Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Θεοδωράκη Ελένη-Μαρία Μάθημα: Τεχνικές Επικοινωνίας.
Advertisements

Η ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΜΕ ΤΗΝ ELDOM Α.Ε.Β.Ε. ΕΙΝΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΙΑΚΗ.
Προσωπικές Πωλήσεις.
Βασικεσ αρχεσ επικοινωνιακησ αγωγήσ
Ειδικά θέματα Οικονομικής Ανάπτυξης : Επιχειρηματικότητα
ΒΙΩΜΑΤΙΚΗ ΜΑΘΗΣΗ Μαρια Κουτάτζη ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2012.
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
Καλώς ήρθατε ! Ετοιμάζεστε να παρακολουθήσετε την παρουσίαση της εφαρμογής Copyright © iBS LTD, all rights reserved.
O έλεγχος της διαφήμισης
Πληροφοριακά Συστήματα Διοίκησης
Σωφρ. Χατζησαββίδης Η διδασκαλία της Πρώτης Γραφής και Ανάγνωσης
Άτυπη ομάδα νέων Καισαριανής
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Διεθνής Καριέρα Στελεχών στο σύγχρονο περιβάλλον
ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ ΑΓΡΟΤΟΥΡΙΣΤΙΚΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Δρ Ι.Π.Αμπελάς Ορισμός, αίτια, συνέπειες, τρόποι αντιμετώπισης
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ Βασικές έννοιες: μητρική γλώσσα Μητρική γλώσσα Η γλωσσική μορφή με την οποία έρχεται σε επαφή το παιδί.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 07/05/2004.
Ερευνητικές Εργασίες Παιδαγωγικό πλαίσιο. Γιατί οι Ερευνητικές Εργασίες (ΕΕ) είναι καινοτομία; Προσεγγίζουν διερευνητικά την γνώση και τη μάθηση Προϋποθέτουν.
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΞΑΝΘΑΚΗΣ
Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων. Αφετηρία: α)από τη μικρή ομάδα στη μεγάλη και από τη μεγάλη στην ολομέλεια) β) διαμόρφωση μόνο μιας ομάδας στην οποία.
H εφαρμογή της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας στα φιλολογικά μαθήματα Γεωργιάδης Μιχάλης ΣΣ Φιλολόγων.
Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων
Ποιες είναι οι αξίες κάθε εργαζόμενου στις οποίες πρέπει να δοθεί έμφαση : την περίοδο της κρίσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ποσοτική Ανάλυση Κειμένου 9η Εβδομάδα. Δειγματοληπτική Έρευνα Μαθαίνουμε από τον πληθυσμό. Πως θέτουμε ερωτήματα; Δημοσκοπήσεις Σχεδιασμός ερωτηματολογίων.
MARKETING - TMHMA ΔΙΑΙΤΟΛΟΓΙΑΣ & ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ Αξιολόγηση Επιπέδου Εξυπηρέτησης Στόχος : Προσφορά ίσου ή κατά προτίμηση μεγαλύτερου από τον ανταγωνιστή ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ 1 ο ΜΑΘΗΜΑ ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ Ορισμοί Χρησιμότητα και πλεονεκτήματα Δομή του Επιχειρηματικού Σχεδίου. Ερωτήσεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
Δύο έρευνες για την αξιοποίηση των συστημάτων CRM και την διαχείριση πελατών.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 18 ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΗ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ (ORGANIZATIONAL CULTURE)
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
ΘΕΩΡΙΕΣ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ
ΕΝΟΤΗΤΑ 4η Η Διαδικασία του Κλεισίματος της Πώλησης
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Εταιρική Διακυβέρνηση
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
«Λεκτική και μη λεκτική επικοινωνία!»
Σύγχρονες Τάσεις Συμβουλευτικής
Ευάγγελος Αλμπανίδης Καθηγητής
Τεχνικές Πωλήσεων ΕΝΟΤΗΤΑ 3η- Μέρος Α
ΗΘΙΚΟΣ ΣΧΕΤΙΚΙΣΜΟΣ.
Το ερωτηματολόγιο Μεθοδολογία έρευνας.
Διάλεξη 8η: Ανταγωνιστικές Στρατηγικές Ανάπτυξης Αγοράς
Εκφοβισμός/ Παρενόχληση από Διευθυντή
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διαπολιτισμική Νοσηλευτική Το Μοντέλο της Πολιτισμικής Ικανότητας
Διαχείρηση Έργων Πληροφορικής
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
ΕΜΠΟΔΙΑ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ
Επιχειρησιακή Επικοινωνία
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Η έννοια της επιχείρησης
Θέματα Παγκόσμιας Ηγεσίας και Πρακτικές
Αλέξανδρος Σαχινίδης, ΜΒΑ, Ph.D. ΙΟΥΝΙΟΣ 2009
Διαπολιτισμική Προσέγγιση και Παγκοσμιοποίηση
Πίστη πελατών και στρατηγική προϊόντος
ΘΕΜΑΤΑ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑΣ
Παραπρόγραμμα / Λανθάνον ή κρυφό ΑΠ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Email: y.kritsotakis@gmail.com ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ Πως ίδια πράγματα επικοινωνούνται με διαφορετικό τρόπο Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Email: y.kritsotakis@gmail.com Τηλ: 6973 22 10 45

ΔΕ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΠΟΤΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ «ΕΞΑΓΕΤΕ» ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝ ΔΕ ΜΑΘΕΤΕ ΝΑ ΔΕ ΘΑ ΠΕΤΥΧΕΤΕ ΠΟΤΕ ΕΞΑΓΩΓΕΣ «ΕΞΑΓΕΤΕ» ΟΦΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΙΣΑΓΩΓΕΑ – ΠΕΛΑΤΗ ΣΑΣ ΚΑΙ ΌΧΙ ΙΔΙΟΤΗΤΕΣ…. Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD 2007-8 All rights reserved

ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ ΑΠΑΝΤΗΣΤΕ ΠΟΙΑ ΕΊΝΑΙ ΤΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΑΣ ΔΡΑΣΤΙΚΑ ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΑ 1. ΠΙΣΤΗ ΣΤΙΣ ΕΞΑΓΩΓΕΣ ΥΠΕΡΠΑΡΑΓΩΓΗ 2. ΣΤΟΧΟΣ - ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑΣ 2. ΑΣΦΥΞΙΑ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΑΓΟΡΑΣ 3. ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΚΛΙΜΑΚΑΣ 3. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΣΗ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑΣΤΙΚΗ ΒΟΥΛΙΜΙΑ ΞΕΝΩΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΩΝ 4. ΕΠΙΘΕΤΙΚΗ ΠΩΛΗΣΗ 4. ΜΑΤΑΙΟΔΟΞΙΑ Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD 2007-8 All rights reserved

ΕΞΑΓΩΓΕΣ; ΑΝ ΚΑΙ ΕΦΟΣΟΝ.. ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΓΝΩΣΗ ΕΞΑΓΩΓΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ ΜΕ ΤΗΝ ΑΓΟΡΑ ΓΝΩΣΗ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΗΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΑΓΟΡΑΣ ΣΤΟΧΟΥ ΩΡΙΜΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΪΟΝΤΟΣ ΓΙΑ ΕΞΑΓΩΓΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΛΗΛΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΔΟΜΗ, ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΚΑΙ ΑΝΑΛΟΓΗ ΟΡΓΑΝΩΣΗ Ι. ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ PhD 2007-8 All rights reserved

«ΙΔΙΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ» ΕΞΑΓΩΓΕΣ; «ΙΔΙΟ ΚΡΕΒΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ» Κινέζικη παροιμία ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΟ MARKETING ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΑ ΠΟΛΥΓΛΩΣΣΑ ΣΤΕΛΕΧΗ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΔΕΝ ΠΑΣ ΠΟΥΘΕΝΑ… © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

Η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΑΤΟΜΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΠΡΟΫΠΟΘΕΤΕΙ: ΓΝΩΣΗ ΤΩΝ ΙΔΙΑΙΤΕΡΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΤΟΥΣ (Εθνική Ιδιοσυγκρασία) ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΛΕΚΤΙΚΟΥ , ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΟΥ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΕΚΤΙΚΟΥ ΤΡΟΠΟΥ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥΣ. ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΙΔΙΟΣΥΓΚΡΑΣΙΑΣ ΤΟΥΣ (Ατομική Ταυτότητα) ΓΛΩΣΣΙΚΗ ΕΠΑΡΚΕΙΑ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΤΟΥΣ. ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗ ΜΕ ΤΟ «ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ» ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΤΟΥΣ (Business etiquette) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥΣ ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (LINEAR-ACTIVE) Κεντρική και Β. Ευρώπη Βόρεια Αμερική ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (MULTI-ACTIVE) Μεσογειακές χώρες Λατινική Αμερική Αραβικές χώρες κ.α «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (REACTIVE) Άπω Ανατολή ΠΗΓΗ: R. Lewis © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

Α. ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (LINEAR-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΜΕΘΟΔΙΚΑ ΚΑΙ ΜΕ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ. ΕΊΝΑΙ ΕΥΓΕΝΙΚΑ ΚΑΙ ΣΥΓΧΡΟΝΩΣ ΑΠΟ ΑΝΕΛΑΣΤΙΚΑ ΜΕΧΡΙ ΑΚΑΜΠΤΑ. ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΕΝΑ ΚΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΜΕΝΑ ΣΤΗΝ ΑΤΖΕΝΤΑ. ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ, ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΤΙΚΕΤΑ (ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ) ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ. ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΣΗΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΓΡΑΠΤΟ ΛΟΓΟ ΚΑΙ ΘΕΩΡΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΜΟΝΟ ΤΑ ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

Β. ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (MULTI-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: ΕΙΝΑΙ ΕΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΗΝ ΤΗΡΗΣΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ, ΜΕ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ ΔΕΝ ΕΧΟΥΝ ΠΑΝΤΟΤΕ ΤΙΣ ΚΑΛΥΤΕΡΕΣ ΤΩΝ ΣΧΕΣΕΩΝ. ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΑ ΚΑΙ ΑΠΟΔΙΔΟΥΝ ΜΕΓΑΛΗ ΑΞΙΑ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΡΟΦΟΡΙΚΟ ΛΟΓΟ. ΘΕΩΡΟΥΝ ΤΑ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ ΚΑΙ ΓΕΝΙΚΑ ΤΑ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ ΙΔΑΝΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ ΓΙΑ ΕΝΑΝ ΙΔΑΝΙΚΟ ΚΟΣΜΟ. ΑΝΤΑΠΟΚΡΙΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗ ΓΡΑΠΤΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, ΟΧΙ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΣΥΝΕΠΕΙΑ. ΔΕΝ ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΟΤΕ Η ΤΟΥΛΑΧΙΣΤΟΝ ΟΣΟ ΠΡΕΠΕΙ ΤΟΥΣ ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΚΑΙ ΓΡΑΜΜΙΚΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ/ ΠΟΛΥΔΡΑΣΤΗΡΙΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ -ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΕΥΡΩΠΗΣ- ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ ΕΥΡΩΠΗ-ΖΩΝΕΣ ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΠΑΡΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΒΟΡΕΙΑ 16,6% 12,4% ΚΕΝΤΡΙΚΗ 21% 10,7% ΝΟΤΙΑ 46,2% 21,4% ΠΗΓΗ: Luigi Zingales/ University of Chicago 2014 © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

Γ. «ΑΝΤΙΔΡΑΣΤΙΚΕΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ (RE-ACTIVE) -ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ- ΤΑ ΑΤΟΜΑ: ΕΠΙΔΙΩΚΟΥΝ ΤΗ ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ, ΤΗΝ ΟΠΟΙΑ ΘΕΩΡΟΥΝ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟΤΕΡΗ ΤΟΥ ΑΜΕΣΟΥ ΟΦΕΛΟΥΣ. ΣΕΒΟΝΤΑΙ ΧΩΡΙΣ ΣΥΝΟΡΑ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ. ΕΚΛΑΜΒΑΝΟΥΝ ΣΥΜΒΟΛΑΙΑ, ΕΠΙΣΗΜΑ ΕΓΓΡΑΦΑ, ΚΛΠ ΚΕΙΜΕΝΑ ΙΚΑΝΑ ΠΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ, ΑΠΕΧΘΑΝΟΝΤΑΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΚΑΤΑΙΓΙΣΜΟ ΑΠΌ ΡΗΤΡΕΣ ΚΑΙ ΑΣΥΣΤΟΛΕΣ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ. ΕΙΝΑΙ ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΓΑ ΣΤΗ ΛΗΨΗ ΤΩΝ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΚΑΙ ΙΔΙΑΙΤΕΡΑ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΑ ΣΤΙΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΑΡΝΟΥΝΤΑΙ ΕΠΙΜΟΝΑ ΤΟ «ΟΧΙ» ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΝ ΑΛΛΟΥΣ ΤΡΟΠΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΕΚΦΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΡΝΗΣΗ ΤΟΥΣ. © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΚΑΤΗΓΟΡΙΟΠΟΙΗΣΗ ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΩΝ ΧΩΡΩΝ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΗΝ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΤΟΥΣ ΣΙΓΟΥΡΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΟ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ (BUSINESS ETIQUETTE) ΚΑΘΕ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑ ΕΧΕΙ ΤΟΝ ΔΙΚΟ ΤΗΣ «ΚΩΔΙΚΑ» ΠΟΥ ΑΚΟΥΕΙ ΣΤΟ ΟΝΟΜΑ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕΒΑΣΤΟΣ «Όσο πιο πολιτισμένος είναι ο άνθρωπος τόσο πιο ηθοποιός γίνεται» (I. Kant) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΤΟ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΓΙΑΤΙ: «ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΣΑΣ ΕΝΤΥΠΩΣΗ ΠΟΤΕ ΔΕΝ ΕΧΕΤΕ ΜΙΑ ΔΕΥΤΕΡΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ» (“YOU NEVER GET A SECOND CHANCE TO MAKE A FIRST IMPRESSION” “FUER DEN ERSTEN EINDRUCK GIPT ES KEINE ZWEITE CHANCE”) © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ - ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Ποιες αξίες πρέπει να γίνονται σεβαστές; Τι είναι για τον αντισυμβαλλόμενό σας σημαντικό για το κτίσιμο σχέσεων εμπιστοσύνης;  Ποιο στιλ και ποια ετικέτα (style/etiquette) ισχύουν στη χώρα του αντισυμβαλλομένου σας; Ποιος ο ισχύων ενδυματολογικός κώδικας;  Πόση σημασία αποδίδεται στο άνοιγμα της συζήτησης (small talk) και ποια θέματα πρέπει να αποφεύγονται (taboos);  © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟ - ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ Ποια «γλώσσα» χρησιμοποιείται (άμεση ή έμμεση) ανάλογα με την Κουλτούρα του άλλου;  Ποια είναι η εξωλεκτική γλώσσα του αντισυμβαλλομένου σας (body language);  Ιεραρχία: Ποιος τελικά φέρει την ευθύνη της απόφασης;  Ποιος ο ρόλος του δώρου;  Ποιες είναι οι πιο συνηθισμένες ιδιαιτερότητες κατά τη διαπραγμάτευση; © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

1. Ο ΚΙΝΕΖΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ «Ίδιο κρεβάτι διαφορετικά όνειρα» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

KINA: ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕYTIKH ΤΑΚΤΙΚΗ Ο ΚΙΝΕΖΟΣ: ΣΥΧΝΑ ΕΞΑΝΤΛΕΙ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΠΙΕΣΗ ΣΚΗΝΟΘΕΤΕΙ ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΘΥΜΟ ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΑΣΥΝΗΘΗ ΥΠΟΜΟΝΗ ΜΠΛΟΦΑΡΕΙ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΩΝ ΤΙΜΩΝ ΘΕΤΕΙ ΑΚΑΤΑΠΑΥΣΤΑ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΑΙΦΝΙΔΙΕΣ ΑΠΑΙΤΗΣΕΙΣ ΕΠΙΛΕΓΕΙ ΤΟΝ ΕΜΜΕΣΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΥΠΑΚΟΥΕΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ «ΙΔΙΟ ΚΡΕΒΑΤΙ, ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ ΟΝΕΙΡΑ» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

2. Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ “Proba merx facile emptorem repetit” (το καλό προϊόν βρίσκει πάντα πελάτη)

ΤΑ 5 ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΓΕΡΜΑΝΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ: ΑΝΤΙΠΡΟΣΩΠΕΥΤΙΚΗ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΛΑΟΥ «ΓΡΑΜΜΙΚΗΣ» ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΤΕΛΕΙΟΜΕΝΗΣ, ΣΥΝΤΗΡΗΤΙΚΟΣ, ΤΥΠΟΛΑΤΡΗΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΟΣ ΤΕΧΝΟΚΡΑΤΗΣ ΛΑΤΡΗΣ ΤΗΣ ΑΤΖΕΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΧΘΡΟΣ ΤΩΝ «ΓΥΑΛΙΣΤΕΡΩΝ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕΩΝ ΑΚΡΙΒΗΣ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ ΤΟΥ, ΜΟΝΟΧΡΟΝΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΣΚΟΛΛΗΜΕΝΟΣ ΣΤΑ ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ΘΥΑΣΩΤΗΣ ΤΩΝ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΩΝ ΣΤΟΙΧΕΙΩΝ ΚΑΙ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ WIN WIN ΣΧΕΣΗΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΓΕΡΜΑΝΟΣ - ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ο ΓΕΡΜΑΝΟΣ: ΕΠΙΚΕΝΤΡΩΝΕΤΑΙ ΣΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΩΜΕΝΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΕΚΤΙΜΑ ΤΑ ΒΡΑΧΕΙΑΣ ΔΙΑΡΚΕΙΑΣ small talk ΚΑΙ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟΔΙΔΕΙ ΑΞΙΑ ΣΤΟΥΣ ΕΙΔΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΑΝΑΤΟΛΙΣΜΕΝΟΣ ΣΤΟ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΩΣ ΠΕΛΑΤΗΣ ΣΥΝΔΕΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ (ΠΡΟΪΟΝ) ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΕ ΤΟΝ ΠΩΛΗΤΗ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

3. Ο ΑΡΑΒΑΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ Μπορεί οι Ελβετοί να ανακάλυψαν το ρολόι, το χρόνο όμως οι Άραβες

ΑΡΑΒΑΣ: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ Ο ΑΡΑΒΑΣ: ΕΠΙΔΕΙΚΝΥΕΙ ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΣΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΚΑΙ ΤΙΣ ΠΑΡΑΔΟΣΕΙΣ ΤΟΥ ΑΠΟΡΡΙΠΤΕΙ ΑΛΛΑΖΟΝΙΚΕΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΟΝ ΩΜΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΑΠΑΙΤΕΙ ΑΠΟΛΥΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ ΤΟΥ ΠΕΠΟΙΘΗΣΕΩΝ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥΧΡΟΝΙΚΟΣ, ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΧΕΙ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΟΧΗ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΕΙΝΑΙ ΑΥΣΤΗΡΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΤΟΥ ΚΩΔΙΚΑ ΔΙΑΘΕΤΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΕΜΜΕΣΗ ΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΗΝ ΑΜΕΣΗ «ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ» ΕΠΑΦΗ ΚΑΙ ΤΡΕΦΕΙ ΑΠΕΧΘΕΙΑ ΣΤΑ ΑΣΧΗΜΑ ΝΕΑ ΑΠΕΧΘΑΝΕΤΑΙ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΥΠΟΥ «ΌΧΙ», «ΑΔΥΝΑΤΟ», «ΑΝΕΦΙΚΤΟ» ΟΤΑΝ ΛΕΕΙ «ΝΑΙ», ΔΕΝ ΕΝΝΟΕΙ ΠΑΝΤΑ «ΝΑΙ» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΓΝΩΣΕΙΣ ΠΟΤΕ ΤΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΧΕΡΙ ΠΟΤΕ ΕΠΙΔΕΙΞΗ ΤΗΣ ΣΟΛΑΣ ΤΟΥ ΠΑΠΟΥΤΣΙΟΥ ΠΟΤΕ ΧΕΙΡΑΨΙΑ ΣΕ ΜΙΑ ΓΥΝΑΙΚΑ ΠΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΑΠΤOΝΤΑΙ ΤΟΥ ΙΣΛΑΜ ΝΑΙ ΣΤΟΝ ΚΑΝΑΔΑ ΤΩΝ «ΤΡΙΩΝ ΦΟΡΕΩΝ» ΝΑΙ ΣΤΑ ΛΕΥΚΑ ΨΕΜΑΤΑ ΠΟΤΕ ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΕ ΔΥΣΑΡΕΣΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΝΑΙ ΣΤΗ ΦΤΩΧΗ ΒΛΕΜΜΑΤΙΚΗ ΕΠΑΦΗ ΠΟΤΕ ΣΤΟΝ ΩΜΟ ΤΡΟΠΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΝΑΙ ΣΤΗ ΜΙΚΡΗ ΖΩΝΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

4. Ο ΡΩΣΟΣ ΩΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΟΣ ΕΤΑΙΡΟΣ «Ο τσάρος είναι μακριά και ο Θεός πολύ ψηλά» © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΤΥΠΙΚΑ ΓΝΩΡΙΣΜΑΤΑ ΤΟΥ ΡΩΣΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΑ Ο ΡΩΣΟΣ: ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΛΟΓΟΦΙΛΙΚΟΣ ΚΑΙ ΠΡΟΤΙΜΑ ΤΗΝ «ΠΡΟΣΩΠΟ ΜΕ ΠΡΟΣΩΠΟ» ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΘΕΤΕΙ ΤΙΣ ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΤΟΥ ΣΧΕΣΕΙΣ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΤΙΣ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΕΣ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΕΜΜΕΣΟ ΛΟΓΟ ΡΕΠΕΙ ΣΤΟΝ ΑΥΤΟΣΑΡΚΑΣΜΟ ΚΑΙ ΔΕΝ ΑΝΕΧΕΤΑΙ ΤΗΝ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΊΝΑΙ ΦΙΛΟΞΕΝΟΣ ΚΑΙ ΜΕ ΔΩΡΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΡΩΣΟΣ – ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΗ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ Ο ΡΩΣΟΣ: ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟΔΟΧΗ ΤΗΣ ΡΩΣΙΚΗΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΑΣ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ «ΑΤΖΕΝΤΑ» ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΟΧΙ ΟΜΩΣ ΚΑΙ ΔΕΣΜΕΥΤΙΚΗ ΔΕΝ ΑΡΕΣΚΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΣΧΟΛΑΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ ΚΑΙ ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ ΡΕΠΕΙ ΣΕ ΧΡΟΝΟΒΟΡΕΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ ΕΧΕΙ ΠΛΟΥΣΙΑ ΕΞΩΛΕΚΤΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΑΡΧΙΖΕΙ ΤΗ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΜΕ ΨΥΧΡΟ ΤΡΟΠΟ ΡΕΠΕΙ ΣΤΟ: ΝΑ ΔΙΑΚΟΠΤΕΙ ΣΥΧΝΑ ΤΟΝ ΑΝΤΙΣΥΜΒΑΛΛΟΜΕΝΟ ΤΟΥ ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΤΑΘΕΤΕΙ ΧΡΟΝΙΚΑ ΑΡΚΕΤΑ ΑΠΟ ΤΑ ΥΠΟ ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΘΕΜΑΤΑ ΘΕΩΡΕΙ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΛΙΓΟΤΕΡΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΑΞΙΟΠΙΣΤΙΑΣ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΕΚΛΑΜΒΑΝΕΙ ΤΗ ΣΥΜΒΙΒΑΣΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΤΟΥ ΑΛΛΟΥ ΩΣ ΑΔΥΝΑΜΙΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

ΩΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ Ο ΡΩΣΟΣ ΕΙΝΑΙ ΣΚΛΗΡΟΣ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΤΗΣ ΚΑΙ ΣΥΧΝΑ ΕΚΡΗΚΤΙΚΟΣ ΛΟΓΩ ΤΑΠΕΡΑΜΕΝΤΟΥ ΕΞΑΡΤΗΜΕΝΟΣ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΕΡΑΡΧΙΑ ΟΠΑΔΟΣ ΤΗΣ «ΣΧΟΛΗΣ» ΤΟΥ ΚΕΡΔΙΖΩ-ΧΑΝΕΙΣ ΕΠΙΦΥΛΑΚΤΙΚΟΣ, ΣΥΧΝΑ ΔΥΣΠΙΣΤΟΣ, ΕΠΙΜΟΝΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΜΟΝΕΤΙΚΟΣ ΧΑΛΑΡΟΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΑΠΑΙΤΗΤΙΚΟΣ ΩΣ ΠΡΟΣ ΤΟΝ ΕΝΔΥΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΚΩΔΙΚΑ © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις

Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Email: Y.KRITSOTAKIS@GMAIL.COM ΟΣΟ ΠΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΕΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΣΟ ΠΙΟ ΗΘΟΠΟΙΟΣ ΓΙΝΕΤΑΙ (Imm. Kant) ) Καλώς ήλθατε στον κόσμο της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και καλή τύχη Δρ ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΡΙΤΣΩΤΑΚΙΣ Email: Y.KRITSOTAKIS@GMAIL.COM Τηλ: 6973 22 10 45 © Δρ. Γιάννης Κριτσωτάκις