1 CITY MARKETING – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Πρόσκληση Προγράμματος PHARE BG2004/ “Προώθηση πολιτιστικών, τουριστικών και ανθρώπινων πόρων στη διασυνοριακή περιοχή” Δημοκρατία της Βουλγαρίας.
Advertisements

Δρ. Κων/νος ΜαρινάκοςΤουρισμός και Τοπική Ανάπτυξη1 Δρ. Κων/νος Μαρινάκος Πρόεδρος Ένωσης Ξενοδοχείων Αρκαδίας.
Αγροτουριστική μονάδα στη Νικήσιανη Καβάλας.
ENTI : ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ (Innovative Actions, under the ERDF ) ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΒΟΛΗ ΤΗΣ ΗΠΕΙΡΟΥ ΕΠΟΜΕΝΑ ΒΗΜΑΤΑ.
Η προστιθέμενη αξία των Ιδρυμάτων μέσω της παροχής εξ αποστάσεως εκπαίδευσης Κυριακή Μπαλτά.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ.
Αναπτυξιακά προγράμματα
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
Ελληνικές Βιβλιοθήκες Συνολική Παρουσίαση Θέσεων Ομάδα Εργασίας Δημοσίων Βιβλιοθηκών Ιανουάριος 2011.
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
Παραδοτέο Ομάδας Εργασίας Ιδ3 Ebusiness Forum Κώστας Τρούλος Καβάλα, 26/11/2008.
GREECE. Διαχείριση επενδυτικών προσδοκιών για Ελλάδα. Έλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό Αξιοπιστίας ΑνταγωνιστικότηταςΈλλειμμα Δημοσιονομικό Κοινωνικό.
Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΤΟΥ ΤΟΔΑ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΦΟΙΤΩΝ ΤΟΥ ΣΤΗΝ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΩΝ ΑΘΛΗΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΤΩΝ ΟΤΑ Θάνος Κριεμάδης, Ph.D., M.B.A., M.A. Αν. Καθηγητής.
ΤΜΗΜΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ & ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
ΑΓΟΡΕΣ & ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΣ Β.ΠΑΤΣΟΥΡΑΤΗΣ. ΟΦΕΛΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΥΞΗΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ● Αύξηση των Επενδύσεων ● Τόνωση της Απασχόλησης ● Συγκράτηση Τιμών ● Βελτίωση.
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ & ΦΟΡΕΩΝ ΘΕΜΑΤΙΚΩΝ ΜΟΡΦΩΝ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
4Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΣ Ή ΑΓΡΟΤΙΚΟΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ Π.Ε.Π. Α.Μ.Θ. 6η Συνεδρίαση Επιτροπής Παρακολούθησης Κομοτηνή, 31 Μαΐου 2006 ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ.
Ημερίδα Ενημέρωσης ΠΟΡΕΙΑ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΟΙΝΟΤΙΚΗΣ
Ημερίδα για το 7ο Π.Π. Ε&ΤΑ της ΕΕ ( ), 22 /09/2006 – Θεσ/νίκη Συμμετοχή & Αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής Έρευνας στους τομείς των Κοινωνικών, Οικονομικών.
ΗΜΕΡΙΔΑ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ ΤΕΧΝΟΓΝΩΣΙΑΣ
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
Ευρυζωνικότητα ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ & ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΗΝ.
Αναπτυξιακό Συνέδριο Περιφέρειας Κρήτης 2005
ΠΡΟΤΑΣΗ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΔΥΤΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΗΣ ΠΡΟΚΗΡΥΞΗΣ ΤΗΣ ΓΓΕΑ «ΠΡΟΤΥΠΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΑ ΣΧΕΔΙΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ» ΤΙΤΛΟΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ: «ΔΥΤΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ»
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
ΚΑΤΑΡΤΙΣΗ - ΣΤΗΡΙΞΗ ΑΝΕΡΓΩΝ στο Ν. ΑΧΑΪΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΤΙΚΗ ΗΜΕΡΙΔΑ Παρουσίαση της Πράξης Ενημέρωση των δυνητικών ωφελούμενων και της τοπικής κοινωνίας.
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ - ΘΡΑΚΗΣ ΕΝΔΙΑΜΕΣΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΙΚΗ ΑΡΧΗ
Λίγα λόγια για την ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ ΣΥΜΠΡΑΞΗ «Αλφιτόπωλις» Τίτλος έργου: «Παραγωγή και Εμπορία Τοπικών προϊόντων και προώθησής τους μέσω του Θεματικού Εναλλακτικού.
ΔΗΜΟΣ ΕΡΕΤΡΙΑΣ Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Α Φάση: Στρατηγικός Σχεδιασμός Διαβούλευση.
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΕΜΠΟΡΙΟ ΚΑΙ MARKETING
9Η ΔΙΑΛΕΞΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΜΟΥ 1.Κανονισμός 1257/99 2.Περιφερειακά Επιχειρησιακά Προγράμματα (ΠΕΠ) 3.Πρόγραμμα LEADER (I,
Δρ. Αναστάσιος Δ. Αναστασίου Κ.Υ. του ΥΠΕΣΔΔΑ
1 Καλώς ορίσατε! Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009 Συνεδριακό Κέντρο Κρύας Χαιρετισμός Δημάρχου Λεβαδέων κ. Δημητρίου Τσιφή στην ημερίδα με θέμα: «Δράσεις του.
Ελληινκή Βιομηχανία: προς την οικονομία της γνώσης, ΤΕΕ,Αθήνα 3-5 Ιουλίου 2006 ΘΕΜΑ: Η Βιομηχανία Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην.
Επιχειρησιακό ΠρόγραμμαΕπιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας Α΄ ΦΑΣΗ: Στρατηγικός Σχεδιασμός.
Innovation Culture and Creativity for a new Economy.
Prague City Branding. Η Πράγα είναι η πρωτεύουσα της Τσέχικης Δημοκρατίας, μία πόλη πολύ καλά διατηρημένη, με καταπληκτική αρχιτεκτονική και με μεγάλο.
Προτάσεις για την εξειδίκευση της διάστασης της αναπηρίας κατά την εφαρμογή του Ε.Π. - Περιφερειακή Στρατηγική για την Αναπηρία Εισηγητής: Λογαράς Δημήτρης,
Διαδικασία Αστικοποίησης - Αίτια Ανάπτυξης των Πόλεων n Δύο βασικές κατηγορίες αιτίων: –Αίτια απομάκρυνσης από την ύπαιθρο –Αίτια προσέλκυσης στην πόλη.
Aθήνα,16 Νοεμβριου Η Στρατηγική της Έξυπνης Εξειδίκευσης Συνδέει: την έρευνα και καινοτομία με την οικονομική ανάπτυξη με νέους τρόπους όπως είναι.
Η συμβολή του έργου MUSICBOX στην ανάπτυξη του Δήμου Κεντρικών Τζουμέρκων Αφροδίτη Μπασιούκα Μηχανικός Χωροταξίας και Ανάπτυξης Α.Π.Θ, MSc Περιβάλλον και.
Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς Διάλεξη 2 η Τουρισμός Πολιτιστικής Κληρονομιάς και (Οικονομική) Ανάπτυξη Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΗΜΩΝ Βίκυ Φλέγγα Οικονομολόγος, Μsc περιφερειακή ανάπτυξη Στέλεχος διεύθυνσης οργάνωσης και πληροφορικής.
Συνοπτική Παρουσίαση Ε.Π. «ΚτΠ» Παναγιώτης Γεωργιάδης Αθήνα 9 Νοεμβρίου 2004.
Πρόγραμμα Εταιρικής Ταυτότητας Διάλεξη 2. Στελέχη που ασχολούνται… Μικρομεσαίες επιχειρήσεις ▫ Ομάδα από 4-6 άτομα διαφόρων τμημάτων και ένα ανώτατο στέλεχος.
Η Δικτύωση αποτελεί ένα σύστημα αρχών και ενεργειών που βασίζεται σε νέες μορφές συλλογικής δράσης και παρέμβασης. Διαμορφώνει μια ευρύτερη δυναμική για.
Αστικός Τουρισμός Ο αστικός τουρισμός είναι μία από τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού οι οποίες φαίνονται να έχουν ιδιαίτερη απήχηση στη σημερινή εποχή.
Ολοκληρώνονται 510 παρεμβάσεις συνολικού προϋπολογισμού 1,37 δισ. € σε όλη την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
Jessica Joint European Support for Sustainable Investment in City Areas ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΟΥ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΥ JESSICA ΣΤΗΝ ΗΠΕΙΡΟ Μανώλης Ματσάγκας.
Ολοκληρωμένες Χωρικές Επενδύσεις (Στρατηγικού χαρακτήρα)
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
ΔΗΜΟΣ ΙΚΑΡΙΑΣ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΙΑΜΑΤΙΚΑ ΝΕΡΑ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΣ ΘΕΡΜΑΛΙΣΜΟΣ
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
ΟΡΑΜΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΟΛΗ Η ΠΟΛΗ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ Οικονομική ,κοινωνική , πολιτιστική ανάπτυξη, δημιουργία θέσεων εργασίας. Μια καθαρή, όμορφη, βιώσιμη πόλη. Να.
ΜΙΚΡΟΜΕΣΑΙΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Η βιομηχανία στον 21ο αιώνα
Μια ή περισσότερες Πολιτικές της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το ελαιόλαδο?
Παρουσίαση στο Συνέδριο ΣΕΓΜ 2017 Γιώργος Τζιάλλας
ΒΑΣΙΚΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΑΞΟΝΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΕΙΔΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΡΑΣΕΙΣ ΤΟΜΕΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΣΤΟ ΕΣΠΑ - ΠΟΡΕΙΑ.
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (Ι) Α. Κουτσούρης.
Η έννοια της επιχείρησης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
ΤΑΠΤοΚ «ΑΡΚΑΔΙΑ 2020» «Σχεδιασμός του προγράμματος ΤΑΠΤοΚ σε περιοχή παρέμβασης της Π.Ε. Αρκαδίας»
Διεύθυνση Έρευνας και Προγραμματισμού
Στρατηγική Ανάπτυξης του Ελληνικού Τουρισμού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 CITY MARKETING – ΑΝΑΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΟ ΑΣΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ επιμέλεια Τριανταφυλλίδου Χρύσα επιβλέπουσα Γοσποδίνη Άσπα βόλος 2012

2 στόχος της μελέτης είναι η εισαγωγή σε βασικές έννοιες της εικόνας της πόλης, του city marketing και branding, κατανόηση μηχανισμών και έπειτα προσέγγιση για μια ενδεχόμενη πρόταση μικρής πολεοδομικής παρέμβασης στην πόλη της Κομοτηνής. Κάθε τόπος είναι διαφορετικός, έχει κάτι ξεχωριστό να δώσει, κάτι μοναδικό να θυμίσει. Είναι τα φυσικά χαρακτηριστικά που τον προσδιορίζουν, τα τεχνητά χαρακτηριστικά και οι άνθρωποι που κατοικούν εκεί. ελκυστική πόλη, ανταγωνιστική, πόλη με ανάπτυξη πολιτισμός και χωρικές παρεμβάσεις, ενοποίηση χώρων, δημιουργία νέων, ανάδειξη υπαρχόντων, ενσωμάτωσή τους στις πορείες του χρήστη

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 3

αιώνας των πόλεων (Landry, 2011) πολύμορφες απαιτήσεις λειτουργίας γεωμορφολογικά χαρακτηριστικά φυσικός πλούτος πολιτιστική κληρονομιά (υλική και άυλη) δομημένο περιβάλλον εικόνα της πόλης παγκοσμιοποίηση ≠ μοναδικότητα ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 4

1.εξωτερικούς καταναλωτές 2.προώθηση μιας μεταβιομηχανικής μορφής 3.επανένταξη και ανοικοδόμηση αστικών τμημάτων 4.φιλοξενία γεγονότων διεθνούς χαρακτήρα 1.προσέλκυση επενδύσεων 2.προσέλκυση ανάλογου τουριστικού κοινού 3.υιοθέτηση καινοφανή τρόπου ζωής 4.ανταγωνιστικό αστικό τοπίο αλλαγές σε οικονομία, εμπόριο, μεταφορές, αστικό σχεδιασμό, κοινωνική ζωή, περιβάλλον, τουρισμό, ελεύθερο χρόνο, εκπαίδευση, ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 5 δημιουργία ή βελτίωση της εικόνας της πόλης για : πολιτισμό

Πολιτισμός πλαισιώνει την οπτική μιας πόλης με τα δομημένα στοιχεία του (κτίρια, μουσεία, τείχη, θέατρα) και την άυλη μορφή του (φεστιβάλ, εκδηλώσεις, έθιμα, παραδόσεις) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΕΙΚΟΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ 6

ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / MARKETING 7

marketing για επιχειρήσεις : συνδυασμός δυνατοτήτων τους με τις επιθυμίες των πελατών για την επίτευξη των αμφότερων στόχων έννοια ≠ λειτουργία «περιγράφεται ως ένα σύνολο δραστηριοτήτων που έχουν σκοπό να μετατρέψουν κατά τρόπο βέλτιστο την τάση προσφοράς των αστικών λειτουργιών σε τάσεις ζήτησης για αυτές από τους κατοίκους, τις επιχειρήσεις, τους τουρίστες και άλλους επισκέπτες», Δέφνερ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / MARKETING 8 marketing για πόλεις : «αποτελεί τη διαδικασία μέσω της οποίας ενδυναμώνεται η ικανότητα των πόλεων να προσαρμόζονται στη συνεχώς εξελισσόμενη αγορά, να εκμεταλλεύονται ευκαιρίες και να διατηρούν τη ζωτικότητά τους», Kotler, Haider και Rein

αναγκαία η μετατροπή της πόλης σε ανταγωνιστικό προϊόν ιδιωτικός τομέας + δημόσιος τομέας + αρμόδιοι city marketing = ολοκληρωμένη διαχείριση αστικού σχεδιασμού παρεμβάσεις στον γ-γενή τομέα, στην πρόσβαση από και προς την πόλη, στα αστικά κέντρα και τα κέντρα γειτονιάς, στον ελεύθερο χρόνο, τον αθλητισμό, την καινοτομία κ.α. ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / MARKETING 9

επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής σχεδίου city marketing ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / MARKETING 10 πρωτεύουσα της Σκωτίας ( κατ.) Ευρωπαϊκή Πρωτεύουσα Πολιτισμού 1990 αφορμή για πολιτιστική ανάπτυξη και κοινωνική αναγέννηση σύμφωνα με το σχέδιο : πολιτιστικές δραστηριότητες όλο το χρόνο ανάδειξη όλων των στοιχείων της πόλης (ιστορία, αρχιτεκτονική, μουσεία, θέατρα κ.α.) συνέπειες : αξιοποίηση χώρων τέχνης και αύξηση της επισκεψιμότητάς τους απασχόληση των διεθνών ΜΜΕ κληρονομιά σε φεστιβάλ Glasgow (Γλασκώβη)

11 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ / MARKETING επιτυχημένα παραδείγματα εφαρμογής σχεδίου city marketing (συνέχεια) Nordheim – Westafalen, πολεοδομικό συγκρότημα Rurhgebiet ( κατ.) 1997 σχέδιο marketing σύμφωνα με το σχέδιο : ανάδειξη τα ιδιαίτερα στοιχεία της αξιοποίηση οικειότητας Προώθηση πολιτιστικών εκδηλώσεων Εγγύτητα με τα πανεπιστήμια του Dortmund Unna (Ούνα)

12 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 BRANDING

13 «το brand είναι ένα σύμβολο (λογότυπο, χρώμα, σχήμα, πακέτο, σχεδιασμός), ένα αντικείμενο, μια ιδέα και θέμα ή και ο συνδυασμός αυτών, που στοχεύει σε αναγνωρίσιμα αγαθά ή υπηρεσίες που θα τα κάνει να ξεχωρίσουν από τους ανταγωνιστές τους» (Avraham, Ketler, 2008) ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 BRANDING ταυτότητα (brand identity) = πυρήνας της ιδέας σαφώς διατυπωμένος εικόνα (brand image) = προσδοκία τι θα μείνει στο μυαλό του κοινού 1.λειτουργία της πόλης ως οργανισμός δικτύωσης, με ξεκάθαρα όρια και εσωτερική δομή 2.μεγάλο εύρος επενδυτών και πολυποίκιλες προσδοκίες χρηστών 3.πολιτικοί παράγοντες ως εμπόδιο εφαρμογής μιας στρατηγικής branding ΠΕΡΙΠΛΟΚΟ

14 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 BRANDING 1.καλών διεθνών σχέσεων 2.καθοδηγούμενη διαμόρφωση συγκεκριμένης ταυτότητας 3.μείωση κόστους ταξιδίων 4.ανάπτυξη αστικού τουρισμού 5.πίεση επενδυτών για κάτι μοναδικό 6.ανταγωνισμός για διεθνείς αγορές, μεταφορά τεχνολογίας, ανθρώπινου δυναμικού κ.α. 7.φιλοξενία μεγάλων γεγονότων (mega events) ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟ

15 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 BRANDING

16 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ΕYΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ ΜΕΛΕΤΗΣ

17 έκταση ,2 τχλμ κατ. σύσταση : Περιφερειακές Ενότητες Δράμας, Καβάλας, Ξάνθης, Ροδόπης, Έβρου επιδιώκεται : 1.ισόρροπη ανάπτυξη όλων των περιφ. ενοτήτων 2.στοχευμένες δράσεις στη βιομηχανία 3.εναλλακτικές μορφές τουρισμού ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ μεταφορικές υποδομές Εγνατία Οδός σιδηροδρομική γραμμή 8 λιμάνια (4 καθαρά επιβατικά, 3 αμιγώς επιβατικά και 1 εμπορικό) 2 αερολιμένες Περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης

18 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ σύσταση : Δήμος Κομοτηνής, Αρριανών, Ιάσμου και Μαρώνειας - Σαπών κατ. κυρίως α-γενής τομέας παραγωγής (γεωργία, αλιεία, κτηνοτροφία, δασοκομία λίμνες και λιμνοθάλασσες με πλούσια χλωρίδα και πανίδα πολιτιστικά αποθέματα Περιφερειακή Ενότητα Ροδόπης έκταση τχλμ.

19 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 ΕΥΡΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΧΗ σύσταση : Δημοτικές ενότητες Κομοτηνής (1), Αιγείρου (2) και Ν. Σιδηροχωρίου (3) Δήμος Κομοτηνής κατ. έκταση 288,5 τχλμ. 49 % άνδρες - 51 % γυναίκες 74 % του συνόλου μεταξύ ετών παραγωγικός πληθυσμός απασχόληση κυρίως στον γ –γενή τομέα

20 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΤΟΥ ΑΣΤΙΚΟΥ ΤΟΠΙΟΥ ΤΗΣ ΚΟΜΟΤΗΝΗΣ

21 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ χτισμένη σε υψόμετρο μ. – επίπεδη ακανόνιστη και δαιδαλώδη ρυμοτομία ποταμός Μπουκλουτζάς : 1960 εκτροπή, 1970 κάλυψη της κοίτης πρώτες μαρτυρίες από τον 2 ο αι. μ.Χ., επόμενες τον 14 ο αι. μ.Χ. με την εγκαθίδρυση της οθωμανικής κυριαρχίας ΚΟΜΟΤΗΝΗ

22 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ τον 20 ος αι. άνθιση του εισαγωγικού και εξαγωγικού εμπορίου από την ελληνική αστική κοινότητα Βουλγαρική κατοχή 1912 – 1913, ήττα της Τουρκίας Συνθήκη του Βουκουρεστίου (14 Ιουλίου 1913) επιδικάζει την πόλη στην ηττημένη Βουλγαρία ίδρυση βραχύβιας Δημοκρατίας της Γκιομουλτζίνας (Κομοτηνής) από χριστιανούς και μουσουλμάνους 14 Μαΐου 1920 ενσωμάτωση της Δυτικής Θράκης στην ελληνική επικράτεια αδυναμία κατακτητών για τη σωστή άρθρωση του ονόματος Γκιουμουλτζινέ ή Γκιουμουλτζίνα επί βυζαντινών χρόνων η περιοχή αποτελούσε τα κτήματα κάποιου εν ονόματι Κουμουτζής Κουμουτζηνά

23 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ ανομοιογένεια σε διάφορες συνοικίες κέντρο με δαιδαλώδη ιστό, ακανόνιστου μεγέθους και σχήματος Ο.Τ. πυκνό αστικό ιστό και μικρού μεγέθους ο.τ. νότια και δυτικά ανολοκλήρωτη ρυμοτομία λόγω κατοικιών Αθίγγανων και μουσουλμάνων αραίωση αστικού ιστού στα βόρεια

24 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ κάλυψη αναγκών πολλών χρηστών της πόλης, κατοίκων και μη διάχυση των λειτουργιών γύρω από το κέντρο λόγω: 1.του μεγάλου αριθμού των κεντρικών λειτουργιών 2. του λειτουργικού κορεσμού 3. του μεγάλου εύρους ηλικιών και αρχιτεκτονικών μορφών των κτιρίων 4. του χαμηλού ύψους των κτιρίων (τα περισσότερα διώροφα) 5. Της απουσίας οργανωμένης ανάπτυξης του περιαστικού χώρου.

25 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΚΟΜΟΤΗΝΗ διάσπαρτα σημειακά ή εκτατικά στοιχεία πολιτισμού

26 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

27 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ιδιαίτερο χαρακτήρα, ξεχωριστό χρώμα πολιτισμού, ιστορίας και κοινωνικής σύνθεσης η πόλη επιλέξιμος προορισμός βελτιώσεις για πολεοδομικές παρεμβάσεις και ανταπόκριση των πολιτών προσπάθεια τοπικής διοίκησης για : επαναχρήσεις, ανάδειξη μνημείων, αναπλάσεις, προβολή εθίμων έντονη η προσπάθεια των σύγχρονων πόλεων για ανάδειξη της ιστορίας και του πολιτισμού για διατήρηση της ταυτότητας τα αρχιτεκτονικά επιτεύγματα και ο καινοτόμος σχεδιασμός ως αντικείμενα επένδυσης στη διαδικασία ανάδειξης της αρχιτεκτονικής κληρονομιάς

28 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ η μελέτη αξιοποιεί τον παράγοντα «πολιτισμό» προτείνει διαδρομές δίνει κατευθύνσεις για αξιοποίηση αστικού πρασίνου

29 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 1 η πρόταση : πολιτιστική διαδρομή από όλα τα αξιοθέατα, χωρίς κλειστό πεζόδρομο, νοητική και νοηματική σύνδεση, οπτική συνέχεια, βασισμένη στις υφιστάμενες ροές

30 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ πολιτιστική διαδρομή

31 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

32 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 2 η πρόταση : δίκτυο κίνησης ποδήλατου, αφαίρεση οδικού χώρου από τα οχήματα, απόδοση στα ποδήλατα, πλήρη ασφάλεια από το αυτοκίνητο, αισθητή παρουσία του ποδηλάτου στο δρόμο

33 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ δίκτυο κίνησης ποδήλατου

34 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ

35 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ 3 η πρόταση : κατευθύνσεις διαμόρφωσης αστικού πρασίνου

36 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ εμπορική ενότητα 1: 1.φιλοξενία παράλληλων εκδηλώσεων της ετήσιας Έκθεσης «Θράκη», ΔΕΘ ΑΕ 2.άλλων εκθέσεων ψυχαγωγική ενότητα 2: 1.χώροι συνάθροισης κοινού 2.Αναψυκτήρια 3.αμφιθέατρα εκπαιδευτική ενότητα 3: 1.Διαμορφωμένοι χώροι εκμάθησης αθλημάτων, π.χ. τοξοβολία, αναρίχηση 2.Συνεργασία με τοπικούς συλλόγους

37 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ στόχος της πρότασης : 1.ένταξη σημείων του αστικού τοπίου στη ζωή των ανθρώπων 2.«ζωντάνια» των δημόσιων χώρων 3.προτάσεις ανάγνωσης της πόλης 4.πρόκληση ερεθισμάτων στους χρήστες 5.δημιουργία μνήμης 6.αξιοποίηση όλων των κτιριακών αποθεμάτων 7.χρήση κυρίως από τους κατοίκους 8.κάλυψη των αναγκών τους 9.γνωριμία νέων πτυχών της πόλης

38 ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ η πόλη πυρήνας της ανθρώπινης καθημερινότητας διαχείριση με σκοπό την απόδοση ιδιαίτερης μορφής χωρικό αποτύπωμα οργανωμένα σχέδια απουσία εφαρμογής στην Ελλάδα κινητοποιήσεις από τους κατοίκους η Κομοτηνή στην προσπάθεια αυτοπροσδιορισμού της

39 σας ευχαριστώ για τη προσοχή σας