Διαπολιτισμική Παιδαγωγική Εργαστήρια Εαρινό2016 Προετοιμασία Νικολίτσα Στεργιοπούλου σε συνεργασία με την Αντιγόνη Ραυτοπούλου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Advertisements

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ
Εκπαιδευτικό υλικό Φωτογραφικές μηχανές και φωτογραφίες: Επεξεργασία φιλμ Επίπεδο γνώσεων: Προχωρημένοι χρήστες.
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Φυσική Άσκηση & Υγεία»
Ευρωπαϊκή Επιτροπή Γενική Διεύθυνση Εκπαίδευσης & Πολιτισμού Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων Πολιτισμός και Παραδόσεις της Πατρίδας μου.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Κριτική παιδαγωγική & δημιουργία σχολικού κήπου
Θεωρητικό πλαίσιο 1ου και 2ου κύκλου
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Διοίκηση Επιχειρήσεων» Παρασκευή 18 Ιανουαρίου Εισαγωγή στην τεχνική της παρουσίασης.
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης Δρ. Χριστίνα Χατζησωτηρίου Συνάντηση 5 η.
Σενάριο.
Το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του ελληνικού Νηπιαγωγείου
ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ ΣΤΟ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: Στρατηγικές ένταξης και επικοινωνίας Ευάγγελος Πεπές.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΗΡΙΑ ΠΛΑΤΩΝ Συνεργατική Δημιουργία Τέχνης για την Μείωση της Περιθωριοποίησης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΥΜΝΑΣΙΟ.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
1 ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΜΝΗΜΕΙΑ ΤΟΥ ‘ΑΛΛΟΥ’ ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ.
Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία;
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Revelation Natural Art. εργαλείο γραφικών γενικής χρήσης με πολλαπλές σχεδιαστικές δυνατότητες δυνατότητες δημιουργικής γραφής σύνθεσης πρωτότυπων ιστοριών.
1 Ενότητα 5: Ταυτότητες στη Διασπορά – Η περίπτωση εφήβων με μεταναστευτικό υπόβαθρο Διδάσκων: Χρήστος Γκόβαρης Τμήμα: Παιδαγωγικό Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
«Π ΟΙΚΙΛΟΜΟΡΦΙΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ » 22-26/06/15 Ρίγα, Λετονία.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Ένα εννοιολογικό πλαίσιο για τη Διδακτική της Πληροφορικής.
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη Ενότητα 1 η : Αντικείμενο και εννοιολογικοί προσδιορισμοί Παντελής Κυπριανός Σχολή Κοινωνικών και Ανθρωπιστικών Επιστημών.
Βασικοί Παιδαγωγικοί όροι
Σχολική επίδοση και μειονότητες
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Θεσμοί προσχολικής αγωγής στην Ευρώπη
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
Μάθηση σημαίνει τροποποίηση συμπεριφοράς & σχηματισμό συνηθειών
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Έννοιες Φυσικών Επιστημών Ι
“Τα παιδιά μαθαίνουν όλη την ώρα σαν τρελά, μέχρι να πάνε σχολείο” – Jean Liedloff
Σχεδίαση της αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Άποψη πρόσοψης Point Ν. Κόσμου
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση και Επιστήμες της Αγωγής
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Προσχολική Παιδαγωγική
Αγωγή Ειρήνης και Διαπολιτισμική Αγωγή
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διαπολιτισμικότητα και Φυσική Αγωγή
Παιχνίδι και Παιδική Ηλικία
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Προσχολική Παιδαγωγική
ΝΕΟ ΛΥΚΕΙΟ Έννοια και Σκοποί του Νέου Λυκείου
ΕΦΗΒΟΙ ΚΑΙ ΓΟΝΕΙΣ Βενιέρη Αθηνά Μπουζέλου Σταυρούλα
Αναλυτικό Πρόγραμμα Προσχολικής Αγωής
Η ιστορία του γλωσσικού γραμματισμού.
Σχεδιασμοί 1η παρέμβαση.
Εκπαίδευση και μειονότητες
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Διαπολιτισμική Παιδαγωγική Εργαστήρια Εαρινό2016 Προετοιμασία Νικολίτσα Στεργιοπούλου σε συνεργασία με την Αντιγόνη Ραυτοπούλου

Ενημέρωση για το εργαστήριο Σκοπός της εργασίας είναι η δημιουργία πολυτροπικών κειμένων που θα αναπαριστούν ένα διαπολιτισμικό μήνυμα με πολλαπλό τρόπο και θα απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας Οι επιμέρους στόχοι είναι : Ο σεβασμός της διαφορετικότητας Επίγνωση των διαπολιτισμικών ικανοτήτων που απαιτούνται Η ενδυνάμωση της ιδέας της συμπεριληπτικής / δημοκρατικής ιδιότητας του πολίτη Η εμπέδωση ότι η διαπολιτισμική μάθηση είναι πανταχού παρούσα και δεν αφορά μόνο τους μετανάστες Η ανάδειξη της σπουδαιότητας του διαπολιτισμικού διαλόγου Η ( δια ) πολιτισμική αλληλεπίδραση μεταξύ ατόμων και ομάδων στο πλαίσιο του σχολείου και στην κοινωνία

Video Animation Ελάχιστη διάρκεια 4 λεπτά Σενάριο : Ιδέα. Τι μηνύματα θέλω να περάσω και σε ποιους ; Σκηνοθεσία : Μικρά καρέ - σκηνές, ώστε να έχει αρχή - μέση - τέλος. Χρειάζομαι φαντασία και συνδυασμό πολυμέσων. Τι θα τραβήξει την προσοχή σ ’ ένα νήπιο και πώς θα αντιληφθεί το μήνυμα μου ; Εργαλεία :

Φωτογραφία 30 φωτογραφίες Αυστηρά δικές σας και να « τραβηχτούν » για τις ανάγκες της εργασίας Να συνοδεύονται από λεζάντα ή μία υποσημείωση Α ) Σενάριο : Ποιο είναι το θέμα μου ; Προσοχή να υπάρχει ροή στην ιστορία ( αρχή - μέση - τέλος ). Β ) Άδεια ! Θα πρέπει να έχετε την άδεια του ατόμου που πρόκειται να φωτογραφίσετε ( επισυνάπτεται ). Εάν το άτομο δεν δεχθεί, μπορείτε να προτείνετε να αλλοιώσετε τα χαρακτηριστικά του προσώπου στην φωτογραφία. Γ ) Φωτογραφική μηχανή ή κινητό τηλέφωνο με φωτογραφικό φακό καλής ανάλυσης Ε ) Εργαλεία : ( Επεξεργασία φωτογραφίας )

Αφίσα (Poster) Θα πρέπει τα μηνύματα να αποτυπωθούν με έναν ευφάνταστο τρόπο Α ) Σενάριο : Τι θέμα θα έχει η αφίσα μου ; Σε ποιους απευθύνεται ; Τι πρέπει να τους μείνει ; Β ) Εργαλεία :

Γελοιογραφία Δημιουργήστε μία μικρή ιστορία ή κάποιες γελοιογραφίες ( Ήχος ( προαιρετικό ) Επενδύστε μουσικά με δική σας σύνθεση ένα από τα παραπάνω παραδοτέα ( π. χ. το δικό του animation ή το φωτόραμα ).

Καταγραφή ιδεών Τι είναι διαφορετικότητα Τι όψεις της διαφορετικότητας συναντάμε καθημερινά Τι στερεότυπα μπορεί να έχουν τα παιδιά στο νηπιαγωγείο

Τι είναι διαφορετικότητα;

Διαφορετικότητα Η έννοια της διαφορετικότητας ως αξίας, στηρίζεται στην αναγνώριση, στην αποδοχή και στο σεβασμό. Σχετίζεται με τη συνειδητοποίηση της μοναδικότητας κάθε ατόμου και της αναγνώρισης των ατομικών του διαφορών. Αυτές μπορεί να περιλαμβάνουν διαφορετικές διαστάσεις της προσωπικότητας (φυλή, εθνικότητα, φύλο, σεξουαλικό προσανατολισμό, κοινωνικο-οικονομική κατάσταση, ηλικία, φυσικές και σωματικές ικανότητες, γλώσσα, θρησκευτικές και πολιτικές πεποιθήσεις ή άλλες ιδεολογίες). Η διαφορετικότητα είναι η εξερεύνηση, η αναγνώριση και η συνύπαρξη αυτών των διαφορών σε ένα ασφαλές, θετικό και υποστηρικτικό περιβάλλον, όπως το σχολείο. Ακόμα, διαφορετικότητα είναι η θετική ενθάρρυνση και η επικρότηση των πλούσιων διαστάσεων της διαφορετικότητας και των πολλαπλών ταυτοτήτων κάθε ατόμου που λειτουργεί ως αυτόνομο και αυτοπροσδιοριζόμενο υποκείμενο (Institute for Rights Equality & Diversity).

Ποιες όψεις της διαφορετικότητας παρατηρούνται στο νηπιαγωγείο;

Όψεις διαφορετικότητας στο νηπιαγωγείο Σωματικά χαρακτηριστικά  Ηλικία  Φυλή  Φύλο  Σωματικές και νοητικές ικανότητες Υλικές συνθήκες  Κοινωνική τάξη  Τόπος κατοικίας  Οικογένεια Συμβολικές διαφορές  Κουλτούρα  Γλώσσα  Κοινωνικές σχέσεις και προσωπικότητα (Αρβανίτη,2013)

Τι στερεότυπα μπορεί να έχουν τα παιδιά προσχολικής ηλικίας;

Στερεότυπα παιδιών προσχολικής ηλικίας Διαφορές του χρώματος μεταξύ των ανθρώπων Φύλο Σωματική διάπλαση (βάρος) Γλώσσα Ομορφιά

Πολυτροπικότητα Τραγούδια : Αερικά & φίλοι : « Διαφορετικοί »: QWSYyVI QWSYyVI Locomondo - Χέρια σαν κι αυτά : =player_embedded&v=Btn_gTLD_Fk#! =player_embedded&v=Btn_gTLD_Fk#

Πολυτροπικότητα Animation: Τα γυαλιά της διαφορετικότητας : list=PLTaJ1zPT086Wnwh_TqddW2wb84jxZ_Kwy list=PLTaJ1zPT086Wnwh_TqddW2wb84jxZ_Kwy « Ειρήνη » - Η ιστορία ενός παιδιού πρόσφυγα : δΙαΦοΡεΤιΚόΤηΤα " Ο Μαυρούλης ": The Bug – Ένα animation για την διαφορετικότητα : tube/1705http:// tube/1705 Μετανάτευση από τη Συρία :

Πολυτροπικότητα Αφίσα : Διαφορετικότητα : 14/10/blog-post_40.html 14/10/blog-post_40.html

Ιδέες Ιδέες για εκπαιδευτικά σενάρια : Όψεις διαφορετικότητας στην καθημερινότητά μου : Παραδοσιακά παιδικά τραγούδια διάφορων χωρών ( language.gr/scenario.html?sid=1718), ( language.gr/scenario.html?sid=1914), ( language.gr/scenario.html?sid=2212)/ Διαφορετικού τύποι κατοικίας των ανθρώπων ( language.gr/scenario.html?sid=1912)/ Διαφορετικές ενδυμασίες / Διαφορετικοί τύποι οικογενειών language.gr/scenario.html?sid=1914http://proteas.greek- language.gr/scenario.html?sid=2212)/ language.gr/scenario.html?sid=1912)/

Ιδέες για εκπαιδευτικά σενάρια : Μαθαίνω για τους ανθρώπους που έχουν πολλές πατρίδες : Τα συναισθήματα ενός μετανάστη για την « παλιά » και την « νέα » πατρίδα./ Οι σχέσεις που αναπτύσσουν οι μετανάστες με τα άτομα της νέας πατρίδας / Μια ιστορία διάβασης συνόρων. Μεταναστευτικά / προσφυγικά ρεύματα : Το ταξίδι ενός μετανάστη / πρόσφυγα

Ιδέες Ιδέες για εκπαιδευτικά σενάρια : Επικοινωνώ χωρίς να συγκρούομαι : Τεχνικές επίλυσης συγκρούσεων ( mesi/a_gymnasio/Ekpaideftiko_iliko_Thematikwn_e notitwn/3_Dimiourgia_Veltiwsi_Koinwnikou_eaftou/ 3.2anaptixi_koinwnikwn_dexiwtitwn_kai_sxesewn/E pilisi_sigkrousewn_diamesolavisi.pdf) Οι πολίτες στη χώρα μου είναι : Ο πολίτης του αύριο στην Ελλάδα. Τι χαρακτηριστικά έχει ; ( θρησκεία, γνώσεις, αρετές ) Διαπολιτισμικός διάλογος : other_features/intercultural_dialogue.htm

Πηγές Για την διαφορετικότητα : 9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF% 8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1http://edu09.pbworks.com/w/page/ /%CE%94%CE%B 9%CE%B1%CF%86%CE%BF%CF%81%CE%B5%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF% 8C%CF%84%CE%B7%CF%84%CE%B1 _sxoleio.pdf _sxoleio.pdf Για την μετανάστευση : m=view&id=1852& m=view&id=1852& Για το προσφυγικό ( εικόνες ): CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B5%CF%82+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD +%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1+2015&espv=2&biw=136 6&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiu9fmNtqDLAh Wjh3IKHXB1AvMQsAQIKg&dpr=1 CF%86%CF%85%CE%B3%CE%B5%CF%82+%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD +%CE%B5%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1+2015&espv=2&biw=136 6&bih=667&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ved=0ahUKEwiu9fmNtqDLAh Wjh3IKHXB1AvMQsAQIKg&dpr=1

Πηγές Institute for Rights Equality & Diversity.,Γλωσσάριο. Ανακτήθηκε από red.eu/?i=institute.el.glossaryhttp:// red.eu/?i=institute.el.glossary Αρβανίτη, Ε. (επιμ.). (2013), Νέα μάθηση: Βασικές αρχές για την επιστήμη της εκπαίδευσης, Αθήνα: Εκδόσεις Κριτική