ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ Α.Κί.ΔΑ. ΜΑΪΟΣ - ΔΕΚ 2007 Η καθημερινή πραγματικότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης μέσα στο Σχολείο:

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Σχεδιασμός προγραμμάτων πρόληψης στο σχολικό περιβάλλον
Advertisements

Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Γιάννης Τούρλος, ΠΕ 17 Ηλεκτρολόγος,
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Εξατομικευμένα Εκπαιδευτικά Προγράμματα Στήριξης μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή και αναπηρία Πηλείδου Κωνσταντίνα Σχολική Σύμβουλος ΕΑΕ.
Κατάθεση εμπειριών από την πρώτη χρονιά λειτουργίας:
ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΒΟΗΘΟ ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ ΜΑΡΙΑ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Η αξιολόγηση των σχολικών βιβλίων Κοινωνικών Επιστημών της Πέμπτη τάξης Akdoğan Dr. Fazıl Küçük Τάξη 5 Rabiya Mentes.
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1.1 Τίτλος Διδακτικής Πρακτικής «Ψυχική Υγεία – Διαπροσωπικές σχέσεις»
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες/ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες Η. Ε. Κουρκούτας.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΕΚΘΕΣΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΩΝ ΕΡΕΥΝΑΣ για την καταγραφή απόψεων & αναγκών των εκπαιδευτικών της 31ης Ε.Π. Π.Ε. Αθηνών σε θέματα ενημέρωσης και επιμόρφωσης ΣΤΕΛΙΟΣ.
Διαχείριση της σχολικής τάξης
Δημιουργία θετικής ατμόσφαιρας μάθησης Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης & Αυτοδιοίκησης Περιφερειακό Ινστιτούτο Επιμόρφωσης Θεσσαλονίκης Παπαδόπουλος Πάρης.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Μετάβαση από το Δημοτικό στο Γυμνάσιο: Ανάπτυξη ουσιαστικής συνεργασίας ανάμεσα στους γονείς και τους εκπαιδευτικούς Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΚΟΙΝΑ ΟΛΟΗΜΕΡΑ ΤΜΗΜΑΤΑ 4ου & 22ου ΔΗΜ. ΣΧ. ΕΥΟΣΜΟΥ
Ένταξη /ενσωμάτωση παιδιών με ιδιαιτερότητες
Πρακτικές Οδηγίες Εκπαίδευσης στην Κοινωνικοποίηση… Το τρίπτυχο της συνεργασίας: οι ομάδες που πλαισιώνουν τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ΕΙΡΗΝΗ.
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΟΔΗΓΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΝΕΩΝ ΑΝΑΛΥΤΙΚΩΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ Α΄ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΤΜΗΜΑ 2. ΘΕΜΑ:ΤΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΚΤΙΡΙΟ ΤΟΥ ΕΥΚΛΕΙΔΗ -ΠΟΙΟΤΗΤΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ-ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΠΟΥ ΕΠΗΡΕΑΖΟΥΝ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ Μάθημα: Ανάπτυξη Εκπαιδευτικών & Παραγωγικών Δραστηριοτήτων και Πρακτική Άσκηση Τίτλος: Καταγραφή.
Συνεργασία Εκπαιδευτικών και Γονέων
Κατερίνα Θεοδοσέλη, Συντονίστρια Εθνικού Δικτύου Κυκλοφοριακής Αγωγής
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΤΜΗΜΑ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ Μάριος Κουκουνάρας - Λιάγκης Λέκτορας Διδακτικής των Θρησκευτικών Μάθημα 6 Το εκπαιδευτικό έργο και οι γενικές όψεις και συνθήκες της εκπαίδευσης.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Στόχος του μαθήματος είναι να γνωρίσουν οι φοιτητές την Ειδική Αγωγή και να εξοικειωθούν με τις ποικίλες εκπαιδευτικές προσαρμογές που απαιτούνται σε κάθε.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟ ΜΑΘΗΣΙΑΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ Δρ. Μόνικα Σιακού Επίκουρη Καθηγήτρια Ψυχολογίας Ευρωπαϊκό Πανεπιστήμιο Κύπρου.
Αντικείμενο και κλάδοι της Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Στο δρόμο για την αειφορία».  Βρίσκεται στην περιοχή της Νέας Κυψέλης, στην οδό Δοϊράνης 43.  Μετρά 90 χρόνια λειτουργίας.  Έχει πλούσια συμμετοχή.
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Ερωτηματολόγιο Α.Κί.ΔΑ για τις βασικές πρόνοιες ενός Νέου Σχεδίου Αξιολόγησης Απόψεις Εκπαιδευτικών.
Παραδείγματα εκπαιδευτικών ερευνών δράσης
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης Μάθημα 6
Φάκελος Αξιολόγησης για Νηπιαγωγείο
Στα πλαίσια της ενότητας της Γλώσσας «Ατυχήματα» και της θεματικής ενότητας των Μαθηματικών «Συλλογή και επεξεργασία δεδομένων», αποφασίσαμε να εκπονήσουμε.
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
33o Δημοτικό Σχολείο Πάτρας Παιδαγωγική συνάντηση: «Δε φοβάμαι στο σχολείο» Εκπαιδευτική έρευνα Οι γονείς του 33ου Δημοτικού Σχολείου εκφράζουν τις απόψεις.
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
Μαρία Ζερβού Σύμβουλος Προσχολικής Αγωγής Ν.Κέρκυρας
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΟΥΣ ΕΝΤΑΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΜΕ ΑΠΩΛΕΙΑ ΑΚΟΗΣ
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
«Παιδιά με Σωματικές Αναπηρίες & Δυσκολίες Προσαρμογής»
Ο κοινωνικός περίγυρος - Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων.
ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ-ΓΟΝΕΩΝ Γιαλυράκη Πόπη Σύμβουλος Ψυχικής Υγείας(Msc), Play Therapist Θεραπεύτρια ζευγαριών (ICEEFT), Εκπαιδεύτρια ομάδων γονέων(Gordon-Fillial)
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
7ο Δημοτικό Σχολείο Χίου
Συνεργασία νηπιαγωγείου -οικογένειας
ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΟΣ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΓΙΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΕ ΑΥΤΙΣΜΟ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΜΕΓΑΛΗ ΕΡΕΥΝΑ Α.Κί.ΔΑ. ΜΑΪΟΣ - ΔΕΚ 2007 Η καθημερινή πραγματικότητα που βιώνει ο εκπαιδευτικός Δημοτικής και Προδημοτικής Εκπαίδευσης μέσα στο Σχολείο: Προβλήματα – Προοπτικές

Συνάδελφοι, Τι θέλαμε να μας πείτε σε αυτή την έρευνα; ΠΡΩΤΑ ΑΠ’ ΌΛΑ: Ποια είναι τα προβλήματα και οι δυσκολίες που αντιμετωπίζετε στην καθημερινή σας εργασία; ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ: Να μας πείτε πώς πρέπει να ιεραρχήσει η Οργάνωσή μας τα σημαντικότερα αιτήματα του κλάδου αυτή την περίοδο

ΤΗΝ ΠΕΡΣΙΝΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ΕΡΓΑΖΟΜΑΣΤΕ ΣΕ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΚΑΙ ΠΡΟΔΗΜΟΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ 5204 ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΙ ΜΑΣ ΑΠΑΝΤΗΣΑΝ ΤΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ 952 ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ

αίτημα ιεράρχη ση (1-9) Αναδιάρθρωση του Αναλυτικού Προγράμματος Ίδρυση νέων οργανικών θέσεων με βάση τις ανάγκες Προστασία του σχολικού έργου από εξωτερικές παρεμβάσεις Μείωση του αριθμού των μαθητών κατά τάξη Ενδοϋπηρεσιακή επιμόρφωση των εκπαιδευτικών σε εργάσιμο χρόνο Δωρεάν ασφάλιση εκπαιδευτικών για ατυχήματα που συμβαίνουν κατά την ώρα εκτέλεσης των καθηκόντων τους Βελτίωση της μισθοδοσίας του εκπαιδευτικού Απαλλαγή από διδακτικό χρόνο όσων εκπαιδευτικών αναλαμβάνουν ειδικά καθήκοντα (πρακτικά συνεδριών, συναντήσεις με γονείς,κτλ.) Μείωση του διδακτικού χρόνου των εκπαιδευτικών ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕΡΟΣ Β: Παρακαλούμε όπως διαβάσετε προσεχτικά τα 9 αιτήματα του κλάδου που ακολουθούν. Στη συνέχεια ξαναδιαβάστε τα και ΙΕΡΑΡΧΗΣΤΕ τα βάζοντας τον αριθμό 1 σε αυτό που θεωρείτε ως το ΠΙΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ και τον αριθμό 9 σε αυτό που θεωρείτε ως το ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ.

ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΜΕΡΟΣ Γ: Παρακαλούμε όπως διαβάσετε προσεχτικά τις δηλώσεις που ακολουθούν. Οι δηλώσεις αυτές είναι παράμετροι που δυσκολεύουν, άλλες λιγότερο και άλλες περισσότερο, την καθημερινή εργασία των εκπαιδευτικών στο σχολείο. Στη συνέχεια ΙΕΡΑΡΧΗΣΤΕ τις, με βάση τη μέχρι σήμερα εμπειρία σας, βάζοντας τον αριθμό 1 σε αυτό που σας επηρεάζει ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ και τον αριθμό 11 σε αυτό που σας επηρεάζει ΛΙΓΟΤΕΡΟ στην καθημερινή εργασία σας.

δήλωσηιεράρχησ η (1-11) Εμπλοκή των γονιών στο έργο του σχολείου Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου (αίθουσες, αποθήκες, εργαστήριο ΗΥ, αίθουσα πολλαπλής χρήσης) Ο ρόλος του επιθεωρητών Το επίπεδο πειθαρχίας των μαθητών Το επίπεδο του ενδιαφέροντος των μαθητών στην εκτέλεση της κατ’ οίκον εργασίας τους Ο βαθμός ενδιαφέροντος των γονιών για την πρόοδο των παιδιών τους. Ο συνολικός διδακτικός χρόνος που είσαι υποχρεωμένος να εργάζεσαι με βάση τα χρόνια υπηρεσίας ή και τη θέση σου Το διοικητικό μοντέλο που εφαρμόζει η διεύθυνση του σχολείου Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Οι εργασίες διεκπεραιωτικής φύσης (μάζεμα λεφτών, απογραφή σχολικών υλικών, μάζεμα λαχνών, κτλ.) Ο μεγάλος αριθμός παιδιών στην τάξη

ΜΕΡΟΣ Δ΄ Στις γραμμές που ακολουθούν σημειώστε οτιδήποτε έχει σχέση με τις δυσκολίες που συναντάτε καθημερινά στην εργασία σας στο σχολείο κι ό,τι άλλο αίτημα θέλετε να προωθηθεί. 1 στους 3 συνάδελφους/συναδέλφισσες που συμπλήρωσε ερωτηματολόγιο, συμπλήρωσε και το μέρος Δ. Αυτό για μας είναι ένδειξη της μεγάλης ανάγκης που έχουν οι συνάδελφοι, να αναφέρουν και να αναπτύξουν κάποια από τα προβλήματα που τους ενοχλούν καθημερινά, και δυστυχώς, βλέπουν ελάχιστες βελτιώσεις με την πάροδο των χρόνων.

329 συνάδελφοι απάντησαν το μέρος Δ! Απ’ αυτούς οι 189 έκαναν αναφορά σε προβλήματα συμπεριφοράς και πειθαρχίας των μαθητών!

Παράγοντες που δυσκολεύουν την καθημερινή εργασία των εκπαιδευτικών κατά σειρά ιεράρχησης Mean Rank* Ο μεγάλος αριθμός παιδιών στην τάξη3,7 Το επίπεδο πειθαρχίας των μαθητών4,4 Ο συνολικός διδακτικός χρόνος που είσαι υποχρεωμένος να εργάζεσαι με βάση τα χρόνια υπηρεσίας ή και τη θέση σου 5,6 Το επίπεδο του ενδιαφέροντος των μαθητών στην εκτέλεση της κατ' οίκον εργασίας τους 5,8 Ο βαθμός ενδιαφέροντος των γονιών για την πρόοδο των παιδιών τους.6,0 Οι κτιριακές εγκαταστάσεις του σχολείου (αίθουσες, αποθήκες, εργαστήριο ΗΥ, αίθουσα πολλαπλής χρήσης) 6,0 Το Αναλυτικό Πρόγραμμα6,1 Οι εργασίες διεκπεραιωτικής φύσης (μάζεμα λεφτών, απογραφή σχολικών υλικών, μάζεμα λαχνών, καταγραφή βιβλίων, έλεγχος αποθηκών, κτλ.) 6,2 Εμπλοκή των γονιών στο έργο του σχολείου6,7 Ο ρόλος του επιθεωρητών 7,5 Το διοικητικό μοντέλο που εφαρμόζει η διεύθυνση του σχολείου8,1 * Kendall's W coefficient of concordance = 0,14 Chi-Square = 1206,5 df = 10 p = 0,000

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ Ο Λ ΟΙ Δ+βδΔ+βδ δ δ 11 +Ε Ν Ο μεγάλος αριθμός παιδιών στην τάξη Το επίπεδο πειθαρχίας των μαθητών Ο συνολικός διδακτικός χρόνος Eπίπεδο ενδιαφέροντος των μαθητών Ο βαθμός ενδιαφέροντος των γονιών Kτιριακές εγκαταστάσεις σχολείου Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Οι εργασίες διεκπεραιωτικής φύσης Εμπλοκή γονιών στο έργο του σχολείου Ο ρόλος των επιθεωρητών Το διοικητικό μοντέλο που εφαρμόζει η διεύθυνση του σχολείου 11 99

ΣΧΟΛΙΑ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΑΔΕΛΦΟΥΣ «Στα σχολεία που εργάζομαι τα 4 τελευταία χρόνια έζησα ακραίες συμπεριφορές μαθητών, τόσο απέναντι σε συμμαθητές τους όσο και απέναντι στους δασκάλους τους. Συνεργασία με τους γονείς δεν μπορεί να υπάρξει, γιατί μιλούμε για κυριολεκτικά διαλυμένες οικογένειες. Με τους ψυχολόγους γνωρίζουμε όλοι τις χρονοβόρες διαδικασίες. Όσο δε αφορά τους κανόνες λειτουργίας του σχολείου για το θέμα των ποινών, δεν είναι επαρκείς για αυτές τις περιπτώσεις.

«Η εργασία του εκπαιδευτικού δυσκολεύεται όσο περνούν τα χρόνια, από την αδιαφορία και την απειθαρχία των μαθητών, οι οποίοι είναι (η πλειοψηφία τουλάχιστον) κακομαθημένοι και θύματα του υλισμού ως προέκταση των συμπερ ιφορών των γονιών τους. Επιπλέον, όλο και αυξάνονται τα παιδιά από διαλυμένες οικογένειες με συνέπεια να έχουν πολλές συναισθηματικές δυσκολίες και απρόβλεπτες συμπεριφορές στο σχολείο και στην τάξη.

«Ένα από τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε καθημερινά είναι η έλλειψη πειθαρχίας των μαθητών και σεβασμού τους προς το δάσκαλο. Αυτό δυσκολεύει ιδιαίτερα το έργο, ακόμα και του πιο ευσυνείδητου και εργατικού δάσκαλου.

1. Τα παιδιά με σοβαρά προβλήματα συμπεριφοράς πρέπει να παρακολουθούνται συστηματικά, έξω από τα χρονοβόρα πλαίσια της υφιστάμενης γραφειοκρατικής διαδικασίας, ιδίως όταν προκύπτει θέμα ασφάλειας των υπόλοιπων παιδιών. ΟΙ ΕΙΣΗΓΗΣΕΙΣ ΜΑΣ

2. Αναδιάρθρωση Αναλυτικού Προγράμματος: Το ΑΠ πρέπει:  να είναι ευέλικτο: να παρέχει δυνατότητες επιλογής στον δάσκαλο, με βάση το επίπεδο και τα ενδιαφέροντα των μαθητών του  να περιλαμβάνει παρεμβατικά προγράμματα συναισθηματικής αγωγής  να συμπεριλαμβάνει και τους υπό έμφαση στόχους της χρονιάς, τους οποίους να επιλέγουν οι δάσκαλοι, με βάση την ιδιαιτερότητα της σχολικής τους μονάδας.

3. Νέο πλαίσιο Κανονισμών Λειτουργίας των Σχολείων, με ριζική αλλαγή του Κανονισμού για την πειθαρχία. Θα πρέπει ο Κανονισμός να καλλιεργεί την υπευθυνότητα και τη συνέπεια από πλευράς των παιδιών καθιστώντας εμφανείς και απτές τις θετικές και τις αρνητικές συνέπειες που απορρέουν από τις πράξεις τους. Πρέπει τα παιδιά να μάθουν ότι πέρα από δικαιώματα έχουν και υποχρεώσεις/καθήκοντα, τα οποία πρέπει να τηρούν, αλλιώς θα υποστούν ποινές.

4. Ενίσχυση του τομέα Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας με ανθρώπινο δυναμικό και ότι άλλο χρειάζεται, για να ενισχύονται άμεσα και αποτελεσματικά τόσο τα παιδιά με μαθησιακές/ συναισθηματικές ή άλλες δυσκολίες, τα παιδιά με αποκλίνουσα συμπεριφορά και ο δάσκαλος που καλείται να χειριστεί με τον καλύτερο τρόπο τις καταστάσεις αυτές. Επιβάλλεται να αλλάξει η χρονοβόρα γραφειοκρατική διαδικασία παραπομπής και διεκπεραίωσης της υπόθεσης κάποιου παιδιού μέχρι και την παροχή αποτελεσματικής βοήθειας. Ας μη ξεχνούμε ότι από σοβαρές καταστάσεις αποκλίνουσας συμπεριφοράς υπάρχει και κίνδυνος τόσο για την ασφάλεια αλλά και το μαθησιακό περιβάλλον της τάξης.

Οι εκπαιδευτικοί σ’ αυτή την έρευνα ζητούν βελτίωση των συνθηκών εργασίας στα σχολεία και στα νηπιαγωγεία μας! Κι αυτό είναι απόλυτα δικαιολογημένα, γιατί βελτίωση των συνθηκών εργασίας = βελτίωση των συνθηκών μάθησης για τα παιδιά

ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΔΩ ΠΑΡΟΥΣΙΑ ΣΑΣ!