ΟΤΙ ΞΕΡΕΙΣ, ΞΕΡΩ, ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙΣ, ΠΑΙΖΩ… ΤΙ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΩ; Γώγου Βασιλική, Kαραπά Βασιλική 2/Θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Τρικάλων Ημαθίας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΑ ΟΜΑΔΙΚΑ ΠΑΧΝΙΔΙΑ
Advertisements

Νοέμβριος-Δεκέμβριος 2013
ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ Π. Ε. & Δ. Ε
3o ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗΣ Σχ. Έτος :
Γ΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΓΛΑΝΤΖΙΑΣ
ΤΑΞΙΔΕΥΟΝΤΑΣ…ΜΕ ΤΟΝ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΟΥ ΦΙΛΟ
Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι!
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΥΣ
Όλα τα παιδιά του κόσμου χρειάζονται δασκάλους
6ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΙΛΙΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΟΥΚΛΟΘΕΑΤΡΟ ‘’ΠΙΝΟΚΙΟ’’
Δημοτικό Σχολείο Βραχναιίκων Σχολικό Έτος
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧ. ΕΤΟΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ ΟΛΟΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΙ ΟΛΟΙ ΙΣΟΙ
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «Απ’ το βυζαντινό πάπυρο
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Συνεργατική τέχνη, αφήγηση και συμπεριληπτική εκπαίδευση
Δημιουργία ψηφιακών εφαρμογών
Το αγαπημένο μου μάθημα
Εκεί που είσαι ήμουν Και εκεί που είσαι θα’ρθω Υ. Γ: Να με περιμένεις
Διαφορετικότητα 4ο Δημοτικό Σχολείο Ελληνικού Ομάδα: Δανάη Φαλέκα
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Τίτλος: «Συναισθήματα»
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΕΝΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙ
Η ΥΓΕΙΑ ΕΙΝΑΙ ΖΩΗ ΚΑΙ ΧΑΡΑ
Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΤΩΝ ΝΗΠΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ.
Τίτλος Προγράμματος: «Εγώ και οι άλλοι. Πόσο ίδιοι μα και πόσο διαφορετικοί.»  Στοιχεία εκπαιδευτικού  Ονοματεπώνυμο: Νασιούδη Γεωργία  Ειδικότητα :
Δημοτικό Σχολείο Αγίου Ιωάννη Μαλούντας
Πολιτιστικό Πρόγραμμα
ΓΟΥΛΑ ΜΑΡΙΑ ΔΑΣΚΑΛΑ 1ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΜΟΥΡΙΚΙΟΥ
42 Δημοτικό Σχολείο Πατρών
“Let’s give breath to earth!” (Ας δώσουμε μια αναπνοή στη Γη)
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας Σχολικό έτος
Πολιτιστικό Πρόγραμμα «ΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΩΣ ΜΕΣΟ ΑΓΩΓΗΣ» Σχ. έτος
“ΕΓΩ, Ο AΛΛΟΣ, Ο ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΣ … ΖΟΥΜΕ ΜΑΖΙ”
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Η Φιλία στη ζωή μας»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Μια τάξη να μας χωρά …»
Πρόγραμμα Αγωγής Υγείας «Είμαστε όλοι διαφορετικοί, είμαστε όλοι ίσοι.» Σχολικό έτος ο Δημοτικό Σχολείο Αιγίου.
Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων Διεύθυνσης Π.Ε. Χανίων Αγωγή Υγείας: « Ο Ευτύχης ταξιδεύει» 2/ΘΕΣΙΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΒΑΜΟΥ σχ. έτος
Εργασία στο μάθημα : Η Λογοτεχνία στο Νηπιαγωγείο Καραμπότη Μαίρη.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Οι φάροι μας ενώνουν! 14 ο Δημοτικό Σχολείο Ρεθύμνου.
Η σύγχρονη παιδαγωγική σκέψη βρίσκεται ανάμεσα σε δύο ρεύματα, της κοινωνικής ανανέωσης και της κοινωνικής συντήρησης. Τα νέα άτομα στη διαδικασία της.
Σχολική επίδοση και μειονότητες
Βιωματική Δράση Α΄Τάξης 2ου Γυμνασίου Πεύκης
Στην καρδιά της Ευρώπης
Μεγάλο Ορφανό Νομού Ξάνθης
Φύλο εργασίας :στο σώμα του ανθρώπου, έκοψαν και κόλλησαν εικόνες ,όπου το σώμα λέει ΝΑΙ (ευχάριστα αγγίσματα)
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Μειονοτικό Σχολείο: Δαρμένης Εκπαιδευτική ομάδα: Βάρναλη Σοφία & Χουσείν Χατζή Χαλήλ Αριθμός μαθητών:15 κορίτσια:10 αγόρια:
ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΑΥΤΟ ΜΑΣ
Βαζουμε χρωμα Στην αυλη μαΣ, δινουμε χρωμα Στη ζωη μαΣ!!!
ΚΑΡΑΓΚΙΟΖΗΣ & ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΠΑΡΑΔΟΣΙΑΚΟ ΛΑΪΚΟ ΘΕΑΤΡΟ
Θεματικη εβδομαδα «Σώμα και Ταυτότητα»
Λ. Πέτροβιτς Ανδρουτσοπούλου
Ημερίδα ευαισθητοποίησης κατά του ρατσισμού
Δραστηριότητα: η ιστορία του αστεριού
1Ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΚΡΗΝΙΔΩΝ
Κυκλοφοριακή Αγωγή Στο πρόγραμμα αυτό συμμετείχε το σχολείο μας (Ειδικό Κωφών & βαρήκοων Ιωαννίνων), καθώς και το Ειδικό Τυφλών Ιωαννίνων.
Στόχος: να αναπτύξουν την δημιουργική φαντασία ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ: φτιάχνοντας ένα δικό μας τραγούδι για την ειρήνη παίξαμε θεατρικό παιχνίδι όπου εμψυχώσαμε.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ.
Κινητά ΚΕΣΠΕΜ Τέμενος Νομού Ξάνθης
Ο ΓΥΡΟΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΑ ΠΑΡΑΜΥΘΙΑ
3/θ 45ο Νηπιαγωγείο Πατρών
ΜΕΤΑΒΑΙΝΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΟ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΣΤΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ: 1/ θ Νηπιαγωγείο Φράγκα
Νηπιαγωγείο Κ. Μαζαρακίου
Νηπιαγωγείο Καλλιθέας
1/θέσιο Νηπιαγωγείο Βασιλικού
Νηπιαγωγείο Λουσικών
«Γνωρίζοντας το μελλοντικό μου σχολείο» 71o Νηπιαγωγείο Πατρών
44ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΟΤΙ ΞΕΡΕΙΣ, ΞΕΡΩ, ΟΤΙ ΠΑΙΖΕΙΣ, ΠΑΙΖΩ… ΤΙ ΠΕΙΡΑΖΕΙ ΠΟΥ ΔΙΑΦΕΡΩ; Γώγου Βασιλική, Kαραπά Βασιλική 2/Θ Ολοήμερο Νηπιαγωγείο Τρικάλων Ημαθίας

11 Δεκεμβρίου, Η μέρα των Δικαιωμάτων των Π αιδιών «Σχολεία υπερασπιστές των παιδιών» (Unicef)

Λήψη απόφασης για την έναρξη ενός προγράμματος:

Σκοποί:  Ευαισθητοποίηση μαθητών στο θέμα της αναπηρίας και του κοινωνικού αποκλεισμού λόγω άλλων εκφάνσεων της διαφορετικότητας (επιδόσεων, ατομικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας, φυλής κτλ).  Η ενίσχυση της ενσυναίσθησης, του διαλόγου, της κριτικής σκέψης, της λήψης αποφάσεων

 Ο σεβασμός και η αποδοχή της ιδιαιτερότητας του άλλου  Απόκτηση στάσεων και συμπεριφορών ενεργής πολιτότητας (ενεργοί πολίτες και πολίτες του κόσμου)  Αντιμετώπιση ρατσισμού και κοινωνικού αποκλεισμού  Η ανακάλυψη της ομορφιάς της πολιτισμικής διαφορετικότητας - η ανακάλυψη της ομοιότητας και της κοινότητας των συναισθημάτων  Ανάπτυξη σχέσεων συνεργασίας και αποδοχής

Με το πρόγραμμα Αστέρι της Ευχής στα σχολεία, τα υγιή παιδιά συνειδητοποιούν πως η υγεία δεν είναι κάτι δεδομένο, αρχίζουν να νιώθουν πως δίπλα τους υπάρχουν παιδιά που παλεύουν για την υγεία και τη ζωή τους, ενάντια σε σοβαρές αρρώστιες που τα απειλούν, ενώ χάνουν την παιδικότητα τους μέσα στα νοσοκομεία. Ταυτόχρονα ανακαλύπτουν πως μαζί με το Make-A-Wish (Κάνε-Μια-Ευχή Ελλάδος), μπορούν να κάνουν τη διαφορά και να προσφέρουν χαρά, ελπίδα και δύναμη στα λιγότερο τυχερά παιδιά Το Make a Wish Ελλάδος είναι μια μη κυβερνητική οργάνωση που έχει σαν έργο της την πραγματοποίηση ευχών των σοβαρά άρρωστων παιδιών.

 Συζητάμε για τη δράση του «Make a wish» και διαπιστώνουμε ότι μερικά παιδιά δεν ζουν σαν εμάς.  Παραγγείλαμε τα αστεράκια και ύστερα από συζήτηση για το τι μπορούσαμε να τα κάνουμε  Aποφασίσαμε να ζωγραφίσουμε ένα «τεράστιο αερόστατο»

Κολλήσαμε τα αστεράκια, βάλαμε στο καλάθι του αερόστατου διαφορετικά παιδάκια να ταξιδέψουν και να μεταφέρουν μηνύματα αγάπης, ισότητας και αλληλεγγύης.

David McKee Πατάκης

Δωσε αγαπη της Αγγελικής Βαρελά (φυλετικες διαφορες) εκδ. Πατάκη Ένα από τα παραμύθια που άγγιξε τα παιδιά και τα ώθησε στο να δίνουν αγάπη και να μοιράζονται ακόμη και με παιδιά που πριν δεν τα έκαναν παρέα.

Δώσε αγάπη σε ένα φίλο, όπως χαρίζεις ένα μήλο. Αυτό μάθαμε παιδιά από ένα Ελληνάκι που έδωσε το μήλο του σε ένα Πολωνεζάκι. Φίλοι γίναν στο λεπτό και καταλάβανε πως το παιχνίδι είναι κοινό.

Φτιάξαμε τα περιγράμματα από τις πατούσες μας. Τα μετρήσαμε. Τα συγκρίναμε. Και συμπεράναμε: Και εμείς διαφέρουμε!

Ανάγνωση του παραμυθιού από τον διαδικτυακό τόπο «Μικρό ς Αναγνώστη ς » ( Της Κίτυ Κρόουθερ Εικονογράφηση: Κίτυ Κρόουθερ Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες.

Μια μέρα βροχερή, ανοίξαμε τον υπολογιστή και ακούσαμε ένα παραμύθι που ήταν όμορφο πολύ. Μια φορά κι ένα καιρό, ένας μαύρος κότσυφας καλός έγινε φίλος καρδιακός με έναν γλάρο περήφανο, κεφάτο. Οι άλλοι γλάροι περίεργα κοιτούσαν και καθόλου να τον έχουν φίλο δεν επιθυμούσαν γιατί ήταν μαύρο πουλί παράξενο πολύ! Ήταν όμως μοναδικός και πολύ μελετηρός. Παραμύθια τους διάβαζε πολλά κι όλοι ακούγαν με χαρά

Τοντ Παρ,εκδ. Μεταίχμιο

Ελεύθερη απόδοση του κειμένου Susan Laughs & Tony Ross. First published try by Andersen Press, London. Αργυρώ γελάει, Φίλιππος Μανδηλαράς, Πατάκης (Περι νηπιαγωγών)

Ζωγραφίσαμε χωρίς χέρια

Περπατήσαμε με ξυλοπόδαρα Χορέψαμε το ταγκό του τυφλού

 Μια ζωή σαν τη δική μου, Unicef, εκδ. Πατάκη  Δώσε την αγάπη της Αγγελικής Βαρελά (φυλετικες διαφορες) εκδ. Πατάκη  Ο Ρίκο Κοκορίκο, της Σοφίας Μαντούβαλου εκδ. Μικρή Μίλητος  Ο μαύρος κότσυφας και ο άσπρος γλάρος Της Κίτυ Κρόουθερ,Εκδόσεις: Σύγχρονοι Ορίζοντες  Ο νέος κόσμος του Ρίκυ,Αλίξ Καρμπρέρα, εκδ. Μεταίχμιο  Η οικογένεια Ψηλοκοντού, Μαρίνος Γιώργος, εκδ. Κέδρος  Το ασχημόπαπο, Άντερσεν εκδ.Καλειδοσκόπιο  Δεν πειράζει να είσαι διαφορετικός, Τοντ Παρ,εκδ. Μεταίχμιο  Ο ερυθρούλης και το κόκκινο αστέρι, Μαρία Καραγιάννη, εκδ. Διάπλαση  Ένα χελωνάκι χωρίς καβούκι, Ελένη Πριοβόλου, εκδ. Ελληνικά Γράμματα  Τα παιδιά του κόσμου, εκδ. Μεταίχμιο  Το χαρούμενο λιβάδι, Νικολούδη Τριανταφυλλιά,εκδ. Ελληνικά Γράμματα  Ο πάμπα και οι φίλοι του, Αργυρώ Κοκορέλη, εκδ. Ελληνικά γράμματα

Συμμετείχαμε στο πρόγραμμα Χαμαιλέων που αφορούσε τη διαφορετικότητα

Στη δραστηριότητα πήραν μέρος και οι γονείς των παιδιών.

Παρουσίαση των δημιουργιών που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο του προγράμματος Δ ραματοπο ίηση «Χαρούμενο Λιβάδι»

Τη γιορτή παρακολούθησαν οι γονείς των παιδιών και η Γ ΄ Δημοτικού που είχε το «Χαρούμενο λιβάδι» σαν μάθημα στην Γλώσσα.

 Δημοσιεύσαμε το βιβλίο μας στην ηλεκτρονική εφημερίδα του χωριού

 Με τη συμμετοχή μας στην Εβδομάδα Δράσης η ActionAid μας έδωσε την ευκαιρία να ξαναθυμηθούμε κάποιες ιστορίες και να διαβάσουμε τις ιστορίες και άλλων παιδιών που διαφέρουν.  Συμφωνήσαμε ότι όλα τα παιδιά πρέπει να πηγαίνουν στο σχολείο μιας και όλοι είμαστε διαφορετικοί, αλλά ίσοι.

Ο ΧΙ ΣΤΟΝ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟ, ΙΣΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ ΓΙΑ Ο ΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ

Παρατηρήσεις-Συμπεράσματα -Τα παιδιά συνειδητοποίησαν ότι η διαφορετικότητα είναι μοναδικότητα. -Γνώρισαν τα ιδιαίτερα προβλήματα και ανάγκες που έχουν τα παιδιά με κινητικές δυσκολίες, «ανακάλυψαν» ότι όλα τα παιδιά έχουν τις ίδιες γενικές ανάγκες και ότι μοιάζουν. -Επιπλέον η ιστορία της Αργυρούς και το σύνολο των δραστηριοτήτων σε διάφορους τομείς(Γλώσσα, Μαθηματικά, Έκφραση και Δημιουργία, Μελέτη περιβάλλοντος, ΤΠΕ) αποτέλεσαν εξαιρετικό μέσο, για μια εποικοδομητική κατανόηση της διαφορετικότητας, για την ενίσχυση της αλληλεγγύης, αλλά και για την ενδυνάμωση του σεβασμού προς τα συναισθήματα του -Ταυτόχρονα εκφράστηκαν αυτοσχεδιάζοντας και διασκέδασαν. -Χρησιμοποίησαν διάφορα υλικά που τους δόθηκαν και εκφράστηκαν δημιουργικά με κατασκευές. -Παρουσίασαν τους εαυτούς τους, κάνοντας θεατρική παράσταση.