1 Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (PROJECT) Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ. Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Παρουσίαση προτεινόμενου εκπαιδευτικού προγράμματος
Advertisements

Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΜΕΣΗΣ ΓΕΝΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ.
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Μαθησιακά αποτελέσματα στην τριτοβάθμια εκπαίδευση Η περίπτωση του ΑΠΘ Κωνσταντίνος Αϊβαζίδης Υπεύθυνος Διασφάλισης Ποιότητας, Έργο ΜΟΔΙΠ ΑΠΘ.
Μπάκου Αλεξάνδρα Πρότυπο Πειραματικό Γυμνάσιο Ηραακλείου
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
ΠΑΙΔΕΣ ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ ΜΙΑ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΟΜΑΔΑ ΜΙΑ ΚΟΙΝΟΤΗΤΑ ΠΡΑΚΤΙΚΗΣ.
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΑΥΤΟΝΟΜΙΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΤΡΟΠΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΤΩΝ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
ΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΥ-ΜΟΥΡΚΑ ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Σχεδιασμός – Οργάνωση –Υλοποίηση προγράμματος Αγωγής Υγείας
Η ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΩΣ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΠΡΑΞΗ
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
«Εκπαίδευση Εκπαιδευτών ΙΕΚ ΠΑΤΡΑΣ» ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΩΝ ΕΝΟΤΗΤΩΝ
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ - ΣΧΟΛΗ ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΜΗΜΑ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ.
Οκτώβριος, 2012 Ειδική Θεματική δραστηριότητα Β΄ Τάξης ΕΠΑΛ Τομέας Ηλεκτρολογικός.
Τμήματα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Axαΐας Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Καινοτόμο Σεμινάριο Περιβαλλοντικής.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Δ΄ ΔIEYΘΥΝΣΗ Π.Ε. ΑΘΗΝΑΣ ΓΡΑΦΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠ/ΣΗΣ
ΕΡΕΥΝ ΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ :ΗΜΕΡΙΔΑ
1 Σχέδια Εργασίας & Φυσική Αγωγή. 2 Σκοπός της συνάντησης η παρουσίαση, ανάπτυξη & εφαρμογή της μεθόδου διδασκαλίας με σχέδια εργασίας στη Φυσική Αγωγή.
ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΕΣ και ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Αντωνία Παπαδάκη Σχολική Σύμβουλος Φιλολόγων Ν. Πέλλας.
ΜΕΙΖΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
ΟΜΑΔΟΣΥΝΕΡΓΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Τι είναι/ περιλαμβάνει ένα περιβάλλον μάθησης;
KAINOTOMA ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ
Ορισμός στρατηγικής διδασκαλίας
Υπεύθυνη: Κατερίνα Κασιμάτη Αναπληρώτρια Καθηγήτρια ΑΣΠΑΙΤΕ
Πορεία διδασκαλίας Στάδιο προετοιμασίας Στάδιο παρουσίασης
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
Ο ΔΙΑΚΡΙΤΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
Παραγωγή Ηλεκτρονικού Προϊόντος – ψηφιακός πίνακας ανακοινώσεων
Ψηφιακό Παιγνίδι στην προσχολική ηλικία
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
«Αξιολόγηση μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες» 14/3/2017
Προσχολική Παιδαγωγική
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ( PROJECT)
Προσχολική Παιδαγωγική
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αξιολόγηση της διδασκαλίας – Αναστοχασμός του εκπαιδευτικού
Διαφοροποιημένη διδασκαλία και εναλλακτική αξιολόγηση
Εκπαιδευτικο Σενάριο (Σχέδιο Εργασίας)
Project.
Προσωπική Εκπαιδευτική Θεωρία
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Η ΜΕΘΟΔΟΣ ΤΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΔΡΑΣΗΣ (PROJECT) Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ. Γ. Ρεκαλίδου Τ.Ε.Ε.Π.Η., Δ.Π.Θ.

2 Οι θεωρητικές βάσεις της μεθόδου Οι θεωρητικές βάσεις της μεθόδου Το Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης έχει τις ρίζες του: Α) Στους Παιδαγωγούς Dewey, Kilpatrik και κατ’ επέκταση σε όλους τους Παιδαγωγούς του κινήματος της «Νέας αγωγής» (Decroly, Freinet κ.ά.) Β) Στους ψυχολόγους Piaget, Bruner, Vygotsky, οι οποίοι έθεσαν τα θεμέλια του «οικοδομιστικού» προτύπου μάθησης (Piaget) και του «κοινωνικού» ή «αλληλεπιδραστικού κονστρουκτιβισμού» (Bruner, Vygotsky). Το Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης έχει τις ρίζες του: Α) Στους Παιδαγωγούς Dewey, Kilpatrik και κατ’ επέκταση σε όλους τους Παιδαγωγούς του κινήματος της «Νέας αγωγής» (Decroly, Freinet κ.ά.) Β) Στους ψυχολόγους Piaget, Bruner, Vygotsky, οι οποίοι έθεσαν τα θεμέλια του «οικοδομιστικού» προτύπου μάθησης (Piaget) και του «κοινωνικού» ή «αλληλεπιδραστικού κονστρουκτιβισμού» (Bruner, Vygotsky).

3 Τι είναι Σ.Ε.Δ.; Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης είναι μια “ανοιχτού τύπου” παιδαγωγική προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την αυθόρμητη και συντονισμένη δραστηριότητα μιας ομάδας παιδιών, που ασχολούνται μεθοδικά με την εκπλήρωση μιας δουλειάς την οποία έχουν επιλέξει. Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης είναι μια “ανοιχτού τύπου” παιδαγωγική προσέγγιση, η οποία επιτρέπει την αυθόρμητη και συντονισμένη δραστηριότητα μιας ομάδας παιδιών, που ασχολούνται μεθοδικά με την εκπλήρωση μιας δουλειάς την οποία έχουν επιλέξει.

4 Βασικές αρχές και χαρακτηριστικά της μεθόδου Project Αξιοποίηση αρχικά του ενδιαφέροντος των παιδιών αλλά αξιοποίηση και των γνώσεων και των εμπειριών τους γύρω από θέματα επίκαιρα ή προβλήματα. Η έννοια ‘’πρόβλημα προς επίλυση’’ έχει ένα ευρύ χώρο επεξεργασίας στα πλαίσια της μεθόδου. Αξιοποίηση αρχικά του ενδιαφέροντος των παιδιών αλλά αξιοποίηση και των γνώσεων και των εμπειριών τους γύρω από θέματα επίκαιρα ή προβλήματα. Η έννοια ‘’πρόβλημα προς επίλυση’’ έχει ένα ευρύ χώρο επεξεργασίας στα πλαίσια της μεθόδου.

5

6 … Βασικές αρχές και χαρακτηριστικά της μεθόδου Project…. Η ενεργή συμμετοχή και δραστηριοποίηση των παιδιών σε όλες τις φάσεις εξέλιξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Σχεδιασμός, υλοποίηση, αξιολόγηση Η σύνδεση του σχολείου με το ‘’κοινωνικό γίγνεσθαι’’. Η ενεργή συμμετοχή και δραστηριοποίηση των παιδιών σε όλες τις φάσεις εξέλιξης της εκπαιδευτικής διαδικασίας: Σχεδιασμός, υλοποίηση, αξιολόγηση Η σύνδεση του σχολείου με το ‘’κοινωνικό γίγνεσθαι’’.

7 …Βασικές αρχές και χαρακτηριστικά της μεθόδου Project…. Επιλογή του τελικού σκοπού και συντονισμός των μελών ομάδων για την επίτευξή του. Ενίσχυση μορφών εργασίας σε μικρές ομάδες και ενίσχυση μέσα σε αυτές πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης. Επιλογή του τελικού σκοπού και συντονισμός των μελών ομάδων για την επίτευξή του. Ενίσχυση μορφών εργασίας σε μικρές ομάδες και ενίσχυση μέσα σε αυτές πνεύματος συνεργασίας και αλληλεγγύης.

8 Άμβλυνση των τάσεων για ομοιόμορφες μορφές δράσης και ομοιόμορφα αποτελέσματα. Σύνδεση χειρωνακτικής εργασίας με πνευματική. Ένα Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης δίνει ευκαιρίες για ανοίγματα στην κοινότητα. Άμβλυνση των τάσεων για ομοιόμορφες μορφές δράσης και ομοιόμορφα αποτελέσματα. Σύνδεση χειρωνακτικής εργασίας με πνευματική. Ένα Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης δίνει ευκαιρίες για ανοίγματα στην κοινότητα.

9

10

11 Οι σκοποί και οι στόχοι στη μέθοδο Project Στη μέθοδο Project οι μορφές δράσης των εμπλεκομένων είναι προσανατολισμένες προς τον τελικό σκοπό αλλά και προς τους επί μέρους ειδικότερους σκοπούς των δραστηριοτήτων. Αυτοί οι σκοποί είναι απαραίτητο να είναι απόλυτα ορατοί, σαφείς και κατανοητοί σε όλους, μέσα από την εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών από τον εκπαιδευτικό και τους χειρισμούς του. Στη μέθοδο Project οι μορφές δράσης των εμπλεκομένων είναι προσανατολισμένες προς τον τελικό σκοπό αλλά και προς τους επί μέρους ειδικότερους σκοπούς των δραστηριοτήτων. Αυτοί οι σκοποί είναι απαραίτητο να είναι απόλυτα ορατοί, σαφείς και κατανοητοί σε όλους, μέσα από την εφαρμογή κατάλληλων στρατηγικών από τον εκπαιδευτικό και τους χειρισμούς του.

12 Παράλληλα τα παιδιά, μέσα από τις δραστηριότητες οι οποίες αποτελούν τα βήματα της ομάδας για να φθάσει στον τελικό σκοπό, κατακτούν και μαθησιακούς στόχους οι οποίοι προγραμματίζονται από τον Εκπαιδευτικό.

13 Διαφορές και ομοιότητες μεταξύ της μεθόδου Project, της Διαθεματικής προσέγγισης και της Ενιαίας Συγκεντρωτικής Διδασκαλίας

14 Στη διάρκεια εφαρμογής της μεθόδου ο εκπαιδευτικός λαμβάνει υπόψη τους στόχους του ΑΠ και τους προσαρμόζει στις δραστηριότητες του σχεδίου. Ο εκπαιδευτικός εφαρμόζει και άλλες μεθόδους παράλληλα, αποδεικνύοντας ότι μια μέθοδος δεν είναι ποτέ πανάκεια μέσα στην τάξη. Στη διάρκεια εφαρμογής της μεθόδου ο εκπαιδευτικός λαμβάνει υπόψη τους στόχους του ΑΠ και τους προσαρμόζει στις δραστηριότητες του σχεδίου. Ο εκπαιδευτικός εφαρμόζει και άλλες μεθόδους παράλληλα, αποδεικνύοντας ότι μια μέθοδος δεν είναι ποτέ πανάκεια μέσα στην τάξη.

15 Συνεπώς: Η μέθοδος του Σχεδίου Εκπαιδευτικής Δράσης (Project) δεν ακυρώνει και δεν καταστρατηγεί τους σκοπούς και τους στόχους του Α.Π. ενώ επιδιώκει την επίτευξή τους μέσα από βιωματικές και συμμετοχικές διαδικασίες Η μέθοδος του Σχεδίου Εκπαιδευτικής Δράσης (Project) δεν ακυρώνει και δεν καταστρατηγεί τους σκοπούς και τους στόχους του Α.Π. ενώ επιδιώκει την επίτευξή τους μέσα από βιωματικές και συμμετοχικές διαδικασίες

16 3.Κατάρτιση του πλαισίου δράσης. Εξακτίνωση. 4.Επεξεργασία Προτάσεων. Προσδιορισμός στόχων. Ένταξη σε Γνωστικά Αντικείμενα. Σχεδιασμός δραστηριοτήτων. 5. Υλοποίηση 6. Ολοκλήρωση του Project Αξιολόγηση 1. Προσδιορισμός ενδιαφέροντος για ένα ζήτημα, μια κατάσταση προβληματισμού κλπ 2.Συζήτηση, επεξεργασία. Απόφαση τελικού σκοπού. (Μορφή παρέμβασης, επίλυσης κλπ) Ανταλλαγή απόψεων Καταιγισμός Ιδεών

17 1. Προσδιορισμός ενδιαφέροντος για ένα ζήτημα, μια κατάσταση προβληματισμού κλπ 2.Συζήτηση, επεξεργασία. Απόφαση τελικού σκοπού. (Μορφή παρέμβασης, επίλυσης κλπ) Ανταλλαγή απόψεων Καταιγισμός Ιδεών

18 3.Κατάρτιση του πλαισίου δράσης. Εξακτίνωση. 4.Επεξεργασία Προτάσεων. Προσδιορισμός στόχων. Ένταξη σε Γνωστικά Αντικείμενα. Σχεδιασμός δραστηριοτήτων. 5. Υλοποίηση 6. Ολοκλήρωση του Project Αξιολόγηση

19 Η χρονική διάρκεια ενός Project Ένα Σχέδιο Εκπαιδευτικής Δράσης έχει ευέλικτα χρονικά όρια. Στο χρονικό εύρος του προγράμματος του Νηπιαγωγείου είναι δυνατόν να διαρκέσει από μια ημέρα έως μερικούς μήνες.

20 Ποιος είναι ο ρόλος του Εκπαιδευτικού στη διάρκεια εφαρμογής ενός Σχεδίου Εκπαιδευτικής Δράσης; Καθοδηγητικός Διαμεσολαβητικός Παρακινητικός Εμψυχωτικός Ρόλος του δημιουργού σκόπιμων ‘’προβλημάτων’’ Ρόλος παρατηρητή Καθοδηγητικός Διαμεσολαβητικός Παρακινητικός Εμψυχωτικός Ρόλος του δημιουργού σκόπιμων ‘’προβλημάτων’’ Ρόλος παρατηρητή

21 Η αξιολόγηση στα πλαίσια της μεθόδου Project Μορφές Αξιολόγησης: -αρχική- διαγνωστική, σε σχέση με τις γνώσεις των παιδιών γύρω από το θέμα του Project, -διαμορφωτική, σε σχέση με την πορεία του Σχεδίου το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, -τελική σε σχέση με την επίτευξη του τελικού σκοπού αλλά και τη συνολική θεώρηση του Project. Μορφές Αξιολόγησης: -αρχική- διαγνωστική, σε σχέση με τις γνώσεις των παιδιών γύρω από το θέμα του Project, -διαμορφωτική, σε σχέση με την πορεία του Σχεδίου το οποίο βρίσκεται σε εξέλιξη, -τελική σε σχέση με την επίτευξη του τελικού σκοπού αλλά και τη συνολική θεώρηση του Project.

22 Στη μέθοδο του Σχεδίου Εκπαιδευτικής Δράσης ( Project) η αξιολόγηση κατέχει σημαντική θέση και ο ρόλος της είναι κυρίαρχος. Δεν αξιολογείται μόνο το τελικό αποτέλεσμα, η κατάκτηση του στόχου (κάθε δραστηριότητας και συνολικά του Σχεδίου) αλλά και η ίδια η διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αξιολόγηση των εγκάρσιων ή μεθοδολογικών δεξιοτήτων. Στη μέθοδο του Σχεδίου Εκπαιδευτικής Δράσης ( Project) η αξιολόγηση κατέχει σημαντική θέση και ο ρόλος της είναι κυρίαρχος. Δεν αξιολογείται μόνο το τελικό αποτέλεσμα, η κατάκτηση του στόχου (κάθε δραστηριότητας και συνολικά του Σχεδίου) αλλά και η ίδια η διαδικασία. Ο εκπαιδευτικός δίνει ιδιαίτερη σημασία στην αξιολόγηση των εγκάρσιων ή μεθοδολογικών δεξιοτήτων.

23 Η αξιολόγηση στα πλαίσια της μεθόδου Project Ο εκπαιδευτικός, καθοδηγεί την ομάδα μέσα από μορφές αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης έτσι ώστε αυτή να μη χάσει τον προσανατολισμό της στον τελικό σκοπό. Παράλληλα ο ίδιος αξιολογεί με τις μεθόδους που αυτός θεωρεί καταλληλότερες τους μαθησιακούς στόχους. Η αξιολόγηση που εναρμονίζεται με τη μέθοδο του ΣΕΔ είναι η διαμορφωτική αξιολόγηση και η αξιολόγηση για τη μάθηση Ο εκπαιδευτικός, καθοδηγεί την ομάδα μέσα από μορφές αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης έτσι ώστε αυτή να μη χάσει τον προσανατολισμό της στον τελικό σκοπό. Παράλληλα ο ίδιος αξιολογεί με τις μεθόδους που αυτός θεωρεί καταλληλότερες τους μαθησιακούς στόχους. Η αξιολόγηση που εναρμονίζεται με τη μέθοδο του ΣΕΔ είναι η διαμορφωτική αξιολόγηση και η αξιολόγηση για τη μάθηση

24 Η αξιολόγηση στα πλαίσια της μεθόδου Project Διαλείμματα διαμορφωτικής αξιολόγησης. Στην πορεία εξέλιξης του σχεδίου, η ομάδα συνέρχεται προκειμένου να αξιολογήσει την πορεία της, τα πεπραγμένα της, τη δυναμική της. Επιπλέον, ενδέχεται να αξιολογήσει προβλήματα που έχουν προκύψει σε σχέση με την πρόοδο του Project και να αναζητήσει λύσεις. Ο κύριος σκοπός αυτών των αξιολογήσεων είναι η ανατροφοδότηση. Διαλείμματα διαμορφωτικής αξιολόγησης. Στην πορεία εξέλιξης του σχεδίου, η ομάδα συνέρχεται προκειμένου να αξιολογήσει την πορεία της, τα πεπραγμένα της, τη δυναμική της. Επιπλέον, ενδέχεται να αξιολογήσει προβλήματα που έχουν προκύψει σε σχέση με την πρόοδο του Project και να αναζητήσει λύσεις. Ο κύριος σκοπός αυτών των αξιολογήσεων είναι η ανατροφοδότηση.

25 Ερωτήματα: Μπορεί να διακοπεί ένα Project και σε ποιες περιπτώσεις; Μπορεί στη διάρκεια ενός Project παράλληλα να υλοποιούνται και δραστηριότητες οι οποίες δεν εντάσσονται στα πλαίσιά του; Μπορεί να διακοπεί ένα Project και σε ποιες περιπτώσεις; Μπορεί στη διάρκεια ενός Project παράλληλα να υλοποιούνται και δραστηριότητες οι οποίες δεν εντάσσονται στα πλαίσιά του;

26 Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης… Ικανότητα συγκέντρωσης σε μια εργασία που του ανατέθηκε Ικανότητα να κατανοεί και να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δουλειάς. Ικανότητα συνεργασίας για τη διεκπεραίωση ενός έργου Ικανότητα οργάνωσης του χρόνου. Ικανότητα να εντοπίζει, χωρίς βοήθεια, κάποια λάθη που έχει κάνει. Συνήθεια να ξανακοιτά κάτι που έχει κάνει. Ικανότητα συγκέντρωσης σε μια εργασία που του ανατέθηκε Ικανότητα να κατανοεί και να ακολουθεί οδηγίες για την ολοκλήρωση μιας δουλειάς. Ικανότητα συνεργασίας για τη διεκπεραίωση ενός έργου Ικανότητα οργάνωσης του χρόνου. Ικανότητα να εντοπίζει, χωρίς βοήθεια, κάποια λάθη που έχει κάνει. Συνήθεια να ξανακοιτά κάτι που έχει κάνει.

27 Ενδεικτικά κριτήρια αξιολόγησης… Ικανότητα να αναζητά πληροφορίες. Ικανότητα να χρησιμοποιεί σε έναν τομέα μια γνώση που απέκτησε σε άλλο τομέα. Να αποδέχεται, να κατανοεί την αποτυχία και να τηρεί κανόνες. Ικανότητα να αναζητά πληροφορίες. Ικανότητα να χρησιμοποιεί σε έναν τομέα μια γνώση που απέκτησε σε άλλο τομέα. Να αποδέχεται, να κατανοεί την αποτυχία και να τηρεί κανόνες.

28 Κριτική Έχει επικριθεί για αναποτελεσματικότητα στην κατάκτηση των μαθησιακών στόχων. ότι επικεντρώνεται στον τελικό σκοπό και όχι στη διαδικασία μέσα από την οποία θα οδηγηθεί σε αυτήν. Πού τελικά είναι προσανατολισμένη η μέθοδος του ΣΕΔ; Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού ώστε να μη χαθεί ο προσανατολισμός της διαδικασίας προς τους μαθησιακούς στόχους; Έχει επικριθεί για αναποτελεσματικότητα στην κατάκτηση των μαθησιακών στόχων. ότι επικεντρώνεται στον τελικό σκοπό και όχι στη διαδικασία μέσα από την οποία θα οδηγηθεί σε αυτήν. Πού τελικά είναι προσανατολισμένη η μέθοδος του ΣΕΔ; Ποιος είναι ο ρόλος του εκπαιδευτικού ώστε να μη χαθεί ο προσανατολισμός της διαδικασίας προς τους μαθησιακούς στόχους;

29 Η μέθοδος Project στην προσχολική ηλικία Η προσχολική ηλικία θεωρείται ιδιαίτερα κατάλληλη για την εφαρμογή αυτής της μεθόδου επειδή: Δεν δεσμεύεται από την ύλη του ΑΠ. Οι στόχοι αφορούν κυρίως τις εγκάρσιες δεξιότητες. Οδηγεί τα παιδιά στη μελλοντική προοπτική, στην προβολή επιθυμιών και σχεδίων, στην ικανότητα πρόβλεψης των συνεπειών των πράξεών τους. Η προσχολική ηλικία θεωρείται ιδιαίτερα κατάλληλη για την εφαρμογή αυτής της μεθόδου επειδή: Δεν δεσμεύεται από την ύλη του ΑΠ. Οι στόχοι αφορούν κυρίως τις εγκάρσιες δεξιότητες. Οδηγεί τα παιδιά στη μελλοντική προοπτική, στην προβολή επιθυμιών και σχεδίων, στην ικανότητα πρόβλεψης των συνεπειών των πράξεών τους.

30 Οδηγεί τα παιδιά στην ικανότητα διατύπωσης υποθέσεων. Συμβάλλει στη οικοδόμηση από τα παιδιά βασικών εννοιών χώρου και χρόνου. Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού Στην εξάσκηση της μνήμης Την ικανότητα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης Οδηγεί τα παιδιά στην ικανότητα διατύπωσης υποθέσεων. Συμβάλλει στη οικοδόμηση από τα παιδιά βασικών εννοιών χώρου και χρόνου. Συμβάλλει στην κοινωνικοποίηση του παιδιού Στην εξάσκηση της μνήμης Την ικανότητα αξιολόγησης και αυτοαξιολόγησης

31

32