Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αμπαλάκης Στέλιος Διδακτική Αμπαλάκης Στέλιος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΓΙΑ ΤΑ ΝΕΑ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΚΑΙ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΙΣ ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ, ΤΟΥΣ ΣΤΟΧΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ
Διδακτικοί στόχοι.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΔΙΕΥΘΥΝΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Μερικά ακόμη παραδείγματα
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Διδακτικές αρχές για τη διδασκαλία των Φ.Ε σύμφωνα με το Δ.Ε.Π.Π.Σ Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες, περισσότερο Οι Φ.Ε είναι πειραματικές επιστήμες,
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
Αναλυτικά Προγράμματα για τα Δημόσια Σχολεία της Κυπριακής Δημοκρατίας Σεμινάρια Σεπτεμβρίου 2010 Κουτσίδης Γιώργος 1.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
 Λαμβάνουν υπόψη τις πολιτισμικές και κοινωνικές συνθήκες μάθησης.  Έχουν επιρροές από ανθρωπολογία και κοινωνική ψυχολογία  Ενδιαφέρονται για τις.
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Σημαντικοί άξονες του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης Παναγιώτης Νταβαρίνος Σχολικός Σύμβουλος (ΠΕ02)
Β΄ Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού Ερευνητική εργασία Β΄Λυκείου «Συμμετέχουμε, άρα υπάρχουμε»: Η κοινωνική οπτική της WEB 2.0 μάθησης ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2012.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
«Φυσικές Επιστήμες και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση: Βιβλιογραφική επισκόπηση και ζητήματα που αναδύονται» Βασιλούδης Ιωάννης, Δάσκαλος, MSc Βιώσιμης Ανάπτυξης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ συστηματική και μεθοδευμένη δραστηριότητα κατά την οποία ο δάσκαλος αποσκοπεί να επιδράσει, σύμφωνα με ορισμένους σκοπούς και χρησιμοποιώντας.
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Διάλεξη : είναι η μετάδοση γνώσεων από τον δάσκαλο στο μαθητή με το λόγο, την επίδειξη αντικειμένων, την υποδειγματική εκτέλεση δεξιοτήτων ( πνευματικών.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ΘΕΜΑ: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΔΙΑΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ, ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ, ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ Φοιτητής : Πάτακας Δημήτριος ΑΕΜ : 3279 Εξάμηνο : Στ΄ Μάθημα :
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
John Dewey
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Διδακτική της Πληροφορικής
Παιδαγωγική: Ειδική Διδακτική των Αρχαιογνωστικών Μαθημάτων
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Βιολογία Γυμνασίου.
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Έννοια, χαρακτηριστικά
Δημιουργία σεναρίου.
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Project ΘΕΜΑ: Η ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΑΠΟ ΦΙΛΟΣΟΦΟΥΣ, ΤΡΑΓΙΚΟΥΣ ΠΟΙΗΤΕΣ, ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥΣ ΑΛΛΩΝ ΘΡΗΣΚΕΙΩΝ Ιωάννα Κομνηνού.
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
έννοια και λειτουργια της εκπαιδευσησ
Η ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Χαρακτηριστικά, θεμελιώδεις έννοιες και αρχές της διαθεματικής προσέγγισης.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Project.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Παιδαγωγικός στόχος Στοχεύει στη γνωστική ανάπτυξη, τη συναισθηματική ολοκλήρωση και την καλλιέργεια ικανοτήτων ταυτόχρονα του μαθητή/τριας.

ΣΧΟΛΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ «Είναι ένα οργανωμένο σύνολο σκόπιμων και μεθοδικών, άμεσων και έμμεσων ενεργειών, πνευματικών και συναισθηματικών, ψυχοκινητικών και συμμετοχικών ενεργειών, για την προώθηση της μάθησης και της μόρφωσης των μαθητών με την αυτενεργό συμμετοχή των ιδίων και την βοήθεια του δασκάλου τους» Ι. Χαραλαμπόπουλος «Είναι ένα οργανωμένο σύνολο σκόπιμων και μεθοδικών, άμεσων και έμμεσων ενεργειών, πνευματικών και συναισθηματικών, ψυχοκινητικών και συμμετοχικών ενεργειών, για την προώθηση της μάθησης και της μόρφωσης των μαθητών με την αυτενεργό συμμετοχή των ιδίων και την βοήθεια του δασκάλου τους» Ι. Χαραλαμπόπουλος

Δομικά στοιχεία διδασκαλίας Περιεχόμενο (το επιδιωκόμενο προϊόν μάθησης) Περιεχόμενο (το επιδιωκόμενο προϊόν μάθησης) Διαδικασία (ο τρόπος που επιδιώκεται να γίνει το περιεχόμενο της διδασκαλίας προϊόν μάθησης) Διαδικασία (ο τρόπος που επιδιώκεται να γίνει το περιεχόμενο της διδασκαλίας προϊόν μάθησης) Πλαίσιο (παιδαγωγικό κλίμα, οι σχέσεις δασκάλου-μαθητή, η ενθάρρυνση, τα κίνητρα, κτλ.) Πλαίσιο (παιδαγωγικό κλίμα, οι σχέσεις δασκάλου-μαθητή, η ενθάρρυνση, τα κίνητρα, κτλ.)

Διαγραμματική παρουσίαση μιας διδασκαλίας Σχεδιασμός-υλοποίηση-αξιολόγηση Σχεδιασμός-υλοποίηση-αξιολόγηση 1) Σχεδιασμός-Προγραμματισμός (μακροπρόθεσμος-ωριαίος)

Μέθοδοι διδασκαλίας Ερβαρτιανή μέθοδος (Έρβαρτος-Γερμανός φιλόσοφος, παιδαγωγός και καθηγητής (1776–1841) Ερβαρτιανή μέθοδος (Έρβαρτος-Γερμανός φιλόσοφος, παιδαγωγός και καθηγητής (1776–1841) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία (Ομάδες,ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη δημιουργία ενεργών πολιτών, ρόλοι μελών…) Ομαδοσυνεργατική διδασκαλία (Ομάδες,ανάπτυξη δεξιοτήτων για τη δημιουργία ενεργών πολιτών, ρόλοι μελών…) Μέθοδος project (όχι καθορισμένα όρια, εξελίσσεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων…) Μέθοδος project (όχι καθορισμένα όρια, εξελίσσεται ανάλογα με τα ενδιαφέροντα των συμμετεχόντων…)

ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ για τον ικανό, ανήσυχο, ευαίσθητο, δραστήριο, επίμονο και τολμηρό εκπαιδευτικό, δεν υπάρχει μία διδακτική μέθοδος, αλλά πολλές μέθοδοι. για τον ικανό, ανήσυχο, ευαίσθητο, δραστήριο, επίμονο και τολμηρό εκπαιδευτικό, δεν υπάρχει μία διδακτική μέθοδος, αλλά πολλές μέθοδοι. μεθοδολογικός πλουραλισμός, μέσα από τον οποίον -κάθε φορά- επιλέγεται η κατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας. μεθοδολογικός πλουραλισμός, μέσα από τον οποίον -κάθε φορά- επιλέγεται η κατάλληλη μέθοδος διδασκαλίας.

Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου σχετίζεται με τη γνώση: Η αποτελεσματικότητα της μεθόδου σχετίζεται με τη γνώση:  των σύγχρονων θεωριών μάθησης,  των σύγχρονων θεωριών μάθησης,  της εκπαιδευτικής τεχνολογίας,  της εκπαιδευτικής τεχνολογίας,  του κατάλληλου γλωσσικού κώδικα επικοινωνίας,  του κατάλληλου γλωσσικού κώδικα επικοινωνίας,  των στοιχείων της νεανικής προσωπικότητας, και  των στοιχείων της νεανικής προσωπικότητας, και  βασικών εννοιών ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και φιλοσοφίας της εκπαίδευσης που εμπλέκονται στο έργο της διδασκαλίας και της μάθησης.  βασικών εννοιών ψυχολογίας, κοινωνιολογίας και φιλοσοφίας της εκπαίδευσης που εμπλέκονται στο έργο της διδασκαλίας και της μάθησης.

πετυχημένη διδασκαλία χρειάζεται πετυχημένη διδασκαλία χρειάζεται κατάλληλο σχεδιασμό και αποτελεσματικά μέσα. Με το σχεδιασμό αξιοποιούνται τα μέσα που τυχόν διατίθενται και γίνεται παραγωγική εκμετάλλευση του χρόνου που υφίσταται, για να αυξηθούν έτσι οι δυνατότητες επιτυχίας της διδασκαλίας.

Ι. Διδακτικοί στόχοι: είναι μια δήλωση του ποια συμπεριφορά πρέπει να έχει ο μαθητής, όταν περατωθεί μια διαδικασία μάθησης (Mayer) Σκοποθετική της διδασκαλίας (το γιατί της διδασκαλίας)

Ταξινόμηση διδακτικών στόχων Γνωστικοί (πληροφορίες, γνώσεις) Γνωστικοί (πληροφορίες, γνώσεις) Συναισθηματικοί (στάσεις, αξίες, συναισθήματα) Συναισθηματικοί (στάσεις, αξίες, συναισθήματα) Ψυχοκινητικοί (κινητικές δεξιότητες, χειρισμό αντικειμένων) Ψυχοκινητικοί (κινητικές δεξιότητες, χειρισμό αντικειμένων)

Ταξινόμηση γνωστικού τομέα (Bloom). Έξι βαθμίδες Γνώση Γνώση Κατανόηση: Κατανόηση: Μετάφραση: αποκωδικοποίηση, π.χ. να δείχνει με παραδείγματα πως αντιλαμβάνεται ένα επιστημονικό κείμενο,..), Ερμηνεία: αφού αποκωδικοποιήσει το κείμενο να βγάλει συμπεράσματα, πχ να βρίσκει την κεντρική ιδέα ενός κειμένου), Επέκταση: να κάνει λογικές προεκτάσεις από την ερμηνεία μιας δομής, π.χ. από τις περιγραφές της ελληνικής οικονομίας μιας συγκεκρ. Περιόδου να συμπεραίνει την οικονομ. Κατάσταση των αγροτών.

Ταξινόμηση γνωστικού τομέα (Bloom). Έξι βαθμίδες Εφαρμογή: χρήση της γνώσης για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων Εφαρμογή: χρήση της γνώσης για την αντιμετώπιση συγκεκριμένων προβλημάτων Ανάλυση: να βρίσκουν τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα σύνολο και να διακρίνουν την ουσιώδη σχέση ανάμεσα στο αίτιο και στο αιτιατό, π.χ. να βρίσκουν τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ δύο πολιτευμάτων, η οικονομικών συστημάτων Ανάλυση: να βρίσκουν τα στοιχεία που απαρτίζουν ένα σύνολο και να διακρίνουν την ουσιώδη σχέση ανάμεσα στο αίτιο και στο αιτιατό, π.χ. να βρίσκουν τις ομοιότητες και διαφορές μεταξύ δύο πολιτευμάτων, η οικονομικών συστημάτων

ΙΙ. Φάσεις διδασκαλίας Α. Φάση : Προετοιμασία. Αφόρμηση, 5 λεπτά Α. Φάση : Προετοιμασία. Αφόρμηση, 5 λεπτά Β. Φάση : Παρουσίαση, 10 λεπτά Β. Φάση : Παρουσίαση, 10 λεπτά (πολύμορφη-ποικιλόμορφη παρουσίαση του νέου μορφωτικού αγαθού). Γ. Φάση: Εφαρμογή (εμπέδωση), 20 λεπτά Γ. Φάση: Εφαρμογή (εμπέδωση), 20 λεπτά Δ. Φάση: Αξιολόγηση, 10 λεπτά Δ. Φάση: Αξιολόγηση, 10 λεπτά

Α. Φάση: Προετοιμασία Αφόρμηση, 5 λεπτά Αξιοποίηση επίκαιρων γεγονότων ή ιστορικών στοιχείων Αξιοποίηση επίκαιρων γεγονότων ή ιστορικών στοιχείων Με αναφορά σε τυχόν προσωπικές εμπειρίες των ίδιων των μαθητών, Με αναφορά σε τυχόν προσωπικές εμπειρίες των ίδιων των μαθητών, Με την χρήση συγκεκριμένων δικτυακών τόπων για την άντληση πληροφοριών. Με την χρήση συγκεκριμένων δικτυακών τόπων για την άντληση πληροφοριών. Συζήτηση γύρω τις καθημερινές δραστηριότητες και από τα πρέπει και τα θέλω της κοινωνικής μας ζωής. Συζήτηση γύρω τις καθημερινές δραστηριότητες και από τα πρέπει και τα θέλω της κοινωνικής μας ζωής.

Μεθοδολογία Σε Κάθε διδακτική μέθοδο το παιδί πρέπει μαθαίνει να σέβεται τον εαυτό του και τον άλλο. Σε Κάθε διδακτική μέθοδο το παιδί πρέπει μαθαίνει να σέβεται τον εαυτό του και τον άλλο. να σκέφτεται με κριτική σκέψη, να αναπτύσσει ικανότητες ορθής επίλυσης των προβλημάτων, να σκέφτεται με κριτική σκέψη, να αναπτύσσει ικανότητες ορθής επίλυσης των προβλημάτων, να ενδιαφέρεται και να αναλαμβάνει ευθύνες για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, να συμμετέχει και να συνεργάζεται σε συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες να ενδιαφέρεται και να αναλαμβάνει ευθύνες για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, να συμμετέχει και να συνεργάζεται σε συλλογικές, δημοκρατικές διαδικασίες

Η έννοια της διαθεματικότητας (ΔΕΠΠΣ-ΑΠΣ) Η βασική ιδέα της διαθεματικότητας είναι η προσέγγιση ενός θέματος από διάφορες οπτικές γωνίες. Έτσι ένα θέμα μπορεί να προσεγγιστεί μέσα από διάφορα μαθήματα. Η βασική ιδέα της διαθεματικότητας είναι η προσέγγιση ενός θέματος από διάφορες οπτικές γωνίες. Έτσι ένα θέμα μπορεί να προσεγγιστεί μέσα από διάφορα μαθήματα.

Διαθεματικότητα «διαθεματική προσέγγιση», ή της «θεματοκεντρική διδασκαλία» όλα τα μαθήματα να αποκτήσουν μια "εσωτερική συνοχή". όλα τα μαθήματα να αποκτήσουν μια "εσωτερική συνοχή". « Αν κάποιος δεν αντιληφθεί κάτι από τουλάχιστο τρεις διαφορετικές πλευρές δεν μπορεί να το κατανοήσει». Leonardo Da Viνci

Διαθεματικότητα Για να εξασφαλιστεί η συνοχή αυτή, θα πρέπει να αναζητηθούν οι απαραίτητοι σύνδεσμοι, που δεν είναι άλλοι από τις διαθεματικές έννοιες που εμφανίζονται σε πολλά, αν όχι, σε όλα τα μαθήματα. Για να εξασφαλιστεί η συνοχή αυτή, θα πρέπει να αναζητηθούν οι απαραίτητοι σύνδεσμοι, που δεν είναι άλλοι από τις διαθεματικές έννοιες που εμφανίζονται σε πολλά, αν όχι, σε όλα τα μαθήματα. Οι έννοιες αυτές θα βοηθήσουν στη πολύπλευρη προσέγγιση ενός θέματος από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα - μαθήματα. Με το τρόπο αυτό όλα τα μαθήματα θα σχηματίζουν ένα ενιαίο εκπαιδευτικό ιστό. Οι έννοιες αυτές θα βοηθήσουν στη πολύπλευρη προσέγγιση ενός θέματος από διαφορετικά γνωστικά αντικείμενα - μαθήματα. Με το τρόπο αυτό όλα τα μαθήματα θα σχηματίζουν ένα ενιαίο εκπαιδευτικό ιστό.

Διαθεματικότητα σημαίνει με απλά λόγια ότι καταργείται η αυτοτέλεια των γνωστικών αντικειμένων (μαθημάτων) στη διδακτική πράξη και τη θέση τους παίρνουν ως δομή στη μάθηση και στην οργάνωση του σχολικού χρόνου τα θέματα σημαίνει με απλά λόγια ότι καταργείται η αυτοτέλεια των γνωστικών αντικειμένων (μαθημάτων) στη διδακτική πράξη και τη θέση τους παίρνουν ως δομή στη μάθηση και στην οργάνωση του σχολικού χρόνου τα θέματα

Πως γίνεται η διαθεματικότητα; Για να εξασφαλιστεί η διαθεματική προσέγγιση των θεμάτων, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η κατάλληλη οργάνωση της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου (μαθήματος). Για να εξασφαλιστεί η διαθεματική προσέγγιση των θεμάτων, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η κατάλληλη οργάνωση της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου (μαθήματος).

Πως γίνεται η διαθεματικότητα; Επίσης, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η κατάλληλη οργάνωση της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου (μαθήματος). Επίσης, θα πρέπει να εξασφαλιστεί η κατάλληλη οργάνωση της διδακτέας ύλης κάθε γνωστικού αντικειμένου (μαθήματος).

Διαθεματικότητα Στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) επιδιώκεται η διασύνδεση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.) των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων Στο Διαθεματικό Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) επιδιώκεται η διασύνδεση των Αναλυτικών Προγραμμάτων Σπουδών (Α.Π.Σ.) των επιμέρους γνωστικών αντικειμένων

Χαρακτηριστικά των διαθεματικών εννοιών Είναι κοινές σε πολλά γνωστικά αντικείμενα (μαθήματα) της ίδιας τάξης Είναι κοινές σε πολλά γνωστικά αντικείμενα (μαθήματα) της ίδιας τάξης Εμφανίζονται συχνά σε γνωστικά αντικείμενα διαφόρων τάξεων Εμφανίζονται συχνά σε γνωστικά αντικείμενα διαφόρων τάξεων Συνδέονται με τους βασικούς σκοπούς της εκπαίδευσης. Συνδέονται με τους βασικούς σκοπούς της εκπαίδευσης.

Παραδείγματα: Ο καθηγητής πρέπει να διδάσκει την ύλη της Πολιτικής Οικονομίας και από τη σκοπιά της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας, για να αξιοποιήσει έτσι τις γνώσεις που έχει ήδη αποκτήσει ο μαθητής από τα μαθήματα αυτά. Ο καθηγητής πρέπει να διδάσκει την ύλη της Πολιτικής Οικονομίας και από τη σκοπιά της Ιστορίας και της Κοινωνιολογίας, για να αξιοποιήσει έτσι τις γνώσεις που έχει ήδη αποκτήσει ο μαθητής από τα μαθήματα αυτά.

Παραδείγματα: Η διδασκαλία ενός κεφαλαίου της Βιολογίας πρέπει επίσης να συσχετίζεται με τις γνώσεις της Χημείας και το αντίστροφο Η διδασκαλία ενός κεφαλαίου της Βιολογίας πρέπει επίσης να συσχετίζεται με τις γνώσεις της Χημείας και το αντίστροφο

Διαθεματικότητα ΑΠΣ και ΔΕΠΠΣ Η διαθεματικότητα των εννοιών είναι διαφορετική σε επίπεδο Α.Π.Σ. από αυτή του Δ.Ε.Π.Π.Σ. Η διαθεματικότητα των εννοιών είναι διαφορετική σε επίπεδο Α.Π.Σ. από αυτή του Δ.Ε.Π.Π.Σ. Στο Α.Π.Σ. αφορά την εμφάνιση μιας διαθεματικής έννοιας σε διάφορα μαθήματα, ενώ στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. αφορά τη διασύνδεση των διάφορων διαθεματικών εννοιών. Στο Α.Π.Σ. αφορά την εμφάνιση μιας διαθεματικής έννοιας σε διάφορα μαθήματα, ενώ στο Δ.Ε.Π.Π.Σ. αφορά τη διασύνδεση των διάφορων διαθεματικών εννοιών.

Διαθεματικότητα Η σύνθεση και ο συνδυασμός των εννοιών θα δώσει τη δυνατότητα στο μαθητή να μελετήσει σφαιρικά ένα θέμα (ολιστική θεώρηση).

Μετάφραση: αποκωδικοποίηση, π.χ. να δείχνει με παραδείγματα πως αντιλαμβάνεται ένα επιστημονικό κείμενο,..), Μετάφραση: αποκωδικοποίηση, π.χ. να δείχνει με παραδείγματα πως αντιλαμβάνεται ένα επιστημονικό κείμενο,..), Ερμηνεία: αφού αποκωδικοποιήσει το κείμενο να βγάλει συμπεράσματα, πχ να βρίσκει την κεντρική ιδέα ενός κειμένου), Ερμηνεία: αφού αποκωδικοποιήσει το κείμενο να βγάλει συμπεράσματα, πχ να βρίσκει την κεντρική ιδέα ενός κειμένου), Επέκταση: να κάνει λογικές προεκτάσεις από την ερμηνεία μιας δομής, π.χ. από τις περιγραφές της ελληνικής οικονομίας μιας συγκεκρ. Περιόδου να συμπεραίνει την οικονομ. Κατάσταση των αγροτών. Επέκταση: να κάνει λογικές προεκτάσεις από την ερμηνεία μιας δομής, π.χ. από τις περιγραφές της ελληνικής οικονομίας μιας συγκεκρ. Περιόδου να συμπεραίνει την οικονομ. Κατάσταση των αγροτών.