Αντώνης Ζαρίντας, Δάσκαλος Η Εκπαίδευση στα Μέσα στον διεθνή χώρο και την Κύπρο 1.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ένα Ευρωπαϊκό πρόγραμμα δικτύου Comenius που συνδέει όσους χρησιμοποιούν υλικά μελέτης του χώρου και γεω-πληροφορίες στο σχολείο.
Advertisements

ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ ΣΤΟΝ ΚΡΙΤΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ
Σωματείο «Επιχειρηματικότητα Νέων»/ Junior Achievement Greece
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
« Η ΚΥΠΡΟΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ» ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΤΟΥ Ζ΄ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΛΕΜΕΣΟΥ (ΑΠ.ΑΝΔΡΕΑ) - (Κ.Α) Π.Ι., ΛΕΜΕΣΟΣ, ΤΡΙΤΗ 21/02/2012.
Αλφαβητισμός, εκπαίδευση και αγωγή στα μέσα επικοινωνίας: Ορισμοί και διευκρινίσεις Μπετίνα Ντάβου Πανεπιστήμιο Αθηνών.
Υπηρεσία Έρευνας και Διεθνών Σχέσεων • Πρόγραμμα Δια βίου μάθησης • ERASMUS MUNDUS • TEMPUS Ευρωπαϊκά Προγράμματα για την Εκπαίδευση, τον Πολιτισμό και.
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
Μια αφορμή για προβληματισμό
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Αναλογικό • όταν ένα σύστημα είναι…………………… οι τιμές που παίρνει είναι συνεχόμενες.
Γνωστικά εργαλεία είναι: οι εκπαιδευτικές εφαρμογές των Τ. Π. Ε
Θέματα Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Πολίτες και ΜΜΕ: Ποιος κατευθύνει ποιον; Ο ρόλος της Αρχής Ραδιοτηλεόρασης Κύπρου στην προώθηση της Παιδείας στα Μέσα Αντιγόνη Θεμιστοκλέους Λειτουργός.
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ικανότητες Εκπαιδευτικών 6 Οκτωβρίου 2014 Caroline Kearney Ανώτερη Υπεύθυνη Έργου και Εκπαιδευτική Αναλύτρια.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Global Campaign for Education 4-10 May Education ahd Disability.
ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ Δ΄ ΦΑΣΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ
Νέος Γραμματισμός Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ.
ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΓΟΝΕΩΝ – ΣΧ.ΣΥΜΒΟΥΛΟΥ –ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ 1/3/2004 Σκοπός – στόχοι της Συνάντησης Ο ρόλος του Σχολικού Συμβούλου (Παιδαγωγική ευθύνη λειτουργίας.
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Πρόγραμμα Ασφαλές σχολείο για το διαδίκτυο
 H καινοτομία και η δημιουργικότητα ήταν στο επίκεντρο της ευρωπαϊκής ιστορίας. Η Αναγέννηση, ο Διαφωτισμός, η εξερεύνηση του κόσμου και η Βιομηχανική.
ΜΕΘΟΔΟΙ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Δομιστική προσέγγιση (Ι)
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Κριτικός Γραμματισμός
ΤΑΞΙΝΟΜΗΣΗ ΑΡΘΡΟΓΡΑΦΙΑΣ ΑΛΦΑΒΗΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Παιδαγωγικές Προσεγγίσεις και Εφαρμογές Της ΕΛΕΝΗ ΜΕΛΙΑΔΟΥ Μ. Σφυρόερα.
Ασφάλεια Διαδικτύου Το Διαδίκτυο είναι σήμερα καθημερινό εργαλείο στη ζωή μας: για την αναζήτηση πληροφοριών, για επικοινωνία, για αγορές, για ψυχαγωγία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Θεματολογίου για την Εκπαίδευση Ενηλίκων : Το Σχέδιο Δράσης της Κύπρου 29 Μαρτίου 2013 Συνεδριακό Κέντρο ΦΙΛΟΞΕΝΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
EPICT-ΕΣΠΕΡΙΔΕΣ EPICT-esperides EUROPEAN PEDAGOGICAL INFORMATION AND COMPUTER TECHNOLOGIES ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ.
Ενότητα 1.1 Ο ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης. Η ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για την περίοδο και.
WRITING TEACHER ELENI ROSSIDOU ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
Επιμόρφωση Εκπ/κών στη χρήση και την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία.
ΤΠΕ - ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΓΛΩΣΣΑΣ
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
7o Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου
Week 11 Quiz Sentence #2. The sentence. λαλο ῦ μεν ε ἰ δότες ὅ τι ὁ ἐ γείρας τ ὸ ν κύριον Ἰ ησο ῦ ν κα ὶ ἡ μ ᾶ ς σ ὺ ν Ἰ ησο ῦ ἐ γερε ῖ κα ὶ παραστήσει.
WRITING B LYCEUM Teacher Eleni Rossidou ©Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού.
WE SAY NO TO BULLYING. ALL WE NEED IS RESPECT.
Mobile Learning Μαθησιακοί πειραματισμοί και δημιουργικότητα στην ψηφιακή εποχή: Ψηφιακές πλατφόρμες και φορητές συσκευές, κοινωνικά παιχνίδια και διαδραστικές.
Ο ΕΓΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΩΣ ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΚΑΙ Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΡΑΔΙΟΤΗΛΕΟΡΑΣΗΣ Αικατερίνη Χαριοπολίτου Προϊσταμένη Εκπαιδευτικής Ραδιοτηλεόρασης.
Media Literacy Κατερίνα Χατζηπέτρου MBA, ΕΣΔΔΑ Μαριάννα Καρατσιώρη, PhD Εκπαιδευτική Ραδιοτηλεόραση.
SFYouth Schools for Future Youth - methods and support for improved youth participation in European school education This project.
Διαχείριση Διαδικτυακής Φήμης! Do the Online Reputation Check! «Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2015» Ε. Κοντοπίδη, ΠΕ19.
Σαράντος Ψυχάρης ΑΣΠΑΙΤΕ
Γιώρμαρη Φραγκουλοπούλου Τομέας Εκπαίδευσης Ενηλίκων
Ευρωπαϊκά Προγράμματα
(Oliveira de Azemeis, 11-18/10/2015)
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Εξορθολογισμός διαχείριση διδακτέας ύλης
Νεοελληνική Γλώσσα (ΝΠΣ)
Ο ρόλος του εκπαιδευτικού και των μαθητών
Οργάνωση Workshop για τα ΑΠ
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα “eTwinning”
We are the world Τραγούδι με μήνυμα για την ισότητα των παιδιών και όλων των ανθρώπων 13/12/2016 Παναγιώτης Γαλατσίδας.
Πολίτη Τριανταφυλλιά 1ο ΔΣ Ελευθερούπολης
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ ΑΝΟΙΚΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ
Βασίλης Μακράκης* & Νέλλη Κωστούλα-Μακράκη *UNESCO Chair ICT in ESD
Μοντέλα διδασκαλίας της γλώσσας Σχετίζονται με εκάστοτε θεώρηση και αντίληψη για γλώσσα και παιδαγωγικές και διδακτικές τάσεις που επικρατούν. Η διδακτική.
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
Έλενα Βλαχογιάννη Φιλόλογος – Επιμορφώτρια ΤΠΕ
Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ ΣΗΜΕΡΑ
Erasmus + An experience with and for refugees Fay Pliagou.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αντώνης Ζαρίντας, Δάσκαλος Η Εκπαίδευση στα Μέσα στον διεθνή χώρο και την Κύπρο 1

Πώς είναι ο κόσμος μας σήμερα; 2

Participatory Culture Continuous Partial Attention Connectivism ΜΕΣΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Fear of Missing Out Produsage Prosumers Global Village Screen-agers Digital Natives 3 ποσότητα x ταχύτητα x πυκνότητα

Πώς είναι να εκπαιδεύεις μια γενιά που μεγαλώνει κάτω από την φοβερή επίδραση των μαζικών μέσων; 4

Ο εγγραμματισμός στα Μέσα (media literacy) είναι η ικανότητα αποκωδικοποίησης, αξιολόγησης, ανάλυσης και παραγωγής έντυπων και ηλεκτρονικών Μέσων. (Aufderheide, 1992) 5 Το κοινό διαπραγματεύεται τα νοήματα των Μέσων και τα προσλαμβάνει διαφορετικά Τα Μέσα κατασκευάζουν εκδοχές της πραγματικότητας Κάθε Μέσο έχει ξεχωριστή αισθητική, κώδικες και συμβάσεις Τα μηνύματα των Μέσων παράγονται μέσα σε συγκεκριμένα πλαίσια (πολιτικά, οικονομικά κ.ά.) Οι κυριότερες παραδοχές

6 Τι είναι… ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Ανάλυση Αναστοχασμός Συμμετοχή/ δράση Παραγωγή Κριτική

7 ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Κατάκριση των Μέσων Αλλαγή των ΜΜΕ Προγράμματα ασφάλειας στο διαδίκτυο Διδασκαλία με τα Μέσα Δεξιότητες ΤΠΕ Πολιτικός ευαγγελισμός Τι ΔΕΝ είναι…

Ποια η κατάσταση στον διεθνή χώρο και την Κύπρο; 8

Holmesdale Primary school with own TV station that transmitted programs to the classrooms (1974) 10

CommunicationCriticalCreating 3c”: Communication, being Critical and Creating ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Γλώσσα Αναπαρα- στάσεις Οικονομία Κοινό 11

12

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΑ ΜΕΣΑ Εθνικό στρατηγικό πλάνο πνοής Εθνική ημέρα ψηφιακών παιχνιδιών Ετήσιο εθνικό φόρουμ Εβδομάδα εφημερίδας Εβδομάδα γραμματισμού στα Μέσα 13

Η Επιτροπή εξέδωσε σήμερα [σ.σ. 20 Αυγούστου 2009] μετά από πρόσκληση του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου πολιτικές κατευθυντήριες γραμμές με τις οποίες καλεί τις χώρες της ΕΕ να προωθήσουν τη γνώση της χρήσης των Μέσων Επικοινωνίας σε ολόκληρη την Ευρώπη με δραστηριότητες που θα διευκολύνουν το κοινό να προσεγγίζει, να κατανοεί και να αξιολογεί κριτικά όλα τα Μέσα Επικοινωνίας στα οποία είναι εκτεθειμένο. 14

Εκπαιδεύοντας τους μαθητές στην παιδεία στα μέσα και την πληροφορία οι εκπαιδευτικοί ανταποκρίνονται, καταρχάς, στον πρωταρχικό τους ρόλο ως συνήγοροι ενημερωμένων και συνειδητοποιημένων πολιτών, και κατά δεύτερον, έχουν την δυνατότητα να ανταποκριθούν στις αλλαγές που επιτελούνται στον ρόλο τους ως εκπαιδευτές, καθώς η διδασκαλία μετακινείται από μια δασκαλοκεντρική προς μια μαθητοκεντρική προσέγγιση (UNESCO, 2011) 15

ΕΠΙΠΕΔΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ ΣΤΑ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ (EAVI, 2010) 17

ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ Έμφαση στη χρήση ΤΠΕ και στην ασφάλεια Απουσία μακρόπνοου στρατηγικού πλάνου Απουσία επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών Απουσία ρητής αναφοράς στα ΑΠ Σύγχυση της εκπαίδευσης στα Μέσα με την εκπαιδευτική τεχνολογία 18

19 Παθητικό παιδί-θεατής Δραστήριο παιδί-δημιουργόςΕνδυναμωμένο παιδί- κριτικός/αναλυτής Προστατευτισμός Πατερναλισμός ΑσφάλειαΕνδυνάμωσηΣυμμετοχήΡίσκα

20

21

It is no longer an advantage to be media literate; rather, it is a debilitating disadvantage not to be life Media education is nothing if it is not an education for life 22 now Media literacy is not needed in the future, it is needed now See more See more with media literacy Preparation Preparation, not protection You cannot make people media literate by keeping them away from media change When we change the way we communicate, we change society