Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο 2016-2017 Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία.

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο 2016-2017 Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία."— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία Κωτσάκη, επίκουρη καθηγήτρια

2 Μεσαιωνικός κόσμος - Θεοκεντρικός Χώρος
vs Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος

3 Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος Ώριμη Αναγέννηση
Αναγεννησιακός κόσμος - Ανθρωποκεντρικός Χώρος Ώριμη Αναγέννηση

4 Cancelleria στη Ρώμη (1486-98)
Το κτήριο που σηματοδοτεί την High Renaissance ( Ώριμη Αναγέννηση) στη Ρώμη

5 Cancelleria στη Ρώμη (1486-98) Η πρώιμη Αναγέννηση ήταν τοσκανική
Cancelleria στη Ρώμη ( ) Η πρώιμη Αναγέννηση ήταν τοσκανική. Η ώριμη Αναγέννηση άνθισε στη Ρώμη, καθότι η Ρώμη ήταν αυτή την εποχή το μοναδικό διεθνές κέντρο πολιτισμού και η Ώριμη Αναγέννηση διέθετε μια ιδανική έκφραση του κλασικισμού, η οποία την καθιστούσε διεθνώς αποδεκτή. Η Ρώμη για τη High Renaissance αντιπροσωπεύει ότι το Παρίσι στην ιστορία της γοτθικής αρχιτεκτονικής.

6 Οι αρχιτέκτονες της Ηigh Renaissance Donato Bramante (Umbria &Lombardy) – ζωγράφος Raphael (Umbria & Florence) – γλύπτης Michelangelo (Florence) -γλύπτης κανένας από αυτούς δεν διέθετε αρχιτεκτονικές σπουδές

7 Donato Bramante (Umbria -Lombardy, 1444) – ζωγράφος μαθητής του Francesco di Giorgio, γνώστης των θεωριών του Leonardo, γνώστης της προοπτικής Μιλάνο s.Maria,- presso S.Satiro (S.Andrea Mantua) S.Maria dele Grazie (S.Sebastiano. Mantua) 1499 εγκαθίσταται στη Ρώμη και εγκαινιάζει νέα περίοδο της Αναγέννησης στην Ιταλία

8 Bramante, S.Satiro, Milano

9 Bramante, S.Satiro, Milano

10 Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

11 Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

12 Bramante, S.Maria dele Grazie, Milan

13 Bramante, 1499 Ρώμη – η αποκρυστάλλωση της High Renaissance στην αρχιτεκτονική S.Maria della Pace Tempietto di S.Petro in Montorio.

14 Bramante, S.Maria della Pace, Roma,

15 Bramante, S.Maria della Pace, Roma

16 Bramante, Roma, Tempietto di S
Bramante, Roma, Tempietto di S.Petro in Montorio, 1502 To Τempietto είναι το πρώτο μνημείο της High Renaissance σε αντιπαράθεση προς την Πρώιμη Αναγέννηση. Υπερτερεί ο αρχιτεκτονικός του γλυπτικού χαρακτήρα. Τοσκανοδωρικός ρυθμός – νεωτερική χρήση Οι αναλογίες και η λιτότητα του διακόσμου αποδίδουν κύρος στο μνημείο παρά το μικρό μέγεθός του. Ο αναγεννησιακός στόχος για αναβίωση της αρχαιότητας επιτυγχάνεται πλήρως. Πέραν των αναλογιών και του διακόσμου του, το μνημείο σαφώς παραπέμπει σε αρχαιοελληνικό ναό. Η αίσθηση του χώρου (εσωτερικού) – γνώρισμα της Δυτικής αρχιτεκτονικής και σαφώς των ρωμαίων στο Tempietto απαξιώνεται.

17 Bramante, Tempietto di S
Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502 Η ιδανική έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για την αρχιτεκτονική

18 Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

19 Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

20 Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

21 Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

22 Bramante, Tempietto di S.Petro in Montorio, Roma, 1502

23 H έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για τον χώρο. Julius II
Bramante, S.Pietro, Roma, 1506 H έκφραση των αναγεννησιακών ιδεωδών για τον χώρο. Julius II Πρόκειται για κτίσμα με αυστηρή κεντρική συμμετρία, μια απόφαση που εξέπληξε με την τόλμη της. Αναιρούσε την μακρά παράδοση των ορθογωνίων εκκλησιαστικών κτισμάτων αφ’ ενός και παραγνώριζε τη θρησκευτική σημασία του Αγ.Πέτρου. Υιοθετώντας ο Πάπας αυτή την πρόταση - σύμβολο της οικουμενικότητας για την εκκλησία του, το πνεύμα του Ουμανισμού είχε εισχωρήσει πλέον στο άδυτο του ισχυρότερου οχυρού της χριστιανικής αντίστασης

24 Bramante, S.Pietro, Roma, Η ιδέα του Bramante για τον Άγιο Πέτρο είναι ενδεικτική των αντιλήψεων της Αναγέννησης για την ιδεώδη εκκλησία. Ο σχηματισμός της γύρω από ένα κέντρο με τη διάταξη συμμετρικών στοιχείων εκατέρωθεν δύο ισοδυνάμων αξόνων γίνεται η συνθετική αρχή: ένας ελληνικός σταυρός, με τέσσερις μικρότερους ελληνικούς σταυρούς στις γωνίες μεταξύ των κεραιών του, στεγαζόμενος με ένα κολοσσιαίο κεντρικό τρούλλο μεγάλο όσο και του Πανθέου, μεμονωμένος στο κέντρο μιας απέραντης πλατείας. Το σχέδιο του Bramante δεν πραγματοποιήθηκε παρά ελάχιστα.

25 Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

26 Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

27 Bramante, Santa Maria del Popolo, Roma

28 Raphael ( ) Damasus & Belvedere Courts of Vatican, Palazzo Vidoni Caffarelli, Palazzo Caprini, Villa Madama

29 Raphael (1483-1520) Damasus & Belvedere Courts of Vatican

30 Raphael (1483-1520) Belvedere Courts of Vatican

31 Raphael ( ), Palazzo Vidoni Caffarelli, Rome Εμφάνιση των στοιχείων της High Renaissance. Τοσκανοδωρικός ρυθμός αντικαθιστά τους πεσσούς του palazzo Ruccelai και ο ευχάριστος Ρυθμός α β α συγκροτείται τώρα βαρύτερος ως α β με διαφορετικό τονισμό στο α μέσω της επανάληψης των υποστυλωμάτων και στο β μέσω των αετωμάτων των παραθύρων. Η επένδυση rustico στο ισόγειο εντείνει την οριζοντιότητα της σύνθεσης.

32 Raphael (1483-1520), Palzzo Caprini, Roma

33 Raphael (1483-1520), Palzzo Caprini, Roma

34 Η εξέλιξη από την Πρώιμη στην Ώριμη Αναγέννηση, από την λεπτότητα στο μεγαλειώδες, και από τον εκλεπτυσμένο σχεδιασμό των επιφανειών στην έντονα ανάγλυφη επεξεργασία των τοίχων, ενδυνάμωσαν την εντατική μελέτη των λειψάνων των ρωμαϊκών μνημείων. Μόνο τώρα γίνεται πλήρως αντιληπτό το δράμα. Μόνο τώρα οι ουμανιστές και οι καλλιτέχνες πασχίζουν να απεικονίσουν και πιθανώς να ανα-βιώσουν τη Ρώμη των ερειπίων ως σύνολο.

35 Raphael (1483-1520), Villa Madama

36 Raphael ( ), Villa Madama Η villa Madama όπως αρχικά σχεδιάστηκε, με το κυκλικό αίθριο και τα αψιδωτά δωμάτια με τις κόγχες, είναι το ευκρινέστερο παράδειγμα αναβίωσης του μεγαλείου των Ρωμαϊκών θερμών.

37 Raphael (1483-1520), Villa Madama

38 Raphael (1483-1520), Villa Madama

39 Raphael (1483-1520), Villa Madama

40 Raphael (1483-1520) Villa Madama
Στο σημείο αυτό εμφανίζεται πλέον η αρχαιολογία ως ακαδημαϊκή έννοια, αναπαραστατική, με τρόπο διαφορετικό από αυτόν που αντιμετώπιζαν το ζήτημα οι θαυμαστές των ρωμαϊκών ερειπίων κατά τον 15ο αι. Παράγονται επιστήμονες με ευρεία γνώση και εμβάθυνση στην Αρχαιότητα.

41 Raphael (1483-1520), Villa Madama

42 Raphael (1483-1520), Villa Madama

43 Raphael (1483-1520) Villa Madama

44 Raphael (1483-1520), Villa Madama

45 Raphael (1483-1520), Villa Madama
Ο διάκοσμος παραπέμπει άμεσα στην Αυτοκρατορική Ρώμη και στη Χρυσή Οικία του Νέρωνα.

46 H Xρυσή Οικία του Νέρωνα στη Ρώμη

47 Raphael (1483-1520), Villa Madama

48 Raphael (1483-1520), Villa Madama

49 Raphael (1483-1520), Villa Madama

50 Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

51 Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

52 Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, 1534

53 Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, 1535

54 Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, 1535

55 Αntonio San Gallo, Palazzo Farnese, Roma, ΗΙGH RENAISSANCE Peruzzi, Palazzo Massimi alla Colonne, Roma, MANNIERISM classic – classical - classicist


Κατέβασμα ppt "Πολυτεχνείο Κρήτης - Αρχιτεκτονική Σχολή εαρινό εξάμηνο 2016-2017 Ιστορία & Θεωρία Αρχιτεκτονικής II δρ Αμαλία."

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google