Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Η παρουσίαση φορτώνεται. Παρακαλείστε να περιμένετε

Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Παρουσίαση με θέμα: "Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+"— Μεταγράφημα παρουσίασης:

1

2 Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+
Δράση ΚΑ2‐ «Συνεργασία για καινοτομία και ανταλλαγή καλών πρακτικών στον τομέα της Σχολικής Εκπαίδευσης» -Στρατηγικές Συμπράξεις αποκλειστικά μεταξύ σχολείων επιχορηγείται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή

3

4 ΓΙΑΤΙ “MEDIA EDUCATION” ?
«πολύ-τροπικά μηνύματα» (κείμενο –εικόνα –ήχος) σε όλες τις πλευρές της καθημερινής ζωής με αυξανόμενη τάση Η απήχηση των μέσων ενημέρωσης ενίσχυση της οπτικοακουστικής συνείδησης και κριτικής σκέψης των νέων και αυριανών αυτόνομων πολιτών. 1

5 Οπτικοακουστική επικοινωνία
Οπτικοακουστική επικοινωνία Εικόνες = γλώσσα, λόγος, τρόπος και μέσο επικοινωνίας 2

6 Οπτικοακουστική επικοινωνία- Δυνατότητες
Οπτικοακουστική επικοινωνία- Δυνατότητες Αξιοποίηση ΓΝΩΣΣΗ 3

7 ΓΙΑΤΙ … “from Passive Consumers to Active Creators” ?
Εγγράμματοι χρήστες ? ή Παθητικοί δέκτες ? καταναλωτές οπτικοακουστικών μηνυμάτων ευάλωτοι στη χειραγώγηση μειονεκτική θέση στην αγορά εργασίας ταξική διάσταση ισχυρή μορφή κοινωνικού αποκλεισμού διαχωρισμός 4

8 (Photo by Giorgos Moutafis/Reuters) Oct 28 2015
Θέλοντας να διδάξουμε ΓΙΑ τα ΜΕΣΑ, ποιο ερώτημα θα θέτατε στους μαθητές σας παρουσιάζοντας αυτήν την εικόνα? (Photo by Giorgos Moutafis/Reuters) Oct

9 Οπτικοακουστικός (εγ) γραμματισμός
Οπτικοακουστικός (εγ) γραμματισμός οπτική αντίληψη έννοιες της οπτικής γωνίας και ταύτισης ανάγνωση των κωδίκων διαχωρισμός πραγματικού - αναπαριστώμενου αναγνώριση των μηχανισμών χειραγώγησης δημιουργική έκφραση 5

10 MEDIA EDUCATION: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ
ΜΟΝΟ δημιουργία Μέσων ΜΟΝΟ διδασκαλία ΜΕ τα Μέσα, αλλά ΓΙΑ τα Μέσα Ανίχνευση στερεοτύπων ή ψευδών δηλώσεων, αλλά των συστημάτων που κάνουν αυτές τις αναπαραστάσεις να εμφανίζονται «φυσιολογικές» Εξέταση ενός μηνύματος από μια μόνο προοπτική , αλλά από πολλαπλές θέσεις. Προτροπή «μην βλέπεις» αλλά «Δες προσεκτικά, σκέψου κριτικά."

11 MEDIA EDUCATION: ΕΙΝΑΙ
Η ικανότητα πρόσβασης, ανάλυσης, αξιολόγησης, δημιουργίας CENTER FOR MEDIA LITERACY Η δεξιότητα έρευνας και αυτο-έκφρασης ερμηνείας οπτικοακουστικών μηνυμάτων δημιουργίας κατάλληλων ερωτήσεων σχετικά με τα μηνύματα πρόσληψης (ακούω, διαβάζω, βλέπω)

12 Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Λισαβόνας (23-24.03.2000)
Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Λισαβόνας ( ) Σύμφωνα με τις αποφάσεις του η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προέτρεψε τα κράτη-μέλη να αναλάβουν πρωτοβουλίες σε κρατικό και διακρατικό επίπεδο. Σύμφωνα με τις αποφάσεις του η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δίνοντας έμφαση στην αγωγή και παιδεία στα νέα μέσα επικοινωνίας, προέτρεψε τα κράτη-μέλη να αναλάβουν πρωτοβουλίες στο εν λόγω θέμα σε κρατικό και διακρατικό επίπεδο.

13 Η εισαγωγή της παιδαγωγικής των ΜΜΕ στο σχολείο
Η εισαγωγή της παιδαγωγικής των ΜΜΕ στο σχολείο “εγχείρημα δύσκολο, χρονοβόρο να υλοποιηθεί”   Οι δυσκολίες Τεχνικές Πρακτικές υπερφορτωμένο σχολικό πρόγραμμα ειδικότητα κατάλληλη για τη διδασκαλία στα Μέσα έλλειψη υλικοτ/κής υποδομής έλλειψη περιεχομένου για τη διδασκαλία στα ΜΜΕ Η εισαγωγή της παιδαγωγικής των ΜΜΕ στο σχολείο αποδεικνύεται εγχείρημα δύσκολο ή χρονοβόρο

14 Τα κίνητρα Ως εκπαιδευτικοί συνυπεύθυνοι για την ανάπτυξη της κριτικής σκέψης των νέων Χρήση τεχνολογίας χωρίς ψηφιακό (εγ)γραμματισμό Εκτενής χρήση κοινωνικών δικτύων κ.α. μέσων Επιρροή από στερεότυπα Αλόγιστη και όχι ηθική χρήση του διαδικτύου ενίσχυση της οπτικοακουστικής συνείδησης και κριτικής σκέψης των νέων και αυριανών αυτόνομων πολιτών.

15 OI ΣΤΟΧΟΙ: ενθάρρυνση των μαθητών
να γνωρίσουν έννοιες (πχ. Της οπτικής γωνίας και της ταύτισης) να αναλύουν την πληροφορία να σκέφτονται κριτικά να αναγνωρίζουν κώδικες και μηχανισμούς χειραγώγησης να εντοπίζουν τι κρύβεται πίσω από τους μηχανισμούς των μέσων να διαχωρίζουν το πραγματικό από το αναπαριστώμενο αλλά και να παράγουν τα δικά τους μέσα (δημιουργική έκφραση)

16 ΤΟ ΤΕΛΙΚΟ ΠΡΟΪΟΝ η δημιουργία μιας δεξαμενής σχεδίων μαθημάτων
η δημιουργία μιας δεξαμενής σχεδίων μαθημάτων για την εκπαίδευση στα Mέσα, με «πρακτικό τρόπο».

17 1st transnational meeting: Slovakia
December 2014 1st transnational meeting: Slovakia Γνωριμία Συντονισμός δραστηριοτήτων Ανταλλαγή απόψεων διαπολιτισμική διάσταση

18 1st short term activity: Milan
March 2015 1st short term activity: Milan Μάθηση (4 σχέδια μαθημάτων) Συνεργατικότητα Κριτική σκέψη Δημιουργικότητα Ενίσχυση του σεβασμού στη διαφορετικότητα Χαρά

19 2nd transnational meeting: Athens
April 2015 2nd transnational meeting: Athens Παρουσίαση σχεδίου μαθήματος από ομάδα υποδοχής Ανατροφοδότηση, ανταλλαγή εμπειριών και πληροφόρησης προγραμ/σμός περαιτέρω δράσεων προβολή της πόλης μας

20 2nd Short term activity, Slovakia
November 2015 2nd Short term activity, Slovakia TUTORIALS REPORTAGE PHOTOS PRESS RELEASE SELFIES OR MUG SHOTS

21 SLOVAKIA

22 3nd Short term activity, Athens
March 2016 3nd Short term activity, Athens REPORTAGE BROCHURES QR CODES GAMES

23 Project website 1

24 Project website 2: Free lesson plans

25 “The European Media Education Lab”
ελεύθερο υλικό για τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων κίνητρο για την ένταξη της διδασκαλίας για τα Μέσα στο δικό τους μάθημα.  Τα σχόλιά σας στο blog της ιστοσελίδας θα συμβάλουν στη βελτίωσή τους.

26 Πηγές

27 Σας Ευχαριστώ Γλυκερία Γκουβάτσου


Κατέβασμα ppt "Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Erasmus+"

Παρόμοιες παρουσιάσεις


Διαφημίσεις Google