑΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΩΝ ΔΕΔΟΜΕΝΩΝ
Social Media Networks.
Εισαγωγικό σημείωμα Αγαπητές κυρίες / Αγαπητοί κύριοι,
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΜΜΕ ΣΤΟ ΨΗΦΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΤΩΝ ΙΔΙΩΤΙΚΩΝ ή ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΚΑΙ ΟΤΑ Εξ αποστάσεως εκπαιδευτικό.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΑΦΗΓΗΣΗ Ορισμός (ενότητα 3) Μορφές αφήγησης (ενότητα 3) Δομή αφηγηματικού κειμένου (ενότητα 3) Το ρήμα στην αφήγηση (ενότητα 5) Οπτική γωνία (ενότητα 8) Αφηγηματικός χρόνος (ενότητα 8) Εκφραστικοί τρόποι στην αφήγηση (ενότητα 8)

Ορισμός ενότητα 3 Με τον όρο αφήγηση εννοούμε την π ροφορική ή γρα π τή π αρουσίαση ενός γεγονότος ή μιας σειράς γεγονότων είτε π ραγματικών είτε φανταστικών

Μορφές αφήγησης ενότητα 3 Η αφήγηση συναντάται με τρεις βασικές μορφές: Α. Μυθο π λαστική αφήγηση : κυριαρχεί ο κόσμος της φαντασίας και του μύθου ( λογοτεχνία ). Β. Ιστορική αφήγηση : συνδέεται με π αρουσίαση γεγονότων του π ρόσφατου ή α π ώτερου π αρελθόντος ( ιστορία ). Γ. Ρεαλιστική αφήγηση : π αρουσιάζει με σαφή και π ειστικό τρό π ο γεγονότα του π αρόντος ( καθημερινές συζητήσεις, ρε π ορτάζ, ειδήσεις κλ π)

Δομή αφηγηματικού κειμένου ενότητα 3 Η αφήγηση στηρίζεται στην ακόλουθη δομή: Α. π ληροφορίες για τους « ήρωες », το χώρο, το χρόνο, τις π εριστάσεις. Β. την εξέλιξη της αφήγησης και την έκβασή της. Γ. τη λύση, την κρίση του αφηγητή για το νόημα της ιστορίας.

Το ρήμα στην αφήγηση ενότητα 5 ο αφηγηματικός λόγος οργανώνεται με άξονα το ρήμα, αφού αφήγηση σημαίνει δράση, κίνηση, ενέργεια μέσα στο χρόνο. Η ε π ιλογή του ρήματος έχει ιδιαίτερη σημασία. Χρησιμο π οιούνται κυρίως ρήματα δράσης και έκφρασης συναισθημάτων.

Τα ρήματα συνήθως βρίσκονται σε π αρελθοντικό χρόνο. Μ π ορεί όμως να ε π ιλεγεί και ο ενεστώτας για λόγους π αραστατικότητας και ζωντάνιας ( ιστορικός ενεστώτας ). Ο μέλλοντας μ π ορεί να χρησιμο π οιηθεί για εξιστόρηση γεγονότων π ου έγιναν ύστερα α π ό κά π οια άλλα π ου έχουν ήδη π αρουσιαστεί.

Οπτική γωνία ενότητα 8 Σημαίνει τη σχέση του αφηγητή με τα γεγονότα, δηλαδή τη θέση π ου ο ίδιος έχει σε αυτά και τη στάση του α π έναντι σε αυτά.

Κριτήριο θέσης Α. πρωτοπρόσωπη αφήγηση: ο αφηγητής είναι ένα α π ό τα π ρόσω π α της ιστορίας. Β. τριτοπρόσωπη αφήγηση (ή συγγραφική): ο αφηγητής δε συμμετέχει στα γεγονότα, τα βλέ π ει α π ό ένα εξωτερικό σημείο.

Κριτήριο στάσης Α. αντικειμενική αφήγηση: ο αφηγητής α π οστασιο π οιείται ψυχολογικά και συναισθηματικά α π ό τα γεγονότα και τα π αρουσιάζει με ουδέτερη διάθεση. Β. υποκειμενική αφήγηση: ο αφηγητής π αρεμβαίνει διατυ π ώνοντας κρίσεις και σχόλια κοινο π οιώντας τα π ροσω π ικά του συναισθήματα.

Αφηγηματικός χρόνος Με την έννοια του αφηγηματικού χρόνου εννοούμε τη σειρά την οποία επιλέγει ο αφηγητής στην εξιστόρηση των γεγονότων. Μια σειρά γεγονότων συντελείται κανονικά με φυσική χρονολογική σειρά (π αρελθόν - π αρόν - μέλλον ). Ο « φυσικός χρόνος » δεν ακολουθείται κατ ’ ανάγκην α π ό τον αφηγητή.

Έτσι ή αφήγηση μπορεί να είναι: Α. γραμμική ( ευθύγραμμη ): π αρουσίαση των γεγονότων ό π ως ακριβώς συνέβησαν χρονολογικά ( ταύτιση αφηγηματικού με φυσικό χρόνο ). Β. In media res : έναρξη της αφήγησης α π ό κά π οιο γεγονός στη μέση ( του φυσικού χρόνου ) και αργότερα ε π ιστροφή και αναφορά των αρχικών γεγονότων. Γ. διακεκομμένη : η ροή των γεγονότων διακό π τεται α π ό την π αράθεση μιας άλλης ιστορίας. Δ. π αράλληλη : π αρουσίαση της εξέλιξης δύο ιστοριών

Εκφραστικοί τρόποι στην αφήγηση Α. εξιστόρηση (ή αφήγηση): παρουσίαση των γεγονότων κατά τη φυσική τους σειρά και διαδέχονται το ένα το άλλο. Β. περιγραφή: απομόνωση μιας κατάστασης και παράθεση των συστατικών στοιχείων της. Γ. διάλογος Δ. εσωτερικός μονόλογος