Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Α. Αναλυτικό Α’ Γυμνασίου
Advertisements

ΧΡΗΣΗ ΕΚΠ/ΚΟΥ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ
Φιλοσοφία Ενσωμάτωσης των ΤΠΕ
Ο Ηλεκτρονικός Υπολογιστής
ΟΙ “ MULTI-ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ” ΤΩΝ MULTIMEDIA
Ιδέες Συνεργασιών Η παρουσίαση αυτή απευθύνεται κυρίως στους χρήστες που έχουν εγγραφεί στην πλατφόρμα eTwinning αλλά δεν έχουν συνάψει ακόμα συνεργασία.
Μια εργασία των μαθητών της Στ τάξης
Αναλυτικό Πρόγραμμα για την Πληροφορική στα Πλαίσια της Πιλοτικής Φάσης Εφαρμογής Ολοήμερου Ενιαίου Δημοτικού Σχολείου για τη σχολική χρονιά
«ΣΥΣΤΗΜΑ ΕΝΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΩΝ ΔΗΜΩΝ ΑΤΤΙΚΗΣ: ΣΕΛΙΔΑ»
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Συνάντηση Εκπαιδευτών Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Μέσης Εκπαίδευσης στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής Άνοιξη 2008 Ομάδα Επιμόρφωσης Τ.Π.Ε.
Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού Παιδαγωγικό Ινστιτούτο Αναστασία Οικονόμου, Προϊσταμένη Τομέα Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών σε θέματα.
Ψηφιακό Σχολείο Σύνδεση στο Διαδίκτυο Σύνδεση στο Εσωτερικό Δίκτυο Εξοπλισμός Εργαλεία Τράπεζα Υλικού Παιδαγωγικές Μέθοδοι Αξιοποίησης.
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ & ΤΩΝ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ (ΤΠΕ) ΣΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λάμπρος Πόλκας.
Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Β΄ Επιπέδου Ειδικό Μέρος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (κλάδοι ΠΕ60-70) ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗ ΧΡΗΣΗ ΚΑΙ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗΝ.
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία Ο υπολογιστής ως γνωστικό εργαλείο Γνωστικά εργαλεία θεωρούνται οι εφαρμογές που έχουν δημιουργηθεί με σκοπό να.
Ίδρυμα Ευγενίδη, Καφενείο της επιστήμης, Τεχνολογίες Πληροφορίας & Επικοινωνιών Παιδαγωγική αξιοποίηση Τ. Α. Μικρόπουλος.
Ομάδα Α Διδακτική της Γλώσσας Γ’-Δ’ Δημοτικού
Ένταξη Νέων Τεχνολογιών στο Εκπαιδευτικό Σύστημα και Άτομα με Αναπηρία
ΓΡΑΦΕΙΟ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΥΠΕΠΘ
Τίτλος εκπαιδευτικής δραστηριότητας: «Ασφαλής πλοήγηση στο Διαδίκτυο» Όνομα Εκπαιδευτικού: Μιχαηλίδης Θανάσης Σχολείο: Δ.Σ. Ερατεινού-Πετροπηγής- Ποντολιβάδου.
Ζούμε στην εποχή της ταχύτητας, της αμεσότητας στις πηγές πληροφόρησης αλλά και ενός εξαιρετικά δύσκολου κοινωνικού περιβάλλοντος.
Εφαρμοσμένη Πληροφορική για εκπαιδευτικούς Δημήτρης Αντωνόγλου Νοε 2010.
1. ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ ΠΡΑΞΗΣ ( ) 300 επιμορφωτές επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί (ΠΕ02, ΠΕ03, ΠΕ04, ΠΕ60/70) 2.
Στοιχεία από τη μεταπτυχιακή εργασία της ΜΑΡΙΝΑΣ ΚΡΑΣΑΝΑΚΗ, 2007
Α Θ Η Ν Α Ϊ Κ Ο Κ Ε Ν Τ Ρ Ο Ε Ρ Ε Υ Ν Ω Ν Έρευνα Web Id. Τεχνικές Προδιαγραφές.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Οι ΤΠΕ στην εκπ/κή διδακτική διαδικασία
Διερεύνηση της χρήσης των τεχνολογιών πληροφορίας και επικοινωνίας από εκπαιδευτικούς Φυσικής Αγωγής Αν. Χατζηπαρασίδης, Π. Αντωνίου,Β. Γούργουλης, Ευαγ.
Απομακρυσμένη Εκπαίδευση
Ενότητα 1.1,1.2,1.3 Ρόλος των ΤΠΕ στη δόμηση της κοινωνίας της Γνώσης, Ένταξη των ΤΠΕ στα πλαίσια των στόχων της εκπαίδευσης για το 2010 και επιμόρφωση.
Ενημερωτική Ημερίδα Εκπαιδευτικών ΣΕΠ
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ Λογισμικό της Εκπαίδευσης Κωστής Οικονομίδης ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ.
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες Ονομ/νυμο Επιμορφωτή Επιμορφωτής: Ονομ/νυμο Επιμορφωτή ΥΠΕΠΘ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ «ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ»
Καλέμας Απόστολος, ΚΣΕ ΔΗΜΗΤΡΑ, Λάρισα Μάιος 2008 Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη χρήση και αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διδακτική διαδικασία Αναλυτικό.
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική διαδικασία Επιμόρφωση των πε 03 στην χρήση και αξιοποίηση των τ.π.ε. στην εκπαιδευτική.
Πρόγραμμα Ενδοσχολικής Επιμόρφωσης στις ΤΠΕ ΝΤ και Εκπαίδευση Μάινας Διονύσιος Επιμορφωτής ΠΕ2.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
Υπ.Ε.Π.Θ. - Infosystem 99 Υπ.Ε.Π.Θ. Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Τμήμα Δ΄ Γραφείο Υπολογιστικών & Δικτυακών Τεχνολογιών
Κυριακή Σεβεντεκίδου, ΠΕ02
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου Πανεπιστήμιο Πατρών, Τμήμα Επιστημών της Εκπαίδευσης & της Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου.
Στέκομαι, περπατώ…φρενάρω
ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ ΤΙΤΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δικαιούχος φορέας Συμπράττοντες φορείς ● Επιμόρφωση εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση.
Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΩΣ ΞΕΝΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΣΤΙΣ ΗΠΑ ΠΡΟΚΛΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ ΣΟΦΙΑ ΜΑΤΖΑΡΙΩΤΗ - ΚΩΣΤΑΡΑ.
Κυριάκος Χαραλάμπους Ενσωμάτωση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην οργάνωση, διαχείριση και διοίκηση της.
Προγραμματισμός και οργάνωση διδακτέας ύλης, εκπόνηση σχεδίου μαθήματος 1.
Εκπαιδευτική Τεχνολογία και Διδασκαλία (Roblyer) Ε. Αλεξοπούλου, Ε.Π.ΠΑΙ.Κ., Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Ενσωμάτωση εργαλείων.
Εκπαιδευτικό Λογισμικό Πρόγραμμα Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών Δημοτικής στην Εκπαιδευτική Εφαρμογή της Πληροφορικής – Π4β Ομάδα Επιμόρφωσης ΤΠΕ Παιδαγωγικό.
Συγγράμματα Γκιμπερίτης Βαγγέλης Δεξιότητες στην Κοινωνία της Πληροφορίας – Εφαρμογές Πληροφορικής. Γουλτίδης, Χρήστος ECDL /10/2009.
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Βασίλης Γαργανουράκης Φυσικός – Υπεύθυνος 2ου ΕΚΦΕ Ηρακλείου
Βασικές δεξιότητες στις ΤΠΕ
Έμυ Χ. Τμήμα: ΣΤ2 25o Δημοτικό Σχολείο Περιστερίου
Οι εκπαιδευτικές τεχνολογίες
Ένας Χρόνος ΠΕΑΠ Επίκουρη Καθηγήτρια Ευδοκία Καραβά
«Επιμόρφωση εκπαιδευτικών για την αξιοποίηση και την εφαρμογή των ΤΠΕ στη διδακτική πράξη» Έλενα Βλαχογιάννη
1η περΙοδος επιμΟρφωσης Β1 επιπΕδου Τ.Π.Ε., ΜΑΪος – ΙοΥνιος 2017
Καθηκοντα και αρμοδιοτητεσ των Σχολικων συμβουλων
Διαχείριση πληροφοριών και επικοινωνίες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ
ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΗ ΣΟΥΙΤΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΩΝ
Εικονογράφηση: Πριάμη Ευγενία
ΠΑΚΕ Δυτικής Ελλάδας – Πελοποννήσου
Οργάνωση Διδασκαλίας 8/10/2018.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Η χρήση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας από τους διευθυντές δημοτικής εκπαίδευσης για σκοπούς οργάνωσης και διοίκησης της σχολικής μονάδας - Αποτελέσματα έρευνας Φώτος Παπαϊωάννου Μάρτιος 2009

H ταυτότητα της έρευνας Μορφή έρευνας Μεικτή έρευνα (ποσοτική και ποιοτική). Χρόνος διεξαγωγής Από Απρίλη μέχρι Ιούνη Πληθυσμός 336 διευθυντές / διευθύντριες δημοτικής εκπαίδευσης (36.3% άντρες και 63.7% γυναίκες). Δείγμα 250 διευθυντές / διευθύντριες. Μέθοδος στρωματοποιημένης τυχαίας δειγματοληψίας. Συλλογή δεδομένων 131 ερωτηματολόγια επιστράφηκαν συμπληρωμένα (ποσοστό επιστροφής: 52.4% του δείγματος ή 37.7% του πληθυσμού των διευθυντών / διευθυντριών).

Δημογραφικά στοιχεία έρευνας Φύλο Άντρες: 35.1% Γυναίκες: 64.9% Πρόσβαση σε Η/Υ και διαδίκτυο στο σπίτι: 84.7% και 79.4% αντίστοιχα Εμπειρία χρήσης Η/Υ: - περισσότερα από 10 χρόνια εμπειρία χρήσης: 31.3% -λιγότερα από 10 χρόνια εμπειρία χρήσης: 68.7% Πρόσβαση σε Η/Υ στα σχολεία: (α) στο γραφείο του διευθυντή: 65.6%, (β) στο γραφείο των δασκάλων: 84.7%, (γ) σε εργαστήρια υπολογιστών: 60.3%.

Ενδοϋπηρεσιακή εκπαίδευση - Επιμόρφωση Οι διευθυντές / διευθύντριες δημοτικής εκπαίδευσης έχουν παρακολουθήσει εκπαιδευτικά σεμινάρια για εκμάθηση: χρήσης του Η/Υ για προσωπικούς λόγους: 78.6%, τρόπων αξιοποίησης του Η/Υ στη διδασκαλία και τη μάθηση: 63.4%, τρόπων αξιοποίησης του Η/Υ στην επιτέλεση των διοικητικών και οργανωτικών τους καθηκόντων:17.6%.

Πόσο ικανοί αισθάνονται οι διευθυντές / διευθύντριες δημοτικής εκπαίδευσης στη χρήση των ΤΠΕ; Σε γενικές γραμμές, οι διευθυντές / διευθύντριες δεν αισθάνονται πολύ ικανοί / ικανές στη χρήση των ΤΠΕ. Δεξιότητες διευθυντών / διευθυντριών στη χρήση ΤΠΕ για: N Μ.Ο. Τ.Α. Προσωπικούς λόγους Την ημερήσια προετοιμασία / προγραμματισμό τους Τη διδασκαλία στην τάξη Την εκτέλεση των οργανωτικών και διοικητικών τους καθηκόντων Κλίμακα: 1=Καθόλου ικανοποιητικές, 2=Λίγο ικανοποιητικές, 3=Μέτριες, 4=Πολύ ικανοποιητικές, 5=Πάρα πολύ ικανοποιητικές.

Πόσο ικανοί αισθάνονται οι διευθυντές / διευθύντριες δημοτικής εκπαίδευσης στην επιτέλεση διάφορων ενεργειών στον Ηλεκτρονικό Υπολογιστή; Οι διευθυντές / διευθύντριες αισθάνονται αρκετά ικανοί στη χρήση επεξεργαστή κειμένου και στη χρήση μηχανής αναζήτησης στο διαδίκτυο. Δεξιότητες επιτέλεσης των πιο κάτω ενεργειών στον Η/Υ N Μ.Ο. Τ.Α. Χρήση επεξεργαστή κειμένου (Microsoft Word) Χρήση μηχανής αναζήτησης (π.χ. Google) στο διαδίκτυο Γράψιμο και αποστολή ενός ηλεκτρονικού μηνύματος ( ) Δημιουργία και επεξεργασία παρουσίασης στο PowerPoint Χρήση εκπαιδευτικών λογισμικών προγραμμάτων Χρήση βιντεοπροβολέα (video projector) Χρήση σαρωτή (scanner) Χρήση ψηφιακής κάμερας (digital camera) Δημιουργία / επεξεργασία ενός λογιστικού φύλλου (Excel) Δημιουργία / επεξεργασία βάσης δεδομένων (Access) Κλίμακα: 1=Καθόλου ικανοποιητικές, 2=Λίγο ικανοποιητικές, 3=Μέτριες, 4=Πολύ ικανοποιητικές, 5=Πάρα πολύ ικανοποιητικές.

Οι διευθυντές / διευθύντριες χρησιμοποιούν τον Η/Υ στο σχολείο και στο σπίτι τους μερικές φορές την εβδομάδα. Δηλώσεις N Μ.Ο. Τ.Α. Χρησιμοποιώ τον Η/Υ στο σχολείο Χρησιμοποιώ τον Η/Υ στο σπίτι Κλίμακα: 1=Ποτέ, 2=Μερικές φορές το χρόνο, 3=Μερικές φορές το μήνα, 4=Μερικές φορές την εβδομάδα, 5=Καθημερινά

Συχνότητα χρήσης ΤΠΕ Εφαρμογές / προγράμματα του Η/Υ που χρησιμοποιούν οι διευθυντές / διευθύντριες για: Διδακτικούς Διοικητικούς & Οργανωτικούς Προσωπικούς σκοπούς σκοπούς σκοπούς N M.Ο. Τ.Α. N M.Ο. Τ.Α. N M.Ο. Τ.Α. Επεξεργαστής κειμένου Φυλλομετρητής διαδικτύου Εκπαιδευτικό λογισμικό Βιντεοπροβολέας Λογισμικό παρουσιάσεων Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο Σαρωτής Ψηφιακή κάμερα Λογιστικά φύλλα Βάσεις δεδομένων Κλίμακα: 1=Ποτέ, 2=Μερικές φορές το χρόνο, 3=Μερικές φορές το μήνα, 4=Μερικές φορές την εβδομάδα, 5=Καθημερινά Οι διευθυντές / διευθύντριες χρησιμοποιούν τον Η/Υ συχνότερα για προσωπικούς σκοπούς, μετά για διοικητικούς και οργανωτικούς σκοπούς και τέλος για διδακτικούς σκοπούς.

Απόψεις που ενδιαφέρουν... «Ο Η/Υ έχει αυξήσει την ταχύτητα με την οποία εκτελώ αρκετά από τα καθήκοντά μου, εξοικονομώντας μου πολύτιμο χρόνο.» «Στο σχολείο μας έχουμε επιτύχει την ένταξη της τεχνολογίας στο καθημερινό μας πρόγραμμα. Πρέπει όμως να τονίσω ότι η ένταξη της τεχνολογίας είναι ένας στόχος που τέθηκε πριν από έξι χρόνια και όλα αυτά τα χρόνια εγώ και οι δάσκαλοί μου κάναμε τεράστιες προσπάθειες για την επίτευξή του.» «Διευθυντές οι οποίοι είναι ικανοί χρήστες του Η/Υ και παρακολουθούν ανελλιπώς σχετικά επιμορφωτικά σεμινάρια έχουν μεγαλύτερη ικανότητα στο να αντιμετωπίζουν προβλήματα που παρουσιάζονται αλλά και να αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες ώστε να ενταχθούν οι Η/Υ στο σχολείο τους.»

Πώς προδιαγράφεται το μέλλον της ενσωμάτωσης των ΤΠΕ στα σχολεία μας;