Όταν το όνειρο γίνεται εφιάλτης… Καλωσήρθατε στον κόσμο του Μίλτου Σαχτούρη.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Maria Papakrivou – Larissa 8/6/2006 ΤΕΧΝΙΚΑ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ Ιστορία και Εξέλιξη του θεσμού στην Ελλάδα.
Advertisements

Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Πα. Μακ.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ, ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ
Instructions: •Look at the map and identify all the places. •Maria is staying at the hotel and she is just going out of the door … but where to ??? •Double.
Εργαστήριο μαθήματος «Τεχνολογία Γνώσης» Σαντιπαντάκης Γιώργος
Μια ιστορία έρωτα… μυστηρίου… τρόμου…. Πρωταγωνιστούν Σκληρός Δίσκος: αποθηκεύει (μόνιμα) προγράμματα και δεδομένα (Κύρια) Μνήμη: φορτώνει προγράμματα.
Γειά σας. Say: take a pencil. Πάρε ένα μολύβι. Nick, give me my book.
Κερκυραϊκά Κάλαντα Χριστουγέννων
Λονδινο (Εργασια απο την πελαγια σκουφαριδη)
Μαρία Κούνδουρου PROFESSIONS ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
COSMIC CONCERTO Press enter to start. Slides will advance automaticaly.
Artists Constantin Brancusi, Bird in Space, (MoMA) 2.Joseph Nicéphore Niépce, World's First Photograph Paolo.
Το κυκλοφορικό σύστημα
Instructions: Maria is in town … but where is she exactly? Look at the route on the map. Which places did she visit after she left the hotel? Double click.
ΛΕΟΝΑΡΝΤΟ ΝΤΑ ΒΙΝΤΣΙ Ο Λεονάρντο γεννήθηκε στο Βίντσι της Ιταλίας στις 15 Απριλίου του 1452. Το πλήρες όνομά του ήταν "Leonardo di ser Piero da Vinci",
Εισαγωγικές Διαφάνειες: Παρουσίαση Εργασιακού Περιβάλλοντος Διαχείριση Δικτύων - Ευφυή Δίκτυα, 9 ο Εξάμηνο, ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ - ΕΜΠ.
Ερωτηματικές Αντωνυμίες – Interrogative pronouns
Κερκυραϊκά Κάλαντα Χριστουγέννων Corfu Christmas Carols Corfu Christmas Carols.
ΕΠΛ 342 – Βάσεις Δεδομένων Εργαστήριο 4 ο SQL - Queries Ιωάννα Συρίμη
ΚΑΤΑΚΤΗΤΕΣ CHAPIONS LEAGUE. ΠIΑ ΟΜΑΔΑ ΠΗΡΕ ΤΟ CHAMPIONS LEAGUE ΤΟ 2011; REAL MADRIT; BARCELONA; BAYERN;
„Austausch von tradionellen Bräuchen, Liedern, Tänzen und Spielen” zwischen der Volksschule Straß und der Schule ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΡΙΛΟΦΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.
Νέα Μέσα στις Εκθέσεις: Ζητήματα και προκλήσεις Δρ Μαρία Οικονόμου &
Η Carmen δείχνει το περιοδικό στην Maria -Christine Jugendclub.
Common words and expressions in Turkish and Greek language.
Lesson 6c: Around the City I JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 7: Breakfast I JSIS E 112: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 3b: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 1a: Let’s Get Started JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
Lesson 5a: More basic words JSIS E 111: Elementary Modern Greek Sample of modern Greek alphabet, M. Adiputra,
ΟΙ ΧΡΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΧΙΟΥΜΟΡ ΣΤΗ ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΕΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΕ ΥΨΗΛΟ ΚΙΝΔΥΝΟ ΚΑΙ ΤΩΝ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΩΝ ΤΟΥΣ ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΤΖΙΑΓΚΑΝΑ ΑΕΜ : 2240/2009 Μάθημα : Συγκριτική.
ΜΑΘΗΜΑ: PROJECT ΤΑΞΗ: Α΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑ: κα ΤΣΙΤΣΙΟΥ ΕΤΟΣ:
ΟΙ ΓΕΩΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΚΑΛΥΨΕΙΣ Ο χάρτης της γης, Theatrum Orbis Terrarum, το έτος 1570.
The Primary School of Gefyra presents Το Δημοτικό Σχολείο Γέφυρας παρουσιάζει.
Δημητρακοπούλου-Σκυλογιάννη Ν., Γλυπτά των «σκοτεινών» χρόνων στη νέα μόνιμη έκθεση του Βυζαντινού και Χριστιανικού Μουσείου, Σύμμεικτα 17,
8ο Δημοτικό Σχολείο Αγ.Δημητρίου ΣΤ'1. MIA ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ.....
Λειτουργικά Συστήματα Ενότητα # 4: Συστήματα Αρχείων Διδάσκων: Γεώργιος Ξυλωμένος Τμήμα: Πληροφορικής.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Αντιπροσωπευτικές Ιδέες και Παιδαγωγικά Ρεύματα
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
11. ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ
Εισαγωγή στις Επιστήμες της Αγωγής
JSIS E 112: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Δημιουργία του OneNote Σημειωματάριού μου
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Αρχιτεκτονική και θεία λατρεία
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.
ΙΑΤΡΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ & ΒΙΟΗΘΙΚΗ III
Προτυπο γυμνασιο ευαγγελικησ σχολησ σμυρνησ μαθημα: θρησκευτικα
TZOTTO Π.Γ.Ε.Σ.Σ. ΜΑΘΗΜΑ: ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:
The Primary School of Gefyra presents
ΦΥΓΟΚΕΝΤΡΙΚΟΙ ΔΙΑΧΩΡΙΣΤΕΣ
Dr. Tseles Deputy Rector of PUAS Sigala Maria PhD Candidate of EKPA
Διδακτικές Μέθοδοι – Εκπαιδευτικές Τεχνικές
ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΠΡΟΥΝΕΛΕΣΚΙ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Απολογισμός Συνεδρίου
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
JSIS E 111: Elementary Modern Greek
Η Κοινή Αγροτική Πολιτική: στην περιφέρεια μου.
Warren D. Shlomchik, Stephanie J. Lee, Daniel Couriel, Steven Z
Volume 66, Issue 5, Pages (November 2004)
Current System Flow Source: Authors, in collaboration with Wisconsin Department of Children and Families staff and leadership. Current System Flow Source:
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Όταν το όνειρο γίνεται εφιάλτης… Καλωσήρθατε στον κόσμο του Μίλτου Σαχτούρη

Το όνειρο «Μέσα στον ύπνο μου όλο βρέχει Γεμίζει λάσπη τ’ όνειρό μου Είναι ένα σκοτεινό τοπίο Και περιμένω ένα τρένο» «Κεφάλι μου γεμάτο όνειρα χέρια μου γεμάτα λάσπη»

και το ξύπνημα Την ώρα που κοιμάται ένας αιτός πέφτει μέσ’ στο κρεβάτι της νεκρός την ώρα που κοιμάται ένα περιστέρι κουρνιάζει στο δεξί της χέρι Τον αετό τα ματωμένα δάχτυλά της ρίχνουν στο γκρεμό το περιστέρι τα ματωμένα δάχτυλά της φφίγγουν ρίχνουν στο πανέρι Την ώρα που ξυπνάει ένας αιτός στέκεται στο κρεβάτι της ορθός την ώρα που ξυπνάει ένα μαχαίρι της κόβει το δεξί της χέρι (Ο αετός)

Ο κόσμος Μοσχοβολούσε το φεγγάρι Σκύλοι μ’ άσπρα λουλούδια στο κεφάλι Περνούσανε στο δρόμο εκστατικοί Κι ο δρόμος κάτω έφεγγε από κρύσταλλο και μέσα φαίνονταν Τα σφυριά και τα μαχαίρια

Του θηρίου Μη φεύγεις θηρίο Θηρίο με τα σιδερένια δόντια Θα σου φτιάξω ένα ξύλινο σπίτι Θα σου δώσω ένα λαγήνι Θα σου δώσω κι ένα κοντάρι Θα σου δώσω κι άλλο αίμα να παίζεις. Θα σε φέρω σ’ άλλα λιμάνια Να δεις τα βαπόρια πως τρώνε τις άγκυρες Πως σπάζουν στα δυο τα κατάρτια Κι οι σημαίες ξάφνου να βάφονται μαύρες. Θα σου βρω πάλι το ίδιο κορίτσι Να τρέμει δεμένο στο σκοτάδι το βράδυ Θα σου βρω πάλι το σπασμένο μπαλκόνι Και το σκύλο ουρανό Που βαστούσε τη βροχή στο πηγάδι. Θα σου βρω πάλι τους ίδιους στρατιώτες Αυτόν που χάθηκε παν τρία χρόνια Με την τρύπα πάνω απ’ το μάτι Κι αυτόν που χτυπούσε τις νύχτες τις πόρτες Με κομμένο το χέρι. … Μη φεύγεις θηρίο Θηρίο με τα σιδερένια δόντια.

Εξπρεσιονιστική εικονοποιία Εξπρεσιονιστικά στοιχεία τάση παραμόρφωσης της πραγματικότητας – αδιαφορία για μια πιστή και αντικειμενική αναπαράσταση της. έντονη συναισθηματική αγωνία χρήση έντονων χρωμάτων και αντιθέσεων (Ζωγραφική: Μούνκ, Καντίνσκυ, Βαν Γκόγκ Πεζογραφία: Κάφκα)

χρώματα «το κόκκινο και το μαύρο» Κόκκινο: αίμα, φόνος Μαύρο: νύχτα, σκοτάδι, φόβος Λευκό: αρνητικός συμβολισμός (χιόνι, ερημιά, γήρας, θάνατος

Χιόνι που πέφτει έξω! σαν παγοπώλης του θανάτου ο Θεός με κόκκινα απ' τον πυρετό τα μάτια Καπνός θεού στη στέγη ουρλιάζει η γυναίκα στο κρεβάτι σαν παγωμένο περιστέρι χιόνι που πέφτει έξω!

Μια γυναίκα μ’ έναν καθρέφτη και κάτι σύρματα προσπαθεί να κρατήσει τα χρόνια. Όμως τα χρόνια φεύγουν τα σύρματα μπαίνουν βαθιά μέσα στα μάγουλά της τα ξεσκίζουν τρέχουν αίματα ενώ ένα άγριο χέρι με κιμωλία πηγαινοέρχεται και βάφει τα μαλλιά της άσπρα Μπουζιάνης

Το τοπίο ερείπια καπνοί, φωτιά, φονικά όπλα, μαχαίρια κρύσταλα σπασμένα και κοφτερά Αίμα, αίμα, αίμα… διαποτίζει τα πάντα μέσα στη φονική πορφύρα του μόνιμα χειμερινό τοπίο, παγωμένο, με χιόνι επίμονη, μελαγχολική βροχή

«Σήματα λυγρά» Πουλιά Αρχέτυπο σύμβολο της ελευθερίας Η πτήση τους τα συνδέει με τον ουρανό και τα άστρα Ο ουρανός = ανάγκη του ανθρώπου (διψάμε για ουρανό/ πάντα θα ’χουμε ανάγκη από ουρανό) Τα πουλιά κομιστές των ουράνιων δώρων «Μαζεύοντας χαρτιά τα περιστέρια μας θα φύγουμε απόψε θα ’ναι ωραίο ταξίδι ο ουρανός» «κι ένα πουλί, από πάνω, θ’ απαγγέλλει μέσα σ’ ένα τρομακτικό τώρα σκοτάδι, τα τραγούδια μου»

Ασφυκτιούν χωρίς ουρανό Δεν πετούν, δεν κελαηδούν, είναι «άρρωστα» Αντιστρέφεται ο συμβολισμός τους – αρνητικά σύμβολα

«ελάτε βγήτε στον κάμπο περιστέρια μου με τις γαλάζιες κορδέλες στο λαιμό σας ελάτε βγήτε με το φεγγάρι στην καρδιά σας θα σηκώσω την ταφόπετρά μου[…]/ Αργοπεθαίνουν γύρω μου τ΄ άλλα πουλιά ελάτε βγήτε στον κάμπο περιστέρια μου ελάτε βγήτε σφαγμένα περιστέρια μου».

ουρανός Χώρος ελπίδας και λύτρωσης Άλλοτε αντιστρέφεται ο συμβολισμός και συνδέεται με το θάνατο, ή ένα χώρο –παγίδα Το γήινο και ουράνιο επίπεδο αλληλοδιαπλέκονται, καθώς ό,τι γίνεται στο γήινο επίπεδο επηρεάζει και το ουράνιο. με την ποίησή του αναζητά την αλήθεια, την αυθεντική ζωή, την απελευθέρωση από «πάθη και παθήματα» ανάμεσα στον ουρανό και τη γη μετεωρίζεται στο μεταξύ ουρανού και γης αναζητώντας το νόημα της ύπαρξης. που επαναδιατυπώνεται στην Ελένη του Σεφέρη.

Ο ποιητής Τον έστησαν εκεί όπου φυσάει ο πιο άγριος άνεμος τον έταξαν στις παγωνιές του δώσαν ένα φόρεμα μαύρο και μια γραβάτα κόκκινη έναν ήλιο τρυπημένο με καρφί να στάζει μαύρα γυαλιά αίμα πάνω σε δηλητήριο ένα κοντάρι κι ένα καναρίνι τον έστησαν εκεί όπου τινάζεται ο πόνος τον έδωσαν στο θάνατο να λάμπει ασημένιος Το καναρίνι

Ο ένας να μιλάει για ένα Μάρτυρα κι ο άλλος ν’ απαντάει για έναν ποντικό Ο ένας να μιλάει για έναν Άγιο κι ο άλλος ν’απαντάει για ένα σκύλο Και είναι τότε που μέσα στη μαυρίλα Είδα τον Ποιητή ολομόναχο Και γύρω του να λάμπει Το κενό

σκοτάδι και φως Ο κόσμος του Σαχτούρη είναι διττός: Βυθίζεται μέχρι τη μέση στο σκοτάδι Ενώ το άλλο μισό μεγαλώνει στο φως Με το έργο του ερχόμαστε αντιμέτωποι με την πικρή, αντικειμενική καταγραφή της πραγματικότητας, όπως την κατάντησαν οι άνθρωποι Διατηρείται όμως ανοιχτή η οδός της ελπίδας Paola Maria Minucci

η μεταμόρφωση και το πρωί αν τα πουλιά που μου στέλνει ο Θεός είναι πάλι μαύρα τα βάφω πράσινα κίτρινα κόκκινα σε μια γωνιά ο δράκος θα είναι ένα κλωνάρι ανθισμένη αμυγδαλιά Η ελπίδα μεταμορφώνει τον κόσμο

ελπίδα μια μέρα θα ξυπνήσω άστρο όπως το ’λεγες τότε θα είσαι ένα πουλί ίσως να είσαι ένα παγώνι εγώ θα έχω αθωωθεί (Η μεταμόρφωση)