ΣΤΡΕΣΣΟΓΟΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ. Η καλλιέργεια καλών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων. Οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Διαχείριση εργασιακού άγχους στην COMPUSMART Ινστιτούτο Εργασίας, Υγείας και Οργάνωσης (I-WHO) Πανεπιστήμιο.
Advertisements

Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Διαχείριση κινδύνων εργασιακού άγχους στο KEK INA IDEC Α.Ε. Πειραιάς, Ελλάδα gr.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
(Work-related stress)
Διεπαγγελματική μάθηση στόχοι?
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Η Ψυχολογία της άθλησης μελετά τον άνθρωπο και τη συμπεριφορά του σε σχέση με την άθληση. Εφαρμόζεται σε συμβουλευτικό επίπεδο (σε αθλητικούς ομίλους ή.
H ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΖΩΗ
Στοιχεία Διοίκησης Επιχειρήσεων
5ο ΕΙΔΙΚΟ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 ΣΤΙΣ ΥΠΗΡΕΣΙΕΣ Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση.
Εταιρία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου
Διαχείριση εργασιακού άγχους στην EDUCACONSULT M&J Consulting Παρντουμπίτσε, Δημοκρατία της Τσεχίας
Staff Appraisal/Αξιολόγηση Προσωπικού
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Μελέτη Περιπτώσεων: UNIC-Services Ltd. UNIC-Services Ltd  Ιδρύθηκε το 1993 από την IT Saara Remes-Ulkunniemi  Η εταιρεία προσφέρει εκπαιδευτικές υπηρεσίες.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
Αξιολόγηση Ανθρώπινου Δυναμικού
1 ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΙSO9001 Πρακτικά Οφέλη “H βελτίωση στην ποιότητα προκαλεί αλυσιδωτή αντίδραση όπου σπατάλη και απώλεια μετατρέπονται σε βελτίωση του προϊόντος.
Πρόληψη και Διαχείριση εργασιακού άγχους
Τμήμα Χρηματοοικονομικής & Τραπεζικής Διοικητικής
ΒΕΛΤΙΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ 1.Επιλεκτική ανταπόκριση του στις ανάγκες του κόσμου μέσα στην επιχείρηση και έξω από αυτήν με τρόπο που να βελτιστοποιεί.
Δέσποινα Σιδηροπούλου-Δημακάκου Τομέας Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Αθηνών
ΚΑΝΟΝΕΣ ΚΑΙ ΑΞΙΕΣ ΗΘΙΚΗΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Η αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών προσφέρει τη δυνατότητα: Να βελτιωθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού συστήματος,
Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού (ΙΙ)
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ ΤΩΝ ΣΤΕΛΕΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
Συμμετοχή των εργαζομένων στην διοίκηση των επιχειρήσεων
Εποπτεία και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
1 Τα καθήκοντα του manager Προγραμματισμός: Είναι η απαραίτητη προϋπόθεση πριν από την εφαρμογή οποιασδήποτε ενέργειας. Τα συστατικά που πρέπει να προσαρμοσθούν.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Άγχος και burnout: Παράγοντες άγχους και εξουθένωσης
Στρατηγικοί στόχοι του Δικτύου Μακροχρόνιας Φροντίδας. Tο κεντρικό ζητούμενο ενός συστήματος διοίκησης και διαχείρισης των υπηρεσιών Μακροχρόνιας Φροντίδας.
Επιχειρησιακές Εφαρμογές της Συναισθηματικής Νοημοσύνης (E.Q.)
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΩΝ ΠΟΡΩΝ
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ SERVQUAL.
ΟΙ ΗΘΙΚΟΙ ΚΑΝΟΝΕΣ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ KEΦΑΛΑΙΟ 3. Η μελέτη της ηθικής παίζει σπουδαίο ρόλο σήμερα στην διοίκηση και μπορεί να καθορίσει τις δραστηριόητες.
Η ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ Η ΑΣΦΑΛΕΙΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ. Σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας, υγεία είναι η κατάσταση απόλυτης φυσικής, πνευματικής και κοινωνικής.
HUMAN RESOURCE MANAGEMENT II – CHAPTER 9
“ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ” ΜΕΤΑΞΙΑ ΜΕΡΙΑΝΟΥ ΓΙΟΒΑΝΑ ΠΑΝΟΥΣΟΠΟΥΛΟΥ.
Εισαγωγή στη Νοσηλευτική Επιστήμη Ενότητα 4: Στρες και Στρατηγικές Αντιμετώπισης – Νοσηλευτική Φροντίδα. Κοτρώτσιου Ευαγγελία, Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής,
ORGANIZATIONAL BEHAVIOR – CHAPTER 15 ΙΣΧΥΣ – ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΗ.
Α’ ΤΑΞΗ - 1 ος ΚΥΚΛΟΣ ΤΕΕ ΤΟΜΕΑΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ Καθ: Τσικολάτας Αλέξανδρος ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΤΡΑΣ 2010 ΠΑΔ 2.
Αξιολόγηση Απόδοσης Εργασίας Νικόλαος Κωνσταντόπουλος Αναπληρωτής Καθηγητής.
9-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
ΕΦΑΡΜΟΣΜΕΝΗ ΣΥΜΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗ ΨΥΧΟΛΟΓΙΑ. Στόχοι Συμβουλευτικής Ψυχολογίας Διαφορές μεταξύ θεωρητικών προσεγγίσεων (Ψυχανάλυση, Υπαρξισμός, Συμπεριφορισμός,
ΜΑΘΗΜΑ 11: ΑΜΟΙΒΕΣ, ΠΟΙΝΕΣ ΚΑΙ ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ ΚΙΝΗΤΡΑ ΣΤΗ ΦΥΣΙΚΗ ΑΓΩΓΗ ΙΕΚ ΑΙΓΕΑΣ ΠΡΟΠΟΝΗΤΗΣ ΑΘΛΗΜΑΤΩΝ Μουστάκα Φρίντα Καθηγήτρια Φυσικής Αγωγής, MSc, Med,
O ΌΡΟΣ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΉΘΗΚΕ ΑΡΧΙΚΆ, ΓΙΑ ΆΤΟΜΑ ΠΟΥ ΑΠΑΣΧΟΛΟΎΝΤΑΝ ΣΤΟ ΧΏΡΟ ΤΗΣ ΨΥΧΙΚΉΣ ΥΓΕΊΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗ ΣΥΝΈΧΕΙΑ ΣΥΝΔΈΘΗΚΕ ΚΑΙ ΜΕ ΤΟ ΕΠΆΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΎ,
ΥΠΟΔΟΧΗ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΝΕΟΠΡΟΣΛΗΦΘΕΝΤΩΝ Άλκηστις Παπαϊωάννου Ph.D., M.Sc. Τμήμα Οργάνωσης και Διαχείρισης Αθλητισμού Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στην Αμερική από το 1940 – 1960 κυριαρχούσε το υπόδειγμα σύζυγος – μητέρα – νοικοκυρά. Στην Ελλάδα το υπόδειγμα αυτό εμφανίζεται μέχρι τα μέσα της δεκαετίας.
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΥΝΕΔΡΙΩΝ ΚΑΙ ΕΚΔΗΛΩΣΕΩΝ 11
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Η επαγγελματική εκπαίδευση δια βίου μηχανισμός αντι-stress
Λειτουργίες διοίκησης
Δρ. Γεώργιος Καμπουρίδης
Επιθεώρηση Συμβουλευτικής-Προσανατολισμού,
ΔΙΑΛΕΞΗ 5η Συνηγορία Υπευθυνότητα/ευθύνη Συνεργασία Στάση φροντίδας
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Αρχές Οργάνωσης και διοίκησης επιχειρήσεων , 1ο εξάμηνο
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Φοιτητής: Τάρταρης Παναγιώτης (Α.Μ 6510)
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Ηγεσία και καθοδήγηση στις επιχειρήσεις και τα έργα
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΣΤΙΣ ΜΟΝΑΔΕΣ ΥΓΕΙΑΣ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
Εξελικτικές Μαθησιακές Δυσκολίες
Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων
Λειτουργίες διοίκησης
Μεταγράφημα παρουσίασης:

ΣΤΡΕΣΣΟΓΟΝΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ Η ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥΣ

Η καλλιέργεια καλών σχέσεων μεταξύ συναδέλφων πρέπει να αποτελεί προτεραιότητα όλων. Οι σχέσεις μεταξύ συναδέλφων όλων των βαθμίδων έχουν αντίκτυπο στην παραγωγικότητα και κερδοφορία των εταιρειών. Οι εργοδότες δεν πρέπει να ξεχνούν τον καθοριστικό ρόλο αυτού του παράγοντα στην επιτυχία της εταιρείας τους.

Οι εργαζόμενοι πρέπει να διαπαιδαγωγούνται στα ζητήματα των ανθρωπίνων αλληλεπιδράσεων στο επάγγελμα τους διότι οι κακές σχέσεις δεν επιδρούν αρνητικά μόνο στο περιβάλλον εργασίας. Εκτός από το ότι μπορεί να διαταράσσεται η ψυχική και σωματική τους υγεία, επιπλέον η οικογενειακή τους γαλήνη δυνατόν να υποφέρει και οι προοπτικές τους για μια επιτυχημένη καριέρα τίθενται σε κίνδυνο.

Δεν είναι δυνατόν να μη δημιουργούνται διαπροσωπικά προβλήματα όταν υπάρχουν σύνολα ανθρώπων, ιδιαίτερα στο στρεσσογόνο επαγγελματικό περιβάλλον. Το ζήτημα δεν είναι εάν θα δημιουργούνται προβλήματα αλλά το πώς θα αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά ή να προλαμβάνονται. Οι περισσότεροι εργαζόμενοι στον επαγγελματικό τους χώρο έχουν γίνει αποδέκτες ψυχολογικής πίεσης και έντονου εργασιακού στρες.

Η ψυχολογική πίεση που υφίστανται οι εργαζόμενοι έχει λάβει μεγάλες διαστάσεις ώστε να συμπεριλαμβάνεται πλέον στον κατάλογο των επαγγελματικών ασθενειών. Κι αυτό διότι η ψυχολογική πίεση και το έντονο στρες οδηγούν σε έντονα ψυχικά και ψυχοσωματικά προβλήματα. Συνέπεια της ψυχολογικής πίεσης είναι μεταξύ άλλων το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης που παρουσιάζεται με ολοένα μεγαλύτερη συχνότητα, το σύνδρομο του ευερέθιστου εντέρου και άλλες γαστρεντερικές διαταραχές, καθώς και αρρυθμίες ή άλλα καρδιολογικά προβλήματα με κορύφωση τα ψυχολογικά νοσήματα, όπως η κατάθλιψη.

 Η συμπεριφορά του προϊσταμένου (Ο προϊστάμενος είναι ο ισχυρότερος παράγοντας που μπορεί να επηρεάσει τα κίνητρα και το ομαδικό πνεύμα εργασίας των υφισταμένων τους. Οι εργαζόμενοι γίνονται πιο παραγωγικοί όταν νιώθουν εκτίμηση και σεβασμό από τους προϊσταμένους τους. Η νευρικότητα, οι φωνές, οι προσβολές και γενικά η άσχημη συμπεριφορά επηρεάζει σε μεγάλο βαθμό την παραγωγικότητα των υπαλλήλων και τους ασκεί έντονη ψυχολογική πίεση και στρες)

 Ο φόβος της απόλυσης (Οι εργοδότες δε διστάζουν να απολύσουν προσωπικό όταν βρίσκονται σε οικονομικές δυσκολίες δημιουργώντας ανασφάλεια και στον απολυμένο αλλά και στον υπάλληλο που δεν απολύθηκε)  Υπερβολικές Απαιτήσεις (Εκτός από την ανασφάλεια που αισθάνεται ένας υπάλληλος λόγω του κινδύνου της απόλυσης υπάρχει και η ένταση εξαιτίας της φύσης της εργασίας όπως υπερβολικές ευθύνες, προθεσμίες, απαιτητικοί πελάτες, επαγγελματική ανασφάλεια, περιορισμένες ευκαιρίες ανέλιξης κ.α. Οι εργοδότες συνεχώς απαιτούν περισσότερα από τους υπαλλήλους τους).

 Ασαφείς οδηγίες και κατευθύνσεις σε υφιστάμενους από τους προιστάμενους  Μη επαρκή κανάλια επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων  Ανταγωνισμός  Απομόνωση από δημιουργία ομάδων  Ανασφάλεια από μη επαρκή ανατροφοδότηση  Μη συμμετοχή στη λήψη αποφάσεων

 Έλλειψη ελέγχου των υφιστάμενων  Ασάφεια στους στόχους και τη δομή της επιχείρησης από τους προιστάμενους  Ασαφές σύστημα αξιολόγησης της απόδοσης των υπαλλήλων  Κακό κλίμα στον οργανισμό  Μη αναγνώριση ή ανταμοιβή της καλής απόδοσης  Αποτροπή της ανάληψης πρωτοβουλιών

 Μη ενθάρρυνση ή υποβοήθηση της εξισορρόπησης εργασιακής και προσωπικής ζωής  Διαδικασίες αναδιοργάνωσης και αναδιάρθρωσης οι οποίες προκαλούν αβεβαιότητα  Η αντίληψη που έχουν οι εργαζόμενοι για τον εαυτό τους και το ρόλο τους στις επιχειρήσεις όπου εργάζονται (Ο ασαφής ρόλος ή η αίσθηση ασυμβατότητας ανάμεσα στις αξίες των ατόμων και της επιχείρησης καθώς και η έλλειψη σαφούς πολιτικής επιβράβευσης μπορούν να προκαλέσουν σημαντικά επίπεδα άγχους.)

 Οι κακές διαπροσωπικές σχέσεις στο χώρο εργασίας (Για πολλούς εργαζόμενους, οι διαπροσωπικές σχέσεις αποτελούν το σοβαρότερο στρεσσογόνο παράγοντα στην εργασία τους. Όλοι λειτουργούμε καλύτερα και αποδίδουμε περισσότερο όταν εργαζόμαστε σε ένα φιλικό περιβάλλον στο οποίο κυριαρχεί ο αλληλοσεβασμός, η επικοινωνία και η καλή συνεργασία. Πολλοί από εμάς επιδιώκουμε να κάνουμε γνωριμίες και φίλους μέσα από το εργασιακό περιβάλλον ταυτίζοντας τον εργασιακό με τον κοινωνικό χώρο.

Παράλληλα όμως σε πολλές περιπτώσεις το στρες, ο ανταγωνισμός και η καχυποψία υπονομεύουν το εργασιακό περιβάλλον και ευθύνονται για την επιδείνωση των ανθρωπίνων σχέσεων. Όταν λοιπόν αναγκαζόμαστε καθημερινά να συνεργαζόμαστε με ανθρώπους ανταγωνιστικούς και καχύποπτους δεχόμαστε ταυτόχρονα έντονη ψυχολογική πίεση στην ιδέα και μόνο αυτής της συνεργασίας και αυτού του περιβάλλοντος με αποτέλεσμα να μην αποδίδουμε τα μέγιστα, να στρέφουμε την προσοχή μας αλλού και στη χειρότερη περίπτωση να καταλήξει εφιάλτης το συγκεκριμένο εργασιακό περιβάλλον)

 Η έλλειψη υποστήριξης από συναδέλφους και διευθυντικά στελέχη  Η παρενόχληση και η βία στο χώρο εργασίας  Η έλλειψη κατάρτισης ώστε να αποκτήσει ο εργαζόμενος τις απαραίτητες δεξιότητες για την εκτέλεση της εργασίας του

 Ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας μεταξύ εργαζομένων και διοίκησης  Παροχή επαρκών χρονικών περιθωρίων για την εκτέλεση της εργασίας  Ρεαλιστικές προσδοκίες από τους εργαζόμενους  Επιβράβευση και αμοιβή της καλής απόδοσης  Εκπαίδευση εργαζομένων στη διαχείριση του άγχους  Προσδιορισμός των στόχων της επιχείρησης και εναρμόνισή τους με τους στόχους των εργαζομένων

 Δημιουργία περιβάλλοντος εμπιστοσύνης, δικαιοσύνης, ασφάλειας  Αποσαφήνιση των στόχων της επιχείρησης και του ρόλου του εργαζόμενου  Διασφάλιση επαρκούς υποστήριξης από τη διοίκηση στους εργαζομένους  Βελτίωση της οργάνωσης της εργασίας και των διαδικασιών  Γενικότερη βελτίωση των συνθηκών και του περιβάλλοντος εργασίας

 Μέτρα για την εκπαίδευση διευθυντικών στελεχών και εργαζομένων ώστε να ευαισθητοποιηθούν στο ζήτημα του εργασιακού άγχους, να κατανοήσουν τα πιθανά αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισής του  Μέτρα εκπαίδευσης των υφιστάμενων για προσαρμογή σε επικείμενες αλλαγές.

 Ο αλληλοσεβασμός και η αλληλεκτίμηση πρέπει να είναι η πυξίδα σας.  Να ακούτε προσεκτικά τους άλλους όταν σας μιλούν.  Το να ακούτε με συγκέντρωση και προσοχή μπορεί να σας επιτρέψει να ανακαλύψετε πράγματα που ήταν κρυμμένα και που δεν γνωρίζατε.  Προσπαθήστε να κατανοήσετε την άποψη των άλλων ατόμων.  Ξεκινάτε πάντοτε με καθαρό μυαλό, αποφεύγετε να παγιδεύεστε από προκαταλήψεις.

 Η αναγνώριση των ανησυχιών και φόβων του άλλου είναι πολύτιμη πληροφόρηση που θα σας επιτρέπει να δράτε αποτελεσματικά με τρόπο που θα κερδίζετε την εμπιστοσύνη του συναδέλφου.  Η επίτευξη συναίνεσης είναι καθοριστική στην επιτυχία των προσπαθειών για επίλυση προβλημάτων.  Να προωθείτε την εργασία από κοινού για την επίλυση προβλημάτων.

 Δείξετε ότι υπάρχει αμοιβαία εμπιστοσύνη και ότι θεωρείτε ότι ο συνάδελφός καλόπιστα εγείρει κάποια θέματα.  Αναζητείστε πρώτα τα σημεία στα οποία συμφωνείτε.  Αρχίστε την αντιμετώπιση καταστάσεων από ζητήματα που είναι ευκολότερο να λυθούν και μετά περάστε σε δυσκολότερα θέματα.

 Μην παίρνετε τα πράγματα προσωπικά.  Μην ανταποδίδετε απειλές ή προσωπικές επιθέσεις.  Όταν νιώθετε ότι κάνατε λάθος μπορεί να είναι καρποφόρο να παραδεχθείτε το λάθος σας. Τέλος, μην ξεχνάτε ότι το άγχος δεν είναι απαραίτητα αρνητικό. Σε μικρή ένταση μπορεί να είναι και κινητήριός δύναμη. Το άγχος μερικές φορές μπορεί να μας ενεργοποιήσει ώστε να ολοκληρώσουμε πιο γρήγορα τις εργασίες μας και να μας μείνει και χρόνος, τον οποίο μπορούμε να το αξιοποιήσουμε διαφορετικά.