Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία Κεφ. 10. - Συλλογή πρωτογενών δεδομένων με ημιδομημένες, εις βάθος και ομαδικές συνεντεύξεις.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
1ο ΘΕΜΑ ΠΑΙΔΕΙΑ ΠΑΙΔΕΙΑ=Το σύνολο των διαδικασιών με τις οποίες επιτυγχάνεται η πνευματική, η κοινωνική,η ηθική ολοκλήρωση του ατόμου. ΦΟΡΕΙΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ.
Advertisements

1 Εμπορικό και Οικονομικό Δίκαιο Εταιρείες Παππά Βιβή Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 3: Οι μεγάλες αυτοκρατορίες Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
 Τομέας Υπηρεσιών Διοίκησης και Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού ΜΟΔ ΑΕ Γενική Αιρεσιμότητα 3 « ΑΝΑΠΗΡΙΑ » ΕΣΠΑ Σχεδιασμός Εκπαιδευτικής παρέμβασης.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 7: Mυϊκή ενδυνάμωση κορμού & άνω άκρων Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
Τεχνολογία και ποιοτικός έλεγχος Σιτηρών & Αρτοσκευασμάτων Ενότητα 7: Λειτουργικά προϊόντα δημητριακών. Θεοφάνης Γεωργόπουλος, Kαθηγητής Εφαρμογών, Τμήμα.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων Ενότητα 2: Η πρώτη περίοδος της εκκλησιαστικής υμνογραφίας (Α´ - Δ´αι.) Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 2: Χαρακτηριστικά φύλλων ανθέων και καρπών Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΚΑΛΛΩΠΙΣΤΙΚΑ ΔΕΝΤΡΑ ΚΑΙ ΘΑΜΝΟΙ Ενότητα 10: Παράγωγη καλλωπιστικών φυτών. Μέρος Β’ Γρηγόριος Βάρρας Αν. Καθηγητής.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 7: Σχιζοφρένεια - Διδασκαλία Αυτοφροντίδας. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Διδακτική της Λογοτεχνίας στην Προσχολική Εκπαίδευση Εισαγωγή στον Γραμματισμό – Πρακτικές Ασκήσεις Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 17: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 1: Γραμματικός και συντακτικός σχολιασμός στίχων 1-48 της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Θεσσαλίας Χημεία Τροφίμων Ενότητα #6: Βιταμίνες και Πρόσθετα Αθανάσιος Μανούρας Σχολή Τεχνολογίας Γεωπονίας και Τεχνολογίας.
Διδασκαλία και Μάθηση στο Νηπιαγωγείο: Σχεδιασμός Εκπαιδευτικών Δραστηριοτήτων Ι Ενότητα 4: Προσεγγίζοντας τα δυσάρεστα συναισθήματα Διδάσκουσα: Βασιλική.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 9: Επικοινωνία. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, T.E.I. Θεσσαλίας.
Γενική Οικονομική Ιστορία Ενότητα # 2: Η Ευρώπη πριν από τη Βιομηχανική Επανάσταση Διδάσκων: Ιωάννα-Σαπφώ Πεπελάση Τμήμα: Οικονομικής Επιστήμης.
Νεοελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα Ενότητα 1 η : Στόχοι και παιδαγωγικές αρχές του μαθήματος Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 1: Εισαγωγή στην έννοια και την ύλη της Εφαρμοσμένης Ηθικής Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και.
Τμήμα Τεχνολόγων Γεωπόνων Τίτλος Μαθήματος: ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΜΕΛΕΤΕΣ - ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΙΜΩΝ ΕΡΓΩΝ ΠΡΑΣΙΝΟΥ Ενότητα 3: Σύνταγμα - Δικαστήρια Γρηγόριος Βάρρας Αν.
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ (1) ΔΙΔΑΣΚΩΝ: Αυλωνίτης Μάρκος ΕΞΑΜΗΝΟ Β ΄ ΙΟΝΙΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΜΗΜΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ.
Εορτολογία Ενότητα 2: Η εορτή του Πάσχα Γεώργιος Φίλιας Θεολογική Σχολή Τμήμα Κοινωνικής Θεολογίας.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης Ενότητα 16: Ερμηνευτικές παρατηρήσεις στίχων της Μήδειας Μενέλαος Χριστόπουλος Τμήμα Φιλολογίας.
1 Ενοποιημένες Χρηματοοικονομικές Καταστάσεις Στάδια Κατάρτισης των ΕΟΚ Δρ. Χύτης Ευάγγελος Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση Ενότητα 2.1: Μυθολογία Αγγελική Γιαννικοπούλου Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία.
Επιχειρηματικότητα Ενότητα # 3: Γενικές επισκοπήσεις για την επιχειρηματική δράση στην πράξη στην Ελλάδα. Από την ιδέα στην υλοποίηση: Το νομικό πλαίσιο.
ΑΣΚΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΡΙΤΗ ΗΛΙΚΙΑ Ενότητα 8: Mυϊκή ενδυνάμωση κοιλιακών και ποδιών Βασιλική Ζήση, Ph D Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΗΘΙΚΗ Ενότητα 10: Φιλοσοφική Συμβουλευτική Διδάσκων: Μιχαήλ Παρούσης, Αναπλ. Καθηγητής Σχολή Ανθρωπιστικών και Κοινωνικών Σπουδών Τμήμα Φιλοσοφίας.
1 Λογιστική Εθνικών Λογαριασμών Διανεμητικές Συναλλαγές Διακομιχάλης Μιχαήλ Ελληνική Δημοκρατία Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Ηπείρου.
Κλασσική Μηχανική Ενότητα 6: Κινηματική και Δυναμική του Στερεού Σώματος Βασίλειος Λουκόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Φυσικής.
Ιστορία και Θεολογία των Εκκλησιαστικών Ύμνων
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Ο Υπαλληλικός Κώδικας του 1951
Η μονιμότητα των δημοσίων υπαλλήλων
Ανοιχτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ηπείρου
Το Αντικείμενο του Λογικού Σχεδιασμού
Λουκία Μπάκα Μεταπτυχιακή Φοιτήτρια Αθήνα 2011
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Οι διοικητικές εκκαθαρίσεις
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 4: Κοστολόγηση Συνεχούς Παραγωγής
ΒΟΗΘΕΙΑ ΣΕ επεμβατικεσ πραξεισ
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Χρονικός Προγραμματισμός Έργων
Λογιστική Κόστους Ενότητα # 1: Εισαγωγή Διδάσκουσα: Σάνδρα Κοέν
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Ποιοτικός Έλεγχος Πρώτων Υλών
Περιβαλλοντολόγοι :Παρουσίαση 2
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΙΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΠΙΘΑΝΟΤΗΤΕΣ(6)
Ενότητα 10: Άτμιση του Ξύλου.
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Το Εικονογραφημένο Βιβλίο στην Προσχολική Εκπαίδευση
Όνομα Καθηγητή: Χρήστος Τερέζης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Αρχαίο Ελληνικό Δράμα: Ευριπίδης
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Επιχειρησιακές Επικοινωνίες
Διάλεξη 13η Προέλευση και λειτουργικότητα του εξεικονισμού της εκπαίδευσης Αναπληρωτής Καθηγητής ΓΙΩΡΓΟΣ ΠΛΕΙΟΣ.
Διάγραμμα Πορείας Σχεδιασμού
Μάθημα 1ο- Παρουσίαση του μαθήματος και διάρθρωση της ύλης
Ασφαλής χρήση του Διαδικτύου
Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Τα ψηλά βουνά -Η κατάρα του πεύκου-
Πρόγραμμα βελτίωσης παροχών προς τους πελάτες
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία Κεφ Συλλογή πρωτογενών δεδομένων με ημιδομημένες, εις βάθος και ομαδικές συνεντεύξεις

Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου να κατηγοριοποιήσετε τις ερευνητικές συνεντεύξεις και να κατανοήσετε το σκοπό κάθε τύπου συνέντευξης, να γνωρίσετε τις ερευνητικές καταστάσεις που ευνοούν τη χρήση ημιδομημένων και εις βάθος συνεντεύξεων, καθώς και τα όριά τους, να είστε σε θέση να αναλύετε ζητήματα ποιότητας δεδομένων και να διερευνάτε πώς μπορείτε να τα ξεπεράσετε, να είστε σε θέση να εκτιμάτε την ικανότητά σας να διεξάγετε ημιδομημένες και εις βάθος συνεντεύξεις, καθώς και τα ζητήματα που σχετίζονται με την απαραίτητη υποδομή και τους πόρους που επηρεάζουν τη χρήση τους, να γνωρίσετε τα πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της χρήσης προσωπικών και ομαδικών συνεντεύξεων, συμπεριλαμβανομένων των ομάδων εστίασης, να γνωρίσετε τα προβλήματα και τα πλεονεκτήματα των τηλεφωνικών συνεντεύξεων, καθώς και αυτών μέσω Internet ή intranet. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης3

Ερευνητική συνέντευξη Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης4 μια συζήτηση με συγκεκριμένο σκοπό μεταξύ δύο ή περισσότερων ανθρώπων, κατά την οποία απαιτείται από το συνεντεύκτη να δημιουργήσει μια αρμονική σχέση ώστε ο συνεντευξιαζόμενος να είναι πρόθυμος να ακούσει με προσοχή τα ερωτήματα που θα τεθούν και να δώσει σαφείς απαντήσεις σε αυτά. ‘Εκθεση σκόπιμων ερωτημάτων, από την πλευρά του συνεντεύκτη, και προσεκτική ακρόαση των απαντήσεων, ώστε να μπορέσει να τις διερευνήσει περαιτέρω. Οι συνεντεύξεις μπορούν να βοηθήσουν στη συλλογή έγκυρων και αξιόπιστων δεδομένων συναφών με το ερευνητικό σας ερώτημα (ερωτήματα) και τους στόχους σας. Μπορούν επίσης να βοηθήσουν στο να βελτιώσετε τις ιδέες σας, όταν δεν έχετε ακόμα διαμορφώσει το ερευνητικό ερώτημα και τους στόχους σας.

Τύποι συνέντευξης Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης5

Χρήσεις διαφορετικών τύπων συνέντευξης Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης6

Θέματα ποιότητας δεδομένων που σχετίζονται με ημιδομημένες και εις βάθος συνεντεύξεις Μεροληψία του συνεντεύκτη τα σχόλια, το ύφος ή η γλώσσα του σώματος του συνεντεύκτη καθοδηγούν τους συνεντευξιαζόμενους στο πώς να απαντούν στα ερωτήματα Μεροληψία του συνεντευξιαζόμενου ή μεροληψία απάντησης μπορεί να προκληθεί από αντιλήψεις για το συνεντεύκτη ή σε σχέση με την αίσθηση μεροληψίας του συνεντεύκτη. Μεροληψία συμμετοχής μπορεί να προκύψει από τη φύση των ατόμων ή των οργανισμών που συμμετέχουν και συμφωνούν να παραχωρήσουν συνέντευξη Δυνατότητα γενικοποίησης αναφέρεται στο βαθμό με τον οποίο τα ευρήματα της ερευνητικής μελέτης μπορούν να εφαρμοστούν σε άλλα περιβάλλοντα. η δυνατότητα γενικοποίησης κάθε τύπου μελέτης εξαρτάται από τη φύση του δείγματος στο οποίο βασίζεται. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης7

Αντιμετώπιση ζητημάτων ποιότητας δεδομένων Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης8 Αξιοπιστία ευρήματα που προέρχονται από εις βάθος ή ημιδομημένες συνεντεύξεις δεν είναι απαραίτητο να μπορούν να αναπαραχθούν, καθώς αντικατοπτρίζουν την πραγματικότητα κατά τη στιγμή της συλλογής τους, κάτω από συνθήκες που μπορεί να αλλάξουν Μεροληψία συνεντεύκτη και συνεντευξιαζόμενου μπορεί να αποφευχθεί αν ενεργήσετε κατάλληλα ως προς τα σημεία που αναφέρονται στην διαφάνεια που ακολουθεί Δυνατότητα γενικοποίησης Υπάρχουν αντικρουόμενες απόψεις σχετικά με τη δυνατότητα γενικοποίησης από ανάλυση ποιοτικών δεδομένων Εγκυρότητα μπορεί να επιτευχθεί υψηλό επίπεδο εγκυρότητας, όταν οι συνεντεύξεις έχουν διεξαχθεί με προσοχή, ώστε τα ερωτήματα να είναι σαφή, τα νοήματα να μπορούν να διερευνηθούν αναλυτικά και οι απαντήσεις και τα θέματα να μπορούν να εξετασθούν από διάφορες οπτικές γωνίες

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης9

Προετοιμασία για ημιδομημένες ή εις βάθος συνεντεύξεις Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης10 Το επίπεδο της γνώσης σας πρέπει να γνωρίζετε το αντικείμενο της έρευνας και το πλαίσιο στο οποίο πρόκειται να πραγματοποιηθεί η συνέντευξη Θεματική ανάπτυξη της συνέντευξης και παροχή πληροφοριών στο συνεντευξιαζόμενο πριν από τη συνέντευξη η θεματολογία της συνέντευξης μπορεί να πηγάζει από τη βιβλιογραφία που διαβάσατε, τις θεωρίες που εξετάσατε, την εμπειρία σας σε ένα συγκεκριμένο θέμα, την κοινή λογική, τις συζητήσεις με συναδέλφους σας, τους συμφοιτητές σας, τους καθηγητές σας και τους συμμετέχοντες στην έρευνα ή από όλα αυτά μαζί. Καταλληλότητα της τοποθεσίας της συνέντευξης επιλέξτε μια τοποθεσία βολική για τους συμμετέχοντες, όπου θα αισθάνονται άνετα και όπου η συνέντευξη δε θα διακοπεί επιλέξτε ένα μέρος ήσυχο, ώστε ο εξωτερικός θόρυβος να μη μειώνει την ποιότητα της ηχογράφησης της συνέντευξης

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης11

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης12

Ηχογράφηση συνέντευξης Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης13

Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης14

Ομαδικές συνεντεύξεις και ομάδες εστίασης ομαδική συνέντευξη: ημιδομημένη ή εις βάθος συνέντευξη που διεξάγεται με δύο ή περισσότερους ανθρώπους ομάδα εστίασης: ομαδική συνέντευξη όπου το θέμα έχει καθοριστεί με ακρίβεια και σαφήνεια και η διαδικασία αφορά τη δημιουργία και καταγραφή μιας εστιασμένης διαδραστικής συζήτησης μεταξύ των συμμετεχόντων Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης15

Συνεντεύξεις μέσω τηλεφώνου, Internet και intranet Τηλεφωνικές συνεντεύξεις: – πλεονεκτήματα πρόσβασης, ταχύτητας και χαμηλότερου κόστους. Η μέθοδος επιτρέπει την επικοινωνία με απομακρυσμένους ή δυσεύρετους συμμετέχοντες – ζητήματα (μειωμένης) αξιοπιστίας, όπου οι συμμετέχοντες είναι λιγότερο πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε μια διερευνητική συζήτηση ή ακόμα και αρνητικοί στο να λάβουν μέρος. Συνεντεύξεις μέσω Internet και intranet Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης16

Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από το βιβλίο: ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Saunders Mark, Lewis Philip, Thornhill Adrian Επιμέλεια: Τσουκάτος Ευάγγελος, Βρόντης Δημήτριος ISBN: , Έκδοση: 2015

Τέλος Ενότητας