1 Εργαστήριο MIS Use Cases. 2 ΆνθρωποιΔεδομένα Λογισμικό Υλικό Διαδικασίες.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Δημιουργία μαθησιακού υλικού πολυμέσων και υπερμέσων
Advertisements

Λειτουργικό Σύστημα ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ENOTHTA B.1.3 (1)
Δομημένη Ανάλυση Αποτελεί τμήμα της Δομημένης Ανάλυσης και Σχεδίασης (Structured Analysis and Design – SADT) Είναι μία μέθοδος ανάλυσης που χρησιμοποιείται.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟΥ ΥΛΙΚΟΥ ΠΟΛΥΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΥΠΕΡΜΕΣΩΝ Γνωριμία με τα πολυμέσα στα πλαίσια της διδασκαλίας και της μάθησης.
POINTERS, AGGREGATION, COMPOSITION. POINTERS TO OBJECTS.
Ανάπτυξη Διαδραστικών Συστημάτων
ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
 Αυδίκου Χριστίνα  Γιουμούκης Παναγιώτης  Κιντσάκης Θάνος  Πάπιστας Γιάννης.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανακεφαλαίωση Προβλήματος Βιβλιοθήκης
. Εννοιολογικοί χάρτες.
Αρχιτεκτονική Συστημάτων
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
Πολυμέσα – Δίκτυα (μαθ. επιλογής Γ’ Λυκείου)
Υπηρεσίες δικτύων επικοινωνίας
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΤΩΝ Γ.Σ.Π.. ΟΡΙΣΜΟΙ Ένα σύστημα για τακτικό και συνηθισμένο τρόπο επεξεργασίας δεδομένων και για απάντηση προκαθορισμένων και.
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή 5 ο Κεφάλαιο.
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
1 Συστηματικό Διάγραμμα Σκοπός του είναι η ανάπτυξη μιας ακολουθίας βημάτων, τα οποία εξαρτώνται το ένα από το άλλο και έτσι συνθέτουν την επίλυση του.
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ 2: ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΗΣ Η/Υ
Πρόγραμμα Σπουδών ΤΠΕ-Τεχνολογίες Πληροφορίας Επικοινωνίας Δ’ τάξης.
Τεχνολογία Επικοινωνιών
Λογισμικό Υπολογιστή Για να μπορεί το Υλικό μέρος του Υπολογιστή να εκτελεί και τη πιο απλή επεξεργασία δεδομένων χρειάζεται ένα σύνολο εντολών.Οι οδηγίες.
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
Πληροφοριακά Συστήματα και Επιχείρηση
Παράδειγμα Εφαρμογής Σύστημα για Online Αγορές Αθανασόπουλος Γιώργος ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ.
Ανάλυση και Σχεδιασμός Π.Σ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΕΝΟΤΗΤΑ 2 – Κεφάλαιο 5: Γνωριμία με το Λογισμικό
Τι είναι οι Περιπτώσεις Χρήσης (Use Cases)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΠΡΟΔΙΑΓΡΑΦΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ. Προδιαγραφές Απαιτήσεων  Εισαγωγή  Περιεχόμενο Προδιαγραφών Απαιτήσεων  Τρόποι Αναπαράστασης Προδιαγραφών.
ANAΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Aντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Συστημάτων Εισαγωγή στη UML.
Μεθοδολογίες και εργαλεία διαχείρισης έργων πληροφορικής) 2 ο Κεφάλαιο.
Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.
1 Λειτουργία Εργαστηρίου Εργασία 1 : Μοντελοποίηση Πληροφοριακού Συστήματος (~30% Βαθμού) - Ομαδική Εργασία 2 : Δημιουργία Διοικητικών Αναφορών (~20% Βαθμού)
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
ΕΝΟΤΗΤΑ 1. ΒΑΣΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1.1 ΕΠΙΣΤΗΜΗ ΤΩΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ 1.
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
ΛΟΓΙΣΤΙΚΟ ΓΕΓΟΝΟΣ Κάθε πράξη που πραγματοποιείται στην επιχείρηση κ μεταβάλλει 2 ή περισσότερα στοιχεία του ισολογισμού Απλοί = 2 στοιχεία αγορά εμπορευμάτων.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Σχεδιασμός Λογισμικού – ΠΛΗ24 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΙΙ
Ανάλυση και σχεδιασμόσ πληροφοριακών συστημάτων
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Περιπτώσεις Χρήσης Ανάλυση Συστημάτων 2007.
Βασικοί Ορισμοί (1) Τι είναι ένα Πληροφοριακό Σύστημα;
Activity Diagrams.
Βασικές Έννοιες και Ορισμοί
Διαγράμματα που χρησιμοποιούνται στα Κέντρα Πληροφορικής
Σύγχρονες μεθοδολογίες ανάπτυξης και διαχείρισης Πληροφοριακών Συστημάτων 2ο Κεφάλαιο.
Πληροφοριακά Συστήματα Και Επιχείρηση
ΚΥΚΛΟΣ ΖΩΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ
Χρονοπρογραμματισμός Έργων ΙΙ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: ΧΡΟΝΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΕΡΓΩΝ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εργαστήριο MIS Use Cases

2 ΆνθρωποιΔεδομένα Λογισμικό Υλικό Διαδικασίες

Unified Modeling Language Είναι μια γλώσσα για τον σχεδιασμό λογισμικού. 3

4 Ορισμός Use Case Ένα use-case (περίπτωση χρήσης) απεικονίζει μια λειτουργία του αυτοματοποιημένου Πληροφοριακού Συστήματος από την οπτική πλευρά του χρήστη Μπορεί να είναι σημαντική ή ασήμαντη λειτουργία του ΠΣ –Εξαρτάται από το βαθμό λεπτομέρειας Ένα use-case εκπληρώνει ένα στόχο του χρήστη Χρησιμοποιούνται για αυτοματοποιημένα ΠΣ –Στο εργαστήριο θα τα χρησιμοποιήσουμε “διασταλτικά” επειδή η εργασία σας κατά κανόνα είναι ημιαυτοματοποιημένη Παραδείγματα –Αλλαγή σταθμού από του τηλεκοντρολ (use case της συσκευής TV) –Request an elevator (use case του κτηρίου / του ανελκυστήρα /...)

5 Στόχος και Αλληλεπίδραση Κατανόηση ΤΙ πρέπει να κάνει το ΠΣ –Καταγραφή τι πρέπει το σύστημα να κάνει από την οπτική του χρήστη –Εκπλήρωση ενός ή περισσοτέρων ΣΤΟΧΟΥ(ΩΝ) Κατανόηση ΠΩΣ ο χρήστης επιτυγχάνει τους στόχους – Καταγραφή των αλληλεπιδράσεων ΠΣ - Χρήστη Μέθοδος για σχεδίαση Use Case –Ξεκινήστε από τους στόχους του χρήστη –Εκλέπτυνση του κάθε στόχου σε μια ή περισσότερες αλληλεπιδράσεις

6 Βασικοί συμβολισμοί (1/2) Use Case –Απεικονίζει μια βασική λειτουργία του ΠΣ όπως την αντιλαμβάνεται ο χρήστης –Απεικονίζει ΤΙ κάνει το ένα μέρος του συστήματος Actor –Ένας χρήστης του συστήματος –Μπορεί να είναι άνθρωπος ή άλλο πληροφοριακό σύστημα (όπως και στα ΔΡΔ) ΧΧΧΧΧΧ

7 Βασικοί Συμβολισμοί (2/2) Σχέσεις μεταξύ των χρήστη και use case –Επικοινωνία Σχέσεις μεταξύ 2 use case – > Η Χ είναι μια ειδική λειτουργία της Υ H Y είναι μια γενίκευση της Χ Η Χ είναι προαπαιτούμενη της Υ – > Η Χ είναι ίδιου τύπου λειτουργία με την Υ αλλά είναι πιο εξιδικευμένη Αν λειτουργήσει το Χ θα πρέπει να λειτουργήσει και το Υ Log In X Y X Y >

8 Αλληλεπίδραση με το eclass Όριο συστήματος

9

10 > Όταν έχετε την ίδια περίπου λειτουργία σε πολλές διαφορετικά use case τότε –Δημιουργήστε ένα αυτόνομο use case και χρησιμοποιήστε την σχέση > για να καθοριστεί η σχέση Παραδείγμα –Ενημέρωση σφάλματος / επιτυχίας του χρήστη –Επισήμανση φίλου –....

11 > Ένα use case είναι παρόμοιο με κάποιο άλλο αλλά έχει και μια επιπλέον λειτουργικότητα Χρησιμοποιείται όταν θέλουμε να αποτυπώσουμε τις λειτουργίες εξαίρεσης –Ένα use case αποτυπώνει την σύνηθη λειτουργικότητα –Η επέκταση του παραπάνω use case περιλαμβάνει τις εξαιρέσεις Παράδειγμα –Ανάληψη από ΑΤΜ (αλλά δεν υπάρχει πιστωτικό υπόλοιπο) –Κλείσιμο εισητηρίου στο σινεμά (αλλά θέλω 4 συνεχόμενες θέσεις)

12

13 Εκλέπτυνση Χτίζουμε το αρχικό Use Case Diagram –Το ανάλογο με το Διάγραμμα Πλαίσιο των ΔΡΔ Για κάθε ένα Use Case που βρίσκεται στο αρχικό Use Case diagram αρχίζουμε και χτίζουμε επιμέρους αναλυτικότερα διαγράμματα, αναλύοντας τις επιμέρους λεπτομέρεις

14 Παράδειγμα – Main Use Case

15 Εκλέπτυνση – Energy Monitoring Use case Μπορείτε να επισημάνεται πιο use case αναλύεται

16 Ιεραρχική δομή Main Use Case

17 Τεκμηρίωση εκλεπτυσμένου use case- Energy Monitoring Use CaseSensor mapping on machines Σύντομη περιγραφή Η περίπτωση χρήσης (use case) για τις ενέργειες που απαιτούνται ώστε να αντιστοιχηθούν οι αισθητήρες σε κάθε μηχανή της γραμμής παραγωγής Actors Υπεύθυνος γραμμής παραγωγής, Διαθέσιμη υποδομή αποθήκευσης δεδομένων Pre-conditions Δεν υπάρχουν Basic flowsTasksInformation required/shared 1. Επιλογή των μηχανών για μια συγκεκριμένη γραμμή παραγωγής Machine_ID 2. Αντιστοίχηση των σειριακών αριθμών των αισθητήρων κατανάλωσης ενέργειας σε κάθε μηχανή sensor serial number Alternative flowsTasksInformation required/shared 1. Τροφοδότηση του πίνακα αντιστοίχησης με προκαθορισμένο φύλλο εργασίας EXCEL Προκαθορισμένο αρχείο EXCEL

18 Απαιτήσεις για την εργασία Main Use Case Diagram που να είναι συνεπές με τη πλούσια περιγραφή. –Τo ελάχιστο 5 διαφορετικά use case –Το ελάχιστο 4 Actors Εκλέπτυνση του κάθε Use case – Analytic Use Case Diagrams –Αναλυτικό use case διάγραμμα –Τεκμηρίωση του κάθε διαγράμματος με την χρήση του πίνακα

19 Χρήση με DIA Επιλογή UML Ένα Use Case Actor Σχέση Communication Άλλες σχέσεις μεταξύ use cases