ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
πως γράφουμε τη βιβλιογραφία στην εργασία μας
Advertisements

Θεμελιώδη Στοιχεία για Ατομική & Επαγγελματική Ανάπτυξη Τραγέα Γιώτα, Φυσικοθεραπεύτρια ΜSc (Pain Management)
Τι είναι το Σχέδιο Εργασίας (Project) και τι μέθοδος Project;
Πώς να γράψετε μια έκθεση
ΠΕΡΙΛΗΨΗ 1ο ΒΗΜΑ  Διαβάζουμε ανάγνωση όλο το κείμενο, για να καταλάβουμε την άποψη του συγγραφέα.
Πνευματικό κέντρο Ερμουπόλεως Σύρου
Διοργανώνουμε ένα συνέδριο. ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ  Στόχοι: έρευνα, δημιουργικότητα, συνεργασία, ευρηματικότητα, παραγωγή έργου, ευθύνη, γνώσεις, αυτενέργεια. 
ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ. ΣΗΜΕΙΩΣΕΙΣ - ΠΕΡΙΛΗΨΗ Όταν θέλουμε να καταγράψουμε κάποια στοιχεία από το σύνολο ή τα επιμέρους στάδια μιας πράξης (επιστημονικό.
Copyright ©: SAMSUNG & Samsung Hope for Youth. Με επιφύλαξη κάθε νόμιμου δικαιώματος Εκπαιδευτικό υλικό Το Internet: Εύρεση πληροφοριών Επίπεδο.
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Ενότητα 6 Γράφω το δικό μου άρθρο Δασκάλα: Ευρυδίκη Παπαγεωργίου.
Έντυπη ειδησεογραφία.
Η συγγραφή μιας διδακτορικής διατριβής Αριστείδης Ν. Χατζής Ε.Λ.Κ.Ε.16/12/2004.
Η περιληψη.
Πώς γράφουμε μια εργασία -Project
ΠΜΣ ΕΡΓΑΣΙΑ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΕΣ The Digital Library and Computational Philology: The BAMBI Project Γόντικα Ειρήνη.
Εθνικόν και Καποδιστριακόν Πανεπιστήμιον Αθηνών Μάθημα «Οργάνωση και Διοίκηση Επιχειρήσεων» 1 Εργασία Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών Δρ. Πόπη Κονιδάρη.
ΓΡΑΠΤΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΟΣ
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ-ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΥΓΕΙΑΣ Εργαστήριο  Ανάλυση συστημάτων Μακροχρόνιας Φροντίδας Υγείας.
Η παράγραφος Είναι το βασικό δομικό στοιχείο ενός κειμένου.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟΥ “Επιστημονική εργασία” Εύρεση πηγών Άξονες δομής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση) Κανόνες γραφής επιστημονικού άρθρου (αναγνώριση)
► ► Η συγγραφή μιας ερευνητικής εργασίας ► ► Επιστημονικά κείμενα ► ► Οδηγίες για την συγγραφή και δημοσίευση εργασίας σε επιστημονικά περιοδικά ► ► Οδηγίες.
1 η Ενότητα 2 η Ενότητα 3 η Ενότητα.  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος  Μαθητής που εργάστηκε: Μουχταρόπουλος Πέτρος.
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ
ΑΒΓΑ – ΧΡΩΜΑ ΛΕΚΙΘΟΥ ΚΑΙ ΠΕΡΙΕΚΤΙΚΟΤΗΤΑ ΣΕ β - ΚΑΡΟΤΕΝΙΟ 1.
ΑΝΩΤΑΤΗ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣΤΙΚΗ ΑΚΑΔΗΜΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΤΕΧΝΙΚΗ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΦΟΙΤΗΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2010.
Συγγραφή μεταπτυχιακής διπλωματικής εργασίας Χριστίνα Κανάκη Βιβλιοθηκονόμος, PhD Μάιος 2016.
ΤΡΟΠΟΣ ΣΥΓΓΡΑΦΗΣ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Η βιβλιογραφική έρευνα πηγές. Πρωτογενείς πηγές: άρθρα περιοδικών και συνεδρίων, αναφορές, επίσημες εκδόσεις ευρεσιτεχνίας, προδιαγραφές Δευτερογενείς.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Αναζήτηση βιβλιογραφίας Σοφία Ζυγά Επίκουρος Καθηγήτρια Νοσηλευτικής Παν/μιο Πελ/σου.
Παρατηρήσεις 1ης Εργασίας – Οδηγίες Εκπόνησης 2ης Εργασίας
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη
Παναγιώτης Γ. Μουσταΐρας Δρ Κοινωνιολογίας της Εκπαίδευσης
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ ΕκπαιδευτικΗς ΕΡΕΥΝΑΣ: Συγγραφη εργασιας
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ
ΒΑΣΙΚΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΕΚΠΟΝΗΣΗΣ ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κατάρτιση και αποδελτίωση βιβλιογραφίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Ταξινόμηση υλικού Προσεκτική επιλογή υλικού.
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΕΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ Βασική βιβλιογραφία:
ΠερIληψη Α. Προετοιμασία
Ανασκόπηση βιβλιογραφίας
Μελλοντικές Προκλήσεις στην Επιστήμη και Μηχανική του Περιβάλλοντος
Δρ. Αλέξανδρος Αποστολάκης
ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΠΘ
Οδηγίες για τη συγγραφή εργασιών
Δημοσιογραφική Γραφή & Στιλ γραφής.
“Τίτλος του άρθρου” Ονόματα συγγραφέων Ονόματα Φοιτητών.
Μεθοδολογία Έρευνας 3ο εξάμηνο
Διακριτά μέρη μιας επιστημονικής εργασίας
Παρουσίαση της Εισαγωγής Msc , μαθηματικού Κοσόγλου Ιορδάνη
Δομή ερευνητικής εργασίας
Σεμινάριο Τελειοφοίτων
Δομή μιας επιστημονικής εργασίας
Που και πως ψάχνουμε.
Κύρια βήματα της έρευνας Πρωτόκολλο έρευνας
Γ΄ γυμνασίου ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑ
Σχεδιασμός και Πραγματοποίηση επιστημονικής ερευνητικής εργασίας
Μεθοδολογία Έρευνας Διάλεξη 9η Σύνταξη Πτυχιακής Εργασίας
ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΗΣ
ΓΡΑΦΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Βιβλιογράφηση.
ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΑΝΟΙΚΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ
Ακαδημαϊκές και Επαγγελματικές Δεξιότητες
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΨΥΧΟΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ
ΛΕΚΤΟΡΑΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑΣ, ΔΠΘ
ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
ΑΝΑΣΚΟΠΗΣΗ ΤΗΣ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑΣ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΑ Έναρξη συγγραφής της επιστημονικής εργασίας ( ΙΙ ) 1

Δομή επιστημονικής εργασίας 2  Τίτλος  Περίληψη  Εισαγωγή  Υλικά και μέθοδοι  Αποτελέσματα  Συζήτηση  Συμπεράσματα  Βιβλιογραφικές πηγές

Τίτλος εργασίας 3  Δεν πρέπει να είναι μεγάλος  Να αποδίδει το περιεχόμενο της εργασίας  Να προσελκύει την προσοχή του αναγνώστη  Να μην είναι παραπλανητικός  Αρκετές φορές μπορεί να γίνει τροποποίηση του τίτλου  Ίδιες παρατηρήσεις ισχύουν και για τους τίτλους των υποκεφαλαίων

Κεφάλαια και υποκεφάλαια 4  Όχι πληθώρα κεφαλαίων και υποκεφαλαίων  Δεν νοούνται κεφάλαια της μίας σελίδας ή υποκεφάλαια της μιάς ή δύο παραγράφων.  Δεν κατακερματίζουμε την εργασία μας

Περίληψη – Λέξεις κλειδιά 5  Γράφονται μετα την ολοκλήρωση συγγραφής της εργασίας  Πρέπει να αποδώσουμε με λίγα λόγια τα κύρια σημεία της εργασίας μας.  Δεν είμαστε ιδιαίτερα αναλυτικοί αλλά ούτε επαναλαμβάνουμε ( αντιγράφουμε ) αυτούσιες παραγράφους από την κυρίως εργασία – Λεξικό μπορεί να μας βοηθήσει σε αυτήν την εργασία.  Να προσελκύει την προσοχή του αναγνώστη  Λέξεις κλειδιά ή λέξεις ευρετηρίασης  Χρησιμοποιούνται για την αναζήτηση πληροφοριών σε βάσεις δεδομένων

Εισαγωγή 6  Αναφερόμαστε στο θέμα και κάνουμε μία σύντομη περιγραφή του.  Αναφέρουμε μελέτες που έχουν γίνει στο παρελθόν και τυχόν ερευνητικά κενά ( ανεξερεύνητα πεδία ) που αιτιολογούν τη δική μας ενασχόληση με το θέμα.  Εξηγούμε το θέμα που θα αναλύσουμε ( παρουσιάσουμε ).  Προσπαθούμε να προσελκύσουμε την προσοχή και το ενδιαφέρον του αναγνώστη.

Σκοπός της εργασίας 7  Διατυπώνεται ο σκοπός της εργασίας και ο λόγος για την πραγματοποίησή της.  Οριοθετείται το θέμα και οι επιμέρους στόχοι.  Πολλές φορές μπορεί να υπάρχει πρωτεύων και δευτερεύων θέμα.

Κυρίως θέμα 8  Γίνεται παρουσίαση του θέματος όπως αυτά προκύπτουν από τη μελέτη της σχετικής επιστημονικής βιβλιογραφίας.  Οι αναφορές στην επιστημονική βιβλιογραφία πρέπει να είναι επαρκείς αλλά όχι εκτενείς (2-3 παραπομπές για κάθε σημείο που διαπραγματεύομαστε ).  Δεν πρέπει να διαπραγματεύομαστε θέματα μονόπλευρα αλλά να παραθέτουμε και αντικρουόμενες απόψεις.

Συμπεράσματα 9  Πρέπει να συνδέονται με τον σκοπό της εργασίας και τον τίτλο της εργασίας.  Συνοψίζουμε το θέμα που έχουμε μελετήσει κάνοντας μία συνολική αποτίμηση του θέματος με βάση τις πληροφορίες που έχουμε παραθέσει στο κυρίως θέμα.  Αναφέρουμε προοπτικές και αναγκαιότητα για μελλοντικές έρευνες.

Βιβλιογραφικές παραπομπές ( Ι ) 10  Οι πληροφορίες που παραθέτουμε πρέπει να συνοδεύονται από τις αντίστοιχες βιβλιογραφικές παραπομπές.  Η βιβλιογραφική παραπομπή δηλώνει στον αναγνώστη του κειμένου ότι οι πληροφορίες που παρουσιάζουμε προέρχονται από άλλες πηγές.  Βιβλιογραφική παραπομπή γίνεται με την παράθεση του ονόματος ( μόνο επίθετο ) του συγγραφέως και του έτους δημοσίευσης στο τέλος της πρότασης.

Βιβλιογραφικές παραπομπές ( ΙΙ ) 11  Η βιβλιογραφική παραπομπή παραπέμπει τον αναγνώστη στην αντίστοιχη βιβλιογραφική πηγή όπως αυτή παρατίθεται στη βιβλιογραφία.  Οι βιβλιογραφικές παραπομπές βοηθούν τον αναγνώστη στην αναζήτηση επιμέρους πληροφοριών που ενδιαφέρουν αυτόν ( τη δική του έρευνα ) και στη διασταύρωση των πληροφοριών που παραθέτουμε.  Η μη παραθέση βιβλιογραφικής παραπομπής συνιστά λογοκλοπή.  Η παράθεση των βιβλιογραφικών παραπομπών γίνεται με το σύστημα APA (American Psychology Society)

Βιβλιογραφία 12  Γίνεται παράθεση της βιβλιογραφίας που έχει αναφερθεί στην κυρίως εργασία ως εξής :  Ελληνική  Ξενόγλωσση  Πηγές διαδικτύου  Τις περισσότερες φορές η παράθεση της βιβλιογραφίας γίνεται με το σύστημα APA (American Psychology Society)

Παραδείγματα παράθεσης βιβλιογραφίας ( Ι ) 13  Καλογρίδου - Βασιλειάδου, Δ. (1999). Γενικοί Κανόνες Ορθής Υγιεινής Πρακτικής, Σύνδεσμος Ελληνικών Βιομηχανιών Τροφίμων. Εκδόσεις University Press, Θεσσαλονίκη.  Μάντης Α. Ι. (2000). Υγιεινή και Τεχνολογία του Γάλακτος και των Προϊόντων του ( Γ ' Έκδοση ). Εκδόσεις Αφοί Κυριακίδη, Θεσσαλονίκη.  Μπλούκας, Ι. (2007). Τεχνολογία Κρέατος. Κρέας. Προϊόντα Κρέατος. Εκδόσεις Σταμούλης, Αθήνα.

Παραδείγματα παράθεσης βιβλιογραφίας ( ΙΙ ) 14  AOAC (2003). Official methods of analysis (17th ed., 2nd Revision). Association of Official Analytical Chemists, Virginia, USA.  Barbosa, V.C., Gaspar, A., Calixto, L.F.L. and Agostinho, T.S.P. (2011). Stability of the pigmentation of egg yolks enriched with omega-3 and carophyll stored at room temperature and under refrigeration. Revista Brasileira de Zootecnia, 40:  McDonald, C.E. and Pence, J.W. (1961). Wheat gliandin in foams for food products. Food Technology, 15:

Παραδείγματα παράθεσης βιβλιογραφίας ( ΙΙΙ ) 15  (ημερομηνία πρόσβασης 25/10/2014)    

Γλωσσική διατύπωση 16  Γράφουμε σε τρίτο ( ουδέτερο ) πρόσωπο ( π. χ., θεωρείται, αναφέρεται )  Ή σε πρώτο πληθυντικό πρόσωπο ( με την παρούσα εργασία μας θα ασχοληθούμε με το θέμα …  Όχι σε πρώτο ενικό πρόσωπο  Χρησιμοποιούμε συνώνυμες λέξεις και δεν επαναλαμβάνουμε τις ίδιες λέξεις  Ο λόγος μας είναι επιστημονικός και όχι καθομιλούμενος

Δράσεις μετά την ολοκλήρωση συγγραφής της εργασίας ( Ι ) 17  Διαβάζουμε ξανά την εργασία μας και ελέγχουμε για τα παρακάτω : Ιδέες Επιχειρήματα Λογική Τρόπος γραφής Διαύγεια – Καθαρότητα ( αποδίδει σωστά το νόημα ) Ροή του κειμένου ( Ευκολία ανάγνωσης ) Ελέγχουμε αν η εργασία μας έχει « απαντήσει » το επιστημονικό ερώτημα όπως αυτό περιγράφεται στον τίτλο της εργασίας

Δράσεις μετά την ολοκλήρωση συγγραφής της εργασίας ( ΙΙ ) 18  Διορθώσεις - Βελτιώσεις Κείμενο αλλά και στον τρόπο γραφής Σύνταξη και ορθογραφία  Δίνουμε την εργασία για ανάγνωση σε κάποιον συνάδελφο. Μπορεί να μας βοηθήσει στον εντοπισμό παραλείψεων, μη κατανοητών σημείων, λαθών.

Η δύναμη της παραγράφου 19  Παράγραφος είναι η μικρότερη ενότητα ενός κειμένου. Είναι μία μικρή έκθεση.  Τα κείμενα χωρίζονται σε παραγράφους που κινούνται στον ίδιο νοηματικό άξονα.  Η παράγραφος είναι η δομική λίθος ενός κειμένου.  Το μέγεθος των παραγράφων ενός κειμένου πρέπει να είναι περίπου το ίδιο.  Δεν νοείται παράγραφος που αποτελείται από μία πρόταση.  keimena.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=117: &catid=113: &Itemid=37