Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία
Κεφ Διαμόρφωση και αποσαφήνιση του ερευνητικού αντικειμένου

2 Άδειες Χρήσης Το παρόν εκπαιδευτικό υλικό υπόκειται σε άδειες χρήσης Creative Commons. Για εκπαιδευτικό υλικό, όπως εικόνες, που υπόκειται σε άλλου τύπου άδειας χρήσης, η άδεια χρήσης αναφέρεται ρητώς.

3 Μαθησιακοί στόχοι κεφαλαίου
Να σας βοηθήσει ώστε να: μπορείτε να αναγνωρίζετε τα χαρακτηριστικά ενός «καλού» ερευνητικού αντικειμένου, παράγετε ιδέες και να εξερευνάτε πηγές που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε το κατάλληλο αντικείμενο για την ερευνά σας, βελτιώνετε τις ιδέες σας, και να αποσαφηνίζετε το αντικείμενο της έρευνάς σας, μετατρέπετε γενικές ιδέες για έρευνα σε ερευνητικό έργο με σαφή ερευνητικά ερωτήματα και στόχους, γράφετε και να παρουσιάζετε μια ερευνητική πρόταση. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

4 Χαρακτηριστικά ενός «καλού» ερευνητικού αντικειμένου
Εφικτότητα (Μπορεί να ολοκληρωθεί η έρευνα;) Το θέμα σας ενδιαφέρει πραγματικά Έχετε ή μπορείτε να αναπτύξετε, μέσα στο χρονικό πλαίσιο του έργου, τις απαραίτητες δεξιότητες ώστε να εκπληρώσετε το στόχο σας Η έρευνα μπορεί να ολοκληρωθεί εντός του διαθέσιμου χρόνου Το θέμα θα εξακολουθεί να είναι επίκαιρο όταν ολοκληρώσετε το έργο σας Το θέμα μπορεί να ολοκληρωθεί με το διαθέσιμο προϋπολογισμό Μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στα δεδομένα που σας χρειάζονται Καταλληλότητα Το θέμα καλύπτει τα πρότυπα που έχουν οριστεί από το εκπαιδευτικό σας ίδρυμα Το θέμα σχετίζεται με τη θεωρία Είστε σε θέση να διατυπώσετε με σαφήνεια τα ερωτήματα και τους στόχους της έρευνάς σας Η έρευνα θα φέρει νέες χρήσιμες γνώσεις στο φως Τα ευρήματα μπορούν να είναι συμμετρικά: δηλαδή παρόμοιας αξίας, όποιο κι αν είναι το αποτέλεσμα Το θέμα σχετίζεται με τους στόχους που έχετε θέσει για τη σταδιοδρομία σας Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

5 Παραγωγή ερευνητικών ιδεών
Εάν δε σας έχει δοθεί ήδη μια ερευνητική ιδέα, από τον καθηγητή σας ή τον εργοδότη σας, οι τεχνικές που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να καταλήξετε στο θέμα που θα ερευνήσετε χωρίζονται σε εκείνες που απαιτούν κυρίως λογική σκέψη και σε εκείνες που απαιτούν κυρίως δημιουργική σκέψη Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

6 Παραγωγή ερευνητικών ιδεών
Λογική σκέψη Δεξιότητες και ενδιαφέροντά σας αυξημένες πιθανότητες να έχετε καλά αποτελέσματα διαθέτετε τις γνώσεις και δεξιότητες που απαιτούνται σκεφτείτε την καριέρα που σχεδιάζετε Ερευνητικά ενδιαφέροντα των καθηγητών σας βιογραφικά τους στο Internet εργασίες που έχουν δημοσιεύσει εργασίες που έχουν επιβλέψει Τίτλοι παλαιότερων εργασιών πτυχιακές εργασίες, διπλωματικές εργασίες, διδακτορικές διατριβές πηγές στο Internet βιβλιοθήκη του ιδρύματός σας (γκρίζα βιβλιογραφία) Συζήτηση με καθηγητές και συμφοιτητές επαγγελματίες και επαγγελματικές ομάδες Αναζήτηση στη βιβλιογραφία άρθρα σε ακαδημαϊκά και επαγγελματικά περιοδικά εκθέσεις, εργασίες, διατριβές Βιβλία (ιδιαίτερα σημαντικά τα ακαδημαϊκά άρθρα βιβλιογραφικής επισκόπησης) Μέσα μαζικής επικοινωνίας Internet, τηλεόραση, εφημερίδες, περιοδικά Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

7 Παραγωγή ερευνητικών ιδεών
Δημιουργική σκέψη Τήρηση σημειωματάριου ιδεών καταγράφετε όλες τις ερευνητικές ιδέες τη στιγμή που γεννιούνται μέσα σας μαζί με το γεγονός που πυροδότησε την κάθε μία Προσωπικές προτιμήσεις στη βάση παλαιότερων ερευνητικών έργων Επιλέξτε έξι εργασίες που σας αρέσουν. Καταγράψτε για την κάθε μία (δεν έχει σημασία αν οι απαντήσεις για διαφορετικές εργασίες είναι ίδιες): Τι σας τραβά στην εργασία Τι καλό έχει η εργασία Γιατί είναι καλό το ερευνητικό έργο Επιλέξτε τρεις εργασίες που δε σας αρέσουν. Καταγράψτε για την κάθε μία (δεν έχει σημασία αν οι απαντήσεις για διαφορετικές εργασίες είναι ίδιες ή δεν είναι ξεκάθαρες): Τι δε σας αρέσει στην εργασία Τι κακό έχει η εργασία Γιατί το ερευνητικό έργο είναι κακό Συνάφεια με τον κόσμο των επιχειρήσεων (στη βάση της βιβλιογραφίας) δημιουργική προσέγγιση της βιβλιογραφίας με σκοπό τη μετατροπή δημοσιευμένου ερευνητικού έργου σε πρακτικά εφαρμοσμένη μελέτη Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

8 Παραγωγή ερευνητικών ιδεών
Δημιουργική σκέψη Δέντρα συνάφειας χρήσιμα στην παραγωγή ιδεών έρευνας ξεκινάτε με μια ευρεία έννοια από την οποία παράγετε περισσότερα πιο συγκεκριμένα θέματα (δείτε επόμενη διαφάνεια) Καταιγισμός ιδεών (brainstorming) με ομάδα ατόμων ή και ατομικά Ορισμός του προβλήματος. Εστιάζει στα είδη των ιδεών που σας ενδιαφέρουν, π.χ. «Ενδιαφέρομαι για το μάρκετινγκ, αλλά δε γνωρίζω τι να κάνω για το δικό μου αντικείμενο έρευνας». Επιδίωξη προτάσεων από άλλους. Σε σχέση με το πρόβλημα. Καταγραφή των προτάσεων. Καμία πρόταση δεν επικρίνεται ή αξιολογείται με κανέναν τρόπο πριν κατατεθούν όλες οι ιδέες. Όλες οι προτάσεις, όσο ακραίες κι αν είναι, καταγράφονται και εξετάζονται. Καταγράφονται όσο το δυνατόν περισσότερες προτάσεις. Επανεξέταση προτάσεων. Εξερευνήστε τι σημαίνει καθεμία κατά την επανεξέτασή τους. Ανάλυση προτάσεων. Αποφασίστε ποιες σας φαίνονται πιο ελκυστικές ως ερευνητικές ιδέες και γιατί. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

9 Παραγωγή ερευνητικών ιδεών
Δημιουργική σκέψη Τεχνική των Δελφών Οργανωμένη συζήτηση με ομάδα ανθρώπων που εμπλέκονται με την ερευνητική ιδέα, ή ενδιαφέρονται γι' αυτήν. ενημερώστε τα μέλη της ομάδας σχετικά με την ερευνητική ιδέα στο τέλος της ενημέρωσης, ενθαρρύνετε τα μέλη της ομάδας να ζητήσουν αποσαφηνίσεις και περισσότερες πληροφορίες, ζητήστε από κάθε μέλος της ομάδας, να παράγει ανεξάρτητα έως τρεις συγκεκριμένες ερευνητικές ιδέες στη βάση της ιδέας που έχει ήδη περιγραφεί συλλέξτε τις ερευνητικές ιδέες όπως έχουν καταγραφεί, χωρίς επεξεργασία και χωρίς επεξηγήσεις, και διανείμετέ τις σε όλα τα μέλη της ομάδας, δεύτερος κύκλος της διαδικασίας (βήματα 2 ως 4) στον οποίο τα άτομα σχολιάζουν τις ερευνητικές ιδέες και αναθεωρούν τις δικές τους προτάσεις υπό το φως όσων έχουν συζητηθεί, επόμενοι κύκλοι στη διαδικασία μέχρι να επιτευχθεί ομοφωνία. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

10 Δέντρο συνάφειας (παράδειγμα)
SST – Self Service Technology «τεχνολογία αυτοεξυπηρέτησης». Συχνά αναφέρεται και ως «TBSS» Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

11 Μετατροπή μιας ιδέας σε ερευνητικό έργο
Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

12 Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων
Βασικό κριτήριο επιτυχίας της έρευνάς σας είναι η ανάπτυξη ενός σαφούς συνόλου συμπερασμάτων με βάση τα δεδομένα που έχετε συγκεντρώσει και αναλύσει. Η έκταση στην οποία μπορείτε να το κάνετε θα καθοριστεί σε μεγάλο βαθμό από τη σαφήνεια με την οποία θα έχετε διατυπώσει τα ερευνητικά σας ερωτήματα Έλεγχος Goldilocks για τη διαπίστωση αν τα ερευνητικά ερωτήματα είναι «πολύ εκτεταμένα», «πολύ περιορισμένα», «πολύ προκλητικά» ή «ακριβώς όπως πρέπει» (Clough και Nutbrown, 2002). «ακριβώς όπως πρέπει» είναι εκείνα που είναι «ακριβώς κατάλληλα στη συγκεκριμένη συγκυρία για το συγκεκριμένο ερευνητή και στο συγκεκριμένο ερευνητικό πλαίσιο». Ερευνητικά Ερωτήματα περιγραφής αξιολόγησης επεξήγησης Τι, Πότε, Πού, Ποιος, Πώς Πόσο, Σε ποιο βαθμό, Πώς Γιατί Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

13 Διαμόρφωση ερευνητικών ερωτημάτων
Παραδείγματα ερευνητικών ιδεών και αντίστοιχων ερευνητικών ερωτημάτων γενικού ενδιαφέροντος Ερευνητική ιδέα Ερευνητικά ερωτήματα Διαφήμιση και τιμές μετοχών Πώς επηρεάζει την τιμή της μετοχής μιας εταιρείας μια τηλεοπτική εκστρατεία ενίσχυσης της εικόνας της εταιρείας; Προσλήψεις μέσω Internet Πόσο αποτελεσματική είναι η πρόσληψη νέου προσωπικού μέσω Internet σε σχέση με τις παραδοσιακές μεθόδους; Η χρήση αρωμάτων ως μηχανισμός μάρκετινγκ Με ποιους τρόπους επηρεάζει η χρήση συγκεκριμένων αρωμάτων τη συμπεριφορά των αγοραστών στα σούπερ μάρκετ; Η χρήση του Internet banking Ποια επίδραση είχε η ανάπτυξη του Internet banking στο πώς οι καταναλωτές χρησιμοποιούσαν τα υποκαταστήματα και γιατί; Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

14 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Ερευνητικοί Στόχοι Ερευνητικά ερωτήματα: διατύπωση του προβλήματος ή του θέματος που θέλετε να μελετήσετε - τι αφορά η έρευνα Ερευνητικοί στόχοι: Λειτουργικοποιούν τα ερευνητικά ερωτήματα, δηλώνοντας τα βήματα που σκοπεύετε να ακολουθήσετε για να δώσετε απαντήσεις - πώς θα δομήσετε την ερευνητική διαδικασία προκειμένου να απαντήσετε στα ερωτήματά σας. Αποτελούν το σημαντικό βήμα μετασχηματισμού του ερευνητικού σας ερωτήματος σε ερευνητικό έργο. Η Βασική Έρευνα και η Απόλυτα Εφαρμοσμένη Έρευνα βρίσκονται στους δύο αντίθετους πόλους αυτού που λέμε Ερευνητικό Συνεχές. Τις περισσότερες φορές η έρευνα περιλαμβάνει ένα μίγμα θεωρίας και εφαρμογής. Στο δικό σας επίπεδο η ερευνητική δουλειά που θα κληθείτε να υλοποιήσετε θα πρέπει να έχει ισχυρό εφαρμοσμένο προσανατολισμό ( να αφορά δηλαδή πραγματικά προβλήματα και καταστάσεις) αλλά με την απαραίτητη δόση θεωρητικής βάσης ώστε να πληροί τα ακαδημαϊκά κριτήρια. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

15 Κριτήρια διαμόρφωσης ερευνητικών στόχων
Ας δούμε τώρα πως είναι δομημένη η ερευνητική διαδικασία. Ξεκινάει από μια αρχική ιδέα που προκύπτει από την εμπειρία ή τη θεωρητική γνώση του ερευνητή, προχωρά στην επεξεργασία της ιδέας αυτής ώστε να πάρει τη μορφή ενός ή περισσότερων ερευνητικών ερωτημάτων και καταλήγει στη συγγραφή της τελικής διατριβής (στην περίπτωσή σας) ή στην συγγραφή και παρουσίαση της τελικής ερευνητικής έκθεσης. Τα επί μέρους βήματα θα τα συζητήσουμε αναλυτικά σε επόμενες παρουσιάσεις, τις εβδομάδες που ακολουθούν. Αυτό στο οποίο αξίζει τον κόπο να αναφερθούμε εδώ είναι ότι παρά την εμφανιζόμενη γραμμικότητα της διαδικασίας, το ένα βήμα δηλαδή μετά το άλλο, στην πραγματικότητα η έρευνα αποτελείται από μια σειρά διαδικασιών που υλοποιούνται παράλληλα και αλληλοεπηρεάζονται συνεχώς. Για παράδειγμα η ανασκόπηση της βιβλιογραφίας συνεχίζεται καθόλη τη διάρκεια του ερευνητικού έργου. Νέες γνώσεις που αποκαλύπτονται στον ερευνητή μέσα από την ανασκόπηση αυτή επηρεάζουν βήματα που στο πλάνο είτε προηγούνται είτε έπονται της βιβλιογραφικής ανασκόπησης και μάλιστα ο επηρεασμός μπορεί να φτάσει ακόμα μέχρι την επαναδιατύπωση του ερευνητικού θέματος ή των ερευνητικών ερωτημάτων. Ο καλύτερος τρόπος για να φανταστείτε την ερευνητική διαδικασία είναι με τη μορφή μιας σπειροειδούς ακολουθίας όπου τα επί μέρους βήματα υλοποιούνται ξανά και ξανά μέχρις ότου η έρευνα φτάσει στο επιθυμητό αποτέλεσμα. Θα έχομε την ευκαιρία όμως να τα συζητήσομε αυτά με λεπτομέρειες αργότερα Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

16 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Η Θεωρία και ο ρόλος της Τι είναι η θεωρία; Γιατί η θεωρία είναι σημαντική; Πώς αναπτύσσεται η θεωρία; Ποιοι τύποι θεωρητικής συνεισφοράς μπορεί να δημιουργηθούν; Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

17 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Τι είναι θεωρία Η θεωρία αποτελείται από τέσσερα στοιχεία Τι; ποιες είναι οι μεταβλητές ή οι έννοιες που εξετάζονται; Πώς; πώς σχετίζονται μεταξύ τους οι μεταβλητές ή έννοιες; αιτιώδης σχέση – αίτιο και αιτιατό Γιατί; γιατί σχετίζονται μεταξύ τους οι μεταβλητές ή έννοιες; Ποιος, πού, πότε; για ποιον ισχύει η θεωρία; πού εφαρμόζεται; πότε εφαρμόζεται; (περιορισμοί της θεωρίας) Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

18 Τι … δεν είναι θεωρία (Sutton και Staw, 1995)
Αναφορές. Η αναφορά σε υπάρχουσες θεωρίες μπορεί να φαίνεται εντυπωσιακή αλλά συχνά είναι μόνο προπέτασμα καπνού. Δεδομένα. Έχουν την ικανότητα να επιβεβαιώνουν, να αναθεωρούν ή να ανατρέπουν την υπάρχουσα θεωρία και να αναπτύσσουν νέα. Χρησιμοποιούνται για την περιγραφή των σχέσεων ή των μοτίβων που αποκαλύπτονται αλλά από μόνα τους δεν είναι θεωρία. Η θεωρία απαιτεί λογικές εξηγήσεις που εξετάζουν το γιατί υπάρχουν οι σχέσεις ή τα μοτίβα ή το γιατί αναμένεται να αποκαλυφθούν. Λίστες μεταβλητών. Σημαντικές στην ανάπτυξη της θεωρίας, αλλά η απλή παρουσίαση ή αναφορά τους δεν είναι θεωρία. Διαγράμματα. Χρήσιμα για να εμφανιστούν παρατηρούμενες ή αναμενόμενες σχέσεις μεταξύ μεταβλητών αλλά από μόνα τους δεν είναι θεωρία. Απαιτείται γραπτή ανάλυση προκειμένου να εξηγηθεί γιατί υπάρχουν αυτές οι σχέσεις. Υποθέσεις ή Ερωτήματα. Οι υποθέσεις είναι σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας ανάπτυξης και δοκιμής της θεωρίας, αλλά δε συνιστούν από μόνες τους θεωρία. Οι προτάσεις ή έννοιες που προσφέρουν τη βάση των ερευνητικών ερωτημάτων δεν αποτελούν από μόνες τους θεωρία. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

19 Γιατί η θεωρία είναι σημαντική
Όπως ακριβώς και οι επιστήμονες όλοι μας καθημερινά διατυπώνουμε και ελέγχουμε υποθέσεις και ανάλογα αναθεωρούμε έννοιες. Οργανώνουμε σχηματικά τα αποτελέσματα των ελέγχων αυτών και στη συνέχεια τα τοποθετούμε σε ένα ευρύτερο σύστημα που ονομάζουμε θεωρία. Χρειαζόμαστε θεωρίες προκειμένου να κατανοήσουμε την πολυπλοκότητα του κόσμου. Διαφορετικά δε θα μπορούσαμε να εξηγήσουμε τις ασύνδετες λεπτομέρειες με τις οποίες θα κατακλυζόμαστε (Kelly, 1995). Η θεωρία είναι βαθιά ριζωμένη στην καθημερινότητά μας. Υπάρχει σε κάθε απόφαση και ενέργειά μας. Ιδιαίτερα στην έρευνα, η σημασία της θεωρίας είναι θεμελιώδης. Η έρευνα κατηγοριοποιείται με βάση κριτήρια όπως ο σκοπός, τα δεδομένα που εμπλέκονται, η διαδικασία της έρευνας και η λογική της έρευνας. Ας συζητήσουμε κάποια ζητήματα που αφορούν τις δύο πρώτες κατηγοριοποιήσεις. Με βάση το σκοπό η έρευνα κατηγοριοποιείται σε Βασική ή καθαρή , η οποία είναι σχεδιασμένη για να διατυπώνει νέες θεωρίες και να διευρύνει τη γνώση χωρίς να ενδιαφέρεται για την πρακτική εφαρμογή της. Η βασική έρευνα θέτει τα θεμέλια για την εφαρμοσμένη έρευνα που ακολουθεί. Τέτοιου είδους έρευνα είναι πιο διαδεδομένη στις κλασσικές επιστήμες: Μαθηματικά, Φυσική κλπ Στις κοινωνικές επιστήμες (Οικονομικά, Τομέας επιχειρήσεων, Κοινωνία κλπ) επικρατεί η Εφαρμοσμένη έρευνα (applied research) που σχεδιάζεται τόσο για να δημιουργήσει νέα γνώση όσο και για να αντιμετωπίσει πρακτικά ζητήματα. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

20 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Πώς αναπτύσσεται η θεωρία και πώς επηρεάζει το ερευνητικό ερώτημα και τους ερευνητικούς στόχους Το κάθε ερευνητικό έργο σχεδιάζεται ώστε να ελέγξει ή να αναπτύξει μια θεωρία. Αφαιρετική προσέγγιση: Έλεγχος μιας σαφούς ερευνητικής θέσης μέσα από τη διατύπωση ερευνητικών υποθέσεων και συλλογή/ανάλυση δεδομένων. Επαγωγική προσέγγιση: Ανάπτυξη θεωρητικής ερμηνείας μέσα από τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων. Η χρήση επαγωγικής προσέγγισης δε σημαίνει ότι παραβλέπεται η υπάρχουσα θεωρία όταν διαμορφώνονται το ερευνητικό ερώτημα και οι στόχοι της έρευνας Με βάση τη φύση των δεδομένων που εμπλέκονται η έρευνα κατηγοριοποιείται σε Ποιοτική που βασίζεται σε δεδομένα μη απολύτως διακριτά και μετρήσιμα (γνώμες, αφηγήσεις κλπ) και Ποσοτική που βασίζεται σε απολύτως διακριτά και μετρήσιμα δεδομένα τα οποία στη συνέχεια αναλύονται με στατιστικές τεχνικές. Υπάρχουν τεχνικές και μέθοδοι μετατροπής ποιοτικών δεδομένων σε ποσοτικά. Για το σκοπό αυτόν, στον τομέα των επιχειρήσεων έχομε δανειστεί και δανειζόμαστε συνεχώς τεχνικές της ψυχομετρίας (που είναι κλάδος της ψυχολογίας) που μας επιτρέπουν να μετατρέπομε τις γνώμες και στάσεις των ανθρώπων σε ποσοτικά δεδομένα και να τα επεξεργαζόμαστε ανάλογα. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

21 Τύποι θεωρητικής συνεισφοράς
«μεγάλες θεωρίες» Π.χ. η θεωρία της βαρύτητας του Νεύτωνα, η θεωρία της εξέλιξης του Δαρβίνου ή η θεωρία της σχετικότητας του Αϊνστάιν «μεσαίου εύρους θεωρίες» δεν έχουν τη δυνατότητα να αλλάξουν τον τρόπο που βλέπουμε τον κόσμο, αλλά έχουν επίσης μεγάλη σημασία π.χ. θεωρίες ανθρώπινης παρακίνησης «βασικές θεωρίες» περιορίζονται σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, περιβάλλον έρευνας, ομάδα ή πληθυσμό ή πρόβλημα Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

22 Σύνταξη ερευνητικής πρότασης
Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

23 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Ερευνητική Πρόταση Ένα πρωτόκολλο, ένα δομημένο πλάνο του προτεινόμενου ερευνητικού έργου Τι θα κάνω; Γιατί το κάνω; Αξίζει να το κάνω; Ποια σχέση έχει με όσα έχουν γίνει στο παρελθόν στο συγκεκριμένο κλάδο; Σε ποια θεωρία ή θεωρίες θα βασιστεί αυτό που κάνω και πώς θα τις χρησιμοποιήσω; Ποιο είναι το ερευνητικό μου ερώτημα και ποιοι οι ερευνητικοί μου στόχοι; Πώς θα πραγματοποιήσω την έρευνα; Ποιο είναι το σχέδιο έρευνας; Τι είδους δεδομένα χρειάζομαι; Ποιοι και πού είναι οι κατάλληλοι συμμετέχοντες; Πώς θα αποκτήσω πρόσβαση; Πώς θα τους επιλέξω; Πώς θα συλλέξω τα δεδομένα μου; Πώς θα αναλύσω τα δεδομένα μου για να αναπτύξω θεωρητικά συμπεράσματα; Τι ζητήματα ποιότητας δεδομένων μπορεί να συναντήσω; Πώς θα επιδιώξω να τα ξεπεράσω; Ποια ζητήματα δεοντολογίας μπορεί να συναντήσω σε κάθε στάδιο της έρευνάς μου; Πώς θα τα ξεπεράσω; Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

24 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Προτεινόμενη Δομή Τίτλος συνοψίζει το ερευνητικό ερώτημα με απλότητα και λιτότητα εκφράζει τις έννοιες ή τις μεταβλητές στην έρευνα Υπόβαθρο Παρουσιάζει το θέμα έρευνας και απαντά στο ερώτημα «τι θα κάνω;» Αιτιολόγηση της έρευνας - «γιατί αξίζει να το κάνω;» εφαρμογή μιας θεωρίας σε ένα συγκεκριμένο πλαίσιο ανάπτυξη μιας θεωρίας σε ένα συγκεκριμένο περιβάλλον έλεγχος μιας θεωρίας σε ένα δεδομένο πλαίσιο Δείχνει «πώς η έρευνα σχετίζεται με όσα έχουν γίνει στο παρελθόν στη συγκεκριμένη γνωστική περιοχή» μια περίληψη των βασικών βιβλιογραφικών πηγών που χρησιμοποιούνται και της θεωρίας ή τις θεωρίες που περιέχουν Ερευνητικά ερωτήματα και στόχοι Διατύπωση του ερευνητικού ερωτήματος και των ερευνητικών στόχων, ώστε ο να μην υπάρχει καμία αμφιβολία σχετικά με τα όσα η έρευνα επιδιώκει να επιτύχει Μέθοδος Απαντά στην ερώτηση «πώς θα υλοποιήσω την έρευνά μου;» Ερευνητικός σχεδιασμός (ποσοτικός, ποιοτικό ς ή πολλαπλών μεθόδων) Ερευνητικές στρατηγικές (πείραμα, μελέτη περίπτωσης, δημοσκόπηση κ.λπ.) Δεδομένα Που θα βρεθούν Πως θα συλλεχθούν Πως θα αναλυθούν Χρονικό πλαίσιο Ένα διάγραμμα Gantt προτείνεται (δες επόμενη διαφάνεια) Πόροι οικονομική υποστήριξη, πρόσβαση σε δεδομένα, γνώσεις και εξοπλισμός Βιβλιογραφικές αναφορές βασικές βιβλιογραφικές πηγές οι οποίες σχετίζονται με προηγούμενη έρευνα και τη θεωρία και αφορούν ευθέως τη δική σας έρευνα. Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

25 Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης
Διάγραμμα Gantt Δρ Ε. Τσουκάτος - Καθ. Δ. Βρόντης

26 Σημείωμα Χρήσης Έργων Τρίτων
Το υλικό της παρουσίασης προέρχεται από το βιβλίο: ΜΕΘΟΔΟΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΣΤΙΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ Saunders Mark, Lewis Philip, Thornhill Adrian Επιμέλεια: Τσουκάτος Ευάγγελος, Βρόντης Δημήτριος ISBN: , Έκδοση: 2015

27 Τέλος Ενότητας


Κατέβασμα ppt "Μέθοδοι Έρευνας Στις Επιχειρήσεις και την Οικονομία"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google