ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΓΙΑ ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΕΣ ΜΕ ΧΡΗΣΗ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΩΝ ΜΕΣΩΝ ΚΑΙ ΑΝΟΙΧΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ Χαράλαμπος Δούκας Μηχανικός Πληροφοριακών & Επικοινωνιακών Συστημάτων Υπεύθυνος Ανάπτυξης Ιστοτόπου και Δομής Υλικού Βασίλειος Κουρμπέτης Σύμβουλος A, Υπουργού Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού Επιστημονικός Υπεύθυνος Έργου
Εισαγωγή Ομάδα Ευρωπαϊκής και Διεθνούς Εκπαιδευτικής Πολιτικής του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ( ΙΕΠ ) Παροχή κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού μέσα από συλλογικά ψηφιακά μέσα και ανοιχτές κοινότητες Προσαρμογή των σχολικών εγχειριδίων για όλα τα μαθήματα των τάξεων Α ’ και Β ’ του Δημοτικού, ώστε να καταστούν προσβάσιμα από μαθητές με διάφορες αναπηρίες
Εισαγωγή Οι ειδικές μαθησιακές ανάγκες που θα καλυφθούν από την υλοποίηση της Πράξης είναι αυτές των μαθητών που παρουσιάζουν : ◦ Προβλήματα όρασης ◦ Προβλήματα ακοής ◦ Κινητικά προβλήματα των άνω άκρων ◦ Μέτρια και ελαφριά νοητική υστέρηση ◦ Αυτισμό ◦ Προβλήματα προσοχής και συγκέντρωσης
Είδος Υλικού Κείμενο, ειδικά προσαρμοσμένο για άτομα με περιορισμένη όραση ή δυσκολίες κατανόησης, εικόνων Βίντεο στο οποίο γίνεται η παρουσίαση του περιεχομένου στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ( ΕΝΓ ) Εικόνες – Απόδοση εννοιών
Προβολή μέσω κοινωνικών δικτύων Υ ouTube Προβολή και δημοσιοποίηση δειγμάτων του υλικού. Ειδικό κανάλι μέσα από το οποίο προβάλλονται παιδικά παραμύθια, λογοτεχνικά κείμενα και εκπαιδευτικό υλικό στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα ( ΕΝΓ ).
Παροχή Υλικού μέσω ανοιχτής διαδικτυακής πλατφόρμας Συλλογή από 17 ελληνικά παραμύθια στην ΕΝΓ Λεξικό ΕΝΓ με πάνω από 450 βασικές έννοιες Συλλογή από εκπαιδευτικό λογισμικό, όπως ◦ Πολιτική Ζωή με Νόημα ( Πολυμεσική επεξήγηση πολιτικών εννοιών στην ΕΝΓ ) ◦ Στρογγυλά με αξία ( Πολυμεσική παρουσίαση εννοιών σχετικά με τα νομίσματα στην ΕΝΓ – εκπαιδευτικά παιχνίδια )
Παροχή Υλικού μέσω ανοιχτής διαδικτυακής πλατφόρμας
Συμβατότητα με την ψηφιακή πλατφόρμα του Υπουργείου Παιδείας & Θρησκευμάτων, Πολιτισμού & Αθλητισμού. T εχνικά και λειτουργικά χαρακτηριστικά που θα είναι σύμφωνα με προδιαγραφές από ομάδα επιστημονικής και παιδαγωγικής τεκμηρίωσης του έργου. A νοιχτού κώδικα - δικαιώματα απεριόριστης χρήσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
Παροχή Υλικού μέσω ανοιχτής διαδικτυακής πλατφόρμας Η πλατφόρμα εμπλουτίζεται συνεχώς με νέο εκπαιδευτικό πολυμεσικό περιεχόμενο. Χωρίς την προϋπόθεση χρήσης ειδικού λογισμικού. Επιπλέον γίνεται και χρήση κοινωνικών δικτύων ( όπως Facebook και Twitter) ώστε οι επισκέπτες να ενημερώνονται αυτόματα και άμεσα για την παροχή νέου εκπαιδευτικού υλικού μέσω της πλατφόρμας. Υποστήριξη μέσω Ανοιχτής Κοινότητας - Forum ◦ Στην παρούσα φάση υλοποιείται επίσης η δημιουργία ανοιχτή κοινότητα - forum για την υποστήριξη των χρηστών, αλλά και των οποιοδήποτε ενδιαφερομένων σχετικά με το προσβάσιμο υλικό και την εκπαίδευση μαθητών με αναπηρίες.
Αξιοποίηση από Χρήστες Μεγάλη αξιοποίηση τόσο του υλικού όσο και της πλατφόρμας από εκπαιδευτές, γονείς και μαθητές. Στα πλαίσια δοκιμαστικής λειτουργίας, βιντεοσκοπημένη αφήγηση του παιδικού παραμυθιού « Το Κωφό Δέντρο » έχει συγκεντρώσει πάνω από 2000 επισκέψεις Καθημερινές επισκέψεις :
Αξιοποίηση από Χρήστες
Μελλοντικές Ενέργειες Ενισχυτικό υλικό για την ανάπτυξη γλωσσικών και εννοιολογικών παιγνίων : ◦ Υλικό από την πλατφόρμα ( ειδικές εικόνες – σκίτσα με κατάλληλη απεικόνιση βασικών εννοιών ) ◦ Δημιουργία παιχνιδιών ( μέσω εκτύπωσης των εικόνων ) όπως αντιστοίχηση των εικόνων με λέξεις - έννοιες. Προσθήκη βοηθητικού υλικού για τον εκπαιδευτή : Αντίστοιχη έκδοση μέσω της πλατφόρμας για μαθητές με δυσκολία κατανόησης, αμβλύωπες μαθητές, βιντεοαφήγηση για κωφούς μαθητές, κατάλληλη βιβλιογραφία, βοήθεια στο κέιμενο για τον εκπαιδευτή ερωτήσεις κατανόησης
Ομάδα ‘ Εργου Επιστημονικός Υπεύθυνος : ◦ Κουρμπέτης Βασίλειος : Ομάδα Διαχείρισης : ◦ Πέτρος Μίχος : ◦ Τσιγώνη Στυλιανή : iep.edu.gr ◦ Βασίλης Γερμανόπουλος : iep.edu.gr ◦ Δημήτρης Χαραλάμπους : iep.edu.gr ◦ Θέμις Χατζή : Σχεδίαση, ανάπτυξη & διαχείριση Ιστοσελίδας Έργου : ◦ Χαράλαμπος Δούκας :