“Βιοκλιματικό σπίτι” Μια διδακτική προσέγγιση με αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού για την εξασφάλιση ενεργειακής οικονομίας Σοφία Σωτηρίου, Ιάκωβος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Ένα παράδειγμα διαθεματικής αξιοποίησης ψηφιακών εργαλείων έκφρασης στα Μαθηματικά και στην Πληροφορική. Α. Ψαλτίδου Σ. Δουκάκης Ένα παράδειγμα διαθεματικής.
Η αξιοποίηση της ιδέας του σεναρίου στη διδασκαλία της ΑΕΓΓ στο Λύκειο
Ενσωμάτωση του μαθητικού υπολογιστή στην εκπαιδευτική διαδικασία- Η προσέγγιση της Ψηφιακής Στρατηγικής Αθήνα, 29/10/2007 Δημήτρης Κοντογιαννόπουλος Στέλεχος.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
1 ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Προετοιμασία μαθήματος με.
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΤΜΗΜΑ Π 2 ΓΟΓΟΥΛΟΥ ΑΓΟΡΙΤΣΑ ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΕΝΟΤΗΤΑ 5.4 ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ, ΕΞΕΡΕΥΝΗΣΗ.
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
Καλλιβρετάκη Αργυρώ Καθηγήτρια Πληροφορικής Π.Ε. 19
Βασίλης Κόμης Αναπληρωτής Καθηγητής
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΗ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Ανάδειξη της σχέσης Κοινωνίας, Τεχνολογίας και Φυσικών Επιστημών.
Ενιαίο Πλαίσιο Προγράμματος Σπουδών Πληροφορικής.
Επιμόρφωση Β΄ επιπέδου στην παιδαγωγική αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Νότα Σεφερλή
Μια φορα κι eναν καιρο στο Διαδικτυο…
Κριτική ανάγνωση κειμένων
Telematics Επιμέλεια:Παγώνης Γεώργιος Writer: Patrick Dillon.
Επιμόρφωση των εκπαιδευτικών Πληροφορικής για την αξιοποίηση του ΕΛ/ΛΑΚ, της τηλεκπαίδευσης και των υπηρεσιών του ΠΣΔ Τ. Καράκιζα, Κ. Κωνσταντούλας, Ε.
1ο ΠΕΚ Θεσσαλονίκης Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις για την ανάπτυξη κριτικής-δημιουργικής σκέψης Σύγχρονες μέθοδοι εκπαίδευσης Καρακούσης.
ΘΕΜΑ: «ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΚΕΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ"
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΘΕΡΜΑΝΣΗ ΣΠΙΤΙΟΥ ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ ΒΙΟΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΣ
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
ΕΥΔΟΞΟΣ Διδάσκοντας Δικτυακά Φυσικές Επιστήμες στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με ένα Ρομποτικό Τηλεσκόπιο Ανδρικόπουλος Νικόλαος ΕΛΛΗΝΟΓΕΡΜΑΝΙΚΗ ΑΓΩΓΗ 2ο.
AΡΧΙΤΕΚΤΟΝΑΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΣ ΜΗΧΑΝΙΚΟΣ
Αναπτύσσοντας, κινητοποιώντας και βελτιώνοντας δεξιότητες: η εφαρμογή μαθησιακού προγράμματος σε ομάδα τμήματος του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Ηρακλείου.
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δ………………… και περισσότερο π……………………….παρουσιάζει.
Άσκηση 8/1/2013 για όλες τις υποομάδες. Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΗΣ ΑΕΙΦΟΡΙΑΣ ΣΕ ΚΤΙΡΙΑ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΚΑΙ ΠΟΛΕΙΣ Mια πόλη με λιγότερους δρόμους και περισσότερο πράσινο.
Πράξη «ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (Σχολείο 21ου αιώνα) – ΠΙΛΟΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ, στους Άξονες Προτεραιότητας 1,2,3, - Οριζόντια Πράξη», Επιμόρφωση εκπαιδευτών στο νέο ΠΣ για.
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορικής και ΕπικοινωνιώνΗράκλειο Κρήτης για την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση και την Τοπική Ανάπτυξη5 & 6 Μαϊου 2006 Ανάπτυξη.
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΜΗΧΑΝΙΚΗ
Ε ΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ Υ ΛΙΚΟ Χ ΗΜΕΙΑΣ ΣΤΗ Β /θμια Ε ΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Δρ. Γεωργιάδου Αναστασία Πειραματικό Γενικό Λύκειο Αναβρύτων Δρ. Γεωργιάδου.
Ανεβοκατεβάσματα Ζευγαρά Βάλια Καρανάσιου Κων/να Καστανούλια Γεωργία Σφίγγας Νάσος Φούκα Μελίνα Χαρκοπλιά Αναστασία Εκπ/κός Πληροφορικής: Μαυραντζάς Νικόλαος.
Η εργογραφία του Ναπολέοντα Μήτση
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
5ο Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας - Τρίκαλα - 3 Απριλίου 2015
Προστασία Κτιρίων ΠΟΛΥΤΕΧΝΙΚΗ ΣΧΟΛΗ Δ.Π.Θ. ΤΜΗΜΑ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑ : ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ II Προστασία Κτιρίων Διδάσκοντες.
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
«Για δέντρα και φυτά μαθαίνω χίλια μυστικά…» Νηπιαγωγείο Δαμαριώνα Νάξου Υπεύθυνη Περιβαλλοντικού προγράμματος: Παντελέων Μιχαλίτσα.
Βιοκλιματικός σχεδιασμός ενός κτιρίου είναι ο σχεδιασμός ο οποίος λαμβάνοντας υπόψη το κλίμα κάθε περιοχής, στοχεύει στην εξασφάλιση των απαραίτητων εσωκλιματικών.
“Πρακτική άσκηση Erasmus: Μοναδική εμπειρία ζωής” Ιταλία, Τορίνο Ιανουάριος 2013 – Ιούνιος 2013 Θεοδώρου Σοφία-Εμμανουέλα.
Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Εκπαιδευτική Τεχνολογία, Πολυμέσα.
Γενικές οδηγίες για το μάθημα. Δύο διαστάσεις  Πως μπορώ να διδάξω;  Πως μπορώ να σχεδιάσω εκπαιδευτικές τεχνολογίες; Δύο μέρη μαθήματος  Διάλεξη 
Διδακτική της Πληροφορικής
Αντωνιάδου Σοφία Ζυγούρης Φώτης Καπουλίτσας Θανάσης
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
Εισαγωγή στη διδακτική μεθοδολογία
Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας ΑΠΕ ΚΑΒΑΛΑ 2015
Δάσκαλος στην… πρίζα ή όχι;
«Διδακτικές Διαδρομές στο Σημερινό Σχολείο»
«Τα ψηφιακά εργαλεία στη διδακτική πράξη»
ΟΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΚΟΛΥΜΒΗΣΗΣ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗΣ.
΄Ερευνα Δράσης (Action Research)
Project.
“Το μέλλον φτιάχτηκε για να αλλάξει”
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Μεταγράφημα παρουσίασης:

“Βιοκλιματικό σπίτι” Μια διδακτική προσέγγιση με αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού για την εξασφάλιση ενεργειακής οικονομίας Σοφία Σωτηρίου, Ιάκωβος Μαστρογιάννης, Ραλλού Σπανέλλη Σχολείο υλοποίησης: 1 ο Γυμνάσιο Μυτιλήνης «Θεσμός Αριστείας και ανάδειξη Καλών Πρακτικών στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση»

Ενεργειακή οικονομία Ήλιος Αέρας Φύτευση

Γενικός σκοπός Κατάλληλος προσανατολισμός ενός σπιτιού Χωροθέτηση των δωματίων Φύτευση Εξασφάλιση των εσωκλιματικών συνθηκών (θερμική και οπτική άνεση, ποιότητα αέρα), με την ελάχιστη κατανάλωση ενέργειας, αξιοποιώντας διαθέσιμες φυσικές, ανανεώσιμες ενεργειακές πηγές (ήλιος, αέρας).

Δραστηριότητες των μαθητών Γ’ Φάση: Εφαρμογή γνώσεων /Αξιολόγηση Γ1. Ομαδική εργασία στο εργαστήριο Πληροφορικής: «Ας σχεδιάσουμε το Βιοκλιματικό σπίτι» Γ2α. Ατομική εργασία στο σπίτι: «Γιατί βιοκλιματικό;» Γ2β. Ομαδική εργασία: «Ζωγραφίζω το βιοκλιματικό μου σπίτι» Γ2γ. Ομαδική εργασία: «Αξιολογώ το σχολείο μου ως προς τη βιοκλιματικότητα» Β’ Φάση: Θεωρητική διαπραγμάτευση του θέματος Β1α. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Βγάζω συμπεράσματα από τις μετρήσεις» Β1β. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Η φαινομενική πορεία του Ήλιου στη διάρκεια του έτους σε σχέση με τις εποχές» Β2. Ομαδική εργασία στην τάξη: «Ας διαλέξουμε τα δέντρα που θα φυτέψουμε γύρω από το σπίτι» Β3α. Ομαδική εργασία στο εργαστήριο Πληροφορικής: «Ας βάλουμε τα ανοίγματα (παράθυρα)» Β3β. Εργασία σε ολομέλεια: «Ανεβάζουμε το δικό μας κείμενο στη Βικιπαίδεια» Α’ Φάση: Εργασία στο πεδίο για συγκέντρωση δεδομένων «Ποιο είναι το μέγεθος της σκιάς ενός αντικειμένου κατά τη διάρκεια μιας ημέρας;»

Εκπαιδευτικό λογισμικό Scratch Εικόνα 1: Η φύτευση το Χειμώνα και το Καλοκαίρι (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 2: Ανατροφοδότηση μετά από κλικ σε ένα αντικείμενο, μετά από επιτυχή και ανεπιτυχή τοποθέτηση (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 3: Η σκίαση κατά τη διάρκεια της ημέρας (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome») Εικόνα 4: Έλεγχος του βαθμού βιοκλιματικότητας μετά από τοποθέτηση των αντικειμένων (οθόνες από τη διαδραστική ψηφιακή εφαρμογή «Biohome»)

BBC. (2012). Bitesize: Science. Ανάκτηση Ιαν.6, 2012, από BBC: schools/ks3bitesize/science/environment_earth_universe/astronomy_space/revise5.shtmlhttp:// schools/ks3bitesize/science/environment_earth_universe/astronomy_space/revise5.shtml Crosbie, M.J., ed. (1997). The passive solar design and construction handbook. New York: John Wiley & Sons, Inc. Mazria, E. (1979). The Passive Solar Energy Book. Emmaus,Pennsylvania: Rodale Press. NAHB Research Center, Southface Energy Institute, and Oak Ridge National Laboratory. (2000). Passive Solar Design. Washington, D.C.: U.S. Department of Energy. WILDWATERWALL. (2011, Δεκέμβριος 25). Βιοκλιματική αρχιτεκτονική. Ανάκτηση Ιαν.15, 2012, από ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ: Αμπελιώτης, Κ., Αποστολόπουλος, Κ., Γεωργιτσογιάννη, και συν. (2009). Γενικές αρχές του βιοκλιματικού σχεδιασμού. Ανάκτηση Ιαν. 15, 2012, από ΤΕΕ: IHTIKO_KTIRIWN/Tab1/axarlh.pdf IHTIKO_KTIRIWN/Tab1/axarlh.pdf Γεωργιάδου, Έ., Ανδρεαδάκη-Χρονάκη, Ε., & Ζήσης, Ξ. (1996). Βιοκλιματικός σχεδιασμός και καθαρές τεχνολογίες δόμησης. Θεσσαλονίκη: Παρατηρητής Ενεργειακό Γραφείο Κυπρίων Πολιτών. (2010, Οκτώβριος). Βιοκλιματικός Σχεδιασμός. Ανάκτηση Δεκ.17, 2011, από Renewables-Make the change: TOPICS/EnergyEfficient/Bioklimatikos Sxediasmos kai Kipos final report.pdfhttp:// TOPICS/EnergyEfficient/Bioklimatikos Sxediasmos kai Kipos final report.pdf Καλαϊτζίδης, Δ., & Ουζούνης, Κ. (2000). Περιβαλλοντική Εκπαίδευση-Θεωρία και Πράξη. Ξάνθη: Εκδόσεις Σπανίδη. Κολιόπουλος, Δ. (2005). Η διδακτική προσέγγιση του μουσείου φυσικών επιστημών. Αθήνα: Μεταίχμιο. Κοντορούπης, Μ. (2003). Ενεργειακός-βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων και οικισμών. Αθήνα: Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Σιγάλας, Μ., Μπάρμπας, Α., Δαπόντες, Ν., και συν. (2010). Επιμόρφωση εκπ/κών για την αξιοποίηση και εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη-Τ. 5: Κλάδος ΠΕ04-Β’ έκδ. Πάτρα: ΕΑΙΤΥ. Τσακίρη, Δ., Καπετανίδου, Μ., και συν. (2007). Σύγχρονες Διδακτικές προσεγγίσεις για την Ανάπτυξη Κριτικής- Δημιουργικής Σκέψης για τη β’βάθμια εκπ/ση. Αθήνα: Ο.ΕΠ.ΕΚ. Χρυσομαλλίδου, Ν. Ν. (n.d.). Βιοκλιματικός σχεδιασμός κτιρίων. Ανάκτηση Ιανουάριος 20, 2012, από Ευώνυμος Οικολογική Βιβλιοθήκη: Βιβλιογραφικές αναφορές