Θέμα: Ενδυμασία και μόδα. Ανάγκη ή πολιτισμός; Ερευνητική εργασία 1 ο Γενικό Λύκειο Βόλου Α΄ Τάξη Λυκείου.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Η διαστρέβλωση της ιστορίας και ο αντικομουνισμός στην εκπαίδευση.
Advertisements

ΕΙΣΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΤΟΠΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ: Ταξιδεύοντας από το χθες
«Ενδυμασία και πολιτισμός: πορεία μέσα στο χρόνο»...
ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ - ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ
Παρουσίαση από τους μαθητές της 5Α Τάξης Anna Thomas Οι απόψεις των παιδιών και των δασκάλων για τη σχολική στολή.
ΜΟΔΑ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ.
Ταξιδεύοντας στον κόσμο της Μόδας
Η ευρεία έννοια της μόδας στην ενδυμασία
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
ΥΠΟΘΕΜΑ: Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΗΜΕΡΑ
Η ενδυμασία στο Βυζάντιο
Η ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΟΥ ΧΘΕΣ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ
ΟΜΑΔΑ ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΛΕΞΕΙΣ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ Βασίλης Βασιλειάδης Θοδωρής Βασιλειάδης Γιάννης Βορδάκης Γιώργος Γούλας.
Το φθινόπωρο μέσα από τα μάτια των παιδιών
Ε.Ε. Τα ρούχα μας αυτοί οι άγνωστοι!!!
Α’ ΛΥΚΕΙΟΥ-4ο ΓΕ.Λ. ΚΑΛΑΜΑΡΙΑΣ
Ενδοσχολική Βία Η ενδοσχολική βία είναι μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη , απρόκλητη, συστηματική και επιθετική συμπεριφορά που έχει ως.
Σημασία της ενδυμασίας στη ζωή μας Συντάκτριες: Κωνσταντίνα Βέργου, Σοφία Βέργου, Ελένη Καρβουνίδου, Εύη Τοψαχαλίδου.
Σέβομαι τη διαφορετικότητα
Η ΣΧΕΣΗ ΤΩΝ ΡΟΥΧΩΝ ΜΕ ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ
Αποδόσεις αιτίων.
2ο Γενικό Λύκειο Κέρκυρας Σχ. έτ
ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
Νίκος Παναγιωτόπουλος
Ερευνητική εργασία «Φύλα και επαγγέλματα»
Ξενοφοβια – Χρωμοφοβια Ρατςιςμος
Άλλο μόρφωση και άλλο παιδία και αγωγή
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗΣ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ
Η ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ
ΧΟΥΛΙΑΡΑ ΕΛΕΝΗ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ B2
Ο αγαπημένος μας τραγουδιστής
Τα πράγματα στη μόδα... εξελίσσονται: Εν αρχή ην.... κάτι φυλλαράκια.
ΥΠΟΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΥΠΟΚΟΥΛΤΟΥΡΑ
ΓΕΝΙΚΟ ΛΥΚΕΙΟ ΧΡΥΣΟΥΠΟΛΗΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ
ΦΙΛΙΑ ΕΙΝΑΙ… ΑΠΌ ΤΟΥΣ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΣΚΖ.
Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΣΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΩΝ ΑΙΩΝΩΝ
Η ΕΠΙΔΡΑΣΗ ΤΗΣ ΜΟΔΑΣ ΣΤΟΥΣ ΝΕΟΥΣ
Το νερό 36ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών Σχ. Έτος: Τάξεις: Δ1–Δ2
Επειδή η μόρφωση είναι δικαίωμα για κάθε άνθρωπο.
 έθιμο : κάθε εκδήλωση της κοινωνικής ζωής που διατηρείται και επιβάλλεται από τη συνήθεια και την παράδοση. Κάθε λαός κρατούσε με θρησκευτική ευλάβεια.
1.ΠΟΙΟΙ ΛΟΓΟΙ ΟΔΗΓΟΥΝ ΣΕ ΣΥΓΚΡΟΥΣΗ;
PROJECT : ΤΑ ΡΟΥΧΑ ΜΑΣ Η ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΜΑΣ
Διατροφή και υγεία Πρόγραμμα Αγωγής υγείας Υπεύθυνη δασκάλα : Τσουλφά Μαρία Τάξη Δ΄ Σχ. έτος
Το πρόγραμμα «Ο Ιλυρρικός λαός από το χθες στο σήμερα» Μας έδωσε την ευκαιρία να…
Α΄ ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΓΚΩΜΗΣ ΚΑ
5 η διάλεξη: 30/3/2015 Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική.
Η ενδυμασία και η μόδα στο βυζάντιο Ιστορία Β΄ Γυμνασίου Κεφ.Ε΄.1.
Ερευνητική εργασία Α΄ Λυκείου Μόδα & Ενδυμασία Ανάγκη ή Πολιτισμός Ομάδα: Passion for Fashion Επιμέλεια: Μάργη Κριτσίνη, Ευαγγελία Κατσιμπέρη, Βικτώρια.
 ΠΩΣ βλέπετε τους ανθρώπους που έχουν διαφορετικό χρώμα δέρματος ή ανήκουν σε διαφορετική εθνικότητα από εσάς; Τους θεωρείτε ίσους με εσάς; Δυστυχώς,
Ομαδική εργασία Ελένη Μπαμπίλα Σχολική Σύμβουλος.
2ο ΓYMNΑΣΙΟ ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΟΝ ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ ΤΑΞΗ Α ΘΕΜΑ – Η ΦΙΛΙΑ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ – Η υπεύθυνη καθηγήτρια Βαρβιτσιώτη Κων/να ΠΕ06.
Αφήγηση Παράδειγμα ανάλυσης. Παράγοντες επιλογής Ένα βασικός παράγοντας, για να επιλέξω να γίνω εκπαιδευτικός ήταν ότι και οι δύο μεγαλύτερες αδελφές.
2 η Εργασία «ΟΙ ΕΜΠΟΡΟΙ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ» Πάνος Πλαγάκης Έφη Φλώρου.
Β’ Τάξη Γενικού Λυκείου
«Το σχολείο που ήταν οι δικοί μου, το σχολείο που είμαι και το σχολείο που θα ήθελα να είμαι» ΜΕΛΗ ΟΜΑΔΑΣ Ανοικτόγλου Γιώργος Αϊβαλιώτης Χρήστος.
ΓΛΩΣΣΑ ΤΟΥ ΣΩΜΑΤΟΣ ΝΤΥΣΙΜΟ-ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ
Η ΜΟΔΑ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ:ΧΘΕΣ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ
ΟΜΑΔΑ1 - ΡΑΤΣΙΣΜΟΣ ΜΑΡΙΑ ΣΟΥΡΤΖΙΝΟΥ ΤΖΕΝΗ ΣΤΑΜΟ ΕΛΕΝΗ ΦΩΤΙΑΔΗ
Μαθημα 2ο Τα επαναστατικα κινηματα στην ευρωπη 19ος αιωνασ
2ο Γυμνάσιο Ξυλοκάστρου
Ο ΡΟΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΗΓΗΤΗ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ Καθηγήτρια : Νάνου Χρύσα
1ο ΓΕΛ ΑΜΑΛΙΑΔΑΣ Τμήμα: Α4 Σχ. Έτος: Β΄τετράμηνο
Σχολειο ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΛΟΓΟ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ;
Γερολυμάτου Σταυρούλα ΑΜ: ΣΧΨ
Πολιτική Παιδεία Α’ Λυκείου Διδάσκων: Κοψιδάς Οδυσσέας
Ταυτότητες: Ατομική, Συλλογική, Εθνική, Πολιτισμική
Σύγχρονες Μορφές Ρατσισμού
ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΚΟ ΔΕΝΤΡΟ ΣΚΙΑΘΙΤΑΙΩΝ
ΕΡΕΥΝΗΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ 1ου ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Θέμα: Ενδυμασία και μόδα. Ανάγκη ή πολιτισμός; Ερευνητική εργασία 1 ο Γενικό Λύκειο Βόλου Α΄ Τάξη Λυκείου

Ομάδες Εργασίας: Passion for Fashion Αναποφάσιστες Motion Life

Life Team: Κουτρουμάνου Στέλλα Οικονομίδη Χρυσάνθη Σιώμου Νικολέτα Τζιούβελη Μαρία Τσιούμαρη Ιωάννα Motion Team: Βέργου Ελένη Μαρία Γκριναφίδη Ασπασία Θεοδωροπούλου Ευαγγελία Νικήτα Νύκτα Μαλαμίτσα Σέλα Ξένια

Αναποφάσιστες: Γιαννίκου Δέσποινα Κελαιδώνη Κωνσταντίνα Κυριάκου Σταυρούλα Φαβίου Ελένη Χατζηαθανασίου Ευριδίκη Μαρία Pashion for Fashion: Αθανασίου Μιχαήλα Κατσιμπέρη Ευαγγελία Κιουλαφλή Βικτώρια Κριτσίνη Μαρία Γεωργία

Οι Motion, οι Life και οι Αναποφάσιστες μαζί βρήκαν τις Pashion for Fashion και γίναν ομάδα δυνατή. Γεμάτες ενεργητικότητα και θέληση πολύ κάνουν τη Μόδα πιο σημαντική! Υπομονή και επιμονή είναι τα χαρακτηριστικά τους και έτσι αναδεικνύουνε την ομορφιά τους.

Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΜΕΣΑ ΣΤΟΥΣ ΑΙΩΝΕΣ

«Πόσο η εξωτερική εμφάνιση είναι συνάρτηση της εσωτερικής μας δομής φαίνεται από το γεγονός ότι και μόνο από τον τρόπο που ντύνεται ο άνθρωπος μπορεί να μαντέψει κανείς το επάγγελμα, την κοινωνική θέση, την παιδεία του, αλλά και πολλές πτυχές του χαρακτήρα του» (Ευάγγελος Παπανούτσος) Το ένδυμα είναι η ταυτότητα της προσωπικότητας μας Προσδιορίζει : την ηλικία, το φύλο, την εποχή, την οικονομική μας κατάσταση, το πολιτιστικό μας επίπεδο, τις θρησκευτικές μας αντιλήψεις, τις αρχές τις παραδόσεις μας, την εθνικότητα μας, τον τόπο καταγωγής μας. Ράσο-ιερέας, άσπρη μπλούζα -γιατρός, μικρό στρόγγυλο κάλυμμα στο κεφάλι-Εβραίοι, τσαντόρ- μουσουλμάνες Η ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΩΣ ΕΚΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Η ενδυμασία είναι το καλειδοσκόπιο όλων των αλλαγών παρουσιάζει την εικόνα των εποχών

ΕΝΔΥΜΑΣΙΑ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΕΣ ΘΕΣΕΙΣ «Μας φτάνει να κοιτάξουμε τον εαυτό μας, να τον αισθανθούμε μέσα στα φορέματα μας, για να ξέρουμε τι είμαστε : αστοί μέσα στο πανωφόρι, εργάτες κάτω από το σκούφο, αγρότες απάνω στα χοντρά παπούτσια …..Επειδή φορώ ορισμένη στολή, οι άλλοι με μεταχειρίζονται κατά τη θέση μου και έτσι αποκτώ κοινωνική συνείδηση του εαυτού μου…» «Ο Carlyle, προτείνει να κάνουμε ένα «νοερό» πείραμα, για να βεβαιωθούμε πόσο αξίζουν οι μεγάλοι τιτλούχοι της κοινωνίας :υποθέστε ότι σε μια soire de gala της Όπερας πέφτουν και εξαφανίζονται τα ρούχα όλων των θεατών, μπορείτε πια να ξεχωρίσετε τον βασιλέα από τον ταξιθέτη, τη στρατηγίνα από από τη σιδερώτρια της σκηνής;….. Μαζί με το φόρεμα πάει και ο κοινωνικός διαφορισμός….» Ευάγγελος Παπανούτσος

ΜΟΔΑ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΗ ΤΑΞΗ Η μόδα στα πρώτα της στάδια επηρεαζόταν από το ντύσιμο της αριστοκρατικής τάξης και αναπτύχθηκε παράλληλα με την τάξη των αστών. Δηλαδή οι πρώτοι αστοί αντέγραφαν τον τρόπο ζωής των αριστοκρατών αλλά όχι πάντα επιτυχημένα. Ενώ οι αριστοκράτες είχαν στην διάθεσή τους, τους κορυφαίους τεχνίτες της εποχής όπως και τα χρήματα να πληρώσουν τα καλύτερα υλικά, οι αστοί ακολουθούσαν με αντιγραφές υποδεέστερες καλλιτεχνικά και φτηνότερα υλικά …. Έτσι δημιουργήθηκε το kitsch.

Το σχολείο του χθες και του σήμερα

ΣΧΟΛΙΚΗ ΠΟΔΙΑ Η μπλε σχολική ποδιά, χρόνια ολόκληρα στο παρελθόν, μαρτυρούσε την ιδιότητα του μαθητή, υπηρετούσε την ομοιομορφία των μελών της μαθητικής κοινότητας, κατά ορισμένες απόψεις και την συνοχή της. Σαν Σήμερα, εικοσιοκτώ χρόνια πριν, η σχολική ποδιά «πέρασε» στο παρελθόν. Το κυβερνητικό μέτρο χαιρετίστηκε από μεγάλο κομμάτι της ελληνικής κοινωνίας, ως ένδειξη εκδημοκρατισμού, πλουραλισμού, ελευθερίας στην ανάπτυξη της προσωπικότητας. Η ύπαρξή της δεν εξυπηρετούσε πια καμιά ανάγκη και όλοι αυτοί οι εκφρασμένοι φόβοι περί ανεξέλεγκτης εισαγωγής της μόδας στα σχολεία και της ύπαρξης ενδυματολογικών ανταγωνισμών μεταξύ των μαθητών, στις περισσότερες περιπτώσεις διαψεύστηκαν. Οι μαθητές, απεκδύθηκαν με μεγάλη ευκολία την μπλε στολή τους.