ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εκπαιδευτικό λογισμικό Δέγγλερη Σοφία ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ.
Advertisements

Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
ΣΧΕΔΙΟ-ΣΕΝΑΡΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
ΣΕΝΑΡΙΟ ΓΕΩΓΡΑΦΙΑΣ ΜΕ ΤΗ ΧΡΗΣΗ ΝΕΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
2. Μορφή και οργάνωση του μαθήματος
Το Εκπαιδευτικο Σενάριο είναι:
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Ειδική Θεματική Δραστηριότητα Τμήμα Βπ– Τομέα Πληροφορικής 1 ου ΕΠΑΛ Λιβαδειάς Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Αθανασίου Παρασκευή ΠΕ19/ Σκίτσος Δημήτριος ΠΕ.
Α.ΜΑ.Π.. Αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος «Πλειάδες» Ομάδα επιστημόνων – Διδακτικής Φυσικών επιστημών – Φυσικής – Πληροφορικής Συνεργασία σχολών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΚΡΙΤΙΡΙΩΝ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΜΙΑΣ MULTIMEDIA ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟ ΤΗΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΤΑΞΗΣ ΤΑΡΑΚΤΣΗΣ ΑΝΤΥΠΑΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΚΡΗΤΗΣ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
ΕΙΣΑΓΩΓΉ ΣΤΗΝ ΈΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΊΘΜΟΥ Νίκος Μιχαηλίδης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΊΚΗ / 24 ΦΕΒΡΟΥΑΡΊΟΥ 2015 Ομάδα Ανάπτυξης 2 ο Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
ΤΙΤΛΟΣ ΚΑΛΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ
Καλώς ορίσατε στη 2 η εκδήλωση στη 2 η εκδήλωση για τις για τις Φυσικές Επιστήμες.
Τάξεις στις οποίες απευθύνεται: Β Γυμνασίου
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Διδασκαλία των Θρησκευτικών με Νέες Τεχνολογίες
Τι είναι το Εκπαιδευτικό Σενάριο
Φυλλο του Καθηγητη. Teacher’s Age Ποιο ειναι το αντικειμενο διδασκαλιας σας?
ΟΙ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΙΑ ΠΡΩΤΗ ΘΕΩΡΗΣΗ ΣΑΡΑΝΤΟΣ ΨΥΧΑΡΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Xρήση Νέων Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (692) Χρήση Ψηφιακών Εργαλείων στη Διδασκαλία των Μαθηματικών Εαρινό εξάμηνο 2008 Μαθηματικό Τμήμα ΕΚΠΑ.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
Τι άλλαξε στα νέα αναλυτικά προγράμματα;. Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Βασικοί άξονες του νέου Αναλυτικού Προγράμματος Ένα συνεκτικό.
Διδακτική Πληροφορικής
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
ΤΙΤΛΟΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ ΦΑΓΟΓΕΝΗΣ ΒΑΣΙΛΗΣ, ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΟΣ ΚΕΡΚΥΡΑ / Ομάδα ανάπτυξης 5 ο ΓΕΛ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
Οι αγιεσ εικονεσ εκφραση της πιστησ
Εκπαιδευτικό Σενάριο : “ Μαθαίνω για το κακόβουλο λογισμικό και προστατεύομαι ” Ζαμπέτογλου Γεώργιος ΕκπαιδευτικόςΠληροφορικής ΠΕ.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΜΥΘΟΛΟΓΙΑ ΜΕΣΑ ΑΠΌ ΝΕΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ Νικόλαος Αμανατίδης, Δάσκαλος ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015.
ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ ΑΕΡΙΩΝ Σεβαστή Μαλάμου, Φυσικός ΠΕ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ / 2015 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑΣ.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Διερευνητική ανακαλυπτική μάθηση
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ I
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εκπαιδευτικη τεχνολογια-πολυμεσα
Δημιουργία σεναρίου.
EIKONIKO ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΘΕΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Εισήγηση Δρ. Δ. Δαποντας.
Πρακτικές δραστηριότητες
Δραστηριότητες και μικροσενάρια
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΘΕΣΗ-ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ-ΔΙΑΣΤΗΜΑ-ΜΕΣΗ ΤΑΧΥΤΗΤΑ ΣΤΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΔΙΑΛΥΜΑΤΟΣ ΜΑΛΑΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ, ΠΕ 0402 ΘΕΣΠΡΩΤΙΑ /2014 Ομάδα ανάπτυξης ΓΕΛ ΜΑΡΓΑΡΙΤΙΟΥ

ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ 2  Θεματικής ενότητας « Συγκέντρωση Διαλύματος »  Χρήση ανοιχτού λογισμικού προσομοίωσης χημείας -Colorado Phet  Συμφωνία με το αναλυτικό πρόγραμμα  Πρόσθετη αξία της παρούσας εφαρμογής  εκτελούνται εντολές που είναι δύσκολες και χρονοβόρες ως ανέφικτες στο πραγματικό εργαστήριο, τόσο λόγω έλλειψης εργαστηριακού υλικοτεχνικού εξοπλισμού αλλά και λόγω έλλειψης χρόνου και αντιδραστηρίων.

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 3

ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ & ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ Σχεδιασμός Η παραδοσιακή μέθοδος διδασκαλίας μαθηματικών τύπων αναθέτει το κύριο βάρος στον εκπαιδευτικό όπου με ένα μαγικό τρόπο εμφανίζει χωρίς τις περισσότερες φορές να αιτιολογεί μαθηματικά σύμβολα και σχέσεις Ο μαθηματικός τύπος σπάνια συνδέεται με τη φύση της Χημείας Αντί Αυτού οι μαθητές παίρνουν δράση : Το λογισμικό είναι ελεύθερο δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες παρά μια στοιχειώδη εξοικείωση στη χρήση υπολογιστών Εποικοδομητική ομαδοσυνεργατική μέθοδος όπου οι μαθητές αυτενεργούν, εκτελούν και ανακαλύπτουν Διδακτικοί στόχοι Στο τέλος της διδακτικής ώρας οι μαθητές να μπορούν να : - Συνδέεουν τη συγκέντρωση με την ποσότητα mol και τον όγκο του διαλύματος. - Εξάγουν το μαθηματικό τύπο c=n/V - Εξοικειωθούν οι μαθητές με την επιστημονική μέθοδο και την πειραματική διαδικασία - Αντιληφθούν την εφαρμογή των βημάτων « πρόβλεψη → επιβεβαίωση → συμπέρασμα » στην πειραματική διαδικασία - Εργάζονται ομαδοσυνεργατικά κατά τη διαδικασία της μάθησης και να εφαρμόζουν δημοκρατικές διαδικασίες κατά την πραγματοποίηση του μαθήματος - Κοινωνικοποιηθούν - Εξοικειωθούν με τη χρήση εκπαιδευτικού λογισμικού ώστε να εκτιμήσουν την αξία των πολλαπλών αναπαραστάσεων - Κατανοήσουν τη συνεργασία πολλών επιστημών στη διδασκαλία ενός αντικειμένου. 4

ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 5

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ Περιβάλλον – Πλαίσιο Η ανοιχτή εκπαιδευτική πρακτική υλοποιήθηκε στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος Χημεία Α ’ Λυκείου στην ενότητα « Συγκέντρωση Διαλύματος », στους παράγοντες από τους οποίους εξαρτάται και στην εξαγωγή του μαθηματικού τύπου Εφαρμογή στο σχολικό εργαστήριο Πληροφορικής - Σύνδεση στο διαδίκτυο - Φύλλα εργασίας. Τάξη  Α ’ Λυκείου Διάρκεια  Ωριαία διδασκαλία Ρόλος Διδάσκοντα Ενθαρρυντικός Υποστηρικτικός Συμβουλευτικός Διευκολυντικός Συντονιστικός Διαμεσολαβητικός Εποπτικός Διαχειριστικός Υποκινητικός Επιμελητής περιεχομένου Τεχνική υποστήριξη 6

ΑΝΑΛΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΝΟΙΧΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ 7 Οι μαθητές χωρίστηκαν σε ομάδες των 2 ή / και 3 ατόμων Η σύνθεση των ομάδων ήταν τυχαία Ο εκπαιδευτικός περισσότερο διεκπεραίωσε τη διαδικασία χωρισμού των ομάδων ενώ ήταν παρεμβατικός μόνο όπου κρίθηκε αναγκαίο Σε κάθε μία ομάδα δόθηκε από ένα φύλλο εργασίας έτσι ώστε να συμπληρωθεί από κοινού από τα μέλη της κάθε ομάδας. Ο ρόλος του κάθε μέλους δηλαδή ποιος θα συμπληρώνει το φύλλο εργασίας και ποιος θα εκτελεί τις εντολές στο εικονικό εργαστήριο κάποιες φορές έγινε αυθόρμητα Εξοικείωση των μαθητών με το περιβάλλον, παρά μόνο λίγα λεπτά στην έναρξη της πρακτικής Το Φύλλο Εργασίας είναι βασισμένο στην καθοδηγούμενη ανακαλυπτική μέθοδο με χρήση του τρίπτυχου « πρόβλεψη - εκτέλεση πειράματος - συμπεράσματα » όπου οι ίδιοι οι μαθητές προβλέπουν και εκτελούν Στο τέλος της διδακτικής ώρας να υπήρχε αρκετός χρόνος ώστε τα αποτελέσματα να ανακοινωθούν στην ολομέλεια της τάξης, οι ομάδες να συλλέξουν τα αποτελέσματά τους και να τα συγκρίνουν μεταξύ τους.

8 Σε π ερί π τωση π ου ε π ιθυμείτε να συμ π εριλάβετε μία εικόνα μ π ορείτε να χρησιμο π οιήσετε αυτήν τη μορφο π οίηση.

ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ 9

Συγκέντρωση διαλύματοες   Προσομοίωση  Προέλευση : Colorado Phet 10

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΣΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΚΤΑΣΗΣ 11

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ - ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΣ 12 Η επιλογή της παρούσας πρακτικής έγινε γιατί είναι ελεύθερη στο διαδίκτυο και δεν απαιτεί χρόνο για την εγκατάσταση στον υπολογιστή αλλά κυρίως γιατί διαθέτει μόνο τις απαραίτητες εντολές για την εξαγωγή του τύπου της συγκέντρωσης. Με αυτό τον τρόπο οι μαθητές δεν αποσυντονίζονται με επιπλέον, περιττές για τη συγκεκριμένη ενότητα, εντολές και εφαρμογές Με την εφαρμογή της παρούσας πρακτικής οι μαθητές συμμετείχαν ενεργητικά στην όλη διαδικασία και με μεγάλη προθυμία συμμετείχαν στην εκτέλεση των ενεργειών στο λογισμικό. Τόσο οι μαθητές όσο και ο εκπαιδευτικός χρησιμοποίησαν εναλλακτικές μεθόδους διδασκαλίας όπως η καθοδηγούμενη ανακαλυπτική ομαδοσυνεργατική μάθηση με χρήση ΤΠΕ Η χρήση της πρακτικής αξιολογήθηκε με βάση : - την ενεργή συμμετοχή των μαθητών, - την ενεργοποίηση των μαθητών και την απόκτηση ρόλων, - την επιτυχή εμπλοκή όλων των μαθητών στην εξαγωγή τόσο γενικών συμπερασμάτων όσο και μαθηματικών τύπων, διαδικασία που μπορεί να τους περισσότερους μαθητές να είναι ένα δύσκολο αντικείμενο και απρόσιτο στο να καταπιαστούν - το γεγονός ότι δύσχρηστες διαδικασίες ή επικίνδυνες γίνονται εύκολα, γρήγορα και χωρίς κίνδυνο από το σύνολο των μαθητών.

ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΑΛΛΕΣ ΑΝΟΙΧΤΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΑΚΤΙΚΕΣ / ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ, ΓΕΝΙΚΕΥΣΗ, ΕΠΕΚΤΑΣΙΜΟΤΗΤΑ Σχέση με άλλες ανοιχτές εκπαιδευτικές πρακτικές Πληθώρα από φύλλα εργασίας που βασίζονται στην παρασκευή διαλυμάτων συγκεκριμένης συγκέντρωσης τόσο στο πραγματικό εργαστήριο όσο και σε εικονικά εργαστήρια Δεν υπάρχει μία πρακτική που να βασίζεται στην εξαγωγή του μαθηματικού τύπου της συγκέντρωσης και τους παράγοντες από την οποία αυτή εξαρτάται Η παρούσα πρακτική έχει ως ρόλο να καλύψει αυτό το κενό που υπάρχει ανάμεσα στην παραδοσιακή μέθοδο που βασίζεται μόνο στη χρήση του σχολικού εγχειρίδιου και στην πληθώρα πρακτικών που προσεγγίζουν τη συγκέντρωση από μία συγκεκριμένη οπτική γωνία, αυτή της παρασκευής διαλυμάτων 13 Αξιοποίηση, Γενίκευση, Επεκτασιμότητα Επέκταση της παρούσας πρακτικής μπορεί να γίνει με επιπλέον προσομοίωση από την ίδια πηγή ανοιχτών εφαρμογών του Colorado Phet η οποία προσεγγίζει την ίδια θεματική ενότητα από άλλη οπτική γωνία και εμπλουτίζει το υπάρχον υλικό. y/molarity Το ίδιο πλαίσιο σχεδιασμού « πρόβλεψη - πειραματισμός - συμπεράσματα » με χρήση παρόμοιων πρακτικών μπορεί να εφαρμοστεί για την εξαγωγή και άλλων μαθηματικών τύπων που βρίσκονται σε όλη την έκταση του μαθήματος της Χημείας. Η ίδια πρακτική μπορεί να ανατεθεί και σαν εργασία για το σπίτι μιας και η εφαρμογή της μπορεί να γίνει εύκολα από τους μαθητές με οδηγίες από τον εκπαιδευτικό.

ΠΡΟΣΘΕΤΟ ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΕ 14 Πρόσθετο υλικό που αξιοποιήθηκε  Αναφορά σε άλλο υλικό που αξιοποιήθηκε. Βιβλία Χημεία Α ’ Λυκείου, Στέλιος Λιοδάκης, Δημήτρης Γάκης, Δημήτρης Θεοδωρόπουλος, Παναγιώτης Θεοδωρόπουλος, Αναστάσιος Κάλλης Λογισμικό Colorado Phet, Julia Chamberlain (lead),Chris Malley (developer),Kelly Lancaster,Emily B. Moore,Kathy Perkins