Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος,

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Ανάπτυξη, εφαρμογή και αξιολόγηση εκπαιδευτικού σεναρίου Νότα Σεφερλή
Advertisements

Νοέμβριος 2009 Κατερίνα Φυτράκη Φιλόλογος ΜΑ
Πανελλήνιο Ψηφιακό Αποθετήριο Μαθησιακών Αντικειμένων
Η Εκπαίδευση στην εποχή των ΤΠΕ
ΤΙΤΛΟΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ. Εισαγωγικός τομέας και προκαταρτική φάση •Μικρή Περιγραφή: •Λεξιλόγιο: •Κοινό που απευθύνεται:Σε μαθητές της ΧΥΖ τάξης (γυμνασίου,
Το μάθημα της Πληροφορικής Η πραγματικότητα σήμερα!!! ΗΥ-302:Διδακτική της Πληροφορικής Επιμέλεια-Παρουσίαση Γεωργία Αδαμοπούλου Εύα Νοικοκυράκη.
ΞΑΝΘΗ 2013, 2ο ΣΕΚ ΞΑΝΘΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΤΠΕ ΣΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΑΞΗ ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΗΣ : ΓΙΑΝΝΗΣ ΚΟΥΤΙΔΗΣ Μαθηματικός.
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ Διαδραστικοί πίνακες Δέγγλερη Σοφία.
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2. Σύγχρονες θεωρίες στη Διδακτική – δημιουργία πλαισίου εκπ/κών σεναρίων / δραστηριοτήτων / διδακτικού υλικού με τη διαμεσολάβηση των ΤΠΕ Επιμορφώτρια:
Tσουλής Μιλτιάδης: – Βασικές έννοιες στη Διδακτική με την υποστήριξη των ΤΠΕ.
Ε1) 2.4 Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγραμμάτων ταυτοτήτων
Ενότητα 2.2 Σύγχρονες προσεγγίσεις στη Διδακτική μεθοδολογία
Εν. 2.4 Γενικού Μέρους Εν. 6.5 & 6.6 Ειδικού Μέρους Το εκπαιδευτικό σενάριο Νότα Σεφερλή
ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΔΕΓΓΙΣΕΙΣ Η θεωρία της δραστηριότητας Δέγγλερη Σοφία.
Σενάρια διδασκαλίας ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ.
Η Διδασκαλία των ΤΠΕ στα Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ
Η προσομοίωση 11/12/2014 Υοu 4 Teachers Πώς οι εκπαιδευτικοί αντιλαμβάνονται την προσομοίωση  Συζήτηση και καταγραφή εκπαιδευτικών εμπειριών 11/12/2014.
Jigsaw: Τί είναι;.
Η χρήση του Kidspiration στη Διδασκαλία της Γλώσσας
Σενάριο.
Γεωρ. Λασκαράκης Εισήγηση με θέμα
Διδακτικά σενάρια.
Ανδρέου Μπέττυ Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος Σύμβουλος Γλωσσικού μαθήματος ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006 ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2006.
Ημερίδα : «Οι Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση » Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία Οι ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Επιστημολογική Επάρκεια
Η διδασκαλία ως διαδικασία διαμόρφωσης εγγράμματων ταυτοτήτων Ειδικό Μέρος Ενότητα Ι, 2.4.
ΓΕΝΙΚΕΣ ΚΑΤΕΥΘΥΝΣΕΙΣ ΤΗΣ ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗΣ ΤΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ ΣΤΗΝ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΗ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ (ΤΠΕ) Εύη Μακρή - Μ.
Αξιολόγηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού “21 εν πλω" Σεραφείμ Ι. Ζώτης Υποψήφιος Επιμορφωτής ΠΑΚΕ Θεσσαλίας Εργασία 5 ης ενότητας Εκπαιδευτικού Υλικού.
Εκπαίδευση σταδιοδρομίας στο ελληνικό δημοτικό σχολείο
Διδακτική προσέγγιση βασισμένη σε δραστηριότητες αξιοποιώντας το διαδίκτυο.
Χρήση και αξιοποίηση ΤΠΕ στην διδακτική διαδικασία
ΑΝΑΛΥΟΝΤΑΣ ΜΙΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ
Υποέργο 03: Επιμόρφωση Επιμορφωτών και Εκπαιδευτικών για την εφαρμογή του Προγράμματος Εκμάθησης της Αγγλικής Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών ΠΕΑΠ.
Εργαστηριακή διδασκαλία των Φυσικών Επιστημών στα Σχολεία Δ/θμιας Εκπ/σης του Ν. Καρδίτσας Σεραφείμ Μπίτσιος, Φυσικός, υπεύθυνος Ε.Κ.Φ.Ε. Ν. Καρδίτσας.
Χρήση διαδραστικών πινάκων στη μαθησιακή διαδικασία Γιάννης Σαλονικίδης - ΠΕ70, επιμορφωτής ΜΕΡΟΣ Α: ΘΕΩΡΗΤΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ Γενικό μέρος - Ενότητα
ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ ΜΕ ΤΙΣ «ΙΔΕΟΚΑΤΑΣΚΕΥΕΣ» 1 Ν. Αμανατίδης.
Διδακτική Πληροφορικής
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΓΙΑ ΤΡΙΣΔΙΑΣΤΑΤΗ ΣΧΕΔΙΑΣΗ ΑΠΟ ΠΑΙΔΙΑ (ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ/ΠΡΟΪΟΝ/0311/22) Έρευνα για αξιολόγηση λογισμικού Engino KidCAD για τη χρήση του.
Διδακτική Πληροφορικής Ενότητα 3: Η Πληροφορική στην Εκπαίδευση. Διδάσκων: Γεώργιος Σούλτης, Επίκουρος Καθηγητής. Τμήμα Μηχανικών Πληροφορικής, Τεχνολογικής.
3 η Πανελλήνια Διημερίδα Καθηγητών Πληροφορικής, Αλεξανδρούπολη Παιδαγωγική Αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνιών Τ. Α. Μικρόπουλος.
Η ΣΥΝΑΦΕΙΑ ΤΟΥ Α.Π ΤΩΝ Φ.Ε ΜΕ ΤΑ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΑ ΤΩΝ EΛΛΗΝΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ  Ζ. Σμυρναίου   Λέκτορας στη Διδακτική Θετικών Επιστημών, 
ΕΠΙΜΟΡΦΩΤΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Ψηφιακά μαθησιακά αντικείμενα: Η Φυσική στο φωτόδεντρο Αθήνα, | Θεσσαλονίκη Η Φυσική στο φωτόδεντρο: θεωρητική.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ στο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γιώργος Σούλτης.
ΚΑΤΑΝΟΩ ΤΙΣ ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΜΕ ΤΗ ΒΟΗΘΕΙΑ ΤΟΥ SCRATCH Χρήστος Μανώλης, Πληροφορικός ΠΕ 19 ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ / ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ 2015 Ομάδα ανάπτυξης 6 ο εσπερινό ΕΠΑΛ Θεσσαλονίκης.
ΕΝΝΟΙΕΣ ΦΥΣΙΚΩΝ ΕΠΙΣΤΗΜΩΝ Ι Μάθημα 1 ο Διδάσκει : Βασίλης Τσελφές.
Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΛΥΚΕΙΟ schools.gr/content/index.php?lesson_id=1 &ep=67 schools.gr/content/index.php?lesson_id=1.
Παρουσίαση Αξιολόγηση μαθητή και διδασκαλίας Κατσίρας Λεωνίδας, Σχολικός Σύμβουλος ΠΕ 13, Νομικών- Πολιτικών Επιστημών Στερεάς Ελλάδας και Θεσσαλίας.
«Οι Αρχές της διαφοροποιημένης παιδαγωγικής
Δομή & και Αξιολόγηση εκπαιδευτικών σεναρίων. Διδασκαλία μέσω παραδείγματος Ανοίξτε την παρακάτω ιστοσελίδα και διαβάστε το σενάριο βασισμένο στο «Πούσι»
ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ Ι. ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ ΣΤΟ Ε. Π. ΠΑΙ. Κ. ΑΣΠΑΙΤΕ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ Β. ΑΙΓΑΙΟΥ - ΜΥΤΙΛΗΝΗ DEA Εκκλησιαστικής Ιστορίας ΑΠΘ / Δρ. Θεολογίας ΑΠΘ ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ.
ΜΟΝΤΕΛΟΠΟΙΗΣΗ ΚΑΙ ΜΑΘΗΣΙΑΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ
Δημοτικά Σχολεία με ΕΑΕΠ, Σ Παπαπέτρου
Μη τυπική εκπαίδευση: ο εκπαιδευτικός, ο μαθητής, η επίσκεψη, το μουσείο Μάθημα 7 Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για την μη τυπική εκπαίδευση ΠΔΜ.
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ Θέματα κοινωνικής γλωσσολογίας
Δημιουργία σεναρίου.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Τ.Π.Ε. Επιμόρφωση Β1 Επιπέδου
Διάλεξη 9η Αύξηση του αριθμού των ρεαλιστικών απεικονίσεων στα σχολικά εγχειρίδια Αναπ. Καθηγητής Γ. Πλειός.
Διδασκαλία με την μέθοδο project
ΕΠΙΜΟΡΦΩΣΗ ΤΩΝ ΕΚΠ/ΚΩΝ ΣΤΙΣ ΤΠΕ
Παρατήρηση στην Α’ Δημοτικού
Ανάδυση της γραφής και διδακτικές προεκτάσεις
Νατάσσα Κυριακοπούλου & Στέλλα Βοσνιάδου
Διαδραστικά σχολικά βιβλία
ΚΑΤΕΣΤΡΑΜΜΕΝΟ ΜΟΥΣΕΙΟ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗΣ ΕΤΕΡΟΤΗΤΑΣ
Διδάσκοντας με στόχο την κατανόηση ΄ Δρ. Μ. Λάτση – ΠΕ 70
37 ο Νηπιαγωγείο Πατρών
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Αθήνα, Νοέμβριος 2011 Το ηλεκτρο-δωμάτιο: ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό Μαρίνα Τομαρά MEd, Εκπαιδευτικός, Φυσικός Ραδιοηλεκτρολόγος, r

Προέκυψε με βάση την ανάγκη για σύνδεση της θεωρίας στο μάθημα της Φυσικής με τον πραγματικό κόσμο, με τρόπο ρεαλιστικό. Γενικά χαρακτηριστικά του παιχνιδιού Το παιχνίδι δημιουργήθηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας στο ΔΔΜΠΣ «ΤΠΕ για την Εκπαίδευση» ( Ακολουθεί το ανακαλυπτικό μοντέλο μάθησης και εμπεριέχει χαρακτηριστικά που απορρέουν από το μοντέλο του εποικοδομισμού. Καλύπτει τους διδακτικούς στόχους της ενότητας του ηλεκτρισμού, σύμφωνα με το ΑΠΣ για την Φυσική της Ε' Δημοτικού.

Πρόκειται για μια σειρά από διαδραστικά πειράματα που έχουν ενσωματωθεί στην δομή ενός παιχνιδιού (με σκορ, ανταμοιβές, κίνητρα, κλπ.) Αφορούν στην ύλη του ηλεκτρισμού της Ε’ τάξης του δημοτικού. και Περιγραφή του Παιχνιδιού

Οι δραστηριότητες παρουσιάζονται στον παίκτη περισσότερο ως ρεαλιστικές αναπαραστάσεις διατάξεων, αντικειμένων και ενεργειών της καθημερινής ζωής, και λιγότερο ως προσομοιώσεις εργαστηριακών κυκλωμάτων. Η ιδιαιτερότητα του παιχνιδιού: Περιγραφή του Παιχνιδιού

Τα στοιχεία-διατάξεις σχεδιάστηκαν ως στοιχεία-αντικείμενα από την καθημερινή ζωή των παιδιών. Περιγραφή του Παιχνιδιού

Ο παίκτης κάνει τις ενέργειες, ακόμη και τις «κινήσεις» όπου είναι δυνατό, τις οποίες θα έκανε και στον πραγματικό κόσμο, προκειμένου να ολοκληρώσει μια δραστηριότητα, Χ ΩΡΙΣ Ο ΔΗΓΙΕΣ

Περιγραφή του Παιχνιδιού

Στην λογική αυτή του «ρεαλισμού», οι περισσότερες δραστηριότητες δεν κλειδώνουν, αλλά μετά την επίτευξη του στόχου, ο παίκτης μπορεί να συνεχίζει να πειραματίζεται. Περιγραφή του Παιχνιδιού

…δοκιμάζοντας εναλλακτικές συνδεσμολογίες Περιγραφή του Παιχνιδιού

…δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

…δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

…δοκιμάζοντας μια διαφορετική αλληλουχία ενεργειών που μπορούν πιθανά να οδηγήσουν στο ίδιο αποτέλεσμα Περιγραφή του Παιχνιδιού

Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

Η ανάδραση στις ενέργειες του παίκτη, οπτική και ηχητική, επίσης έγινε προσπάθεια να είναι ρεαλιστική. Περιγραφή του Παιχνιδιού

Αποτελεί αυτόνομη (stand-alone) εφαρμογή Έχει αναπτυχθεί σε περιβάλλον Macromedia Flash CS4 σε γλώσσα ActionScript 3.0. Όλα τα γραφικά σχεδιάστηκαν εξ ολοκλήρου σε περιβάλλον Macromedia Flash CS4. Κατά την εγκατάσταση του παιχνιδιού δημιουργείται αυτόματα συντόμευση (shortcut) στην επιφάνεια εργασίας από όπου μπορεί να εκτελεστεί το παιχνίδι. Τεχνικά χαρακτηριστικά ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ

Η ομάδα συν-ανάπτυξης ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΙΧΝΙΔΙΟΥ Κατά την φάση ανάπτυξης του παιχνιδιού, κάθε επιμέρους δραστηριότητα δοκιμαζόταν από ομάδα μαθητών. Τα σχόλια των μαθητών πάνω στον τρόπο αλληλεπίδρασης τους με το παιχνίδι λαμβάνονταν υπόψη, όπου ήταν δυνατόν, ώστε οι δραστηριότητες να τροποποιούνται ανάλογα.

Τα αποτελέσματα της παρέμβασης Η μέση βαθμολογία (ποσοστό %), ανά μαθητή, πριν και μετά την παρέμβαση, για το δεύτερο σχολείο. Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 2 ο σχολείο

Η μέση βαθμολογία (ποσοστό %), ανά μαθητή, πριν και μετά την παρέμβαση, για το πρώτο σχολείο. Τα αποτελέσματα της παρέμβασης Η ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ 1 ο σχολείο

Τα αποτελέσματα του Παιχνιδιού εξοικειώθηκαν γρήγορα με τις λειτουργίες του παιχνιδιού. ελάχιστοι μόνο διάβασαν τις λίγες αρχικές οδηγίες. επισήμαναν ότι τους άρεσε πολύ το γεγονός ότι έπρεπε μόνοι τους ναβρουν τι ακριβώς πρέπει να κάνουν. με εντυπωσιακή άνεση, καταλάβαιναν τι πρέπει να κάνουν σε κάθε δοκιμασία, παρά την απουσία οδηγιών. όλοι σχεδόν συμφώνησαν ότι δεν επιθυμούν την παρουσία του γραπτού κειμένου μέσα στα παιχνίδια και παραδέχτηκαν ότι ακόμη και όταν υπάρχουν, αυτοί αποφεύγουν να τις διαβάσουν. Τα παιδιά: Το παιχνίδι δοκιμάστηκε από παιδιά Ε δημοτικού δύο διαφορετικών σχολείων(σε διάρκεια 4 ωρών):

Συμπερασματικά: Το παιχνίδι φάνηκε να ικανοποιεί και να διασκεδάζει τα παιδιά Τα παιδιά συμπλήρωσαν τεστ που έδειξαν ότι το παιχνίδι είχε και θετικά μαθησιακά αποτελέσματα σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους. Τα αποτελέσματα του Παιχνιδιού

Αναζήτηση τρόπων βελτίωσης της διεπαφής με στόχο την περαιτέρω βελτίωση των γραφικών αλλά και της ανάδρασης ώστε να προσεγγίζει περισσότερο την πραγματικότητα. Εκτεταμένη διερεύνηση θεμάτων που αφορούν στην ιδιαίτερη ψυχολογία, γλώσσα και σχεδιαστικές προτιμήσεις των παιδιών αυτής της ηλικίας (πιθανά με συμπλήρωση ερωτηματολογίων από μαθητές και δασκάλους, με ερωτήματα που θα απευθύνουν κατάλληλα τα παραπάνω ζητήματα). Ανάπτυξη του παιχνιδιού για tablet pc όπου οι χειρισμοί πιθανώς να καθιστούν την εμπειρία πιο ρεαλιστική. Προτάσεις για έρευνα

Ευχαριστώ Μαρίνα Τομαρά,