Ψυχρός πόλεμος & Άνοιξη της Πράγας Η κατάσταση στην Α. Ευρώπη VOLUME 2.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Advertisements

Παγκόσμια ημέρα του παιδιού
ΜΕΤΑΚΙΝΗΣΕΙΣ ΠΛΗΘΥΣΜΩΝ ΣΤΟΝ 20ο ΚΑΙ 21ο ΑΙΩΝΑ
28. Κοινωνία και κράτος στον Μεσοπόλεμο
ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΙΑΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΘΕΜΑ: ΤΡΥΠΑ ΤΟΥ ΟΖΟΝΤΟΣ
ΠΡΟΚΑΤΑΛΗΨΗ Ορισμός: Σταθερές αντιλήψεις που υιοθετούμε άκριτα, ασυναίσθητα σχετικά με χαρακτηριστικά ορισμένων ομάδων.
O ΨυχροΣ ΠολεμοΣ.
Στο σχολείο όπως και στην κοινωνία οφείλουμε να καλλιεργούμε σχέσεις αλληλεγγύης και ανθρωπισμού. Η χρήση σωματικής ή λεκτικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής.
ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΕΥΑΓΓΕΛΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Τάξη Έ.
ΒΙΡΜΑΝΙΑ: Ο Στρατοσ στην εξουσια Η δικτατορία της Βιρμανίας: Πώς και γιατί παραμένουν οι στρατιωτικοί στην εξουσία επί δεκαετίες;
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΑ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ.
Από τους μαθητές της Ε΄ τάξης Ζώη Αραδιπιώτη Άρη Αριστέιδου.
Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες
2. ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΕΡΓΑΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΣ. I. Τέλος 19 ου αι. Σοσιαλιστικές ομάδες και εργατικές ομαδοποιήσεις Μικρή κοινωνική επιρροή σε σχέση με τις.
Βιέννη Από την μαθήτρια: Άνναμπελ Ντέι. Γενικά στοιχεία για την πόλη Μέχρι την αρχή του 20 ου αιώνα ήταν η χώρα που μιλούσε τα πιο πολλά γερμανικά στον.
3.5. Ο συνδικαλισμός Που αποβλέπει ο συνδικαλισμός και τι είναι τα εργατικά συνδικάτα; αποβλέπει κοινάεργασιακάσυμφέροντα Ο συνδικαλισμός αποβλέπει στη.
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Κίνημα στο Γουδί 1909 Ελευθέριος Βενιζέλος 1910
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΤΟ ΤΕΙΧΟΣ ΤΟΥ ΒΕΡΟΛΙΝΟΥ
Δικαιώματα Χριστίνα Πανταζάκου.
ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ Η κοινωνία προσπαθεί να καλλιεργήσει τη φιλαναγνωσία παιδιών και ενηλίκων με διάφορους τρόπους.
Νεοφιλελεύθερος μύθος κ παιδική ηλικία Αναπαραστάσεις της παιδικής ηλικίας: γνώση και εξουσία.
ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΑΛΜΠΑΝΟΠΟΥΛΟΥ ΙΩΑΝΝΑ ΑΡΓΥΡΟΥ. Το καθεστώς του Νικολάου Β΄ ήταν αυταρχικό και καταπιεστικό με αποτέλεσμα τις εξεγέρσεις των αγροτικών και εργατικών.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ
ΘΕΜΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 37. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΙΔΕΟΛΟΓΙΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ ΓΥΜΝΟΠΟΥΛΟΥ 3122 ΣΤ’ ΕΞΑΜΗΝΟ 2014 ΚΑΡΑΚΑΤΣΑΝΗ Δ. (2004). ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Γεωργάκη Άννα-Μαρία Φίλιου Δήμητρα Χαλός Αλέξανδρος Χαντρόι Βησσαρίων.
Μορφές διακυβέρνησης Αριστοτέλης – αριθμητικό κριτήριο : Μοναρχία, Αριστοκρατία, Πολιτεία (τυραννία, ολιγαρχία, δημοκρατία). Μοντεσκιέ –κριτήριο είναι.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ( ) Καούνας Γεώργιος Καραλέκα Αντωνία – Νεφέλη.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Επέτυχε ή απέτυχε;;;. αραβική άνοιξη καλείται το κύμα διαδηλώσεων και διαμαρτυριών με στόχο την πτώση των αυταρχικών- δικτατορικών καθεστώτων και τη μετάβαση.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση Κλασσική Σοσιαλδημοκρατία & Ο Τρίτος Δρόμος.
Σύγχρονη Πρακτική Φιλοσοφία Ενότητα 4η: Η έννοια του πλουραλισμού και της δημοκρατίας. Όνομα Καθηγητή: Παρούσης Μιχαήλ Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Β’ ΤΑΞΗ ΓΕΝΙΚΟΥ ΛΥΚΕΙΟΥ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΟΣ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
17 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 1973 Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΠΟΙΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΠΟΥ ΑΛΛΑΞΑΝ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ.
Το αντιθετικό σχήμα Ευρώπη – Ασία
Μαρξισμός και ιστοριογραφία
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
Το θάυμα της Νότιας Κορέας
Κράτος Πρόνοιας και Εκπαίδευση
Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος «Ο Ολοκληρωτικός Πόλεμος»
Κόμματα Στελεχών Χρονική περίοδος: απαρχές δημοκρατίας, 19ος αιώνας. Περιορισμένο δικαίωμα ψήφου, ή καθιέρωση καθολικής ψηφοφορίας Πολιτική έκφραση:
ENOTHTA 27. Tο κίνημα στο Γουδί (1909)
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΕΙΣ Εργασία ιστορίας 2ου τετραμήνου
Μάθημα: Πολιτική Παιδεία
ΠΟΛΕΜΟΣ Ή ΕΙΡΗΝΗ; ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΟΜΑΔΑ: ΟΙ ΠΡΟΦΗΤΕΣ
ΕΙΝΑΙ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΜΟΥ!!! Είναι δικαίωμά μου;
Eτερότητα και Εκπαίδευση στην Ελληνική Διασπορά
ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
«Η χώρα μου η Ευρώπη!!!» (ταξίδι γνωριμίας)
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
Ανθρώπινα δικαιώματα.
ΤΟ ΔΙΑΤΑΓΜΑ ΤΩΝ ΜΕΔΙΟΛΑΝΩΝ
Σ.Ηλιάδου-Τάχου, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ Φλώρινας
ΟΥΓΓΑΡΙΑ Μαρίνα Κύρκα.
Ο ΨΥΧΡΟΣ ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΣΙΑ ( )
Το κίνημα στο Γουδί (1909) Μπιλίτος Θωμάς.
Η ΖΩΗ ΤΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΠΡΙΝ ΤΟΝ ΠΟΛΕΜΟ
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Η προστασία των θεμελιωδών δικαιωμάτων στην ΕΕ
ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΚΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Προσβασιμότητα για ΑμεΑ
Μαθητικο ςυνεδριο-καλες πρακτικες πληροφορικης
ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΦΙΞΗ ΤΟΥ ΟΘΩΝΑ (1833) ΕΩΣ ΤΗΝ 3η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1843
Κοινωνικές και πολιτικές διαστάσεις της βιομηχανικής επανάστασης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Ψυχρός πόλεμος & Άνοιξη της Πράγας Η κατάσταση στην Α. Ευρώπη VOLUME 2

Όροι Συστημάτων την περίοδο του Ψυχρού Πολέμου  Καπιταλισμός= οικονομικό και κοινωνικό σύστημα στο οποίο το ιδιωτικό κεφάλαιο αποτελεί το βασικό παράγοντα της οικονομικής ζωής· κεφαλαιοκρατία.  Σοσιαλισμός= κοινωνικοοικονομική θεωρία και σύστημα που πρεσβεύει την κοινωνικοποίηση των μέσων παραγωγής.  Κομμουνισμός= κοινωνικοοικονομική θεωρία και σύστημα που πρεσβεύει την κατάργηση της ατομικής ιδιοκτησίας και των κοινωνικών τάξεων, ως τελικό στάδιο του μετασχηματισμού της κοινωνίας σε μια κοινωνία ισότητας.

Αίτια  Μετά το 1950 εγκαθιδρύθηκαν, στις χώρες που βρί- σκονταν υπό σοβιετική επιρροή καθεστώτα παρόμοια με το σοβιετικό καθεστώς (λαϊκές δημοκρατίες).  Σύντομα, όμως, εμφανίστηκαν σημαντικά προβλή- ματα. Τα κομμουνιστικά κόμματα διαχειρίζονταν μονοπωλιακά την εξουσία, η δυνατότητα ελεύθερης έκφρασης πολιτικών απόψεων ήταν περιορισμένη, οι διώξεις αντιφρονούντων συχνό φαινόμενο, ενώ ο στενός έλεγχος της αγοράς, από το κράτος, προκα- λούσε, συχνά, ελλείψεις σε καταναλωτικά αγαθά.

Αίτια  Μετά το 1953, ασκήθηκε έντονη κριτική στις παραπάνω πρακτικές, χωρίς, ωστόσο, να αλλάξει, ουσιαστικά, η κατάσταση. Αποτέλεσμα της δυσαρέσκειας, που συνεχώς μεγάλωνε, ήταν η έκρηξη σειράς εξεγέρσεων στην Α. Ευρώπη...

Η Άνοιξη της Πράγας  Τι ήταν;  Ήταν οι προσπάθειες του Κομμουνιστικού Κόμματος Τσεχοσλοβακίας (ΚΚΤ) να εφαρμόσει στη χώρα ένα σύστημα φιλελευθεροποίησης και εκδημοκρατισμού, με τη συμμετοχή των απηυδισμένων κατοίκων της Πράγας.  Πότε;  Άνοιξη του 1968

Αντίδραση ΕΣΣΔ  Τα αιτήματα των Τσεχοσλοβάκων έπεσαν στο κενό, καθώς οι Σοβιετικές Δυνάμεις, μετά από πολλές εξεγέρσεις, διαδηλώσεις και απεργίες, αντέδρασαν με μια εισβολή στη χώρα με τανκς σε συνδυασμό εκατοντάδων στρατιωτών, οι οποίοι επιτέθηκαν χωρίς έλεος στους επαναστάτες.

Αποτέλεσμα  Συμβιβασμός δύο αντιπάλων  Τι προέβλεπε;  Τη σταδιακή απομάκρυνση των δυνάμεων κατοχής, σε συνδυασμό με την «ομαλοποίηση» της κατάστασης και με την υπόσχεση της μη ανάμειξης στην εσωτερική πολιτική ζωή της Τσεχοσλοβακίας.

Σοσιαλισμός vs Κατοχή  Σοσιαλισμός ναι, κατοχή όχι…  Αφίσα που κυκλοφορούσε μετά την εισβολή του Σοβιετικού στρατού στην Τσεχοσλοβακία

Σοβιετική Ένωση  Η Ένωση των Σοβιετικών Σοσιαλιστικών Δημοκρατιών (ΕΣΣΔ) ήταν ένα συνταγματικό, σοσιαλιστικό κράτος, που βρισκόταν στην ανατολική Ευρώπη και τη βόρεια Ασία και είχε πρωτεύουσα τη Μόσχα.  Υπήρξε μεταξύ του 1922 και του 1991 (όπου την αντικατέστησε η Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών) και αποτέλεσε το πρώτο σοσιαλιστικό κράτος στην παγκόσμια ιστορία. Καθοδηγητής και συντονιστής του κράτους ήταν το Κομμουνιστικό Κόμμα της Σοβιετικής Ένωσης.

«Προλετάριοι όλων των χωρών, ενωθείτε!»

Η σημαία της Σοβιετικής Ένωσης ήταν η εθνική σημαία της ΕΣΣΔ από την ίδρυσή της το 1922 μέχρι τη διάλυσή της το Απεικόνιζε το σφυροδρέπανο πάνω σε κόκκινο φόντο. Το σφυροδρέπανο αντιπροσωπεύει την ενότητα αγροτών και εργατών μέσα στην τάξη του προλεταριάτου, ενώ το κόκκινο αστέρι πάνω από το σφυροδρέπανο συμβολίζει το καθοδηγητικό φως του Κομμουνιστικού Κόμματος.

Εκπαίδευση στη Σοβιετική Ένωση  Ήταν απρόσιτη για παιδιά χαμηλών τάξεων, πριν από τη Σοβιετική Ένωση.  1917 > 75 – 85 % αναλφάβητοι  Η Σ.Ε. έδωσε έμφαση στην παιδεία.  Εγγράμματοι άνθρωποι γίνονταν καθηγητές.  1940 > εξάλειψη αναλφαβητισμού

Εκπαίδευση στη Σ.Ε.  1960 > όλα τα παιδιά είχαν πρόσβαση στην εκπαίδευση.  Η εκπαίδευση συνδεόταν με τις ανάγκες της κοινωνίας.  Ήταν σημαντική για τη δημιουργία του νέου σοβιετικού ανθρώπου.

Let It Be – Beatles  Το "Let It Be" είναι ένα τραγούδι από τους Beatles, που κυκλοφόρησε το Μάρτιο του  Οι στίχοι είναι του Paul McCartney και η μουσική του John Lennon.  Ήταν το τελευταίο τους single πριν την αποχώρησή του McCartney από την μπάντα.

Let It Be – Beatles  Υποθέτουμε ότι το τραγούδι απευθύνεται σε ανθρώπους που αντιμετωπίζουν κάποιο πρόβλημα.  Οι στίχοι παροτρύνουν του ανθρώπους να αφήσουν τα πράγματα ή τα προβλήματά τους όπως είναι, να μην ασχοληθούν και όλα θα πάνε καλά. Η τύχη θα τους χαμογελάσει.

Let It Be – Beatles  Μπορούμε να διακρίνουμε μια αισιόδοξη στάση στους στίχους του τραγουδιού.  Έτσι, παρ’ όλο που υπάρχουν πολλά άσχημα πράγματα στον κόσμο, θα υπάρχει πάντα κάτι καλό, μια απάντηση· ότι ακόμα και στο σκοτάδι μπορεί να ξεπηδήσει φως. Πάντα υπάρχει ελπίδα.

Πάντα υπάρχει ελπίδα!

Let it be και ΨΠ – Άνοιξη Πράγας  Το τραγούδι συνδέεται με τον ψυχρό πόλεμο και την άνοιξη της Πράγας.  Τα δύο συμβάντα > δύο άσχημες σελίδες στην ιστορία της ανθρωπότητας.  Η σφαγή στην Τσεχοσλοβακία και ο χαμός των ανθρώπων στον πόλεμο του Βόρειου Βιετνάμ το , ανησυχούσαν και φόβιζαν τους ανθρώπους.  Σύμφωνα με το τραγούδι, οι άνθρωποι που ζουν σε τέτοιες καταστάσεις, όπως τότε στον ψυχρό πόλεμο, πρέπει να μην ανησυχούν και να αφήσουν το πράγμα να πάρει το δικό του τρόπο. Θα πρέπει να ελπίζουν σε ένα καλύτερο αύριο.

Ανθρώπινα Δικαιώματα  Το περιεχόμενο της σχολικής ενότητας έχει θέμα τα ανθρώπινα δικαιώματα, τα οποία αναγνωρίστηκαν από τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών στις 10 Δεκεμβρίου 1948, με τη Διακήρυξη των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου.  Τα ανθρώπινα δικαιώματα είναι «βασικά δικαιώματα και θεμελιώδεις ελευθερίες που δικαιούνται όλοι οι άνθρωποι», τα οποία περιλαμβάνουν αστικά, πολιτικά, κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά δικαιώματα.

ΑΔ & Ψυχρός Πόλεμος & Let it be  Ο Ψυχρός Πόλεμος και η Άνοιξη της Πράγας συνδέονται με τα ΑΔ, γιατί και τα δυο αποτελούν διεθνείς παραβιάσεις και καταπατήσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.  H ανύψωση του τείχους του Βερολίνου, αποτελεί παραβίαση και καταπάτηση του δικαιώματος ελευθερίας έκφρασης, πολιτικής έκφρασης και ελευθερίας σκέψης.

ΑΔ & Ψυχρός Πόλεμος & Let it be  O πόλεμος της Κορέας, αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος στη ζωή, αφού άμαχος πληθυσμός σκοτώθηκε.  Παρόμοια παραβίαση ΑΔ αποτελεί και ο πόλεμος (ένοπλη επίθεση) στο Νότιο Βιετνάμ, το  Η άνοιξη της Πράγας αποτελεί παραβίαση του δικαιώματος στην ελευθερία έκφρασης και σκέψης, καθώς και πολιτικής επιλογής.

Κάθε άνθρωπος δικαιούται...

ΑΔ & Ψυχρός Πόλεμος & Let it be  Το τραγούδι «Let It Be» των Beatles, μιλάει για ελευθερία σκέψης και έκφρασης, καθώς και δικαίωμα στη ζωή και στην αδελφικότητα.  Το τραγούδι μας προτρέπει να αφήσουμε τα πράγματα, όπως είναι και όλα θα βελτιωθούν. Σε αυτό το σημείο, φαίνεται μια αντίθεση.  Τα ανθρώπινα δικαιώματα δε μπορούν να εναποτεθούν στην τύχη. Κάποιοι πρέπει να παλέψουν για αυτά, αλλιώς κάποιοι που δε νοιάζονται θα τα παραβιάσουν και θα τα «θάψουν».

Υπερσύνδεσμοι  vnkzsE_eN4 vnkzsE_eN4   166TKk 166TKk  UJhCs UJhCs  3To02g 3To02g

Εργάστηκαν οι μαθητές:  Παπάζογλου Ιωάννης  Παπαδόπουλος Θωμάς – Παναγιώτης  Αντωνόπουλος Απόστολος  Θωμαΐδης Γιάννης ΤΕΛΟΣ