Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΙΣΑΓΩΓΗ Στη διδακτική διαδικασία ο διδάσκων θέτει στόχους, στη συνέχεια μεριμνά για την επίτευξή τους και τέλος αξιολογεί το έργο του, το υλικό.
Advertisements

Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Swansea University Καθηγητής Αντώνης Κ Σημηντήρας School of Business and Economics Swansea University « Η Καινοτομία στις Λειτουργίες και η Σύνδεσή της.
Η ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΓΟΡΑ Η συμβουλή της ημέρας.
ΤΡΟΠΟΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΕΝΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΚΙΝΗΤΙΚΟΤΗΤΑΣ
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΤΡΟΠΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΗΣ ΙΔΕΑΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  Εκπαιδευτικό Κεφάλαιο 2.2 Ορισμός των στόχων στην πράξη.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
ANDRONIKI NISTIKAKI, EFL TEACHER IN SECONDARY EDUCATION- 1 ST SENIOR HIGH SCHOOL OF VYRONAS ΑΡΙΣΤΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ-2013.
Ο αυτοματισμός στις εργασίες διαχείρισης περιοδικών : έρευνα σε βιβλιοθήκες της Αθήνας Αναστασία Διαγγελάκη Χριστίνα Κανάκη (Ιωάννινα, Σεπτέμβριος 2008)
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ
Η ομάδα στις ερευνητικές εργασίες. Τι είναι μια ομάδα; Πως μπορούμε να την προσδιορίσουμε; Η ομάδα έχει τουλάχιστον δυο στόχους α) Πραγματοποίηση ενός.
Διαχείριση Γνώσης &Τεχνολογίες Υποστήριξης Καταστάσεων Επικινδυνότητας Καναβός Αναστάσιος Μεταπτυχιακό Μάθημα: «Τεχνολογίες Υποστήριξης Συνεργασίας» Διδάσκων:
Οι πρώτες απόπειρες για την δημιουργία ενός διαδικτύου ξεκίνησαν στις ΗΠΑ κατά την διάρκεια του ψυχρού πολέμου. Η Ρωσία είχε ήδη στείλει στο διάστημα.
ΕΠΙΛΥΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗΝ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εξερευνώντας το πρότυπο (συναίσθημα, περιεχόμενο, αποτελέσματα) για τη διευκόλυνση της ανατροφοδότησης πολλαπλών πηγών Ομάδα Χάβαρη Χριστιάνα Καρασμάνη.
Πρόταση αποτελεσματικής μαθησιακής διαδικασίας για το μάθημα : Προγραμματιστικά εργαλεία για το διαδίκτυο. Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας.
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
Συνάντηση 6η: Συνέντευξη Ιάσονας Λαμπριανού.
Ανάπτυξη και Λειτουργία
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
ΟΡΓΑΝΩΣΗ & ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
– Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο. Εισαγωγή Υ π οθέστε ότι ενώ, για κά π οιο λόγο, α π ουσιάζετε α π ό τον χώρο εργασίας σας, χρειάζεστε ένα έγγραφο π.
Σεμινάριο Οργάνωσης και Διοίκησης της Εκπαίδευσης
Η δημιουργία εικονογραφημένων παιδικών βιβλίων από τα ίδια τα παιδιά στο Τμήμα Ένταξης ΜΑΡΙΝΑ ΛΟΥΑΡΗ Υ π. Διδάκτωρ ΠΤΔΕ Πανε π ιστήμιο Θεσσαλίας ΜΑΡΙΤΑ.
ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΤΗΣ ΔΙΑΤΡΟΦΗΣ ΜΑΘΗΜΑ 6. ΑΝΑΚΕΦΑΛΑΙΩΣΗ Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Τι π εριλαμβάνει το μάθημα ; Δεξιότητες ενός συμβούλου διατροφής Δεξιότητες.
Μακροχρόνια Ε π αγγελματική Μόρφωση Κονδυλάκης Χαρίδημος Α.μ 1119.
Δεύτερη συνάντηση Μάχιμων Εκπαιδευτικών ΚΥΠΡΙΑΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ.
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
1 Γ’ΛΥΚΕΙΟΥ Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων και Υπηρεσιών Κεφάλαιο 1 ο : ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΙ Ενότητα 1.5 : Α π οτελεσματικότητα των.
ΣΧΕΔΙΑΣΗ & ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΣΤ. ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΗΣ – ΘΡ. ΤΣΙΑΤΣΟΣ Θέματα Σχεδίασης Μέρος 2ο Χρηστοκεντρική & Συμμετοχική Σχεδίαση.
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΣΧΟΛΗ : ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΤΜΗΜΑ : ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ : ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΩΝ.
Κοινωνικοοικονομική Αξιολόγηση Επενδύσεων Διάλεξη 3η
ΗΥ 150 – ΠρογραμματισμόςΞενοφών Ζαμ π ούλης ΗΥ -150 Προγραμματισμός Δομές Δεδομένων.
Πτυχιακή εργασία Προβολή ιστοσελίδα τμήματος από συσκευές κινητής τηλεφωνίας σε λειτουργικό σύστημα Windowsphone ………………
Κεφάλαιο 8 Δειγματοληπτική έρευνα
Κεφάλαιο 7 Κοινωνικά πειράματα
Η γραφική ε π ικοινωνία στο Αναλυτικό π ρόγραμμα Μάντολε Ειρήνη Σύμβουλος Σχεδιασμού και Τεχνολογίας Δημοτικής Εκπαίδευσης.
Κεφάλαιο 1 Βασικές αρχές
Κεφάλαιο 13 Ανάλυση ποσοτικών δεδομένων
Κεφάλαιο 3 Δόμηση ενός ερευνητικού προγράμματος
Κεφάλαιο 4 Κοινωνική μέτρηση
Κεφάλαιο 5 Σύνθετα μέτρα
Διεπιστημονική Προσέγγιση στη Φροντίδα Υγείας
Διδακτική της Πληροφορικής Εισαγωγή στις βασικές έννοιες 2015.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
1 Κ ΕΦΑΛΑΙΟ 14 ο: Θεωρία παιγνίων Παρακίνηση: Honda και Toyota 2. Ισορροπία κατά Nash 3. Το δίλημμα του φυλακισμένου 4. Ισορροπία με κυρίαρχη στρατηγική.
Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΛΗΨΗΣ ΑΠΟΦΑΣΕΩΝ ΣΕ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ & ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥΣ
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Θεωρία Αποφάσεων.
Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Γραμμικός Προγραμματισμός και Ανάλυση Ευαισθησίας.
Company logo & name DIABEATES Η α π όλαυση της ζωής τώρα γίνεται π ραγματικότητα ! Leonard Shtika – Software engineer Αναστασία Κολιάκου – Marketing coordinator.
“ Χρήση εκ π αιδευτικού wiki για την εκ π όνηση συνθετικής Εργασίας : Μια συνολική ε π ισκό π ηση εφαρμογής στη Δευτεροβάθμια Εκ π αίδευση ” “ Χρήση εκ.
Εκμετάλλευση υπηρεσιών Web 2.0 σε σχολικούς ιστοτόπους Παλάζης Βασίλης 3o Γυμνάσιο Μυτιλήνης.
Συστήματα Υποστήριξης Οργανισμών και Ομάδων. Κατηγορίες DSS DSS για επαναλαμβανόμενες αποφάσεις. Ad hoc DSS για αποφάσεις που μπορεί να μην επαναληφθούν.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Επιχειρηματικός Σχεδιασμός
Γέννηση Ιδεών.
Ανακαλυπτική μάθηση Γνώση προϊόν του μαθητή Διαδικασία ανακάλυψης η έρευνα για τον εντοπισμό του ακαθορίστου Μέσα από τα ερεθίσματα που του δίνει ο εκπαιδευτικός.
Πληροφοριακά Συστήματα Ανώτατης Διοίκησης (EIS) Συστήματα Υποστήριξης Ανώτατης Διοίκησης (ESS) Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων στο Διαδίκτυο (Web-based.
5/2017 ΣΥΓΚΡΙΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ/ 8 Φιλίππα Χατζησταύρου Συμπεριφορισμός.
Επιχειρησιακός Σχεδιασμός και Διαχείριση Έργων
Επιχειρηματικότητα: Θεωρία και Πράξη
Εισηγητής: Msc Νίκος Νίκας
Το κόστος Ποιότητας    
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ (30%)
ΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΚΑΘΑΡΟΥ ΚΕΡΔΟΥΣ ΑΠΌ ΤΗΝ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡIΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Οργανικός και Λειτουργικός Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Λογισμικού
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων Λήψη ομαδικών αποφάσεων και ΣΥΟΑ

Περιεχόμενα  Προσεγγίσεις λήψης ομαδικών α π οφάσεων  Παράγοντες π ου ε π ηρεάζουν το α π οτέλεσμα ομαδικών α π οφάσεων  Συστήματα Υ π οστήριξης Ομαδικών Α π οφάσεων ( ΣΥΟΑ )  Δομή  Λειτουργία  Διασύνδεση χρηστών  Πλεονεκτήματα / Μειονεκτήματα 2

Ομαδικές Α π οφάσεις  Πιο δύσκολη μοντελο π οίηση  Πιο δύσκολο να ικανο π οιηθούν όλοι οι π εριορισμοί και α π αιτήσεις  Πιο δύσκολη η σύνθεση των π ροτιμήσεων εξασφαλίζοντας αμεροληψία 3

Ομαδικές Α π οφάσεις  Ύ π αρξη κοινού π ροβλήματος, η ε π ίλυση του ο π οίου α π ασχολεί τους συμμετέχοντες στην ομάδα ( δύο ή π ερισσότερα άτομα )  Οι συμμετέχοντες στην ομάδα έχουν δικές τους αντιλήψεις, στάσεις, π ροτιμήσεις, π ροσω π ικότητα, κτλ. 4

Προσεγγίσεις λήψης ομαδικών α π οφάσεων 1. Προσανατολισμένες στο π εριεχόμενο 2. Προσανατολισμένες στη διαδικασία 3. Στηριζόμενη στα συστήματα στήριξης α π οφάσεων 5

Προσεγγίσεις π ροσανατολισμένες στο π εριεχόμενο 6

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Ψηφοφορία :  Στην π ραγματικότητα η ψηφοφορία (π. χ. ψήφιση μίας π ολιτικής ) είναι μία ομαδική α π όφαση με χρήση π ολλών κριτηρίων π ροβληματικής (1).  Τα κριτήρια συντίθενται στο μυαλό του α π οφασίζοντα μέσω μίας συνάρτησης χρησιμότητας  Οι ε π ιμέρους π ροτιμήσεις και εκτιμήσεις δεν εμφανίζονται, αλλά μόνο η τελική τους α π όφαση 7

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Συνάρτηση Κοινωνικής Ε π ιλογής :  Αναφέρεται συχνά και ως ο ‘ μηχανισμός της αγοράς ’  Συνήθως δεν ε π ιλέγεται σε δημοκρατικές οικονομίες, έναντι της ψηφοφορίας 8

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Συνάρτηση της Κοινωνικής Ευημερίας : Διαφορετικές π ροσεγγίσεις ώστε να συνδυαστούν οι ατομικές π ροσεγγίσεις για να ληφθεί μία συλλογική α π όφαση :  Πλειοψηφία  Σύγκριση υ π οψήφιων εναλλακτικών ανά ζεύγη  Κατάταξη α π ό κάθε α π οφασίζοντα και ε π ιλογή με βάση το άθροισμα των ε π ιμέρους κατατάξεων 9

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Συνάρτηση της Κοινωνικής Ευημερίας :  Αξιώματα του Arrow (1950, 1963):  Διάταξη : Η διάταξη των εναλλακτικών π ρέ π ει να είναι π λήρης και μεταβατική  Γενικό π εδίο ορισμού : Όλες οι ατομικές διατάξεις π ροτιμήσεων ε π ιτρέ π ονται στο σύστημα ( όλοι οι εμ π λεκόμενοι δικαιούνται να π ροσθέσουν μία διάταξη )  Ανεξαρτησία των ασυσχέτιστων εναλλακτικών : Η κατάταξη των a και b, δεν εξαρτάται α π ό το π ώς οι συμμετέχοντες κατατάσσουν τα c,d,…etc. 10

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Συνάρτηση της Κοινωνικής Ευημερίας :  Αξιώματα του Arrow (1950, 1963):  Χαλαρή Pareto ιδιότητα (weak Pareto): Αν για όλους τους συμμετέχοντες ισχύει ότι η ε π ιλογή x π ροτιμάται της y, τότε η x ε π ιλέγεται της y στην κοινωνική διάταξη  Μη ε π ιβολής : Το α π οτέλεσμα δεν π ρέ π ει να ε π ιβάλλεται ανεξάρτητα α π ό τις π ροτιμήσεις του α π οφασίζοντα  Μη δικτατορίας : Η ψηφοφορία δεν μ π ορεί να βασίζεται στις π ροτιμήσεις ενός μόνο ατόμου  Ο Arrow α π έδειξε ότι δεν υ π άρχει διαδικασία κοινωνικής κατάταξης π ου δεν π αραβιάζει ένα ή π ερισσότερα α π ό τα αξιώματα 11

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Κρίση Ειδικών και Συμμετοχή Ομάδων  Μέθοδος Καταιγισμού Ιδεών  Μέθοδος Καταγραφής Ιδεών  Ονομαστική Ομαδική Τεχνική  Μέθοδος Delphi 12

Μέθοδος Καταιγισμού Ιδεών  Δύο Αρχές :  Αναβολή της κρίσης  Η π οσότητα γεννά π οιότητα  Τέσσερις Κανόνες :  Α π αγόρευση κριτικής  Ε π ιτρέ π εται η ελεύθερη έκφραση  Παροτρύνεται η κατάθεση μεγάλου αριθμού ιδεών  Ε π ιδιώκεται ο συνδυασμός και βελτίωση των ιδεών 13

Μέθοδος Καταγραφής Ιδεών  Διαφέρει α π ό τη μέθοδο καταιγισμού ιδεών στο ότι χρησιμο π οιεί γρα π τές ιδέες, όχι ανοικτή συζήτηση  Κάθε μέλος της ομάδας γράφει τις ιδέες του (1-4 ιδέες )  Brainwriting pool 14

Ονομαστική Ομαδική Τεχνική  Δεν ε π ιτρέ π εται η ε π ικοινωνία μεταξύ των μελών της ομάδας  Σιω π ηρή καταγραφή ιδεών  Κυκλική καταγραφή ιδεών  Παροχή διευκρινήσεων  Προκαταρκτική Ψηφοφορία  Τελική Ψηφοφορία 15

Μέθοδος Delphi  Ομάδες συμμετεχόντων :  Α π οφασίζοντες  Προσω π ικό  Ειδικοί  Ανωνυμία  Ε π αναλη π τικότητα  Ελεγχόμενη ανάδραση  Στατιστικά στοιχεία α π αντήσεων 16

Μέθοδος Delphi  Το π ρώτο ερωτηματολόγιο σχετίζεται με μία γενική ερώτηση  Κάθε ε π όμενη εκδοχή κατασκευάζεται με βάση τις α π αντήσεις της π ροηγούμενης εκδοχής  Η διαδικασία σταματά όταν υ π άρξει συμφωνία ή έχει α π οκτηθεί ικανο π οιητικό ε π ί π εδο ανταλλαγής π ληροφοριών 17

Θεωρία της Κοινωνικής Ε π ιλογής  Θεωρία Παιγνίων  Ανάλυση καταστάσεων σύγκρουσης και συμφερόντων  Κανονική μορφή π αιγνίων : καθορισμένος αριθμός π αικτών, καθορισμένος αριθμός εναλλακτικών και συνάρτηση π ληρωμών του π αιγνίου  Η λογική θα οδηγήσει δύο π αίκτες στη minimax στρατηγική  Το δίλημμα του φυλακισμένου 18

Προσεγγίσεις π ροσανατολισμένες στις διαδικασίες 19

Διαδικασίες Αλληλε π ίδρασης  Διαδικασίες αλληλε π ίδρασης  Αφαίρεση μη ε π ικρατουσών εναλλακτικών για την ευκολότερη διαχείριση ενός συνόλου εναλλακτικών  Σύγκρουση αρχικά ως ένα δυναμικό π ρόβλημα π ου δεν έχει λύση και ε π ανακαθορισμός το π ροβλήματος, ώστε να υ π άρχει λύση στο ε π ανακαθορισμένο π ρόβλημα, κτλ. 20

Συστήματα Υ π οστήριξης Ομαδικών Α π οφάσεων 21

Ορισμός ΣΥΟΑ  Αρκετοί και αντικρουόμενοι ορισμοί  Ως ΣΥΟΑ π εριγράφονται π ολύ διαφορετικά συστήματα : α π ό α π λά συστήματα με δυνατότητες ψηφοφορίας ως ολοκληρωμένα συστήματα ( ψηφοφορία, μοντελο π οίηση, ανάλυση δεδομένων και α π οφάσεων ) 22

Ορισμός ΣΥΟΑ  ΣΥΟΑ : Πληροφοριακά συστήματα με στόχο να υ π οστηρίξουν τη διαδικασία λήψης α π οφάσεων, διευκολύνοντας την ε π ίλυση ημι - δομημένων και αδόμητων α π οφάσεων α π ό μία ομάδα δύο ή π ερισσοτέρων α π οφασιζόντων π ου συνεργάζονται για την ε π ίλυση ενός κοινού π ροβλήματος. 23

24

25

Χαρακτηριστικά ΣΥΟΑ  Ειδικώς σχεδιασμένα συστήματα  Υ π οστήριξη της εργασίας ομάδων  Εύκολα στη χρήση  Περιέχουν μηχανισμούς αντιμετώ π ισης π ροβλημάτων κατά τη λήψη α π όφασης : συγκρούσεις μελών της ομάδας, π εριορισμός χρόνου κτλ.  Υ π οστήριξη για τη δημιουργία εναλλακτικών ε π ιλογών και ανα π αράσταση ιδεών  Συνένωση ιδεών βοηθώντας τον διευκολυντή ή / και τα μέλη της ομάδας να αναγνωρίσουν κοινά στοιχεία μεταξύ ιδεών 26

Χαρακτηριστικά ΣΥΟΑ  Μνήμη ομάδας :  Καταγραφή του ιστορικού της συνάντησης ή π ερίληψης εργασιών.  Βοηθά να μ π ορεί κά π οιος να π αρακολουθήσει τη διαδρομή λήψης μίας α π όφασης.  Ιστορικό π αλαιότερων α π οφάσεων και τρό π ου λήψης και αντιμετώ π ισης π ροβλημάτων  Υ π οστήριξη ΣΥΟΑ με τη βοήθεια διευκολυντών  Συναντήσεις ανεξαρτήτων τό π ου και χρόνου 27

Διευκολυντής  Συντονίζει και διευκολύνει τα μέλη της ομάδας αναφορικά με τα εργαλεία του συστήματος π ου π ρέ π ει να χρησιμο π οιούν κάθε φορά  Δεν α π οτελεί μέρος της ομάδας  Δε συμμετέχει λήψη της α π όφασης 28

Το π ολογίες ΣΥΟΑ  Ίδιος χρόνος / τό π ος : Αίθουσα α π οφάσεων  Ίδιος χρόνος, διαφορετικός τό π ος : Τηλεδιάσκεψη  Ίδιος τό π ος / διαφορετικός χρόνος : Το π ικά δίκτυα α π όφασης  Διαφορετικός τό π ος / χρόνος : Συστήματα εξ ’ α π οστάσεων λήψης α π όφασης 29

Τρό π οι Λειτουργίας ΣΥΟΑ  Καθοδηγούμενη : Με τη μεσολάβηση ενός Οδηγού  Υ π οστηριζόμενη : εισαγωγή εντολών α π ό όλους τους χρήστες και κοινή θέαση της κοινής μνήμης  Αλληλε π ιδραστική : εισαγωγή εντολών α π ό όλους τους χρήστες και ατομική θέαση της κοινής μνήμης 30

Στάδια Υ π οστήριξης Ομαδικών Α π οφάσεων  Συλλογή α π όψεων : SWOT analysis  Παρατηρήσεις : Σχολιασμός εναλλακτικών ε π ιλογών /π ροσθήκη νέων  Αξιολόγηση α π οτελεσμάτων : Ιεράρχηση και κατάταξη εναλλακτικών  Λήψη α π όφασης 31

Πλεονεκτήματα  Συνεργασία α π οφασιζόντων  Μείωση α π αιτούμενου χρόνου λήψης α π όφασης  Ανωνυμία  Υ π οστήριξη δημοκρατίας  Καταγραφή της διαδικασίας λήψης α π όφασης 32

Μειονεκτήματα  Α π ρόσω π η ε π ικοινωνία  Α π αιτεί ικανότητα χρήσης Η / Υ  Ενδεχόμενη αύξηση συγκρούσεων  Υ π έρβαση ιεραρχίας  Υψηλό κόστος 33

34 Βιβλιογραφία [1] Ματσατσίνης N. (2010), Συστήματα Υποστήριξης Αποφάσεων, Εκδόσεις Νέων Τεχνολογιών