2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1. Αναλύονται : 1.Το εξωτερικό μακρό - περιβάλλον. 2.Τα στοιχεία του εξωτερικού μικρο - περιβάλλοντος. 3.Η κατάταξη των ανταγωνιστών.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΦΟΔΙΑΣΤΙΚΗ (LOGISTICS CHAIN MANAGEMENT)
Advertisements

SWOT ANALYSIS.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ – PEST ANALYSIS
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 26/03/2004.
Ανάπτυξη Επιχειρηματικότητας: από την ιδέα στην υλοποίηση Δρ. Εμμανουήλ Αλεξανδράκης 30/04/2004.
 Μη έγκαιρη λήψη μέτρων ► Σημαντικά προβλήματα  Υψηλό δημοσιονομικό έλλειμμα  Μεγάλο έλλειμμα στο ισοζύγιο τρεχουσών συναλλαγών  Φθίνουσα ανταγωνιστικότητα.
«Σύνδεση Αγροτικού Τομέα με Τουρισμό & Πολιτισμό» Τούντας Σ. Κανέλλος Εντεταλμένος Διδασκαλίας Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών τ. Υποδιοικητής.
Η ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΜΕΘΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΑΛΕΙΟΥ T SWOT ANALYSIS Μάθημα: Πολεοδομική και Οικιστική Ανάπτυξη και Πολιτική.
Στρατηγική Επιχειρήσεων Τμ. Διοίκησης Επιχειρήσεων (Πάτρα) ΤΕΙ Δυτ. Ελλάδας Δρ. Απόστολος Ραφαηλίδης.
ΑΝΟΙΧΤΑ ΑΚΑΔΗΜΑΪΚΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ Στρατηγική Επιχειρήσεων Ενότητα 8: Το υπόδειγμα Ansoff Νικόλαος Καρανάσιος Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων.
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 Η Επικοινωνία & ο Ρόλος της στις Επιχειρήσεις Παροχής Υπηρεσιών.
5 ο εξάμηνο Διδάσκων : Σπύρος Αβδημιώτης.  Η ύλη το μαθήματος αφορά τον επιχειρηματικό σχεδιασμό  Το μάθημα έχει θεωρητικό και εργαστηριακό σκέλος.
Καθηγήτρια Νάνσυ Παπαλεξανδρή 1 Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών Διοίκηση Ανθρώπινου Δυναμικού στον Δημόσιο και Ευρύτερο Δημόσιο Τομέα.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΜΑΝΑΤΖΜΕΝΤ
Οργάνωση τμήματος προμηθειών κεφ.2
Τμήμα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Οικονομικών Σπουδών, Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 8 ο εξάμηνο, Διάλεξη 18 η, 27/5/2016 Διδάσκουσα: Ασημίνα Χριστοφόρου.
Σεπτέμβριος 2013 «ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ » ΚΥΠΡΟΥ Εργαστήριο Πολιτικής Οικονομίας & Ευρωπαϊκής Ολοκλήρωσης. Επιβλέπων Καθηγητή: Ευστάθιος.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 1: Εισαγωγή - Ορισμοί Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων Το περιεχόμενο του μαθήματος.
Άννα Ζαρκάδα ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΑΘΗΝΩΝ ΤΜΗΜΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ( για στελέχη επιχειρήσεων.
Σχεδιασμός για την κατάρτιση του Περιφερειακού Σχεδίου Ανάπτυξης της περιόδου ΕΥΔ ΠΕΠ Ν. ΑΙΓΑΙΟΥ/ ΑΙΓΑΙΟ ΕΠΕ.
Αρχές Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών Ενότητα 7 & 8: Επιχείρηση & Περιβάλλον - SWOT, PEST & Porter Ανοικτά Ακαδημαϊκά Μαθήματα στο ΤΕΙ Ιονίων Νήσων.
Διαχείριση Κινδύνου Ενότητα 4: Εντοπισμός Κινδύνου. Διδάσκων: Βασιλική Καζαντζή, Επίκουρος Καθηγήτρια. Τμήμα Διοίκηση Επιχειρήσεων.
ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΉ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΉ – ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΌΣ ΣΧΕΔΙΑΣΜΌΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΊΟ ΠΟΙΌΤΗΤΑΣ Διοίκηση Ολικής Ποιότητας Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδας.
Ενότητα # 1: Εισαγωγικές Έννοιες Διδάσκουσα: Άννα Ζαρκάδα Τμήμα: Οργάνωση & Διοίκηση Επιχειρήσεων Συμπεριφορά Καταναλωτή.
Β2Β Μάρκετινγκ και Προμήθειες στα Νοσοκομεία
Η ΖΗΤΗΣΗ ΓΙΑ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΜΟΡΦΕΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
Επιχειρησιακή Στρατηγική
Στάδια προώθησης του 1ου στόχου
Επαγγελματική Μάθηση σχολικής μονάδας
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία Ι
Προγραμματισμός -Chuck Conradt
Εργασια Επιχειρηματικου σχεδιασμου
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΜΕΤΑΠΤΥΧΙΑΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ "ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ & ΕΛΕΓΚΤΙΚΗ”
Στρατηγική Διοίκηση και ο Επιχειρηματίας
Επιχειρηματικότητα και Καινοτομία.
ΑΝΑΛΥΣΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
Στρατηγική Επιχειρήσεων
Οργάνωση & Διοίκηση Αθλητισμού
Επιχειρησιακή Στρατηγική και Πολίτικη
Γενικό Πλάνο Ανάπτυξης της Νήσου Θηρασιάς
Παρουσίαση επιχείρησησ Pegasus motors
Κοινωφελης δημοτικη επιχειρηςη πειραια (κοδεπ)
Ανάλυση δυνάμεων-αδυναμιών και ευκαιριών- απειλών.
Ανάλυση PEST και SWOT ΜΕΡΟΣ Β’
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφόρησης σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
4ο Γυμνάσιο Αμαρουσίου Ενημέρωση Γονέων
Εφευρέσεις που θα κάνουν την ζωή μας πιο όμορφη…
Αξιολόγηση Επιχειρηματικής Ιδέας
Εκτίμηση αναγκών & Κοινωνικός σχεδιασμός
Εφαρμογές Συστημάτων Πληροφορικής σε Επιχειρήσεις Φιλοξενίας
Το μάρκετινγκ του Capsis Hotel Thessaloniki
ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ (II) Παράδειγμα (ΟΠΑΑΧ).
ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ
Κλειούσης Ε. Ελευθέριος
Strengths Δυνατα σημεία Weakness Αδυναμίες Opportunities Ευκαιρίες Threats απειλές swot.
Κατηγοριοποίηση Δήμων
Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης Συνοπτική Παρουσίαση
Διοίκηση επιχειρήσεων
Υλικό οδηγός για την δημιουργία
Συμβουλευτική υποστήριξη κοινωνικών vs
Συμπεριφορά καταναλωτή στον τουρισμό
ΟΡΑΜΑ: Παραγωγή ποιοτικών και ασφαλών προϊόντων φυτικής παραγωγής με εξαγωγικό προσανατολισμό.
Δρ. Κυριαζόπουλος Γεώργιος Επίκουρος Καθηγητής
Διαδραστική Μάθηση © 2018.
Μάθημα [GD2011]: ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Αρχες διοικησησ & διαχειρισησ εργων
Δρ. Λεωνίδας Ανθόπουλος, Επίκουρος Καθηγητής
2ο ΗΜΕΡΗΣΙΟ ΛΥΚΕΙΟ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
Δ. ΚΙΟΥΚΙΑΣ, «ΦΟΡΜΕΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΤΗΝ ΕΠΟΧΗ ΤΗΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΠΟΙΗΣΗΣ»
Μεταγράφημα παρουσίασης:

2. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1

Αναλύονται : 1.Το εξωτερικό μακρό - περιβάλλον. 2.Τα στοιχεία του εξωτερικού μικρο - περιβάλλοντος. 3.Η κατάταξη των ανταγωνιστών μέσω της μεθόδου Key Success Factors. 4.Ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 2

Εξωτερικό περιβάλλον : Οι δυνάμεις που αναπτύσσονται έξω από την επιχείρηση και υπάρχουν ελάχιστες ή και καθόλου δυνατότητες παρέμβασης. Εσωτερικό περιβάλλον : οι δυνάμεις, οι διαδικασίες και οι πόροι που συνθέτουν την επιχείρηση Σταθερό (stable), Δυναμικό (dynamic) Ταραχώδες (turbulent ) ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ ΑΝΑΛΥΣΗ 1.Το εξωτερικό μακρο - περιβάλλον. 3

Σταθερό περιβάλλον (stable): Δεν υπάρχουν μεταβολές που μπορούν να επηρεάσουν τους στόχους της επιχείρησης. Δυναμικό περιβάλλον (dynamic): Οι μεταβολές αποτελούν μια πραγματικότητα. Πολλές προβλέψιμες άλλες όχι. ( πχ συγχώνευση ή εξαγορά επιχειρήσεων, νέος ανταγωνιστής κλπ ). Ταραχώδες περιβάλλον (turbulent): Το περιβάλλον που υφίσταται συνεχείς, απρόβλεπτες και ριζικές μεταβολές. 1.Το εξωτερικό μάκρο - περιβάλλον. 4

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ : Αποφάσεις που επηρεάζουν μια χώρα. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ : Οικονομικός κύκλος, στόχοι μακροοικονομικής πολιτικής, πληθωρισμός, επιτόκια κλπ. ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ : Πληθυσμιακή εξέλιξη, ηλιακή πυραμίδα, μετανάστευση, πολιτισμός. ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ : Επίπεδο έρευνας και τεχνολογίας, μέθοδοι παραγωγής, εκπαίδευση, δαπάνες για την έρευνα και την τεχνολογία. 2. PEST ANALYSIS (Political, Economic, Social, Technological Analysis) 5

ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ -P ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ -E Ψήφιση νόμων για τον ανταγωνισμό. Κανονισμοί για τη λειτουργία των επιχειρήσεων. Εκλογικές αναμετρήσεις Διαθέσιμο εισόδημα. Ύψος επιτοκίων. Πληθωρισμός. Συναλλαγματική ισοτιμία. Κόστος προϊόντων Κόστος πρώτων υλών ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ -S ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ -T Έμφαση στη τηλεργασία. Γρήγορη αποδοχή των νέων τεχνολογιών. Εξάπλωση του ηλεκτρονικού εμπορίου. Αυξημένη ζήτηση για εκπαίδευση εξ αποστάσεως. Ανάπτυξη της Τεχνολογίας. Ασφάλεια στη μεταφορά δεδομένων. Συνεχής ανάπτυξη λογισμικού. PEST ANALYSIS (Political, Economic, Social, Technological Analysis) 6

3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER Ο M. PORTER αριθμεί πέντε παράγοντες του εξωτερικού περιβάλλοντος. 1. Οι υπάρχοντες ανταγωνιστές. 2.Οι νεοεισερχόμενες ανταγωνιστικές επιχειρήσεις. 3.Οι προμηθευτές. 4.Οι πελάτες 5.Οι επιχειρήσεις με υποκατάστατα προς αυτά της εξεταζόμενης επιχείρησης. 7

1. Οι υπάρχοντες ανταγωνιστές. α) Περιγράφουμε τους τρόπους που μπορούμε να τους υπερκεράσουμε. β) Υιοθετούμε από τους ανταγωνιστές τακτικές, μεθόδους τεχνικές και ότι άλλο είναι χρήσιμο (μέθοδος της συγκριτικής προτυποποίησης (Benchmarking). Υιοθέτηση μεθόδων, γνωστών ως leading by imitation. 2.Ανάλυση των νεοεισερχομένων ανταγωνιστών Εφόσον η νεοεισερχόμενη εταιρία είναι σημαντική θα πρέπει να μελετούνται τα οικονομικά στοιχεία της, οι τυχόν στρατηγικές συμμαχίες της, το μάρκετινγκ και η στρατηγική της. Ποτέ όμως δεν πρέπει να παραβλέπεται και η μικρή επιχείρηση η οποία μπορεί να δραστηριοποιείται σε μικρές αλλά σημαντικές αγορές. 3.Η εφαρμογή του μοντέλου του Aaker (Key Success Factors) είναι μια καλή λύση για ένα επιστημονικά τεκμηριωμένο επιχειρησιακό σχέδιο. Τα κύρια στοιχεία επιτυχίας είναι: a.Το μερίδιο αγοράς. b.Η διανομή. c.Το κύρος της εταιρίας και η αναγνωσιμότητα των προϊόντων της. d.Η ποιότητα των προϊόντων. 3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER 8

Η ΕΤΑΙΡΙΑ ΜΑΣΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΗΣ Α K.S.F.K.S.F. ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΗΣ ΒΑΡΥΤΗΤΑΣ ΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑ ΣΤΕΛΕΧΟΥΣ ΔΥΝΑΜ / ΤΗΤΑΒΑΘΜΟΛΟΓΙΑΔΥΝΑΜ / ΤΗΤΑ Μερίδιο αγοράς 0,25413,00,8 Διανομή 0,2050,64,00,8 Κύρος εταιρίας 0,1640,63,90,6 Ποιότητα προϊόντων 0,1330,42,80,4 Ποικιλία Προίόντων 0,1150,63,90,4 Καινοτομία 0,0840,34,00,3 Έρευνα & ανάπτυξη 0,0440,24,00,2 Χρηματοοικον ομικοί πόροι 0,0350,24,00,1 Συνολική αποτύπωση της εταιρίας. 1,003,83,6 Key Success Factors-K.S.F. 1=Μειωμένη ανταγωνιστική ισχύς, 5= υψηλή ανταγωνιστκότητα 9

4.Ανάλυση προμηθευτών. Η επιτυχής πορεία μιας επιχείρησης είναι απόλυτα συνδεδεμένη με τους προμηθευτές τη. 5.Ανάλυση πελατών. Η ανάλυση αναφέρεται τόσο στα ποιοτικά όσο και στα ποσοτικά του χαρακτηριστικά. Ποιοτικά χαρακτηριστικά είναι η καταναλωτική συμπεριφορά του, οι ανάγκες και οι επιθυμίες του κλπ. Τα ποσοτικά του χαρακτηριστικά είναι το διαθέσιμο εισόδημα, ο βαθμός ρευστότητας, η αποδοτικότητα του κλπ 6.Η ανάλυση των ανταγωνιστών που παράγουν υποκατάστατα προϊόντα. Τα προϊόντα αυτά είναι συνήθως χαμηλού κόστους και ποιότητας και μπορεί να προκαλούν διάφορες βλάβες. Η εταιρία πρέπει να έχει ασφαλιστικές δικλίδες για την αντιμετώπιση τους. 7.Η ανάλυση της πολιτικής των πιστωτικών ιδρυμάτων και των επιχειρήσεων που παράγουν συμπληρωματικά προς την επιχείρηση προϊόντα. 3. ΑΝΑΛΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΝΤΕ ΔΥΝΑΜΕΩΝ ΤΟΥ PORTER 10

4. Το εσωτερικό περιβάλλον Ο ρόλος του εσωτερικού περιβάλλοντος είναι το ίδιο σημαντικός με το εξωτερικό περιβάλλον. Με βάση τη θεωρία των πόρων και των ικανοτήτων μπορούμε να παρουσιάσομε την εσωτερική δομή και τη διάρθρωση της επιχείρησης για να μας διευκολύνει στην λήψη των αποφάσεων. Ο Jay Barney προτείνει τη VRIO Analysis. (Valuable, Rare, Imitable, Organization Analysis). Valuable – Αξιοπιστία. Η αξιοπιστία των πόρων είναι συνάρτηση της μεγιστοποίησης των πωλήσεων, του μεριδίου της αγοράς, του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Rare- Σπάνιοι. Η σπανιότητα των πόρων οδηγεί στην αναζήτηση των πηγών που προέρχονται και εξασφαλίζουν μακροχρόνια κέρδη και υψηλό επίπεδο ανταγωνιστικότητας. Imitable – Μίμηση. Λόγω της ανταγωνιστικότητας και της υψηλής κερδοφορία της επιχείρησης θα πρέπει να ελαχιστοποιείται η χρήση του banchmarking εκ μέρους των ανταγωνιστών. Organization- Οργάνωση. Οι προηγούμενες προϋποθέσεις απαιτούν άριστη οργάνωση των λειτουργιών, συνεχή εκπαίδευση του προσωπικού, στιβαρή και αποφασιστική διοίκηση. 11

ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ ΠΟΡΩΝΟ ΡΟΛΟΣ ΤΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΕκτίμησηΣπανιότηταΚόστος μίμησης Εκμετάλλευσ η από την επιχείρηση ΑνταγωνισμόςΕπιπτώσεις στην απόδοση Κατηγορία SWOT όχι -- Όχι ναι Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Κάτω από το κανονικό Αδυναμία Ναιόχι - Ανταγωνιστική Ισοτιμία ΚανονικόΑδυναμία ή πλεονέκτημα Ναι όχιΣύγχρονο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα Πάνω από το κανονικό Δυνατότητα και θεμελιώδεις ικανότητες Ναι Βιώσιμα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα Πάνω από το κανονικό Δυνατότητα και μακροχρόνιες θεμελιώδεις ικανότητες. VRIO Analysis. (Valuable, Rare, Imitable, Organization Analysis) υποθετικής επιχείρησης. 12

5. SWOT Analysis Η ανάλυση VRIO συνοδεύεται από την SWOT ανάλυση. Η SWOT ανάλυση θεωρείται ο ορθολογικότερος συνδυασμός των στοιχείων του περιβάλλοντος. Για να γίνει αυτή η ανάλυση απαιτούνται υψηλή εκπαίδευση, γνώση της αγοράς, αντίληψη, συνδυαστικές ικανότητες, ομαδικό πνεύμα. Παράδειγμα: STRENGHTS= ΔΥΝΑΤΟΤΗΤΕΣ WEAKNESSES= ΑΔΥΝΑΜΙΕΣ 1.Συνεχής προσπάθεια ανεύρεσης ριζοσπαστικών καινοτομιών. 2.Εκπαιδευμένα στελέχη. 3.Υψηλή ποιότητα παραγομένων προϊόντων. 1.Έλλειψη οράματος. 2.Ελλιπής επικοινωνία. 3.Απαξιωμένος τεχνολογικός εξοπλισμός. OPPORTUNITIES= ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ THREATS = APEILES 1.Σταθερό πολιτικό - οικονομικό περιβάλλον 2.Ανάκαμψη της βιομηχανικής παραγωγής. 3.Θετική αξιολόγηση του οικονομικού περιβάλλοντος 1.Ανάπτυξη νέων καναλιών διανομής. 2.Αυξημένη διαφημιστική καμπάνια των ανταγωνιστών. 3.Χρήση της νέας τεχνολογίας από τους ανταγωνιστές. 13

6. ΟΙ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗΣ Οι ικανότητες μιας επιχείρησης είναι αυτές που προσδίδουν το ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στην επιχείρηση. Οι ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ διακρίνονται σε ΟΡΙΑΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ και ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ (Core competencies). ΟΡΙΑΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ: Είναι αυτές που είναι ορατές από τους ανταγωνιστές Παράδειγμα: το δίκτυο διανομής, το δίκτυο πωλήσεων, η ποιότητα της συσκευασίας του προϊόντος, κλπ. ΘΕΜΕΛΙΩΔΕΙΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ (Core competencies): Είναι οι μη αντιληπτές ικανότητες από τους ανταγωνιστές. Οι ικανότητες αυτές πρέπει να είναι απόρρητες. Τέτοιες ικανότητες είναι: ο συνδυασμός των τεχνολογικών ικανοτήτων, ο εξοπλισμός, η οργάνωση, ο τρόπος λήψης των αποφάσεων, η οργανωτική διάρθρωση της επιχείρησης, τα προσόντα των στελεχών, οι διοικητικές ικανότητες και οι αξίες. 14

ΑΛΥΣΙΔΑ ΑΞΙΑΣ Κάθε επιχείρηση μπορεί να μελετηθεί σαν μια σειρά από δραστηριότητες αξίας που εκτελούνται για το σχεδιασμό, την παραγωγή, τη διανομή και την υποστήριξη του προίόντος. ( Παπαδάκης, 2002). Η αλυσίδα αξίας περιλαμβάνει κύριες και δευτερεύουσες δραστηριότητες. (Porter, M.) ΚΥΡΙΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ : 1. Διαχείριση εισερχομένων και εξερχομένων. 2. Διοίκηση παραγωγής. 3. Μάρκετινγκ. 4. Πωλήσεις και υπηρεσίες μετά την πώληση. ΔΕΥΤΕΡΕΥΟΥΣΕΣ / ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ 1. Προμήθειες, 2. Έρευνα και ανάπτυξη. 3. Διαχείριση ανθρωπίνων πόρων. 4. Στρατηγικός σχεδιασμός. 15

Η αλυσίδα αξίας κατά Hofer & Schendel 100% 16 Προστιθέμενη αξία Έρευνα και ανάπτυξη 2.Αγορές. 3.Διαχείριση εισερχομένων. 4.Παραγωγή. 5.Πωλήσεις & Μάρκετινγκ 6.Διαχείριση εξερχομένων 7.Εξυπηρέτηση πελατών

E ρωτήσεις Ποια είναι τα στοιχεία που χαρακτηρίζουν ένα σταθερό, δυναμικό και ένα ταραχώδες περιβάλλον ; Σε ποια από αυτά μπορεί να λειτουργήσει ορθολογικά και αποτελεσματικά μια σύγχρονη οικονομική μονάδα ; Διερευνήστε και καταγράψτε τους πολιτικούς, οικονομικούς, κοινωνικούς και τεχνολογικούς παράγοντες που επηρεάζουν την εύρυθμη λειτουργία μιας επιχείρησης. Σε ποιο από τα είδη περιβάλλοντος ( εσωτερικό, εξωτερικό ) οφείλει να δώσει ιδιαίτερη έμφαση μια επιχείρηση ώστε να εξασφαλίσει διαχρονικά τη βιωσιμότητα και την ευημερία της ; 17