Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΗ
Advertisements

Αξιολόγηση σεναρίου Νότα Σεφερλή
Ενημέρωση και αγωγή υγείας για τη νέα γρίπη στα σχολεία Α. Ξεκαλάκη Παιδίατρος Δ/νση Κοινωνικής και Αναπτυξιακής Παιδιατρικής Ινστιτούτο Υγείας του Παιδιού.
ΗΜΕΡΙΔΑ «Λόγος και Αντίλογος για την Επιλογή και Αξιολόγηση των Εκπαιδευτικών : Τάσεις και Προβληματισμοί» Σάββατο, 13 Απριλίου 2013 Ανάπτυξη Μηχανισμών.
Επιτροπή Στρατηγικού Σχεδιασμού Π.Θ Γέμτος Θεοφάνης Καθηγητής, Τμήμα Γεωπονίας Φυτικής Παραγωγής και Αγροτικού Περιβάλλοντος.
Διδακτικές στρατηγικές Oδηγίες για βέλτιστες συνθήκες μάθησης Gagné.
Μάριος Στυλιανίδης Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ 26/2/2011
ΦΑΣΕΙΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ Προσδιορισμός του διδακτικού στόχου, των κριτηρίων και των στοιχείων της αξιολόγησης Επιλογή της τεχνικής Ερμηνεία των πληροφοριών Αποτύπωση.
Φιλοθέη-Ψυχικό 2013 Διαδικασία Αυτοαξιολόγησης στη Σχολική Μονάδα
«Ενδυναμώνοντας την Παιδαγωγική Αυτονομία
Εκπαιδευτικοι εν δρασει νεα πολυτροπικη διδακτικη
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Συμμετοχή στο πρόγραμμα : «Η Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη ως πλαίσιο Εκπαίδευσης Νεοδιορισθέντων Εκπαιδευτικών: Ποιοτικοί Εκπαιδευτικοί για Ποιοτική.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Δ.Ε.
Εκπαιδευτική ηγεσία στον 21ο αιώνα: Στήριξη του ηγέτη στη δημιουργία ενός σχολείου - «κοινότητας μάθησης» Δρ Αθ. Μιχαηλίδου – Ευριπίδου Διευθύντρια.
Έρευνα στην Εκπαίδευση και την Παιδεία. Οι εμπειρίες του Κέντρου Εκπαιδευτικής Έρευνας. Καθηγητής Κωνσταντίνος Αποστολόπουλος, Μέλος ΕΣET Αντιπρόεδρος.
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Ενότητα Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ Οι Άνθρωποι είναι το πιο σημαντικό κεφάλαιο κάθε Οργανισμού Η Ανάπτυξη του Προσωπικού μπορεί να γίνει με τρόπο ωφέλιμο και για τον Ίδιο.
Μια τοπική εμπορική επιχείρηση προσφέρει στο σχολείο σας τα εκπαιδευτικά υλικά για τις Φυσικές επιστήμ ες. Τα υλικά έχουν υψηλή ποιότητα, είναι έγχρωμα.
Αξιολόγηση στη φυσική αγωγή
ΑΤΟΜΙΚΟΣ ΦΑΚΕΛΟΣ ΜΑΘΗΤΗ – ΦΑΚΕΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΜΑΘΗΤΗ
Ο ρόλος του βοηθού διευθυντή στο σημερινό σχολείο. Ψηλές προσδοκίες – Σκληρή πραγματικότητα Σχολική Ηγεσία Σάββατο 10 Μαρτίου 2012 Δημοτικό Κωνσταντινουπόλεως.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗΣ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της.
Η ΣΥΜΒΟΛΗ ΤΩΝ ΓΟΝΕΩΝ ΣΤΗΝ ΠΡΟΩΘΗΣΗ ΤΗΣ ΜΑΘΗΣΗΣ: ΠΟΡΙΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ Λεωνίδας Κυριακίδης Τμήμα Επιστημών της Αγωγής,
Ένα ολοκληρωμένο μοντέλο Παιδαγωγικής Διαχείρισης Ποιότητας
ΔΟΜΗ ΤΟΥ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ»
Η κοινωνία εμπιστεύεται το σχολείο Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στη Σχολική Μονάδα Ο θεσμός.
Σχεδίαση εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων με την αξιοποίηση των ΤΠΕ Οι ΤΠΕ χαρακτηρίζονται ως μέσο αναδιομόρφωσης της εκπ/κής πρακτικής. Μέσο συμπληρωματικό.
Δρ Μάριος Στυλιανίδης, ΕΔΕ ΥΠΠ
ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΣΤΟΧΟΙ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ
1. Ποιοτική Αναβάθμιση της Εκπαίδευσης στην Κύπρο
… ένα σχολείο για όλους… μαθητές, γονείς, κοινότητα Ευγενία Νιάκα: Σχολική Σύμβουλος Περιφερειακή Υπεύθυνη Συντονισμού του Προγράμματος ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
«ΤΟΠΙΚΗ ΚΑΙ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗ»
Ποιότητα και αποτελεσματικότητα στην Εκπαίδευση: Παράγοντες που την επηρεάζουν Συνέδριο του Εκπαιδευτικού Ομίλου Κύπρου Σάββατο 24 Οκτωβρίου, 2015.
Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ Δημοτικό Σχολείο Κωνσταντινουπόλεως Λευκωσία 22 Νοεμβρίου ος Στόχος υπό έμφαση : «Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ & ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΝΘΡΩΠΙΝΟΥ ΔΥΝΑΜΙΚΟΥ ΣΤΗ ΣΧΟΛΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ: Η ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΡΟΚΛΗΣΗ Δρ. Παρασκευή Χατζηπαναγιώτου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Επιστημών της.
Αποτελεσματικότητα της σχολικής μονάδας: ο ρόλος του διευθυντή Μαργαρίτα Χριστοφορίδου 14 Μαρτίου 2013.
Ανάπτυξη – Βελτίωση του Ανθρώπινου Δυναμικού
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΦΡΑΣΗΣ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΕΛΛΗ ΜΟΥΡΑΤΗ-ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΙΔΙΟΥ 1.
Δρ. Μάριος Παντελή (EdD)
«Βελτίωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων»
Επαγγελματική ανάπτυξη: κάποια γενικά χαρακτηριστικά
Αυτονομία σχολικής μονάδας στο κυπριακό εκπαιδευτικό συγκείμενο Δρ Θεόδωρος Θεοδώρου Παρουσίαση στο συνέδριο «Εκπαιδευτική διοίκηση και ηγεσία στην Κύπρο.
Αξιολογηση εκπαιδευτικου εργου
Εύη Μακρή-Μπότσαρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας
Επιβλέπουσα Καθηγήτρια: Βασιλική Ασκητοπούλου
Μάθημα: Ιστορία και πολιτισμός Ιστορία και πολιτισμός στην εκπαίδευση Etta R. Hollins Κεφάλαιο 8: Μετασχηματισμός της επαγγελματικής πρακτικής Διδάσκον:Α.Ανδρέου.
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου
ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΜΟΝΑΔΩΝ
Αυτονομία Σχολικών Μονάδων στο Κυπριακό Εκπαιδευτικό Σύστημα
ΔΙΗΜΕΡΙΔΑ για το μάθημα της ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ Αθήνα, 1-2 Απριλίου 2005
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ-ΗΓΕΤΕΣ ΚΑΙ Η ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗ ΤΟΥΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗ
Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου στην Προσχολική Εκπαίδευση
«Διαμορφωτική αξιολόγηση εκπαιδευτικού: Προκλήσεις και δυνατότητες»
1ος υπό έμφαση στόχος - ΥΠΠ
Φορεις και μορφες αξιολογησης: 2Ο Μαθημα
Εναλλακτικές εφαρμογές αξιολόγησης
Εναλλακτικές μορφές εκπαιδευτικής αξιολόγησης
3D Printing και παιδί Βιβλιογραφικές αναφορές που ξεκινούν από την δεκαετία του ’70 (Growing Up Suburban, Edward A. Wynne) επισημαίνουν ότι “Το γενικότερο.
σχολικη αυτονομια μεσα στον συγκεντρωτισμο (. ;)
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Αποτελεσματικός εκπαιδευτικός και αποτελεσματική διδασκαλία
Διεθνείς έρευνες (PISA) και κυπριακό εκπαιδευτικό σύστηµα: δεδοµένα και προβληµατισµοί Δρ Αθ. Μιχαηλίδου Διευθύντρια Παιδαγωγικού Ινστιτούτου.
Γενική Εκτίμηση (άπαξ)
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Best practices - Benchmarking
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Εκπαιδευτική Ημερίδα ΑΚΙΔΑ « Σχολική Ηγεσία » 14/3/2013, CIIM Λευκωσία Δρ Μάριος Στυλιανίδης

Ο διευθυντής εργάζεται σε ένα πολύπλοκο και συνεχώς μεταβαλλόμενο γεμάτο προκλήσεις περιβάλλον, διευθύνοντας το σχολείο του σήμερα και έχοντας συναίσθηση των αναγκών του αύριο Διεθνές συγκείμενο Κυ π ριακό συγκείμενο Μοναδικότητα κάθε σχολείου μέσα στην κοινότητά του Σχολικός ηγέτης

Δεύτερη Σύνοδος Κορυφής για το Επάγγελμα του Εκπαιδευτικού Νέα Υόρκη, Μάρτης 2012 Υπουργείο Παιδείας Η. Π. Α. Ο. Ο. Σ. Α. Εκπαιδευτική Διεθνής 2012 Διεθνής εμπειρία και πρακτική Ανάλυση δεδομένων PISA για μεταρρυθμίσεις και πολιτικές που αναπτύσσουν τα πετυχημένα εκπαιδευτικά συστήματα Πώς μπορεί να βελτιωθεί η ποιότητα και αποτελεσματικότητα των δασκάλων και των σχολικών ηγετών ; 34 χώρες μέλη ΟΟΣΑ και 31 άλλες χώρες

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 1

α ) Σημαντική ευθύνη στην ανάπτυξη πολιτικών για αξιολόγηση της προόδου των μαθητών Μόνο ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » Α Κοινή ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » και « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Β Μόνο ευθύνη « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Γ OECD average66* Shanghai Korea Finland Hong Kong 9370 Greece (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν το Α ή το Β ή το Γ

β ) Σημαντική ευθύνη στην επιλογή των σχολικών εγχειριδίων Μόνο ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » Α Κοινή ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » και « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Β Μόνο ευθύνη « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Γ OECD average78* Shanghai Korea Finland Hong Kong9370 Greece7885 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν το Α ή το Β ή το Γ

γ ) Σημαντική ευθύνη στον καθορισμό του περιεχομένου ( ύλης ) κάθε μαθήματος Μόνο ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » Α Κοινή ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » και « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Β Μόνο ευθύνη « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Γ OECD average45* Shanghai Korea Finland Hong Kong Greece1396 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν το Α ή το Β ή το Γ

δ ) Σημαντική ευθύνη στον καθορισμό των μαθημάτων που θα διδάσκονται Μόνο ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » Α Κοινή ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » και « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Β Μόνο ευθύνη « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Γ OECD average50* Shanghai Korea Finland Hong Kong Greece6588 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν το Α ή το Β ή το Γ

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 2

Πόση είναι η αυτονομία των σχολείων στη διαχείριση - κατανομή των πόρων ; OECD average Καθήκοντα Μόνο ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » Α Κοινή ευθύνη « διευθυντών ή / και εκπαιδευτικών » και « κεντρικής ή περιφερ. αρχής » Β Μόνο ευθύνη « κεντρικής ή περιφερειακής αρχής » Γ Πρόσληψη εκπ / κών 61*1425 Απόλυση εκπ / κών Καθορ. αρχικού μισθού Καθορ. προσαυξήσεων Ετοιμασία Προϋπολογ Αποφάσεις διανομής του μέσα στο σχολείο (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν το Α ή το Β ή το Γ

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 3

Δραστηριότητες και συμπεριφορές σχολικών ηγετών μέσα στα σχολεία ( Ι ) Δραστηριότητες - Συμπεριφορές OECD average 1. Βεβαιώνομαι ότι οι δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης των Ε. συνάδουν με τους στόχους του σχολείου Βεβαιώνομαι ότι οι Ε. εργάζονται σύμφωνα με τους εκπαιδευτικούς στόχους του σχολείου Παρατηρώ διδασκαλίες σε τάξεις Χρησιμοποιώ τα μαθησιακά αποτελέσματα για να καθορίσω τους εκπαιδευτικούς στόχους του σχολείου Δίνω εισηγήσεις στους Ε. για το πώς μπορούν να βελτιώσουν τη διδασκαλία τους 69 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν ότι τα πιο πάνω συμβαίνουν αρκετά ή πολύ συχνά

Δραστηριότητες και συμπεριφορές σχολικών ηγετών μέσα στα σχολεία ( ΙΙ ) Δραστηριότητες - Συμπεριφορές OECD average 6. Παρατηρώ την εργασία - πρόοδο των μαθητών Όταν ένας Ε. αντιμετωπίζει προβλήματα στην τάξη του, παίρνω την πρωτοβουλία να συζητήσω μαζί του Πληροφορώ τους Ε. για προσφερόμενες δυνατότητες βελτίωσης των γνώσεων και των δεξιοτήτων τους Ελέγχω κατά πόσο οι δραστηριότητες στην τάξη είναι σύμφωνες με τους εκπαιδευτικούς μας στόχους Λαμβάνω υπόψη τα αποτελέσματα των αξιολογήσεων των μαθητών για να πάρω αποφάσεις σχετικά με την ανάπτυξη των προγραμμάτων σπουδών 61 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν ότι τα πιο πάνω συμβαίνουν αρκετά ή πολύ συχνά

Δραστηριότητες και συμπεριφορές σχολικών ηγετών μέσα στα σχολεία ( ΙΙΙ ) Δραστηριότητες - Συμπεριφορές OECD average 11. Βεβαιώνομαι ότι είναι ξεκάθαρα τα πράγματα όσον αφορά την ευθύνη του συντονισμού των μαθημάτων Όταν ένας Ε. μου αναφέρει ένα πρόβλημα της τάξης του, το επιλύουμε μαζί Δίνω προσοχή σε προβλήματα πειθαρχίας - συμπεριφοράς στις τάξεις Αναλαμβάνω μαθήματα Ε. που απουσιάζουν έκτακτα 29 (*} Ποσοστό μαθητών που οι διευθυντές τους δήλωσαν ότι τα πιο πάνω συμβαίνουν αρκετά ή πολύ συχνά

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 4

Καθορισμός ρόλων - προτύπων για σχολικούς ηγέτες  Καθορισμός κατεύθυνσης  Οικοδόμηση σχέσεων και ανάπτυξη ανθρώπων  Ανάπτυξη του οργανισμού  Καθοδήγηση εκπαιδευτικού προγράμματος  Διασφάλιση υπευθυνότητας και λογοδοσίας  Διαμόρφωση του μέλλοντος  Καθοδήγηση μάθησης και διδασκαλίας  Ανάπτυξη εαυτού και άλλων  Διοίκηση σχολείου  Διασφάλιση ευθύνης και λογοδοσίας  Ενδυνάμωση κοινότητας Ontario School Leadership Framework National Professional Qualifications for Heads, England

Πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν τα standards; 1. Πλαίσιο επίλυσης προβλήματος και στρατηγικού σχεδιασμού 2. Εργαλείο αναστοχασμού και αυτοαξιολόγησης 3. Βάση καθορισμού και σχεδιασμού ευκαιριών επαγγελματικής ανάπτυξης 4. Πλαίσιο επαγγελματικής μάθησης 5. Πλαίσιο συμβουλευτικής καθοδήγησης των διευθυντικών στελεχών 6. Γνωστοποίηση του ρόλου σε όλους ( γονείς, εκπαιδευτικούς κ. λπ.) 7. Στοιχείο επαγγελματικής αξιολόγησης 8. Για προσέλκυση, ανάπτυξη και στήριξη των διευθυντών 9. Καθοδήγηση της διαχείρισης του εαυτού και των άλλων

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 5

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 5 Στήριξη, αξιολόγηση και ανάπτυξη της διδακτικής επάρκειας - ποιότητας των εκπαιδευτικών 2. Η παρατήρηση και αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών θεωρείται όλο και περισσότερο σημαντική ευθύνη για τους σχολικούς ηγέτες.  Η μορφή, το περιεχόμενο και οι συνέπειες διαφέρουν από χώρα σε χώρα.  Ο σκοπός της αξιολόγησης μπορεί να είναι η διαμορφωτική αξιολόγηση, η εκτίμηση της απόδοσης, ο σχεδιασμός της επαγγελματικής ανάπτυξης και η επιλογή για προαγωγή.  Διαφορές στα κριτήρια : η εκτίμηση της διδακτικής απόδοσης, η επιμόρφωση, η απόδοση των μαθητών.

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 5 Στήριξη, αξιολόγηση και ανάπτυξη της διδακτικής επάρκειας - ποιότητας των εκπαιδευτικών 2. Η παρατήρηση και αξιολόγηση του έργου των εκπαιδευτικών θεωρείται όλο και περισσότερο σημαντική ευθύνη για τους σχολικούς ηγέτες.  Μέσα : παρατήρηση διδασκαλίας, συνέντευξη, αυτοαξιολόγηση, σχέδια μαθήματος, επικοινωνία με γονείς, δεδομένα μαθητών κ. λπ.  Συχνότητα παρατήρησης διδασκαλίας : Ποικίλει από 3-6 φορές το χρόνο (UK) μέχρι μια φορά κάθε 4 χρόνια ( Χιλή ).

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 5 Στήριξη, αξιολόγηση και ανάπτυξη της διδακτικής επάρκειας - ποιότητας των εκπαιδευτικών 3. Η σχολική ηγεσία διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην προαγωγή της επαγγελματικής μάθησης και ανάπτυξης των εκπαιδευτικών.  Περισσότερο διαδεδομένη μορφή οι ενδοσχολικές δραστηριότητες επαγγελματικής ανάπτυξης με τη συμμετοχή όλου του προσωπικού ή μεγάλων ομάδων.  Συχνή διασύνδεση της επαγγελματικής ανάπτυξης με τις αναπτυξιακές προτεραιότητες του σχολείου.  Η υποστήριξη κουλτούρας συνεργασίας στην εργασία θεωρείται σημαντική ευθύνη του σχολικού ηγέτη.  Η προώθηση ανταλλαγών υλικού και ιδεών εξοικονομεί χρόνο και ενέργεια και προωθεί τη μάθηση όλων, ενώ η αμοιβαία υποστήριξη και αλληλοβοήθεια υποβοηθά την αποτελεσματική διαχείριση των δυσκολιών.

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 6

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 7

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 8

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 9

Αποτελεσματικοί σχολικοί ηγέτες ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΤΑΣΕΙΣ 10