Σμύρνη Η Σμύρνη (τουρκικά: İzmir), είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, μετά την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα και ο σημαντικότερος εισαγωγικός.

Slides:



Advertisements
Παρόμοιες παρουσιάσεις
Ο διωγμός του 1914 (Ο πρώτος διωγμός) Τσίγκα Ζέτα.
Advertisements

Ναοί & Μοναστήρια της περιοχής Βατίκων
ΘΕΡΜΟ ΑΙΤΟΛΩΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ.
ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΤΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
ΜΑΚΡΙ ΜΑΚΡΗ ΜΠΕΤΤΥ ΤΣΕΛΑ Γ4.
Η κατεχόμενη Αμμόχωστος Εργασία από τον Εμμανουήλ Βαμβατσούλη
Το κεντρικό Παρθεναγωγείο Σμύρνης
ΛΕΥΚΩΣΙΑ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΜΟΙΡΑΣΜΕΝΗ
ΠΟΝΤΟΣ - ΣΜΥΡΝΗ.
Ομαδα : Δ ΜΠΟΥΚΑ ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΚΑΛΟΥΔΗ ΜΑΡΙΑ ΠΑΥΛΙΔΗΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ
Ο διωγμός του 1914 (ο πρώτος διωγμός)
ΙΕΡΑ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΣ ΝΕΑΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
Η πόλη της Κερύνειας – εισαγωγικά Θέση Ονομασία Ιστορία
ΡΟΔΟΣ Αθηνά Παπακωνσταντίνου Στέλλα Φάσο Γιάννης Περιβολάρης.
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Η Ρωμαϊκή και Βυζαντινή Φυσιογνωμία της Θεσσαλονίκης
Αρχαιολογικά μνημεία και αξιοθέατα της πόλης της Αμμοχώστου
ΘΕΡΜΟ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Θέρμο Αιτωλοακαρνανίας
Μαρία , Δημήτρης Μαρία , Μαργαρίτα
Ορθόδοξες Εκκλησίες, Ορθόδοξη διασπορά, Ορθόδοξα κέντρα
Η ΠΕΡΙΟΧΗ ΘΕΡΜΟ ΤΗΣ ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ
Λεσχη αναγνωσης Υπατια ελενα στροπωνιατη
Θέμα : « Στα χνάρια των Πορφυρογένηδων στον τόπο και στο χρόνο»
Κώστας Μπάρτζης Ε2 1 Ο Πρόυπο Πειραματικό Δημοτικό σχολείο Θεσ/νικης
ΖΩΓΡΑΦΟΥ Η περιοχή του Ζωγράφου έχει ανατολικά το όρος Υμηττός , το αγαπημένο βουνό των κατοίκων της Αθήνας και νοτιοδυτικά τα ποτάμια Ηριδανό και Ιλισό.
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΒΥΖΑΝΤΙΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ.
54 ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΕΙΡΑΙΑ
ΜονH της ΧΩραΣ Βυζαντινά Μονοπάτια.
ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ: Παλαιοχριστιανικά και Βυζαντινά μνημεία της Θεσσαλονίκης
Λευτέρης Δάλπης 1 ο πρότυπο Πειραματικό Π.Τ.Δ.Ε -Α.Π.Θ Τάξη: Ε’
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ Μάθημα: Θρησκευτικά Υπ. Καθηγητής: Γ. Καπετανάκης Μαθήτρια: Κατερίνα Ζιάκα Τμήμα: Β1 Σχολικό έτος:
ΠΡΟΤΥΠΟ ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ ΣΜΥΡΝΗΣ
 Το Μέγα Ρεύμα ( σημερινή ονομασία Arnavutköy, A ρναβούτκιοϊ, δηλαδή Αρβανιτοχώρι ) ήταν χωριό και σημερινό προάστιο τηςΚωνσταντινούπολης στο Βόσπορο.
Γελ Ρεντίνας Α3 Κωνσταντίνος Λουκάς Αλεξία Πλουμή
ΙΣΤΟΡΙΚΟΣ- ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΣ ΟΔΗΓΟΣ ΠΑΤΡΑΣ. Η θέση της Πάτρας και σημεία ενδιαφέροντος H Πάτρα είναι μια πόλη στην Δυτική Ελλάδα που βρέχεται στα βόρεια από.
Θέρμο Αιτολωακαρνανίας Το Θέρμο είναι κωμό- πολη της Αιτωλοακα- ρνανίας με επίσημο πληθυσμό κα- τοίκων.
O ελληνισμός της δυτικής Μικράς Ασίας και του Πόντου Επιμέλεια παρουσίασης: Βάσω Ραμπαούνη
Η Α' Αγία Σοφία θεμελιώθηκε από τον Μεγάλο Κωνσταντίνο αλλά οικοδομήθηκε από το γιο του Κωνστάντιο ( ). Τα εγκαίνιά της έγιναν το 346.
Η ΑΜΜΟΧΩΣΤΟΣ. Αναφέρεται με το όνομα αυτό, που σημαίνει κυριολεκτικά την πόλη τη χωμένη στην άμμο, από τον 4ο μ.Χ. αιώνα. Και πράγματι, η Αμμόχωστος υπήρξε.
Μονεμβασιά Ναύπλιο Καρώνης Παναγιώτης Μαυρογιαννάκης Μένιος Σμυρνιωτάκης Γιάννης.
Κομοτηνή Η Κομοτηνή πρωτεύουσα της ελληνικής Θράκης, βρίσκεται στο βορειοανατολικό τμήμα της Ελλάδας, στο νομό Ροδόπης.
1. Η Αμμόχωστος είναι η πρωτεύουσα της ομώνυμης επαρχίας. Το 1960 κατοικούσαν Έλληνες, 6120 Τούρκοι και 24 Μαρωνίτες. 2. Κατά τη διάρκεια της τουρκικής.
ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΕΛΕΝΗ ΠΑΤΣΑΛΙΔΟΥ. ΠΕΡΙΣΤΕΡΩΝΑ Η Περιστερώνα είναι ένα χωριό περίπου 32 χιλιόμετρα δυτικά από την πρωτεύουσα Λευκωσία, στους πρόποδες της.
Η ΠΟΛΗ ΦΑΝΤΑΣΜΑ. 2 3 Εικόνες από την Αμμόχωστο Αμμόχωστος Εισαγωγή Η δεύτερη μεγαλύτερη επαρχία της Κύπρου Βρίσκεται στα ανατολικά της Κύπρου Υπάρχουν.
BENETIA KAI BYZANTIO Η Βενετία των Ελλήνων.
            13ο ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΚΡΗΤΗΣ
. Βυζαντινά Μονοπάτια.
Οι Εκκλησίες του κόσμου
ΚΟΡΩΝΗ.
ΚΟΡΙΝΘΟΣ.
ΠΛΑΚΑ.
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΕΧΕΙ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥ ΙΣΤΟΡΙΑ
Οι στόχοι μας Επισκέψεις σε ναούς Ιστορικό πλαίσιο
“ΑΓΙΑ ΣΟΦΙΑ” ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Ι.Μ. ΜΕΓΙΣΤΗΣ ΛΑΥΡΑΣ ΑΓΙΟΥ ΟΡΟΥΣ
Η ΜΙΚΡΑΣΙΑΤΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗ ( 1922 )
Ο Νομός Σερρών κατά την Εποχή του Βυζαντίου και της Τουρκοκρατίας
Καστρο κερκυρασ 13ο Γυμνασιο πατρων 2017 Λυδία Χείρα Β'1.
Τα κυριότερα επαναστατικά κινήματα
H ΠΟΛΗ ΤΗΣ ΚΕΡΚΥΡΑΣ.
Το μεγαλοπρεπές μνημείο
ΒOΝΙΤΣΑ Η σύγχρονη πόλη είναι χτισμένη πολύ κοντά στο αρχαίο Ανακτόριο, γι'αυτό άλλωστε και ο δήμος έδρα του οποίου είναι η Βόνιτσα ονομάζεται Δήμος Ανακτορίου.
H ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΠΑΝΑΣΤΑΣΗ ΤΟΥ 1821 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΝΑΔΥΣΗΣ ΤΩΝ ΕΘΝΙΚΩΝ ΙΔΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΙΣΜΟΥ ΣΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ.
ΣΜΥΡΝΗ.
ΈΛΛΗΝΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΤΟΥ Η ιστορία του Ελληνισμού στον Πόντο έχει ως επίσημη αφετηρία την ίδρυση της Σινώπης στα βόρεια παράλια της Μ. Ασίας από Ίωνες ναυτικούς.
30β. Τα ελληνικά κράτη μετά την άλωση της Πόλης
Η Κωνσταντινούπολη οχυρώνεται και στολίζεται με έργα τέχνης Διαμόρφωση παρουσίασης Ούρδας Ιωάννης 2013.
Μεταγράφημα παρουσίασης:

Σμύρνη Η Σμύρνη (τουρκικά: İzmir), είναι η τρίτη μεγαλύτερη πόλη της Τουρκίας, μετά την Κωνσταντινούπολη και την Άγκυρα και ο σημαντικότερος εισαγωγικός και εξαγωγικός εμπορικός λιμένας της Τουρκίας, με πληθυσμό κατοίκους, σύμφωνα με εκτίμηση του Βρίσκεται στον ανατολικό μυχό του ομώνυμου Κόλπου της Σμύρνης, 90χλμ. ανατολικά της Κρήνης (Τσεσμέ), έναντι της νήσου Χίου, στα κεντρικά τουρκικά παράλια του Αιγαίου πελάγους.

Ιστορία Πρόκειται για μία από τις αρχαιότερες πόλεις και λιμένες της Μεσογείου, της αρχαίας Ιωνίας. Ιδρύθηκε περί το 3000 π.Χ. και επέζησε μέχρι σήμερα. Κατοικήθηκε από ελληνικούς πληθυσμούς από την αρχαιότητα μέχρι και την Καταστροφή της Σμύρνης το 1922 και την ανταλλαγή πληθυσμών που ακολούθησε με τη Συνθήκη της Λωζάνης.Ο χριστιανικός πληθυσμός της Σμύρνης είχε υποστεί σφαγές και πριν το Η πρώτη σημαντική περίπτωση ήταν κατά τα Ορλωφικά το Τότε είχαν συρρεύσει στη Σμύρνη περί τους ενόπλους μουσουλμάνους από διάφορα μέρη με σκοπό να αντιμετωπίσουν τυχόν απόβαση των Ρώσων. Όταν την 8 Ιουλίου έγινε γνωστή η κατστροφή του Οθωμανικού στόλου στη ναυμαχία του Τσεσμέ, μουσουλμανικός όχλος επιδόθηκε για εκδίκηση σε σφαγή Ελλήνων και άλλων χριστιανών, ακόμα και ευρωπαίων. Κατά την εκτίμηση του Γάλλου προξένου Peyssonnel σφαγιάστηκαν άτομα. Τότε ο αριθμός των Ελλήνων στην πόλη ανερχόταν σε περίπου άτομα.Σφαγές εναντίον Ελλήνων και άλλων χριστιανών έγιναν επίσης κατά την Επανάσταση του 1821.Σύμφωνα με την απογραφή του αγγλικού προξενείου που έγινε το 1891, η ευρύτερη περιοχή της Σμύρνης τότε είχε συνολικό πληθυσμό Από αυτούς, οι Έλληνες ήταν , Τούρκοι , Εβραίοι , Αρμένιοι , Ιταλοί 6.500, Γάλλοι 2.500, Αυστριακοί και Άγγλοι ενώ ο Γάλλος περιηγητής Descamps, που βρέθηκε στη Σμύρνη μεταξύ αναφέρει οτι Έλληνες κατοικούσαν μέσα στη πόλη

Εκκλησίες Η Σμύρνη, προ της καταστροφής της το 1922, είχε 16 ορθόδοξους ναούς με σημαντικότερο το μεγάλο μητροπολιτικό ναό της Αγίας Φωτεινής με το μεγαλοπρεπές και εξαίρετης τέχνης μαρμάρινο κωδωνοστάσιο, που κτίσθηκε τον 17ο αιώνα, καταστράφηκε από σεισμό το 1688, ανοικοδομήθηκε το 1690 και επανοικοδομήθηκε το 1692 μετά από πυρκαγιά που σημειώθηκε. Αποτελούσε τον κατ΄ εξοχή σμυρναίικο ναό, όπου τελούνταν στη μικρή περίοδο της απελευθέρωσης όλες οι επίσημες λειτουργίες και εθνικές τελετές. Τόσο ο ναός όσο και το κωδωνοστάσιο ανατινάχθηκαν με δυναμίτιδα από τους Τούρκους μετά την καταστροφή.

Οι άλλοι ναοί ήταν :  του Αγ. Γεωργίου, κοντά στη μητρόπολη,  της Κοίμησης της Θεοτόκου, στη συνοικία Φασουλά,  ο ναός του ορφανοτροφείου Σμύρνης, που εκκλησιαζόταν η αριστοκρατί ο μεγαλοπρεπής ναός του Αγ. Ιωάννου του Προδρόμου, στα Σχοινάδικα,  οι ναοί Αγ. Αικατερίνης, Αγ. Τρύφωνα, Αγ. Δημητρίου, Αγ. Χαραλάμπους και Ευαγγελιστρίας, (στην ελληνική συνοικία),  ο ναός του Αγ. Νικολάου στην αρμενοσυνοικία,  του Αγ. Βουκόλου, στο σταθμό Κασαμπά,  του Αγ. Κωνσταντίνου,  του Αγ. Ιωάννη θεολόγου και της Μεταμόρφωσης στη συνοικία Μορτάκια, του Τιμίου Προδρόμου στη Λυγαριά, και των Ταξιαρχών στο περίβολο του νεκροταφείου. Απ΄ όλους τους παραπάνω ναούς οι μόνοι που υφίστανται σήμερα είναι ο Άγιος Βουκόλος (Άη Βούκλας) πλήρως ανακαινισμένος αλλά χωρίς τον τρούλο του και ο Τίμιος Πρόδρομος της Λυγαριάς, χωρίς στέγη. Άλλοι κάηκαν, άλλοι γκρεμίστηκαν και στη θέση τους ανοίχθηκαν λεωφόροι και δημιουργήθηκαν πάρκα. Κάποιοι άλλοι που διασώθηκαν μετατράπηκαν σε τεμένη, σχολεία και αρχικά αποθήκες.

Εκπαιδευτήρια Από τα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα σημαντικότερη ήταν η "Ευαγγελική Σχολή Σμύρνης" (αρρένων), που ιδρύθηκε το 1717 με πλήρες γυμνάσιο με διάφορα παραρτήματα, όπως οι δημοτικές σχολές του Τιμίου Προδρόμου και το Κιουπετσόγλειο. Η σχολή αυτή περιελάμβανε επίσης βιβλιοθήκη με τόμους και 180 ιστορικά χειρόγραφα, μικρό μουσείο με αρχαία εκθέματα και μεγάλη νομισματική συλλογή. Αντίστοιχη σχολή θηλέων ήταν το "Κεντρικόν Παρθεναγωγείον", που είχε εγκατασταθεί αρχικά (1837) στον περίβολο της Μητρόπολης και από το 1883 σε μεγαλοπρεπές οικοδόμημα που είχε δωρήσει ο Δ. Κιουπετζόγλου. Και τα δύο αυτά μαρμάρινα οικοδομήματα σώζονται μέχρι σήμερα και στεγάζουν τουρκικά γυμνάσια.

Νοσοκομεία Σημαντικότερα από τα ευαγή ιδρύματα ήταν το "Γραικικό Νοσοκομείο" ή "Νοσοκομείο του Αγ. Χαραλάμπους", που είχε ιδρυθεί από τον Π. Σεβαστόπουλο, (που περιελάμβανε 2 τμήματα χειρουργικής, 2 παθολογίας, 1 οφθαλμιατρικής, 1 μαιευτικής, 1 ψυχιατρικής, και γηροκομείο), το "Βρεφοκομείον Σμύρνης" που είχε ιδρυθεί το 1902, και το "Ορφανοτροφείον Σμύρνης" που λειτουργούσε από το Ανάλογα τέτοια νοσοκομεία είχαν ιδρύσει και οι Καθολικοί και οι Αρμένιοι, που όμως όλα καταστράφηκαν στη μεγάλη πυρκαγιά.

Πνευματική κίνηση Η πνευματική κίνηση των Ελλήνων στη Σμύρνη άρχισε ν΄ αναπτύσσεται στις αρχές του 19ου αιώνα. Πρώτος που φέρεται να ίδρυσε κοινωνικό πνευματικό κέντρο ήταν ο Κωνσταντίνος Οικονόμος, που ίδρυσε την "Ιωνική Λέσχη" που διατηρήθηκε μέχρι το Ακολούθησαν και άλλα, όπως το "Μουσείο" το 1838, το "Φιλολογικό Μουσείο" το 1854, ο "Σύλλογος προς διάδοση των ελληνικών γραμμάτων" και ο σύλλογος "Όμηρος", που εξέδιδε και ομώνυμο περιοδικό.

Εφημερίδες–περιοδικά Ιδιαίτερη επίσης ανάπτυξη είχε σημειώσει και η ελληνική δημοσιογραφία με την αρχαιότερη ελληνική εφημερίδα την "Αμάλθεια", που εκδιδόταν από το 1838 μέχρι το 1922 με τελευταίους διευθυντές έκδοσης τους Σ. Σολομωνίδη και Θ. Υπερίδη. Άλλες ελληνικές εφημερίδες της Σμύρνης ήταν η "Αρμονία" του Μ. Σεϊζάνη, η "Ιωνία", η "Νέα Ιωνία", η "Πρόοδος", καθώς και διάφορα περιοδικά, όπως το φιλολογικό ο "Κόσμος" και το σατυρικό ο "Κόπανος" του Γ. Αναστασιάδη.

Εφημερίδες–περιοδικά Από τα τέλη της δεκαετίας του 1840, όπως μαρτυρείται από τον Χρήστο Σολομωνίδη, στη Σμύρνη λειτουργούσαν 10 τυπογραφεία, όπου στα 5 εξ αυτών τυπώνονταν οι εβδομαδιαίες ελληνικές εφημερίδες "Αμάλθεια", "Ιωνικός Παρατηρητής", "Άργος" και η "Ιωνική Μέλισσα" καθώς και το περιοδικό "Αποθήκη των Ωφελίμων Γνώσεων". Στη δε στατιστική που είχε προβεί ο Κάρολος ντε Σερζέ (Charles de Scherzer) το 1870 στη Σμύρνη λειτουργούσαν 17 τυπογραφεία, εκ των οποίων 10 ήταν ελληνικά, 3 αρμενικά, 2 γαλλικά, 1 τουρκικό και 1 εβραϊκό. Συνολικά κυκλοφορούσαν 134 εφημερίδες, περιοδικά και επιθεωρησιακά έντυπα.

πριν και μετα !!!

Η ταινία της Μαρίας Ηλιού για το πώς ήταν η κοσμοπολίτικη Σμύρνη στα παράλια της Δυτικής Ανατολίας, στις αρχές του 20ου αιώνα; Πώς ζούσαν οι Έλληνες δίπλα στις άλλες κοινότητες; Γιατί ήταν τόσο μοναδικό αυτό το λιμάνι της Μεσογείου που ακόμα και σήμερα, 90 χρόνια μετά την Καταστροφή, συνδέεται με τη χαρά της ζωής για τα καλά χρόνια και τους θρήνους για την Καταστροφή που ήρθε ξαφνικά τον Σεπτέμβριο του 1922;