ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ. ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ - ΟΡΙΣΜΟΣ Συντεχνία ονομάζουμε κάθε οργάνωση ατόμων που απασχολούνται στον ίδιο επαγγελματικό κλάδο. Ήδη από τη βυζαντινή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

Η εκκλησια τησ Καπνικαρεασ
Παραδοσιακή Αρχιτεκτονική
ΠΩΣ ΝΑ ΦΤΙΑΞΕΤΕ ΕΝΑ ΝΕΟΛΙΘΙΚΟ ΣΠΙΤΙ ΤΗΣ ΧΟΙΡΟΚΟΙΤΙΑΣ
ΧΑΡΤΙ Χρήσεις Ιστορική αναδρομή
Ο Ιωάννης Καποδίστριας Κυβερνήτης της Ελλάδας
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΑΙΤΗΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΗ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΑΠΕ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ.
επαγγέλματα που χάθηκαν
ΤΑ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑΤΑ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΑΔΑ
Ιστορία-Ερωτήσεις 1.Τι συνέβη κατά τη διάρκεια της τουρκοκρατίας όσον αφορά τις ελληνικές αρχαιότητες; Δώσε παραδείγματα. Τι πιστεύετε πως πρέπει να γίνει.
Ο«ΧΡΥΣΟΣ ΑΙΩΝΑΣ» 5ος αι.π.Χ.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
Τ Ε Σ Σ Ε Ρ Α Ε Π Α Γ Γ Ε Λ Μ Α Τ Α Π Ο Υ Χ Α Θ Η Κ Α Ν Σ Τ Ο Χ Ρ Ο Ν Ο ΜΕ ΜΙΑ ΑΠΛΗ ΜΑΤΙΑ…
Οι εξελίξεις στην οικονομία και στην κοινωνία (7ος-12ος αιώνας)
Η ανάπτυξη των γραμμάτων και η μελέτη των αρχαίων Ελλήνων κεφ. 26
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΙΕΡΑΡΧΕΣ ΜΑΡΙΑ ΒΛΑΣΣΗ.
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
Η κατάκτηση της ελληνικής χερσονήσου
ΠΟΝΤΟΣ. επιμέλεια: Ευδωρίδου Μαρία Στη βόρεια ακτή της Μικράς Ασίας, στα παράλια της Μαύρης θάλασσας, ζούσε από αιώνες, με ζωντανές τις αναμνήσεις της.
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
ΕΡΓΑΣΙΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑ
Βρύσες - πηγάδια - στέρνες
Κοινωνικός και οικονομικός ρόλος της εκπαίδευσης ενηλίκων στην Ελλάδα
2ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ ΧΤΙΣΜΕΝΑ ΑΠΟ ΧΩΜΑ ΚΑΙ ΠΕΤΡΑ
ΠΡΩΤΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ … Μπορείς να σκεφτείς αν υπάρχει τίποτα άλλο που να μας δίνει χαρτί, φρούτα, καρπούς, ξυλεία, φωλιές για τα πουλιά και τα άλλα ζώα,
Παρουσίαση Τμήματος Βαλκανικών, Σλαβικών και Ανατολικών Σπουδών
Εικαστικό εργαστήρι ΣΦΑΚΙΑ
Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΜΕΤΡΟΥ ΤΗΣ ΓΗΣ ΑΠΟ ΤΟΝ ΕΡΑΤΟΣΘΕΝΗ.
Μινωικός πολιτισμός (καθημερινή ζωή, θρησκεία, γραφή)
6o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΤΡΙΚΑΛΩΝ ΣΧΟΛ. ΕΤΟΣ
Χαβάνα –Άρτεμις Αχιλλέως
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΑ ΣΤΟΝ ΚΟΣΜΟ ΣΩΤΗΡΗΣ ΠΕΤΣΑΣ Δ’ ΤΑΞΗ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ A’ ΤΑΞΗ - Β’ ΤΕΤΡΑΜΗΝΟ 2Ο ΓΕΛ ΣΠΑΡΤΗΣ
Παναγιώτης Λαδόπουλος
ΟΙ ΔΑΣΚΑΛΟΙ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ.
ΚΥΠΡΙΑΚΑ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ
{ Ενότητα 3 η κεφ. 12 Η δεύτερη πολιορκία του Μεσολογγίου- Διονύσιος Σολωμός Ούρδας Ιωάννης 2013.
Χαρίλαος Τρικούπης Λεωνίδας Κραλίδης ΣΤ2 – ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσ/νίκης.
Λεωνίδας Κραλίδης 1 ο Πειραματικό Δημοτικό Θεσσαλονίκης ΣΤ
ΡΩΜΑΪΚΑ ΕΡΓΑ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Μαρία Αμπατζή, 1 ο Πρότυπο Πειραματικό Σχολείο Π.Τ.Δ.Ε.- Α.Π.Θ
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
Μαρία Στυλιανού Στ’3 Δημοτικό Σχολείο Άγιου Σπυρίδωνα !!
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
Η κριτική του Ορθού Λόγου
ΕΤΕΡΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΙΑΣΠΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑ: ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΜΕΛΕΤΗΤΗ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ RICHARD CLOGG Φοιτητριες: ΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ ΧΡΙΣΤΙΝΑ.
ΈΘΙΜΑ ΤΟ ΣΑΒΒΑΤΟ ΤΟΥ ΛΑΖΑΡΟΥ
Ενοτητα 5. αμεσεσ ξενεσ επενδυσεισ
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ Γ ΤΡΙΜΗΝΟΥ
1.
Οι Εκκλησίες του κόσμου
Η Εργασία στην Αρχαία Ελλάδα
Ο ΑΓΙΟΣ ΕΥΠΛΟΥΣ.
ΑΙΝΟΣ-ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗ
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΔΙΑΣΤΡΩΜΑΤΩΣΗ ΤΗΣ ΕΡΜΟΥΠΟΛΗΣ ( )
Εκφράσεις-Τρικούπης-Σύγκριση
Σημαντικές Προσωπικότητες Μεταμόρφωσης
Η προσφυγική Νέα Πέραμος Γυμνάσιο Νέας Περάμου Σχολ. έτος
ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ ΜΑΣ
Η οικογένεια - Η ελληνική οικογένεια
Το φυσικό περιβάλλον προσδιοριστικός παράγοντας της επιβίωσης και της επαγγελματικής ενασχόλησης πριν το 1900.
Ιωάννης Βαρβάκης 1ο Πειραματικό Δημοτικό Σχολείο Θεσσαλονίκης Π.Τ.Δ.Ε.-Α.Π.Θ. Κατερίνα ΣΤ’
Επαγγέλματα που χάθηκαν
3. Η θρησκευτική και η πολιτική οργάνωση των Ελλήνων
Ο Άγιος Εύπλους:.
Ηλίας Μπουναρτζής/ Η οικονομική ζωή Η σταδιακή παρακμή της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας έδωσε τη δυνατότητα στους υπόδουλους.
2. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΤΗΣ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΣΤΑΔΙΟΔΡΟΜΙΑΣ
Η ΕΠΟΧΗ ΤΟΥ ΧΑΛΚΟΥ ΕΙΣΑΓΩΓΗ 1.ΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΚΥΚΛΑΔΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 2.ΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΙΝΩΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ 3.ΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣΜΥΚΗΝΑΪΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ

ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ - ΟΡΙΣΜΟΣ Συντεχνία ονομάζουμε κάθε οργάνωση ατόμων που απασχολούνται στον ίδιο επαγγελματικό κλάδο. Ήδη από τη βυζαντινή περίοδο είχαν δημιουργηθεί ισχυρά ρουφέτια (συντεχνίες), στα οποία είχαν συγκεντρωθεί διάφοροι επαγγελματίες, έμποροι κτλ.

ΟΙ ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΣΤΗ ΘΡΑΚΗ Τα περίφημα εργατικά σωματεία, τα ισνάφια, παρείχαν οργανωμένη επαγγελματική εξειδίκευση και οργάνωση, αξιοζήλευτη επαγγελματική συνέπεια και συνείδηση ενώ αναβάθμισαν την εκπαιδευτική, οικονομική και κοινωνική ζωή των Ελλήνων της Θράκης. Αυτή η παραδοσιακή επαγγελματική συγκρότηση των Θρακιωτών, των αμπατζήδων, των οικοδόμων, των χρυσοχόων, των καραβοκυραίων, των γουναράδων, των ραφτάδων κλπ μεταφυτεύτηκε στην Ελλάδα και συνέβαλε στην προκοπή των Θακιωτών μετά την εγκατάστασή τους στη νέα πατρίδα

ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ Οι συντεχνίες που υπήρχαν στην Αίνο ήταν οι εξής:  Οι Γουναράδες  Οι Ραπτάδες  Οι Καπάδες  Οι Πραγματευτάδες  Οι Μπεσαζήδες (υφασματέμποροι)

ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ  Οι Καβετζήδες  Οι Ψωμάδες  Οι Τζουκαλάδες  Οι Ψαράδες  Οι Μπακάληδες  Οι Μαγαζητζήδες

ΣΥΝΤΕΧΝΙΕΣ ΤΗΣ ΑΙΝΟΥ  Οι Γεωργοί (ριντζηπέρηδες)  Οι Αμπελουργοί  Οι Κηπουροί (μπαχτσεβάνηδες)  Οι Αλπάνηδες (πεταλωτές)  Οι Ντουλγέρηδες (χτίστες)  Οι Καραβοκυραίοι

Η ΣΥΝΤΕΧΝΙΑ ΤΩΝ ΤΣΟΥΚΑΛΑΔΩΝ ΣΤΗΝ ΑΙΝΟ Ήταν από τις σημαντικότερες στην Αίνο. Η οργάνωσή της ήταν απλή, ο επιχειρηματίας ήταν και ο αρχιμάστορας, ο οποίος είχε καλφάδες που τον βοηθούσαν και τσιράκια. Τα τελευταία χρόνια της τουρκοκρατίας υπήρξαν στην Αίνο επτά τσουκαλαριά, ένα του Γρ. Μανιά, τρία των Αφών Καρπουζέλη, ένα του Ξήκη, ένα του Απ. Κοπάνου και ένα του Δ. Καμένου.

ΤΣΟΥΚΑΛΑΔΕΣ Οι τσουκαλάδες είχαν συμβάλει στην οικονομική πρόοδο της περιοχής. Ανέπτυξαν εθνική δραστηριότητα συντηρώντας σχολεία, τη βιβλιοθήκη, προσφέροντας για το νοσοκομείο της Αίνου, καθώς και για το ορφανοτροφείο. Επίσης προσέφεραν ποσά στην εκκλησία κοινωφελείς σκοπούς.

ΚΕΡΑΜΙΔΑΔΕΣ Οι κεραμιδάδες είχαν προστάτη τον Αγ.Σπυρίδωνα.Οι κεραμιδάδες της Θράκης ξεκινούσαν ιδίως από τις Σαράντα Εκκλησίες, τη Μάδυτο και το Σκοπό να κάνουν κεραμίδια και τούβλα στην περιφέρεια τους αλλά και σε μακρινά μέρη όπως τη Βουλγαρία και τη Βλαχία. Τα κεραμικά τους μεταφέρονταν με αραμπάδες και καράβια και σε άλλες πόλεις του ελλαδικού χώρου.

ΚΕΡΑΜΙΔΑΔΕΣ Η αγγειοπλαστική ήταν πολύ ανεπτυγμένη στη Θράκη από τη βυζαντινή εποχή και στο Διδυμότειχο και στην Αίνο. Το «κεραμιδαρλίκι» των Σαράντα Εκκλησιών ήταν φημισμένο και πολυπρόσωπο. Αριθμούσε 800 μέλη.

ΣΑΡΑΝΤΑ ΕΚΚΛΗΣΙΕΣ

ΚΕΡΑΜΙΔΑΔΕΣ Όταν έφταναν στον προσδιορισμό τους, οι κεραμιδάδες έστηναν τα τζάκια όπου εύρισκαν το κατάλληλο χώμα για τη δουλειά τους,ετοίμαζαν ‘’γιατάκια’’ για να κοιμούνται,έχτιζαν το φούρνο άνοιγαν πηγάδι. Μετά κουβαλούσαν, καθάριζαν και κοσκίνιζαν το χώμα το οποίο ο «λασπάς» το ζύμωνε με το νερό της βροχής. Ο «καλουπτσής» έκοβε τα κεραμίδια με το καλούπι τα οποία στη συνέχεια μεταφέρονταν για να ξεραθούν κάτω από τον καυτό καλοκαιριάτικο ήλιο. Τέλος ο «φουρνιτζής» τα έψηνε στο καμίνι.

ΚΕΡΑΜΙΔΑΔΕΣ Παλιά στην Αίνο έκαναν « πλιθιά» ή «κερπίτσια» ή «ωμά τούβλα», ζύμωναν, δηλαδή τη λάσπη με άχυρο και την έριχναν σε καλούπι. Έμεναν τα πλιθιά στον ήλιο για να στεγνώσουν και τα χρησιμοποιούσαν στο χτίσιμο των σπιτιών με «μπαγδαντί» *. Τα πουλούσαν σε «χιλιάδες». * μεσότοιχος ή οροφή που κατασκευαζόταν από λεπτούς ξύλινους πήχεις και βαφόταν με ασβέστη.

Κάποιες από τις συντεχνίες συνέβαλλαν στην ίδρυση ελληνικών εκκλησιών:  Η εκκλησία της Αγ. Κυριακής είχε κτιστεί με έξοδα της συντεχνίας των Καραβοκυραίων  Η εκκλησία του Αγ. Βλασίου είχε κτιστεί με έξοδα της συντεχνίας των Τσουκαλάδων Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ

ΑΝΑΦΟΡΕΣ Επίσης, υπάρχουν αναφορές κυρίως σε αφιερώματα εκκλησιαστικών εικόνων:  Στην εικόνα του οσίου Ευθυμίου αναφέρεται η συνδρομή των Ραπτάδων  Στην εικόνα των αγίων Σπυρίδωνος και Βλασίου αναφέρεται η συνδρομή των Πραγματευτάδων και των Καβετζήδων

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ Τα έσοδα των συντεχνιών διατέθηκαν στην ίδρυση και επισκευή εκκλησιών καθώς και στη λειτουργία των σχολείων. Οι συντεχνίες λοιπόν συνέβαλαν σημαντικά στην οικονομική και κοινωνικοπολιτική ζωή της Αίνου.

ΠΗΓΕΣ I.Χρήστος Ζαφείρης, « Μνήμης Οδοιπορία. Ανατολική Θράκη», εκδ. Επίκεντρο II.Καλλιόπη Παπαθανάση – Μουσιοπούλου, «Συντεχνίες και επαγγέλματα στη Θράκη », εκδ. Πιτσιλός III.tangelonias.blogspot.com/2012/12/blog-post.html IV.database.emthrace.org/entities/view.cfm?areaid=1&Artid... e8cc... V.Γεώργιος Μπαμπινιώτης, «Λεξικό Νέας Ελληνικής Γλώσσας» database.emthrace.org/entities/view.cfm?are aid=1&Artid...e8cc...

Δημιουργία και επιμέλεια Αρούση Σανίγια Βαρθολομαίου Αλεξάνδρα Γρηγορίου Μαρία Γονιδάκης Νίκος του τμήματος Β1