5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
« Βελτιστοποιώντας τη χρήση της γνώσης στη διαμόρφωση δημοσίων πολιτικών και στην ανάπτυξη επιχειρηματικής δραστηριότητας. Η στρατηγική σημασία της ανοιχτής.
Advertisements

Αντιπρόεδρος BIC Aττικής Μέλος του ΔΣ του ΕΒΝ - Βρυξέλλες
Το Πλάνο / Περιβάλλον του Μάρκετινγκ
«ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ & ΑΛΛΑΓΗΣ. ΤΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ ΑΛΛΑΓΩΝ ΣΑΝ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΗ
ΤΙΜΟΛΟΓΗΣΗ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑ: ΚΟΣΤΟΛΟΓΗΣΗ ΓΙΑ ΑΡΤΟΠΟΙΕΙΟ ΖΑΧΑΡΟΠΛΑΣΤΕΙΟ
Χαλκιδική 8/9 Ιουλίου 2006 Κ. Κοκκινοπλίτης Συντονιστής Οργανωτικής Γραμματείας Σχεδιασμού & Κατάρτισης Αναπτυξιακού Προγραμματισμού ΠΡΟΤΥΠΑ.
ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ & ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΗ ΙΔΕΑ
Επιχειρηματική ιδέα Ευκαιρίες από το περιβάλλον (πόροι) Φυσικοί πόροι Ανθρωπογενείς πόροι Προσωπικές ικανότητες, δεξιότητες κλπ. ΓνώσειςΔεξιότητεςΕμπειρίεςΆλλα…
Νέος Επενδυτικός Νόμος Ανάπτυξη στην πράξη – Απάντηση στην κρίση
Ελληνικό Επαγγελματικό Ποδόσφαιρο & Επιχειρηματικότητα Αναγνωστόπουλος Χρήστος ( PhD cand ) Salford Business School.
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ
Κεφάλαιο 8 Η νέα οικονομία 8.1 Η μετάβαση από την παλιά στη νέα οικονομία. 8.2 Η έννοια και το περιεχόμενο της νέας ψηφιακής οικονομίας. 8.3 Οι κυριότερες.
Ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα καινοτομιών για νέες μικρές επιχειρήσεις Γιάννης Μουρατίδης MSc, Μηχανικός Παραγωγής & Διοίκησης Συνεργάτης Μονάδας Καινοτομίας.
Τουριστική ανάπτυξη Κατευθύνσεις και μεθοδολογία του σχεδιασμού Αλέξης Χατζηδάκης
ΑΝΑΠΤΥΞΗ AΓΡΟΤΙΚΟΥ ΧΩΡΟΥ Εισαγωγή στο θέμα,για το Αναπτυξιακό Συνέδριο Ηπείρου 24/6/05.
Ο ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΠΣ
ΜΟΝΤΕΛΟ PEST Πολιτικό/ρυθμιστικό περιβάλλον (πχ νομοθεσία για φόρους/ίδρυση επιχείρησης/περιβάλλον) Οικονομικό περιβάλλον (η αγορά στην οποία δρα η επιχείρηση:
«ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ ΜΑΡΚΕΤΙΝΓΚ »
Ανάλυση Δυνάμεων-Αδυναμιών Ευκαιριών-Απειλών (SWOT)
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
ΜΚΤ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ
ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑ
ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΗ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ Σύνδεση Έρευνας και Παραγωγής – Συνεργασία ΑΕΙ, ΤΕΙ, Ερ. Φορέων με Παραγωγικές Μονάδες, Διοίκηση και Διαχείριση.
ΜΑΘΗΜΑ: ΔΙΑΧΕΙΡΗΣΗ ΕΦΟΔΙΑΤΙΚΗΣ ΑΛΥΣΙΔΑΣ.  E.R.P μπορούμε να πούμε ότι είναι ένα επιχειρησιακό εργαλείο ελέγχου, παρακολούθησης και συντονισμού των διαδικασιών.
Το Περιβάλλον Του Αθλητικού Οργανισμού
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ
Η εισφορά του δικαίου του ανταγωνισμού στην ανάπτυξη ΔΗΜΗΤΡΗΣ Ν. ΤΖΟΥΓΑΝΑΤΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ
Χαράλαμπος Κιουρτσίδης Προϊστάμενος Ενδιάμεσης Διαχειριστικής Αρχής Περιφέρειας Δυτικής Μακεδονίας.
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
«Αν δεν φυτέψουμε το δέντρο γνώσης όταν είμαστε νέοι, δεν θα μας δώσει τον ίσκιο του όταν θα έχουμε γεράσει.»
Σχολή Μηχ. Μεταλλείων-Μεταλλουργών
Στοιχεία Επιχειρηματικότητας
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΙΔΡΥΜΑ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
Το περιβάλλον Μάρκετινγκ Διάλεξη 2η
ΕΝΟΤΗΤΑ 8η ΤΕΙ ΙΟΝΙΩΝ ΝΗΣΩΝ - ΤΜΗΜΑ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ - ΣΑΒΒΑΣ ΚΑΤΕΡΕΛΟΣ.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Ιεράρχηση Στρατηγικής –Επίπεδα Στρατηγικής.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
[Επωνυμία Εταιρίας] Επιχειρηματικό Σχέδιο. Δήλωση Αποστολής  Μια ξεκάθαρη δήλωση της μακροπρόθεσμης αποστολής της εταιρίας μας. Χρησιμοποιούμε λέξεις.
Επιχειρηματικό Σχέδιο Ελαστικότητα Ζήτησης Επιχειρηματικό Σχέδιο.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ 2 ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΣΑΧΙΝΙΔΗΣ ΜΑΡΤΙΟΣ 2016.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Το Εξωτερικό Περιβάλλον της Επιχείρησης.
Ο Στρατηγικός Σχεδιασμός της Επιχείρησης και οι Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών Σπυρίδων Πανέτσος.
1 Στρατηγικό Μάνατζμεντ Τηλεπικοινωνιών Εισαγωγικά.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 7 & 8: Επιχείρηση & Περιβάλλον - SWOT, PEST & Porter Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Μάρκετινγκ Τουριστικών Επιχειρήσεων Διάλεξη 7 η Δημιουργία Νέων Τουριστικών Προϊόντων.
ΑΓΟΡΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ – ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΣΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ ΤΗΣ ΓΝΩΣΗΣ 11/14/ Κοινωνία στην Οικονομία της Γνώσης.
Μακροοικονομία Διάλεξη 5. Πληθωρισμός: μετράει τη μεταβολή του γενικού επιπέδου των τιμών Τα αίτια του Πληθωρισμού 1)Η θεωρία του πληθωρισμό ζήτησης:
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ ΙΔΡΥΣΗΣ ΚΑΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΠΡΑΤΗΡΙΟΥ ΥΓΡΩΝ ΚΑΥΣΙΜΩΝ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
κεφαλαιο 2 το περιβαλλον
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ
Το παγκόσμιο περιβάλλον του μάρκετινγκ
ΧΩΡΟΤΑΞΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΚΑΙ ΑΕΙΦΟΡΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Τσίτσκαρη Ε. ΕΡΕΥΝΑ ΑΓΟΡΑΣ… Τσίτσκαρη Ε.
ΠαρουσΙαση επιχειρηματικοΥ σχεδΙου
Βιωςιμοτητα μιας Νεας Επιχειρηςης
PROJECT Β! ΛΥΚΕΙΟΥ
Εκπαιδευτικό Σενάριο Επιχειρηματικότητας
Μήτρα Ανάλυσης SWOT Δυνάμεις Αδυναμίες Ευκαιρίες Απειλές.
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΑ ΣΧΕΔΙΑ: ΟΡΙΣΜΟΙ ΚΑΙ ΘΕΣΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΑΡΤΙΣΗΣ TEAMWORK
Μεταγράφημα παρουσίασης:

5 ο εξάμηνο Διδάσκοντες: Σπύρος Αβδημιώτης Αθανάσιος Δερμετζόπουλος

 PEST Το Πολιτικό περιβάλλον Το Οικονομικό περιβάλλον Το Κοινωνικό περιβάλλον και τέλος το Τεχνολογικό περιβάλλον  GAP Που είμαστε και που θέλουμε να πάμε  SWOT Ανάλυση δυνατών σημείων, αδυνάτων, ευκαιριών και απειλών

 Το επιχειρηματικό περιβάλλον είναι ένα σύνολο δυνάμεων που επιδρούν στο σώμα της επιχείρησης και επηρεάζουν τη λειτουργία, τη ζωτικότητα και την επιβίωσή τους.  Το εξωτερικό περιβάλλον είναι οι δυνάμεις που αναπτύσσονται έξω από το σώμα της επιχείρησης ενώ το εσωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνει τις δυνάμεις, τις διαδικασίες και τους πόρους που συναποτελούν το «πάζλ» της επιχείρησης

 Χαρακτηρίζεται ως Σταθερό (stable) Δυναμικό (dynamic) Ταραχώδες (turbulent) Ανάλογα με την ταχύτητα των μεταβολών και τα αποτελέσματα που επιφέρουν στη λειτουργία της επιχείρησης

 Δεν υπάρχουν αλλαγές ή μεταβολές που μπορούν να διαφοροποιήσουν τους αρχικούς στόχους ή τα στρατηγικά πλάνα μιας επιχειρηματικής μονάδας. Η οποιαδήποτε αλλαγή είναι προβλέψιμη και εύκολα αναγνωρίσιμη.  Οι σχέσεις των εμπλεκομένων είναι σταθερές και δεδομένες και δεν αλλάζει τίποτε σε μέσο- μακροπρόθεσμο διάστημα.  Τέτοιου είδους περιβάλλον συναντούμε στις ώριμες και ορθολογικά δομημένες αγορές

 Οι μεταβολές αποτελούν μια πραγματικότητα, δημιουργούν τριγμούς στην επιχείρηση και όχι ρήγματα. μια ξαφνική συγχώνευση επιχειρήσεων, μια εξαγορά, η είσοδος νέων ανταγωνιστών, η έξοδος άλλων είναι μερικές από τις μεταβολές που μπορούν να προκαλέσουν αναταράξεις  Δυναμικό περιβάλλον αναπτύσσεται σε αγορές που τείνουν να φιλελευθεροποιήσουν την οικονομία τους περνώντας σε μια ανταγωνιστική αγορά, από το στάδιο της κεντρικής οργάνωσης ή της αγοράς υπό κρατικό παρεμβατισμό.

 Το περιβάλλον στο οποίο υφίστανται συνεχείς, απρόβλεπτες και ριζικές μεταβολές. Οι σχέσεις με τους προμηθευτές και τους πελάτες χαρακτηρίζονται ως βραχύβιες και δεν μεταβάλλονται, αλλά μεταλλάσσονται.  Οι αγορές όπου το εξωτερικό περιβάλλον χαρακτηρίζεται ως ταραχώδες, βρίσκονται σε υψηλά επίπεδα τεχνολογικής ανάπτυξης και επιζητούν συνεχώς κάτι καινούργιο (καινοτομία) με αποτέλεσμα το ήδη υπάρχων να θεωρείται ξεπερασμένο

 Χρειάστηκαν 50 χρόνια για να γνωρίσουμε το ραδιόφωνο  Χρειάστηκαν 20 χρόνια για να γνωρίσουμε την τηλεοραση  Λιγότερα από 5 χρόνια για να γνωρίσουμε τους Η/Υ  Λιγότερο από 3 χρόνια για να γνωρίσουμε τα tablets  Λίγους μήνες για να γνωρίσουμε το Facebook  Λίγες εβδομάδες για το Instagram  Λίγες ημέρες για να γνωρίσουμε εφαρμογές παιχνιδιών on line  Λίγες ώρες για να γνωρίσουμε το i-phone 6s

 Πώς θα αντιδράσουν οι εταιρείες υψηλής τεχνολογίας στην πρόσφατη στρατηγική συμμαχία της Hitachi, Fujitsu, Samsung, Seagate, Technology LLC, Toshiba για τη δημιουργία νέου αποθηκευτικού μέσου (NAND flash memory)  Πώς ανταποκρίνεται η αγορά στα νέα windows 10;  Πώς θα αντιδράσει ο ανταγωνισμός στο νέο σύστημα εντοπισμού μέθης της TOYOTA;  Ποιες οι συνέπειες του ηλεκτρονικού συστήματος για τις εκπομπές ρύπων στα αυτοκίνητα diesel της VolksWagen  Ο σύγχρονος αναλυτής οφείλει να γνωρίζει ότι ζει σε ένα τέτοιου είδους περιβάλλον που σημαίνει ότι ο σχεδιασμός του επιχειρηματικού σχεδίου πρέπει να «προβλέπει» τις αλλαγές

 Η χρησιμότητα της ανάλυσης έγκειται στο ότι αναλύονται όλοι οι Πολιτικοί, Τεχνολογικοί, Οικονομικοί και Κοινωνικοί παράγοντες που επηρεάζουν (θετικά ή αρνητικά) την λήψη απόφασης και το σχεδιασμό.  Μας βοηθά να αντιληφθούμε τη συνολική εικόνα προγραμματίζοντας τις επόμενες κινήσεις μας

 Στους πολιτικούς παράγοντες Πολιτικές και δικαστικές αποφάσεις σε τοπικό ή εθνικό επίπεδο Διεθνείς αποφάσεις, συμβάσεις και κανονισμούς που επιδρούν στο εθνικό δίκαιο Επίπεδα μεταβολής της φορολογίας των φυσικών και νομικών προσώπων Νομοθεσία περί ανταγωνισμού Νομικό πλαίσιο για την γραφειοκρατία και τον ανταγωνισμό Ταξιδιωτικές οδηγίες

 Στους οικονομικούς παράγοντες Διερεύνηση φάσεων οικονομικού κύκλου (κύκλος ζωής προϊόντος) Τις κύριες τουριστικές ροές Τους στόχους της μακροοικονομικής πολιτικής. Σταθεροποίηση, ενίσχυση ανταγωνιστικότητας, ένταση καινοτομίας. Ευθυγράμμιση με τις πολιτικές της Ενωμένης Ευρώπης Επίπεδα ανεργίας (είδη ανεργίας) Επίπεδα πληθωρισμού (ή στασιμοπληθωρισμού) Επιτόκια χορηγήσεων Εξέλιξη της χρηματαγοράς και χρηματιστηρίου τιμών, συνολικά, αλλά και στο ειδικότερο αντικείμενο επένδυσης Αναδιανομή εισοδημάτων

 Στους κοινωνικούς παράγοντες Πληθυσμιακή εξέλιξη Ηλικιακή πυραμίδα Επίπεδο εκπαίδευσης και σύνδεσης με ερευνητικά κέντρα και ΑΕΙ Τυχόν συγκρούσεις με τις τοπικές κοινωνίες

 Στους τεχνολογικούς παράγοντες Βαθμό κατανόηση των νέων τεχνολογιών Σχέση παραγωγής τεχνολογίας Συμβατότητα τεχνολογίας και κουλτούρας Ιδιωτικές και δημόσιες δαπάνες για την αγορά συσκευών και εξοπλισμού

 Ανάλυση μικροπεριβάλλοντος (βασισμένη στη μεθοδολογία των πέντε δυνάμεων του M. Porter) Ήδη υπάρχοντες ανταγωνιστές Νεοεισερχόμενες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις Προμηθευτές Πελάτες (τουρίστες) Επιχειρήσεις που μιμούνται το προϊόν μας

 Προσεκτική ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς και ανάδειξη των τοπικών ανταγωνιστικών πλεονεκτημάτων

 Μερίδιο αγοράς  Κανάλια διανομής  Αναγνωρισιμότητα και κύρος επιχείρησης  Ποιότητα  Ποικιλία προϊόντων  Καινοτομία  Χρηματοοικονομική ανάλυση πόρων

 Αγορά στόχος  Ανάλυση ελαστικοτήτων