Θέμα: Ενδυμασία και μόδα. Ανάγκη ή πολιτισμός; Ερευνητική εργασία 1 ο Γενικό Λύκειο Βόλου Α΄ Τάξη Λυκείου
Ομάδες Εργασίας: Passion for Fashion Αναποφάσιστες Motion Life
Life Team: Κουτρουμάνου Στέλλα Οικονομίδη Χρυσάνθη Σιώμου Νικολέτα Τζιούβελη Μαρία Τσιούμαρη Ιωάννα Motion Team: Βέργου Ελένη Μαρία Γκριναφίδη Ασπασία Θεοδωροπούλου Ευαγγελία Νικήτα Νύκτα Μαλαμίτσα Σέλα Ξένια
Αναποφάσιστες: Γιαννίκου Δέσποινα Κελαιδώνη Κωνσταντίνα Κυριάκου Σταυρούλα Φαβίου Ελένη Χατζηαθανασίου Ευριδίκη Μαρία Pashion for Fashion: Αθανασίου Μιχαήλα Κατσιμπέρη Ευαγγελία Κιουλαφλή Βικτώρια Κριτσίνη Μαρία Γεωργία
Οι Motion, οι Life και οι Αναποφάσιστες μαζί βρήκαν τις Pashion for Fashion και γίναν ομάδα δυνατή. Γεμάτες ενεργητικότητα και θέληση πολύ κάνουν τη Μόδα πιο σημαντική! Υπομονή και επιμονή είναι τα χαρακτηριστικά τους και έτσι αναδεικνύουνε την ομορφιά τους.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ
«Πόσο η εξωτερική εμφάνιση είναι συνάρτηση της εσωτερικής μας δομής φαίνεται από το γεγονός ότι και μόνο από τον τρόπο που ντύνεται ο άνθρωπος μπορεί να μαντέψει κανείς το επάγγελμα, την κοινωνική θέση, την παιδεία του, αλλά και πολλές πτυχές του χαρακτήρα του» (Ευάγγελος Παπανούτσος) Το ένδυμα είναι η ταυτότητα της προσωπικότητας μας Προσδιορίζει : την ηλικία, το φύλο, την εποχή, την οικονομική μας κατάσταση, το πολιτιστικό μας επίπεδο, τις θρησκευτικές μας αντιλήψεις, τις αρχές τις παραδόσεις μας, την εθνικότητα μας, τον τόπο καταγωγής μας. Ράσο-ιερέας, άσπρη μπλούζα -γιατρός, μικρό στρόγγυλο κάλυμμα στο κεφάλι-Εβραίοι, τσαντόρ- μουσουλμάνες Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Η ενδυμασία είναι το καλειδοσκόπιο όλων των αλλαγών παρουσιάζει την εικόνα των εποχών
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ «Μας φτάνει να κοιτάξουμε τον εαυτό μας, να τον αισθανθούμε μέσα στα φορέματα μας, για να ξέρουμε τι είμαστε : αστοί μέσα στο πανωφόρι, εργάτες κάτω από το σκούφο, αγρότες απάνω στα χοντρά παπούτσια …..Επειδή φορώ ορισμένη στολή, οι άλλοι με μεταχειρίζονται κατά τη θέση μου και έτσι αποκτώ κοινωνική συνείδηση του εαυτού μου…» «Ο Carlyle, προτείνει να κάνουμε ένα «νοερό» πείραμα, για να βεβαιωθούμε πόσο αξίζουν οι μεγάλοι τιτλούχοι της κοινωνίας :υποθέστε ότι σε μια soire de gala της Όπερας πέφτουν και εξαφανίζονται τα ρούχα όλων των θεατών, μπορείτε πια να ξεχωρίσετε τον βασιλέα από τον ταξιθέτη, τη στρατηγίνα από από τη σιδερώτρια της σκηνής;….. Μαζί με το φόρεμα πάει και ο κοινωνικός διαφορισμός….» Ευάγγελος Παπανούτσος
ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ Η μόδα στα πρώτα της στάδια επηρεαζόταν από το ντύσιμο της αριστοκρατικής τάξης και αναπτύχθηκε παράλληλα με την τάξη των αστών. Δηλαδή οι πρώτοι αστοί αντέγραφαν τον τρόπο ζωής των αριστοκρατών αλλά όχι πάντα επιτυχημένα. Ενώ οι αριστοκράτες είχαν στην διάθεσή τους, τους κορυφαίους τεχνίτες της εποχής όπως και τα χρήματα να πληρώσουν τα καλύτερα υλικά, οι αστοί ακολουθούσαν με αντιγραφές υποδεέστερες καλλιτεχνικά και φτηνότερα υλικά …. Έτσι δημιουργήθηκε το kitsch.
Το σχολείο του χθες και του σήμερα
ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΟΔΙΑ Η μπλε σχολική ποδιά, χρόνια ολόκληρα στο παρελθόν, μαρτυρούσε την ιδιότητα του μαθητή, υπηρετούσε την ομοιομορφία των μελών της μαθητικής κοινότητας, κατά ορισμένες απόψεις και την συνοχή της. Σαν Σήμερα, εικοσιοκτώ χρόνια πριν, η σχολική ποδιά «πέρασε» στο παρελθόν. Το κυβερνητικό μέτρο χαιρετίστηκε από μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, ως ένδειξη εκδημοκρατισμού, πλουραλισμού, ελευθερίας στην ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η ύπαρξή της δεν εξυπηρετούσε πια καμιά ανάγκη και όλοι αυτοί οι εκφρασμένοι φόβοι περί ανεξέλεγκτης εισαγωγής της μόδας στα σχολεία και της ύπαρξης ενδυματολογικών ανταγωνισμών μεταξύ των μαθητών, στις περισσότερες περιπτώσεις διαψεύστηκαν. Οι μαθητές, απεκδύθηκαν με μεγάλη ευκολία την μπλε στολή τους.