Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Αντιγόνη Αρχοντίκη Account Manager. Software Assurance  Software Assurance:  Extra παροχές λογισμικού  Δωρεάν upgrades σε νέες εκδόσεις  Το Software.
Advertisements

AΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στη UML.
Ανάπτυξη Λογισμικού (Software Development)
7.5.2 Αντικειμενοστραφής προγραμματισμός
Διαχείριση Έργου Οργάνωση, σχεδιασμός και προγραμματισμός έργων ανάπτυξης λογισμικού.
Κοινωνικοτεχνικά συστήματα
Χαρακτηριστικά συνθετικής κίνησης 1 Ελληνογαλλική Σχολή Καλαμαρί - Τίκβα Χριστίνα.
H διαδικασία ανάπτυξης λογισμικού. Tι θα γνωρίσουμε •Τις φάσεις ανάπτυξης του λογισμικού. •Γιατί χρειάζεται να γίνει ανάλυση του προβλήματος. •Τι θα πρέπει.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Πτυχιακή εργασία των Κωνσταντίνου Κουρμούση (1604)
Μηχανική Λογισμικού ΙΙ
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ
Δαμιανός Χατζηαντωνίου Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ανακεφαλαίωση Προβλήματος Βιβλιοθήκης
Τι είναι Ανάλυση Τι είναι Συστήματα Πληροφορικής
ΑΠΕΙΚΟΝΙΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ 1. 2 Χρήστης Στόχος Ταμίας διενέργεια πώλησης διενέργεια ενοικίασης εισαγωγή ταμείου εξαγωγή ταμείου * 1 Μοντέλο Πεδίου Προβλήματος.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΜΑΘΗΜΑ 1.
Νταλιακούρας Νικόλαος CEID – Πανεπιστήμιο Πατρών Object Oriented Programming II (C++) Χειμερινό Εξάμηνο
ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΙΓΑΙΟΥ ΤΜΗΜΑ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΚΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΚΩΝ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ Χειμερινό Εξάμηνο (Ε') - Κωδ. Μαθήματος:
Μοντέλα Συστημάτων Παρουσιάσεις των συστημάτων των οποίων οι απαιτήσεις αναλύονται.
1 HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
Ανάπτυξη Πρωτοτύπου Λογισμικού
HMMY Τεχνολογία Λογισμικού Διδάσκων Κώστας Κοντογιάννης Αναπλ. Καθηγητής, Ε.Μ.Π.
ΔΥΝΑΜΙΚΑ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑΤΑ ä Οψεις της UML ä Οψεις καί Διαγράμματα ä Δυναμικά Διαγράμματα ä Διαγράμματα Καταστάσεων ä Διαγράμματα Ακολουθίας ä Διαγράμματα Συνεργασίας.
ΟΠΑ - Τεχνολογία Λογισμικού - Εμμ. Γιακουμάκης
ΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΩΝ
1 Εισαγωγή στη Java Χρήσιμες Διευθύνσεις Χαρακτηριστικά της Java Εργαλεία της Java Εργαλεία της Java Μεταγλώττιση στοιχειωδών εφαρμογών.
Διδακτική της Πληροφορικής ΗΥ302 Εργασία :Παρουσίαση σχολικού βιβλίου Γ’ Λυκείου Τεχνολογικής Κατεύθυνσης «Ανάπτυξη εφαρμογών σε προγραμματιστικό περιβάλλον»
ΕΝΟΤΗΤΑ 13η Λογισμικό Μετρήσεων
3 Αρχιτεκτονική Συστημάτων  Κατηγορίες χρηστών ΣΔΒΔ  Αρχιτεκτονική ANSI/SPARC  Γλώσσες ερωτημάτων  Μοντέλα δεδομένων  Λειτουργίες ΣΔΒΔ.
Ανάλυση Συστημάτων ( site) Υπευθ. Καθηγ.: Τσαλγατίδου Αφροδίτη.
Scratch Α. Μπάρδης, Σ. Ξενάκη, Γ. Τρικαλιώτη “Σχεδίαση Εκπαιδευτικού Λογισμικού” Διδακτική ενότητα: Εξισώσεις κίνησης στη Φυσική.
Σχεδιομελέτη προϊόντων με τη χρήση Η/Υ
ΟΡΙΣΜΟΣ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑΣ ΔΙΑΓΡΑΜΜΑTA ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
AΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Εισαγωγή στη UML Τι είναι Αντικείμενο  Στον πραγματικό κόσμο (ποδήλατο, σκύλος)  Αντικείμενο λογισμικού: Μοντελοποιεί, αναπαριστά,
Παράδειγμα Εφαρμογής Σύστημα για Online Αγορές Αθανασόπουλος Γιώργος ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΣΤΡΕΦΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ.
Τεχνολογία ΛογισμικούSlide 1 Τεχνολογία Απαιτήσεων u Καθορίζει τι θέλει ο πελάτης από ένα σύστημα λογισμικού.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Ακαδ. Έτος
ANAΛΥΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΩΝ Aντικειμενοστρεφής Ανάπτυξη Συστημάτων Εισαγωγή στη UML.
14-1 STEPHEN P. ROBBINS, DAVID A. DECENZO, MARY COULTER Διοίκηση επιχειρήσεων Αρχές και εφαρμογές.
Μέρος 1 Εισαγωγή στα Πληροφοριακά Συστήματα. 22/9/20162 Περιεχόμενα  Βασικές έννοιες Πληροφοριακών Συστημάτων  Απαιτήσεις των σύγχρονων επιχειρήσεων.
Επικοινωνία ανθρώπου-μηχανής και...μηχανικών Σχολή ΗΜΜΥ-ΕΜΠ Σ. Κόλλιας, Γ. Στάμου, Κ. Καρπούζης.
Βιομηχανική Πληροφορική Βολογιαννίδης Σταύρος Τεχνολογία Βιομηχανικού Λογισμικού, πρότυπα ποιότητας.
1 Εργαστήριο MIS Use Cases. 2 ΆνθρωποιΔεδομένα Λογισμικό Υλικό Διαδικασίες.
Επίσημος ορισμός Ποιότητας (πρότυπο ISO 8402) Σύνολο χαρακτηριστικών μιας οντότητας για την ικανοποίηση εκφρασμένων και συνεπαγόμενων αναγκών. Αντικείμενο.
Τεχνολογία Λογισμικού
Διαγράμματα Πακέτων (Package Diagrams)
Διαχείριση Έργων Πληροφορικής
Χειρισμός Χρόνου και Μεθοδολογίες Προσομοίωσης
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Οριζόντιο Έργο Υποστήριξης Σχολείων, Εκπαιδευτικών και Μαθητών στο Δρόμο για το ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ, νέες υπηρεσίες Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου και Στήριξη.
Σχεδιασμός Λογισμικού – ΠΛΗ24 ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΙΙ
Αρχές Διοίκησης και Διαχείρισης Έργων
Θέματα Σχεδίασης ΕΛ Πληροφορική και Εκπαίδευση 2005
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ (QUALITY SYSTEM)
ΜΑΘΗΜΑ: «ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΚΑΙ ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ»
Activity Diagrams.
Διδάσκων: Κων/νος Κώτης
Πληροφοριακό σύστημα Πληροφοριακό Σύστημα μιας επιχείρησης/οργανισμού είναι ένα σύστημα που αποτελείται από ανθρώπους, διαδικασίες και εξοπλισμό (Υλικό,
Προχωρημένος Προγραμματισμός
ΥΛΟΠΟΙΗΣΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΑ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ UML.
Σχεσιακεσ βασεισ δεδομενων
Πληροφοριακά Συστήματα: Μοντελοποίηση με UML
Διάταξη τίτλου Σχεδιασμός Πεδίου Εφαρμογής του Έργου.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αρχές Τεχνολογίας Λογισμικού Εργαστήριο 1: Εισαγωγή

Περιεχόμενα μαθήματος Τυπικά στάδια ανάπτυξης λογισμικού (Waterfall) Ευέλικτες (Agile) διαδικασίες ανάπτυξης λογισμικού Εισαγωγή στην UML Το εργαλείο Visual Paradigm for UML

Τυπικά στάδια ανάπτυξης λογισμικού Ιδέα Εξαγωγή & Ανάλυση απαιτήσεων Σχεδιασμός λογισμικού Υλοποίηση λογισμικού Επικύρωση λογισμικού

Τυπικά στάδια ανάπτυξης λογισμικού 1. Ανάλυση απαιτήσεων : Οι υπηρεσίες, οι περιορισμοί και οι στόχοι του συστήματος καθορίζονται μέσω συζήτησης με τους χρήστες του. Στην συνέχεια καθορίζονται λεπτομερώς και χρησιμεύουν ως προδιαγραφές του συστήματος 2. Σχεδιασμός λογισμικού : Περιλαμβάνει τον προσδιορισμό και την περιγραφή των επί μέρους τμημάτων του συστήματος καθώς και των σχέσεων μεταξύ τους. 3. Υλοποίηση λογισμικού : Υλοποίηση του σχεδιασμού ως ένα σύνολο προγραμμάτων ή προγραμματιστικών υπομονάδων. 4. Επικύρωση λογισμικού : Τα επί μέρους κομμάτια λογισμικού ενοποιούνται και δοκιμάζονται ως ενιαίο σύστημα, για να διασφαλιστεί ότι οι απαιτήσεις λογισμικού έχουν εκπληρωθεί.

Ευέλικτες μέθοδοι ανάπτυξης λογισμικού( Agile Software Development Methods ) Εξαγωγή & Ανάλυση απαιτήσεων Σχεδιασμός λογισμικού Υλοποίηση λογισμικού Επικύρωση λογισμικού

Ευέλικτες μέθοδοι ανάπτυξης λογισμικού ( Agile Software Development Methods ) Ανάπτυξη του λογισμικού σε σύντομους επαναληπτικούς (iterative) και αυξητικούς (incremental) κύκλους. δυνατότητα της προσαρμογής και αντίδρασης στις αλλαγές που τίθενται από το διαρκώς μεταβαλλόμενο επιχειρησιακό περιβάλλον «χτίσιμο» του λογισμικού σταδιακά από την αρχή ενός έργου, αντί για πλήρη υλοποίηση πριν το τέλος του. Προτίμηση στην επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο για τον περιορισμό των παραγομένων εγγράφων και σε στενή συνεργασία με τον πελάτη, οι μηχανικοί λογισμικού επικεντρώνονται στην ανάπτυξη λογισμικού, που θεωρείται το πρωταρχικό μέτρο προόδου. είναι προσανατολισμένες στους ανθρώπους και όχι στις διαδικασίες, όπως οι παραδοσιακές μέθοδοι, και βασίζονται πολύ στην ομαδική εργασία.

Unified Modeling Language (UML) Σε μεγάλα έργα λογισμικού, σημαντικό κομμάτι είναι η επικοινωνία μεταξύ των εμπλεκομένων. Πολλαπλοί ενδιαφερόμενοι, πολλοί προγραμματιστές, πολλοί πελάτες- χρήστες επιβάλλουν τη χρήση κοινής ορολογίας Τι είναι; Γραφική γλώσσα γενικού σκοπού, η οποία χρησιμοποιείται για τον προσδιορισμό, οπτικοποίηση, ανάπτυξη και τεκμηρίωση των τεχνουργημάτων (artifacts) ενός συστήματος λογισμικού. Στην πράξη, η UML είναι μία γλώσσα μοντελοποίησης (σύνολο από διαγράμματα). Δεν είναι γλώσσα προγραμματισμού

Unified Modeling Language (UML) Γιατί UML; Ένα διάγραμμα UML δεν μπορεί να αναπαραστήσει επακριβώς την μορφή κώδικα, αλλά μπορεί να δώσει στον προγραμματιστή μια γενική ιδέα στο πως θα είναι περίπου η δομή του, καθιστώντας την χρήσιμο εργαλείο στην ανάπτυξη λογισμικού.

Τύποι διαγραμμάτων UML Διάγραμμα περιπτώσεων χρήσης ( Use Case Diagram ) Διάγραμμα κλάσεων ( Class Diagram ) Διαγράμματα συμπεριφοράς ( Behavior Diagrams )  Διάγραμμα καταστάσεων ( Statechart Diagram )  Διάγραμμα δραστηριοτήτων ( Activity Diagram )  Διαγράμματα αλληλεπίδρασης ( Interaction Diagrams )  Διάγραμμα ακολουθίας ( Sequence Diagram )  Διάγραμμα συνεργασίας ( Collaboration Diagram ) Διαγράμματα υλοποίησης ( Implementation Diagrams )  Διάγραμμα συστατικών ( Component Diagram )  Διάγραμμα διάταξης ( Deployment Diagram )

Διάγραμμα περιπτώσεων χρήσης (Use Case Diagram) Τα use case diagrams χρησιμοποιούνται για την καταγραφή λειτουργικών απαιτήσεων ενός συστήματος Κάθε use case, παριστάνει μια λειτουργία του συστήματος, η οποία παράγει κάποιο αποτέλεσμα. Οι Actors στα use case diagrams, αναπαριστούν τους ρόλους των χρηστών που διαδρούν με τις λειτουργίες αυτές. Τα use case diagrams υλοποιούνται παίρνοντας σοβαρά υπόψιν έναν άλλο τύπο διαγραμμάτων, τα διαγράμματα απαιτήσεων ( Requirements Diagrams )

Διάγραμμα κλάσεων (Class Diagram) Περιγράφουν την δομή ενός συστήματος, απεικονίζοντας τις κλάσεις του μαζί με τα χαρακτηριστικά και τις συμπεριφορές τους Ένα UML class diagram μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως προσχέδιο για την υλοποίηση ενός συστήματος λογισμικού

Διάγραμμα ακολουθίας (Sequence Diagram) Οπτικοποίηση των διαδράσεων μεταξύ χρηστών, συστημάτων και υπο-συστημάτων στον άξονα του χρόνου, μέσω ανταλλαγής μηνυμάτων μεταξύ τους. Το sequence diagram «ολοκληρώνει» ένα class diagram, με το να αναπαριστά την λογική η οποία θα χρησιμοποιηθεί για τον προγραμματισμό των συμπεριφορών μιας κλάσης.

Εφαρμογή της φιλοσοφίας Agile στην UML Λόγω του ότι οι ευέλικτες προσεγγίσεις στην ανάπτυξη λογισμικού δεν βασίζονται σε έγγραφα προσχέδια, «περιφρονούν» την παραδοσιακή χρήση της UML. Όμως, μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σχεδιάγραμμα-κορμός ενός συστήματος λογισμικού, εντάσσοντας την στην διαδικασία του προγραμματισμού

Visual Paradigm for UML Computer-aided software engineering (CASE) tool. Εργαλείο που μας επιτρέπει την μοντελοποίηση αντικειμενοστραφή λογισμικού με UML. Δυνατότητα παραγωγής πηγαίου κώδικα Java, βασισμένο σε UML class diagram. Για τις ανάγκες του μαθήματος, θα χρησιμοποιηθεί η έκδοση Visual Paradigm for UML 10.0 Enterprise Edition Tutorials:

Visual Paradigm for UML

Δημιουργία νέου project File  New Project

Visual Paradigm for UML Δημιουργία νέου διαγράμματος Πχ. για use case diagram:  Δεξί κλίκ στην αντίστοιχη επιλογή στον Diagram Navigator  New Use Case Diagram Αντιστοίχως και για class και sequence Diagrams

Visual Paradigm for UML Ανοίγοντας κάθε διάγραμμα προσφέρονται τα αντίστοιχα εργαλεία για τον σχεδιασμό του.