Βλάσση Μαρία, Κωσταρίδης Παναγιώτης, Παυλάτου Α. Ευαγγελία
εξέλιξη της ΠΛηροφορικής και των τηλεπικοινωνιών παρέχει δυνατότητα διδακτικής αξιοποίησης πολλών εφαρμογών με τους εκπαιδευτικούς των φυσικών επιστημών να επωφελούνται ιδιαίτερα. Για την αξιολόγηση της εφαρμογής τεχνολογιών στην διδακτική πράξη έχουν γίνει πολλές έρευνες και δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στην διαδραστικότητα που θα πρέπει να χαρακτηρίζει αυτές τις εφαρμογές. Σκοπός της συγκεκριμένης εργασίας είναι η αξιολόγηση διαδραστικών πολυμεσικών εφαρμογών μέσω της αξιοποίησής τους στην διδακτική πράξη. Κατασκευάστηκαν και παρουσιάζονται 7 εφαρμογές για το κεφάλαιο "Χημική σύσταση του κυττάρου" διδασκόμενο στην Β Λυκείου. Αρκετές εφαρμογες έχουν μορφή διαδραστικού παιχνιδιού Επίσης για την κατασκευή πολυμεσικού υλικού ακολουθήθηκαν βασικές αρχές για την καλύτερη παρουσίασή τους και το καλύτερο διδακτικό αποτελεσμα.
1.Μακρομόρια-Κρυπτόλεξο
Προβληματισμός-Αφόρμηση Ανάδειξη Ιδεών μαθητών Αναδόμηση ιδεών Ελεγχος νέων γνώσεων Ανασκόπηση πορείας-μεταγνωστικές δεξιότητες
1ο Πρότυπο Πειραματικό Λύκειο Αθηνών "Γεννάδειον” σε 53 μαθητές Β λυκείου Ομάδες 3 ατόμων
Ευκολία στην χρήση και την πλοήγηση: 60% εύκολες, 54% χωρίς καμία βοήθεια καθηγητή. Αισθητική Παρουσίαση 23%τους άρεσαν πολύ τα γραφικά,36 πάρα πολύ 47%τους έκαναν εντύπωση οι εικόνες και τα γραφικά. Ως προς το περιεχόμενο και το είδος των εφαρμογών ◦ Μαγικά Τετράγωνα 40%, ◦ Μακρομόρία-Κρυπτόλεξο 28%, ◦ Το τρίγωνο της γλυκόζης 23%, ◦ Συμπύκνωση-Υδρόλυση 9%
Πρόκληση ενδιαφέροντος: ενδιαφέρουσα 55%, διασκεδαστική 42%, βαρετή 4% Εξοικείωση με την χρήση Η/Υ 66% καθημερινή χρήση υπολογιστή, κανένας "καθόλου" Αποδοχή διδασκαλίας με χρήση πολυμεσικών εφαρμογών: Το 89% θέλει να διδαχθεί κι άλλα μαθήματα με παρόμοιο τρόπο. Βελτίωση πολυμεσικών εφαρμογών ή της διδασκαλίας: 81% άρτια 19% κάτι στην διδασκαλία δεν τους άρεσε
Ευχαριστημένοι οι μαθητές Διαδραστικός χαρακτήρας (ενδιαφέροντα, διασκεδαστικά κλπ)