Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η ώρα είναι: 23:27 Για να δείτε την παρουσίαση κάντε κλικ σε κάθε οθόνη.
Advertisements

Μια μεγάλη διαμάχη του Τρωικού πολέμου
Διαθεματικη εργασια στην ιλιαδα
ΛΕΜΕ «ΟΧΙ» ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΤΗΣ ΣΕΜΙΝΑΣ ΤΣΟΚΑΝΑ, ΣΤΕΛΛΑΣ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ, ΑΝΝΑΣ ΦΥΤΙΛΑ, ΧΡΥΣΟΥΛΑΣ ΡΑΓΚΟΥΣΗ ΑΝΔΡΟΜΑΧΗ.
Ιλιάδα και Οδύσσεια Κωνσταντίνα Ντούρα.
Αρσενόπουλος Γεώργιος Γ 1’ Αυτοβιογραφια.  Σε όλες τις εποχές, ο κανόνας ήταν η πατριαρχική κοινωνία. Ο άνδρας είναι ο αρχηγός της κοινωνίας. Οι γυναίκες.
Εργασία της Γ’1 Δημοτικού
H ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
Στέλιος Τ., Γιώργος Τ. & Κώστας Π., Β3 – 7gymioa
Οι Φιλόσοφοι της αρχαίας Ιωνίας
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Η θυσία της Ιφιγένειας.
Ο θάνατος του Πάτροκλου
Οι Αχαιοί φτάνουν στην Τροία
Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΣΤΗΝ ΤΕΧΝΗ!!!
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Η γυναικα στην ιλιαδα Ομαδοσυνεργατική εργασία του τμήματος Β2
ΕΚΔΟΧΕΣ ΤΟΥ ΜΥΘΟΥ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ - ΑΠΟ ΤΟΝ ΟΜΗΡΟ ΕΩΣ ΤΟΝ ΣΕΦΕΡΗ
ΠΕΛΙΑΣ ΚΑΙ ΙΑΣΟΝΑΣ.
Ευαγγελία κριμπίθη. Γιορτάζονται τα γενέθλια του Πρίγκιπα Siegfried. Γίνεται είκοσι ετών. Ο παιδαγωγός του παλικαριού, ο Wolfgang, του συστήνει τους καλεσμένους.
Η θέση και ο ρόλος της γυναίκας στην Ιλιάδα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
Εργασία στην Ιλιάδα Αιμίλιος Δραγκίνης Β΄1.
Η ΓΥΝΑΙΚΑ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΜΑΘΗΜΑ : ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΤΗΣ ΛΑΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΕΡΓΑΣΙΑ ΟΔΥΣΣΕΙΑΣ Εργασία 6: Η θέση της γυναίκας στην ομηρική εποχή & η σύγκριση με άλλες εποχές, καθώς και σύγκριση με την σύγχρονη εποχή. Ρωμανός.
ΕΡΓΑΣΙΑ ΙΛΙΑΔΑΣ ΣΤΗΝ ΡΑΨΩΔΙΑ Ζ
Μια διαφορετική…… «ματιά» στην Ιλιάδα
ΤΡΩΙΚΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ Το μήλο της Έριδος.
Ο ΜΥΘΟΣ ΤΗΣ ΕΛΕΝΗΣ. Η ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Η αποκαλούμενη και Ωραία Ελένη, περίφημη για την ομορφιά της,τάς νήσους στην ελληνική μυθολογία.
ΑΧΙΛΛΕΑΣ Ο ΗΜΙΘΕΟΣ.
Ευαγγελία Στυλιανού Α’4
ΠΑΡΟΜΟΙΩΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΛΙΑΔΑ (ΑΠΛΕΣ &ΠΛΑΤΙΕΣ)
Σύγκριση Ελένης και Ανδρομάχης
ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ Η ΣΚΟΤΕΙΝΗ ΠΛΕΥΡΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΈΚΤΟΡΑΣ.
ΙΛΙΑΔΑ ΔΙΑΛΟΓΟΣ.
ΑΡXAIA ΕΛΛΗΝΙΚH ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ- ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Δρ. Χαρά Κοσεγιάν Οκτώβρης 2011 Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες.
Η ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΛΕΝΗ. Η ΟΜΟΡΦΙΑ ΤΗΣ ΕΥΛΟΓΙΑ Η ΚΑΤΑΡΑ;
Εισαγωγή στη δραματική ποίηση
Το τραγούδι αναφέρεται στα σφάλματα που έχει κάνει η Ελένη. Παρουσιάζεται ως μια μοιραία γυναίκα που προκάλεσε τον πόλεμο στην Τροία. Έχει παρασύρει.
ΤΡΑΓΟΎΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ
Η ΕΛΕΝΗ ΤΟΥ ΕΥΡΙΠΙΔΗ Η ΚΑΙΝΗ ΕΛΕΝΗ.
Εργασία Αρχαίας Ελληνική Γλώσσας
Ευριπίδη Ελένη Εισαγωγή.
ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΜΑΘΗΜΑ Τάξη Στ1 Σχολική χρονιά Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
ΘΑΛΕΙΑ ΣΤΑΘΑΤΟΥ Σεπτέμβρης 2015 E2. Κ ΡΙΜΑ ΚΙ ΑΔΙΚΟ Ζωρζ Σαρή.
Ο Τρωικός Πόλεμος Ο Τρωικός Πόλεμος Ενότητα 5 Γ’ & Δ’ Τάξη Χάρης Λεμονιάς 2008.
Η γυναίκα ως πολεμικό λάφυρο και ερωμένη στην ομηρική κοινωνία
Προτομή του Ομήρου. Ρωμαίκό αντίγραφο έργου του 5ου αιώνα. München, Glyptothek.
Για τη Μακεδονία θα μιλήσουμε σήμερα. Όχι όμως για τη σημερινή Μακεδονία που είναι ελεύθερη και ζούμε σ’ αυτήν και είμαστε περήφανοι για το όνομά της,
Όμηρος Ιλιάδα Οδύσσεια.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ ΟΙ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΣΤΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙΑ
Η ΜΑΓΙΣΣΑ ΚΙΡΚΗ.
ΠΡΟΣΩΠΟ ΙΔΙΟΤΗΤΑ Αθηνά θεά, κόρη του Δία Πηνελόπη Γυναίκα Οδυσσέα
Η ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΓΥΝΑΙΚΑΣ ΣΤΗΝ ΟΜΗΡΙΚΗ ΕΠΟΧΗ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ Ομηρικά έπη: Ιλιάδα
Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας Γιάννης Μαγκλής Συνέντευξη από τον νέο στρατιώτη Υπεύθυνη καθηγήτρια: Καλλιόπη.
1: Λίγες Πληροφορίες Αθηνά
5. Ο Οδυσσέας στην Ιθάκη.
“Εφηβεία, διαπροσωπικές σχέσεις, συγκρούσεις και συνθέσεις.”
ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ
στ Ο Έκτορας στην Τροία – Ο Έκτορας συναντά την Ανδρομάχη
ΡΑΨΩΔΙΑ α: ΠΡΟΟΙΜΙΟ (στ. 1-25)
Η ζωή στην Αρχαία Σπάρτη
Από το μαθητή Μάριο Σπύρου Γ΄ 2.  Τα πρώτα χρόνια  Ο Γρηγόρης Αυξεντίου γεννήθηκε στις 22 Φεβρουαρίου του 1928 στο χωριό Λύση της επαρχίας Αμμοχώστου.
ΟΜΗΡΟΥ «ΟΔΥΣΣΕΙΑ» ΕΙΣΑΓΩΓΗ Α’ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ.
ΣΧΟΛΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΕΝΗ ΤΗΣ ΤΡΟΙΑΣ
«Ζωντανεύοντας τον Όμηρο» Η ραψωδία Α της Ιλιάδας με εικόνες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ο Όμηρος δεν κρίνει την Ελένη για την πράξη της σε κανένα σημείο της Ιλιάδας. Η Ελένη παρουσιάζεται ως μια συμπαθητική, αξιοπρεπής και ενδιαφέρουσα προσωπικότητα παρά τα λάθη της. Αντιμετωπίζει καρτερικά την κατακραυγή των κατοίκων της Τροίας που υποφέρουν εξαιτίας της.

Ο Όμηρος δεν περιγράφει σε κανένα σημείο την ομορφιά της Ελένης. Μόνο στην περίφημη Τειχοσκοπία οι γέροντες της Τροίας χαλαλίζουν τον πόλεμο που γίνεται για μια τόσο όμορφη γυναίκα που μοιάζει με θεά.

Στη ραψωδία Γ η Ελένη αυτοκατακρίνεται και μιλά με τρόπο περιφρονητικό και ταπεινωτικό για τον εαυτό της. Ωστόσο δε δείχνει μεταμέλεια, συμπεριφέρεται με άνεση και αξιοπρέπεια και ίσως να καμαρώνει για την ομορφιά της και για το γεγονός ότι στο μέλλον οι ποιητές θα μιλούν για αυτήν.

Στη ραψωδία Γ η Ελένη κατηγορεί τον Πάρη για έλλειψη γενναιότητας και τον καλεί να αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στο λαό του που δεν έφταιξε σε τίποτα. Δέχεται πρόθυμα να βοηθήσει τον Έκτορα να πείσουν τον Πάρη να γυρίσει στο πεδίο της μάχης.

Η Ελένη τρέφει βαθύ σεβασμό για τον πεθερό της Πρίαμο, κάτι που φαίνεται από τον τρόπο που του μιλάει στη ραψωδία Γ. Επίσης τρέφει σεβασμό για τον Έκτορα και στη ραψωδία Ω είναι αυτή που θα τον θρηνήσει τελευταία. Στο θρήνο της η Ελένη μιλάει με συγκίνηση και τρυφερότητα για τον Έκτορα και θεωρεί ότι μετά το θάνατο του θα μείνει μόνη και απροστάτευτη καθώς θα είναι μισητή από όλους.

Μετά το θάνατο του Πάρη η Ελένη δέχεται ως τρίτο σύντροφο της τον αδελφό του Πάρη, Δηίφοβο και εξακολουθεί να μένει στο παλάτι του Πρίαμου. Μετά την πτώση της Τροίας ακολουθεί το Μενέλαο στη Σπάρτη όπου ζει ήρεμη πια, αφοσιωμένη στο σύζυγο της.

Είναι η αντίρροπη της Ελένης γυναικεία φυσιογνωμία στην Ιλιάδα. Στην Ιλιάδα παρουσιάζεται ως σύμβολο αφοσιωμένης συζύγου και τρυφερής μητέρας. Εμφανίζεται στη ραψωδία Ζ όπου με αγωνία αναζητά το σύζυγο της Έκτορα.

Η Ανδρομάχη στη ραψωδία Ζ αγωνιά για τον Έκτορα, φοβάται για τη ζωή του, κλαίει από την αγωνία και τον πόνο για τον άνδρα της. Δηλώνει ότι ο Έκτορας αποτελεί το μοναδικό της στήριγμα στη ζωή και ότι, αν τον χάσει, είναι για αυτήν προτιμότερος ο θάνατος.

Η Ανδρομάχη προσπαθεί να πείσει τον Έκτορα να μην φερθεί ριψοκίνδυνα και να προστατεύσει τη ζωή του. Ο Έκτορας όμως υπενθυμίζει στην Ανδρομάχη ότι τα ζητήματα του πολέμου εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των ανδρών και την παροτρύνει να γυρίσει στο σπίτι και να ασχοληθεί με τις οικιακές εργασίες.

Η Ανδρομάχη μετά τις συμβουλές του Έκτορα θα γυρίσει στο παλάτι όπου θα ξεκινήσει με τις υπόλοιπες γυναίκες του παλατιού να θρηνεί τον Έκτορα ζωντανό. Τα άσχημα νέα για τον Έκτορα δεν αργούν να έρθουν. Ο αγαπημένος της σύζυγος θα θανατωθεί από τον Αχιλλέα.

Η Ανδρομάχη θρηνεί τον αδικοχαμένο της σύζυγο και σκέφτεται το δικό της μέλλον και το μέλλον του παιδιού της. Ο πόνος της γίνεται μεγαλύτερος από την κακοποίηση του σώματος του νεκρού Έκτορα από τον οργισμένο Αχιλλέα. Είναι αυτή που, στη ραψωδία Ω, όταν έρθει στο σπίτι το σώμα του Έκτορα, θα ξεκινήσει το θρήνο.

Οι συμφορές όμως για την Ανδρομάχη δεν τελειώνουν με το θάνατο του Έκτορα. Θα δει τους Αχαιούς να ρίχνουν το μονάκριβο γιο της Αστυάνακτα από τα τείχη της Τροίας και να τη βυθίζουν στον πόνο και στην ατέλειωτη πίκρα.

Μετά την πτώση της Τροίας η Ανδρομάχη οδηγείται στα καράβια των Αχαιών και δίνεται ως «γέρας» στο γιο του Αχιλλέα Νεοπτόλεμο ο οποίος την παίρνει μαζί του στη Φθία όπου εκεί θα αντιμετωπίσει καινούρια προβλήματα.

ΕΚΑΒΗ

Η Εκάβη εμφανίζεται στη ραψωδία Ζ, την ώρα που οι Τρώες περνούν δύσκολες στιγμές στο πεδίο της μάχης, να κάνει δέηση μαζί με τις άλλες αρχόντισσες της Τροίας στη θεά Αθηνά για να σωθεί η πόλη της Τροίας.

Στη ραψωδία Χ η Εκάβη μάταια εκλιπαρεί τον Έκτορα να μπει στα τείχη της Τροίας για να γλιτώσει από την οργή του Αχιλλέα. Θα δει το γιο της να θανατώνεται και η τραγική μάνα θα ξεσπάσει σε σπαραχτικές κραυγές.

Στη ραψωδία Ω η Εκάβη θρηνεί το νεκρό γιο της. Είναι μια από τις πιο τραγικές μορφές της αρχαίας Ελληνικής γραμματείας. Στα γηρατειά της γνώρισε τις πιο δυσβάσταχτες συμφορές. Είδε την πατρίδα της να κυριεύεται, τον Πρίαμο να σφάζεται, τα παιδιά της και τον Αστυάνακτα να σκοτώνονται. Μετά την πτώση της Τροίας δίνεται ως γέρας στον Οδυσσέα.

show.php/DSGYM- B108/208/1462,6748/index23.html show.php/DSGYM- B108/208/1462,6748/index23.html 3. %BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1_%28% CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE% B1_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4 %CE%B1%29 %BD%CE%B1%CE%AF%CE%BA%CE%B1_%28% CE%91%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE% B1_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4 %CE%B1% show.php/DSGYM- B108/208/1462,6748/extras/texts/index23_gynaik es_mythou.pdf show.php/DSGYM- B108/208/1462,6748/extras/texts/index23_gynaik es_mythou.pdf