1 Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης παράρτημα PPT_Διαφάνειες With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union A.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΩΝ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΤΟΥ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 1.1 Τεχνικές δεξιότητες και προσόντα.
Advertisements

Συνήθη σφάλματα κατά την εκτίμηση κινδύνου
Όλοι μπορούμε να λύσουμε τα προβλήματά μας συζητώντας !
Προσωπικές δεξιότητες
αποτελούν, για κάθε χώρα, δείκτες «Πολιτισμού και Ανάπτυξης»
Μαρία Κουφέλου Μαρία Παυλή Θάλεια Τσουκαρέλλη Όλγα Δουγραματζή
Χάρτης Δικαιωμάτων του Παιδιού στο Νοσοκομείο
ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΠΡΟΣΠΕΛΑΣΙΜΟΤΗΤΑΣ ΣΤΙΣ ΠΑΡΕΧΟΜΕΝΕΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ & ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/2005.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 16 Δικαιώματα των Εργαζομένων: απασχόληση, διακρίσεις, και Καταφατική δράση.
Η ΒΙΑ ΣΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!!! 54ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ ΑΡΤΕΜΙΣ ΔΑΜΙΓΟΥ
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η φιλοσοφία του Pro-Skills
Γενική Διεύθυνση Απασχόλησης, Κοινωνικών Υποθέσεων και Ίσων Ευκαιριών
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΑΝΑΤΑΞΗΣ ΤΗΣ ΑΠΑΣΧΟΛΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ ΔΡΑΣΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ● Η δράση της συμβουλευτικής περιλαμβάνει όλες εκείνες.
Όνομα:Ελευθερία+Γιώτα
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ
Μοντέλο Διδασκαλίας Φυσικών Επιστήμων, για την Υποχρεωτική Εκπαίδευση, στην Κατεύθυνση της Ανάπτυξης Γνώσεων και Ικανοτήτων. Π. Κουμαράς.
Χρησιμότητα & Τρόποι Αξιοποίησης από τους Διαπραγματευτές των μερών
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΑ ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ
Ε.Ψ.Ε.Π.Α. (ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΑΠΟΘΕΜΑΤΟΣ) ΤΙ ΕΙΝΑΙ; ΜΕ ΤΙ ΑΣΧΟΛΕΙΤΑΙ; ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΗΣ Η ΔΟΜΗ ΤΗΣ.
Τα συναισθήματα των περιθαλπόντων των ασθενών με νόσο Alzheimer και η αντιμετώπισή τους.
ΤΡΟΠΟΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΕΠΟΠΤΕΙΑΣ
ΚΙΜΟΝΑΣ ΜΟΝΤΕΣΑΝΤΟΣ ΚΕΠΠΑΣ ΣΤΑΜΑΤΗΣ ΠΑΝΤΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΠΑΦΙΛΙΑΡΗΣ
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ.
ΤΡΟΠΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΡΑΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 3.4 Τρόπος δημιουργίας και επισημοποίησης του διακρατικού δικτύου συνεργασίας.
Ενδοοικογενειακή Βία Λύσεις-Αντιμετώπιση
Παρεμβάσεις ενάντια στο σχολικό εκφοβισμό Εντοπίζονται σε τρία επίπεδα: Στοχευμένες παρεμβάσεις Ολιστικές παρεμβάσεις ή παρεμβάσεις βασισμένες στο σχολείο.
ΕΝΔΟΣΧΟΛΙΚΗ ΒΙΑ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ.
Διακρίσεις και ο ρόλος του σχολείου Το πρόγραμμα PROGRESS και εμείς.
ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
ΜΑΘΗΜΑ 4ο (Κοινωνικές ομάδες)
Σχολικός εκφοβισμός Δούκας Αλβανός Med,
 Τα περιστατικά σχολικού εκφοβισμού έχουν γίνει μέρος της καθημερινότητας μας.  Οι επιθέσεις τις περισσότερες φορές αναίτιες πληθαίνουν.  Οι υποστηριχτές.
Bullying Τρόποι Πρόληψης και Αντιμετώπισης
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ. ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΕΣ ΕΝΝΟΙΕΣ Ο προγραμματισμός είναι η πρώτη λειτουργία του μάνατζμεντ. Έχει μελλοντοστρεφή χαρακτήρα, προσφέρει κατεύθυνση.
Τίτλος Προγράμματος: Eκπαίδευση με στόχο την ειρήνη
ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΕΣΠΕΡΙΝΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΛΟΥ
School factors related to bullying: a qualitative study of early adolescent students Σχολικοί παράγοντες που σχετίζονται με τον σχολικό εκφοβισμό: μια.
Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών Σχολή Θετικών Επιστημών Τμήμα Βιολογίας Mάθημα Παιδαγωγικών Ενισχυτική Εργασία Υπεύθυνη μαθήματος: Ζαχαρούλα.
Πολιτική Διεθνούς Ανάπτυξης και Βοήθειας της Ε. Ε Γκότση Παναγιώτα Παπαλεξίου Βασιλική.
Π ΟΛΙΤΙΚΉ Π ΑΙΔΕΙΑ Α’ Γενικού Λυκείου και ΕΠΑ.Λ. 1 Καζάκου Γεωργία, ΠΕ09 Οικονομολόγος.
Διεπιστημονική Προσέγγιση της Παιδικής Σεξουαλικής Κακοποίησης Αθηνά Σπανάκη – Κοχιαδάκη Ιατρός, Βιοπαθολόγος Αντιδήμαρχος Κοινωνικής Πολιτικής Δήμου Ηρακλείου.
Ονοματεπώνυμο: Γκουτζήκα Όλγα ΑΕΜ:3120 Εξάμηνο: Στ’ Μάθημα: Εκπαιδευτική Πολιτική Διδάσκουσα: Tάχου-Ηλιάδου.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
Βία στα σχολεία. Τι είναι ο εκφοβισμός; O σχολικός εκφοβισμός συμβαίνει όταν κάποιος μαθητής ή μαθήτρια χρησιμοποιεί επανειλημμένα τη δύναμη του/της,
Ρητορική μίσους στο διαδίκτυο
ΔΗΜΟΣ ΑΓΙΩΝ ΑΝΑΡΓΥΡΩΝ ΚΑΜΑΤΕΡΟΥ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΑΠΟ ΤΗ ΣΥΝΟΔΟ ΥΠΟΥΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΥΓΕΙΑ ΚΕΝΤΕΠΟΖΙΔΟΥ.
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΟμΑδα 1 - Ενδοοικογενειακη Βια
Διαγωνισμός EUROSCOLA 2015
ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΒΟΗΘΕΙΑΣ arsisathina.
«ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ»
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Ορισμός υγείας: Στόχοι για την προώθηση της και την πρόληψη ασθένειας Mosby στοιχεία και των παραγώγων στοιχείων © 2010, 2006, 2002 από Mosby,
Οργάνωση και Διοίκηση Πρωτοβάθμιας (Θ)
Ισότητα Mind Mosaic Από τις μαθήτριες: Καραγιωργάκη Κατερίνα, Κυπραίου Αγγελική, Πολίτη Κατερίνα, Τσαγκαράκη Μαρία.
Ανθρώπινα δικαιώματα.
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ-ΞΕΝΟΦΟΒΙΑ Α.ΓΟΥΛΟΣΠΥΡΟΥ.
UNICEF Η UNICEF αναγνωρίζει πως οι έγκαιρες παρεμβάσεις είναι οι πιο αποτελεσματικές και συνεργάζεται στενά με τα Υπουργεία Παιδείας των αναπτυσσόμενων.
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός Σχεδιασμός Μάθημα 1ο - Εισαγωγή
Η έννοια της επιχείρησης
ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ Πελτέκης Χρήστος Α’4.
Ευρωπαϊκός Πυλώνας Κοινωνικών Δικαιωμάτων:
Εκπαίδευση και μειονότητες
ΟΧΙ ΣΤΟ ΡΑΤΣΙΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΒΙΑ. ΝΑΙ ΣΤΟ ΣΕΒΑΣΜΟ ΚΑΙ ΣΤΗ ΦΙΛΙΑ
ΟΙ ΔΙΟΜΑΔΙΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

1 Εγχειρίδιο Εκπαίδευσης παράρτημα PPT_Διαφάνειες With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union A project of:

2 PPT 1.1_Στόχοι Εργαστηρίου  Να αναγνωρίσουμε τα εγκλήματα μίσους και τα χαρακτηριστικά τους.  Να κατανοήσουμε την κλιμάκωση της δυναμικής από την προκατάληψη στα εγκλήματα μίσους.  Να διερευνήσουμε την επίδραση των εγκλημάτων μίσους σε ολόκληρη την κοινωνία.  Να μάθουμε πρακτικές δεξιότητες για την αντιμετώπιση και την πρόληψη. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

3 PPT 2.1_Ορισμός στερεοτύπων Η αντίληψη για ένα πρόσωπο ή μια ομάδα ανθρώπων που υποθέτει ότι ο καθένας σε αυτή την ομάδα μοιράζεται ένα συγκεκριμένο χαρακτηριστικό With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

4 PPT 3.1_Τι είναι το έγκλημα μίσους Δύο στοιχεία: έγκλημα + κίνητρο προκατάληψης = έγκλημα μίσους With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

5 PPT 3.2_Έγκλημα Ένα βασικό αδίκημα του ποινικού κώδικα. Για παράδειγμα:  Δολοφονία  Επίθεση  Ληστεία / Κλοπής  Βανδαλισμός σε περιουσιακά στοιχεία  Βεβήλωση τάφων/ταφόπλακων With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

6 PPT 3.3_Κίνητρο προκατάληψης  Κρίσιμα στοιχεία του αδικήματος.  Το έγκλημα διαπράττεται με βάση κάποια κίνητρα προκατάληψης.  Το κίνητρο προκατάληψςη είναι ο λόγος που ο δράστης επέλεξε το θύμα ή τον στόχο.  Η προκατάληψη θέτει τα εγκλήματα μίσους ξεχωριστά από άλλες μορφές εγκληματικότητας.  Η ποκατάληψη δεν χρειάζεται να είναι το μόνο κίνητρο για το έγκλημα:  Πολλαπλά κίνητρα προκατάληψης είναι επίσης δυνατό να υπάρχουν:  Π.χ.: οικονομικό όφελος και ρατσισμός. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 3.4_Στόχοι Άτομα ή περιουσιακά στοιχεία που συνδέονται με μια ομάδα που μοιράζεται ένα προστατευόμενο χαρακτηριστικό. 7 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 3.5_Σύνδεση/Αντίληψη Η εστίαση είναι στα κίνητρα προκατάληψης του δράστη και όχι στη συμμετοχή του σε συγκεκριμένες ομάδες. Ο δράστης ενεργεί επίσης ενάντια σε εκείνους που αυτός/αυτή συσχετίζει με την ομάδα που μοιράζεται το χαρακτηριστικό: Λανθασμένη αντίληψη ταυτότητας δεν αποτελεί δικαιολογία. Εγκλήματα μίσους απευθύνονται εξίσου σε μειονοτικές και πλειονοτικές ομάδες. 8 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

9 PPT 3.6_Εντοπισμός προστατευόμενων χαρακτηριστικών  Θεμελιώδης αρχή της ισότητας.  Αναλλοίωτα ή θεμελιώδη χαρακτηριστικά.  Ορατό κοινωνικό και πολιτικό πλαίσιο.  «Φυλή», εθνικότητα, εθνική καταγωγή, χρώμα  Υπηκοότητα  Θρησκεία  Ψυχολογικές/φυσικέ ς αναπηρίες  Σεξουαλικός προσανατολισμός  Φύλο With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 3.7_Προκατάληψη v Μίσος  Ένα έγκλημα μίσους δεν απαιτεί ότι ο δράστης αισθάνεται μίσος.  Προκατάληψη σημαίνει ότι ένα πρόσωπο κατέχει προκατειλημμένες απόψεις σχετικά με ένα άτομο ή μια ομάδα.  Ο δράστης μπορεί να μην έχει αισθήματα για το θύμα. 10 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

11 PPT 3.8_Διαφορά μεταξύ EM και άλλων εννοιών Ρητορική μίσους / παρότρυνση σε μίσος  Απουσία βασικού ποινικού αδικήματος: Τα λόγια από μόνα τους ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΑΝΤΑ ποινικό αδίκημα, χωρίς την έκφραση προκατάληψης. Διάκριση  Απουσία βασικού ποινικού αδικήματος: Πράξεις διακρίσεων από μόνες τους (αποκλεισμός από τις επιχειρήσεις, τερματισμός της απασχόλησης, κ.λπ.) ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ποινικά αδικήματα, χωρίς το κίνητρο προκατάληψης.. Περιστατικό με κίνητρο το μίσος  Πιθανή απουσία βασικού ποινικού αδικήματος: Επεισόδια, πράξεις ή εκδηλώσεις μισαλλοδοξίας που διαπράττονται με κίνητρο προκατάληψης που μπορούν ή δεν μπορούν να φτάσουν το όριο του εγκλήματος. Γενοκτονία  Ασυνήθιστες περιπτώσεις: Αφορά εκ προθέσεως πράξεις που αποσκοπούν στην καταστροφή, εν όλω ή εν μέρει, μιας εθνικής, εθνοτικής, φυλετικής ή θρησκευτικής ομάδας. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 3.9_Η σημασία της τυπολογίας του δράστη  Αναγνωρίστε και εντοπίστε τους παραβάτς.  Κατανοήστε πιθανά κίνητρα του εγκλήματος.  Εκτιμήστε τον κίνδυνο κλιμάκωσης, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω ζημίας ή βλάβης.  Αξιολογήστε την αντίληψη της ευπάθειας των θυμάτων.  Εκτιμήστε πώς να συνεργαστείτε με την κοινότητα του θύματος. 12 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 3.10_Τυπολογία Δράστη #1 Οργανωμένες ομάδες: Σήματα και σύμβολα. Παραβάτες που αναζηούν συγκίνηση: Ομάδες νεαρών. Για να βιώσουν ψυχολογική ή κοινωνική συγκίνηση. Για να γίνουν αποδεκτοί από τους συνομήλικούς τους. Ανταποδοτικοί/Αντιδραστικοί παραβάτες: Η δράση τους είναι μια απάντηση σε ένα έγκλημα που διαπράττεται από κάποιον ο οποίος εκλαμβάνεται ως «ο άλλος» (ένα άτομο ή μια ομάδα που μοιράζεται προστατευόμενα χαρακτηριστικά). 13 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

Αμυνόμενος παραβάτης: Έχουν μια αίσθηση όσον αφορά στα δικαιώματα, τα προνόμια ή τον τρόπο ζωής τους, που δεν επεκτείνεται στο θύμα. Παραβάτες σε αποστολή: Είναι ψυχωτικο και να αποσύρονται από τους άλλους ανθρώπους. ΄ Αντιλαμβάνεται τις ομάδες θυμάτων όπως το κακό, υπανθρώπους. 14 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union PPT 3.11_ Τυπολογία Δράστη #2

15 PPT Πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν νομικά τα εγκλήματα μίσους; Ειδικές ποινικές διατάξεις οι οποίες να καλύπτουν τα εγκλήματα μίσους/ κίνητρα προκατάληψης :  Ουσιαστικό αδίκημα.  Βελτίωση ποινών: Ειδική βελτώση ποινών Γενική βελτώση ποινών Τι το καθιστά διαφορετικό;  Απόδειξη κινήτρου, όχι μόνο πρόθεσης. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 4.2_Μοντέλα Μοντέλο εχθρότητας: Ο δράστης διαπράττει το αδίκημα λόγω εχθρότητας, μίσους ή αντιπάθειας εναντίον της ομάδας στόχου. Μοντέλο επιλογής λόγω διακρίσεων: Ο δράστης επιλέγει τον στόχο με βάση το υποτιθέμενο ή πραγματικό προστατευόμενο χαρακτηριστικό αυτού του στόχου. Υπάρχει μια αιτιώδης συνάφεια μεταξύ της συμπεριφοράς του δράστη και του στόχου του εγκλήματος. 16 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 4.3_Μικτά κίνητρα  Η νομοθεσία μπορεί να είναι ρητή για να συμπεριλάβει μικτά κίνητρα (π.χ. απαιτώντας κίνητρο προκατάληψης «εν όλω ή εν μέρει»).  Η νομοθεσία μπορεί επίσης να είναι περιοριστική, αναφέροντας ότι το κίνητρο προκατάληψης πρέπει να είναι ένας «σημαντικός παράγοντας» για τη διάπραξη του εγκλήματος. 17 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT4.4_Σύνδεση και Αντίληψη  Μερικές νομοθεσίες περιλαμβάνουν ρητά τη σύνδεση ή την αντίληψη του δράστη.  Άλλες νομοθεσίες που περιλαμβάνουν τη διάπραξη εγκλημάτων «λόγω» μίσους ή προκατάληψης ενάντια σε μια συγκεκριμένη ομάδα, είναι γενικά πιο ανοιχτές σε ερμηνεία, και επιτρέπουν τη δυνατότητα να εξεταστεί η εφαρμογή των εννοιών. 18 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 4.5_Διεθνές νομικό πλαίσιο Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (UDHR). Διακήρυξη των ΗΕ για την Εξάλειψη Όλων των Μορφών Μισαλλοδοξίας και Διακρίσεων με Βάση τη Θρησκεία ή την Πίστη. Διεθνής Σύμβαση για την Εξάλειψη όλων των Μορφών Φυλετικών Διακρίσεων (CERD). Απόφαση-πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τα Ρατσιστικά και Ξενοφοβικά Εγκλήματα(2008). Απόφαση της Υπουργικής Συνόδου του ΟΑΣΕ Νο.9 / 09_ Καταπολέμηση των Εγκλημάτων Μίσους (πολιτική δέσμευση). 19 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 4.6_Ευρωπαϊκό Δικαστήριο των Δικαιωμάτων του Ανθρώπου Νομολογία Καθήκον να διερευνά και να φέρνει ενώπιον της Δικαιοσύνης εγκλήματα με κίνητρο προκατάληψης:  Υπόθεση Angelova and Illiev v. Bulgaria (2007)  Υπόθεση Šečić v. Croatia (2007)  Mianović v. Serbia (2010) 20 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 4.7_Δικαιώματα των Θυμάτων ΟΔΗΓΙΑ 2012/29 / ΕΕ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ (25η Οκτωβρίου 2012) για τη θέσπιση ελάχιστων προτύπων σχετικά με τα δικαιώματα, την υποστήριξη και την προστασία θυμάτων εγκληματικών πράξεων.  αντικατάσταση της Απόφασης-Πλαίσιο του Συμβουλίου 2001/220 / ΔΕΥ του Συμβουλίου 21 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

22 PPT 5.1_Επιπτώσεις Τα ΕΜ απειλούν τη σταθερότητα της κοινωνίας. Ομαλοποίηση: η τάση όσον αφορά να θεωρούνται οι εκδηλώσεις μεροληψίας ως σύνηθες στοιχείο της καθημερινής αλληλεπίδρασης και κοινωνικών σχέσεων μπορεί να οδηγήσει σε ομαλοποίηση του μίσους. Αυξημένη επίπτωση: εγκλήματα-μήνυμα.  Ατομικά θύματα: Δευτερογενής θυματοποίηση.  Στοχευμένη κοινότητα.  Κοινωνική σταθερότητα και ασφάλεια. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

23 PPT 5.2_Cycle of hate Αίσθημα ανασφάλειας από τη στοχευμένη κοινότητα και άλλες κοινότητες Περισσότερε προκαταλήψεις, μεροληψίεςις, δυσπιστία Επιθέσεις εναντίον προσώπων ή περιουσιακών στοιχείων With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 6.1_Ορισμός δεικτών προκατάληψης Στόχος γεγονότα, περιστάσεις ή σχέδια που συνδέονται με εγκληματική πράξη τα οποία, από μόνη της ή σε συνδυασμό με άλλα γεγονότα ή περιστάσεις, δείχνουν ότι οι ενέργειες του δράστη είχαν ως κίνητρο, εν όλω ή εν μέρει, οποιαδήποτε μορφή μεροληψίας. Εάν υπάρχουν τέτοιοι δείκτες, το περιστατικό θα πρέπει να καταγραφεί ως πιθανό έγκλημα μίσους και να ενεργοποιήσει περαιτέρω έρευνα σχετικά με το κίνητρο για το έγκλημα. 24 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

25 PPT 6.2_Δείκτες προκατάληψης  Αντίληψη θύματος/μάρτυρα.  Σχόλια, γραπτές δηλώσεις, χειρονομίες ή γκράφιτι.  Διαφορές μεταξύ δράστη και θύματος για εθνοτικούς, θρησκευτικούς ή πολιτιστικούς λόγους.  Προηγούμενα εγκλήματα/συμβάντα/μοτίβα προκατάληψης. Οργανωμένες ομάδες μίσους.  Τοποθεσία και χρονοδιάγραμμα.  Βία.  Έλλειψη άλλων κινήτρων.  Πολλαπλές προκαταλήψεις. With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 8.1_Barrier to investigating  Κενά πολιτικής.  Κενά αναφοράς.  Έλλειψη ενδιαφέροντος από τις εισαγγελικές Αρχές.  Κενά προτεραιότητας.  Έλλειψη πόρων.  Μη κατάρτιση των αστυνομικών.  Ανησυχία για τις επιπτώσεις των εκθέσεων.  Προκαταλήψεις. 26 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 8.2_Εμπόδια στην αναφορά από τα θύματα #1  Πεποίθηση ότι τίποτα δεν θα συμβεί.  Δυσπιστία ή φόβος προς την Αστυνομία.  Φόβος αντιποίνων.  Έλλειψη γνώσης των σχετικών νομικών διατάξεων.  Ντροπή.  Άρνηση.  Φόβος της αποκάλυψης σεξουαλικού προσανατολισμού. 27 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

 Φόβος αποκάλυψης εθνοτικών, θρησκευτικών ή πολιτικών τους πεποιθήσεων.  Φόβος σύλληψης ή/και απέλασης.  Οι νόμοι για εγκλήματα μίσους δεν καλύπτουν ορισμένες μορφές διακρίσεων (π.χ. σεξουαλικός προσανατολισμός).  Τα θύματα μπορεί να αποθαρρύνονται από την Αστυνομία ή άλλες Αρχές από την υποβολή καταγγελίας. 28 PPT 8.3_Εμπόδια στην αναφορά από τα θύματα #2 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 8.2 Συνεργασία με τις κοινότητες που κινδυνεύουν/ευαισθητοποίηση της πλειονότητας  Η ΚΠ κάνει άνοιγμα προς τις κοινότητες για τη δημιουργία εμπιστοσύνης και τακτικής συνεργασίας.  Η ΚΠ είναι σε καλύτερη θέση να ανιχνεύσει έγκαιρα προειδοποιητικά σημάδια.  Οι ΟΚΠ είναι γέφυρα μεταξύ των μειονοτικών κοινοτήτων, της πλειονότητας, των ηγετών της κοινότητας και της Αστυνομίας. Δικτύωση να ανταποκριθεί αποτελεσματικά στα ΕΜ.  Οι ΟΚΠ να ευαισθητοποιήσουν την πλειονότητα του πληθυσμού για τις συνέπειες των ΕΜ στη σταθερότητα της κοινωνίας. 29 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 8.4_Ανταπόκριση της Αστυνομίας  Ο προσδιορισμός δεικτών προκατάληψη και η επίγνωση των ειδικών επιπτώσεων που προκαλούν τα εγκλήματα μίσους στα θύματα, είναι τα δύο βασικά στοιχεία για την ανάπτυξη στρατηγικών για τη διερεύνηση εγκλημάτων μίσους.  Το τι οι αστυνομικοί κάνουν και λένε στα πρώτα μερικά λεπτά σε μια σκηνή του εγκλήματος μπορεί να επηρεάσει την ανάκτηση από τα θύματα, την αντίληψη του κοινού για κυβερνητική δέσμευση προς αντιμετώπιση των εγκλημάτων μίσους, και το αποτέλεσμα της έρευνας. 30 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 8.5_Πώς να πάρετε συνέντευξη από τα θύματα, τους μάρτυρες και τους υπόπτους  Κινηθήτε γρήγορα, εξηγήστε και αναφέρερε, ακούστε, επικυρώστε.  Κρατήστε σημειώσεις.  Ξεπεράστε τα γλωσσικά εμπόδια. Εφαρμόστε πολιτιστική ευαισθητοποίηση.  Αποκτήστε κρίσιμα στοιχεία: π.χ. τι είπε ο ύποπτος, συμπεριλαμβανομένης οποιασδήποτε προσβλητικής γλώσσα ή δυσφήμησης.  Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν μάρτυρες, πάρτε συνέντευξη από γείτονες ή γνωστούς των υπόπτων. 31 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 9.1_Αντιδράσεις θυμάτων  Φόβος και τρόμος.  Απομώνωση.  Άρνηση.  Αυτο-ενοχοποίηση.  Άγχος, απώλεια ελπίδας και διάθεσης.  Θυμός, επιθετικότητα και βίαιη συμπεριφορά.  Κατάθλιψη. 32 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

ΟΔΗΓΙΑ ΕΕ 2012/29: «... Φερθείτε στα θύματα με σεβασμό, ευαισθησία και επαγγελματισμό, χωρίς κανενός είδους διάκριση με βάση οποιοδήποτε λόγο όπως φυλής, χρώματος, εθνικής ή κοινωνικής καταγωγής, γενετικών χαρακτηριστικών, γλώσσας, θρησκείας ή πεποιθήσεων, πολιτικών ή οποιωνδήποτε άλλων απόψεων, ιδιότητας μέλους μια εθνικής μειονότητας, περιουσίας, γέννησης, αναπηρίας, ηλικίας, φύλου, έκφρασης φύλου, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, καθεστώτος διαμονής ή υγείας». 33 PPT 9.2_Δικαιώματα των θυμάτων With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 9.1CS_Καλή πρακτική στην υποστήριξη θυμάτων από την ΚΠ  Σωστή πληροφόρηση.  Συναινετική ενημέρωση.  Προσέγγιση με επίκεντρο το θύμα.  Έκτακτη βοήθεια.  Ιατρική / Ψυχολογική βοήθεια.  Νομική εκπροσώπηση.  Amicus curiae στο ΕΔΑΔ.  Κοινοτικό Πλαίσιο Στήριξης.  Υποστήριξη για αποκατάσταση ζημιών και παροχή κοινωνικών υπηρεσιών για τη δημιουργία περιβάλλοντος εμπιστοσύνης. 34 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 10.1_Συνεργασία της ΚΠ με την Αστυνομία Η υποστήριξη της Αστυνομίας μπορεί να «αγοραστεί»» δείχνοντας πώς οι ΥΕΝ μπορούν να επωφεληθούν από τη συνεργασία με την ΚΠ από:  Οικοδόμηση εμπιστοσύνης μεταξύ αστυνομικών και κοινοτήτων  Αύξηση της γνώσης πολιτισμικών παραγόντων από την Αστυνομίας.  Αύξηση της γνώσης των αστυνομικών καθηκόντων από την κοινότητα. Για να καθιερωθεί η συνεργασία με την Αστυνομία χρειάζεται χρόνος, και συνήθως ξεκινά μέσω της συνεργασίας με ένα/μία πιο ευαίσθητο/η αστυνομικό. 35 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 11.1_Χρήση των συλλεχθέντων δεδομένων  Προσδιορίστε τις τάσεις και να πάρτε μέτρα.  Δώστε στους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής ζωτικής σημασίας πληροφορίες για να αναπτύξουν αποτελεσματικές στρατηγικές προσαρμοσμένες στις συγκεκριμένες ανάγκες της υπό εξέταση χώρας.  Βοηθήστε τις κυβερνήσεις τηρούν τις νομικές δεσμεύσεις τους. Δώστε μια έγκαιρη προειδοποίηση των αυξήσεων των εγκλημάτων μίσους που απευθύνονται σε συγκεκριμένες ομάδες.  Αυξήστε την ευαισθητοποίηση του κοινού ότι αυτά είναι σοβαρά εγκλήματα κατά του οποίοων μπορεί να αναληφθεί αποτελεσματική δράση. 36 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 11.1 CS_Μέθοδοι παρακολούθησης  Μια συστηματική και συνεπής παρακολούθηση παρέχει επιχειρήματα για να πείσει τις Αρχές ότι οι ΟΚΠ μπορούν να παρακολουθούν.  Η συνολική επίπτωση των εγκλημάτων μίσους.  Η επίσημη απάντηση σε συγκεκριμένες περιπτώσεις, να αξιολογούν την αποτελεσματικότητα και την καταλληλότητα των απαντήσεων από τις Αρχές.  Οποιεσδήποτε ή όλες οι πτυχές μιας συγκεκριμένης υπόθεσης, συμπεριλαμβανομένων των αστυνομικών ερευνών, της δίωξης, της παροχής υπηρεσιών στα θύματα και της κάλυψης από τον Τύπο. 37 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 11.2CS_Πηγές συλλογής δεδομένων  Δημοσιευμένα στοιχεία, προκειμένου να διασφαλιστεί η αξιοπιστία τους, είναι ζωτικής σημασίας στο να εξακριβωθούν τις πηγές των πληροφοριών που παρατίθενται.  Συνεντεύξεις με τα θύματα, τα μέλη των οικογενειών τους και της κοινότητας. Ορισμένα ειδικά ζητήματα πρέπει να ληφθούν υπόψη.  Συζητήσεις ομάδων εστίασης. Μια μικρή ομάδα στην οποία οι άνθρωποι ζήτησαν τις απόψεις τους για συγκεκριμένα θέματα.  Έρευνες (όπως επίσης ερωτηματολόγια στο Διαδίκτυο). 38 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union

PPT 11.3_Χρήση συλλεχθέντων δεδομένων  Ενημερώστε το κοινό, βοηθήστε στην ανάλυση και ασκείστε πίεση στις κυβερνήσεις να αναλάβουν δράση.  Συγκεντρώστε χρήσιμες πληροφορίες σχετικά με συγκεκριμένες ομάδες που απειλούνται.  Παροτρύνατε τις κυβερνήσεις να βελτιώσουν τη νομοθεσία ή τις πρακτικές που την αντιμετώπιση των εγκλημάτων μίσους. Βοηθήστε τις κυβερνήσεις να τηρούν τις νομικές δεσμεύσεις τους.  Δώστε στοιχεία τα οποία μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε νομικές ενέργειεςυπέρ των θυμάτων των εγκλημάτων μίσους. 39 With financial support from the Fundamental Rights and Citizenship Programme of the European Union